abonnement Unibet Coolblue
pi_64967612
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:50 schreef LeNeHe het volgende:
Ja, het wordt zeker veel rijden, maar we zijn met z'n 4-en waarvan er 3 kunnen rijden dus dat komt vast goed.
En de prairies slaan we snel over inderdaad
jammer dat je de helft van je vakantie totaal niks ziet dan. Je had beter voor of de oostkust of de westkust kunnen kiezen. Anderhalve week Vancouver Island, Vancouver en the Rockies en je had een topvakantie gehad man
pi_64969256
@tevebe; we gaan nu aan de slag met een 'to see' lijstje en aan de hand daarvan een reisprogramma'tje opzetten.

@WooZ; tsja; was makkelijker misschien, maar ik reis niet alleen en we hebben ook nog familiebezoek te doen tussendoor, vandaar. Maar ik ga er vanuit dat we sowieso een topvakantie gaan hebben.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_64970884
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:47 schreef WooZ het volgende:

[..]

jammer dat je de helft van je vakantie totaal niks ziet dan. Je had beter voor of de oostkust of de westkust kunnen kiezen. Anderhalve week Vancouver Island, Vancouver en the Rockies en je had een topvakantie gehad man
Dat is ook wel zo alleen is dit ook wel een keer iets anders. Beter een rondje Ontario doen en dan het vliegtuig pakken naar Vancouver, maar ach iedereen zo zijn keuzes.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:59:57 #279
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_64984555
Het land doorkruisen is een mooie manier om eens echt te beseffen hoe groot het land wel niet is. Heb het zelf vorig jaar met de trein gedaan. Die deed er drie dagen over en zo hard reed ie niet, dus dat moet je met de auto ook wel kunnen halen. En dan blijft er dus genoeg tijd over om onderweg eens te stoppen en rond te kijken. Al zal je daar op de prairies inderdaad minder behoefte aan hebben, maar het is best aardig om die uitgestrekte vlaktes eens te zien.

Kan niet wachten om weer terug naar Canada te gaan. En dat hoeft ook nog maar een jaartje, want de Olympische Spelen in sportnatie Canada wil ik zeker niet missen. Kaarten voor curling en ijskockey zijn al bevestigd, nu nog vlucht en verblijf zien te regelen zodra dat kan.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_64984835
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:59 schreef OLP_Moose het volgende:
Het land doorkruisen is een mooie manier om eens echt te beseffen hoe groot het land wel niet is. Heb het zelf vorig jaar met de trein gedaan. Die deed er drie dagen over en zo hard reed ie niet, dus dat moet je met de auto ook wel kunnen halen. En dan blijft er dus genoeg tijd over om onderweg eens te stoppen en rond te kijken. Al zal je daar op de prairies inderdaad minder behoefte aan hebben, maar het is best aardig om die uitgestrekte vlaktes eens te zien.

Kan niet wachten om weer terug naar Canada te gaan. En dat hoeft ook nog maar een jaartje, want de Olympische Spelen in sportnatie Canada wil ik zeker niet missen. Kaarten voor curling en ijskockey zijn al bevestigd, nu nog vlucht en verblijf zien te regelen zodra dat kan.
Kaartjes waren tot nu toe toch alleen voor Canada beschikbaar? Wij komen pas volgende maand aan de beurt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:29:24 #281
51317 OLP_Moose
de eclectische eland
pi_64985599
Via ATP, de officiële ticketpartner van het NOC&NSF, kun je inderdaad pas tussen 22 en 28 februari kaarten aanvragen. Maar het kon afgelopen najaar, gelijktijdig met de Canadezen, ook via Cosport. Dat is de officiële partner van Australie, Oostenrijk, Bulgarije, Zweden en de VS, maar ook toegankelijk voor inwoners van de Europese Unie.
Happiness... is not a fish that you can catch
pi_64985988
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:29 schreef OLP_Moose het volgende:
Via ATP, de officiële ticketpartner van het NOC&NSF, kun je inderdaad pas tussen 22 en 28 februari kaarten aanvragen. Maar het kon afgelopen najaar, gelijktijdig met de Canadezen, ook via Cosport. Dat is de officiële partner van Australie, Oostenrijk, Bulgarije, Zweden en de VS, maar ook toegankelijk voor inwoners van de Europese Unie.
Hm dat had ik eerder moeten weten. Nu zal het wel te laat zijn via ATP.
pi_65180220
Weer wat foto's





