abonnement Unibet Coolblue
pi_63723008
Weet iemand misschien welke verzekeringsmaatschappij een beetje goedkoop en goed is?
Ik ga binnenkort namelijk mijn eigen auto kopen en heb dus nog geen schadevrije jaren (tenzij een scooterverzekering ook telt), echter wil ik wel een all risk verzekering nemen.
Dus dan wil ik mijn verzekering natuurlijk zo goedkoop mogelijk
  woensdag 3 december 2008 @ 12:47:01 #2
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_63723067
Je kunt toch vergelijken via independer.nl verder is nationaleautoverzekering wel goedkoop dach tik.
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
pi_63723129
unive.nl is goedkoop of als je in het zuiden woon zlm.nl
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_63723634
Hoe oud is de auto die je gaat kopen dat je hem all risks wilt gaan verzekeren? Ik denk namelijk dat dat (met geen schadevrije jaren) helemaal niet uit kan... Op het moment dat jij een kleine schade maakt (het raken van een paaltje oid), dan weegt het indienen van de schade niet op tegen het kortingverlies (je komt dan ook in de negatieve schadevrije jaren terecht). Het enige voordeel kan zijn dat jij wordt aangereden en de tegenpartij aansprakelijk is. Dan wordt je schade alvast vergoed en dan wordt het vervolgens verhaalt op de tegenpartij.
Ik zou dus ook even goed nagaan of het wel rendabel is, of dat een rechtsbijstandsverzekering voor je auto (die regelt dan het verhalen van je schade, doet geen uitkering, maar kost maar een paar euro per maand) met een lagere dekking (bijvoorbeeld WA + beperkt casco, die schades hebben geen invloed op je schadevrije jaren) veel rendabeler is.

En verder zou ik qua premies gewoon even online offertes opvragen
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 3 december 2008 @ 13:20:08 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63723848
ik zat bij interpolis, maar die wouden 1200 euro per jaar hebben, toen naar een tussenpersoon gegaan, verhaal uitgelegd, gezegd wat ik verzekerd wou hebben, hun ff zoeken en voila, Fortis was de goedkoopste
pi_63740934
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
Hoe oud is de auto die je gaat kopen dat je hem all risks wilt gaan verzekeren? Ik denk namelijk dat dat (met geen schadevrije jaren) helemaal niet uit kan... Op het moment dat jij een kleine schade maakt (het raken van een paaltje oid), dan weegt het indienen van de schade niet op tegen het kortingverlies (je komt dan ook in de negatieve schadevrije jaren terecht). Het enige voordeel kan zijn dat jij wordt aangereden en de tegenpartij aansprakelijk is. Dan wordt je schade alvast vergoed en dan wordt het vervolgens verhaalt op de tegenpartij.
Ik zou dus ook even goed nagaan of het wel rendabel is, of dat een rechtsbijstandsverzekering voor je auto (die regelt dan het verhalen van je schade, doet geen uitkering, maar kost maar een paar euro per maand) met een lagere dekking (bijvoorbeeld WA + beperkt casco, die schades hebben geen invloed op je schadevrije jaren) veel rendabeler is.

En verder zou ik qua premies gewoon even online offertes opvragen
De auto die ik wil kopen is van 2002,
Maar dat van die negatieve schadevrije jaren wist ik niet. Ik dacht dat je maximaal maar tot 0 kon zakken en niet daaronder.
En hoe zit dat dan dat je 1x per jaar een schadeclaim mag indienen zonder terugval op je premie? Want die verzekeringen heb je ook.
Dan zou je na 1x niet gelijk in je no-claim korting terug vallen
pi_63746435
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:55 schreef XxViperxX het volgende:

[..]

De auto die ik wil kopen is van 2002,
Maar dat van die negatieve schadevrije jaren wist ik niet. Ik dacht dat je maximaal maar tot 0 kon zakken en niet daaronder.
Dan is ie 6 jaar oud, en dan zou ik hem in jouw situatie zeker niet all risks verzekeren! WA+beperkt casco (oa ruitbreuk, inbraak en diefstal, aanrijding met dieren en brand zijn verzekerd, en deze schades doen niets met je korting) met een rechtsbijstand om schades voor je te verhalen lijkt me voldoende.
De korting opbouw werkt met een B/M ladder: B staat voor bonus, dus wanneer je geen schades hebt in een jaar ga je 1 trede omhoog en krijg je meer korting; M staat voor malus, dus wanneer je schade hebt val je een X aantal treden terug (verschilt per verzekeraar). Ondanks dat je nog geen schadevrije jaren hebt opgebouwd zul je wel op een start trede met een start korting beginnen. Echter, omdat jij met jouw leeftijd in een risico-groep valt, is je basis premie al hoger dan normaal. En het nog niet opgebouwd hebben van korting zal dan resulteren in een buiten-proportioneel hoge premie. En in geval van schade, even als voorbeeld, stel je start op trede 4 met 30% korting en de laagste trede is 1 met een toeslag van 20%, dan zul je bij 1 WA of All risks schade terugvallen naar trede 1. Het aantal tredes dat je terugvalt wordt ook van je jaren afgetrokken waardoor je op -3 schadevrije jaren terecht komt. Omdat je korting zo verandert is dat niet rendabel bij een kleine schade, dus die zul je dan toch zelf betalen omdat de premie die je er uiteindelijk door kwijt zou zijn hoger is dan de schade. En stel dat je de schade wel claimt en laat betalen en om wat voor reden dan ook je auto verkoopt: op het moment dat jij een verzekering stopt met "malus" status, dan wordt dit geregistreerd. Icm jouw leeftijd wordt het dan erg lastig om een auto op korte termijn weer (elders) te verzekeren, jij vormt dan een extra groot risico in de ogen van de verzekeraar.
quote:
En hoe zit dat dan dat je 1x per jaar een schadeclaim mag indienen zonder terugval op je premie? Want die verzekeringen heb je ook.
Dan zou je na 1x niet gelijk in je no-claim korting terug vallen.
Ik denk dat die pas gelden als je al schadevrij gereden hebt. Zoals ik al zei behoor jij tot een "risicogroep", dus ik denk niet dat dat voor jou geldt...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63855565
Als je een bankrekening bij de postbank hebt zou ik hem daar afsluiten.

