abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 8 december 1999 @ 04:24:00 #1
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_228659
Ik heb dit topic geopend omdat ik van mening ben dat er 1 safehaven op het forum moet zijn waarin Willem niet met de grond gelijk wordt gemaakt. De laatste tijd is het aantal scheldposts flink toegenomen en daar ik mij niet her en der steeds als de one issue beschermer van de common sense inzake Willem wil opwerpen, doe ik het voortaan maar vanaf deze plek.
Wat ik hier wil duidelijk maken, is hoe gemakkelijk zaken positief dan wel negatief uitgelegd kunnen worden, even wars van gescheld en antipathieen, en 1001 "BAH BAH Willem" posts met exact dezelfde strekking.

Want ik geef Willem nog steeds wel degelijk krediet, en nu heb ik het niet over zijn aanspraak op de 2,5 ton. Door menigeen word ik verguisd omdat ik het redelijk vaak voor de BB chef opneem en dientengevolge nog wel eens Bart nuanceer. Vaak zijn dat wel dezelfde mensen die iedere dag meerdere malen hun afgrijzen aangaande Willem spuien -- over stokpaardjes gesproken.
Het is ook niet een sympathie voor de underdog, of onderscheidingsdrang van mijn kant. Ik vind gewoon dat het allemaal wel losloopt en meevalt met Willem. Toegegeven, hij is niet feilloos (een open deur, zoals niemand dat is), maar hier dus met name aandacht voor zijn leuke en goede kanten/vondsten (per uitzending vanaf nu) en een stellingname tegen de anti-Willem hetze (ook verfrissend voor de haters).

  woensdag 8 december 1999 @ 04:44:00 #2
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_228660
Om zelf maar een voorzetje te geven:
De titel van het topic is ontleend aan een opmerking van Maurice onder het puzzelen in de uitzending van 7 december, die "William.... William the Conqueror!" uitriep waarop Willem adrem inhaakte met 'Willem de kankeraar' zul je bedoelen!"

Hoofdmoot was natuurlijk de frontale aanval van Bart tijdens het kaarten met Ruud. Ik vond het echt een stoot onder de gordel om Willem te bestempelen als beroepsaardige, die dus de hele tijd veinst, naar zijn smaak. Met recht onderstreept Willem dat hij toch echt niet 86 dagen een rol speelt; zoals hij doet is hij ook gewoon.
Waar hij Bart nog steeds met beleid bekritiseert, redelijk mild van toon, beklemtonened dat hij nog steeds met hem door 1 deur kan en dat hij veel dingen samen met hem doet (vergeet dat niet!), speelt Bart altijd meteen op de man.
Meestal zijn dit stekende opmerkingen a la 'Als er een tweede kok bijzat, zouden we tenminste eens lekker eten' en meer plagend bedoeld, vandaar ook dat Willem vanavond een pruillip trok en lacherig zijn eerste scheldkanonnades afvuurde, ook richting Ruud. Maar toen ie zag dat Bart het slinks meende, was hij met recht verontwaardigd en kregen die salvo's een echte lading. Om neergezet te worden als een horecamannetje dat getraind is in aardig zijn, dat zou eenieder tegen de borst stuiten.
Bart fans verheerlijken dit grof geschut. Ik vind het eerder arrogant en benedenmaats, getuigend van eenzijdige superioriteitsgevoelens...

[Dit bericht is gewijzigd door Perico (Datum 08 December 1999).]

  woensdag 8 december 1999 @ 04:45:00 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_228661
Ik kan je topic vervuilen, maar ik doe het niet. Uit respect voor jou, niet voor Willem. Duidelijk? Mooi!!
Life is what you make it.
pi_228662
Ja Perico, geen kunst zo hou ik ook een topic bovenaan.
Nou voor jou hoop ik dat je niet iedere dag zelf een stukje erbij hoeft te plaatsen.
Maar omdat je zo ontzettend dapper bent, om het alweer voor Willem op te nemen, ( alhoewel hij dat als natuurlijk leider zelf wel kan ), beloof ik plechtig ( en geloof me dat gaat me de grootste moeite kosten )dat ik geen naar woord meer over Willem zal zeggen.
Nou ja niet op dit forum dan.
Dus bij deze.
groetjes eli
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_228663
Ik kan je mening zeker delen. Bovendien vergeten de meeste dat het hier om een gameshow gaat waar het de bedoeling is dat de sterkste, slimste en/of handigste de winnaar wordt. Ik denk dat Willem dat niet zal redden, maar goed in mijn geheugen zitten nog de topics waar Bart door zijn houding volledig de grond werd ingeboord en nu staat hij bovenaan de lijst.

  woensdag 8 december 1999 @ 08:26:00 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_228664
De topic die ik een tijdje terug over Willem geopend heb, Waarom Willem nou toch niet?, was bedoeld om een discussie op gang te brengen over de voor en tegens van Willem. Want laten we eerlijk zijn, Willem is een interessante persoonlijkheid. Dat ik niet blij ben met hoe hij dat geworden is, is mijn mening.

Wat ik wel jammer vind, is dat in deze topic over Willem-haters gesproken werd. Niets ten nadele van jou Amappa, maar zo wil ik mijzelf niet betitelen. Deze topic is helaas een beetje erg tegen Willem gekeerd en dat was niet mijn bedoeling. Maar zoals ik al zei, bedoeld om een tweezijdige discussie op te wekken.Moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf ook behoorlijk heb laten gaan.

Voor mij heeft Willem nog steeds afgedaan, maar het blijft inderdaad een spel en de beste/slimste/handigste zal overwinnen. Dat dat nou niet direct mijn favoriet is, is juist het spelelement. Maar tot nu toe, is hij de enige die het spel echt actief speelt en ook aan het winnen is. (NIPO, niet genomineerd) Succes met je lobby Perico!

