abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 november 2008 @ 14:24:21 #201
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63449413
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:19 schreef bks het volgende:
Had vandaag dus een netlog account aangemaakt en een mssg verstuurd naar Stephan Wilsoe. Dit was zijn antwoord:

"ik ben gwn een student, er is iemand aan het ouwehoeren met mijn gegevens ik word helemaal gek me naam word vet misbruikt heb nooit een bedrijf begonnen en zal dat ook never doen, ik raad iedereen aan om is bij die bedrijf te gaan in enkhuizen ik ga der zelf ook langs want ik word hier gek van dat er zulke mensen bestaan!

succes met het vinden van de klootzakken die mijn gegevens hebben misbruikt! "

Wie weet is Wilsoe niet degene die we moeten hebben.
Dat is wel heel knap. Iemand is dus naar de KVK gegaan en heeft daar een bedrijf ingeschreven op naam van Stephan? En degene die dat heeft gedaan, heeft dat kunnen doen met welk legitimatiebewijs? Is iemand dan bezig om zelfs die te vervalsen? Dat is toch veels te ver gezocht?
En is hij nu echt zo dom om het over een bedrijf in Enkhuizen te hebben? Welk bedrijf in Enkhuizen, ik heb geen enkel bedrijf gezien in die factuur die verwees naar een bedrijf. Wel een afleveradres, maar die is duidelijk dus een spoof.

Datzelfde geld dus ook voor dat 0900 nummer. Kan iedereen zonder enige vorm van legitimatie zo'n nummer aanvragen?

Dat antwoord van Stephan doet dus zeer sterk vermoeden dat hij wel degelijk de jongen is die gezocht wordt. Hij probeert nu uitvluchten te vinden, dus ik zou maar goed in de gaten houden of hij niet vlucht. Nadat zelfs Kassa er aandacht aan heeft besteed en er op internet nu zoveel gegevens te vinden zijn, zal het hem wel te heet onder de voeten worden.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 14:37:44 #202
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63449809
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:21 schreef soylent het volgende:

[..]

Nou wijsneus, als adresbestand B is misbruikt wil dat nog niet zeggen dat adresbestand A daardoor opeens niet meer is misbruikt. Dat staat los van elkaar (middelbare school logica).
[..]

Wat je bedoelt is dat jij in tegenstelling tot anderen totaal geen plausibele verklaring biedt voor het overeenkomen van de gegevens.
Denk nu eens objectief na. Lijkt het je echt waarschijnlijk dat de verzender van de brieven adressenbestanden van allerlei bedrijven hebben en nog gaan koppelen ook? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

En wat ik zei was dat gegevensvernietiging bij de afvoer van hardware tegenwoordig in het algemeen heel serieus genomen wordt.

En verder kan ik alles nog wel een keer gaan herhalen. Ik heb alleen het idee dat dat toch niet aankomt bij je. En dus ga ik die moeite niet nog een keer doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 14:43:01 #203
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63449948
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:24 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dat is wel heel knap. Iemand is dus naar de KVK gegaan en heeft daar een bedrijf ingeschreven op naam van Stephan? En degene die dat heeft gedaan, heeft dat kunnen doen met welk legitimatiebewijs? Is iemand dan bezig om zelfs die te vervalsen? Dat is toch veels te ver gezocht?

[...]

Datzelfde geld dus ook voor dat 0900 nummer. Kan iedereen zonder enige vorm van legitimatie zo'n nummer aanvragen?
Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?

Wie weet kun je met datzelfde copietje van dat legitimatiebewijs en die KvK-inschrijving wel een 0900-nummer regelen. Ik weet het ook niet. Misschien is hij wel zo stom geweest om deze spullen uit te lenen aan een bekende van hem ofzo? Misschien is hij het ook wel zelf. In dat geval zou dat wel heel erg stom van hem zijn...
pi_63450107
Ook hier een factuur gekregen en ik weet 100% zeker dat het komt vanuit de data gegevens van OPUS.

Heb ooit iets bij mijn schoonouders laten aankomen op mijn naam van OPUS en ja hoor, die hebben gisteren de factuur van Scrappy ontvangen op mijn naam. Dus het moet komen vanuit de gegevens van OPUS want dit is het enigste bedrijf waar ik iets liet aankomen bij mijn schoonouders. En zij maar zeggen op hun website dat onze gegevens daar safe zijn.

