abonnement Unibet Coolblue
pi_3626575
Ik zie net een reclame van Gazelle of zo, dat al hun fietsen nu een AXA slot hebben met antidiefstal chip.

Vraag me toch af of dat nut heeft. Als je het slot eraf zaagt en in de gracht gooit, ligt die chip toch ook in de gracht? of zie ik dat verkeerd....

Het leven is mooi!
pi_3626588
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 19:37 schreef good4u2 het volgende:
Ik zie net een reclame van Gazelle of zo, dat al hun fietsen nu een AXA slot hebben met antidiefstal chip.

Vraag me toch af of dat nut heeft. Als je het slot eraf zaagt en in de gracht gooit, ligt die chip toch ook in de gracht? of zie ik dat verkeerd....


volgens mij zit die chip ergens in het frame zelf.. of nie?
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 maart 2002 @ 19:44:49 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_3626643
Zolang niemand die dingen controleert heb je er niets aan. En voor dit soort criminaliteit heeft justitie geen enkele prioriteit. Aan de andere kant moet je wel het kip-en-ei-principe voorkomen en is 't dus goed dat die dingen ingebouwd worden.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 19:49:39 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_3626688
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 19:37 schreef good4u2 het volgende:
Ik zie net een reclame van Gazelle of zo, dat al hun fietsen nu een AXA slot hebben met antidiefstal chip.

Vraag me toch af of dat nut heeft. Als je het slot eraf zaagt en in de gracht gooit, ligt die chip toch ook in de gracht? of zie ik dat verkeerd....


Eigendommen zij niet heilig meer tegenwoordig
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 26 maart 2002 @ 19:58:06 #5
25446 lester
ja! of toch niet
pi_3626770
het is iig wel weer een stap in de goede richting, hier in Groningen is echt niet normaal meer hoeveel fietsen gejat worden
vrouwen zijn veel te lekker om een eigen wil te hebben..
pi_3626774
als ze nou eens de oorzaak gaan aanpakken ipv de symptonen bestrijden
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  Redactie Frontpage dinsdag 26 maart 2002 @ 20:12:45 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3626939
Geinig, ik heb nog aan die Axa reclamecampagne meegewerkt.
Het werkt zo: in het slot zit een chip met een uniek nummer. Als je een fiets koopt komt de fiets op jouw naam te staan. Wordt de fiets gestolen dan geef je het op als gestolen. De politie krijgt dan een chiplezer, scant het slot/of het frame en kan dan zien van wie de fiets is en of het als vermist staat opgegeven.
Omdat deze Axasloten op de fiets zijn gelast kun je het nooit ongestraft slopen.
pi_3627094
Ik zal et antwoord maar ffe geven
Hoorde ik van de mensen die bij ons werken (Fietsenverhuur)
Die chip is zo groot als een ledje (zelf gezien) En zit idd in het frame en is waterdicht!
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:12 schreef SunChaser het volgende:
Geinig, ik heb nog aan die Axa reclamecampagne meegewerkt.
Het werkt zo: in het slot zit een chip met een uniek nummer. Als je een fiets koopt komt de fiets op jouw naam te staan. Wordt de fiets gestolen dan geef je het op als gestolen. De politie krijgt dan een chiplezer, scant het slot/of het frame en kan dan zien van wie de fiets is en of het als vermist staat opgegeven.
Omdat deze Axasloten op de fiets zijn gelast kun je het nooit ongestraft slopen.
Ze zijn met een aparte bout vastgeschroeft die alleen de fietsenverhuur verkopers reparatuurs hebben!

Dus wij ook

Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 20:29:13 #9
25446 lester
ja! of toch niet
pi_3627159
best goed geregeld

als al die andere 20.000.000 fietsen nou ook dit ff nemen dan is dat probleem ook weer opgelost

vrouwen zijn veel te lekker om een eigen wil te hebben..
pi_3628455
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:29 schreef lester het volgende:
best goed geregeld

als al die andere 20.000.000 fietsen nou ook dit ff nemen dan is dat probleem ook weer opgelost