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_228665
Apropos Willem:

Volgens de BB nieuwsbrief:

"Bart onder de loep genomen. Zoals zo vaak roddelen Willem, Maurice en Karin ook nu weer over Bart. De
laatste tijd hebben zij al veel negatieve dingen over hem gezegd. Ook nu zijn het voornamelijk slechte dingen."

Verder commentaar lijkt me overbodig.


*** I have this condition ***
  woensdag 8 december 1999 @ 08:48:00 #8
2004 sunshine
Still shining!
pi_228666
Als Willem , Maurice en Karin over Bart roddelen, waarom wordt het dan alleen Willem aangerekend? Maurice en Karin roddelen lekker mee, maar daar schijnt niemand mee te zitten.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_228667
Ha Perico, een goed initiatief om wat tegengas te brengen voor alle Willem hate topics. Niet dat ik voor Willem ben maar er zijn nu toch wel wat veel personen die ongenuanceerd met smijten en BAH schreeuwen.

quote:
op 12-08-1999 om 08:26 AM schreef dutchie het volgende:
De topic die ik een tijdje terug over Willem geopend heb, Waarom Willem nou toch niet?, was bedoeld om een discussie op gang te brengen over de voor en tegens van Willem. Want laten we eerlijk zijn, Willem is een interessante persoonlijkheid. Dat ik niet blij ben met hoe hij dat geworden is, is mijn mening.

Wat ik wel jammer vind, is dat in deze topic over Willem-haters gesproken werd. Niets ten nadele van jou Amappa, maar zo wil ik mijzelf niet betitelen. Deze topic is helaas een beetje erg tegen Willem gekeerd en dat was niet mijn bedoeling. Maar zoals ik al zei, bedoeld om een tweezijdige discussie op te wekken.Moet ook eerlijk zeggen dat ik mezelf ook behoorlijk heb laten gaan.

Voor mij heeft Willem nog steeds afgedaan, maar het blijft inderdaad een spel en de beste/slimste/handigste zal overwinnen. Dat dat nou niet direct mijn favoriet is, is juist het spelelement. Maar tot nu toe, is hij de enige die het spel echt actief speelt en ook aan het winnen is. (NIPO, niet genomineerd) Succes met je lobby Perico!


Ik denk dat je dit niet al te persoonlijk moet opvatten Dutchie. Er is gewoon sprake van een groot aantal Bart haters en die gaan met bijna elk topic aan de haal. Ik moet zeggen dat je topicnaam niet zo slim gekozen was als je een discussie wilde, en wat ik me er zo van herinner was de enkele persoon die niet anti Willem reageerde wel meteen het bokkie in de ogen van veel anti-Willem posters. nIet echt een topic waar je de boel nog probeert te nuanceren.

Overigens schaal ik je ook in bij de Willem haters, puur en alleen omdat je tegen Willem bent. Aan jou is het in elk geval te waarderen dat je er blijk van geeft te weten dat V de boel aan het manipuleren is, lijkt er over te hebben nagedacht en bent dan nog gewoon tegen Willem. Zolang je dit ook nog eens normaal weet te brengen, dan heb ik er geen problemen mee.

Ja en wat Willem zelf betreft, het is ook maar eens mens. Ik heb er in andere topics al genoeg over gezegd en ga dat niet allemaal herhalen, maar het zegt wel genoeg dat hij bij zijn medebewoners al tijden lang het populairste is. Ik denk dan maar dat dat niet voor niest zal zijn

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

pi_228668
<Sunshine>
Tuurlijk heb je gelijk, maar daar ging de topic niet over.

Karin is bijna net zo saai en burgelijk als Maurice. En.... het zijn alletwee rodellaarsters.

*** I have this condition ***
  woensdag 8 december 1999 @ 09:16:00 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_228669
quote:
op 12-08-1999 om 08:54 AM schreef Goeroe Pavlov het volgende:

Ik denk dat je dit niet al te persoonlijk moet opvatten Dutchie. Er is gewoon sprake van een groot aantal Bart haters en die gaan met bijna elk topic aan de haal. Ik moet zeggen dat je topicnaam niet zo slim gekozen was als je een discussie wilde, en wat ik me er zo van herinner was de enkele persoon die niet anti Willem reageerde wel meteen het bokkie in de ogen van veel anti-Willem posters. nIet echt een topic waar je de boel nog probeert te nuanceren.

Overigens schaal ik je ook in bij de Willem haters, puur en alleen omdat je tegen Willem bent. Aan jou is het in elk geval te waarderen dat je er blijk van geeft te weten dat V de boel aan het manipuleren is, lijkt er over te hebben nagedacht en bent dan nog gewoon tegen Willem. Zolang je dit ook nog eens normaal weet te brengen, dan heb ik er geen problemen mee.

Ja en wat Willem zelf betreft, het is ook maar eens mens. Ik heb er in andere topics al genoeg over gezegd en ga dat niet allemaal herhalen, maar het zegt wel genoeg dat hij bij zijn medebewoners al tijden lang het populairste is. Ik denk dan maar dat dat niet voor niest zal zijn



Ha Goeroe!
Eindelijk iemand die het begrijpt. Maar bedoel je niet Willem-haters ipv Bart-haters?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_228670
quote:
op 12-08-1999 om 08:42 AM schreef Herman het volgende:
Apropos Willem:

Volgens de BB nieuwsbrief:

"Bart onder de loep genomen. Zoals zo vaak roddelen Willem, Maurice en Karin ook nu weer over Bart. De
laatste tijd hebben zij al veel negatieve dingen over hem gezegd. Ook nu zijn het voornamelijk slechte dingen."

Verder commentaar lijkt me overbodig.