Weet uit ervaring dat OPUS niet erg secure met onze gegevens omgaat.
2 jaar geleden was er iets fout besteld door iemand en kreeg ik daarover een mailtje, maar was dus helemaal niet voor mij bestemd. Het was niet mijn bestelling, maar wat wel erg naar was dat er de creditcard gegevens van die andere persoon opstonden. Heb die persoon en OPUS gemaild en OPUS vertelde dat er een computerfoutje was geweest. Sorry was hun antwoord.
Ik vroeg nog of dat ook met mijn creditcard gegevens kon gebeuren en ze zeiden .... Nee natuurlijk niet ..... JAJA.
Heb daarna nooit meer bij OPUS besteld !!

Hopelijk hebben ze niet meer van ons dan alleen onze adresgegevens.

OPUS steek je kop niet in het zand, maar onderneem actie .... het zijn jouw gegevens die nu op straat liggen.
pi_63451285
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:47 schreef Beauty555 het volgende:

Veel tekst in bold
Bang dat je geen aandacht krijgt als je normaal schrijft? Toch fijn dat je de moeite neemt om je speciaal hiervoor te registreren.
pi_63451361
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:57 schreef Bengeenklusser het volgende:

[..]

Ik kan die aflevering niet afspelen. Welk programma moet ik daar voor hebben?
Windows media player
  zondag 23 november 2008 @ 15:56:21 #207
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63452073
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:43 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?

Wie weet kun je met datzelfde copietje van dat legitimatiebewijs en die KvK-inschrijving wel een 0900-nummer regelen. Ik weet het ook niet. Misschien is hij wel zo stom geweest om deze spullen uit te lenen aan een bekende van hem ofzo? Misschien is hij het ook wel zelf. In dat geval zou dat wel heel erg stom van hem zijn...
Als het zo zou zijn, dat Stephan zijn gegevens misbruikt zijn, zou die reactie dan niet een heel andere toon hebben? Hij verwijst naar Enkhuizen en dat is nu precies wat een oplichter zou doen, wijs naar een ander. Als iemand zijn legitimatie heeft misbruikt, dan zou je toch kunnen verwachten dat zijn reactie meer in de lijn ligt van dat hij direct naar het politiebureau is gegaan om aangifte te doen van identiteitsroof? En dat heeft hij niet gedaan, tenminste, dat geeft hij niet aan. En als iemand dus op die manier misbruikt wordt en zijn naam zuiver wilt houden, had hij dat dan niet overal gelijk moeten gaan verkondigen dat zijn gegevens zijn misbruikt? En daarbij, als iemand hem heeft ingeschreven bij de KVK, maar wel met zijn naam en adres, zou er dan geen post binnenkomen op precies dat opgegeven adres in Den Haag? En trouwens, als de KVK een vervalste legitimatie heeft binnen gekregen, dan kunnen ze toch nog steeds via het BSN-nummer het adres controleren? En dat doet de belastingdienst toch ook, of is dat BTW-nummer ongeldig?

Dus kunnen we, gezien de gegevens die inmiddels verzameld is, niet stellen dat er geen sprake is van een vervalste legitimatie, dat de oplichter dus daadwerkelijk Stephan is? Of heeft iemand al met hem gesproken en te horen gekregen dat hij aangifte heeft gedaan? En kan hij dan een kopie van die aangifte online zetten, zodat we het ook nog eens kunnen controleren? Ik denk dat hij dat niet kan, maar hij is welkom om ons te overtuigen
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63452262
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:43 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Volgens mij kun je een KvK inschrijving regelen via de post met een copie van een legitimatiebewijs?

