abonnement Unibet Coolblue
pi_63596483
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:21 schreef SwiffMeister het volgende:
Hmm de boom op de vijfsprong is in de nacht gekapt zodat er geen geweld zou komen met de hippies die de boom wilde beschermen.
Wie wil er meedoen om een keer midden in de nacht het kasteeltje van W2 neer te halen? Dat is immers ook oud en past totaal niet bij de rest van de schouwburgring.
Dat slopen doen we dan wel s'nachts en totaal in het geheim want zin in geweld heb ik niet...
Jankert!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:33:20 #202
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63596667
Wat is dat toch allemaal voor gezeur met die boom?!
Waarom is hij weggehaald en waarom is er zoveel gedoe over?!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63596773
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:25 schreef theKiD het volgende:

[..]

Ik zal t wel verkeerd lezen omdat ik net wakker ben, maar volgens mij staat er toch echt -0,9%?
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:29 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ik zie ook -
Ja OZB wel... maar de rest gaat 12% omhoog! dus goed koper zal het niet worden
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:41:38 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63596928
Jullie zijn rijk zat
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63597631
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:41 schreef automatic_ het volgende:
Jullie zijn rijk zat
ja op zich wel, maar als ik dat weer moet weggeven dan schiet ik per saldo nog niets mee op!
pi_63597634
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef automatic_ het volgende:
Wat is dat toch allemaal voor gezeur met die boom?!
Waarom is hij weggehaald en waarom is er zoveel gedoe over?!
De gemeente wil heel de vijfsprong herinrichten zodat het hele centrum straks 1 geheel is.
De tegenstanders (hippies) wilden echter dat de boom bleef staan omdat het 1 van de laatste oude bomen in het centrum van Tilburg was.

Maar das niet alles. De boom zou eigenlijk dinsdag geveld worden. Maar de hippies zaten met zijn allen bij/in de boom als een stel greenpeace figuren met spandoeken enzo om de kap tegen te houden. Er is toen besloten de boom nog even te laten staan. Niet alleen omdat ze de boel zonder geweld op wilde lossen, maar ook omdat er pas in het voorjaar van 2009 begonnen wordt met de daadwerkelijke herinrichting van de vijfsprong.

Nou is het alleen wel erg laf van de gemeente geweest om de boom midden in de nacht te kappen en er zo dus letterlijk een zaak van maken die het daglicht niet kon verdragen.

Mij interesseert het vrij weinig wat ze met die hele vijfsprong doen. Al vindt ik het jammer van de gemeente om alle oude bomen te verwijderen uit het centrum en er bomen in bloembakken voor terug te zetten zoals bijv in de stationsstraat staan. Ben beniewd hoe lang die blijven staan, want zo'n exotische bomen kunnen in mijn ogen nooit overwinteren in ons klimaat...
Ach Tilburg was al een lelijke stad, maar dat wordt alleen maar erger. Gelukkig zijn ze al uit het dieptepunt want het pieter vredeplein is al opgeleverd.
pi_63597910
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:06 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

De gemeente wil heel de vijfsprong herinrichten zodat het hele centrum straks 1 geheel is.
De tegenstanders (hippies) wilden echter dat de boom bleef staan omdat het 1 van de laatste oude bomen in het centrum van Tilburg was.

Maar das niet alles. De boom zou eigenlijk dinsdag geveld worden. Maar de hippies zaten met zijn allen bij/in de boom als een stel greenpeace figuren met spandoeken enzo om de kap tegen te houden. Er is toen besloten de boom nog even te laten staan. Niet alleen omdat ze de boel zonder geweld op wilde lossen, maar ook omdat er pas in het voorjaar van 2009 begonnen wordt met de daadwerkelijke herinrichting van de vijfsprong.

Nou is het alleen wel erg laf van de gemeente geweest om de boom midden in de nacht te kappen en er zo dus letterlijk een zaak van maken die het daglicht niet kon verdragen.

Mij interesseert het vrij weinig wat ze met die hele vijfsprong doen. Al vindt ik het jammer van de gemeente om alle oude bomen te verwijderen uit het centrum en er bomen in bloembakken voor terug te zetten zoals bijv in de stationsstraat staan. Ben beniewd hoe lang die blijven staan, want zo'n exotische bomen kunnen in mijn ogen nooit overwinteren in ons klimaat...
Ach Tilburg was al een lelijke stad, maar dat wordt alleen maar erger. Gelukkig zijn ze al uit het dieptepunt want het pieter vredeplein is al opgeleverd.
Ga verhuizen naar ergens anders dan 013 ofzo? Al dat gejank!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_63598498
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:21 schreef SwiffMeister het volgende:
Hmm de boom op de vijfsprong is in de nacht gekapt zodat er geen geweld zou komen met de hippies die de boom wilde beschermen.
Wie wil er meedoen om een keer midden in de nacht het kasteeltje van W2 neer te halen? Dat is immers ook oud en past totaal niet bij de rest van de schouwburgring.
Dat slopen doen we dan wel s'nachts en totaal in het geheim want zin in geweld heb ik niet...
Ik vraag me af of de gemeente wel een vergunnig had aangevraagd om snacht zoveel lawaai te mogen maken. Zal wel niet, maar aangezien ze zelf de regels maken mag dat dan opeens.