Ik zie dat nog niet echt gebeuren tenzij die dingen gratis worden uitgedeeld...
...
  dinsdag 26 maart 2002 @ 23:12:41 #11
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_3629718
Mijn fiets (Batavus) heeft ook zo'n chip. Code opgestuurd, en klaar. Volgens de verkoper is het nog nooit gebeurt (tot nu toe) dat een gestolen fiets met chip niet binnen een week terug was. Dat zal wel.
En anders is er altijd nog de verzekering..
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  woensdag 27 maart 2002 @ 00:17:59 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_3630583
Het beste slot is al jaren geleden uitgevonden, maar de fabrikanten willen er niet aan of zo.
Het gaat hier om een slot in de buis onder je zadel. Het is een pin die je dan door een gat in je trap-as laat glijden. Dat laat weinig fiets meer over. Waarom dat niet gewoon?
Life is what you make it.
  woensdag 10 april 2002 @ 00:59:45 #13
13761 fratzz
eikelig...
pi_3781017
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:12 schreef SunChaser het volgende:
Geinig, ik heb nog aan die Axa reclamecampagne meegewerkt.
Het werkt zo: in het slot zit een chip met een uniek nummer. Als je een fiets koopt komt de fiets op jouw naam te staan. Wordt de fiets gestolen dan geef je het op als gestolen. De politie krijgt dan een chiplezer, scant het slot/of het frame en kan dan zien van wie de fiets is en of het als vermist staat opgegeven.
Omdat deze Axasloten op de fiets zijn gelast kun je het nooit ongestraft slopen.
Slot is niet op het frame gelast...
op het frame zit een bevestigingsplaat geschroeft en daarop wordt het slot gehangen en wordt dat slot aan de onderkant samen met spatbord met een simpel * torx boutje vastgezet. Oke... het is duurt wel langer om het slot eraf te halen maar is zeker niet onmogelijk....
hobba bobbaa
  woensdag 10 april 2002 @ 01:10:01 #14
13761 fratzz
eikelig...
pi_3781152
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 19:39 schreef Wisp het volgende:

[..]

volgens mij zit die chip ergens in het frame zelf.. of nie?


er zij 4 systemen :

1 Datatag van batavus eerste 2 jaar : chip in slot + chip in frame

2 Datatag chip in het slot, Batavus noemt dit weer DPC (diefstal preventie chip) vanaf modeljaar 2002 wordt ook door paar andere fabrikanten gebruikt.

3 Datatag voor achterafmontage : chip in frame met een soort plug tegen trapas aan en een chip in een klein zwart kastje OP het frame

4 Tracer alleen een chip in het slot wordt door de meeste fabrikanten gebruikt tegenwoordig

Ennuh .... Tracer en Datatag hebben alletwee een eigen systeem dus kunnen niet met dezelfde scanner gelezen worden(om het makkelijker te maken)

TRACER = het systeem van AXA

hobba bobbaa
  woensdag 10 april 2002 @ 01:13:50 #15
13761 fratzz
eikelig...
pi_3781208
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 20:23 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik zal et antwoord maar ffe geven
Hoorde ik van de mensen die bij ons werken (Fietsenverhuur)
Die chip is zo groot als een ledje (zelf gezien) En zit idd in het frame en is waterdicht!
[..]

Ze zijn met een aparte bout vastgeschroeft die alleen de fietsenverhuur verkopers reparatuurs hebben!

Dus wij ook


Waar heb jij weleens een aparte bout gezien Dat is gewoon een torx-boutje ....hoort tegenwoordig in elke gereedschapskist.
hobba bobbaa
  woensdag 10 april 2002 @ 01:15:20 #16
13761 fratzz
eikelig...
pi_3781224
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 23:12 schreef SigmundFreud het volgende:
Mijn fiets (Batavus) heeft ook zo'n chip. Code opgestuurd, en klaar. Volgens de verkoper is het nog nooit gebeurt (tot nu toe) dat een gestolen fiets met chip niet binnen een week terug was. Dat zal wel.
En anders is er altijd nog de verzekering..
Hehehe grappige fietsenmaker heb je de fietsen die hierdoor terug bij eigenaar zijn gekomen zijn op 1 hand te tellen...
hobba bobbaa
  woensdag 10 april 2002 @ 19:45:54 #17
13761 fratzz
eikelig...
pi_3789043
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 00:17 schreef Schanulleke het volgende:
Het beste slot is al jaren geleden uitgevonden, maar de fabrikanten willen er niet aan of zo.
Het gaat hier om een slot in de buis onder je zadel. Het is een pin die je dan door een gat in je trap-as laat glijden. Dat laat weinig fiets meer over. Waarom dat niet gewoon?
constructieprobleempjes?
hobba bobbaa
  woensdag 10 april 2002 @ 19:58:38 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3789197
Tja ik vraag het me ook af. Ik zet m'n fiets altijd met dik slangslot (axa) vast door het frame aan een paal of gebouw, dan heb je iig een slijptol nog hem te verwijderen en dat gebeurd meestal niet. Tja zo'n slot... het grote nadeel is dat je de fiets nog steeds gewoon in een bestelbusje kan gooien of onder je arm meenemen in 2 seconden... chip of niet... Altijd ergens aan vast maken dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')