Dit zou toch niet weer het zoveelste anti-Willem topic worden. Maar goed..
Wat iedereen hier over het hoofd lijkt te zien, is dat Bart zich al tijden (en wel sinds het vertrek van Sabine) opstelt als een BIJZONDER arrogant en vervelend kereltje.
Toegegeven, hij is degene die over de meeste hersens beschikt en dat ook laakt blijken, maar hij doet er veel aan om zijn medebewoners het leven zuur te maken, met die eeuwige grijns op zijn kop.
Is het dan niet logisch dat de andere bewoners het veel in negatieve zin over Bart hebben? Waarschijnlijk zouden de meeste mensen hetzelfde doen als W, K, en M.
Het is geen roddelen wat ze doen. Roddelen staat meer gelijk aan het verspreiden van kwalijke geruchten achter iemands rug om. Mona was bijvoorbeeld op en top roddelaarster ("ik weet zeker dat ze hebben afgesproken om jullie te nomineren"). Willem niet, en ook niet Karin en Maurice. Ze zeggen het namelijk ook tegen Bart zelf als ze vinden dat hij irritant doet.
En het feit dat deze jongen al 4 keer genomineerd is, zegt genoeg over zijn populariteit binnen het huis. Hier op Fok! mag dan van alles beweerd worden, de bewoners kennen Willem en Bart beter dan wie hier ook (Jumparound daargelaten).

Dus Fokkers: luister gewoon eens wat meer naar de bewoners, en minder naar wat Veronica je wil laten geloven en wat velen hier elkaar proberen aan te praten.
Maar dit topic zal wel weer snel in de vergetelheid raken, V kan blijven manipuleren wat ze willen en de bijna niemand slaagt er nog in een beetje genuanceerd tegen de bewoners aan te kijken. Zucht.......
Toch bedankt voor dit topic, Perico.

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  woensdag 8 december 1999 @ 13:17:00 #13
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_228671
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik Willem zijn (net zo goed door mij) vermeende oneerlijkheid erg vond meevallen gisteren, hij heeft gewoon tegen Karin gezegd dat hij
haar heeft genomineerd en hij was errug open tegen Bart.

Ik dacht op dat moment, daar gaan we(weer), maarnee, hij was wel eerlijk! Had toch echt verwacht dat ie daar door de mand zou vallen maar dus niet.


Je hebt wel gelijk hoor Karmozijn dat je het niet als puur roddelen hoeft te beschouwen maar feit is wel, en dat blijkt elke dag meer, dat Willem een groot probleem heeft met Bart, hij benadrukt voortdurend de negatieve kanten van Bart, behalve tegen Bart zelf.

Tegen Bart zegt ie ook wel dingen die hem storen maar toch dat geslijm; jij bent een positieve vent Bart, je weet zoveel etc etc dat is gewoon heel eng.

Misschien is dat wel omdat ie geen overwicht heeft op Bart maar het komt schijnheilig over. Ik vind Perico, als je echt objectief bent dat je dat alleen maar kan beamen.

Valt me sowieso op dat de BB'ers moeite hebben om Bart openlijk toe te spreken, ik vind Bart dan ook veel meer de baas als een Ruud.

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  woensdag 8 december 1999 @ 13:37:00 #14
2004 sunshine
Still shining!
pi_228672
Ik hoop da thet quoten nu een keer lukt

[QUOTE]op 12-08-1999 om 09:01 AM schreef Herman het volgende:
<Sunshine>
Tuurlijk heb je gelijk, maar daar ging de topic niet over.

Karin is bijna net zo saai en burgelijk als Maurice. En.... het zijn alletwee rodellaarsters.
(einde quote) Dus nog niet helemaal gelukt

Ik bedoelde het wel degelijk pro Willem. Iedereen valt over Willem's roddelzucht en vele topics zijn daar aan gewijd, maar Karin en Maurice blijven wat dat betreft steeds buiten schot.
Ook zij proberen dezelfde tactiek als Willem toe te passen, alleen wordt het van Willem veel duidelijker in beeld gebracht.
Willem lijkt erin te slagen iedereen voor zich te winnen en Maurice niet.


------------------
't Is een bijzonder kind, dat is-ie.

[Dit bericht is gewijzigd door sunshine (Datum 08 December 1999).]

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_228673
quote:
op 12-08-1999 om 01:17 PM schreef BadGirl het volgende:
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik Willem zijn (net zo goed door mij) vermeende oneerlijkheid erg vond meevallen gisteren, hij heeft gewoon tegen Karin gezegd dat hij
haar heeft genomineerd en hij was errug open tegen Bart.
Hij benadrukt voortdurend de negatieve kanten van Bart, behalve tegen Bart zelf.

Tegen Bart zegt ie ook wel dingen die hem storen maar toch dat geslijm; jij bent een positieve vent Bart, je weet zoveel etc etc dat is gewoon heel eng.


Hoi Badgirl, ik het wat geknipt in jouw posting, (zoals VOO dat ook altijd doet ) en merk gerelateert aan het bovenstaande toch wel even op dat je wat kleine tegenstrijdigheden vermeldt. De positieve kanten die Willem aan Bart verteld noem je geslijm, de negatieve kanten die Willem vertelt haal je extra aan, waarbij je dan ook nog eens aangeeft dat Willem de negatieve kanten niet allemaal verteld. Maar lettend op de uitzendingen verteld ie aan Bart exact hetzelfde als aan Karin en Maurice. Dat ie daarbij een andere bewoordig gebruikt kan hem niet aangerekend worden, want ik denk dat iedereen iets de tweede keer op een net andere manier verteld. Willem vertelde toch echt wel waarom hij Bart genomineerd heeft. Wat hij van Bart vindt is overigens met die Hot Chair scene duidelijk naar buiten gebracht, dat hoeft hij dus tegenover bart niet helemaal te gaan zitten herhalen. Willem zei ook tijdens het kaartspel eergisteravond tegen Bart: "Als je me niet moet zeg het dan". Bart reageerde daarop met de opmerking, "Nee, zo bedoel ik het niet". Ik kan goed begrijpen dat Willem denkt dat Bart het wel zo bedoeld, en dan is zijn "roddel" met K en M wel uit te leggen. Dan moet hij gewoon zijn gevoel kwijt, en zal hij zich waarschijnlijk behoorlijk gekrenkt voelen. Ruud zou daar dan bij zeggen, "mijn gevoel zegt me", maar Willem drukt dat anders uit. Overigens: ALS Bart Willem wel een klootzak vind (of hem niet moet) dan had hij dat op de vraag van Willem moeten antwoorden. Als hij zich dus in die strekking ooit tegen iemand uitlaad, dan durft Bart het dus niet recht op de man af te zeggen. En dat zou ik Bart dan behoorlijk aanrekenen.

