abonnement Unibet Coolblue
pi_64258450
Wat is trouwens waar van de geruchten dat Villa Fiësta failliet zou zijn?
Op dit moment is 't haofke de enige horecagelegenheid op de Velstraat. Haofke wordt op dit moment verbouwd en zal na de verbouwing op vrijdag 21+ en op zaterdag 18+ worden.
Net efkes anges
  maandag 22 december 2008 @ 21:10:47 #52
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64258685
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:05 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat is trouwens waar van de geruchten dat Villa Fiësta failliet zou zijn?
Daar heb ik nog geen geruchten over gehoord. Zou wel triest zijn als er weer een kroeg z'n deuren zou sluiten. Er zijn er al genoeg gesloten de afgelopen maanden..
quote:
Op dit moment is 't haofke de enige horecagelegenheid op de Velstraat. Haofke wordt op dit moment verbouwd en zal na de verbouwing op vrijdag 21+ en op zaterdag 18+ worden.
Oeh!.. Spannend!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 22 december 2008 @ 21:14:28 #53
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64258834
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:10 schreef Tism het volgende:

[..]

Daar heb ik nog geen geruchten over gehoord. Zou wel triest zijn als er weer een kroeg z'n deuren zou sluiten. Er zijn er al genoeg gesloten de afgelopen maanden..
Maar het zou me niets verbazen. Kwamen daar nog mensen
quote:
[..]

Oeh!.. Spannend!..
Yep, inclusief pasjessysteem, met een pasje dat je alleen krijgt op vertoon van je ID, dus het is ook écht niet mogelijk om onder die leeftijd binnen te komen. De eigenaar van 't Haofke heeft de gemeente al gewaarschuwd dat er dan een grote groep uitgaanders nergens meer terecht kan om uit te gaan in Roermond. Het wachten is dus op iemand die het weer aandurft om La Cave open te gooien, de eigenaar van 't Haofke ging er niet aan beginnen zei hij.
Don't let my username fool you...
pi_64259173
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar het zou me niets verbazen. Kwamen daar nog mensen
[..]
De eigenaar van 't Haofke heeft de gemeente al gewaarschuwd dat er dan een grote groep uitgaanders nergens meer terecht kan om uit te gaan in Roermond.
Vind ik altijd zo'n kul argument. Waarom trekt de jeugd van bijvoorbeeld Swalmen massaal naar Roermond. Pak je met een groep samen en duik een kroeg in. Net zo gezellig.
Jeugd heeft het deels ook zelf vern*ukt door pas zo laat op stap te gaan. Door dat indrinken in een of andere keet/ thuis missen de kroegen en discotheken toch enige omzetten. En dan hebben we het nog niet over het comazuipen. In de kroegen heeft de kastelijn nog beetje overzicht wat de jeugd drinkt.
Net efkes anges
  maandag 22 december 2008 @ 21:43:31 #55
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64260202
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:22 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Vind ik altijd zo'n kul argument. Waarom trekt de jeugd van bijvoorbeeld Swalmen massaal naar Roermond. Pak je met een groep samen en duik een kroeg in. Net zo gezellig.
Jeugd heeft het deels ook zelf vern*ukt door pas zo laat op stap te gaan. Door dat indrinken in een of andere keet/ thuis missen de kroegen en discotheken toch enige omzetten. En dan hebben we het nog niet over het comazuipen. In de kroegen heeft de kastelijn nog beetje overzicht wat de jeugd drinkt.
Huh Welk argument bedoel je nu eigenlijk? Op het stationsplein is er geen enkele kroeg die jongeren onder de 18 toelaat, dus waar zouden die heen moeten? Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat er nog mensen naar de kroegen in Swalmen gaan, ze zijn ook totaal niet op jongeren gericht of zo. Als ik moet kiezen tussen een standaard zaterdagavond naar de kroeg in Swalmen of thuis zitten, kies ik voor het laatste en ja, ik hou heel erg van uitgaan. Er is meer voor nodig dan een vat bier om een kroeg aantrekkelijk te maken.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 december 2008 @ 21:45:59 #56
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64260313
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:14 schreef Metalfreak het volgende:


de eigenaar van 't Haofke ging er niet aan beginnen zei hij.
Heeft ie ook gezegd waarom dat ie dat nie wilde?..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 22 december 2008 @ 22:09:25 #57
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64261475
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:45 schreef Tism het volgende:

[..]

