abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:58:01 #1
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63597386
Yeah, het topic over Nikon!

Vorige topics:
[Centraal]Nikon DSLR
[Centraal] Nikon DSLR v2
Nikon DSLR v3
Nikon DSLR v4
Nikon DSLR topic deel 5
Nikon dSLR topic #6!


Nu net uitgelekt: De D3x
quote:
The X factor

Ultra-high definition 24.5-megapixel flagship takes DSLR into medium-format terrain

The professional SLR world has been transformed in just 12 months by the introduction of no less than four new Nikon pro SLR bodies. First we saw the D3 and D300. Then there was the D700. Now, with the launch of the D3x, Nikon offers more FX format pro cameras than any other manufacturer. At 24.5MP, the D3x has the highest resolution seen in a Nikon SLR to date.

The new camera shares all of the D3’s features, including Live View (making it the world’s highest resolution SLR with viewscreen shooting); the 51-point MultiCAM3500FX autofocus system; Scene Recognition System; Expeed 16-bit processing; 3-inch high-resolution 922.000-dot viewing screen; and the tough, weather-resistant magnesium body.

The D3x was designed with medium format photographic applications in mind. The ISO range covers 100-1600 with a Lo1 (equivalent to ISO 50) as well as boost settings up to the equivalent of ISO 6400.

But it’s also fast. The D3x can record its high-resolution 24.5MP files at up to 5fps. As with the D3, it has two alternative crop modes: 5:4 and DX In DX crop mode the camera captures 10MP files at up to 7fps.

The MultiCAM3500FX AF system is the same as the D3, and has the largest number of individually selectable focus points available, making this a very effective system for isolating fine details in the scene. The widely acclaimed Autofocus Tracking capabilities are, as you would expect, the same as the D3.

Pixel numbers alone do not guarantee good quality pictures. The D3x Expeed image-processing system is custom-designed to render this detail with levels of tonal gradation never before seen in a DSLR. Its 75MB files are ideally suited for stock photography and extremely high levels of enlargement.

And being a Nikon SLR, its body is much faster, intuitive to handle and ergonomically advanced than heavy and complex medium-format systems.

You’ll have guessed by now that the D3x is armed at photographers whose work requires the ultimate in detail and output quality Where skin tones, fabric textures, crisp edges, and foliage are paramount - in the fashion, commercial and landscape area - the D3x excels.

Beyond the confines of the studio lighting environment, the onboard exposure metenng and AWB systems make the D3x equally at home in less controlled lighting situations where the aim is to capture the atmosphere of ambient lighting.

FEATURES

THE SENSOR
The D3x has an exclusive 35.9 x 21mm (FX format) 24.5MP image sensor with unique OLPF (optical low pas filter) and high-speed channel readout. ISO range covers the equivalent of 50-6400.

IN FOCUS
The widely acclaimed speed and accuracy of the MultiCAM3500 AF system with 51-AF points. Individual selection assumes a new importance in combination with the high resolution: it’s easy to isolate and focus on small details in the scene.

SPEED AND RESPONSE
At full 24.5MP resolution, the D3x shoots at 5fps, 7fps is possible in DX Crop mode. The camera is as responsive as the superfast D3. 12ms start up with a shutter release lag time of just 41 ms (CIPA standard). It writes files to the dual CF slots at about 35MB per second.

IMAGE PROCESSING
The D3x’s 16-bit EXPEED engine is specially tuned to deliver detail-rich, colourful files with low levels of noise and high detail. It is also tuned to minimise the effects of colour fringing with older F-mount Nikkor lenses, and to minimise the effect of unnatural-looking (digital) noise patterns. Vignette (peripheral fall-off) can also be controlled for creative effect.

ACTIVE D-LIGHTING
The D3x features a new Extra High Active D-Lighting setting, designed to better manage extremely high-contrast scenes, especially tonal gradation in highlights.

SCENE RECOGNITION SYSTEM
Information from the 1005-pixel RGB sensor with diffraction grating is used to recognise the subject position and colour prior to capture. The results are then used by autofocus, auto exposure and auto white balance.

LIVE VIEW
The D3x is the highest resolution digital SLR yet to offer Live View. Allowing photographers to compose and shoot via the 3in monitor instead of the viewfinder brings a variety of practical advantages both in the studio and on location. Two modes are offered: Handheld and Tripod. Contrast-detect autofocus is available in Tripod mode.

MONITOR
3-inch wide-angle (170deg) rear viewing screen, with 922,000 dots, is ultra-high definition, and proven to exhibit extraordinary levels of damage resistance.

THE INTERFACES
USB 2.0 downloads images off the camera fast when tethered, and flexibly when connected with the WT-4 wireless transmitter. With both HDMI and AV/Out ports GPS data can be captured into the EXIF as before. The new, compact Nikon GP-1 GPS unit can also be attached via the 10-pin terminal and mounted in the hotshoe, or clip on the camera strap.

POWER MANAGEMENT
The D3x uses the same high performance lithium-ion battery (EN-EL4a) as the D3. Thanks to efficiencies in the camera’s onboard EXPEED image-processing system, battery performance is comparable with the D3.

THE BODY
Extremely durable magnesium construction with economically optimised and weather-sealed buttons, dials and LCD displays. Extensive use of high-grade rubber grips means the body is comfortable to handle for long periods of time, and in a wide range of temperatures.
(OCR van het Nikon Pro tijdschrift - dus kan fouten bevatten)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_63597558
Morgen eens wat 'Sinterklaas' shoots uitvoeren met een D70s en een D90
  FOK!fotograaf vrijdag 28 november 2008 @ 16:34:44 #3
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63598395
Best tof... Die D3x!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:51:11 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63598783
ja, ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de plaatjes en de prijs.

Over de sensor:
quote:
While there are not enough solid information about this product coming soon, I did come across a few related gossips. One of them is that Nikon was not happy with picture quality from the Sony 24mp FF sensor in their evaluation and rejected for using it in Nikon's products without modifications. The gossip went on to say Sony is making changes to this sensor to suit Nikon's requirements.
Another rumor says prototype of a 24mp FF is floating around in tester's hand.

I am quite convinced a higher mp FF is coming within the next 6 months, regardless the MX is real or not. From what we have seen the D3 and D700, all Nikon has to do is to shrink the pixel size by 33% and giving up the high ISO performance.
Quote van Jeff-C die wel vaker correct Nikon releases voorspelt heeft.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_63599064
Aanwezig
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_63599666
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:24:03 #7
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63600778
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:06:42 #8
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63601728
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 07:54:47 #10
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_63659933
Het gaat hier dus om dit ding...



Meer info op DPReview.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  maandag 1 december 2008 @ 10:26:22 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63662211
6999 euro. 7999 euro volgens NL persbericht...

Nu heeft Nikon meer kleinbeeld/fullframe camera's in hun repertoire dan de concurenten. Unieke situatie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Shark.Bait op 01-12-2008 10:39:37 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 12:21:07 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63664929
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Shark.Bait het volgende:
6999 euro. 7999 euro volgens NL persbericht...

Nu heeft Nikon meer kleinbeeld/fullframe camera's in hun repertoire dan de concurenten. Unieke situatie.
Nogal ja... Wie had dat 1,5 jaar terug verwacht.

Mooi ding wel die D3x... Ben benieuwd naar de eerste reviews.

Vanaf wanneer is ie leverbaar?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 1 december 2008 @ 13:19:33 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63666364
19 december las ik ergens (de D3 kwam uit op 18 dec, dus binnen 1jaar en 1 dag 3 fullframes op de markt gezet ). Maar die prijs, die is toch wel erg hoog. Misschien wel te hoog.

Thom Hogan over de D3x
interessant leesvoer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 13:29:48 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63666616
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:19 schreef Shark.Bait het volgende:
19 december las ik ergens (de D3 kwam uit op 18 dec, dus binnen 1jaar en 1 dag 3 fullframes op de markt gezet ). Maar die prijs, die is toch wel erg hoog. Misschien wel te hoog.

Thom Hogan over de D3x
interessant leesvoer.
Ik heb het nog niet gelezen (wel gezien).
Of de prijs té hoog is hangt af van de reviews. Of ie goed genoeg is...

Weet nog wat dpreview.com zei over de D300...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 13:41:02 #15
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_63666880
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:19 schreef Shark.Bait het volgende:
19 december las ik ergens (de D3 kwam uit op 18 dec, dus binnen 1jaar en 1 dag 3 fullframes op de markt gezet ). Maar die prijs, die is toch wel erg hoog. Misschien wel te hoog.

Thom Hogan over de D3x
interessant leesvoer.
Met een leuke afsluitende zin!
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  maandag 1 december 2008 @ 15:15:50 #16
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63669294
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:29 schreef Xilantof het volgende:
Weet nog wat dpreview.com zei over de D300...
Wat dan?
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:41 schreef CompuMess het volgende:
Met een leuke afsluitende zin!
Whehehe, idd....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 15:20:47 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63669436
quote:
Op maandag 1 december 2008 15:15 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Wat dan?
Dat sommige dingen hun prijs vragen, maar dat dat gerechtvaardigd wordt door de kwaliteit.
quote:
[..]

Whehehe, idd....
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 1 december 2008 @ 15:32:20 #18
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63669727
Betekent ws dat de kans aanwezig is dat als de verkoop van de D3x inzakt Nikon een D700x zou kunnen uitbrengen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 1 december 2008 @ 17:53:54 #19
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63673815
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Shark.Bait het volgende:
6999 euro. 7999 euro volgens NL persbericht...

Nu heeft Nikon meer kleinbeeld/fullframe camera's in hun repertoire dan de concurenten. Unieke situatie.
zeggen ze op DPreview ook, maart dtat is niet waar, want de EOS 5D is nog altijd leverbaar en loopt door tot de voorraad op is naast de 5D mark II.

en Thom has hit the nail. Alleen mensen met een bak geld en leenbedrijven zullen hier blij mee zijn. Zie de 1Ds serie van Canon. ...

[ Bericht 11% gewijzigd door ebeaydojraes op 01-12-2008 19:07:46 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf maandag 1 december 2008 @ 19:36:04 #20
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63676135
Was het van te voren niet een beetje te verwachten dat het zo'n "prestige" product zou worden a la de 1Ds series?

Ik vond van wel namelijk...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 1 december 2008 @ 22:29:45 #21
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_63682126
vond t commentaar van Michael wel begrijpelijk eerlijk gezegd:
quote:
UPDATE

When I started to digest the Nikon D3x's $8000 price over breakfast, and in light of my recent testing of the 24 Megapixel Sony A900 with its amazing Zeiss lenses, on an impulse I called my dealer and cancelled my standing order for one.

It seems to me that at a $3000 premium over the otherwise almost identical D3, and at some $5000 more than the Canon 5D MKII and Sony A900, the pricing of the Nikon (especially in our current crisis economy) is simply out to lunch. A $1,000 premium I could have understood. Maybe even, $1,500. But with only more megapixels on offer I simply find the D3x to be financially out of tune with the realities of today's marketplace.

So I sat down to write an essay based on these thoughts, but then got a call from a friend asking if I'd seen what Nikon pundit Thoms Hogan had written this morning. Once I had read it I decided that Thom had made all of the points that I had intended to, so I'll let his words stand for my own.

Nikon – I think you've misjudged the marketplace and not to mention the temper of the times as well.
Zeker omdat ik van een gerucht uitging die iets zei van 5000 euro.. Dit slaat gewoon nergens op. Zeker als je meeneemt dat Sony er met zelfde prijs chip wel iets leuks van kan maken. Erg raar. Want body e.d. is zelfde als van D3 (zelfs geen schoonmaak chip). Zoveel meer zou het dus niet moeten kosten..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  maandag 1 december 2008 @ 23:31:19 #22
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63684274
quote:
Op maandag 1 december 2008 17:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
zeggen ze op DPreview ook, maart dtat is niet waar, want de EOS 5D is nog altijd leverbaar en loopt door tot de voorraad op is naast de 5D mark II.
Nee, de oude 5D mag dan nog wel verkocht worden, hij is nu vervangen door de mk2. Nikon heeft 3 modellen die niet elkaars vervanging zijn in productie.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 06:15:12 #23
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_63687407
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:29 schreef ebeaydojraes het volgende:
vond t commentaar van Michael wel begrijpelijk eerlijk gezegd:
[..]

Zeker omdat ik van een gerucht uitging die iets zei van 5000 euro.. Dit slaat gewoon nergens op. Zeker als je meeneemt dat Sony er met zelfde prijs chip wel iets leuks van kan maken. Erg raar. Want body e.d. is zelfde als van D3 (zelfs geen schoonmaak chip). Zoveel meer zou het dus niet moeten kosten..
Het is toch niet de Sony chip die erin zit? Tenminste: niet 1 : 1.

Daarnaast: hoe duur was de D3 met de lancering? Zit er dan nog zo'n verschil tussen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 2 december 2008 @ 09:54:47 #24
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63689524
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 06:15 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Het is toch niet de Sony chip die erin zit? Tenminste: niet 1 : 1.

Daarnaast: hoe duur was de D3 met de lancering? Zit er dan nog zo'n verschil tussen?
De D3 was 5999 euro.

Nu met de 3000 euro kostende A900 en 5D2 die hetzelfde aantal pixels hebben maar goedkoper zijn, vind men de D3x en de 1Ds te duur. Daar valt wel wat voor te zeggen. 5999 euro zou ik ook een reeelere prijs ervoor vinden; de F5 was toendertijd ook een stuk duurder dan de F100, terwijl ze allebei dezelfde resolutie hadden (lees: film)

Er zou wel een Sony -made chip in zitten, maar niet dezelfde als die van de A900. Onwetenden en tegenstanders gooien het erop dat het wel sony is. Maar zoals je in Thom Hogan's stuk kan lezen, is de chip vervaardigd met een Nikon Stepper in een Sony fabriek, met hoogst waarschijnlijk een sony ontwerp getweaked met Nikon verbeteringen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:03:46 #25
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63696711
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/nikon-snaps-up-dslr-number-one-spot-489831?src=rss&attr=news

Nikon zou weer aan kop lopen. was vroeger 41% tegen 40% (in hoeverre kan je van een betrouwbaar bericht spreken als de winnaar het bekend maakt?)
Ja, nou, goh, houdt ze van de straat zal ik maar denken
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_63720650
Ben me aan het orienteren op een enthousiaste-beginners-dSLR en regelmatig trekt de D60 mijn aandacht. Kan iemand aangeven (die wellicht hetzelfde traject heeft afgelegd) wat redenen zijn om voor de D60 te kiezen ipv een Canon 450D? Als ik koude specs vergelijk, komt de 450D er eigenlijk iets gunstiger uit: iets hogere FPS, geen liveview op de D60 (niet dat dat zo'n killer feature is...), etc. Aan de andere kant is de D60 wel enorm gunstig geprijsd.

Heb verder geen merkvoorkeur, alhoewel ik in het verleden wel een Canon dSLR gehad heb (300D). Ben nu dSLR en accesoire-loos dus ik kan qua merk alle kanten op. (Moet me ook nog gaan verdiepen in Pentax en Sony maar goed).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63721433
Wat mij over de streep trok waren foto's gemaakt door de fotograaf van een winkel. Hij had met een Canon D400 en D40x van Nikon foto's gemaakt van de zelfde onderwerpen. Die onbewerkt af laten drukken en naast elkaar gelegd. Toen vond ik de foto's van Nikon simpelweg mooier. Dat is eigenlijk het enige. Beide merken zijn gewoon rete goed. En je zult nooit een miskoop doen.

