abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_36964419
Ik ben van plan om dit jaar alleen op vakantie te gaan. Sommige zullen dat raar vinden maar ik ben nu al twee keer naar Salou geweest en een keer naar Ibiza en ik heb wel genoeg ''zon, strand en zuip vakanties'' gezien. En bovendien lijkt alleen reizen mijn een prima manier om nieuwe mensen te ontmoeten, en ook aangezien mijn vriendenkring uit een stel onwetende jong volwassenen bestaat en niet veder kunnen kijken dan Spanje of Turkije wil ik alleen op vakantie. Nu zag ik in de KLB al in een topic een link staan naar http://www.djoser.nl/. Lijkt mij een goede reisorganisatie. Of heeft iemand nog andere tips?? En waar moet je op letten als je alleen op vakantie gaat?
pi_36964789
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 16:20 schreef Quinazoline het volgende:
Bij Do it... kun je dit soort reizen volgens mij wel boeken. Even googlen hoor.

edit: daar dus: http://actief.doitvakanties.nl/index.php
Ook hier is dit een erg leuk advies
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_36965186
Ik ga al jaren alleen, maar niet eenzaam. Ik heb vrienden en kennissen in het land waar ik altijd heen ga, dus dat scheelt. Ik boekte alleen een ticket, dus veel hulp zul je wat dat betreft niet van me hoeven verwachten.

Eventuele andere practische vragen kan ik wellicht wel voor je beantwoorden.
pi_36965291
www.shoestring.nl kun je ook eens op kijken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_36965380
Vooral doen! Ik heb vorig jaar een ticket en een hostel geboekt in mn eentje. In een hostel ontmoet je vrijwel meteen mensen waar je je tijdens je vakantie mee kan vermaken en als je daar ff geen zin in hebt ga je lekker alleen ergens heen.
;)
pi_36965406
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:01 schreef Ms_Furious het volgende:
Vooral doen! Ik heb vorig jaar een ticket en een hostel geboekt in mn eentje. In een hostel ontmoet je vrijwel meteen mensen waar je je tijdens je vakantie mee kan vermaken en als je daar ff geen zin in hebt ga je lekker alleen ergens heen.
Precies, ook geen verplichtingen.. ik ken dramatische verhalen van 4 vrienden die samen gingen.. whehe..
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:06:21 #7
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_36965543
Ik wil nog wel een keer een reis maken met de auto,

via kopenhagen naar oslo, dan omhoog door noorwegen, oversteken van noorwegen dooor zweden naar finland richting russische grens. Dan weer naar onderen, van helsinki naar stockholm, en dan weer op huis aan.

Moet ik me wel een tijdje mee kunnen vermaken denk ik

Maar dan ga ik niet alleen denk ik zo
ongenuanceerd wezen
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:06:57 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36965562
Alleen op vakantie roeleert!
Maar dan ook écht alleen, wat mij betreft, niet met een organisatie. Zit je aan een reisschema vast, aan een groep, hotels worden voor je geboekt enz, mij niet gezien.
Maar daar lopen de meningen over uiteen.

Als je alleen gaat, je eigen plan trekt, kom je zoveel andere mensen tegen, je hoeft je niet te vervelen. En als de mensen je niet zinnen, ga je gewoon weer weg, op zoek naar nieuw avontuur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:07:56 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_36965590
Ik ga al jaren alleen op vakantie.
het probleem is alleen om een 1's persoons kamer te vinden op een leuke plek.
en als minpuntje dat je duurder uit bent voor de kamer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:14:42 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_36965769
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:58 schreef Biancavia het volgende:
www.shoestring.nl kun je ook eens op kijken.
Kan je eerst kijken naar de groepsamenstelling (mensen die al geboekt hebben) of het een stel is, gezin of individu met geslacht en leeftijd.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:35:31 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36966352
Ik ben het dit jaar ook van plan. Ik ben benieuwd, ik hoor eigenlijk van iedereen alleen maar positieve verhalen erover. De bedoeling is om in Italie een taalcursus te gaan doen. Daarbij wordt je in een gastgezin geplaatst. Daarna wil ik zelf nog 1 of 2 weken in m'n uppie rond gaan trekken.
Vampire Romance O+
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:38:52 #12
56875 dalet
zoekt altijd de grens op :)
pi_36966434
Ik ben juist alleen en ik zoek iemand om mee op vakantie te nemen!

Maar volgens jullie moet ik dat dus niet doen
If it ain't Dutch... It ain't much!
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:40:04 #13
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_36966469
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef Evertjan het volgende:
Nu zag ik in de KLB al in een topic een link staan naar http://www.djoser.nl/. Lijkt mij een goede reisorganisatie
ik vat het verband van vermelding van de site in KLB en dat het je een goeie reisorganisatie vind een beetje vreemd..
─_(º.0)_/─
pi_36966545
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:06 schreef sj44k het volgende:
Ik wil nog wel een keer een reis maken met de auto,

via kopenhagen naar oslo, dan omhoog door noorwegen, oversteken van noorwegen dooor zweden naar finland richting russische grens. Dan weer naar onderen, van helsinki naar stockholm, en dan weer op huis aan.