Wie weet kun je met datzelfde copietje van dat legitimatiebewijs en die KvK-inschrijving wel een 0900-nummer regelen. Ik weet het ook niet. Misschien is hij wel zo stom geweest om deze spullen uit te lenen aan een bekende van hem ofzo? Misschien is hij het ook wel zelf. In dat geval zou dat wel heel erg stom van hem zijn...
Toen ik mijn bedrijf startte en in het verleden ook bestuurslid werd van een vereniging moest ik met mijn legitimatie naar de KvK toe en zetten ze er een stempel op dat het legitimatiebewijs gezien was. Dat gold overigens voor KvK Amsterdam en KvK Almere
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 november 2008 @ 16:12:14 #209
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_63452427
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Toen ik mijn bedrijf startte en in het verleden ook bestuurslid werd van een vereniging moest ik met mijn legitimatie naar de KvK toe en zetten ze er een stempel op dat het legitimatiebewijs gezien was. Dat gold overigens voor KvK Amsterdam en KvK Almere
Dan ziet het er dus naar uit dat Stephan heel stom is geweest of dat hij het zelf is (en hij alsnog heel stom is geweest..)
pi_63456444
Ik heb die brief gister ook gehad, en ook ik heb weleens bij Opus wat dvd'tjes besteld.
Ik maakte me niet echt zorgen, kende dat bedrijf niet en nooit iets besteld dus ze konden imo lekker de pot op met hun automatische incasso (zou ook moeilijk gaan, ik heb geeneens 160 euro op mn rekening ).

Maar weet nu wel wat het is dus.
pi_63456607
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:56 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Als het zo zou zijn, dat Stephan zijn gegevens misbruikt zijn, zou die reactie dan niet een heel andere toon hebben? Hij verwijst naar Enkhuizen en dat is nu precies wat een oplichter zou doen, wijs naar een ander. Als iemand zijn legitimatie heeft misbruikt, dan zou je toch kunnen verwachten dat zijn reactie meer in de lijn ligt van dat hij direct naar het politiebureau is gegaan om aangifte te doen van identiteitsroof? En dat heeft hij niet gedaan, tenminste, dat geeft hij niet aan. En als iemand dus op die manier misbruikt wordt en zijn naam zuiver wilt houden, had hij dat dan niet overal gelijk moeten gaan verkondigen dat zijn gegevens zijn misbruikt? En daarbij, als iemand hem heeft ingeschreven bij de KVK, maar wel met zijn naam en adres, zou er dan geen post binnenkomen op precies dat opgegeven adres in Den Haag? En trouwens, als de KVK een vervalste legitimatie heeft binnen gekregen, dan kunnen ze toch nog steeds via het BSN-nummer het adres controleren? En dat doet de belastingdienst toch ook, of is dat BTW-nummer ongeldig?

Dus kunnen we, gezien de gegevens die inmiddels verzameld is, niet stellen dat er geen sprake is van een vervalste legitimatie, dat de oplichter dus daadwerkelijk Stephan is? Of heeft iemand al met hem gesproken en te horen gekregen dat hij aangifte heeft gedaan? En kan hij dan een kopie van die aangifte online zetten, zodat we het ook nog eens kunnen controleren? Ik denk dat hij dat niet kan, maar hij is welkom om ons te overtuigen

Je gaat daar wel van uit dat de KVK-nummer op de faktuur echt is. Als we even aannemen dat voor het aanvragen van een KVK-nummer een volledige legitimatiecheck wordt gedaan (en dat is dus niet zo bij alle KVKs), hoe weten we dan dat de inschrijving bij de 0900-nummer ook zo'n check wordt gedaan?

Misschien dat er enkel een inschrijving getoond hoeft te worden, en de bankrekeningnummer iets anders kan zijn? Oftewel, pak een willekeurig KVK-inschrijving, vraag een 0900-nummer aan op naam van een of andere junk en cash.

Maar..... iemand die zo'n slechte oplichting in uitvoering (spelfouten, amateuristisch factuurtje) heeft gebracht, zal wel niet zo ver denken. Dus ik denk toch dat meneer Wilsoe toch de schuldige is.
pi_63458354
Weet bijna zeker dat Stephan liegt.. Laten we het houden op ervaring met hem!