Toch ben ik van mening dat de instap modellen van Canon iets beter zijn, maar op de Pro en gevorderde amateur range is er denk geen verschil en zal Nikon misschien iets beter scoren (naar eigen zeggen van Nikon).
pi_63721499
@Jarno:

D60 is een leuke camera, maar let op:
quote:
Voor de compatibiliteit van de D60 Body met diverse lenzen dient u rekening te houden met het volgende:

Nikon F-vatting met AF-koppeling en AF-contacten, G- of D-type AF Nikkor

1. AF-S, AF-I: alle functies worden ondersteund
2. Andere G- of D-type AF Nikkor: alle functies worden ondersteund, behalve autofocus
3. PC-Micro Nikkor 85 mm f/2.8D: kan alleen worden gebruikt in de stand M; alle andere functies worden ondersteund, behalve autofocus
4. Andere AF Nikkors (behalve objectieven voor de F3AF)/AI-P Nikkors: alle functies worden ondersteund, behalve autofocus en 3D-kleurenmatrixmeting II
5. Niet-CPU: kunnen worden gebruikt in stand M, maar de lichtmeter werkt niet; elektronische afstandsmeter kan worden gebruikt als het maximale diafragma f/5.6 of groter is

(IX Nikkor-objectieven kunnen niet worden gebruikt)

Bron: Digicamshop.nl
Een van de redenen waarom ik na het verkopen van mijn D40 (die hetzelfde probleem had) heb gekozen voor Canon 450D i.p.v. Nikon D60.

MF (Nikkor 50mm 1.8) was echt geen pretje op de D40.
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_63721608
@ Noxa: dat had ik dus ook. Als ik onbewerkte foto's vergelijk, spreken de Nikon foto's mij iets meer aan. Het is geen wereld van verschil, maar toch.

@blue_funk: dat had ik ook gezien. Is wel een beperkende factor om rekening mee te houden idd.

Thanks voor de info. Ik neig nu sterker naar de 450D, dan maar een maandje langer doorsparen .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63723132
Hm, is iemand hier bekend met de goedekopere Coolpix's van Nikon? Zat te kijken in de range van 100-120 euro voor een compact en de Nikon Coolpix S520 en de Panasonic Lumix DMC-LS80 spraken me allebei wel aan. Ik neem aan dat er niet heel veel verschil zat zitten in de kwaliteit van de foto's. Ik hoorde van een klasgenoot dat de Nikon compacts helaas qua kwaltiteit van de foto's wat achter loop?


@ Jarno; als je een 2dehands geen probleem vindt kun je ook nog eens kijken naar bijvoorbeeld een gebruikte D80. Zeer fijne camera, en zeker nu de D90 al uit is voor een degelijk prijsje op te pikken. Biedt net wat meer functies dan de D60 en kan alle Nikon lenzen gewoon aan, AF-s of niet. Zelf heb ik voor 400 euro een body opgepikt, terwijl ze tegenwoordig wel goedkoper te krijgen zijn. (Konijnenberg heeft af en toe wel wat goedkope bodies op hun site staan. Altijd in goede staat, en voor degelijke prijzen.)
pi_63807997
Mijn pa heeft een aantal oude objectieven (waaronder een 600 mm spiegelobjectief ), maar deze hebben een M42 mount. Nu heb ik gelezen dat er adapter bestaat van M42 naar F-mount, maar dat deze adapters het probleem hebben dat je niet meer op oneindig kan scherpstellen, vanwege de veranderde afstand tot het scherpstelvlak.
Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee en weten jullie of er "workarounds" voor zijn?
  zaterdag 6 december 2008 @ 20:51:47 #32
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63811426
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 18:02 schreef SNArky het volgende:
Mijn pa heeft een aantal oude objectieven (waaronder een 600 mm spiegelobjectief ), maar deze hebben een M42 mount. Nu heb ik gelezen dat er adapter bestaat van M42 naar F-mount, maar dat deze adapters het probleem hebben dat je niet meer op oneindig kan scherpstellen, vanwege de veranderde afstand tot het scherpstelvlak.
Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee en weten jullie of er "workarounds" voor zijn?
er is een adapter met een lens erin, maar dat betekent kwaliteitsverlies.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 6 december 2008 @ 22:05:09 #33
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_63812937
quote:
Op woensdag 3 december 2008 12:50 schreef Ronalld het volgende:
@ Jarno; als je een 2dehands geen probleem vindt kun je ook nog eens kijken naar bijvoorbeeld een gebruikte D80. Zeer fijne camera, en zeker nu de D90 al uit is voor een degelijk prijsje op te pikken. Biedt net wat meer functies dan de D60 en kan alle Nikon lenzen gewoon aan, AF-s of niet. Zelf heb ik voor 400 euro een body opgepikt, terwijl ze tegenwoordig wel goedkoper te krijgen zijn. (Konijnenberg heeft af en toe wel wat goedkope bodies op hun site staan. Altijd in goede staat, en voor degelijke prijzen.)
Een gloedjenieuwe D80 kost momenteel bij Kameraexpress 449. Is altijd minder riskant dan een gebruikte camera waarvan je zelden weet hoeveel ie al gebruikt is
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_63839085


Iemand hier ervaring mee? Focust 'ie een beetje snel?

Ja, ik weet dat dit topic "dSLR" heet, cry moar.
  dinsdag 9 december 2008 @ 16:18:58 #35
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63881628
nope geen ervaring.


Geinige nikon-cake
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_63899777
Deze nikon Coolpix ziet er gelikt uit met die ronde vorm ... Maar nee ik heb ook geen ervaring ermee. De looks heeft ie in iederegeval mee.

Maar kijk eens hier: http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=3416
  donderdag 11 december 2008 @ 12:28:12 #37
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_63930209
nieuw gerucht van Nikonrumors.com
quote:
Nikon D400
MSRP $1,999.00
Key Features:

New 14.8 megapixel DX format CMOS sensor effective 14.3 megapixel
Self-cleaning sensor unit (low-pass filter vibration)
ISO 100 - 6400 (with boost up to ISO 25600 and down to ISO 50)
14-bit A/D conversion
Movie capture at up to 1080p 24 fps with stereo sound
Nikon EXPEED Plus image processor 30% faster than previous EXPEED image processor
Super fast operation (power-up 13 ms, shutter lag 40 ms, black-out 90 ms)
Kevlar / carbon fibre composite shutter with 200,000 exposure durability
Multi-CAM3500DX Auto Focus sensor (51-point, 15 cross-type, more vertical coverage)
Auto-focus tracking by color (using information from 1005-pixel AE sensor)
Auto-focus calibration (fine-tuning) now available (fixed body or up to 20 separate lens settings)
Vignetting control in-camera
Automatic chromatic aberration correction
Custom image parameters now support brightness as well as contrast
Seven frames per second continuous shooting (nine frames per second with battery pack)
3.0″ 922,000 pixel LCD monitor
Live View with either phase detect (mirror up/down) or contrast-detect AF, face detection
‘Active D-Lighting’ (adjusts metering as well as applying D-Lighting curve)
Detailed ‘Control Panel’ type display on LCD monitor, changes color in darkness
Buttons sealed against moisture
Same ultra-fast startup and shutter lag as D700
Scene Recognition System (uses AE sensor, AF sensor)
Picture Control image parameter presets
UDMA compatible single CF card slot
Virtual horizon indicates if camera is level (like an aircraft cockpit display)
Extensive in-camera retouching
HDMI HD video output
Magnesium alloy body with connections and buttons sealed against moisture
Tis vroeg, de D300 is maar 12 maanden oud, dus ik ben toch wel erg achterdochtig....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_63938191
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:28 schreef Shark.Bait het volgende:
nieuw gerucht van Nikonrumors.com
[..]

Tis vroeg, de D300 is maar 12 maanden oud, dus ik ben toch wel erg achterdochtig....
Dat voor 2000 dollar... Sounds good tough!

Wat ik graag zou willen zien is AF in video modus. Dat is wel mager dat dat niet op de D90 zit. Alhoewel het met een prime lens prima te doen is hoor!
  woensdag 17 december 2008 @ 22:32:54 #39
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64103852
ook een Nikon D90 gekocht.
  woensdag 17 december 2008 @ 23:00:11 #40
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_64104930
Heb net een AS-F 18-70 3.5-4.5 lens gekocht voor mijn d40x ter vervanging van mijn 18-55 kitlens !!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 18 december 2008 @ 10:04:59 #41
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64111583
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:32 schreef oYo het volgende:
ook een Nikon D90 gekocht.
gefeliciteerd! ---> [centraal] Fotografische aankopen topic nummertje 18
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:00 schreef caspervc het volgende:
Heb net een AS-F 18-70 3.5-4.5 lens gekocht voor mijn d40x ter vervanging van mijn 18-55 kitlens !!
ook gefeliciteerd --> [centraal] Fotografische aankopen topic nummertje 18
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_64395697
Welke Nikons zijn full frame?
  FOK!fotograaf zaterdag 27 december 2008 @ 11:26:30 #43
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64395720
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 11:25 schreef k_man het volgende:
Welke Nikons zijn full frame?
D700, D3 en D3x
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64396679
Hmmm... ok. Beetje boven budget, vrees ik.
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:26:10 #45
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64396805
Una question: hoe herken je de objectieven die full frame geschikt zijn?

Volgens mij zijn diegene met DX erop niet full-frame, maar welke code hebben objectieven die full-frame geschikt zijn?
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:29:37 #46
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64396885
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:28 schreef Shark.Bait het volgende:
nieuw gerucht van Nikonrumors.com
[..]

Tis vroeg, de D300 is maar 12 maanden oud, dus ik ben toch wel erg achterdochtig....
Lijkt toch redelijk betrouwbaar te zijn.
Als dat zo is, vrees ik er nog eentje bij te kopen dit jaar.
Aangezien wij beiden fervent fotograferen en zijn overgestapt naar Nikon... Merk wel dat de oudere Konica Minolta niet meer zo kan bekoeren.
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:36:32 #47
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64404798
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:26 schreef oYo het volgende:
Una question: hoe herken je de objectieven die full frame geschikt zijn?

Volgens mij zijn diegene met DX erop niet full-frame, maar welke code hebben objectieven die full-frame geschikt zijn?
Geen specifieke code. Of eigenlijk: geen "DX" lettertjes erop.
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:29 schreef oYo het volgende:

[..]

Lijkt toch redelijk betrouwbaar te zijn.
Als dat zo is, vrees ik er nog eentje bij te kopen dit jaar.
Aangezien wij beiden fervent fotograferen en zijn overgestapt naar Nikon... Merk wel dat de oudere Konica Minolta niet meer zo kan bekoeren.
Tis te vroeg om te zeggen dat het betrouwbaar is. en zal toch nog wel tot augustus duren voordat het aangekondigd word, en pas in december in de schappen.
En "we"? Ben je zwanger?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 28 december 2008 @ 10:27:05 #48
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64423156
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 17:36 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Geen specifieke code. Of eigenlijk: geen "DX" lettertjes erop.
[..]

Tis te vroeg om te zeggen dat het betrouwbaar is. en zal toch nog wel tot augustus duren voordat het aangekondigd word, en pas in december in de schappen.
En "we"? Ben je zwanger?
Nee niet zwanger maar wij fotograferen beiden heel vaak en 'delen' toestellen.
  zondag 28 december 2008 @ 18:58:59 #49
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64438327
quote:
Op zondag 28 december 2008 10:27 schreef oYo het volgende:

[..]

Nee niet zwanger maar wij fotograferen beiden heel vaak en 'delen' toestellen.
onmogelijk! ik heb mijn fototoestel nog nooit met jou gedeeld!
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 28 december 2008 @ 19:26:25 #50
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64439172
situatie: in de winkel
Dochter krijgt van pa een Nikon D80 kado.
dochter springt een meter in de lucht op pa met een hug.

je moet erbij geweest zijn. leuk om te zien dat er nog mensen zo blij kunnen zijn
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64439652
The perfect dad!

Kan het proberen bij mijn ouwe heer. Maar denk niet dat ie er in trapt.
  zondag 28 december 2008 @ 23:20:50 #52
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64449012
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 29 december 2008 @ 01:23:17 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64452727
en met een meter bedoel ik ook echt letterlijk een meter. ik heb t niet kunnen nameten natuurlijk, maar toch
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64607249
Momenteel heb ik firmware 1.01 in mijn D80, maar de nieuwste is 1.11
Nu zie ik op de download link ( http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=25869&p_created=1222163295&p_sid=PZkyvPej&p_accessibility=&p_lva=&p_li=&p_topview=1 ) wat er van 1.10 naar 1.11 veranderd is, maar nergens wat er daarvoor allemaal verholpen is met de firmware updates hiervoor.

Is hier ergens een overzicht van? Ik kan het in ieder geval nergens vinden...

Alvast bedankt!
  FOK!fotograaf zaterdag 3 januari 2009 @ 10:58:39 #55
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64607967
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:12 schreef Werewolf het volgende:
Momenteel heb ik firmware 1.01 in mijn D80, maar de nieuwste is 1.11
Nu zie ik op de download link ( http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=25869&p_created=1222163295&p_sid=PZkyvPej&p_accessibility=&p_lva=&p_li=&p_topview=1 ) wat er van 1.10 naar 1.11 veranderd is, maar nergens wat er daarvoor allemaal verholpen is met de firmware updates hiervoor.

Is hier ergens een overzicht van? Ik kan het in ieder geval nergens vinden...

Alvast bedankt!
Dit is de eerste update:
klik hier
Hiermee maakte ze 4 punten goed.
quote:
De volgende verbeteringen worden aangebracht met firmwareversie 1.01:
- De elektronische analoge belichtingsaanduiding in de zoeker geeft aan of de helderheid van het onderwerp buiten het bereik van de belichtingsregeling valt. Dit is het geval als de ingebouwde flitser wordt opgeklapt in de belichtingsstand Geprogrammeerd automatisch (P), Sluitertijdvoorkeuze (S) of Diafragmavoorkeuze (A).
- Het effect van bewerkingen die worden uitgevoerd als de optie Ruisonderdrukking in het opnamemenu is ingeschakeld, is verbeterd.
- Als u foto's die al met een computer waren bewerkt, probeerde te bewerken met de opties in het retoucheermenu van de D80, liep de camera soms vast. Daarom kunnen foto's die met een computer zijn bewerkt, niet meer met de camera worden bewerkt.
- Fouten in de Engelse, Poolse en Zweedse menu's zijn gecorrigeerd.
Dit is de tweede update:
klik hier
Hiermee maakte ze 3 punten goed.
quote:
Versie 1.10 bevat de volgende verbeteringen.
- De D80 is "Certified for Windows Vista"
- Ondersteuning voor het nieuwe USB Media Transfer Protocol (MTP) istoegevoegd. De PTP-optie in het onderdeel USB van het setup-menu wordt vervangen door MTP/PTP. Het pictogram is ook aangepast.
- Verbeterde verwerking van ruisonderdrukking die wordt uitgevoerd bij sluitertijden van 1-8 seconden, met Bulb als instelling voor sluitertijd en Aan voor Ruisonderdrukking in het opnamemenu.
Let wel: als je de laatste update uitvoert. En je hebt de voorgaande niet uitgevoerd, dan maakt dat niets uit. De nieuwste neemt ook altijd de voorgaande updates mee.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64610957
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:58 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dit is de eerste update:
klik hier
Hiermee maakte ze 4 punten goed.
[..]

Dit is de tweede update:
klik hier
Hiermee maakte ze 3 punten goed.
[..]

