abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 december 1999 @ 22:14:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_228496
Maurice geen amusement? Waar heeft die rare wittandbaviaan het over? Ik vermaak me prima met hem, voor zolang het duurt. Hij past ook helemaal in dit tijdsgewricht, qua televisie. Kijk naar programma's als "Gaan of Staan" Het is niet meer genoeg om enigszins zonderling te zijn, op een stoel te gaan zitten en bijvoorbeeld in waternimfjes te geloven, maar je moet er ook een soort van motorische gestoordheid naast hebben en dat dan weer combineren met a-ritmische dans voor een zaal vol uitzinnige R&B medemensen. Volgens mij heeft Maurice dat allemaal in huis. Kan met alleen een tafeltennisbatje en een rolletje ijzerdraad in zijn bagage de hele wereld over. Gouden act!
Ik vond de houding van Maurice ook erg goed vanavond, toen er op de bank even werd nagepraat over de nominaties. Deed op onnavolgbare wijze het baltsgedrag van de Agressieve West-Indische Zwarte Gibbon na, namelijk de ledematen allemaal onder je reet proppen en daar serieus bij kijken. Nee, wel genoten van hem vanavond.

Ruud was ook erg op dreef in de serie Meestervertellers Vertillen Zich Aan Pointeloos Verhaal. Je zag het gebeuren. Herkende het wel van verjaardagen. Lulneef van je vertelt weergaloos verhaal. Tante Annie zeikt haar 4e broekje nat.
Jij , godverdomme, moet daar overheen en op het moment dat je het begint te vertellen weet je, dit wordt helemaal , helemaal niets. Heb genade, sta me bij, ze lachen niet. Verhaal over dat je bijna een keer viel maar net niet want je hield je vast aan tiet van vreemde voorbijgangster, nou toen had je al die mensen moeten zien joh, dat was echt lachen geblazen dat begrijp je.
Kamer vol aanwezigen valt stil. Ruud deed het enige wat je dan nog kan doen: heel hard snuivend lachen om je eigen verhaal en er een algemene wijsheid tegen aan gooien. Redde hem ook niet vanavond. Moet je denk ik Seth Gaaikema voor zijn om je dag in dag uit uit die situatie te redden alleen heeft hij weer een heel andere techniek, opeens er bij gaan kijken alsof je iets door God of Wim Kan zelf ingefluisterd krijgt. Kan iemand dat voor mij uitrekenen in welk jaar we ongeveer met zekerheid verlost zijn van die hele club artiesten die nog de zoom hebben mogen verstellen van Wim Zonneveld. Ja, Wim was een vader voor ze. Alles zag hij. Meesterlijk. Terug in de bus was hij op zijn best, dan zag je de echte Zonneveld. Allemaal het vak geleerd van Wim, prima, maar nu eindelijk eens een keer oplazeren van dat toneel, ja!!

Het is inmiddels ook duidelijk wat Borsato tijden het beruchte optreden, waarin zijn hoofd, waarschijnlijk volkomen gefixeerd door de vrieskou, op een wonderlijke manier leek op een polaroid met alleen een bewegend mondje in het midden, het huis heeft binnengesmokkeld. Je zag het aan Ruud en Bart die vanavond tijdens het eten duidelijk zo stoned als een aap waren. Volgens een apart procédé is er om de gitaar van Ruud een laklaag van vloeibare LSD gesmolten die er met de voortanden van afgevreten kan worden. Let op mijn woorden, over twee weken liggen er alleen nog wat stemmechanieken en zitten Bart en Ruud de hele dag in die houten tobbe heel hard te lachen om een worteltje dat op een bepaalde manier uit de fruitschaal stak.

Er komt nog een rel aan. Maurice, vandaag nog in opperste concentratie 3 mm met zijn voorhoofd van de tafel vandaan met de puzzel bezig, komt er donderdag, tijdens het interview met Rolf Wouters achter dat er een stukje of 45 van de puzzel in zijn inmiddels legendarische vetkuif zijn blijven plakken. Hele discussie over gaswinning op de Wadden overigens in een klap zinloos als je een slang aansluit op Maurice zijn kapsel. Kunnen 30.000 modale gezinnen een jaar op stoken.
Ik zag deze week, ziek in bed, voor het eerst RTL-live met een itempje van Sabine,in combinatie met Mona. Dat was wel even schrikken. Durft duidelijk de straat al weer op, sterker nog, gaat naar speciaal voor haar georganiseerde feestjes in cafees toe. Vooral Mona heeft later een hoop uit te leggen. Waarom mama bijvoorbeeld met een heel strak om het hoofd gesnoerd beddenspreitje uit ging. Sabine had wat heftige teksten over Willem maar stond verder heel lichamelijke Sirtaki-achtige dansjes te doen met o.a. ex-bewoner Martin waarvan iedereen over 30 jaar zal zeggen: "Terug, in de bus, dan zag je de echte Martin, die liet hij niet aan iedereen zien, die kant van hem. Voetje vrijen bij het leven, dat was óók Martin. Was ook 1 van de eerste Nederlanders die het potenrammen door Bekende Nederlanders uit de taboesfeer trok. Dat is nu heel normaal ja, maar toen, als Bekende Nederlander met zo'n Veronicabusje een kapper binnenrijden, dat was nieuw, en dat deed hij als eerste! Ja, Martin!!! Die 5 dagen in dat huis hebben zijn leven verandert!
Kan het niet helpen, maar de getoonde beelden van deze would-be helden vervulden me niet eens met weerzin maar ik voelde gek genoeg een diep medelijden. Mona, Martin over twee jaar. Probeert u het zich even voor te stellen. Openen de nieuwe meubeltoonzaal in Zuid-Scharwolde.