Als laatste wil ik nog even wat gedraai van VOO aanhalen. In de uitzending van gisteren was te zien dat Willem vertelde. "Ze zie tegen mij in de DBK dat ik tegen Bart had verteld dat ik hem niet zou nomineren". Willem zei: "Ik zeg dat klopt, maar dat was 12 dagen geleden, en ik ging er vanuit dat er in de situatie hier wat zou veranderen"

iedereen die de uitzending heeft gezien waarin Willem vertelde van de "markante kop van Bart" weet dat hij daar het volgende zei:

"Die reden, waarom ik jouw (Bart) en Sabien nomineerde die gold toen in mindere mate voor Karin en Maurice. Het is nu wat minder geworden, maar als dat anders uitpakt dan weet ik wie ik moet nomineren"

Hij heeft daar toen niet gezegd dat hij Bart niet zou nomineren, maar verteld wie hij denkt wel te gaan nomineren en waarom. Maar inderdaad zijn K en M helemaal niet meer zo klef. Toch probeerde de DBK hem hier iets in de mond te leggen en hem op tegenstrijdigheden te betrappen die er helemaal niet waren.


Blijft zich verbazen
pi_228674
quote:
op 12-08-1999 om 02:50 PM schreef Kierewiet! het volgende:
Overigens: ALS Bart Willem wel een klootzak vind (of hem niet moet) dan had hij dat op de vraag van Willem moeten antwoorden. Als hij zich dus in die strekking ooit tegen iemand uitlaad, dan durft Bart het dus niet recht op de man af te zeggen. En dat zou ik Bart dan behoorlijk aanrekenen.


Dank je, Kierwiet, dit topic gaat de goede kant op.
Is dit eigenlijk niet achterbaks gedrag van Bart, beste mensen? En hij is daar erg vaak op te betrappen. Hoe vaak hoor ik hem niet een flauwe opmerking maken naar de anderen toe, om zich altijd te haasten te zeggen dat hij het niet zo meent. Maar wel keer op keer hetzelfde soort lullige opmerkingen, waar (volgens de Veronica uitzendingen) vooral Willem het slachtoffer van lijkt te zijn. Als Willem dan vervolgens zegt dat Bart het gewoon moet zeggen als hij hem niet moet, geeft Bart niet thuis. Tja, wat moet je dan? Allicht gaat hij er dan met Karin en Maurice over praten. Zou ik ook doen in zijn geval, en verreweg de meeste mensen met mij (ja, ook jullie Willem-haters). En dat hij het er met Ruud niet over heeft, is ook niet zo vreemd: die vindt toch alles best, daar kun je geen zinnig woord van verwachten. Dit noemen we het uiten van frustraties, en niet roddelen.
En nog een ding aan al die klootzakken hier (ja sorry, ik kan geen beter woord bedenken) die vol leedvermaak uitzien naar de eenzame Kerst die Willem zal beleven, belaagd door de roddelpers: hij is geen karikatuur mensen! Dit is een mens van vlees en bloed wiens enige misdaad het is dat hij zichzelf durft te laten zien aan heel Nederland, wat blijkens ontelbare reacties hier niet alleen erg dapper, maar ook erg dwaas is. Hij verdient oneindig meer respect dan al die laffe en hypocriete posters hier die het nodig vinden hem (of anderen) genadeloos in de grond te stampen. Over achterbaks gesproken..... Ik neem aan dat al die posters staan te popelen om zich voor de volgende editie aan te melden?
Gelukkig zijn er hier ook nog veel posters te vinden die wel genuanceerd kunnen denken. Dan mogen ze zelfs een hekel aan Willem hebben.

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  woensdag 8 december 1999 @ 16:13:00 #17
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_228675
quote:
op 12-08-1999 om 04:44 AM schreef Perico het volgende:
Hoofdmoot was natuurlijk de frontale aanval van Bart tijdens het kaarten met Ruud. Ik vond het echt een stoot onder de gordel om Willem te bestempelen als beroepsaardige, die dus de hele tijd veinst, naar zijn smaak. Met recht onderstreept Willem dat hij toch echt niet 86 dagen een rol speelt; zoals hij doet is hij ook gewoon.
Waar hij Bart nog steeds met beleid bekritiseert, redelijk mild van toon, beklemtonened dat hij nog steeds met hem door 1 deur kan en dat hij veel dingen samen met hem doet (vergeet dat niet!), speelt Bart altijd meteen op de man.

Perico,
Het, met wat voor reden dan ook, verdedigen van Willem en soms met grote fanatisme de fouten die Willem maakt goed proberen te praten is jouw goed recht. Persoonlijk heb ik geen favorieten of voorkeur voor een bepaalde bewoner en probeer met een neutrale visie de bewoners te beoordelen. Over de zogenaamde 'frontale aanval' van Bart moet ik helaas bekennen dat ik Barts z'n stijl veel meer respecteer dan die van Willem. Bart doet het met open vizier, op de man af en niet zoals Willem het regelmatig doet: achterbaks met Karin en Maurice wanneer Bart er niet bij is. Ik heb Bart nog nooit op een negatieve manier over iemand zien praten zonder dat de desbtreffende persoon er zelf bij staat.