Heeft ie ook gezegd waarom dat ie dat nie wilde?..
Ja, omdat hij al 2 horecagelegenheden onder zijn hoede heeft en hij dat wel genoeg vond.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 december 2008 @ 22:19:06 #58
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64261958
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, omdat hij al 2 horecagelegenheden onder zijn hoede heeft en hij dat wel genoeg vond.
Ah, duidelijk!..

Een Hard rock cafe zou wel gaaf zijn op 't Statieplein trouwens!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 22 december 2008 @ 22:41:16 #59
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64263278
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef Tism het volgende:

[..]

Ah, duidelijk!..

Een Hard rock cafe zou wel gaaf zijn op 't Statieplein trouwens!..
Ik stem voor! Maar ik ben bang dat het dan weer zo'n altohol zou worden waar mensen op de grond gaan zitten in veel te wijde broeken... Maar een kroeg waar ook lekkere rock (en dan bedoel ik niet The Summer of '69 en Paradise by the dashboardlight en de rest van die uitgekauwde zooi ) gedraaid zou worden zou ik een welkome afwisseling vinden.
Don't let my username fool you...
pi_64273291
Nou, ik lees net op internet dat er 'n burgerking op 't stationsplein komt...
In de oude bioscoop (Royal theater) komt 'n selexyz.
Ik zag ook dat er 'n New York Pizza kwam bij 't kazernevoorterrein.
Wat er waar is, hiervan, weet k niet!! info van Roermond in de steigers
pi_64273321
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef Tism het volgende:

[..]

Ah, duidelijk!..

Een Hard rock cafe zou wel gaaf zijn op 't Statieplein trouwens!..
Dan zou ik ook weer gaan stappen in Roermond
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_64273703
Dus de beginnende uitgaande jeugd kan nergens meer terecht? Lekker beleid ook.

Roelvano, waar komt die Burgerking dan ? Toch in dat oude Primera pand zoals ik zei ?!?
U MAD?
pi_64275477
quote:
Op maandag 22 december 2008 21:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Huh Welk argument bedoel je nu eigenlijk? Op het stationsplein is er geen enkele kroeg die jongeren onder de 18 toelaat, dus waar zouden die heen moeten? Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat er nog mensen naar de kroegen in Swalmen gaan, ze zijn ook totaal niet op jongeren gericht of zo. Als ik moet kiezen tussen een standaard zaterdagavond naar de kroeg in Swalmen of thuis zitten, kies ik voor het laatste en ja, ik hou heel erg van uitgaan. Er is meer voor nodig dan een vat bier om een kroeg aantrekkelijk te maken.
Jeugd zegt Altijd dat ze niemand kennen met uitgaan in Swalmen. Pak je dan met een paar man samen en duik de kroeg in. Biertje erbij en de sfeer komt vanzelf. En op den duur leer je toch diversen mensen kennen. In Roermond zie je toch ook alleen maar vreemde Waarom gaan ze daar dan wel uit?
Sfeer kun je ook zelf maken. Vaak genoeg met maar een paar man (5/6 man in de kroeg gezeten) En was super gezellig.
Net efkes anges
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:26:05 #64
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64275577
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 06:37 schreef roelvano het volgende:
Nou, ik lees net op internet dat er 'n burgerking op 't stationsplein komt...
In de oude bioscoop (Royal theater) komt 'n selexyz.
Ik zag ook dat er 'n New York Pizza kwam bij 't kazernevoorterrein.
Wat er waar is, hiervan, weet k niet!! info van Roermond in de steigers
In de bios komt zelfs een 'Slegte' (selexyz is een verzameling van boekenwinkels (oa. Van Piere en De Slegte horen daar bij).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:27:00 #65
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_64275604
Bij Henk was het altijd gezellig
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_64275800
Inderdaad. In reuver bv trekt Boezz elk weekend veel Jeugd. Ook in Roggel bij Briels trekt de jeugd massaal naar de 'eigen 'kroegen.
Net efkes anges
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:59:47 #67
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64276518
Toen we 15-18 waren fietsten we vaak naar Roermond om uit te gaan; Haofke, Le Cave vooral. Maar wanneer je dan een rijbewijs hebt is het ineens wel erg ver fietsen, en met de auto en een bob kon je gemakkelijk naar interessantere plaatsen dan Roermond.
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:01:47 #68
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64276576
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 06:37 schreef roelvano het volgende:

In de oude bioscoop (Royal theater) komt 'n selexyz.