Verder kan het niet missen dat het van OPUS komt.. Dat is namelijk het enige bedrijf waar mijn vriend wat besteld en waar hij het laat bezorgen bij zijn ouders! Rest staat namelijk op ons eigen adres...
pi_63466218
is er al wat meer bekend over het "politie onderzoek" ????? je hoort er verder iets meer van....
pi_63466752
weekend heb je nog nooit van gehoord? en ik vind dat je wel heel rap werk verwacht...dat hele proces is heel log en kan nog wel een tijdje duren dit...
you might aswell do the white line
  maandag 24 november 2008 @ 00:28:22 #215
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63466998
Even resumeren wat ik me afvraag:
-staat er bij iedereen alleen achternaam op envelop en 'factuur'?
-waarom heeft politie/nu/telegraaf over storno mogelijkheid; daar is het duidelijk niet om te doen (afleiding)
-waarom kan de klpd onder mom van economisch delict niet direct een telefoonnr af laten sluiten via kpn/serviceprovider?
-waarom deze fraudepoging; 0900-bedragen worden vertraagd uitbetaald, soms per maandultimo, soms na 3-4 weken; da's toch blokkeerbaar?
-kan tpg niet aangeven hoeveel brieven er zijn verstuurd (moet electronisch terug te zien zijn qua verkeersdata)
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63468296
quote:
Op maandag 24 november 2008 00:16 schreef kweek89 het volgende:
weekend heb je nog nooit van gehoord? en ik vind dat je wel heel rap werk verwacht...dat hele proces is heel log en kan nog wel een tijdje duren dit...
wel van gehoord... door me werk ben ik de dagen wel es een beetje kwijt...
pi_63469378
Is bij iemand iets afgeschreven?
Ik heb maandagochtend gekeken en er is geen afboeking gedaan!
pi_63469391
Beetje slimme consument kan dat zo terugdraaien, truc zijn al die mensen die nummer gaan bellen daar halen ze de inkomsten.
***** Kraak.....
pi_63469884
Waarom heb ik niet zo een brief gehad. Heb ook bij Opus besteld
MOKUM XXX RATED
  maandag 24 november 2008 @ 09:03:18 #220
3455 Helsie
Proud to be
pi_63470115
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:43 schreef dronkeykong het volgende:
Waarom heb ik niet zo een brief gehad. Heb ook bij Opus besteld
ik krijg de indruk dat het a.om een ouder bestand gaat en b.dat vooral de afwijkende afleveradressen in het bestand zaten. Maar dit is puur een gevoel. ;-)
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_63470762
Leuk hoor qltel, we hebben inderdaad geen bewijs, maar ook ik denk toch dat mijn gegevens van Opus komen. Ik heb sinds ik hier op me eigen woon nog niet bij Bol besteld, en 3 jaar geleden alleen iets bij Redcoon en iets bij Wehkamp. Ik weet zeker, als je iedereen hier gaat afvinken, dat uiteindelijk alleen Opus overblijft.

Ik zeg NIET dat Opus zelf schuldig is, alleen wel dat er een (oud) bestand is gebruikt !
For more info about DJ Gino D visit www.djginod.com
  maandag 24 november 2008 @ 12:10:04 #222
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_63474390
Opus is wel 100% schuldig, ik heb er hier op m'n werk ook eentje binnen gekregen op mijn naam. Werk hier nog niet zo lang, maar wel 1x (ik denk anderhalve maand terug) een prive bestelling naartoe laten sturen. Het feit dat de factuur op mijn naam hier op het werk wordt afgeleverd, wijst compleet naar Opus. En dan op de Opus site aangeven dat het onmogelijk is, nou het onmogelijke is blijkbaar wel mogelijk. Bedankt om alles op straat te gooien Opus!

Misschien wel een ex-werknemer die het spul heeft doorverkocht?
Het is in elk geval een vrij recent bestand, geen oud bestand dus!!

Ik hoop wel dat ze er eentje naar m'n vorige werk ook hebben gestuurd, lachen. Die worden dan helemaal gek als ze een factuur moeten betalen op mijn naam.

Op internet staat dat je aangifte moet doen, maar waarom zou ik dat doen. Die aangifte van 2 kinderen die een deuk in m'n auto hebben getrapt, is ook niets meer mee gedaan en zoals al eerder in dit topic aangegeven, hadden ze allang het een en ander moete afsluiten zoals dat 0900 nr enz. Hier wordt niets naar onderzocht en de daders vertrekken met een leuke pot aan geld a 80 cent per minuut per sukkel die wel belt.
  maandag 24 november 2008 @ 12:42:17 #223
3455 Helsie
Proud to be
pi_63475275
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:10 schreef JK het volgende:

[..]
Mooie reactie! Met een hoop commentaar op en frustratie richting anderen, maar als iedereen jouw houding zou hebben, zou de wereld een stuk beter zijn!