En ook in de opmerking van Bart m.b.t. de rol die Willem zou spelen zit een kern van waarheid in. Willem speelt toch de rol van een kok waar iedereen afhankelijk van blijft? Waarom moet Willem iedere dag weer zonodig die rol voor zichzelf opeisen? En inderdaad als horecamedewerker moet je een rol spelen door altijd klantvriendelijk te blijven ook al zit je tot in je nek in de shit. Willem heeft zich, om Bart WEER te kunnen nomineren, hierop de afgelopen twee weken al op voorbereid zodat hij met een, mijn inziens doorzichtig argument, Bart z'n naam zonder behulp van loten, WEER kon opnoemen.

met een glaasje tjendol erbij...

  woensdag 8 december 1999 @ 16:27:00 #18
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_228676
Katjoeng, iedereen moet in het dagelijks leven zich wel eens anders voordoen dan hij/zij is en dus een rol spelen. Naast Willem doen ook de andere bewoners dat aleen valt daar niemand over.

Perico, goed idee deze topic.

Terug uit het enge bos
pi_228677
Likken doet hij de hele tijd al en hij zuigt
ook, maar luister het gaat hier om;
als maurice er donderdag uit gaat, zijn Ruud en Bart t.o. Willem en Karin even sterk.
maar Willem is zo dom geweest om Karin te nomineren de laatste keer. als zij ook tegen Willem stemt uit wraak. IS HIJ DE VOLGENDE KEER VOOR ONS...
Don't confuse charisma
with a loud voice.
pi_228678
Likken doet hij de hele tijd al en hij zuigt
ook, maar luister het gaat hier om;
als maurice er donderdag uit gaat, zijn Ruud en Bart t.o. Willem en Karin even sterk.
maar Willem is zo dom geweest om Karin te nomineren de laatste keer. als zij ook tegen Willem stemt uit wraak. IS HIJ DE VOLGENDE KEER VOOR ONS...
Don't confuse charisma
with a loud voice.
  woensdag 8 december 1999 @ 16:36:00 #21
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_228679
quote:
op 12-08-1999 om 04:27 PM schreef Bor het volgende:
Katjoeng, iedereen moet in het dagelijks leven zich wel eens anders voordoen dan hij/zij is en dus een rol spelen. Naast Willem doen ook de andere bewoners dat aleen valt daar niemand over.

Perico, goed idee deze topic.


Daar zijn we het dan eindelijk over eens, zowel positief als negatief. Ware het niet dat ik Bart vaak een rol ziet spelen als die van entertainer en Willem als die van sluwe strateeg.

met een glaasje tjendol erbij...

pi_228680
Likken doet hij de hele tijd al en hij zuigt ook. Maar luister het gaat hier om;
als Maurice er donderdag uit gaat, zijn Ruud en Bart t.o. Willem en Karin even sterk.
maar Willem is zo dom geweest om Karin te nomineren de laatste keer, als zij ook tegen Willem stemt uit wraak. IS HIJ DE VOLGENDE KEER VOOR ONS...
Don't confuse charisma
with a loud voice.
  woensdag 8 december 1999 @ 16:37:00 #23
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_228681
quote:
op 12-08-1999 om 08:48 AM schreef sunshine het volgende:
Als Willem , Maurice en Karin over Bart roddelen, waarom wordt het dan alleen Willem aangerekend? Maurice en Karin roddelen lekker mee, maar daar schijnt niemand mee te zitten.

Helemaal mee eens, Sunshine. Het is wel interessant dat er opeens twee kampen zijn. Maar dat komt onder meer doordat Willem Karin en Maurice uitkiest om tegenaan te praten over Bart. Karin gaat hier behoorlijk in mee, en zelfs Dries raakt er zijn ei door kwijt. Daarmee geven deze drie een rottig beeld van henzelf. Ik zie daardoor Ruud en Bart als degenen die het einddoel verdienen. Iemand een andere mening toegedaan?

En het beeld dat VOO van Ruud geeft is echt om te kotsen, daarom is het toch lekker om hier de streams terug te lezen, om nog een beetje een objectief beeld (voor zover dat mogelijk is) te krijgen.
Interessant wat niet Fokzine-d NL ervan denkt.

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
pi_228682
quote:
op 12-08-1999 om 04:37 PM schreef Naf het volgende:
Ik zie daardoor Ruud en Bart als degenen die het einddoel verdienen. Iemand een andere mening toegedaan?




In principe cind ik dat iedereen die het tot nu toe volgehouden heeft in het BB-huis, het einddoel verdient.

Ook iemand als Willem. Ik zie wel zijn negatieve kant (de roddelkant), maar aan de andere kant begrijp ik ook wel dat hij de roddel aangrijpt om zijn positie te verdedigen. Daarnaast vind ik, dat VOO ook te veel nadruk op Willems roddelkant legt.

Ook vind ik, dat Ruud oneerlijk is. Alleen doet hij het op een andere manier dan Willem. Ruud verschuilt zich achter niets-zeggende kreten, Daarin is hij misschien nog wel stiekumer dan Willem!

Bart vind ik heel eerlijk ten opzichte van Willem. Bart's kritiek komt hard aan, maar ik vind op zich wel dat Willem er goed op inspeelt.

Eerlijk gezegd heb ik op dit moment van de BB-race geen sterke voor- of afkeur voor een van de bewoners.