Let wel: als je de laatste update uitvoert. En je hebt de voorgaande niet uitgevoerd, dan maakt dat niets uit. De nieuwste neemt ook altijd de voorgaande updates mee.
Hé bedankt!

Ik had die wel via Google gevonden, maar ik dacht dat 1.01, 1.10 en 1.11 vast niet de enige updates zouden zijn (ik miste 1.02 tot 1.09 nog ), maar het klopte dus toch.
pi_64623277
ik sta op het punt om een D80 of 90 te kopen.. nu ben ik aardige leek nog.. maar vouwlief heeft bij dr ma 2 dozen vol met nikon lenzen liggen.. dus wil wel aardige camera hebben.

Nu zie ik dat de D90 flink duurder is dan de D80.. is het verschil zo groot ? heb natuurlijk al even zitten neuzen op dpreview, maar niet alles zegt me wat

Ik snap dat ik dit misschien beter in het topic " help ik zoek een camera" kunnen plaatsen, maar aangezien ik vanwege de lenzen sowieso nikon moet/wil dacht ik.. probeer het hier even
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 3 januari 2009 @ 20:50:39 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_64624865
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:13 schreef realbase het volgende:
ik sta op het punt om een D80 of 90 te kopen.. nu ben ik aardige leek nog.. maar vouwlief heeft bij dr ma 2 dozen vol met nikon lenzen liggen.. dus wil wel aardige camera hebben.

Nu zie ik dat de D90 flink duurder is dan de D80.. is het verschil zo groot ? heb natuurlijk al even zitten neuzen op dpreview, maar niet alles zegt me wat

Ik snap dat ik dit misschien beter in het topic " help ik zoek een camera" kunnen plaatsen, maar aangezien ik vanwege de lenzen sowieso nikon moet/wil dacht ik.. probeer het hier even
Kijk voor de grap eerst even wat voor Nikonlenzen dat zijn, op een Dmettweecijfertjes doen alleen de gechipte Nikonlenzen het. Niet gechipt en MFlenzen zijn alleen bruikbaar tegen inlevering van de belcihtingsautomatiek.
Heb je een collectie fraaie Nikkors zonder chip of zelfs AF, dan loont de aanschaf van een Dmetdriecijfertjes de moeite, die doet het namelijk wel met oud glas.
Fraaie outsider in dat opzicht is de Fuji S5, die gebaseerd is op een D200 en momenteel voor afbraakprijzen verkocht wordt.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_64629706
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:28 schreef Shark.Bait het volgende:
nieuw gerucht van Nikonrumors.com
[..]

Tis vroeg, de D300 is maar 12 maanden oud, dus ik ben toch wel erg achterdochtig....
Ik vind het apart dat ze (als het gerucht klopt) met die serie toch nog aan DX blijven vasthouden.
Vooral met zo'n prijs (het zal toch een ~2000 euro zijn bij introductie). Dat zijn D700 prijzen, en die is, ondanks de features van de D400, m.i. toch aantrekkelijker.
pi_64638876
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Kijk voor de grap eerst even wat voor Nikonlenzen dat zijn, op een Dmettweecijfertjes doen alleen de gechipte Nikonlenzen het. Niet gechipt en MFlenzen zijn alleen bruikbaar tegen inlevering van de belcihtingsautomatiek.
Heb je een collectie fraaie Nikkors zonder chip of zelfs AF, dan loont de aanschaf van een Dmetdriecijfertjes de moeite, die doet het namelijk wel met oud glas.
Fraaie outsider in dat opzicht is de Fuji S5, die gebaseerd is op een D200 en momenteel voor afbraakprijzen verkocht wordt.
merci voor de info ik ga uiteraard met die lenzen even langs bij een fotozaak, om 1 en ander te bespreken qua mogelijkheden.
  maandag 5 januari 2009 @ 17:50:44 #61
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64694851
Hmzzz. Ik krijg net 2 klanten terug die een D90 Kit hebben gehaald en beiden hebben last van een 18/105VR die wel erg los met spelling op de body hebben en daardoor een Error geven. Hier meer mensen met dit probleem??
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64697562
Nee. Is het de body of het objectief?
pi_64702984
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
Hmzzz. Ik krijg net 2 klanten terug die een D90 Kit hebben gehaald en beiden hebben last van een 18/105VR die wel erg los met spelling op de body hebben en daardoor een Error geven. Hier meer mensen met dit probleem??
Ik heb de D90 maar geen kitlens. Gebruik de sigma 18-200 erop. Maar die zit muurvast. Net als al m'n 50mm en de fish.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:50:32 #64
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_64706844
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:56 schreef veldmuis het volgende:
Nee. Is het de body of het objectief?
voornamelijk de lens, al heb ik geen goed gevoel bij de vatting ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_64925147
zo, ik heb de lenzen even vast mogen houden..
hieronder de info die ik van de lens heb kunnen halen.. De lenzen zaten op oude analoge nikon camera's

paar vraagjes : Passen deze lenzen bijv op een D90 ? Volgens mij op 1 na geen AF. dus dat betekend maual focussen ?

nikkor 300m 1:4.5 502649
nikkor 135 mm 1:2.8 440156
nikkor -H.C auto 1.2 f=50mm 2228627
nikkor 43-86 mm 1:35 907008

zal ff proberen ergens wat "crappy" fototjes neer te zetten... maar mn homepage doet gek.. :s







[ Bericht 7% gewijzigd door realbase op 11-01-2009 20:32:31 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 22:54:05 #66
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64932528
ja, die passen bijnaallemaal op een D90. En als ze geen AF hebben op je oude camera's, dan zal niets in deze tijd-ruimte continuiteit ze ertoe bewegen om het op miraculeuze wijze ineens wel te kunnen. En die HC zou ik er niet opzetten, die is pre Ai, ouder dan oud...geen idee of die er wel op werkt.

lees dit even
quote:
Is it possible to use an old, non Ai Nikkor such as this Nikkor-H with an Autofocus SLR such as the illustrated Nikon F4 ? Possible (but NOT all modern AF SLR can be used). However while I am not questioning the wisdom why do you want to do that but it has many limitations. For an example, there will be Matrix metering and so forth, (stop down metering is possible though in manual mode).
"Auto" staat niet voor auto focus, maar voor "auto aperture". deze lens is zo oud dat ie niet zomaar op een D90 past. Op eigen risico mag je het van mij toch proberen.

Nikon strongly warned against usage of non-Ai Nikkor onto an AF SLR. Please handle this with utmost caution.

[ Bericht 16% gewijzigd door Shark.Bait op 11-01-2009 23:00:37 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 11 januari 2009 @ 23:16:41 #67
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_64933457
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:54 schreef Shark.Bait het volgende:
..........En als ze geen AF hebben op je oude camera's, dan zal niets in deze tijd-ruimte continuiteit ze ertoe bewegen om het op miraculeuze wijze ineens wel te kunnen.......
Niets behalve een TC16-A of zou die het op een digitale reflex niet doen ?

edit: Helaas, gaat niet werken tenzij je handig met bent met IC'tjes, boormachientjes, soldeerbouten en een ijzeren zelfvertrouwen hebt
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_64938348
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:54 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, die passen bijnaallemaal op een D90. En als ze geen AF hebben op je oude camera's, dan zal niets in deze tijd-ruimte continuiteit ze ertoe bewegen om het op miraculeuze wijze ineens wel te kunnen. En die HC zou ik er niet opzetten, die is pre Ai, ouder dan oud...geen idee of die er wel op werkt.

lees dit even
[..]

"Auto" staat niet voor auto focus, maar voor "auto aperture". deze lens is zo oud dat ie niet zomaar op een D90 past. Op eigen risico mag je het van mij toch proberen.

Nikon strongly warned against usage of non-Ai Nikkor onto an AF SLR. Please handle this with utmost caution.
merci voor de info

ik ga van de week maar eens langs een fotowinkel, eens bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Ik ben van plan dit te kopen : Nikon D90 + AF-S 18-105mm VR + AF-S 70-300mm VR, Nederlands
Lijkt mij een erg leuke starters kit.
  maandag 12 januari 2009 @ 16:12:02 #69
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64953448
Die 18-105 heeft wel een plastic vatting, de 70-300 een metalen. Persoonlijk vind ik een plastic vatting geen fijn idee.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_64955270
Is die kit van de D90 van plastic? Ook vaag, vandaar dat ze zo goedkoop kunnen maken. Volgens photozone is het optisch ook geen toppertje. Ik vind de 18-200 van Sigma een fijne walk around lens. Maar die is dan ook wel loei zwaar meteen.
pi_64959877
Ik denk dat de 18-70 toch dé ideale kitlens blijft. Optisch erg netjes, metalen vatting, en een keurige prijs/kwaliteitsverhouding.
pi_64963614
nou ik heb het toch maar gehaald
bedankt meneer & mevrouw postcodeloterij !!!
pi_64964241
Ow, dat is wel tof van ze
pi_64964296
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:53 schreef Noxa het volgende:
Is die kit van de D90 van plastic? Ook vaag, vandaar dat ze zo goedkoop kunnen maken. Volgens photozone is het optisch ook geen toppertje. Ik vind de 18-200 van Sigma een fijne walk around lens. Maar die is dan ook wel loei zwaar meteen.
zo zwaar is een 18-200 echt niet hoor...
pi_64964384
Dat leek me ook al niet echt, maar ik heb 'm nooit gevoeld .
  maandag 12 januari 2009 @ 22:19:31 #76
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_64969557
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:53 schreef Noxa het volgende:
Ik vind de 18-200 van Sigma een fijne walk around lens. Maar die is dan ook wel loei zwaar meteen.
Die had een maat van me ook, tot ie met mijn Nikkor 18-200 speelde. Toen heeft ie snel de sigma voor de Nikkor 18-200 omgeruild
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 12 januari 2009 @ 22:31:09 #77
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64970183
Ik heb een paar weken geleden een D300 mogen vasthouden.

Ik weet geloof ik waar ik voor ga sparen als ik straks klaar ben met studeren en weer echt ga werken.
Life is what you make it.
pi_65273180
Ik heb sinds een paar weken een D700 en ben helemaal in love. Wat een resultaten op hoge iso's zeg! En full frame <3
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 januari 2009 @ 09:47:10 #79
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65273204
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:46 schreef Coam het volgende:
Ik heb sinds een paar weken een D700 en ben helemaal in love. Wat een resultaten op hoge iso's zeg! En full frame <3
Hoe groot is 3 dan wel niet
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_65273390
<3 is een hartje.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:36:21 #81
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65274613
About this firmware update
This service provides software for upgrading D700 firmware to v1.01.




The following improvements have been made in version 1.01

- When Custom Setting a4 Focus tracking with lock-on was set to Off in Continuous-servo AF, the lens drive moved gradually without achieving focus. This issue has been resolved.
- When the Speedlight SB-800 was mounted on the camera with flash mode set to Distance-priority manual (GN) mode, and then the exposure meters were reactivated or the camera was turned on, the distance information displayed on the SB-800 changed. This issue has been resolved.
- When the Multi-Power Battery Pack MB-D10 was mounted on the camera and an EN-EL3e battery inserted in the camera but no batteries inserted in the MB-D10, and SB-900 flash mode set to TTL auto flash mode, the flash mode changed to A mode when the exposure meters turned off or were reactivated, or the camera was turned off or on. This issue has been resolved. (This issue has also been resolved with SB-900 firmware Ver. 5.02.)
- An issue that, in extremely rare cases, resulted in noticeable black dots in images captured with Long exp. NR in the shooting menu set to On has been resolved.
- Manamah, displayed in the Time zone options for the World time item in the setup menu, has been changed to Manama.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 21 januari 2009 @ 11:51:00 #82
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65277389
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 09:54 schreef Coam het volgende:
<3 is een hartje.
Dus hartjes en fullframe zijn kleiner dan drie Ik wordt oud, geloof ik
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_65280851
Draai je hoofd eens 90 graden naar rechts?

Ik heb nog geen problemen gehad met zwarte puntjes.
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:00:21 #84
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65282316
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:22 schreef Coam het volgende:
Draai je hoofd eens 90 graden naar rechts?

Ik heb nog geen problemen gehad met zwarte puntjes.
die bedoel je dus
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:36 schreef ebeaydojraes het volgende:
About this firmware update
This service provides software for upgrading D700 firmware to v1.01.

ik zag het (dat er een update was, die zwarte vlekjes heb ik (nog) niet gezien bij de mijne)
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb een paar weken geleden een D300 mogen vasthouden.

Ik weet geloof ik waar ik voor ga sparen als ik straks klaar ben met studeren en weer echt ga werken.
een canon?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65637380
Jongens, het Olympus topic haalt ons in! Snel, discussieer!
Ik wacht nu al anderhalf maand op m'n Nikkor 50mm F/1.8. Konijnenberg is traaaaag. Flash diffusor duurt lang.
pi_65637456
Ik zou Konijn dan laten stikken hoor. Dat is echt bizar lang .
pi_65637621
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef Ronalld het volgende:
Jongens, het Olympus topic haalt ons in! Snel, discussieer!
Ik wacht nu al anderhalf maand op m'n Nikkor 50mm F/1.8. Konijnenberg is traaaaag. Flash diffusor duurt lang.
Every war is different, every war is the same.
pi_65692797
Iemand enig idee of je van een D200 het aantal gemaakte sluiterbewegingen ergens kunt uitlezen?
pi_65692882
In de EXIF?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:59:11 #90
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65693010
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef Ronalld het volgende:
Jongens, het Olympus topic haalt ons in! Snel, discussieer!


foto's maken is zoo veel belangrijker dan discussieren
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65693780
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:59 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]



foto's maken is zoo veel belangrijker dan discussieren
daar hebben we de FB voor
Every war is different, every war is the same.
pi_65698231
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:55 schreef veldmuis het volgende:
In de EXIF?
Waar dan? In Nikon View, of met Irfanview?
pi_65699415
Met irfanview kun je dat ook zien ja. Total amount of shutter releases heet het bij mijn Nikon.
pi_65717566
Ik kan van een collega voor een vrij redelijke prijs een ~twee jaar oude D70s met nieuwe 18-105mm lens kopen. Leek me hardstikke mooi (heb nog geen dSLR gehad tot nu toe en wil best een goede camera hebben, maar fotografeer aan de andere kant te weinig om er echt veel geld aan te besteden), maar 't blijkt toch wel een oud model te zijn en op een paar punten is de D40 zelfs beter. De D40 is idd wel een fijn ding, maar witbalans is soms een probleem en ik vind het ook wel jammer dat 'ie geen "automatic bracketing" kan doen.

De D70s kan dat als het goed is wel, maar heeft 'ie ook minder problemen met witbalans?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:23:06 #95
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65717641
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:19 schreef LintuxCx het volgende:
Ik kan van een collega voor een vrij redelijke prijs een ~twee jaar oude D70s met nieuwe 18-105mm lens kopen. Leek me hardstikke mooi (heb nog geen dSLR gehad tot nu toe en wil best een goede camera hebben, maar fotografeer aan de andere kant te weinig om er echt veel geld aan te besteden), maar 't blijkt toch wel een oud model te zijn en op een paar punten is de D40 zelfs beter. De D40 is idd wel een fijn ding, maar witbalans is soms een probleem en ik vind het ook wel jammer dat 'ie geen "automatic bracketing" kan doen.

