abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:45:28 #1
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63694806
Ik heb vorige week een klein aanrijdinkje gehad. Achterop een aanhanger waar een ladder een stukkie uit stak.
Niks schokkends, alleen ik had wat schade. Een barst in de bumber en een ladder door m'n grille en dus de radiators die er achter staken.
Nu ben ik met het schadeformulier bezig en ik kom tot mijn ontzetting tot de ontdekking dat m'n rijbewijs half oktober verlengd had moeten worden.

Kan er iemand inschatten of ik nu dus naar m'n (allrisk)verzekeringscentjes kan fluiten?
I follow you......but not on Twitter
pi_63694847
Sla je polis er even op na. Over het algemeen wordt alleen uitgekeerd als je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
pi_63694850
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:45 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik heb vorige week een klein aanrijdinkje gehad. Achterop een aanhanger waar een ladder een stukkie uit stak.
Niks schokkends, alleen ik had wat schade. Een barst in de bumber en een ladder door m'n grille en dus de radiators die er achter staken.
Nu ben ik met het schadeformulier bezig en ik kom tot mijn ontzetting tot de ontdekking dat m'n rijbewijs half oktober verlengd had moeten worden.

Kan er iemand inschatten of ik nu dus naar m'n (allrisk)verzekeringscentjes kan fluiten?
ja want als je rijbewijs verlopen is dan ben je ook niet verzekerd....was toevallig bij blik op de weg
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:47:04 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63694853
quote:
Mijn rijbewijs is verlopen. Geldt de verzekering nog?
Ook al hebt u verzuimd het rijbewijs tijdig te verlengen, dan geldt uw verzekering zolang de geldigheidsduur niet langer dan 1 jaar is verstreken.
Let op. Uw verzekering biedt wel dekking, maar u mag formeel niet meer rijden. U loopt het risico van een bekeuring of erger.
Google rijbewijs verzekering.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_63694984
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Google rijbewijs verzekering.
Volgens mij verschilt dat dus per verzekeraar. De verzekeraar waarbij ik werkte bood bijvoorbeeld geen dekking aan ouderen wie op keuring moesten om hun rijbewijs te laten verlengen en waarvan het rijbewijs verlopen was (er is immers geen geldig NL rijbewijs). Of dat ook zo strikt geldt voor TS zal afhankelijk zijn van de striktheid van de interpretatie "geen gelding NL rijbewijs" door zijn verzekeraar. Ik zou je verzekeraar dus gewoon even opbellen TS, en daar navraag doen, dan weet je het zeker
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63695047
Wat Revolution-NL zegt: kijk in je polis.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_63695082
Dat hoeven zij toch helemaal niet te weten. Pas als ze er om vragen laat je je rijbewijs zien.
  dinsdag 2 december 2008 @ 13:59:26 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_63695159
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef Schut85 het volgende:
Dat hoeven zij toch helemaal niet te weten. Pas als ze er om vragen laat je je rijbewijs zien.
Op het schadeformulier moest hij waarschijnlijk de vervaldatum van het rijbewijs invullen
Huilen dan.
pi_63695176
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat Revolution-NL zegt: kijk in je polis.
Dat staat standaard in iedere polis, om te voorkomen dat ze schade moeten dekken voor iemand zonder rijbewijs, vrij logisch. Alleen in dit geval had TS een rijbewijs, hij is hem echter vergeten te verlengen. Daarmee is het anders dan het nooit hebben behaald van een rijbewijs en toch gaan rijden. Ik gok dus dat het echt afhankelijk is van de striktheid waarmee dat geīnterpreteerd wordt .

En niet vertellen heet verzwijging, oftewel: fraude. Op het moment dat ze daar achter komen kun je naast het terugbetalen van je schadebedrag fluiten naar je polis of iedere andere normale betaalbare polis de komende paar jaren. Kortom: Schut85, dat is een slecht idee.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:01:58 #10
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63695222
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:45 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik heb vorige week een klein aanrijdinkje gehad. Achterop een aanhanger waar een ladder een stukkie uit stak.
Niks schokkends, alleen ik had wat schade. Een barst in de bumber en een ladder door m'n grille en dus de radiators die er achter staken.
Nu ben ik met het schadeformulier bezig en ik kom tot mijn ontzetting tot de ontdekking dat m'n rijbewijs half oktober verlengd had moeten worden.

Kan er iemand inschatten of ik nu dus naar m'n (allrisk)verzekeringscentjes kan fluiten?
Mooi dom! je krijgt drie maanden van te voren nog een brief van de RDW/Gemeente dat je hem moet verlengen. Dus dit heb je allemaal aan jezelf te danken.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63695255
Zolang je dat netjes verteld en je ook mededeelt dat dit niet door schuld is gebeurd.
(schuld is het pas volgens de wet als je het daadwerkelijk met opzet hebt gedaan of in dit geval NIET hebt gedaan.)