Lon

pi_228683
Even afgezien van hoe inteligent of boeiend de BB-bewoners zijn ten opzichte van de mmensen om je heen, denk ik dat BB een goed beeld geeft van de samenleving. Hoe groter dee groep hoe minder wrijving er is. Je vind in een grotere groep altijd wel aansluiting met iemand van gelijke geest. Zoals ruud vandaag al zei, worden de opmerkingen en atmosfeer scherper, (ook al wordt ik moe van die vergelijkingen met DE TOUR), nu de finish nadert. eigenlijk kan ik me niet ontrekken aan de conclussie dat Willem de enige is die duidelijk tussen " twee kampen" manouvreert, en daarbij voor de buitenstaanders niet altijd even subtiel aan het weerk is. Toch wil ik hiermee niet zeggen dat ik anti-willem ben, want ik kan me zo voorstellen dat als er geen 250.000 NLG op het spel staat willem toch iets anders in het leven staat. Toch ben ik bang dat willems taktiek zich op een gegeven moment als een soort boemerang tegen hem zelf zal keren. (ik kan niet naar alle eerlijkheid beweren dat dit geen wishfull thinking is). Maar om terug te komen op het Topic, willem zal naar grote waarschijnlijkheid vanwege de dalende populariteit van ruud toch winnen. Verder wil ik toch nog even zeggen dat ik het met de zogenammde scheld-topics nog wel vind meevallen, echt gescholden wordt er toch niet, je kunt je het commentaar op een bepaalde persoon natuurlijk erg aantrekken, maar dat lijkt me ongezond. En wat mezelf betreft, misschien reageer ik me wel af. Want als ik net te maken heb gehad met mijn roddelzieke schoonfamilie ligt willem toch wel heel gevoelig. Maar als mijn recalcitrante zusje net op bezoek is geweest vindt ik Bart beeeere-irritant. Ruud doet me bij vlagen denken aan m'n neef die altijd stoned is. karin lijkt mijn Moeder wel. En maurice .... gelukkig ken ik niemand zoals hij, ik ga toch voor de iets meer sprankelende conversatie. Mijn indruk is dat ik niet de enige ben die zo onbevooroordeeld kijkt. Maar zolang iedereen zijn hand in eigen boezem steekt en zich dat beseft is ook daar naar mijn mening niets mis mee. Niets is zo veranderlijk als een mens, gelukkig.

[Dit bericht is gewijzigd door Atir (Datum 08 December 1999).]

pi_228684
[quote]op 12-08-1999 om 09:28 PM schreef Atir het volgende:
Even afgezien van hoe inteligent of boeiend de BB-bewoners zijn ten opzichte van de mensen om je heen, denk ik dat BB een goed beeld geeft van de samenleving. Hoe groter dee groep hoe minder wrijving er is. Je vind in een grotere groep altijd wel aansluiting met iemand van gelijke geest. Zoals ruud vandaag al zei, worden de opmerkingen en atmosfeer scherper, (ook al wordt ik moe van die vergelijkingen met DE TOUR), nu de finish nadert. eigenlijk kan ik me niet ontrekken aan de conclussie dat Willem de enige is die duidelijk tussen " twee kampen" manouvreert, en daarbij voor de buitenstaanders niet altijd even subtiel aan het weerk is. Toch wil ik hiermee niet zeggen dat ik anti-willem ben, want ik kan me zo voorstellen dat als er geen 250.000 NLG op het spel staat willem toch iets anders in het leven staat. Toch ben ik bang dat willems taktiek zich op een gegeven moment als een soort boemerang tegen hem zelf zal keren. (ik kan niet naar alle eerlijkheid beweren dat dit geen wishfull thinking is). Maar om terug te komen op het Topic, willem zal naar grote waarschijnlijkheid vanwege de dalende populariteit van ruud toch winnen. Verder wil ik toch nog even zeggen dat ik het met de zogenammde scheld-topics nog wel vind meevallen, echt gescholden wordt er toch niet, je kunt je het commentaar op een bepaalde persoon natuurlijk erg aantrekken, maar dat lijkt me ongezond. En wat mezelf betreft, misschien reageer ik me wel af. Want als ik net te maken heb gehad met mijn roddelzieke schoonfamilie ligt willem toch wel heel gevoelig. Maar als mijn recalcitrante zusje net op bezoek is geweest vindt ik Bart beeeere-irritant. Ruud doet me bij vlagen denken aan m'n neef die altijd stoned is. karin lijkt mijn Moeder wel. En maurice .... gelukkig ken ik niemand zoals hij, ik ga toch voor de iets meer sprankelende conversatie. Mijn indruk is dat ik niet de enige ben die zo onbevooroordeeld kijkt. Maar zolang iedereen zijn hand in eigen boezem steekt en zich dat beseft is ook daar naar mijn mening niets mis mee. Niets is zo veranderlijk als een mens, gelukkig.

Moet zeggen dat ik (nu) na het lezen van andere topics ook een soort Bart neigingen krijg..... in de zin van m'n kont tegen de krib te gooien en vanaf nu pro willem te zijn, alhoewel dat dan bijzonder ongefundeerd is.

  woensdag 8 december 1999 @ 23:05:00 #27
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_228685
Toppie Perico.

Jij omschrijft precies wat ik denk merci.

  donderdag 9 december 1999 @ 00:53:00 #28
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_228686
Leuke poging om Willem te beschermen, maar hoe je het went of keert: Niemand heeft in de streams of in de uitzendingen bijvoorbeeld Bart of Ruud ooit negatief over personen die er niet bij waren, horen praten. Bij Willem komt dit steeds wel terug. Daar kunnen ook de objectieve streams niets aan veranderen.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 9 december 1999 @ 02:40:00 #29
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_228687
Evert, het gaat er niet zozeer om om Willem hier te beschermen, maar om hem hier, in tegenstelling tot andere threads, niet en masse te attaqueren. Natuurlijk, hij besprak ook vandaag Bart met Maurice -- ik ben daar zelf ook niet op tegen; praten over bewoners mag, gewoon nieuws uitwisselen, meningen staven, en het is nu eenmaal zo, ook in mijn wereld, dat als je een klankbord vindt voor je opvattingen, dat je dan tenminste weet dat je niet loopt te ijlen.