De D70s kan dat als het goed is wel, maar heeft 'ie ook minder problemen met witbalans?
op RAW heb je geen problemen met WB.

die paar foto's die ik heb gemaakt op jpg gingen met een normale D70 wel goed. had er neit veel over te klagen.
maar auto wb gebruik ik niet vaak. klopt nooit helemaal dus ga persoonlijk liefste voor RAW en bepaal later wel de kleur temp
pi_65752728
Nou, ik heb 'm, en wat een heerlijk ding is het. Vooral in het donker ook zo ontzettend veel beter dan mijn oude camera (Panasonic DMC-FZ7). RAW schieten gaat ook lekker, want qua witbalans slaat 'ie inderdaad de plank nog wel eens mis.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 februari 2009 @ 13:49:43 #97
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65765170
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_65766676
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:49 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

NEDS MOAR KEN ROCKWELL




Lijkt me een goede lens, maar wat een prijsje zeg.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:04:11 #99
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65874489
nieuwe 35mm lens

http://www.nikon-image.co(...)af-s_dx_35mmf18g.htm



http://www.dpreview.com/news/0902/09020901nikon35mm1p8.asp

199 euro.

[ Bericht 14% gewijzigd door Shark.Bait op 09-02-2009 11:18:17 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 11:08:02 #100
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65874614
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:30 schreef Ronalld het volgende:

[..]

http://www.kenrockwell.com/nikon/1755.htm

NEDS MOAR KEN ROCKWELL



Lijkt me een goede lens, maar wat een prijsje zeg.
ja die had ik wel al gelezen, maar is dat ook echt dezelfde lens? De review is 5 jaar oud...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_65875191
WANT

Ben ook op zoek naar een prime lens met wat grotere diafragma... Maar wat ik vooral nodig heb is een tas om m'n camera wat veiliger mee rond te slepen. Tussen wat kleren in mijn rugtas ging tot nu toe goed, maar is niet optimaal.

Bestaat er misschien iets van een normaal formaat rugtas met een speciaal gedeelte voor een camera?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_65875310
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:49 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
Heerlijk ding! Stevig aan de prijs (op dpz staat er een voor 800 euro, dus dat is netjes!) maar een prachtding
pi_65875335
quote:
Ik dacht eerst 'geweldig!'
Toen zag ik dat het DX was .

Ik vrees dat ik de overstap toch ééns moet gaan maken.

Voor DX natuurlijk een prachtbereik, AF-S, en eigenlijk een best wel keurige prijs als het ding een beetje presteert.
  maandag 9 februari 2009 @ 11:38:57 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65875608
ach. voor dat geldt kan er best een DX-je vanaf toch?
quote:
He added: “We expect that many customers; particularly photography students will find this lens an affordable choice for expanding their photographic system.


[ Bericht 54% gewijzigd door ebeaydojraes op 09-02-2009 11:45:07 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65875789
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:38 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach. voor dat geldt kan er best een DX-je vanaf toch?
Ik wil eigenlijk niets meer uitgeven aan de camerahobby tot ik geld genoeg heb voor een D700 met 24-70.
En dat zal nog wel even duren .
  maandag 9 februari 2009 @ 11:46:09 #106
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65875835
ach .. komt vast i de winkel voor 189 ofzo als ik het doorreken. das beter dan 349 voor de 50 1.4. (al is die wel ook heul erg lekker)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65876054
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:46 schreef ebeaydojraes het volgende:
ach .. komt vast i de winkel voor 189 ofzo als ik het doorreken. das beter dan 349 voor de 50 1.4. (al is die wel ook heul erg lekker)
Ik lees her en der wel dat de Sigma 50/1.4 het wint van de Nikon qua scherpte enzo. De AF-S snelheid schijnt ook tegen te vallen, althans, het is niet de focusmotor die bv. in de 17-55 zit (of in de 18-70, etc)
  maandag 9 februari 2009 @ 12:01:27 #108
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65876362
ligr eraan op welke camera je hem zet. van wat ik heb gezien ist goed.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65876419
Oh, het is ook geen kloteding hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik meen dat op FX de hoeken wat achterbleven.
  maandag 9 februari 2009 @ 12:07:33 #110
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65876542
goh. is dat zo . (bij welke lens niet ..)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65876637
Dat is waar. Maar de Sigma blijft dus minder achter, dat probeer ik te zeggen .
  maandag 9 februari 2009 @ 13:11:22 #112
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65878269
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:49 schreef Tokus het volgende:
heeft iemand ervaring met de Nikkor 17-55mm F2.8 lens? M'n Tamron 17-50mm is aan vervanging toe.
Wat veldmuis zegt. En tot voor kort bijna niet van mijn D300 af te slaan. Beiden zitten nu stof te vergaren in de kast wegens upgrade.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 13:15:38 #113
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65878405
maar je doet 'm niet weg? De lens dan, de D300 heb ik zelf.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 9 februari 2009 @ 13:34:55 #114
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65879024
ik heb hem destijds gekocht omdat de 24-70 niet voorradig was. Ik zit er soms wel aan te denken om hem te dumpen ja.....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 14:05:28 #115
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65879646
denk daar 's wat vaker over na
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_65880023
De DPZ aanbieding is ook een goeie hoor Tokus. .
Nee, ik heb er geen belangen bij .

Shark: Hoe is het verschil in praktijk merkbaar tussen de 17-55 en 24-70? Vooral on the road dus, niet achter de PC
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 14:37:03 #117
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65880732
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef veldmuis het volgende:
De DPZ aanbieding is ook een goeie hoor Tokus. .
heb je een linkje? Ik zie het daar zo snel niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_65880768
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=35&t=57763
PM die kerel dat je m voor 750 op komt halen, dat lukt wel .
Denk niet dat je er nog meer uit kunt halen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 februari 2009 @ 14:40:05 #119
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_65880849
ah, moet inloggen. dat was het probleem
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_66020755


Net binnengekregen! Leuk voor naast m'n D80. Beetje om altijd mee te sjouwen enzo. Ligt goed in de hand en bediend lekker simpel.
pi_66048097
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:50 schreef veldmuis het volgende:
Met irfanview kun je dat ook zien ja. Total amount of shutter releases heet het bij mijn Nikon.
Bij mijn D50 kon je het alleen in de EXIF data van een NEF bestand zien, niet bij een JPEG.

Heb nu een D80, weet niet of het anders is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 14:08:06 #122
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_66053299
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:30 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Heerlijk ding! Stevig aan de prijs (op dpz staat er een voor 800 euro, dus dat is netjes!) maar een prachtding
je had overigens gelijk. Erg leuke lens. Alleen nu moet ik 'm nog 's bij iets beter licht testen, want gister in Tivoli was het niet al te super.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_66054351
Gefeliciteerd!
Opgehaald bij die kerel?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 15:16:36 #124
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_66055164
yep.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 15 februari 2009 @ 23:43:23 #125
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66104726
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef veldmuis het volgende:
De DPZ aanbieding is ook een goeie hoor Tokus. .
Nee, ik heb er geen belangen bij .

Shark: Hoe is het verschil in praktijk merkbaar tussen de 17-55 en 24-70? Vooral on the road dus, niet achter de PC
Lastig, want de 1 is op de D300 en de ander op de veel mooiere D700. Je kan beter de reviews lezen dan het aan mij vragen om eerlijk te zijn. Ik vind beiden even mooi, maar ja, die D700.... (alleen wel een halve kilo zwaarder met SB900 dan de D300 met SB800)

Maar je ziet wel meer aan het WA einde met de 24-70+D700 en meer aan het tele einde met de 17-55+D300.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 16 februari 2009 @ 13:57:32 #126
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66117850
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1030&thread=31019761

Nieuwe zoom?
10-18mm f/4

Jeff-C heeft het al vaker bij het rechte eind gehad

ff plaatjes erbij plakken:





[ Bericht 13% gewijzigd door Shark.Bait op 16-02-2009 14:40:08 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_66118619
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:57 schreef Shark.Bait het volgende:
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1030&thread=31019761

Nieuwe zoom?
10-18mm f/4

Jeff-C heeft het al vaker bij het rechte eind gehad
Gimme. Jammer dat die waarschijnlijk ver buiten mijn budget gaat liggen.
pi_66119205
En dan te bedenken dat het op dat plaatje niet eens een DX is. God dat moet een gaaf ding zijn .
  FOK!fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 16:38:36 #129
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66124139
Die ziet er, buiten het genoemde diafragma en brandpuntsafstanden precies zo uit als mijn 14-24
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_66125063
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Die ziet er, buiten het genoemde diafragma en brandpuntsafstanden precies zo uit als mijn 14-24
Knap zijn die Nikon mensen tegenwoordig
  maandag 16 februari 2009 @ 18:45:26 #131
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66128866
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:38 schreef Xilantof het volgende:
Die ziet er, buiten het genoemde diafragma en brandpuntsafstanden precies zo uit als mijn 14-24
niet helemaal.....




anders had het makkelijk een photofuck kunnen zijn van een 14-24.

Maar eerst maar zien wanneer ie aangekondigd wordt.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_66128991
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

niet helemaal.....


[ afbeelding ]

anders had het makkelijk een photofuck kunnen zijn van een 14-24.

Maar eerst maar zien wanneer ie aangekondigd wordt.
Snotver !
http://limpeiven.blogspot.com/
www.limpeiven.com
opsomming van in bezit zijnde foto-apparatuur, staat namelijk heel erg cool en draagt bij aan status alhier...
  FOK!fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 20:11:32 #133
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66132585
Zou iig wel de eerste productfoto zijn van nikon met een overbelichte vlek erin...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_66168433
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Xilantof het volgende:
Zou iig wel de eerste productfoto zijn van nikon met een overbelichte vlek erin...
Scherp.
pi_66387546
@veldmuis

De D700 is de laatste maanden toch aardig in prijs gezakt....ik zie hem in de winkel voor zo 1925 euro...Het was zo 2300 euro! Dat is toch best lekker! (al vraag ik mij soms af of 1925 euro al wel niet grijze import is)
  maandag 23 februari 2009 @ 21:57:23 #136
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66389252
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Xilantof het volgende:
Zou iig wel de eerste productfoto zijn van nikon met een overbelichte vlek erin...
Nu denken ze dat het een beregoeie PS job is. Ik denk (hoop) toch stiekem op the real stuff...
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:11 schreef feetjai het volgende:
@veldmuis

De D700 is de laatste maanden toch aardig in prijs gezakt....ik zie hem in de winkel voor zo 1925 euro...Het was zo 2300 euro! Dat is toch best lekker! (al vraag ik mij soms af of 1925 euro al wel niet grijze import is)
neuh, kheb em zelf voor 2000 gekocht op 7 november. Ik herinner het me nog goed, mijn leven veranderde als van zw/w naar kleur
Dus het zou zomaar kunnen dattie nu, 3 maanden later 1925 is.....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:47:43 #137
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66465327
Het gerucht gaat dat Nikon een nieuwe instap DSLR gaat introduceren, de D5000, tijdens de PMA; 12,3 Mpixel, swivel scherm (hier zit ik al jaren op te wachten, maar dan op een Dx00 )
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_66471046
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Het gerucht gaat dat Nikon een nieuwe instap DSLR gaat introduceren, de D5000, tijdens de PMA; 12,3 Mpixel, swivel scherm (hier zit ik al jaren op te wachten, maar dan op een Dx00 )
Er zit ook een D400 in de pijplijn.

Die D5000 zou de D40(x) moeten gaan vervangen? Ik zou niet weten wat ik met een swiffel scherm zou moeten eigenlijk.
  donderdag 26 februari 2009 @ 10:44:26 #139
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66472911
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:34 schreef Noxa het volgende:

[..]

Er zit ook een D400 in de pijplijn.
idd, maar de verwachting is juli
quote:
Die D5000 zou de D40(x) moeten gaan vervangen?
yup
quote:
Ik zou niet weten wat ik met een swiffel scherm zou moeten eigenlijk.
Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoort
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_66474188
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:44 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

idd, maar de verwachting is juli
[..]

yup
[..]

Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoort
Heeft jouw camera lifeview? En zo ja gebruik je het vaak?
Het enige waar ik liveview voor gebruik is whitebalance en filmen. Verder kijk ik altijd door de zoeker.
pi_66480108
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:44 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

idd, maar de verwachting is juli
[..]

yup
[..]

Handig voor als je een foto maakt waar je met je ogen niet meteen bij de zoeker kan komen; laag bij de grond (heel errug handig) of hoog boven je hoofd (tijdens concert, als je achteraan een mensenmassa staat, een overzichtsfoto wil maken of door een hooggeplaatst raam fotografeert waar je zelf niet bij kan met je ogen)--dat zijn een paar manieren om je foto's interessanter te maken. je kan zo ook om een hoekje schieten, of jezelf met directe feedback als je tot de facebook generatie behoort
Lijkt me lastig stil houden, zo'n zware camera met dito lens als je em niet kan stabiliseren tegen je hoofd.
pi_66524265
Ik zit er aan te denken om mijn D80 om te ruilen voor een D90. Maar blijft die wel een beetje up to date of heb ik de kans dat er binnekort weerd een betere versie komt?
De D70. 80 en 90 hebben elkaar redelijk snel opgevold.
  FOK!fotograaf vrijdag 27 februari 2009 @ 16:40:15 #143
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66525465
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef snowgoon het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn D80 om te ruilen voor een D90. Maar blijft die wel een beetje up to date of heb ik de kans dat er binnekort weerd een betere versie komt?
De D70. 80 en 90 hebben elkaar redelijk snel opgevold.
Die volgen elkaar ong. om de 2 jaar op. De D90 is uit aug. 2008. Dus je kunt nog ong. 1,5 jaar wachten op de nieuwe versie, die wordt verwacht aug. 2010.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_66525482
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:12 schreef snowgoon het volgende:
Ik zit er aan te denken om mijn D80 om te ruilen voor een D90. Maar blijft die wel een beetje up to date of heb ik de kans dat er binnekort weerd een betere versie komt?
De D70. 80 en 90 hebben elkaar redelijk snel opgevold.
De camera an sich is natuurlijk een prima camera! Sate of the art sensor en AF sensor. Daar is niks mis mee. Ik ben van de D40x naar de D90 gegaan en heb er nog geen dag spijt van! Enige waar je nu op zou moeten/kunnen wachten is een body die kan auto focussen tijdens het filmen en filmt in 1080p met stereo geluid. Dat is het enige min puntje. Maar hey je zoekt een foto camera en geen film camera.

edit://

owja je kunt beter investeren in glas dan in body's want die laatste zijn veelal aan updates en veranderingen onderhevig. Glas blijft gewoon glas en gaat jaren mee.
pi_66611236
Hmm, ik heb 250 euro geboden op een Sigma 30mm f/1.4 (EX DC HSM). De meeste reviews lijken me wel goed, maar Ken Rockwell brandt het ding volledig af. Nou heb ik twijfels.

Heeft iemand deze lens en hoe bevalt 'ie? Op papier lijkt 'ie iig net iets interessanter dan de net aangekondigde 35mm Nikkor voor een vergelijkbare prijs...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_66611298
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:46 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, ik heb 250 euro geboden op een Sigma 30mm f/1.4 (EX DC HSM). De meeste reviews lijken me wel goed, maar Ken Rockwell brandt het ding volledig af. Nou heb ik twijfels.

