ja idd maar ik denk ze meten hem door en dan hoor ik het wel.quote:Op maandag 24 november 2008 16:22 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Kan ja. Accu's presteren een stuk minder onder lage temperaturen. Als je accu dus slecht is kan het best dat hij het in de zomer nog deed, en het einde oefening is in de winter.
Accu vervangen is in 5 mins te doen. Volgende keer gewoon zelf doen en jezelf een hoop centen besparen.
quote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef kree het volgende:
hahaha had gewoon een andere accu gehaald. Pas nog één gekocht voor E15 (erin zetten was 10 min werk)
Wat jij zegt is niet helemaal waar. Het hang er natuurlijk af hoelang de auto stil heeft gestaan. Kan ook gewoon een teken van een iets wat lege accu zijn.....quote:Op maandag 24 november 2008 16:30 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Dat doormeten is sowieso wat overbodig. Een slechte accu is makkelijk te herkennen aan een startmotor die nog maar langzaam of niet draait. Vaak in combinatie met zwak brandende verlichting... Vaak kan je de auto dan nog wel aanduwen om naar de winkel te rijden om een nieuwe accu te halen
Niet helemaal nieuw gok ik ???quote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef kree het volgende:
hahaha had gewoon een andere accu gehaald. Pas nog één gekocht voor E15 (erin zetten was 10 min werk)
De TS heeft het helemaal niet over een auto die lang stilgestaan heeft ofzo. Ze heeft het over een auto die ineens niet meer wil starten. Dat in combinatie met de symptomen die ik hierboven beschrijf en de lage temperaturen op dit moment is al reden genoeg om een nieuwe accu in je auto te zetten. Doormodderen met een brakke accu en moeten aanduwen in die kou is ook niet echt je van het natuurlijk.quote:Op maandag 24 november 2008 16:42 schreef kres het volgende:
[..]
Wat jij zegt is niet helemaal waar. Het hang er natuurlijk af hoelanf de auto stil heeft gestaan. Kan ook gewoon een teken van een iets wat lege accu zijn.....
Na een tijdje te hebben rondgerden is de accu weer opgeladen en klaar voor gebruik...
Doormeten is geen onzin.... Hij wordt uitraard niet met een multimeter doorgemeten maar met een meter die echt de conditie van een accu bekijkt....
Ja maar die symptomen die jij beschrijf worden niet door de TS genoemd. Niet meteen zo in de verdedeging schieten. Ik zeg niet dat je ongelijk hebt maar dat het niet altijd zo hoeft te zijn.....quote:Op maandag 24 november 2008 16:47 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
[..]
De TS heeft het helemaal niet over een auto die lang stilgestaan heeft ofzo. Ze heeft het over een auto die ineens niet meer wil starten. Dat in combinatie met de symptomen die ik hierboven beschrijf en de lage temperaturen op dit moment is al reden genoeg om een nieuwe accu in je auto te zetten. Doormodderen met een brakke accu en moeten aanduwen in die kou is ook niet echt je van het natuurlijk.
zal goede kwaliteit geweest zijn danquote:Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef kree het volgende:
hahaha had gewoon een andere accu gehaald. Pas nog één gekocht voor E15 (erin zetten was 10 min werk)
prijzen varieren per merk en merk autoquote:Op maandag 24 november 2008 16:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zal goede kwaliteit geweest zijn dan
buitenom naar huis en zelf halen waarheen dan?quote:Op maandag 24 november 2008 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
Niet naar de Kwikfit gaan scheelt ook een boel ellende.
Economisch op of technisch? De auto is economisch gezien helemaal op. Technisch lijkt hij dus nog niet op te zijn. Pas wanneer de kosten hoger gaan worden dan de aanschaf van een andere auto, dan is hij echt op.quote:Op maandag 24 november 2008 19:16 schreef candygirl het volgende:
een ander vraagje, na hoeveel kilometer, (dus geen nieuwe motor erin) is een auto, (opel astra ) op?
Heb er nu 300.000 km opzitten en qua roest valt het mee,en wat kleine dingen komt hij nog steeds door de keuring heen.
Zolang hij rijdt, niet teveel kosten heeft en gewoon door de keuring komt is hij nog niet op..quote:Op maandag 24 november 2008 19:16 schreef candygirl het volgende:
hm baal nu nog meer,als ik hoor hoe goedkoop het had kunnen zijn!
maar ja achteraf he.................
hoop maar dat het idd echt de accu is en hij gewoon morgen vroeg en de hele winter blijft starten!
een ander vraagje, na hoeveel kilometer, (dus geen nieuwe motor erin) is een auto, (opel astra ) op?
Heb er nu 300.000 km opzitten en qua roest valt het mee,en wat kleine dingen komt hij nog steeds door de keuring heen.
Zodra onderhoud en APK meer kost dan 300 Euro, is je auto Totall loss, dan moet je zelf maar kijken of je er meer geld in wilt steken.quote:Op maandag 24 november 2008 19:16 schreef candygirl het volgende:
hm baal nu nog meer,als ik hoor hoe goedkoop het had kunnen zijn!
maar ja achteraf he.................
hoop maar dat het idd echt de accu is en hij gewoon morgen vroeg en de hele winter blijft starten!
een ander vraagje, na hoeveel kilometer, (dus geen nieuwe motor erin) is een auto, (opel astra ) op?
Heb er nu 300.000 km opzitten en qua roest valt het mee,en wat kleine dingen komt hij nog steeds door de keuring heen.