Ik had er al aan zitten te denken om iedereen op te roepen om wanneer men snachts langs de burgemeester of de wethouders rijdt daar 5 minuten te toeteren. Kijken of dat ook mag, of dat iedereen dan opgepakt wordt vanwege een of ander vagwe regel die voor burgers wel geldt maar voor opdrachten van de gemeente niet.
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:39:12 #209
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63598507
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:06 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

ja op zich wel, maar als ik dat weer moet weggeven dan schiet ik per saldo nog niets mee op!
Tja...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63598508
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:06 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

De gemeente wil heel de vijfsprong herinrichten zodat het hele centrum straks 1 geheel is.
De tegenstanders (hippies) wilden echter dat de boom bleef staan omdat het 1 van de laatste oude bomen in het centrum van Tilburg was.

Maar das niet alles. De boom zou eigenlijk dinsdag geveld worden. Maar de hippies zaten met zijn allen bij/in de boom als een stel greenpeace figuren met spandoeken enzo om de kap tegen te houden. Er is toen besloten de boom nog even te laten staan. Niet alleen omdat ze de boel zonder geweld op wilde lossen, maar ook omdat er pas in het voorjaar van 2009 begonnen wordt met de daadwerkelijke herinrichting van de vijfsprong.

Nou is het alleen wel erg laf van de gemeente geweest om de boom midden in de nacht te kappen en er zo dus letterlijk een zaak van maken die het daglicht niet kon verdragen.

Mij interesseert het vrij weinig wat ze met die hele vijfsprong doen. Al vindt ik het jammer van de gemeente om alle oude bomen te verwijderen uit het centrum en er bomen in bloembakken voor terug te zetten zoals bijv in de stationsstraat staan. Ben beniewd hoe lang die blijven staan, want zo'n exotische bomen kunnen in mijn ogen nooit overwinteren in ons klimaat...
Ach Tilburg was al een lelijke stad, maar dat wordt alleen maar erger. Gelukkig zijn ze al uit het dieptepunt want het pieter vredeplein is al opgeleverd.
Wat loop je nu te zeiken man.
Ben blij dat ze die boom weg halen in de nacht om geweld te voorkomen. Moeten ze dan met een hoop geweld die boom weghalen?
En er komt ook weer een nieuwe boom te staan.

Ik vind er de stad nu wel wat op vooruit gaan al kan de pieter vreedeplein nog wel wat sfeer gebruiken. Maar nu er gebouwd wordt schiet het toch niet op. Verder ben ik blij dat de gemeente iets aan het centrum wil doen, zat gemeentes die het centrum laten zoals het is.

En als het je weinig intreseert. waarom jank je er dan over ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_63598525
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef automatic_ het volgende:
Wat is dat toch allemaal voor gezeur met die boom?!
Waarom is hij weggehaald en waarom is er zoveel gedoe over?!
mensen die niet tegen vooruit gang kunnen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_63598537
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de gemeente wel een vergunnig had aangevraagd om snacht zoveel lawaai te mogen maken. Zal wel niet, maar aangezien ze zelf de regels maken mag dat dan opeens.

Ik had er al aan zitten te denken om iedereen op te roepen om wanneer men snachts langs de burgemeester of de wethouders rijdt daar 5 minuten te toeteren. Kijken of dat ook mag, of dat iedereen dan opgepakt wordt vanwege een of ander vagwe regel die voor burgers wel geldt maar voor opdrachten van de gemeente niet.
had je dan liever overdag MET geweld gehad ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_63598544
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:17 schreef theKiD het volgende:


Ga verhuizen naar ergens anders dan 013 ofzo? Al dat gejank!
Werk jij voor de gemeente dat niet eens iemand meer zijn mening mag geven. En maak je je er op de gemeentelijke manier vanaf door een oneliner als antwoord te geven.
pi_63598590
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Werk jij voor de gemeente dat niet eens iemand meer zijn mening mag geven. En maak je je er op de gemeentelijke manier vanaf door een oneliner als antwoord te geven.
sorry maar ik moet hier the_kid gelijk geven.
Iedereen loopt te zeuren over een boom. Een boom die weer wordt teruggeplaatst.
zijn zat andere dingen die belangrijker zijn ...
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:44:46 #215
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63598646
Hmm.. Ik vind het een beetje gezeur hoor, sorry.
En helemaal als je dan van plan bent (in hoeverre dit serieus is weet ik niet) om 's nachts te gaan toeteren. Beetje zielig

Maar het zal wel aan mij liggen
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_63598651
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

had je dan liever overdag MET geweld gehad ?
Geloof jij nu zelf dat die hippie's 3 maanden lang die boom beschermd zouden hebben.

