abonnement Unibet Coolblue
pi_63518253
Hallo,

Ik ben heel allergisch voor aardappelen, en aangezien die in Nederland nogal veel gegeten worden vind ik het te veel risico om in dit land te blijven. Ik zit er dus aan te denken om ooit naar het buitenland te gaan.

Nu dus mijn vraag: In welke landen kennen ze geen aardappel en wordt dit product gewoon niet gebruikt?

Ik weet niet of dit in het goede subforum staat, maar het is wel een landenvraag dus dacht ik dat het het beste hier zou passen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 25 november 2008 @ 20:43:22 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63518302
Amerika.
Daar eet men alleen hamburgers enzo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63518383
Afrika, daar eet men bijna niets.
pi_63518428
Azie?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_63518459
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:41 schreef grizegrijn het volgende:
Ik ben heel allergisch voor aardappelen, en aangezien die in Nederland nogal veel gegeten worden vind ik het te veel risico om in dit land te blijven.
Want zometeen komt de aardappelpoplitie langs om verschillende soorten aardappels in alle vormen en maten door je keel te drukken?
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_63518503
Nee, als ik bv iets snijdt met een mes waar aardappel mee gesneden is, leg ik het loodje

EDIT: Kán.
pi_63518569
Denk dat je 't meeste kans maakt in azie
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63519527
Ik zou naar Ethiopie gaan, zeer grote kans dat ze daar echt geen aardappels eten
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  woensdag 26 november 2008 @ 01:14:08 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63526018
Afrika of Azië maak je de meeste kans inderdaad.

Maar in zo goed als elk westers land heb je een enorme hoeveelheid keuze aan aardappel-vrije gerechten natuurlijk, en je kiest zelf natuurlijk wat je in huis haalt, en wat voor mes je gebruikt bij de bereiding van je maaltijden. Zeker in landen als de VS, en Groot-Brittannië heb je een enorme veelzijdigheid aan keuzes, maar ook in Nederland kun je naast Indonesisch eten ook eten uit landen die nauwelijks of geen aardappels gebruiken.

Daar hoef je Nederland denk ik niet voor te verlaten.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_63534124
Bedankt voor de reacties, Azie lijkt me inderdaad nog het veiligst dan.

@maartena; Klopt, maar je hebt geen idee waar ze allemaal aardappel in stoppen. En hoeveel producten uit fabrieken komen waar aardappel verwerkt wordt (dus het is niet alleen verpakkingen lezen). Bij pinda-allergie staat er nog op de verpakking of het sporen kan bevatten, maar bij aardappels is dat niet zo en het is altijd weer een gok of iets nu wel of niet te vertrouwen is.

Ik moest lachen om je avatar trouwens
  woensdag 26 november 2008 @ 13:37:05 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63534993
Beetje offtopic, maar wat gebeurd er dan met je?
pi_63541449
India en China .. nagenoeg niet.

Je kunt wel eens een side krijgen of een salade maar 90% is zonder en zeker als je erg lokaal gaat.
pi_63541513
Madagascar
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_63542072
China stond sowieso al op m'n to-visit lijstje, dus dat zou ik wel eens verder kunnen uitzoeken.

Verder is het meer een toekomstplan hoor, gewoon een beetje orienteren alvast
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:37 schreef blup het volgende:
Beetje offtopic, maar wat gebeurd er dan met je?
Laatste keer raakte ik in shock, kan me er ook vrij weinig meer van herinneren op zich. Behalve het bekende gevoel dat ik m'n ledematen niet meer voelde en heel slaperig werd, en het heel benauwd kreeg. En daarna dat de huisarts naast me zat Ik heb het verhaal later nog wel van m'n moeder gehoord, het deel wat ik me niet meer kan herinneren.
pi_63548438
Jezus, zo heftig?