Tot morgen, Nico Dijkshoorn

  Admin dinsdag 7 december 1999 @ 22:20:00 #2
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_228497
Godverdikkie zeg!

Toppie!

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_228498
wederom prima verslag, thanks Nico.

Gaat het weer een beetje met je?

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  dinsdag 7 december 1999 @ 22:24:00 #4
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_228499
quote:
op 12-07-1999 om 10:14 PM schreef doordevil het volgende: (...)de hele dag in die houten tobbe heel hard te lachen om een worteltje dat op een bepaalde manier uit de fruitschaal stak.(...)
Ha ha ha, erg herkenbaar. Kennen wij elkaar ergens van?

Haalt gelijk bij rechter.
pi_228500
Help wat een lap!
Volgens mij ben je weer beter...
pi_228501
Weken geleden had een weekblad, ik geloof dat het Hervormd Nederland was, een omslagartikel, gewijd aan de BB'ers. Onder de foto van Bart en Sabine stond de titel van het verhaal: "Lege Helden"
De mooiste omschrijving die ik tot nog toe ben tegengekomen.
  woensdag 8 december 1999 @ 00:16:00 #7
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_228502
*****Terug, in de bus, dan zag je de echte Martin, die liet hij niet aan iedereen zien, die kant van hem. Voetje vrijen bij het leven, dat was óók Martin. Was ook 1 van de eerste Nederlanders die het potenrammen door Bekende Nederlanders uit de taboesfeer trok. Dat is nu heel normaal ja, maar toen, als Bekende Nederlander met zo'n Veronicabusje een kapper binnenrijden, dat was nieuw, en dat deed hij als eerste! Ja, Martin!!! Die 5 dagen in dat huis hebben zijn leven verandert! *****

Ik kan weer gerust gaan slapen vannacht!

bogus.


Destroy all dreamers with doubts and depression...
  woensdag 8 december 1999 @ 00:16:00 #8
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_228503
Het was weer geweldig Nico. Met afschuw kwamen de herinneringen aan de familiefeestjes weer bij me boven.
Terug uit het enge bos
  † In Memoriam † woensdag 8 december 1999 @ 08:06:00 #9
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_228504
Potverdikkie, zelfs als ik niet ziek ben hoef ik zoiets niet te proberen.

Top1

Nico een vraagje:

Een paar weken terug meldde je dat je gevraagd was een column te doen voor de gemeent Alphen. Die link die je toen gaf leidt naar 404.
Wat is de status daarvan?

The future is after you
  woensdag 8 december 1999 @ 08:14:00 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_228505
Kan wel merken dat je een stuk opgeknapt bent! Echt weer een 'toppertje' Nico.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 8 december 1999 @ 08:48:00 #11
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_228506
Blij dat het beter met je gaat, hij was weer groots, TOP!

Groeten Dark

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
  woensdag 8 december 1999 @ 16:52:00 #12
1693 Naf
het monster van de Moerplaat
pi_228507
quote:
op 12-07-1999 om 10:14 PM schreef doordevil het volgende:

Er komt nog een rel aan. Maurice, vandaag nog in opperste concentratie 3 mm met zijn voorhoofd van de tafel vandaan met de puzzel bezig, komt er donderdag, tijdens het interview met Rolf Wouters achter dat er een stukje of 45 van de puzzel in zijn inmiddels legendarische vetkuif zijn blijven plakken. Hele discussie over gaswinning op de Wadden overigens in een klap zinloos als je een slang aansluit op Maurice zijn kapsel. Kunnen 30.000 modale gezinnen een jaar op stoken.


Weer een collega hardop geërgerd!
Duidelijk weer aan de beterende hand. Toch interessant wat je op zo'n dag dan allemaal ziet.

'We zijn met de meesten die niets anders hoeven dan hun hoofd in de zon'... en mediageil zijn.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')