Waarom moest die boom meteen weg, terwijl men pas over 3 maanden begint met de herinrichting van dat plein?

Ik heb het vage vermoeden dat de kapvergunning verlening natuurlijk weer op een handjeklap manier is gegaan en als die boom weg is hopen de betrokken ambtenaren/wethouders dat onderzoek /vragen over de kapvergunning stopt.
pi_63598694
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:42 schreef Crazy-M het volgende:
zijn zat andere dingen die belangrijker zijn ...
Ja bijvoorbeeld onderhoud van fietspaden, maar nee de herrinrichting van een pitoresk pleintje moet toch eerder gebeuren.
pi_63598746
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Crazy-M het volgende:

mensen die niet tegen vooruit gang kunnen
Ik vind het kappen van groen in binnensteden toch echt niet getuigen van vooruitgang.
pi_63598750
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:44 schreef automatic_ het volgende:
Hmm.. Ik vind het een beetje gezeur hoor, sorry.
En helemaal als je dan van plan bent (in hoeverre dit serieus is weet ik niet) om 's nachts te gaan toeteren. Beetje zielig

Maar het zal wel aan mij liggen
* Crazy-M is het met je eens
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_63598769
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het kappen van groen in binnensteden toch echt niet getuigen van vooruitgang.
ehm als je erover wilt meepraten had dan even opgelet.
Er komt een NIEUWE boom voor terug, volgens mij zelfs deze oude.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_63598829
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:50 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ehm als je erover wilt meepraten had dan even opgelet.
Er komt een NIEUWE boom voor terug, volgens mij zelfs deze oude.
Deze oude zal niet terugkomen. Er staat volgens mij alleen nog een boomstronk.
Zo'n boom kan je niet echt een stekje van maken .
pi_63598957
quote:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1100198.ece/Tilburg_kapte_geliefde_esdoorn_in_de_nacht

Enkele uren daarvoor had Smolders samen met de andere oppositiepartijen nog een spoeddebat aangevraagd. Hij noemt de kap absurd: ‘Eerst wilde de gemeente de esdoorn kappen omdat die ziek was, daarna omdat die het gebouw zou optillen en nu weer omdat de boom niet in het uniforme stadsbeeld past
Ik heb verder niets met smolders, maar vooral die 3 verschillende reden die hij aanhaald brengen mij echt aan het twijfelen over de oprechtheid van onze gemeenteraad.
pi_63599005
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:53 schreef VoreG het volgende:

[..]

Deze oude zal niet terugkomen. Er staat volgens mij alleen nog een boomstronk.
Zo'n boom kan je niet echt een stekje van maken .
Hebben ze anders met de Linde van de Heuvel ook gedaan
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63599030
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld onderhoud van fietspaden, maar nee de herrinrichting van een pitoresk pleintje moet toch eerder gebeuren.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het kappen van groen in binnensteden toch echt niet getuigen van vooruitgang.
Precies

Daarbij kun je een boom zonder onderkant moeilijk terug zetten. Kwam er gisteren langs, en er staat echt alleen nog maar een dikke stronk van een meter hoog ofzo.

Ach aan de andere kant, het was onderhand wel duidelijk dat de gemeente die boom weg wilde halen. Zo duidelijk zelfs dat ik ze er best voor aan had gezien om de boom desnoods kapot te maken met crofty/cyanide of een andere gifstof.
Dan hadden ze hem sowieso kunnen ruimen, want aan een kapotte kale boom heeft niemand wat.
pi_63600145
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Werk jij voor de gemeente dat niet eens iemand meer zijn mening mag geven. En maak je je er op de gemeentelijke manier vanaf door een oneliner als antwoord te geven.
Ik werk niet voor de gemeente. Maar denk je nu echt dat je met dat kinderachtig gejank, nu verder komt? Denk je nu echt dat je met je gezeik de gemeente in je eentje kunt laten inzien dat het -in jou ogen- fout is wat ze doen? Ik ben dan mss een beetje kinderachtig door alle linkse kuthippie's over 1 kam te scheren en vind elke mogelijkheid om ze een hak te zetten -goedschiks danwel kwaadschiks- een goed initiatief.
Maar met zulks oeverloos gezeik bereik je niks. Het is een f*cking boom.. waar hebben we het over???? Dat wil niet zeggen dat je je mening niet mag geven, maar tussen je mening geven en oeverloos gezeik zit een -te- groot verschil.

dit is alles wat ik erover wou zeggen.. Nu de linksekuthippies weer afzeiken
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')