Heeft iemand deze lens en hoe bevalt 'ie? Op papier lijkt 'ie iig net iets interessanter dan de net aangekondigde 35mm Nikkor voor een vergelijkbare prijs...
Niet teveel naar Ken luisteren. In een andere 'review' vergelijkt hij zonder blikken of blozen de 17-55 met de 18-55, en vertelt hij dat zijn voorkeur naar de 18-55 uitgaat. .
pi_66612130
Ken is baas.
pi_66612149
En dan allemaal dure camera's kopen en z'n website vol zetten met pica's van z'n kind gemaakt met de D40 met een SB-400 en zoeen 18-55. Waarom, Ken? .
pi_66612273
Ja, ik bedacht me ook net dat Ken die man was die een foto van een volledig bebloed vijf seconden oude baby op zijn site zette. Denk dat ik zijn oordeel idd maar aan de kant moet zetten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 16:17:43 #150
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_66620880
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:46 schreef LintuxCx het volgende:
Hmm, ik heb 250 euro geboden op een Sigma 30mm f/1.4 (EX DC HSM). De meeste reviews lijken me wel goed, maar Ken Rockwell brandt het ding volledig af. Nou heb ik twijfels.

Heeft iemand deze lens en hoe bevalt 'ie? Op papier lijkt 'ie iig net iets interessanter dan de net aangekondigde 35mm Nikkor voor een vergelijkbare prijs...
Bij Fredmiranda zijn ze wel wat positiever over dat glas...
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  maandag 2 maart 2009 @ 20:01:58 #151
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_66628581
Mijn Sigma 30mm/1.4 is al geruime mijn meestgebruikte lens. Gebruik 'm zowel voor concert-, straat- als modelfotografie. Maar ik hou dan ook van korte lenzen Check m'n blog voor voorbeelden...
pi_66628687
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:01 schreef didotcicero het volgende:
Mijn Sigma 30mm/1.4 is al geruime mijn meestgebruikte lens. Gebruik 'm zowel voor concert-, straat- als modelfotografie. Maar ik hou dan ook van korte lenzen Check m'n blog voor voorbeelden...
Toen ik begon met kijken dacht ik dat het een zwart-wit objectief was
  maandag 2 maart 2009 @ 21:48:34 #153
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_66636984
Ja, ik heb 'm nu, en het lijkt tot nu toe prima. Moet er morgen wat meer mee gaan spelen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 2 maart 2009 @ 23:36:19 #155
164300 didotcicero
de korte lenzen man
  maandag 2 maart 2009 @ 23:48:13 #156
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66638151
is de 18-200vr lens iets of is het bagger?

wil een 2de leuke zoom erbij. en heb tegenwoordig vaak een d70 met 18-70 en d300 met 70-200 om mijn nek om alles te kunnen schieten wat ik wil. en das wel wat zwaar als je het een dag bij je draagt. (en om de minuut wisselt van cam)
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:23:59 #157
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_66673844
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:21 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, ik heb 'm nu, en het lijkt tot nu toe prima. Moet er morgen wat meer mee gaan spelen.
En? en? en?
pi_66676008
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:48 schreef PKfotografie het volgende:
is de 18-200vr lens iets of is het bagger?

wil een 2de leuke zoom erbij. en heb tegenwoordig vaak een d70 met 18-70 en d300 met 70-200 om mijn nek om alles te kunnen schieten wat ik wil. en das wel wat zwaar als je het een dag bij je draagt. (en om de minuut wisselt van cam)
Precies mijn argumenten om de 18-200 te kopen. Ik vind em prima en gebruik em heel vaak omdat je idd dan alles bij je hebt.
pi_66678683
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Precies mijn argumenten om de 18-200 te kopen. Ik vind em prima en gebruik em heel vaak omdat je idd dan alles bij je hebt.
Ik zou bang zijn dat je de 70-200 gaat terugpakken dan. De 18-200 is zeker niet verkeerd, maar de 70-200 is zo'n bonk kwaliteit, retesnelle focus, ragscherp WO en dat redt de 18-200 allemaal 'net' niet.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 08:22:35 #160
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_66678948
Ik gebruik de 18-200 nu een kleine drie jaar als objectief voor de 'eerste uitruk' en hij bevalt mij goed.
Ik heb m'n camera elke dag mee en door het bereik van het objectief grijp je niet zo snel mis.

Tuurlijk heeft het grote bereik ook z'n nadelen. Zoals veldmuis al zegt, is ie minder scherp en langzamer dan de 70-200, maar dat neemt niet weg dat het een prettig stuk all-round glas is.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_66679499
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:53 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik zou bang zijn dat je de 70-200 gaat terugpakken dan. De 18-200 is zeker niet verkeerd, maar de 70-200 is zo'n bonk kwaliteit, retesnelle focus, ragscherp WO en dat redt de 18-200 allemaal 'net' niet.
weet ik. Ik heb ze ook allebei. De 70-200 is dan wel erg goed, maar ook erg zwaar en je moet altijd wisselen met een groothoek/normalzoom. Daarom, voor op vakantie oid neem ik lekker de 18-200 mee.
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:57:32 #162
205364 Pwnie
je weet toch
pi_66696656
Ik heb een D40x maar wil toch een andere Nikon Dslr gaan halen en dus de 40x verkopen! Lenzen houdt ik er zelf bij maar wat is een body nog waard? Wat een gek ervoor geeft?

Body ziet er gewoon geod uit en verder geen beschadigingen of andere verontrustende dingen.
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 17:09:25 #163
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66697132
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:57 schreef Pwnie het volgende:
Ik heb een D40x maar wil toch een andere Nikon Dslr gaan halen en dus de 40x verkopen! Lenzen houdt ik er zelf bij maar wat is een body nog waard? Wat een gek ervoor geeft?

Body ziet er gewoon geod uit en verder geen beschadigingen of andere verontrustende dingen.
Gezien de huidige nieuwprijzen zou ik denken ong. 250 euro.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_66697720
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:09 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Gezien de huidige nieuwprijzen zou ik denken ong. 250 euro.
Als losse body verkopen lijkt me niet slim. Samen met een, desnoods 2ehands opgegraven standaardzoompje, is het een leuk beginnerssetje en kun je er wat meer voor krijgen
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:42:44 #165
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66698223
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:22 schreef CompuMess het volgende:
Ik gebruik de 18-200 nu een kleine drie jaar als objectief voor de 'eerste uitruk' en hij bevalt mij goed.
Ik heb m'n camera elke dag mee en door het bereik van het objectief grijp je niet zo snel mis.

Tuurlijk heeft het grote bereik ook z'n nadelen. Zoals veldmuis al zegt, is ie minder scherp en langzamer dan de 70-200, maar dat neemt niet weg dat het een prettig stuk all-round glas is.
ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)

houd de autofocus dat bij? of is hij daar te traag voor?
(lopen dan wel recht op of van me af. )

en kun je voorbeeldje posten van een gemiddeld scherpe focus van de 18-200?
pi_66698320
Alhoewel het volgende niet over een dslr gaat post ik hem toch maar even hier, kon even geen ander actief topic vinden waar het in zou passen.
Het betreft een Nikon Coolpix P5100, volgens veel sites heeft hij een 1/1.72" CCD.
Ik wil het formaat van de sensor met 2 dslr's vergelijken namelijk met een D80 (23.6x15.8mm ccd) en met een D3x (35.9x24.0 cmos)

Als ik dus het formaat van de P5100 in milimeter zet kom ik uit op ongeveer 25,4mm bij 43,7mm dit lijkt me erg sterk...
Wat doe ik fout/waar denk ik niet aan?

Graag zo spoedig mogelijk (eventueel gedeeltelijk) antwoord, het is nogal dringend...
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_66698321
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:42 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)

houd de autofocus dat bij? of is hij daar te traag voor?
(lopen dan wel recht op of van me af. )

en kun je voorbeeldje posten van een gemiddeld scherpe focus van de 18-200?
Dat houdt de AF, mits fatsoenlijk gebruikt, echt zonder problemen bij hoor. Het is geen Sigma koffiemolen oid, het is gewoon een nette AF-S (vergelijkbaar met de 18-70)
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:54:29 #168
205364 Pwnie
je weet toch
pi_66700550
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:26 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Als losse body verkopen lijkt me niet slim. Samen met een, desnoods 2ehands opgegraven standaardzoompje, is het een leuk beginnerssetje en kun je er wat meer voor krijgen
Kan de standaard nikkor lens 18-55 er wel bij doen Zal vanavond eens ff een advertentie plaatsen! Thanks voor de reply's all
  FOK!fotograaf woensdag 4 maart 2009 @ 19:37:35 #169
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_66702276
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:42 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

ik wil er voornamenlijk mensen mee fotograferen. die stapvoets lopen. (dus niet voor sport of iets bedoelt)

houd de autofocus dat bij? of is hij daar te traag voor?
(lopen dan wel recht op of van me af. )

en kun je voorbeeldje posten van een gemiddeld scherpe focus van de 18-200?
Ik heb hem op een D70/D80/D300 gebruikt en die combinaties hadden geen problemen om de door jou genoemde doelgroep vast te leggen.

voorbeelden:
Toevallige voorbijspringer
Annemarie @ 200mm
Regâh @ 200mm

Kijk verder eens rond op m'n flickr album, daar staan nog veul meer platen van de 18-200.
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  woensdag 4 maart 2009 @ 19:49:59 #170
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66702769
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:37 schreef CompuMess het volgende:

[..]

Ik heb hem op een D70/D80/D300 gebruikt en die combinaties hadden geen problemen om de door jou genoemde doelgroep vast te leggen.

voorbeelden:
Toevallige voorbijspringer
Annemarie @ 200mm
Regâh @ 200mm

Kijk verder eens rond op m'n flickr album, daar staan nog veul meer platen van de 18-200.
thanx.

lens is voor mijn toepassing dus goed zat. (en hebben we er meteen een 2de 200mm bij. nu is het ruzie maken wie hem pakt. en wie de goedkope tamron pakt ik win het wel altijd. maar gaat om het idee
pi_66715014
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:23 schreef didotcicero het volgende:

En? en? en?
Heh. Ik moet de foto's nog wat beter bekijken op de PC. Heb al veel lopen spelen en vind het gaaf hoe ik met veel minder licht toch vrij goed kan fotograferen zonder flits en zonder lange sluitertijd en gewoon op ISO 200 (boven ISO400 wordt mijn camera al aardig ruizig).

Het is inderdaad wel apart hoe je op f/1.4 maar een heel klein gebied scherp kunt hebben en alles erachter en ervoor wazig wordt. Is waarschijnlijk ooit nog wel wat leuks mee te doen. Portretten zijn iig ook best wel gaaf, zo'n onscherpe achtergrond (ik weiger de term bokeh te gebruiken) heeft z'n charmes.

Maar misschien zie ik het morgen wel op een groter scherm en zie ik dat het allemaal toch nog niet zo scherp is ... maar volgens mij zit dat wel goed.

Uiteindelijk ben ik nog een ontzettende amateur die het gewoon heel leuk vindt om met een dSLR te spelen, maar dat hoort allemaal ongetwijfeld gewoon bij het leerproces.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_67072543
Ik vind dit een gewoon algemeen Nikon topic.

M'n opa en oma wouden een simpele camera, hebben daarbij voor de Nikon Coolpix S550 gekocht. Kan iemand hier wat over zeggen? Chill ding?
  zondag 15 maart 2009 @ 16:10:06 #173
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_67072868
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:00 schreef Ronalld het volgende:
Ik vind dit een gewoon algemeen Nikon topic.

M'n opa en oma wouden een simpele camera, hebben daarbij voor de Nikon Coolpix S550 gekocht. Kan iemand hier wat over zeggen? Chill ding?
geen idee. heb niks met compacts (ook al wil ik er nog wel 1 voor erbij)

denk dat je het meest nuttige antwoord op je vraag gaat krijgen als je hem hier: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 8
gaat stellen.

(kan zijn dat er hier ook mensen zijn die er antwoord op gaan geven maar acht die kans iets minder.
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:28:53 #174
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_67996258
ff uit het stof halen.

Nieuwe (veuls te dure, imho) 10-24mm DX
en
de D5000. D90 zonder motor met kleinre zoeker en slechter, maar wel draaiaar LCD scherm. (en ben ik het met DPreview eens dat het swivel systeem op een statief niet echt handig is)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69781573
even een tvp van een D60 eigenaar
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_69783178
Ik heb een D80 sinds niet zo heel lang. Tof ding.

/verkapte tvp.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:36:23 #177
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69783516
Ah, een Nikon topic. Hier een D300 eigenaar sinds een week of 4.
Overigens stiekem aan het geilen op een 70-200, maar dat is toch echt buiten mijn budget. De 70-300 lijkt een mooie oplossing te zijn.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 7 juni 2009 @ 13:02:58 #178
171241 justmattie
Oke, doei
pi_69791336
70-300 staat ook op mijn lijstje. Relatied normaal formaat, opzich een prijs die te doen is, en supermooie foto's
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70348580
Hallo

Kan iemand mij vertellen of ik op een D90 al een copyright tekst in kan stellen?

Met Nikon Transfer kan het wel, maar ik geef ook wel eens foto's weg direct vanaf de kaart. Dus dan is het handig als de camera zelf de EXIf data wat aanvult.
  Admin donderdag 25 juni 2009 @ 09:18:57 #180
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70349073
hej tvp
zie m'n sig voor m'n kit
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70349278
Mis je de VR niet op de 70-300 Danny ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  Admin donderdag 25 juni 2009 @ 10:10:20 #182
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70350438
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 09:27 schreef justmattie het volgende:
Mis je de VR niet op de 70-300 Danny ?
Ik gebruik 'm vooral op een statief, maar hij moet nog een keer vervangen worden. Deze lens komt nog van m'n analoge camera's (Canon AE-1 en Canon T-70). De camera's heb ik niet meer, maar de lens dus nog wel
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:21:43 #183
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70350827
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:01 schreef didotcicero het volgende:
Mijn Sigma 30mm/1.4 is al geruime mijn meestgebruikte lens. Gebruik 'm zowel voor concert-, straat- als modelfotografie. Maar ik hou dan ook van korte lenzen Check m'n blog voor voorbeelden...
vind je hem niet te onscherp op 1.4 en hoe zit het met de CA op 1.4?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70354620
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:10 schreef Danny het volgende:

[..]

Ik gebruik 'm vooral op een statief, maar hij moet nog een keer vervangen worden. Deze lens komt nog van m'n analoge camera's (Canon AE-1 en Canon T-70). De camera's heb ik niet meer, maar de lens dus nog wel
Statief is inderdaad wel nodig dan ja. Mooi dat alle SLR lenzen op de dSLR camera's passen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_70354730
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 10:21 schreef Matty___ het volgende:

[..]

vind je hem niet te onscherp op 1.4 en hoe zit het met de CA op 1.4?
Onscherp? Of heb je meer problemen met slechts 3cm scherptediepte?

Ik ben een week in New York en ga van 't weekend maar eens naar B&H Photo Video, voor zover ik weet is dat echt het walhalla voor camera geeks. Hoop dat ik nog wat geld over heb als ik weer buiten ben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:48:40 #186
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70355651
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:22 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Onscherp? Of heb je meer problemen met slechts 3cm scherptediepte?

heeft niets met dof te maken.
de lens zal op 2 of 2.8 of 5.6 scherper zijn dan op 1,4 dat is ook normaal maar ik vroeg mij af of 1,4 wel bruikbaar is of gewoon te onscherp.

je koopt geen 1.4 lens die pas met 2.8 of 4 bruikbaar is zeg maar wat bij sigma wel vaker het geval is.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70441631
Ik zoek reviews van een Nikon AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR. Een familielid van me wil die lens kopen, maar het bereik lijkt me wat te groot. Geloof nooit dat je met die lens gelukkig gaat worden. Dus eigenlijk negatieve(re) reviews gezocht. Kieskeurig is niks, daar zitten alleen maar kijken-klikken "fotografen"
  zondag 28 juni 2009 @ 09:39:48 #188
245601 -gt-
gt10b_bo620 Stella
pi_70441791
deze site niets voor je ????

staan de meeste lenzen wel op, weet niet of deze er ook bijstaat
pi_70442139
quote:
Op zondag 28 juni 2009 09:39 schreef -gt- het volgende:
deze site niets voor je ????

staan de meeste lenzen wel op, weet niet of deze er ook bijstaat
Leuke site, maar deze lens staat er jammer genoeg niet op. Toch bedankt
  zondag 28 juni 2009 @ 10:51:19 #190
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70442455
http://www.photozone.de/n(...)-nikkor_18105_3556vr
Kortom: voor die prijs mag je niet zeuren en geeft hi best goede resultaten.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_70442670
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:51 schreef Cheiron het volgende:
http://www.photozone.de/n(...)-nikkor_18105_3556vr
Kortom: voor die prijs mag je niet zeuren en geeft hi best goede resultaten.
Da's een goeie, was echt op zoek naar wat voorbeeldfoto's. Vervorming en CA valt best mee op het oog. De persoon die die lens wil aanschaffen, kijkt niet op die manier naar foto's, dus geen issue.
Bedankt voor de link.
pi_70447419
Het is voor een kitlens en voor de prijs volgens mij echt prima ja.

C/A heb ik op een paar foto's inderdaad wat van gemerkt en vervorming ook. Beiden zijn op zich te verhelpen op foto's waar het echt storend is, en zolang ik foto's maak voor de lol en er niks mee verdien is mijn budget voor lenzen ook niet veel groter dan dit.

Maar goed, ik ben het niveau kijken-klikken ook maar net voorbij.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:47:12 #193
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70461327
Even een snel vraagje

Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweede) accu voor mijn D50. Het liefst natuurlijk van Nikon zelf. De accu die bij het toestel zelf zit, is een EN-EL3a, maar die is (vrijwel?) nergens meer te krijgen.

Mijn vraag:
Welke Nikon accu's (die nog verkrijgbaar zijn) zijn compatible met mijn D50 stoppen en welke daarvan is het beste?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_70463286
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:47 schreef WurM het volgende:
Even een snel vraagje

Ik ben op zoek naar een nieuwe (tweede) accu voor mijn D50. Het liefst natuurlijk van Nikon zelf. De accu die bij het toestel zelf zit, is een EN-EL3a, maar die is (vrijwel?) nergens meer te krijgen.

Mijn vraag:
Welke Nikon accu's (die nog verkrijgbaar zijn) zijn compatible met mijn D50 stoppen en welke daarvan is het beste?
http://www.batteryking.eu/products/bekijk-alle-producten-uit-de-winkel.html?keyword=en-el3a&ref=38

Hier zijn wat imitatie merken, en onderaan ook het origineel.
Als hij dient als tweede tweede als in eerste is op nu pak ik tweede, dan zou ik zo'n goedkopere overwegen. Anders gewoon originele uiteraard.
  maandag 29 juni 2009 @ 00:12:41 #195
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70464431
Ik had zelf ff wat beter moeten zoeken: http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16208

Bedankt voor de link en tip McKillem!
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_70467661
Ik heb zelf via Amazon een tweedehandse originele gekocht voor volgens mij net over de twintig dollar. Had eerst een imitatie tweede batterij maar die had een zeer korte levensduur. Ik weet niet zeker waarom, zou ook kunnen omdat ik 'm pas weken tot maanden na het opladen gebruikte (want tsja, met één volle batterij kun je honderden foto's maken dus dat duurt even), daar houden lithium batterijen volgens mij niet echt van.

De batterij die ik nu heb is tweedehands maar heeft zich ook de hele dag goed gedragen, dus ik ben tevreden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:56:27 #197
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70489856
Nikon rumors kwam met deze foto van de D300s:



Zie die geluidsgaatjes onder de type aanduiding. Fake of echt? Gezien de afgelopen keren ga ik voor echt
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_70489994
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Nikon rumors kwam met deze foto van de D300s:

[ afbeelding ]

Zie die geluidsgaatjes onder de type aanduiding. Fake of echt? Gezien de afgelopen keren ga ik voor echt
Ik denk ook dat het wel echt is.

Maar waar kunnen ze dit ding in uit laten blinken? Ook een swiffel scherm? Video functie?

Ik hoop dat ze in dit model video modus proppen die wel AF heeft tijdens het filmen. Want dat vind ik echt een gemis. En dan wel een beetje snelle AF. Niet die brakke functie in Live view.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:14:18 #199
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70490397
De "s" erachter betekent bij N dat het een cosmetische upgrade is. zie D70 en D70s voor wat er ongeveer veranderd aan zo'n cam. Ik vermoed +video, misschien betere sensor (20% kans), maar meer niet echt. Ik vermoed geen zwenkscherm.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Admin maandag 29 juni 2009 @ 20:48:39 #200
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70491589
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:14 schreef Shark.Bait het volgende:
De "s" erachter betekent bij N dat het een cosmetische upgrade is. zie D70 en D70s voor wat er ongeveer veranderd aan zo'n cam. Ik vermoed +video, misschien betere sensor (20% kans), maar meer niet echt. Ik vermoed geen zwenkscherm.
D70s kreeg de mogelijkheid een remote aan te sluiten, om maar iets te noemen. Het zijn doorgaans geen grote upgrades idd, maar als dat idd een microfoontje is vermoed ik toch dat hij de videofunctie van de D90 zal gaan krijgen.

Zat hard te denken een D300 aan te schaffen, maar ik ga toch maar ff wachten op de eventuele 300s
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 29 juni 2009 @ 20:57:30 #201
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70491903
las iets van een silent shutter op de 300s. vond dat eigenlijk altijd wel een handig iets op de canon.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 04:48:23 #202
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70503601
Laat nikon nu maar eens een lijn met F4.0 objectieven maken. dan hebben ze echt een lekker line-up
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 30 juni 2009 @ 08:19:15 #203
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70504246
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 04:48 schreef ebeaydojraes het volgende:
Laat nikon nu maar eens een lijn met F4.0 objectieven maken. dan hebben ze echt een lekker line-up
een 70-200 F4 VR voor 1300 euro

maar goed dat zal niet snel gebeuren
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:44:20 #204
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70509359
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:48 schreef Danny het volgende:
D70s kreeg de mogelijkheid een remote aan te sluiten, om maar iets te noemen. Het zijn doorgaans geen grote upgrades idd, maar als dat idd een microfoontje is vermoed ik toch dat hij de videofunctie van de D90 zal gaan krijgen.
Ja, ik denk het ook.

Overigens is de D3000 ook in het geruchten circuit te vinden: een D5000 zonder video denkt men:

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Admin dinsdag 30 juni 2009 @ 11:50:25 #205
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70509595
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 08:19 schreef Matty___ het volgende:

[..]

een 70-200 F4 VR voor 1300 euro
er is wel een 70-200 F2.8 voor ongeveer die prijs
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:58:47 #206
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70509910
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:50 schreef Danny het volgende:

[..]

er is wel een 70-200 F2.8 voor ongeveer die prijs
niet de nikon 70 - 200 f2,8 vr.

er is geen andere lens die net zo snel is en de beeldkwaliteit op 2,8 heeft.
tamrom = niet snel genoeg
sigma = te onscherp op 200mm/2,8
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70510035
Elke keer als ik naar een foto van mn nikon 70-200 2.8 kijk moet ik even aftrekken
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:04:25 #208
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70510102
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:02 schreef Repeat het volgende:
Elke keer als ik naar een foto van mn nikon 70-200 2.8 kijk moet ik even aftrekken
dat bedoel ik

zit er zwaar over na te denken maar op dit moment helaas andere geld prios
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  Admin dinsdag 30 juni 2009 @ 12:09:19 #209
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70510244
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:58 schreef Matty___ het volgende:

niet de nikon 70 - 200 f2,8 vr.
Klopt. Die is 1649,- maar dan heb je ook wat
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:02 schreef Repeat het volgende:
Elke keer als ik naar een foto van mn nikon 70-200 2.8 kijk moet ik even aftrekken
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:16:19 #210
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70510458
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:09 schreef Danny het volgende:

[..]

Klopt. Die is 1649,- maar dan heb je ook wat
[..]


eigenlijk wacht op de versie 2 hiervan welke scherper is op FX. Ze kunnen hem onmogelijk nog duurder maken (hoop ik dan)
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70513168
Allemaal geweldig spul, maar als je zo veel geld uitgeeft aan je fotografie uitrusting, is het dan ook de bedoeling dat je met je foto's geld verdient?

Ik houd mijn budget vooralsnog beperkt omdat ik gewoon voor de lol foto's maak en de dag dat ik ook maar een cent zal terugverdienen niet echt zie komen.

Ik zie hier in dit topic trouwens een gigantische advertentie FAIL: een ad voor allerlei Canon lenzen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 13:50:47 #212
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70513314
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:45 schreef LintuxCx het volgende:
Allemaal geweldig spul, maar als je zo veel geld uitgeeft aan je fotografie uitrusting, is het dan ook de bedoeling dat je met je foto's geld verdient?

Ik houd mijn budget vooralsnog beperkt omdat ik gewoon voor de lol foto's maak en de dag dat ik ook maar een cent zal terugverdienen niet echt zie komen.

Ik zie hier in dit topic trouwens een gigantische advertentie FAIL: een ad voor allerlei Canon lenzen.
dat is zeker waar. maar als je dan een keer foto's wilt maken in een sportzaal waar je al op iso 1600 zit met 200mm/f2,8 om je 1/320 ofzo te halen en de foto's dan onscherp zijn baal je ook een beetje.

maar blijft erg veel geld
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  Admin dinsdag 30 juni 2009 @ 14:26:16 #213
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70514291
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:45 schreef LintuxCx het volgende:
Allemaal geweldig spul, maar als je zo veel geld uitgeeft aan je fotografie uitrusting, is het dan ook de bedoeling dat je met je foto's geld verdient?

Ik houd mijn budget vooralsnog beperkt omdat ik gewoon voor de lol foto's maak en de dag dat ik ook maar een cent zal terugverdienen niet echt zie komen.

Ik zie hier in dit topic trouwens een gigantische advertentie FAIL: een ad voor allerlei Canon lenzen.
Elke hobby kost geld en maar zelden zul je dat geld terugverdienen. Ik verdien geen rooie rotcent met foto's en dat zal ook nooit gebeuren, maar dat maakt de hobby an sich niet minder leuk of minder z'n geld waard.
De gemiddelde computernerd verdient niets met z'n computers van tienduizenden euro's. Een autoliefhebber die een bak van een ton koopt verdient daar ook niets mee. Mensen die elke week twee keer in de bioscoop zitten geven op jaarbasis ook duizenden euro's uit. Mensen die elke week gaan stappen idem.
Mensen die graag een beetje pianospelen voor de lol zetten soms ook een vleugel van 20k in hun woonkamer.
Het is maar net waar je interesse naar uit gaat en hoeveel tijd en geld je bereid bent daarin te steken. De ene koopt een instap-slr met kitlens en doet daar jaren mee, de ander koopt een semi-pro met 12 objectieven, net zoals de ene een enkele packard bell pc van 400 euro neerzet en de ander een alienware van 4000 euro, een laptop van 3000 euro, een server en nog één of twee losse pc's heeft (want je wilt toch linux en windows en macosx tegelijkertijd draaien).

Voor mij is het iig niet de bedoeling geld te verdienen met foto's maken. Ik zou nooit in opdracht een foto kunnen schieten. Ben niet in staat een model te dirigeren een bepaalde pose aan te nemen en zou veel te bang zijn dat bv foto's van een bruiloft of whatever zouden mislukken en je een van de belangrijkste dagen uit iemand's leven hebt verknoeid.

Laat mij maar lekker voor de lol schieten
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:06:54 #214
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70515361
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:26 schreef Danny het volgende:

[..]

Voor mij is het iig niet de bedoeling geld te verdienen met foto's maken. Ik zou nooit in opdracht een foto kunnen schieten. Ben niet in staat een model te dirigeren een bepaalde pose aan te nemen en zou veel te bang zijn dat bv foto's van een bruiloft of whatever zouden mislukken en je een van de belangrijkste dagen uit iemand's leven hebt verknoeid.

kwestie van verwachtingen managen.
3k vragen, doen alsof en de shoot verneuken is natuurlijk dodelijk.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70517432
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:58 schreef Matty___ het volgende:

tamrom = niet snel genoeg
Ik hoor vaak genoeg dat een lens "te langzaam" is. Geen idee wat daar nou mee bedoeld wordt. Gaat dat over de snelheid van de autofocus of de lichtsterkte?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:18:54 #216
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70521058
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:08 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik hoor vaak genoeg dat een lens "te langzaam" is. Geen idee wat daar nou mee bedoeld wordt. Gaat dat over de snelheid van de autofocus of de lichtsterkte?
wordt voor beide gebruikt.
in het geval van de tamron bedoel ik de autofocus
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_70536097
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:26 schreef Danny het volgende:
De gemiddelde computernerd verdient niets met z'n computers van tienduizenden euro's.
Ik ook niet, maar ik verdien zat geld met de computers op werk.

Maar toch, mooi punt. Ik voel me opeens weer een stuk beter over mijn wens om volgend jaar een D90 te kopen ofzo.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_70575211
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:02 schreef Repeat het volgende:
Elke keer als ik naar een foto van mn nikon 70-200 2.8 kijk moet ik even aftrekken

Dan ben ik erg benieuwd wat je moet doen als je een Canon of Olympus voorbij ziet komen..
75 topics = FIN
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juli 2009 @ 15:44:12 #219
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_71367650
van Tweakers gejat:



de officiele aankondiging komt naar het schijnt deze week.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 27 juli 2009 @ 17:10:56 #220
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_71370135
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:58 schreef Matty___ het volgende:

[..]

niet de nikon 70 - 200 f2,8 vr.

er is geen andere lens die net zo snel is en de beeldkwaliteit op 2,8 heeft.

tamrom = niet snel genoeg
sigma = te onscherp op 200mm/2,8
Klopt. De nieuwste 70-200 f/2.8 Tamron heeft niet alleen een bagger AF, maar is ook zeker niet zo scherp op f.2.8 (of f/4.0 maar dan wordt het verschil al kleiner met de Nikkor). Is alleen geschikt voor "zachte" plaatjes. dan is de beeldkwaliteit prima. Bokeh is erg goed... stukken beter dan de Nikkor... dat dan weer wel.
  maandag 27 juli 2009 @ 20:47:39 #221
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71376293
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:44 schreef Tokus het volgende:
van Tweakers gejat:

[ afbeelding ]

de officiele aankondiging komt naar het schijnt deze week.
ben benieuwd hoe de silent shutter (q mode) werkt.
vond dat wel een leuk feature op de 1Dm3
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  maandag 27 juli 2009 @ 20:50:24 #222
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71376378
Als we toch al bezig zijn:
quote:
This is now a 99.99% confirmed rumor: besides the Nikon D300s and the Nikon D3000, we will also get two lenses:

AF-S DX Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G ED VR II
AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II

Both will be improved versions of the current models.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 juli 2009 @ 21:22:02 #223
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_71377382
ai, de 70-200 f/2.8 staat toch al op m'n lijstje om gekocht te worden (ook de enige op de lijst) dus ik denk dat ik nog even wacht om te zien hoe deze nieuwe presteert.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 27 juli 2009 @ 21:36:02 #224
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_71377801
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:44 schreef Tokus het volgende:
van Tweakers gejat:

[ afbeelding ]

de officiele aankondiging komt naar het schijnt deze week.
Van nikonrumors dus....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf donderdag 30 juli 2009 @ 07:46:23 #225
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_71448913
Oké, daaristiedan... De D300S



Een D300 die ook HD filmpjes kan produceren.