Iemand nog leuke craiglist dames in de aanbieding?
pi_65181993
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:59 schreef OLP_Moose het volgende:
Het land doorkruisen is een mooie manier om eens echt te beseffen hoe groot het land wel niet is. Heb het zelf vorig jaar met de trein gedaan. Die deed er drie dagen over en zo hard reed ie niet, dus dat moet je met de auto ook wel kunnen halen. En dan blijft er dus genoeg tijd over om onderweg eens te stoppen en rond te kijken. Al zal je daar op de prairies inderdaad minder behoefte aan hebben, maar het is best aardig om die uitgestrekte vlaktes eens te zien.

Kan niet wachten om weer terug naar Canada te gaan. En dat hoeft ook nog maar een jaartje, want de Olympische Spelen in sportnatie Canada wil ik zeker niet missen. Kaarten voor curling en ijskockey zijn al bevestigd, nu nog vlucht en verblijf zien te regelen zodra dat kan.
Curling

Ben er nog hard over aan het nadenken of ik misschien geen kaartjes probeer te krijgen voor het schaatsen
pi_65182599
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:22 schreef Irrem het volgende:

[..]

Curling

Ben er nog hard over aan het nadenken of ik misschien geen kaartjes probeer te krijgen voor het schaatsen
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die al waren uitverkocht, maar ik hoop van niet want ik wil er ook kaartjes voor hebben. En voor ijshockey, slalom en anders maar bobslee
pi_65221944
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:02 schreef tevebe het volgende:

[..]

Prairies kun je overslaan Voor de rest is autorijden wel
*woont midden op de Prairies...*








pi_65222913
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:31 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

*woont midden op de Prairies...*

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Dat ziet er niet slecht uit, maar je weet zelf ook wel dat er heel lang niks bijzonders is.
pi_65226760
Smaken verschillen . Ik dacht ook eerst van 'wat moet ik nu in Saskatchewan, saaie boel!" maar nu woon ik hier alweer 7 jaar en vind ik de ruimte echt heerlijk. Op 30 minuutjes rijden mooie valeien, heuvels en meren met mooie stranden en vol met vis. Okay er zijn niet zoveel bomen in het zuiden maar mijn schoonvader woont op een paar uurtjes rijden naar het noorden in een zeer bosrijk gebied, en ook weer met ongerepte rivieren, meren, en heuvels, en natuurlijk veel wild (beren, wolven, elanden etc).

Het mooiste was een paar zomers geleden, naar een afgelegen meertje gereden met glashelder water en dan op de kant gelegen met een boek en luisteren naar de Loons op het meer en het wolfgehuil in de verte (wel redelijk dicht bij het jachtgeweer gebleven - just in case). Genieten van de rust en de natuur zoals die eeuwen geleden ook in de meeste delen van de wereld was.

Het meeste is hier helemaal niet toeristisch dus nooit druk verkeer of afgeladen natuurparken, en goedkoop!

Okay af en toe mis ik ook het natuurschoon van Alberta en BC en daar ga ik dan ook graag naar toe met vakantie, vooral Vancouver Island, daar ben ik wel een beetje 'verliefd' op geworden.
pi_65238345
quote:
Op maandag 19 januari 2009 22:18 schreef jeroen1976 het volgende:
Smaken verschillen . Ik dacht ook eerst van 'wat moet ik nu in Saskatchewan, saaie boel!" maar nu woon ik hier alweer 7 jaar en vind ik de ruimte echt heerlijk. Op 30 minuutjes rijden mooie valeien, heuvels en meren met mooie stranden en vol met vis. Okay er zijn niet zoveel bomen in het zuiden maar mijn schoonvader woont op een paar uurtjes rijden naar het noorden in een zeer bosrijk gebied, en ook weer met ongerepte rivieren, meren, en heuvels, en natuurlijk veel wild (beren, wolven, elanden etc).