Zal er niet zo veel aan de hand zijn.
Wel vermelden dat het buiten jou weten om al verlopen was!
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:04:17 #12
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63695280
Vroeger moest je opnieuw examen doen als je rijbewijs verlopen was, dat hoeft nu niet meer. Je rijbewijs en het document dat je rondsjouwt om aan te geven dat je inderdaad achter het stuur mag, zijn tegenwoordig niet meer jetzelfde, ik was ook vergeten m'n rijbewijs te verlengen, maar daar doen ze niet moeilijk over op het gemeentehuis, je krijgt gewoon een nieuwe. Dat het kaartje is verlopen betekent nog niet dat je rijbevoegdheid is verlopen, namelijk. Hoe dat bij aanrijsingen zit zal wel bij iedere verzekeraar anders zijn, hopenlijk heb je een soepele. En vooral, niet over liegen. dat blijft heeeele lang in de database staan. En elke verzekeraar in dit land kan bij die database.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:04:47 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63695291
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:01 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mooi dom! je krijgt drie maanden van te voren nog een brief van de RDW/Gemeente dat je hem moet verlengen.
Volgens mij staat het RDW los van rijbewijzen (ik zou eerder het CBR zeggen, maar die sturen vast geen brief) en volgens mij verschilt het per gemeente of je een brief krijgt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63695331
haal gewoon nu een nieuw rijbewijs en vul die gegevens in ?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_63695365
en dan gegevens invullen van een rijbewijs die pas in gegaan is na de datum van het voorval ?
Dit ruikt weer naar fraude
pi_63695403
mja, ik heb geen idee of zo'n ingangsdatum met terugwerkende kracht aansluit op het verlopen rijbewijs..
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_63695455
en ik weet niet hoe het daar zit maar aanvragen rijbewijs duurt hier in de gemeente groningen een werkweek.
Dus dan moet je ook nog eens een week met je aangifte wachten.
Weet niet of dat wel verstandig is.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:11:22 #18
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63695464
Dat volgens mij niet. ik was twee weken te laat, en heb de dagen dat ik moets wachten op het nieuwe maar even geen auto gebruikt, want het nieuwe ging in op de dag van aanvraag volgens mij.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_63695557
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:03 schreef tycoon1980 het volgende:
Zolang je dat netjes verteld en je ook mededeelt dat dit niet door schuld is gebeurd.
(schuld is het pas volgens de wet als je het daadwerkelijk met opzet hebt gedaan of in dit geval NIET hebt gedaan.)

Zal er niet zo veel aan de hand zijn.
Wel vermelden dat het buiten jou weten om al verlopen was!
De datum van verlopen is je bekend, dus is het WEL eigen schuld.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:16:12 #20
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63695598
Het zag er somber uit, maar ik krijg toch weer wat hoop. Ik zal de polis er eens op napluizen, maar ik heb weer even hoop dat het toch OK is.

ALS het niet OK is wacht ik nog 2 dagen met het formulier en zet er de nieuwe datum maar op....
I follow you......but not on Twitter
pi_63695614
dat klopt datum is bekend maar hij heeft hem niet met opzet niet verlengd dus is hij niet schuldig aan het feit dat zijn rijbewijs niet verlengd is...
pi_63695712
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:16 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Het zag er somber uit, maar ik krijg toch weer wat hoop. Ik zal de polis er eens op napluizen, maar ik heb weer even hoop dat het toch OK is.

ALS het niet OK is wacht ik nog 2 dagen met het formulier en zet er de nieuwe datum maar op....
dat zou ik dus echt niet doen die nieuwe datum erop zetten!
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:20:51 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63695742
Volgens mij dekt de verzekering schade zolang hij rijbevoegd is. Ben je dat ook als je rijbewijs recent verlopen is?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:21:15 #24
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63695753
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:04 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Volgens mij staat het RDW los van rijbewijzen (ik zou eerder het CBR zeggen, maar die sturen vast geen brief) en volgens mij verschilt het per gemeente of je een brief krijgt.
Ik kreeg netjes een brief van het RDW/Gemeente Zwolle dat mijn rijbewijs over 3 maanden zou verlopen. Zelfs een kleine kutgemeente in noord-drenthe doet dat. Daarnaast is TS altijd verantwoordelijk voor het tijdig verlengen. Dit is gewoon een geval van laks zijn.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:21:52 #25
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_63695759
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:11 schreef tycoon1980 het volgende:
en ik weet niet hoe het daar zit maar aanvragen rijbewijs duurt hier in de gemeente groningen een werkweek.
Dus dan moet je ook nog eens een week met je aangifte wachten.
Weet niet of dat wel verstandig is.
Breda: Spoedprocedure ¤40,50 + ¤30,-bonus
Voor 11.30 langs gemeentehuis, volgende dag ophalen.
I follow you......but not on Twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')