Woensdagavond was ook weer een confronterende uitzending, waarin iedereen twee gezichten toont. Bart en Willem gingen onder het deeg kneden na een aanvankelijk aanvalletje van Bart m.b.t tot een pan, leuk met mekaar om. Ze hadden vele snedige opmerkingen op Ruuds Egypte saga, waarna ook Bart effe met Willem muisde, dat je Ruud zo goed in de maling kan nemen, maar dat ie geen krimp geeft. Willems "Omar J'arrive" was ook weer een lekkere oneliner, waarvan 'ie er toch veel in huis heeft.
Viel me op dat Bart erg veel schaterde, mijns inziens ook een slinkse manier om toch verschanst achter geintjes zijn verkapte meerderwaardigheid, om het groot uit te drukken, te tonen. Hij daagt uit en jent, zolang tot een ander kwaad wordt. Na Willem, nu Maurice. Hij verwoordde in de DBK overigens adequaat hoe men Willem ziet als een goede stille aardige rustige jongen en hem meer als een spring in het veld met constante uitdagende opmerkingen. Misschien kan ie daar niet goed tegen, dat ie hierin niet van Willem kan 'winnen' (algemene populariteit), dus moet ie hem op andere vlakken voorbijstreven.

Maar waar ik van schrok was Ruuds gespleten tong. Hij haalde het "ellebogenwerk"van Bart aan, nu de beslissende fase is begonnen, en hij leek het eerst af te keuren.. "Toch een harde uitspraak van dat aardigheidsmasker dat Bart Willem toedicht". MAAR hij vond het in de haak, omdat hij zelf waarschijnlijk te naief was en er anders niet achter was gekomen. Oef, een dolkstoot in Willems rug, dat doe je je maat toch niet aan?
En dan de slotsom dat hij het sneu vond dat er GEEN leuke mensen in het huis zaten waar hij iets aan had. Hij moet roeien met de riemen die ie heeft en schijnt het behoorlijk erg te vinden. Een klap in het gezicht van de bewoners. Zou die Willem-typering van Bart dan toch niet meer op Ruud slaan? Het lijkt erop dat de 'blonde dekhengst' nu uit zijn rol valt, want verder zie je hem gewoon op de voorgrond treden en verhalen vertellen dat het een lieve lust is...

pi_228688
Ja en nou mag ik hier dus niet meer op reageren. ( Geeft niet heb het zelf gedaan.)
De strijd tussen de bewoners is schijnbaar nu losgebarsten.
Waarschijnlijk ruikt men nu wel erg het geld, of is het hun eigen angstzweet?.
Eerst was het allemaal nog wel leuk, maar ik vind het nu toch wel een beetje te worden.
Hoe kun je iemand die volgens velen alleen maar platvloers is, en dan eindelijk wat zinnigs verteld, alleen maar uit staan te lachen?
Waarschijnlijk omdat het niet hun verhaal was? Begin ik het dan nu eindelijk te snappen ?
Perico, ik krijg werkelijk bewondering voor je.
Mij lukt het maar niet om de echte ik van deze mensen te achterhalen, ( ook niet door zelf te luisteren naar de streams. )
Heb inderdaad wel een mening, maar ben zeer beslist niet zo'n mensenkenner als velen van jullie.
Begin het nog jammer te vinden dat Maurice er waarschijnlijk uit gaat.
Van mij mogen ze onderhand allemaal wel winnen.
En kijk eens, sta je weer helemaal bovenaan.
groetjes eli.

Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
  donderdag 9 december 1999 @ 10:14:00 #31
1568 Boo Boo
Al is de leugen nog zo.....
pi_228689
quote:
op 12-09-1999 om 02:40 AM schreef Perico het volgende:
Evert, het gaat er niet zozeer om om Willem hier te beschermen, maar om hem hier, in tegenstelling tot andere threads, niet en masse te attaqueren. Natuurlijk, hij besprak ook vandaag Bart met Maurice -- ik ben daar zelf ook niet op tegen; praten over bewoners mag, gewoon nieuws uitwisselen, meningen staven, en het is nu eenmaal zo, ook in mijn wereld, dat als je een klankbord vindt voor je opvattingen, dat je dan tenminste weet dat je niet loopt te ijlen.

Perico Willem niet beschermen en Willem zou niet ijlen? Ha, ha, ha, haaaaaaaa ha, ha,

quote:
op 12-09-1999 om 02:40 AM schreef Perico het volgende:

Het lijkt erop dat de 'blonde dekhengst' nu uit zijn rol valt, want verder zie je hem gewoon op de voorgrond treden en verhalen vertellen dat het een lieve lust is...



Kijk eens aan onze Perico weet nu ook wat schelden is nu Bart Willem het vuur aan de schenen legt en Willem langzaam aan het ontmaskeren is. Ja, de maskers worden nu langzaam van het gezicht geslagen en dat doet pijn.
de waarheid achterhaald hem wel!


  donderdag 9 december 1999 @ 13:53:00 #32
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_228690
Ik heb de afgelopen tijd niet meer op Willem gescholden (niet uit principe, ik heb hem ooit voor fuehrer uitgemaakt) maar omdat er al erg veel mensen zijn die er zo over denken. Maar ondanks het feit dat ik jouw topics altijd goed lees Perico, en dat ik de streamverslagen ook doorlopend doorkijk, kan ik nog steeds erg weining positiefs zien in Willem. Oké gaaf hoe die reageerde tegen Bast met zijn half uur gescheld (klasse, kan ik waarderen) maar verder wordt ik nog steeds erg moe van hem. Zeker roddelen Mauries en Karin mee, maar even zo vaak lopen die na 5 of 10 minuten brakend weg. En M en K slijmen niet vervolgens. Zelfs als W. kritiek uit op Bart, gaat dat gepaard met opmerkingen als 'maar ik vind je een klasse vent' etc. Nee. ondanks het feit dat ik nu erg graag het positieve in Willem wil zien, lut dat nog niet erg. Maar houd deze topic levend, wellicht komt er iets wat mij overtuigd!