Ik ga zometeen gewoon wel aangifte doen.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  maandag 24 november 2008 @ 13:33:39 #224
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_63476490
Helsie, of je nu wel of geen aangifte doet, er gebeurd in Nederland niets. Dus persoonlijk doe ik liever wat beters met mijn tijd. Mij maakt het nu weinig uit, omdat er geen geld van de rekening af gaat. Zou dat wel gebeuren, ja dan doe ik natuurlijk wel aangifte.

Het is alleen jammer dat Opus hoog en laag blijft ontkennen, ze moeten op onderzoek uit (maar dat zijn ze nu ook aan het doen) en op zoek gaan naar die werknemer die nogal lastig deed toen hij ontslagen zou worden. Je mag je alleen afvragen als je je creditcard gegevens hebt geregistreerd bij Opus, of dat veilig is... de tijd zal het leren. Maar ook dat is geen groot probleem, standaard is dat verzekerd bij de cc-maatschappij. Ik heb het in elk geval vooraf betaald, ik houd wel even m'n rekening in de gaten of er geen 166,15 wordt afgeboekt.
  † In Memoriam † maandag 24 november 2008 @ 13:34:29 #225
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_63476512
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:10 schreef Shareena1983 het volgende:
Weet bijna zeker dat Stephan liegt.. Laten we het houden op ervaring met hem!

Verder kan het niet missen dat het van OPUS komt.. Dat is namelijk het enige bedrijf waar mijn vriend wat besteld en waar hij het laat bezorgen bij zijn ouders! Rest staat namelijk op ons eigen adres...
Laten we het erop houden dat hij een oud-werknemer van je is.
Wat voor bedrijf heb je en wat was zijn functie?
Je zegt dat klanten hem hebben beschreven zoals de foto uit zijn netlog account..
je neemt een werknemer aan om hem vervolgens nooit zelf te zien

Zou je ons hier wat meer overkunnen vertellen Shareena?
pi_63479469
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:40 schreef kraaksandaal het volgende:
truc zijn al die mensen die nummer gaan bellen daar halen ze de inkomsten.
Serieus?
  maandag 24 november 2008 @ 16:20:16 #227
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63481102
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Je gaat daar wel van uit dat de KVK-nummer op de faktuur echt is. Als we even aannemen dat voor het aanvragen van een KVK-nummer een volledige legitimatiecheck wordt gedaan (en dat is dus niet zo bij alle KVKs), hoe weten we dan dat de inschrijving bij de 0900-nummer ook zo'n check wordt gedaan?

Misschien dat er enkel een inschrijving getoond hoeft te worden, en de bankrekeningnummer iets anders kan zijn? Oftewel, pak een willekeurig KVK-inschrijving, vraag een 0900-nummer aan op naam van een of andere junk en cash.

Maar..... iemand die zo'n slechte oplichting in uitvoering (spelfouten, amateuristisch factuurtje) heeft gebracht, zal wel niet zo ver denken. Dus ik denk toch dat meneer Wilsoe toch de schuldige is.
Dan nog, als iemand zichzelf ergens inschrjift, zal er dan geen post verstuurd worden naar het opgegeven adres? Zover ik nu heb begrepen, verwijzen beide registraties naar dat adres in Den Haag. En misschien is dat 0900-nummer wel geregistreerd zonder legitimatie, maar dan heeft Stephan er wel de post over gekregen.

Nee, alles wijst naar Stephan en als hij het echt niet heeft gedaan, dan is hij wel erg lui om niet eens zijn eigen naam zuiver te houden (en dat had hij al een maand geleden kunnen doen toen er die bevstiging binnenkwam van dat 0900-nummer, dan was dit hele probleem er niet geweest). Als hij het dus echt is die zo knullig probeert op te lichten, hoop ik dat hij alle gedupeerden schadeloos kan stellen, door de belkosten terug te betalen. Al vrees ik het ergste... Gaat Opgelicht nog bij deze jongen kijken? Zal toch inmiddels wel, met al die media-aandacht?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 24 november 2008 @ 18:59:43 #228
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_63485436
Nieuwe berichtgeving op de site van Opus:
quote:
Maandag, 24 november 2008

Sinds zaterdagmiddag 22 november hebben zich enkele tientallen verontruste klanten bij ons gemeld die valse facturen hebben ontvangen van Scrappy's Electronics. Wij verzoeken u de valse facturen niet te betalen en niet te bellen naar het op de factuur genoemde 0900 nummer. Mocht u naar aanleiding van de valse factuur inmiddels al een betaling hebben verricht, dan kunt u uw bank verzoeken het bedrag te laten storneren (teruggestorten).