Meer info op DPR


Daarnaast hebben ze ook het instappertje D3000 op de markt geschopt.




Leuk glaswerk voor hierbij zijn de verbeterde AF-S DX 18-200MM F/3.5-5.6G ED VR II
en de geheel opnieuw in elkaar geknutselde AF-S 70-200MM F/2.8G ED VR II




Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  donderdag 30 juli 2009 @ 08:06:13 #226
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71448996
2500 euro voor de 70-200 is niet misselijk
maar goed dat is dan de officiele nikonprijs. jaartje wachten en je zit op de huidige 70-200 prijs

verbaas me nog steeds er over dat bij nikon euro = dollar.
2500 dollar zou ik er wel voor over hebben.

[ Bericht 19% gewijzigd door Matty___ op 30-07-2009 08:26:40 ]
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71449769
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef Matty___ het volgende:
2500 euro voor de 70-200 is niet misselijk
maar goed dat is dan de officiele nikonprijs. jaartje wachten en je zit op de huidige 70-200 prijs

verbaas me nog steeds er over dat bij nikon euro = dollar.
2500 dollar zou ik er wel voor over hebben.
Wonderlijk genoeg hanteren heel veel Amerikaanse leveranciers een 1:1 prijsverhouding tussen euro en dollar.
Een spelletje kopen op Steam (soort webwinkel voor pc games) kost bijvoorbeeld 40 dollar = 40 euro en dat is wel mooi 12 euro te veel.
Bij die 70-200 2.8 hebben we het al over 800 euro.
Volkomen krank natuurlijk.
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:56:07 #228
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71450875
Leuke upgrade als je een body aan wilt schaffen, maar met al een D300 in de tas zie ik geen noodzaak om over te gaan. Dan liever ooit naar fullframe.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 30 juli 2009 @ 09:59:24 #229
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71450948
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:09 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Wonderlijk genoeg hanteren heel veel Amerikaanse leveranciers een 1:1 prijsverhouding tussen euro en dollar.
Een spelletje kopen op Steam (soort webwinkel voor pc games) kost bijvoorbeeld 40 dollar = 40 euro en dat is wel mooi 12 euro te veel.
Bij die 70-200 2.8 hebben we het al over 800 euro.
Volkomen krank natuurlijk.
terwijl het op steam een tijdje niet zo was. kon je in dollars afrekenen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71451316
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:59 schreef Matty___ het volgende:

[..]

terwijl het op steam een tijdje niet zo was. kon je in dollars afrekenen
Klopt ja.
Tot ze opeens dollartekens in de ogen kregen.
Of moet ik eurotekens zeggen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:34:25 #231
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_71451755
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:15 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Klopt ja.
Tot ze opeens dollartekens in de ogen kregen.
Of moet ik eurotekens zeggen.
Als het toch 1:1 wordt berekend, maakt het niet veel uit wat je zegt...
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:05:31 #232
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71461604
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:09 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Wonderlijk genoeg hanteren heel veel Amerikaanse leveranciers een 1:1 prijsverhouding tussen euro en dollar.
Een spelletje kopen op Steam (soort webwinkel voor pc games) kost bijvoorbeeld 40 dollar = 40 euro en dat is wel mooi 12 euro te veel.
Bij die 70-200 2.8 hebben we het al over 800 euro.
Volkomen krank natuurlijk.
en dan komt deze veredelde glasfles uit japan. kan zo 123 niet de prijs in yen vinden.
Maar ja koop je hem in japan of vs dan zit je weer met gray import en kun je fluiten naar je garantie

edit: het is 300000 yen = 2240 euro maar dat is 3148 dollar.
hij wordt in japan gemaakt dus ik begrijp niet waar het verschil van 650 dollar vandaan komt

[ Bericht 9% gewijzigd door Matty___ op 30-07-2009 16:19:08 ]
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:00:57 #233
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71466555
Belastingen.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_71469412
Hallo,

Vraagje: Wil een Nikon D90 met de kitlens 18-105 aanschaffen als begginende DSLR'er. Heb nu een Panasonic DMC FZ18.. .deze geeft een megaruis binnen en ook op de hoge iso's. Bekend probleem bij deze camera, schijnt te komen door de te kleine sensor...?.. .. Is deze kitlens van de D90 goed genoeg (en lichtsterk) om ook binnen mooie foto's te maken? Ook van bewegende kinderen bijvoorbeeld?

Bedankt alvast,

;(
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:10:40 #235
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71470997
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:00 schreef ebeaydojraes het volgende:
Belastingen.
ohja elke staat heeft een ander BTW en de prijs die op de nikonsite staat is zonder BTW. had ik ergens gelezen maar helemaal vergeten
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:14:12 #236
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71471114
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef Huilie het volgende:
Hallo,

Vraagje: Wil een Nikon D90 met de kitlens 18-105 aanschaffen als begginende DSLR'er. Heb nu een Panasonic DMC FZ18.. .deze geeft een megaruis binnen en ook op de hoge iso's. Bekend probleem bij deze camera, schijnt te komen door de te kleine sensor...?.. .. Is deze kitlens van de D90 goed genoeg (en lichtsterk) om ook binnen mooie foto's te maken? Ook van bewegende kinderen bijvoorbeeld?

Bedankt alvast,


vind een D90 geen beginners dslr. dat terzijde. de kitlens is alles behalve lichtsterk maar het ligt er ook beetje aan hoeveel licht je in je huis hebt. staat je kind in de zon of in de schaduw. beetje lastig te zeggen zo.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:41:49 #237
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71471925
Die 18-105 is 3.5-5.6 toch? Als je de iso omhoog schroeft kun je best binnen schieten. Ruis krijg je dan wel natuurlijk.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71472129
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:14 schreef Matty___ het volgende:

[..]

vind een D90 geen beginners dslr. dat terzijde. de kitlens is alles behalve lichtsterk maar het ligt er ook beetje aan hoeveel licht je in je huis hebt. staat je kind in de zon of in de schaduw. beetje lastig te zeggen zo.
Dat weet ik, maar wil 1x een (behoorlijke) investering doen, en niet nu simpel/goedkoop instappen en volgend jaar weer iets anders willen. Wat is (behalve diafragma) nog meer belangrijk om aardige foto's in wat donkere situaties te maken van bijv. bewegende objecten?
;(
pi_71472171
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:41 schreef Cheiron het volgende:
Die 18-105 is 3.5-5.6 toch? Als je de iso omhoog schroeft kun je best binnen schieten. Ruis krijg je dan wel natuurlijk.
Maarrrr ik las over de D90's dat ze op hogere iso's juist minder ruis vertonen....? Of is dat alleen met kwalitatief betere lenzen het geval?
;(
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:50:19 #240
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71472189
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:41 schreef Cheiron het volgende:
Die 18-105 is 3.5-5.6 toch? Als je de iso omhoog schroeft kun je best binnen schieten. Ruis krijg je dan wel natuurlijk.
hoger dan 1600 wil je ook met een d90 niet gaan. en met 4.5/5.6 moet je toch behoorlijk je best doen om je kind scherp op de foto te krijgen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:52:00 #241
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71472253
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:49 schreef Huilie het volgende:

[..]

Maarrrr ik las over de D90's dat ze op hogere iso's juist minder ruis vertonen....? Of is dat alleen met kwalitatief betere lenzen het geval?
wat is beter?
beter dan d80 ja. beter dan wat je nu hebt ja

beter dan full frame? komt niet eens in de buurt

d90 + 35 f1.8 of 50 f1.4 zou een goede combo zijn voor dat wat jij wilt
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:52:32 #242
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71472274
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:48 schreef Huilie het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar wil 1x een (behoorlijke) investering doen, en niet nu simpel/goedkoop instappen en volgend jaar weer iets anders willen. Wat is (behalve diafragma) nog meer belangrijk om aardige foto's in wat donkere situaties te maken van bijv. bewegende objecten?
een hoge sluitertijd?
je kunt 2 kanten op.
1. iso -> d90
2. diafragma -> betere lens
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71472646
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:52 schreef Matty___ het volgende:

[..]

een hoge sluitertijd?
Jah, duuh..

Het gaat me meer om wat voor verschil de lens daarin maakt...2 voorbeeldjes van ruis van mijn huidige FZ18:






Wel triest of niet??
;(
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:08:09 #244
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71472907
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:02 schreef Huilie het volgende:

[..]

Jah, duuh..

Het gaat me meer om wat voor verschil de lens daarin maakt...2 voorbeeldjes van ruis van mijn huidige FZ18:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wel triest of niet??
welke iso waarde is dat?
en de lens heeft geen effect op ruis.
kijk dat is iso 2000 met d300 (vergelijkbaar met d90)
hij is ook niet helemaal scherp (kijk naar zij been)
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71473178
De 2e foto F2.8 1/160 en ISO 800...op automatische stand door het toestel zelf ingesteld...

Heb zo nog tig andere voorbeelden waar ik in de handmatige standen andere iso's heb gebrobeerd...
;(
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:40:28 #246
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71474336
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:14 schreef Huilie het volgende:
De 2e foto F2.8 1/160 en ISO 800...op automatische stand door het toestel zelf ingesteld...

Heb zo nog tig andere voorbeelden waar ik in de handmatige standen andere iso's heb gebrobeerd...
d90 heeft amper ruis bij iso 800 dus je gaat sowieso vooruit maar of je de benodigde sluitertijd haalt met de kitlens blijft de vraag.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71480945
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:40 schreef Matty___ het volgende:

[..]

d90 heeft amper ruis bij iso 800 dus je gaat sowieso vooruit maar of je de benodigde sluitertijd haalt met de kitlens blijft de vraag.
En dus een lichtsterkere lens met bijv. F1.8 of F1.4 benodigd??
;(
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:13:33 #248
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71491385
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:43 schreef Huilie het volgende:

[..]

En dus een lichtsterkere lens met bijv. F1.8 of F1.4 benodigd??
zo een 35 f1.8 zou hiervoor wel super zijn. kost ook niet zo heel erg veel.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:46:46 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_71771336
Is er al eens een vista x64 codec van Nikon?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:53:57 #250
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71880248
Hoi, newbie hier met een D60, een kek 18-55 + 55-200VR lensje en binnenkort een tweedehans Sigma 70-300 dingetje erbij, voor de test en geknoei en voor weihnag. Ik vind prutsen heerlijk
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_72668333
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:23 schreef didotcicero het volgende:

[..]

En? en? en?
Erg laat, maar hier wat foto's die me wel bevallen en met de Sigma f/1.4 gemaakt zijn:







Soms zie ik inderdaad wat problemen met scherpte met deze lens, zeker bij f/1.4. Maar over het algemeen ben ik gewoon heel tevreden en heb ik 'm standaard op mijn camera zitten na zonsondergang.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_72721897
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:53 schreef Skaai het volgende:
Hoi, newbie hier met een D60, een kek 18-55 + 55-200VR lensje en binnenkort een tweedehans Sigma 70-300 dingetje erbij, voor de test en geknoei en voor weihnag. Ik vind prutsen heerlijk
die 70-300 is best fijn, levert in goed verlichte omgevingen of buiten zeer zeker wel mooie plaatjes op. Binnen of donkere omgevingen is ie niet geschikt voor.
pi_72722122
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 08:43 schreef Huilie het volgende:

[..]

En dus een lichtsterkere lens met bijv. F1.8 of F1.4 benodigd??
Ja of gewoon een goede externe flitser.
  dinsdag 15 september 2009 @ 05:06:52 #254
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_72755856
De diafragma-ring op mijn 18-55 kitlens (nikon d40) draait stroef. Halverwege lijkt het alsof er iets tussenzit dat het draaien bemoeilijkt. wat kan ik hieraan doen of is dit normaal?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73112132
Sinds een week heb ik een D5000, de handleiding is alleen in één of andere oostblok taal. Nu heb ik de D5000 handleiding digitaal erbij gekregen op cd, maar kan deze vervolgens niet printen.

Heeft iemand een onbeveiligde en printbare versie van de D5000 handleiding?
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:47:47 #256
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73112205
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 25 september 2009 @ 21:49:34 #257
117875 H-blast
Niet de echte.
pi_73112259
quote:
No way dat dat een handleiding is!

Ow wacht: daar kan je hem bestellen Ik dacht dat ie daar als e-reader stond
  zaterdag 26 september 2009 @ 08:27:56 #258
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_73119242
Ik loo pal maanden te denken aan een 70-200, maar i kzag gisteren een vriend die de Sigma 70-200 had en die viel me écht niet tegen! Is een prima lens en scheelt toch a lgauw zo'n 500 euro.
Kijk....de Nikkor is ongeevenaard, maar voor dat geld? Dat minder scherp op 200mm vond ik erg meevallen, had het een groter drama verwacht eerlijk gezegd.
Ik ben vooralsnog tevreden. Mijn D300 bevalt me super, maar zoek tzt wel een 70-200
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_73119300
Een onprintbare PDF? Wat nou als je 'm gewoon in een andere PDF-lezer dan Adobe Acrobat opent? Dat soort beperkingen zijn wel zo triest. Als iets op je scherm te weergeven is, dan moet printen toch ook echt wel kunnen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_73119863
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 08:41 schreef LintuxCx het volgende:
Een onprintbare PDF? Wat nou als je 'm gewoon in een andere PDF-lezer dan Adobe Acrobat opent? Dat soort beperkingen zijn wel zo triest. Als iets op je scherm te weergeven is, dan moet printen toch ook echt wel kunnen.
Ik had ook al zo'n password recovery programma gebruikt. Dat werkt opzich goed, alleen vertaalt hij maar een deel van je PDF. Vervolgens komt er een popup dat je even $25,- over mag maken. En ik heb nog geen freeware gevonden helaas... Dus misschien had iemand anders hem al wel vertaald, en het wel volledig voor elkaar gekregen.
  zaterdag 26 september 2009 @ 10:49:58 #261
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_73120567
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 21:44 schreef j0rrit het volgende:
Sinds een week heb ik een D5000, de handleiding is alleen in één of andere oostblok taal. Nu heb ik de D5000 handleiding digitaal erbij gekregen op cd, maar kan deze vervolgens niet printen.

Heeft iemand een onbeveiligde en printbare versie van de D5000 handleiding?
Ga naar www.nikon.nl

Registreer jezelf, dan kan je erna gewoon een printbare pdf downloaden.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_73121654
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 10:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ga naar www.nikon.nl

Registreer jezelf, dan kan je erna gewoon een printbare pdf downloaden.
Heb ik zojuist even gedaan. Dit is dezelfde versie als ik had, en kan helaas niet geprint worden.


Edit:

Inmiddels heb ik de PDF bewerkt met dit programma en kan hem gewoon printen.

[ Bericht 16% gewijzigd door j0rrit op 26-09-2009 12:39:02 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:36:04 #263
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_73357526
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:05 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Heb ik zojuist even gedaan. Dit is dezelfde versie als ik had, en kan helaas niet geprint worden.


Edit:

Inmiddels heb ik de PDF bewerkt met dit programma en kan hem gewoon printen.
Raar dat het niet mag. Ik heb voor mijn camera em daar vandaan gehaald en die kon ik gewoon uitdraaien.