Ik begin al te janken wanneer mijn huisstofmijtallergie me rode ogen bezorgt.
pi_63550743
Ben je serieus?
Wat is het stofje in de aardappel waar je precies allergisch voor bent?
 FR
pi_63554289
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:45 schreef Hoffmann het volgende:
Afrika, daar eet men bijna niets.
  donderdag 27 november 2008 @ 02:17:30 #19
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_63555238
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:34 schreef jpjedi het volgende:
India en China .. nagenoeg niet.

Je kunt wel eens een side krijgen of een salade maar 90% is zonder en zeker als je erg lokaal gaat.
India niet jpjedi? Je hebt toch o.a. curries met aardappel?

Met China ben ik het erg eens: daar valt aardappel vrij makkelijk te vermijden.

Ellendig hoor, TS. Ik heb een kind wat met een epipen in z'n tasje rondloopt, dus ik kan aardig met je meevoelen. Echter, ik weet niet of je buiten de westerse landen zoveel beter af bent. Met eten in restaurants of op straat blijf je altijd het probleem houden dat je niet 100% zeker bent wat erin zit, maar bijvoorbeeld in NL is het wel makkelijker communiceren om daarachter te komen. En is het makkelijker om een 'eerlijk' antwoord te krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat jij in shock raakt omdat meneer de Thai jou en hem gezichtsverlies wil besparen en dus maar 'nee' antwoord, terwijl het 'ja' had moeten zijn. Bovendien is het op verpakkingen wel niet zo duidelijk aangegeven als in het geval van bijvoorbeeld pinda's of melk, maar als het echt een bestanddeel is, is het tenminste aangeven. Dat is het hier in Azie vaak niet.

Aan de andere kant is het niet-aardappel-aanbod hier wel veel groter.
  donderdag 27 november 2008 @ 05:50:50 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_63555862
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:17 schreef Gaoxing het volgende:
India niet jpjedi? Je hebt toch o.a. curries met aardappel?
Dat is meer de Britse versie van de curries ben ik bang.

Wel erg lekker idd

De Amerika's kun je vergeten. De aardappel komt uit Peru, en is in Noord Amerika een standaard ingrediënt van talloze gerechten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 27 november 2008 @ 05:55:06 #21
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63555873
Tibet!
pi_63555905
quote:
Op donderdag 27 november 2008 02:17 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

India niet jpjedi? Je hebt toch o.a. curries met aardappel?

Met China ben ik het erg eens: daar valt aardappel vrij makkelijk te vermijden.

Ellendig hoor, TS. Ik heb een kind wat met een epipen in z'n tasje rondloopt, dus ik kan aardig met je meevoelen. Echter, ik weet niet of je buiten de westerse landen zoveel beter af bent. Met eten in restaurants of op straat blijf je altijd het probleem houden dat je niet 100% zeker bent wat erin zit, maar bijvoorbeeld in NL is het wel makkelijker communiceren om daarachter te komen. En is het makkelijker om een 'eerlijk' antwoord te krijgen. Je moet er toch niet aan denken dat jij in shock raakt omdat meneer de Thai jou en hem gezichtsverlies wil besparen en dus maar 'nee' antwoord, terwijl het 'ja' had moeten zijn. Bovendien is het op verpakkingen wel niet zo duidelijk aangegeven als in het geval van bijvoorbeeld pinda's of melk, maar als het echt een bestanddeel is, is het tenminste aangeven. Dat is het hier in Azie vaak niet.

Aan de andere kant is het niet-aardappel-aanbod hier wel veel groter.
Komt wel voor in Kerala bijvoorbeeld en ook wel in Goa (Portugees tot 1967). India is per regio totaal anders maar in het algemeen vind je weinig aardappel. Een bakje is altijd wel te vermijden.
  donderdag 27 november 2008 @ 11:10:03 #23
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_63560389
Hier (Laos) worden in lokale gerechten nauwlijks aardappelen gegeten. Moet je wel van pittig eten houden Als je naar (Zuid Oost )Azie gaat zou ik trouwens ook spring rolls (loempia) vermijden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')