Wij hebben nog niet kunnen vaststellen hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar het vermoeden bestaat dat Scrappy’s Electronics de beschikking heeft gekregen over (een deel van) onze klantgegevens. Het betreft uitsluitend naam- adres- en woonplaatsgegevens. Bank- en creditcardgegevens worden door ons niet bewaard of opgeslagen. Scrappy’s Electronics kan dus niet middels automatische incasso bedragen van uw rekening laten afschrijven.

Wij zijn hier uiteraard erg van geschrokken. Opus Supplies hanteert een zeer streng privacybeleid. De veiligheid en beveiliging van persoonsgegevens heeft bij ons altijd de allerhoogste prioriteit en uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgegeven aan derden. Het is voor ons dan ook onduidelijk hoe Scrappy’s Electronics aan onze klantgegevens is gekomen.

Wij zijn momenteel druk bezig de zaak te onderzoeken. Ook de politie heeft de zaak in onderzoek. Voor het persbericht van de politie verwijzen wij u naar de volgende link:

http://www.politie.nl/zui(...)rappyelectronics.asp

Zodra er meer informatie is zullen wij daar zo spoedig mogelijk over berichten.
Ze hebben nu dus ook zelf sterk het vermoeden dat het lek bij hen zit.
pi_63485476
van de opus website:

Scrappy's Electronics

Belangrijk bericht: Valse facturen van Scrappy’s Electronics


Maandag, 24 november 2008

Sinds zaterdagmiddag 22 november hebben zich enkele tientallen verontruste klanten bij ons gemeld die valse facturen hebben ontvangen van Scrappy's Electronics. Wij verzoeken u de valse facturen niet te betalen en niet te bellen naar het op de factuur genoemde 0900 nummer. Mocht u naar aanleiding van de valse factuur inmiddels al een betaling hebben verricht, dan kunt u uw bank verzoeken het bedrag te laten storneren (teruggestorten).

Wij hebben nog niet kunnen vaststellen hoe dit heeft kunnen gebeuren, maar het vermoeden bestaat dat Scrappy’s Electronics de beschikking heeft gekregen over (een deel van) onze klantgegevens. Het betreft uitsluitend naam- adres- en woonplaatsgegevens. Bank- en creditcardgegevens worden door ons niet bewaard of opgeslagen. Scrappy’s Electronics kan dus niet middels automatische incasso bedragen van uw rekening laten afschrijven.

Wij zijn hier uiteraard erg van geschrokken. Opus Supplies hanteert een zeer streng privacybeleid. De veiligheid en beveiliging van persoonsgegevens heeft bij ons altijd de allerhoogste prioriteit en uw persoonlijke informatie wordt niet verkocht of doorgegeven aan derden. Het is voor ons dan ook onduidelijk hoe Scrappy’s Electronics aan onze klantgegevens is gekomen.

Wij zijn momenteel druk bezig de zaak te onderzoeken. Ook de politie heeft de zaak in onderzoek. Voor het persbericht van de politie verwijzen wij u naar de volgende link: http://www.politie.nl/zui(...)appyelectronics.asp.

Zodra er meer informatie is zullen wij daar zo spoedig mogelijk over berichten.
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  maandag 24 november 2008 @ 19:04:39 #230
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_63485584
De opta heeft kennelijk ook al ingegrepen en het telefoonummer geblokkeerd:

Zie: http://webwereld.nl/artic(...)a-factuurfraude.html
dit is een lege sig
  maandag 24 november 2008 @ 19:57:08 #231
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_63487197
quote:
Op zondag 23 november 2008 10:13 schreef qltel het volgende:

[..]
En zonder incassomachtiging kunnen ze niets van je rekening afschrijven. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken.
Ha ha en nog eens ha. Mooie fopneus is dat ja. Ieder bedrijf met een incasso overeenkomst met een bank kan wat dan ook incasseren van iedere rekening! Meen dat er een aantal jaar geleden een actualiteiten programma hier een heel item over gemaakt heeft en dat er ook al eens een boek is verschenen wat dit scenario beschrijft.
Simpel gezegd:
- Verkrijg de benodigde gegevens om incasso's te kunnen plegen van een net, of op het punt van, failliet bedrijf.
- Incasseer op 23-12 van zoveel mogelijk bedrijven een klein bedrag.
- Verspreid en maak dat geld zo snel mogelijk "weg" (het lastige gedeelte lijkt me..)