Groetjes, Casey

pi_228691
In verband met Willem wordt vaak opgemerkt dat als hij kritiek naar iemand uit, hij daar ook altijd positieve punten van diegene noemt. Dit wordt door de meesten hier negatief geďnterpreteerd maar waarom eigenlijk? Als iemand kritiek op mij heeft, vind ik het zelf ook prettig als diegene ook een paar pluspunten van mij opnoemt; dat is iets beter voor mijn ego.
Als ik zelf met iemand praat over zijn/haar mindere eigenschappen zal ik ook altijd een aantal goede eigenschappen noemen, omdat ik diegene niet de grond in wil boren maar simpelweg wat opbouwende kritiek wil geven. Als je alleen maar kritiek uit, loop je het risico dat de ander zich voelt of hij/zij wordt 'afgebrand' terwijl dat niet de bedoeling is. Door het noemen van pluspunten geef je aan dat je diegene niet 'afbrandt' waardoor hij/zij meer geneigd is je kritiek in overweging te nemen zonder direct in de verdediging te schieten.
Verder zijn de 'slechte' eigenschappen van mensen vaak ook een soort overtreffende trap van hun goede eigenschappen. Zoals bij Bart zijn doorzettingsvermogen aan de ene kant bewonderingswaardig is maar aan de andere kant soms doorslaat naar irritant pitbullgedrag. Als je dit met Bart bespreekt, ontkom je er dus niet aan om ook dat positieve punt te noemen, tenzij je hem alleen maar ongenuanceerd wilt afkraken. Ik denk dus niet dat dit laatste Willems bedoeling.
  donderdag 9 december 1999 @ 14:33:00 #34
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_228692
quote:
op 12-09-1999 om 02:13 PM schreef sombie het volgende:
In verband met Willem wordt vaak opgemerkt dat als hij kritiek naar iemand uit, hij daar ook altijd positieve punten van diegene noemt. Dit wordt door de meesten hier negatief geďnterpreteerd maar waarom eigenlijk? Als iemand kritiek op mij heeft, vind ik het zelf ook prettig als diegene ook een paar pluspunten van mij opnoemt; dat is iets beter voor mijn ego.
Als ik zelf met iemand praat over zijn/haar mindere eigenschappen zal ik ook altijd een aantal goede eigenschappen noemen, omdat ik diegene niet de grond in wil boren maar simpelweg wat opbouwende kritiek wil geven. waardoor hij/zij meer geneigd iAls je alleen maar kritiek uit, loop je het risico dat de ander zich voelt of hij/zij wordt 'afgebrand' terwijl dat niet de bedoeling is. Door het noemen van pluspunten geef je aan dat je diegene niet 'afbrandt' s je kritiek in overweging te nemen zonder direct in de verdediging te schieten.
Verder zijn de 'slechte' eigenschappen van mensen vaak ook een soort overtreffende trap van hun goede eigenschappen. Zoals bij Bart zijn doorzettingsvermogen aan de ene kant bewonderingswaardig is maar aan de andere kant soms doorslaat naar irritant pitbullgedrag. Als je dit met Bart bespreekt, ontkom je er dus niet aan om ook dat positieve punt te noemen, tenzij je hem alleen maar ongenuanceerd wilt afkraken. Ik denk dus niet dat dit laatste Willems bedoeling.


Dit is nu juist wat Bart bedoelde Met " Willem heeft geleerd om aardig te zijn".
Dit heeft hij op de lerarenopleiding geleerd. Trouwens dit leer je al bij de eerste de beste peuterpraatgroep.

Truusje, ik vind jou een heel lief meisje, ik vind het alleen niet leuk dat je mama'S nieuwe kopjes stuk gooit.

  donderdag 9 december 1999 @ 14:35:00 #35
2024 NairaNaadje
Escort is my midle name!
pi_228693
Wil niks toevoegen, behalve mijn motto:


  donderdag 9 december 1999 @ 16:36:00 #36
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_228694
quote:
op 12-09-1999 om 10:14 AM schreef Boo Boo het volgende:

Kijk eens aan onze Perico weet nu ook wat schelden is nu Bart Willem het vuur aan de schenen legt en Willem langzaam aan het ontmaskeren is.

Boo Boo, je hebt de plank hier misgeslagen. Ik probeer mijn posts wat afwisselend te houden, met synoniemen voor bewoners, en om ook wat aardige typeringen van Willem te conserveren in 1 beweging.
Die 'blonde dekhengst' quote kwam uit het legendarische luchtige kwartiertje schelden aan de kaarttafel toen ook Ruud plots na een aarzeling aanvankelijk om Bart op de vingers te tikken, Barts klap in het gezicht van Willem beaamde..

Ik heb het hier enkel voor de 'leukigheid' overgenomen omdat Ruud mijns inziens in de DBK zich wel erg laatdunkend over zijn medebewoners uitliet (zijnde niet leuke mensen), terwijl hij toch de schijn opwekt altijd zo begaan te zijn en verhalen vertelt en ik dacht altijd dat je doet als je je lekker voelt en de mensen wel mag... Maar misschien moet Willem dus niet pijnlijk ontmaskerd worden, Nederlands publiek, maar Ruud.. kan ook zijn dat hij het effe helemaal beu was, maar dan toch, niet veel later aan de eettafel was hij weer jolig...

pi_228695
quote:
op 12-09-1999 om 02:33 PM schreef mimi het volgende:

Dit is nu juist wat Bart bedoelde Met " Willem heeft geleerd om aardig te zijn".
Dit heeft hij op de lerarenopleiding geleerd. Trouwens dit leer je al bij de eerste de beste peuterpraatgroep.

Truusje, ik vind jou een heel lief meisje, ik vind het alleen niet leuk dat je mama'S nieuwe kopjes stuk gooit.


Nou, ik heb ook in die peuterpraatgroep geleerd dat vermijden iemand het gevoel te geven dat je hem/haar de grond inboort, een zeer humane eigenschap is. Ik snap dus nog steeds niet waarom dit als een negatief punt van Willem wordt gezien.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')