Moet ik me wel een tijdje mee kunnen vermaken denk ik

Maar dan ga ik niet alleen denk ik zo
Precies deze route heb ik gedaan met mijn oudes vroeger. Trek er wel 4 weken voor uit.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:56:58 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_36966925
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:38 schreef dalet het volgende:
Ik ben juist alleen en ik zoek iemand om mee op vakantie te nemen!

Maar volgens jullie moet ik dat dus niet doen
Nouja.. iedereen is anders nietwaar? Als je vooraf vrij zeker weet je niet alleen te kunnen vermaken zou ik het niet doen iig.
Vampire Romance O+
  vrijdag 14 april 2006 @ 22:36:33 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36968068
Nog een linkje: www.mambo.nl
censuur :O
pi_36969712
Een lijstje met reisorganisatie kun je hier vinden:
[FAQ] Handige links en seizoensoverzichten

De ervaringen met de verschillende organisaties:
Reisorganisaties: ervaringen gezocht
pi_36972770
Ik ben al alleen naar New York geweest, zit nu alleen in Nieuw Zeeland en ga over 6,5 uur alleen naar Sydney voor een weekje. Prima te doen hoor, je hoeft geen rekening te houden met anderen en kan gaan en staan waar je wil.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36972777
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:14 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Kan je eerst kijken naar de groepsamenstelling (mensen die al geboekt hebben) of het een stel is, gezin of individu met geslacht en leeftijd.
Is dat zo? Voordat je gaat boeken? Dat kon mijn pa toch niet toen hij in 2003 naar Thailand ging. De groepssamenstelling kwam pas binnen na boeking.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36973805
Echt helemaal alleen op reis gaan is best te doen, ook als je liever met mensen reist. Ik ben een keer naar de Ardennen alleen geweest en een week naar Griekenland.
Er zijn voor en nadelen aan alleen reizen.

De nadelen: Je moet echt overal onderweg zowel je bagage als de wachtrij als ondertussen nog even dat drinken scoren zelf hanteren. Als je alleen in zo'n vliegtuighal met kakelende families en vrienden rondzwerft met je plunje en in een zoveelste rij van een half uur terechtkomt (voor notabene een glas fris), dan is dat somber, niemand die je stoel bezet houdt, niemand die op je tas past terwijl je plast.
Het avond eten en nadronk vind ik ook karig als soloreiziger. Tja misschien ligt dat aan mij, omdat ik geen knipogende tante ben en fatsoenlijke mannen me dan ook uit respect met rust laten. Te veel rust is ook niet goed, niemand om de dag mee door te nemen.

De voordelen; Je kunt het zo gek niet verzinnen kwa dagtocht, het mag. Niemand houdt je tegen om een dagtocht langs de kust te maken door de brandende zon terwijl iedereen op het strand ligt.
Als iets niet volgens plan loopt is dat jammer maar er is geen stemmingsdeuk buiten je zelf om. Sterker nog als je verdwaalt in het bos kun je hardop vloeken, je hoeft geen rekening te houden dat de stemming verteerbaar moet blijven voor die andere(n).
Het is leerzaam om ten minste 1 keer alleen op reis te gaan, echt alleen dus niet met een groep singles gaan kanoen ofzo. Door je eigen dag indeling zie je opeens vergrooot wat je in het dagelijks leven over het hoofd ziet.

Waar je alleen op reis gaat maakt natuurlijk ook uit. Een land waarvan je weet dat iedereen in argwaan en stilzwijgen langs de vreemdeling loopt lijkt mij een hel voor soloreis. Een groeps aktie vakantie is ook een optie. Maar als je dat zuipen en strand plakken wel hebt gehad, dan zou ik de popie aktie reisburo's mijden.
pi_36974573
Waarom zou je via een organisatie gaan?

Je kunt alles prima zelf regelen, je hebt de volledige vrijheid, hoeft geen rekening te houden met je reisgezelschap, je komt altijd leuke mensen tegen en je kan constant lekkere chicks meenemen naar je hotel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36974596
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:29 schreef Evertjan het volgende:
En waar moet je op letten als je alleen op vakantie gaat?
Dat is het mooie van alleen op vakantie gaan, je hoeft echt helemaal nérgens op te letten!

Maar idd waarom via een organisatie, regel zelf wat!
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 15 april 2006 @ 08:52:46 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36974611
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 08:47 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

Maar idd waarom via een organisatie, regel zelf wat!
Zelf gaan is idd veel cooler en je ziet/ beleeft meer dan als je met een groep gaat.
Ik ga zelf ook altijd alleen, hoe hard mensen me ook smeken of ze met me mee mogen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_36974932
bedant voor de tips ik ga het nu even op een rijtje zetten en ik zie wel waar ik naar toe gaa. Zit te twijfelen tussen Scandinavie of Cuba
pi_36974949
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 21:40 schreef vamos1 het volgende:

[..]

ik vat het verband van vermelding van de site in KLB en dat het je een goeie reisorganisatie vind een beetje vreemd..
lol klinkt raar idd Ik wil op vakantie!!! kijk zelf maar niks negatief hoor
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')