Dat zou wel leuk zijn, Roermond mist grote boekhandels. Plantage is ok, maar echt veel is er niet te vinden, zeker niet Engelstalig bvb.
pi_64277623
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 08:31 schreef de_boswachter het volgende:
Dus de beginnende uitgaande jeugd kan nergens meer terecht? Lekker beleid ook.

Roelvano, waar komt die Burgerking dan ? Toch in dat oude Primera pand zoals ik zei ?!?
Ik zou het echt NIET weten, sorry!
pi_64283466
quote:
Op maandag 22 december 2008 04:23 schreef roelvano het volgende:
Trouwens, is 't 'n service bioscoop???
Bedoel je met service bioscioop dat je tijdens de film eten kunt bestellen en dat ze dat gaan brengen zoals in Weert? Ik hoop het dus ECHT DIEP UIT ME HART zooo van niet hé. Dat is echt gewoon te achterlijk en te irritant voor woorden... Eten en drinken koop je maar vóór de film of tijdens de pauze maar niét tijdens de film godverdomme.

En als dit komt dan ga ik er denk ik heeeeel zelden naar toe (lees als nooit) want dan zullen ze ook wel van die lampjes plaatsen zoals in weert zodat je de menu kaart kunt lezen
pi_64283561
nvm.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 december 2008 @ 14:18:18 #72
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_64283592
quote:
Op maandag 22 december 2008 22:19 schreef Tism het volgende:

[..]

Ah, duidelijk!..

Een Hard rock cafe zou wel gaaf zijn op 't Statieplein trouwens!..
Dat zou wel heel gaaf zijn
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_64283710
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 06:37 schreef roelvano het volgende:
Nou, ik lees net op internet dat er 'n burgerking op 't stationsplein komt...
In de oude bioscoop (Royal theater) komt 'n selexyz.
Ik zag ook dat er 'n New York Pizza kwam bij 't kazernevoorterrein.
Wat er waar is, hiervan, weet k niet!! info van Roermond in de steigers
Volgens mij bij mijn weten komt er bij het Royal theater helemaal niets? Omdat het niet verbouwd mag worden van wege de autentieke decoratie van de bioscoopzaal van binnen...
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:49:48 #74
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64284929
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:21 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Jeugd zegt Altijd dat ze niemand kennen met uitgaan in Swalmen. Pak je dan met een paar man samen en duik de kroeg in. Biertje erbij en de sfeer komt vanzelf. En op den duur leer je toch diversen mensen kennen. In Roermond zie je toch ook alleen maar vreemde Waarom gaan ze daar dan wel uit?
Omdat de kroegen daar wel gericht zijn op jongeren Daarbij ben je in een half uurtje fietsen ook in Roermond, waar toch net iets meer te doen/te zien is. (het oog wil immers ook wat) Veel jongeren uit Swalmen bijvoorbeeld zitten ook in Roermond op school en hebben daar dus ook vrienden, die komen echt niet vanuit Roermond naar Swalmen om naar die saaie kroegen te gaan daar, andersom werk het wel.
quote:
Sfeer kun je ook zelf maken. Vaak genoeg met maar een paar man (5/6 man in de kroeg gezeten) En was super gezellig.
Altijd dezelfde mensen in dezelfde kroeg zien gaat ook vervelen, vooral als het er maar 5 zijn. Het kan best eens af en toe leuk zijn, maar dat gaat heel snel vervelen. Dan kun je vaak net zo goed bij iemand thuis gaan zitten.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:03:34 #75
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64285457
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 06:37 schreef roelvano het volgende:
Nou, ik lees net op internet dat er 'n burgerking op 't stationsplein komt...
In de oude bioscoop (Royal theater) komt 'n selexyz.
Ik zag ook dat er 'n New York Pizza kwam bij 't kazernevoorterrein.
Wat er waar is, hiervan, weet k niet!! info van Roermond in de steigers
Die New York Pizza op het kazernevoorterrein klopt in elk geval, daar zag ik al borden van hangen bij die nieuwe bioscoop. Handige site trouwens, Roermond heeft nog heel wat boeiende en ambitieuze projecten in de toekomst. Goed bezig zeg ik! Misschien wordt het nog eens een stad van formaat. Nu alleen nog zorgen dat er een HBO of universiteit naar Roermond komt, dan verjongt de stad ook wat en zal er ook meer voor hoger opgeleide mensen te doen zijn qua werk.

BTW: Waar op het Stationsplein zou dan een Burger King kunnen komen Waar is daar plaats voor? Of is dat gepland in die verbouwing van Hotel de la Station?
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')