Om een accu door te meten of hij nog wel koosjer is hoeft hij niet vol te zijjn hoor.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:11 schreef T42 het volgende:
3jaar is wel ongeveer de levens duur jah
maar ze hebben hem echt niet doorgemeten want dan moet je hem opladen een hele nacht...
in mijn kever staat een accu van bj 1990 en die werkt nog altijd
in een lege accu zit er aanslag op de platen met "goed" opladen gaat dit er weer af. (komt door ontladen)quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Om een accu door te meten of hij nog wel koosjer is hoeft hij niet vol te zijjn hoor.
Hoe wil je dan een goede leeg gelopen accu testenquote:Op dinsdag 25 november 2008 10:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Om een accu door te meten of hij nog wel koosjer is hoeft hij niet vol te zijjn hoor.
vroeg ik me ook al afquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hoe wil je dan een goede leeg gelopen accu testen
Lezen is een kunst he? Ik zei dat ie niet vol hoeft te zjin. Een accu is niet vol of leeg. Tijdje geleden was mijn accu bijna leeg (9 volt) En toen de anwb kwam heeft ie de auto gestart en meteen daarna de accu ter plaatse doorgemeten en daar bleken enkele cellen stuk te zijn.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hoe wil je dan een goede leeg gelopen accu testen
Voor zover mijn ervaringen tellen weet ik dat een nieuwe volle accu een spanning afgeeft van ong 13.9 Volt waarbij ik meerdere verouderde volle accu's zie op 12.4 Volt of lager.quote:
En ik maar denken dat de accu 12 volt afgaf en wordt opgelaten met 14 voltquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:56 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Voor zover mijn ervaringen tellen weet ik dat een nieuwe volle accu een spanning afgeeft van ong 13.9 Volt waarbij ik meerdere verouderde volle accu's zie op 12.4 Volt of lager.
Voor de rest een combinatie van beats me en lekker boeiend
Hangt van 't toerental af natuurlijk, mijne geeft rond de 2000rpm pas 14v.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de accu 12 volt afgaf en wordt opgelaten met 14 volt
meet ook de stroomquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:56 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Voor zover mijn ervaringen tellen weet ik dat een nieuwe volle accu een spanning afgeeft van ong 13.9 Volt waarbij ik meerdere verouderde volle accu's zie op 12.4 Volt of lager.
Voor de rest een combinatie van beats me en lekker boeiend
Ik rij rond in een 19 jaar oude Panda...... Als ik de tank vol gooi is hij meteen het dubbele waard..quote:Op maandag 24 november 2008 19:16 schreef candygirl het volgende:
hm baal nu nog meer,als ik hoor hoe goedkoop het had kunnen zijn!
maar ja achteraf he.................
hoop maar dat het idd echt de accu is en hij gewoon morgen vroeg en de hele winter blijft starten!
een ander vraagje, na hoeveel kilometer, (dus geen nieuwe motor erin) is een auto, (opel astra ) op?
Heb er nu 300.000 km opzitten en qua roest valt het mee,en wat kleine dingen komt hij nog steeds door de keuring heen.
Juist... voltage zegt niet zo veel als de accu geen vermogen heeft om die te leveren....quote:
PFF al een auto nog niet eens 25 jaar is kijk ik er niet eens naar echte oudjes rulerenquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:20 schreef kres het volgende:
[..]
Ik rij rond in een 19 jaar oude Panda...... Als ik de tank vol gooi is hij meteen het dubbele waard..
Dat besef ik ook wel. Financieel is hij echt helemaal op maar gevoelswaarde is stuk groter. Doe hem nog lang niet weg. Dat beestje heeft me nog nooit in de steek gelaten, onderhoud kost niks (doe alles zelf) onderdelen zat te krijgen op de sloop.... ( 34 euro in een kwartaal aan belasting vind ik ook niet echt vervelend duur)
Ik weet het... ben beetje raar maar hou gewoon van oude auto's.. Lekker simpel en je kan alles zelf fixen....
Meid maak je niet druk, ik was voor de motor al 100 euro voor een accu kwijt. Er zijn altijd mensen die het goedkoper kunnen krijgen maar ik vind 90 euro voor een auto accu niets teveel. Zelf erin zetten scheelt altijd wat geld maar dan moet je ook je oude accu weer naar de milieustraat brengen, nu dus niet.quote:Op maandag 24 november 2008 19:16 schreef candygirl het volgende:
hm baal nu nog meer,als ik hoor hoe goedkoop het had kunnen zijn!
maar ja achteraf he.................
Of oud ijzer boer. Krijg je nog geld toe ook.quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:21 schreef retuow82 het volgende:
[..]
maar dan moet je ook je oude accu weer naar de milieustraat brengen, nu dus niet.
Hee dat wist ik niet, mooie tip!quote:Op woensdag 26 november 2008 07:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of oud ijzer boer. Krijg je nog geld toe ook.
beetje accu los kost al 75 a 80 euroquote:Op dinsdag 25 november 2008 23:21 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Meid maak je niet druk, ik was voor de motor al 100 euro voor een accu kwijt. Er zijn altijd mensen die het goedkoper kunnen krijgen maar ik vind 90 euro voor een auto accu niets teveel. Zelf erin zetten scheelt altijd wat geld maar dan moet je ook je oude accu weer naar de milieustraat brengen, nu dus niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |