abonnement Unibet Coolblue
pi_63698098
Ik zal even mijn hele verhaal doen, ik dacht dat dit gedeelte van het forum de beste plaats was voor mijn topic. Ik hoop dat ik wat reactie's kan krijgen van mensen die hier verstand van hebben. (Mensen die rechten studeren b.v.)

Op vrijdag 21 november was het HARD aan het regelen in Assen. Dus wat doe ik samen met mijn 3 vrienden? Wij gaan schuilen in een parkeer garage. Terwijl wij daar schuilen... Wie komt daar de trap aflopen? Politie. Naam noteren, id kaart laten zien. Was allemaal goed, ze hadden mij genoteerd en zeiden tegen mij dat ze mij misschien een boete zouden sturen. Zoja, dan was die 50 euro.

Nu kwam vamiddag bij mij de brief binnen van incasso bureau van justitie, dat ik 90 euro moest betalen. Ik was het er zoiezo al niet mee eens dat ik een boete kreeg. Het is immers een openbaar gebouw, ik moest schuilen (sinds waneer is dat verboden?). En dan krijg ik nu ook nog eens een 40 euro hogere boete? Wat klopt hier niet aan?

Overigens hebben de 3 vrienden met wie ik daar stond en dus ook zijn id's moesten laten zien geen bericht gehad.

Nu vraag ik van jullie, wie heeft er gelijk? Zou ik geen boete mogen krijgen? Of juist wel? En als ik gelijk heb. Hoe vecht ik dit aan en zorg dat de boete vervalt? Ik heb tot 13 januari voordat ik moet betalen...
pi_63698124
Betalen, en dan aanvechten.
pi_63698264
Vet hard aan het regelen jeweettog in assencity!
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63698366
betalen en aanvechten. Vervolgens aangeven dat je psychische schade hebt opgelopen door het feit dat je 90 euro moest missen dat voor boodschappen bedoeld was. Je verwacht een vergoeding van enkele duizenden euro's
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:07:13 #5
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63698450
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:54 schreef Salvad0R het volgende:
Betalen, en dan aanvechten.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:07:41 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_63698456
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Vet hard aan het regelen jeweettog in assencity!
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_63698512
Schrijf een goede brief, met daarin je verklaring. Had je niet sowieso al een verklaring af moeten leggen?
Bij boetes voor te hard rijden hoef je ze niet eerst te betalen, staat vast wel op je incassobericht hoe je moet aanvechten. Succes!
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:13:49 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63698600
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 15:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Vet hard aan het regelen jeweettog in assencity!
josselen!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:18:39 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63698745
Betalen. Als iedereen in Assen zomaar tegen de regen zou gaan schuilen dan zou het een zootje worden! Je wil in jouw mooie Drentse dorp toch geen Amsterdamse toestanden? Ben blij dat de politie nog hard op (durft) te treden!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_63698965
Markeerstift, aan jou heb ik wat!

Dutcherrorist, er komt een fenomeen voor in de wereld dat men noemt...
" spelfouten ". ooit van gehoord?
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:27:01 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_63699015
Een parkeergarage is toch heul geen openbaar gebouw. Je mag daar gebruik van maken om je auto te parkeren, maar zelfs dan mag je je er niet onnodig ophouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_63699105
Waren jullie niet hendig sjiek van plan om een autokraakje te plegen in de garage.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:31:24 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63699154
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:27 schreef Lienekien het volgende:
Een parkeergarage is toch heul geen openbaar gebouw. Je mag daar gebruik van maken om je auto te parkeren, maar zelfs dan mag je je er niet onnodig ophouden.
Inderdaad! In Boxtel is de redelijke tijdspanne voor het parkeren van je auto en het vervolgens naar de uitgang begeven gesteld op vijf minuten dertig seconden. Een ruim haalbare tijd, ook voor ouden van dagen en mensen die slechter ter been zijn. Wanneer je langer in de garage verpoosd dan kun je ook hier in het gevang belanden. En terecht! Dan hebben we het dus over mensen die wél hun auto aldaar geparkeerd hebben!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:46:18 #14
3542 Gia
User under construction
pi_63699617
En dus activeer je een account en probeert hier je gelijk te halen?
Of ben je een kloon en durf je dit niet onder je eigen account te plaatsen?

Anyway, de boete is terecht: Je mag niet in een parkeergarage rondhangen, ook niet als het regent.
Blijven er wel een paar vragen: Waarom krijg jij alleen een bekeuring? En waarom is die hoger dan oorspronkelijk gezegd?

Verder:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetebase/

En dan:
- Openbare orde +
- Zodanig op te houden waardoor voor weggebruikers of omwonenden overlast of hinder wordt veroorzaakt =

Het boetebedrag wordt:
¤90

NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.

Disclaimer
De gegevens in deze database zijn ontleend aan de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Mulder-gedragingen van het ministerie van Justitie. De bedragen zijn richtbedragen. Ze geven aan welke sanctie de politie of het Openbaar Ministerie als regel in eerste instantie oplegt. In bijzondere gevallen gelden andere bedragen. Bovendien kan, als een zaak eventueel voor de rechter komt, de rechter anders beslissen. Dat betekent dat je in voorkomende gevallen aan de gegevens uit deze database geen rechten kunt ontlenen.

De bedragen in de Boetebase zijn aan indexatie onderhevig. Eens in de twee jaar wordt de hoogte van de boetes aangepast.

Dus, de hoogte klopt.
Nu rest de vraag "waarom de rest niet?"

Misschien ben jij ouder dan de anderen?
pi_63700060
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:25 schreef marcus302 het volgende:
Markeerstift, aan jou heb ik wat!

Dutcherrorist, er komt een fenomeen voor in de wereld dat men noemt...
" spelfouten ". ooit van gehoord?
Dat is geen spelfout.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  dinsdag 2 december 2008 @ 17:07:15 #16
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63700263
Je vertelt niet wat je daar verder deed.
De politie loopt ook niet gewoon ff een parkeergarage in, zeker niet als het zeikt.
Dus dikke kans dat er een klacht is geweest.

En met alle vernielingen en inbraken kan ik me voorstellen dat mensen geen hangkiddo's bij hun auto's in de buurt willen zien.
Volgende keer andere hang... eh... schuilplek uitkiezen.
pi_63700706
Stond je aan de rand van de parkeergarage, dus bijna buiten, met aanstalte om direct na de bui te kunnen vertrekken?

Of was je ergens met je homies in de parkeergarage aan het hangen rond auto's aan het huppelen?

Geval 1 zou je kunnen aanvechten. Geval 2 = parkeergarage = priveterrein waar je niets te zoeken had, terechte boete.
pi_63702778
APV Assen:
quote:
ARTIKEL 2.4.11.
Het is verboden zich zonder redelijk doel of op een voor andere hinderlijke wijze op te houden in of op een voor het publiek toegankelijk portaal, telefooncel, wachtlokaal voor een openbaar vervoermiddel, parkeergarage, rijwielstalling of een andere soortgelijke, voor het publiek toegankelijke ruimte dan wel deze te verontreinigen dan wel te bezigen voor een ander doel dan waarvoor de desbetreffende ruimte is bestemd.
quote:
ARTIKEL 2.8.2.
3. Degene die zich bevindt in een verzameling als in het eerste lid bedoeld, is verplicht op een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie direct zijn weg te vervolgen of zich in de door hem aangewezen richting te verwijderen.
Het is dus niet redelijk om meteen te gaan beboeten. Dus als het is gegaan zoals je dat schrijft, dan zou ik de boete aanvechten. Draai daar meteen een weerrapport uit van die dag, waarmee je de reden waarom je schuilde kan onderbouwen. Bijvoorbeeld door deze gegevens te gebruiken: http://www.knmi.nl/kd/daggegevens/nsl-download.cgi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')