Ik ben 21 en heb 2 schadevrije jaren. Ik betaal voor mij Megane coupe (1997 90PK) 32,- incl. inzittende verz.
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  maandag 8 december 2008 @ 18:24:27 #9
152537 IceFreak
Of niet; dat is de vraag
pi_63856971
Ik heb mijn Corsa GSI (106PK) bij Allianz (www.pma.info) verzekerd. Ik betaal met mijn 19 jaar een geen schadevrije jaren 44 euro per maand
  woensdag 10 december 2008 @ 10:08:33 #10
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_63898830
Polis direct
Heb mijn auto verzekerd en betaal 29 euro per maand zonder schadevrije jaren (Golf II 1.8 GT) wel enkel WA...
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_63899203
Hmmm, ik betaal bij Fortis 50 euro per maand. . Maar goed, ik heb dan wel WA+, dus brand e.d. erbij verzekerd.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63913722
ZLM, morgen ophalen en 20 E per maand gewoon WA verzekerd. Nooit een auto zelf gehad wel een motor sinds 6 maanden. Daar kreeg ik 40% korting op omdat mijn vriendin dat op haar auto had opgebouwd. Nu neem ik met mijn auto ook die no-claim weer over
pi_63924433
ik betaal voor mijn auto 112 euro per maand (fortis), daar zit wel echt alles bij inclusief pechhulp op de maan (denk ik)

(en ik rij 60 tot 70k per jaar, zal ook wel meespelen, 6 schadevrije jaren)

overigens, de keuze of je all-risk neemt of niet, zou ik niet laten afhangen van de leeftijd van de auto.
wat betaal je voor die auto uit 2002 en wat als jij die auto total-loss rijdt : hoe afhankelijk ben je van de auto?

ik kan niet zonder, dus heb ik hem all-risk verzekerd, en dus betaal ik meer voor die zekerheid.
pi_63926804
Ik zou eens bij wat tussenpersonen langsgaan. Mijn ervaring is dat als je via een tussenpersoon een verzekering neemt er veel meer mogelijk is en er ook een veel beter contact is.
  maandag 15 december 2008 @ 20:48:28 #16
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_64040260
Fortis komt vaak als de goedkoopste naar voren. Helaas werd ik door hun geweigerd toen ik een andere auto had aangeschaft....iets met risicogroep enzo:P
Nu via de Aegon: 36 euro voor een golf GTI (150 PK) 24 jaar, 2 jaar schadevrij, WA verzekerd (incl inzittenden verzekering en rechtsbijstand)
pi_64045308
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:44 schreef XxViperxX het volgende:
heb dus nog geen schadevrije jaren (tenzij een scooterverzekering ook telt)
Die kan je gewoon mee nemen de schadevrije jaren van je brommer(scooter).
Heb ik ook gedaan en dat scheelt toch weer aardig wat geld, dan dat je weer helemaal bij 0 begint.
............................
  dinsdag 16 december 2008 @ 09:07:02 #18
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_64049748
Kijk nou gewoon op Independer, het is wel leuk om allerlei verzekeringen op te noemen, maar zo'n verzekernig is toch wel iets complexer. Wat bij de ene goedkoop kan zijn, is bij de ander duur. Het ligt eraan waar je woont, hoeveel kilometers je rijdt, wat je wil meeverzekeren, wat de dagwaarde is van de auto enz enz.

Wat wel een goed advies is, is om WA+beperkt casco te nemen, want all-risk is gewoon te duur voor een auto van ruim 6 jaar oud.

O ja, en Fortis zou ik dus absoluut niet nemen als verzekeraar, hoe goedkoop die ook is.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_65206481
Er zijn inderdaad de laatste tijd zoveel aanbieders van autoverzekeringen, dat het niet echt goed te zeggen is welke het beste is voor jou. Kijk idd gewoon eens op een onafhankelijke vergelijkingssite.
  maandag 19 januari 2009 @ 13:58:35 #20
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_65206932
tvp
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:24:35 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_65214965
ZLM is idd goedkoop, alleen verzekeren hun alleen diegene die in Zeeland of Noord Brabant wonen.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 19 januari 2009 @ 18:17:59 #22
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_65216800
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:24 schreef Herr.Flick het volgende:
ZLM is idd goedkoop, alleen verzekeren hun alleen diegene die in Zeeland of Noord Brabant wonen.
Is ZLM betrouwbaar?
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  maandag 19 januari 2009 @ 18:28:01 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_65217147
ZLM is OK.
Maar wel regio gebonden
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 19 januari 2009 @ 18:39:17 #24
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_65217543
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
ZLM is OK.
Maar wel regio gebonden
Laat ik nou toevallig in Noord-brabant wonen
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  maandag 19 januari 2009 @ 19:35:22 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_65219492
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:17 schreef djayzz het volgende:

[..]

Is ZLM betrouwbaar?
Ja hoor
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')