Ik had wel een NL camera en wilde een engelstalige handleiding....misschien dat dat het verschil is, maar dat vind ik raar.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 4 oktober 2009 @ 14:38:34 #264
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_73357609
Nikon has linked-up with the etiquette experts, Debrett's, to develop some simple 'photo 'Netiquette':
  • Don't post embarrassing pictures of other people without their permission.
  • Ensure that you are happy for the pictures you choose to be on the web for all to see.
  • Remember that your boss, family and friends may look at your pictures, so don't post any inappropriate images.
  • Don't endlessly post pictures of yourself - you'll come across as self-obsessed, rather than interesting.
  • Think about the impact your photos will have on other people before you share or project them.


    Best wel zinnige nettiquette fotoregels vind ik.
  • Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:47:30 #265
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_73357903
    dat zijn het sowieso. zelffoto's is leuk voor netwerk sites, maar niet overdrijven ...
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      maandag 5 oktober 2009 @ 07:40:49 #266
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_73382937
    offtopic...
      maandag 5 oktober 2009 @ 13:45:08 #267
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73389865
    mijn d5000 werd met engelse handleiding geleverd... (3 dagen terug)
    met een grote sticker erop.. download op [url=http://www.?????.nl]www.?????.nl[/url] de handleiding..


    verder .. ik vraag me af..
    als ik een 55-200 of 70-300 koop..
    moet het dan perse 1 zijn met VR ??
    statief heb ik weinig trek in... maar is het mogelijk om een redelijk plaatje te schieten zonder statief en vr?
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 oktober 2009 @ 13:53:35 #268
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_73390073
    ja. men heeft jaren zonder VR gekund, dus waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?
    Nothing lasts forever but the certainty of change
    pi_73390223
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef mikayla het volgende:

    verder .. ik vraag me af..
    als ik een 55-200 of 70-300 koop..
    moet het dan perse 1 zijn met VR ??
    statief heb ik weinig trek in... maar is het mogelijk om een redelijk plaatje te schieten zonder statief en vr?
    Perse? Nee.
    Tenzij het licht minder wordt en je dan niet met je ISO omhoog wilt. Helpt ook alleen voor stilstaande objecten of lanschappen. Echter is de 55-200 met VR optisch veel beter dan die zonder VR.
    [Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
      maandag 5 oktober 2009 @ 14:28:00 #270
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73390872
    net zoiets als de is/non is van canon (waar de is gewoon een prima lensje is, en de non beetje brak)

    zijn er ook andere merken die een knappe zoom-ert maken..

    sigma kost met os veeeel centen.. en tamron ken ik niet..

    reden dat ik vr wil.. is dat ik dat nu ook heb op mijn 18-55..

    en aan deze lens zal ik me dus geen buil vallen:?
    http://www.cameraland.nl/(...)irtuemart/Itemid,26/
    pi_73392057
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 14:28 schreef mikayla het volgende:
    net zoiets als de is/non is van canon (waar de is gewoon een prima lensje is, en de non beetje brak)
    Nee.
    quote:
    zijn er ook andere merken die een knappe zoom-ert maken..
    Ja.
    quote:
    sigma kost met os veeeel centen.. en tamron ken ik niet..
    Jij kent het niet dan is het niet goed?
    quote:
    reden dat ik vr wil.. is dat ik dat nu ook heb op mijn 18-55..
    Ik kan me geen betere reden bedenken...
    quote:
    en aan deze lens zal ik me dus geen buil vallen:?
    http://www.cameraland.nl/(...)irtuemart/Itemid,26/
    Voor het geld een super lens, alleen niet echt lichtsterk.
    [Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
      maandag 5 oktober 2009 @ 17:08:34 #272
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73396134
    hmm...

    vr omdat ik geen vaste hand heb..

    en dat ik iets niet ken, wil niet zeggen dat het slecht is.. in tegendeel.. jij maakt er van dat het slecht is..

    en alleen je laatste regel had genoeg geweest..

    waarom reageren sommige mensen zo... vijandig... zoo shagrijnig...
    maakt het er niet gezelliger op
      FOK!fotograaf maandag 5 oktober 2009 @ 17:48:11 #273
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_73397358
    En het verschil tussen de 55-200 en 70-300...
    De 55-200 is een erg goede lens voor z'n geld en sluit goed aan op je huidige lens.
    De andere zoomt wat verder (heb je dat nodig?) en zorgt voor een gaatje in je bereik (is dat erg?).
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      maandag 5 oktober 2009 @ 18:32:00 #274
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73398671
    dat gaatje in het bereik is naar mijn idee niet zo een probleem..

    of ik die extra 100mm nodig heb is inderdaad nog maar de vraag.

    voor aanstaande zaterdag heb ik een zilver kleurige 70-300 nikon te leen, staat normaal gesproken op een d50.. en heeft geen af motor erin (maar voor een dagje niet zo erg)

    ik denk wel dat 55-200 genoeg bereik heeft.. alleen nog eens kijken of ik iemand kan strikken die er 1 heeft
      maandag 5 oktober 2009 @ 19:04:35 #275
    164300 didotcicero
    de korte lenzen man
    pi_73399771
    Met zo'n mooie lens hoop ik meer van je te zien
    quote:
    Op zaterdag 12 september 2009 11:10 schreef LintuxCx het volgende:

    [..]

    Erg laat, maar hier wat foto's die me wel bevallen en met de Sigma f/1.4 gemaakt zijn:

    [ afbeelding ]

    [ link | afbeelding ]

    [ link | afbeelding ]

    Soms zie ik inderdaad wat problemen met scherpte met deze lens, zeker bij f/1.4. Maar over het algemeen ben ik gewoon heel tevreden en heb ik 'm standaard op mijn camera zitten na zonsondergang.
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:00:57 #276
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_73402384
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 18:32 schreef mikayla het volgende:
    voor aanstaande zaterdag heb ik een zilver kleurige 70-300 nikon te leen
    Dat is de meest slechte 70-300 die Nikon ooit heeft durven produceren. Er is een veel betere (zwarte) ED versie, en de ED VR versie.
    Maar dan kan je iig het bereik testen.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:44:04 #277
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73404224
    hahaha, dat is wel leuk te horen...
    bereik in theorie weet ik wel (heb toen ik de d5000 op ging halen, nog staan pielen met een d90 en sigma 70-300) maar toch leuk eens in de praktijk te testen hoever je kan gaan (zie het niet zitten om voor een 100-400 te gaan)(en het geld er niet voor)
    pi_73407472
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:45 schreef mikayla het volgende:
    mijn d5000 werd met engelse handleiding geleverd... (3 dagen terug)
    met een grote sticker erop.. download op [url=http://www.?????.nl]www.?????.nl[/url] de handleiding..

    Ik zat met ongeveer hetzelfde probleem. Als volgt opgelost:
    quote:
    Op vrijdag 25 september 2009 21:44 schreef j0rrit het volgende:
    Sinds een week heb ik een D5000, de handleiding is alleen in één of andere oostblok taal. Nu heb ik de D5000 handleiding digitaal erbij gekregen op cd, maar kan deze vervolgens niet printen.

    Heeft iemand een onbeveiligde en printbare versie van de D5000 handleiding?
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 10:49 schreef Shark.Bait het volgende:

    Ga naar www.nikon.nl

    Registreer jezelf, dan kan je erna gewoon een printbare pdf downloaden.
    quote:
    Op zaterdag 26 september 2009 12:05 schreef j0rrit het volgende:

    [..]

    Heb ik zojuist even gedaan. Dit is dezelfde versie als ik had, en kan helaas niet geprint worden.


    Edit:

    Inmiddels heb ik de PDF bewerkt met dit programma en kan hem gewoon printen.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:42:58 #279
    247356 infp2009
    More cowbell!
    pi_73426468
    quote:
    Op vrijdag 14 augustus 2009 16:53 schreef Skaai het volgende:
    Hoi, newbie hier met een D60, een kek 18-55 + 55-200VR lensje [...] voor de test en geknoei en voor weihnag. Ik vind prutsen heerlijk
    Ik heb sinds kort dezelfde set om mee te prutsen
    "Faith is making a virtue out of not thinking."
    "Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:00:51 #280
    273282 Trutte-kop
    Doet er niet truttig om!
    pi_73519363
    quote:
    Op maandag 14 september 2009 08:39 schreef bluebit het volgende:

    [..]

    die 70-300 is best fijn, levert in goed verlichte omgevingen of buiten zeer zeker wel mooie plaatjes op. Binnen of donkere omgevingen is ie niet geschikt voor.
    Ik vind hem persoonlijk ook niet fijn voor bewegende objecten. Dan wordt goed focussen en scherpstellen echt een ramp.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:01:26 #281
    273282 Trutte-kop
    Doet er niet truttig om!
    pi_73519377
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:53 schreef Tokus het volgende:
    ja. men heeft jaren zonder VR gekund, dus waarom zou dat nu ineens niet meer kunnen?
    Kan wel, maar met VR is wel makkelijker zodat je niet gelijk je statief hoeft te pakken.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:19:00 #282
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_73519856
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 14:01 schreef Trutte-kop het volgende:

    [..]

    Kan wel, maar met VR is wel makkelijker zodat je niet gelijk je statief hoeft te pakken.
    men heeft jaren zonder VR en zonder statief gefotografeerd, dus waarom zou je nu ineens een van de twee wel echt nodig hebben?
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:26:09 #283
    273282 Trutte-kop
    Doet er niet truttig om!
    pi_73520045
    hahaha... oké, jij wint

    Maar helaas, mijn ervaring leert dat ik een lens met VR of OS toch fijner vindt dan zonder.
    Feit is wel dat ie nog zwaarder wordt door dat motortje dus dat je het dan helemaal nodig hebt.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:39:20 #284
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_73522329
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 14:19 schreef Tokus het volgende:

    [..]

    men heeft jaren zonder VR en zonder statief gefotografeerd, dus waarom zou je nu ineens een van de twee wel echt nodig hebben?
    Men heeft ook jaren lang foto's weg moeten gooien of met enig gemor moeten acepteren die bewogen waren omdat men geen VR had.
    Zo ook ik.

    Onder jouw argumentatie is nano coating, ED glas, super ED ook allemaal niet echt nodig, want vroeger kon men ikkers ook foto's maken zonder al die moderne troep in je objectief
    Het resultaat van al deze innovaties is dat er minder weggegooid hoeft te worden omdat meer foto's lukken, en men de grenzen van wat je met fotografie kan verlegd.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:09:40 #285
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_73525100
    De geruchtenmolen draait lekker voor volgende week! Schijnen toch wat leuke dingen aangekondigd te worden!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_73525704
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 17:09 schreef Xilantof het volgende:
    De geruchtenmolen draait lekker voor volgende week! Schijnen toch wat leuke dingen aangekondigd te worden!
    Jup zal wel D3s worden. Zal het die monster camera worden die Mark2D echt doet verbleken. 24mp FX, 1080p Video, In video AF, turbo ruis onderdrukking....
      FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 17:46:18 #287
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_73526023
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 17:33 schreef Noxa het volgende:

    [..]

    Jup zal wel D3s worden. Zal het die monster camera worden die Mark2D echt doet verbleken. 24mp FX, 1080p Video, In video AF, turbo ruis onderdrukking....
    Dat geloof ik niet.
    Een D3s zal een bescheiden update van de D3 worden. Dus gewoon 12 mp, FX, standaard grote buffer, film ingebouwd, etc. Maar de D3s zal geen 24 megapixel worden.

    Las dat ze misschien ook een APS-compact van Nikon verwachten... Daar ben ik wel in geinteresseerd!
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:06:03 #288
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_73526506
    ik merk het dinsdag wel. dan gaan we karten met Nikon
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
      FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:09:43 #289
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_73528223
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 18:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
    ik merk het dinsdag wel. dan gaan we karten met Nikon
    http://nikonrumors.com/20(...)on-october-14th.aspx

    Woensdag de 14e is er ook iets...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:30:37 #290
    249755 mikayla
    Hij zit onder het bed!
    pi_73530793
    ik wacht nog even op een sigma 70-300 apo met hsm en OS..

    zodra die er is voor een sigma achtige prijs, wil ik die hebben!
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:55:11 #291
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_73531665
    De ring op mijn kitlens draait stroef. Kan iemand mij ajb vertellen waar dat door kan komen of hoe je dat wellicht schoon kan maken?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:05:08 #292
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_73533799
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef Shark.Bait het volgende:

    [..]

    Men heeft ook jaren lang foto's weg moeten gooien of met enig gemor moeten acepteren die bewogen waren omdat men geen VR had.
    Zo ook ik.

    Onder jouw argumentatie is nano coating, ED glas, super ED ook allemaal niet echt nodig, want vroeger kon men ikkers ook foto's maken zonder al die moderne troep in je objectief
    Het resultaat van al deze innovaties is dat er minder weggegooid hoeft te worden omdat meer foto's lukken, en men de grenzen van wat je met fotografie kan verlegd.
    Nee nee, ik reageerde slechts op de insinuatie dat je zonder statief of VR amper goeie foto's kan maken.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      FOK!fotograaf vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:09:49 #293
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_73533948
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 20:30 schreef mikayla het volgende:
    ik wacht nog even op een sigma 70-300 apo met hsm en OS..

    zodra die er is voor een sigma achtige prijs, wil ik die hebben!
    http://www.sigmabenelux.c(...)70-300mm-f4-56-dg-os

    Deze is net uitgebracht, dus heel snel zal er geen opvolger komen met APO en HSM...
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:10:29 #294
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_73533969
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:05 schreef Tokus het volgende:

    [..]

    Nee nee, ik reageerde slechts op de insinuatie dat je zonder statief of VR amper goeie foto's kan maken.
    aaah, op die fiets. Mijn excuses.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_73534890
    Sigma 70-300 is poep. Die ik een aantal jaar geleden had iig...
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 08:01:05 #296
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_73541069
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:
    Sigma 70-300 is poep. Die ik een aantal jaar geleden had iig...
    Ik heb 'm, ook gehad. Leuk lensje voor beginnende fotografen die nog niet veel geven om kwaliteit. Als je eerlijk bent, is die 70-300 best wel bagger ja
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:21:25 #297
    2057 Tokus
    www.metalfan.nl
    pi_73541987
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:39 schreef Repeat het volgende:
    Sigma 70-300 is poep. Die ik een aantal jaar geleden had iig...
    Ik heb een soortgelijke van Tamron, en die is ook niet al te best.
    Nothing lasts forever but the certainty of change
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:34:51 #298
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_73659390
    Morgenochtend, 5 uur wordt de D3s aangekondigd.

    in het kort,
    Anti-dust system.
    The max ISO is at 12 800 + an extra Hi3 mode (102400 ISO)
    9 fps (FX), 11 fps (DX)
    Video @ 720p 24 fps.
    Quiet mode.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:39:06 #299
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_73659570
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef Shark.Bait het volgende:
    Morgenochtend, 5 uur wordt de D3s aangekondigd.

    in het kort,
    Anti-dust system.
    The max ISO is at 12 800 + an extra Hi3 mode (102400 ISO)
    9 fps (FX), 11 fps (DX)
    Video @ 720p 24 fps.
    Quiet mode.
    Nice....maar voor mij nu ff financieel ff onbetaalbaar
    Ik hou het voorlopig bij m'n D300
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:41:27 #300
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_73659668
    nou eigenlijk bedacht ik dat de D700s deze sensor zal erven. Dan wordt het leuk, want behalve dat mijn cam alles doet wat ik wil, ben ik, indien het ook mooi is, wel voor een sensor met hogere ISO's

    Qua prijs, tja, ik heb ook geen geld voor een D3.

    Ik wil wel weten of er nog objectieven uit komen....
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:42:31 #301
    254662 joers1
    Calvus Interscriptus
    pi_73659717
    Eventueel is een D700(s) nog wel iets wat ik wil.....ooit.
    Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')