Het mooiste was een paar zomers geleden, naar een afgelegen meertje gereden met glashelder water en dan op de kant gelegen met een boek en luisteren naar de Loons op het meer en het wolfgehuil in de verte (wel redelijk dicht bij het jachtgeweer gebleven - just in case). Genieten van de rust en de natuur zoals die eeuwen geleden ook in de meeste delen van de wereld was.

Het meeste is hier helemaal niet toeristisch dus nooit druk verkeer of afgeladen natuurparken, en goedkoop!

Okay af en toe mis ik ook het natuurschoon van Alberta en BC en daar ga ik dan ook graag naar toe met vakantie, vooral Vancouver Island, daar ben ik wel een beetje 'verliefd' op geworden.
Ik zou ervoor tekenen hoor als ik de kans had om er te wonen, maar ik vergeleek het met BC en Alberta en dan valt het qua natuur tegen.
pi_65432917
Op het noordelijke gedeelte (en vrijwel onbewoonde) gedeelte na is dat idd waar tevebe. Ik vind de Rockies prachtig, maar ik hoor van veel mensen die hier hun hele leven al gewoont hebben dat ze zich benauwd voelen in de bergen. De zon gaat veel eerder 'onder' (achter the bergen) en in de dalen kan je nooit ver vooruit zien.

Ach ja, m'n droom is om ergens een eilandje tussen Vancouver en Van. Island te vinden (er zijn er veel nog onbewoont of voor een redelijke prijs te koop) en er m'n log cabin/huis erop te zetten. En alleen leuk voor retirement omdat daar bijna geen werk te vinden is.
pi_65433231
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:40 schreef jeroen1976 het volgende:
Op het noordelijke gedeelte (en vrijwel onbewoonde) gedeelte na is dat idd waar tevebe. Ik vind de Rockies prachtig, maar ik hoor van veel mensen die hier hun hele leven al gewoont hebben dat ze zich benauwd voelen in de bergen. De zon gaat veel eerder 'onder' (achter the bergen) en in de dalen kan je nooit ver vooruit zien.

Ach ja, m'n droom is om ergens een eilandje tussen Vancouver en Van. Island te vinden (er zijn er veel nog onbewoont of voor een redelijke prijs te koop) en er m'n log cabin/huis erop te zetten. En alleen leuk voor retirement omdat daar bijna geen werk te vinden is.
Ik hoorde dat het noorden van Saskatchewan best mooi is. Moet ook eerlijk toegeven dat ik snel door de provincie ben gereden met als enige stop Saskatoon leuke stad en Regina. De wegen zijn best slecht buiten de hoofdwegen om.
pi_65439041
Ja idd, ik ben nog niet zo noorderlijk geweest dan dat ik wil (daar waar geen wegen meer zijn). Ben net ten noorden van het plaatsje Waskesiu (Prince Albert National Park) geweest en woonde een jaar in Meadow Lake, op de rand van waar de uitgestekte wouden beginnen. De algemene rust mis ik wel, de dronken 'natives' niet.

En tja, de wegen zijn idd erg slecht over het algemeen. Maar dat neem ik maar voor lief aangezien we ons niet scheel betalen aan wegen- en andere relevante belastingen. De Canadese politiek wil, net zoals Obama heeft voorgesteld, veel werk creeeren door de infrastructuur aan te pakken dus er is hoop!
pi_65439056
ik wil nog wel een keer echt naar het noorden.. Naar dat ene plaatsje waar ze in Top Gear ook geweest zijn
pi_65439106
Resolute Bay.

* Koploperkopper komt hier ook maar weer eens kijken.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65465276
Ik ben in contact met Jane uit Canada Niet via craigslist maar via HP, omdat mijn laptop gaar is. En kreeg net de vraag of ik zin had in 2,5 weken vakantie in Canada. Waarom heb ik nu tentamens?
pi_65465533
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef tevebe het volgende:
Ik ben in contact met Jane uit Canada Niet via craigslist maar via HP, omdat mijn laptop gaar is. En kreeg net de vraag of ik zin had in 2,5 weken vakantie in Canada. Waarom heb ik nu tentamens?
Ik kan me wel als jou voor doen. Of kennen ze je al van gezicht?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65465713
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:20 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Ik kan me wel als jou voor doen. Of kennen ze je al van gezicht?
Ik ken ze uit Canada, maar je kunt t wel alsnog proberen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:13:07 #298
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_65467517
Hoi

Volgend jaar ben ik van plan om naar Canada (en misschien Alaska) te gaan. Ik ben, als alles goed gaat, een halfjaar eerder klaar met mijn studie (vrijstelling, altijd handig), wat dan als het goed is rond deze tijd van het jaar is. Een halfjaar heb ik dus om te vullen, vandaar dat ik een paar maanden (3 a 4) in Canada wil verblijven. Ik ben de laatste tijd al wat bezig geweest om informatie te zoeken, maar ik heb nog een vraag (en er komen er vast nog meer). Kan iemand me daarbij helpen?

Het huren van een auto is erg duur (zeker voor mij, ik ben dan 21, heel misschien 22 dus sowieso jonger dan 25). Het openbaar vervoer is natuurlijk een optie, alleen is het nadeel dat je dan weinig bewegingsvrijheid hebt. Is dit een erge belemmering? Of kan ik de omgeving alsnog prima bezoeken (en dan met name de natuur, want de meeste steden zijn neem ik aan wel bereikbaar met het OV) ? Zijn er nog speciale aanbiedingen om met het OV door Canada te reizen?
Of zijn er betere oplossingen dan het OV?

Is Canada trouwens een duur land? Als in, betaal je daar meer/minder/hetzelfde in de gemiddelde winkels en supermarkten?

Alvast bedankt voor de hulp!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_65468199
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:26 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik ken ze uit Canada, maar je kunt t wel alsnog proberen
Je bent gewoon veel verandert in een jaar.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65468312
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:13 schreef Koenholio het volgende:
Hoi

Volgend jaar ben ik van plan om naar Canada (en misschien Alaska) te gaan. Ik ben, als alles goed gaat, een halfjaar eerder klaar met mijn studie (vrijstelling, altijd handig), wat dan als het goed is rond deze tijd van het jaar is. Een halfjaar heb ik dus om te vullen, vandaar dat ik een paar maanden (3 a 4) in Canada wil verblijven. Ik ben de laatste tijd al wat bezig geweest om informatie te zoeken, maar ik heb nog een vraag (en er komen er vast nog meer). Kan iemand me daarbij helpen?

Het huren van een auto is erg duur (zeker voor mij, ik ben dan 21, heel misschien 22 dus sowieso jonger dan 25). Het openbaar vervoer is natuurlijk een optie, alleen is het nadeel dat je dan weinig bewegingsvrijheid hebt. Is dit een erge belemmering? Of kan ik de omgeving alsnog prima bezoeken (en dan met name de natuur, want de meeste steden zijn neem ik aan wel bereikbaar met het OV) ? Zijn er nog speciale aanbiedingen om met het OV door Canada te reizen?
Of zijn er betere oplossingen dan het OV?

Is Canada trouwens een duur land? Als in, betaal je daar meer/minder/hetzelfde in de gemiddelde winkels en supermarkten?

Alvast bedankt voor de hulp!
Hoi!
Openbaar vervoer is een no-go. Zeker als je naar Alaska wilt gaan. Greyhound bussen zijn een optie, maar daar ben je ook nog steeds afhankelijk van. Ze stoppen niet als jij even een waterval wilt gaan bekijken of als er een beer langs de weg staat. Een eigen auto geeft je veel meer vrijheid. Huren is eigenlijk ook geen optie, maar indien kopen niet lukt kun je het misschien toch overwegen.
Steden zelf hebben wel redelijk tot goed OV.
Canada winkels/supermarkten zijn goedkoper (uitzonderingen zijn er altijd) dan in NL.

Mss nog als tip. 7-8 maart is de Emigratiebeurs in Nieuwegein. Daar komen een aantal provincies. Misschien kunnen zij je er meer over vertellen over de opties die je hebt. OV om rond te reizen zou ik je NIET aanraden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')