Dus vertrouw alsjeblieft niet op die incassomachtiging. Waar je beter op kunt vertrouwen is dat je de mogelijkheid hebt om een automatische incasso binnen een jaar (maand?) te storneren. Hou dus gewoon je rekening in de gaten.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_63487472
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:57 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ha ha en nog eens ha. Mooie fopneus is dat ja. Ieder bedrijf met een incasso overeenkomst met een bank kan wat dan ook incasseren van iedere rekening! Meen dat er een aantal jaar geleden een actualiteiten programma hier een heel item over gemaakt heeft en dat er ook al eens een boek is verschenen wat dit scenario beschrijft.
Simpel gezegd:
- Verkrijg de benodigde gegevens om incasso's te kunnen plegen van een net, of op het punt van, failliet bedrijf.
- Incasseer op 23-12 van zoveel mogelijk bedrijven een klein bedrag.
- Verspreid en maak dat geld zo snel mogelijk "weg" (het lastige gedeelte lijkt me..)

Dus vertrouw alsjeblieft niet op die incassomachtiging. Waar je beter op kunt vertrouwen is dat je de mogelijkheid hebt om een automatische incasso binnen een jaar (maand?) te storneren. Hou dus gewoon je rekening in de gaten.
Dan moet je niet alleen het geld maar ook jezelf wegmaken lijkt me zo.
  maandag 24 november 2008 @ 20:16:31 #233
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_63487787
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:06 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dan moet je niet alleen het geld maar ook jezelf wegmaken lijkt me zo.
Een vereiste bij zo'n beetje elke vorm van oplichting lijkt me
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_63491127
is die stephan nou al eens aan de tand gevoeld?
pi_63493487
Mensen Mensen, Hoe komen jullie erbij dat er iemand een ''adressenbestand'' heeft gestolen.

Op www.adressen.nl kun je als bedrijf zijnde adressen (postcodetabellen) kopen. Met jouw doelgroep. IN dit geval dus mensen die vaak bij Opus of een ander computerpostorderbedrijf bestellen.

Je denkt toch niet dat de Bijenkorf folders uitdeelt in bijstandswijken. Die gaan natuurlijk uitzoeken waar de ''grootverdieners'' wonen.
  maandag 24 november 2008 @ 23:35:33 #236
3455 Helsie
Proud to be
pi_63494188
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:57 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ha ha en nog eens ha. Mooie fopneus is dat ja. Ieder bedrijf met een incasso overeenkomst met een bank kan wat dan ook incasseren van iedere rekening! Meen dat er een aantal jaar geleden een actualiteiten programma hier een heel item over gemaakt heeft en dat er ook al eens een boek is verschenen wat dit scenario beschrijft.
Simpel gezegd:
- Verkrijg de benodigde gegevens om incasso's te kunnen plegen van een net, of op het punt van, failliet bedrijf.
- Incasseer op 23-12 van zoveel mogelijk bedrijven een klein bedrag.
- Verspreid en maak dat geld zo snel mogelijk "weg" (het lastige gedeelte lijkt me..)

Dus vertrouw alsjeblieft niet op die incassomachtiging. Waar je beter op kunt vertrouwen is dat je de mogelijkheid hebt om een automatische incasso binnen een jaar (maand?) te storneren. Hou dus gewoon je rekening in de gaten.
Automatische incasso's kun je indaard altijd storneren, maar eenmalige incasso's in principe niet (omdat dan vaak de goederen waarvoor gemachtigd is, al geleverd zijn). Op dat moment wordt er echt geverifieerd of er iets ondertekend is. Zo ja, geld weg, zo nee, krijg je het terug.
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_63500952
quote:
Op maandag 24 november 2008 23:10 schreef bravoboost het volgende:
Mensen Mensen, Hoe komen jullie erbij dat er iemand een ''adressenbestand'' heeft gestolen.

Op www.adressen.nl kun je als bedrijf zijnde adressen (postcodetabellen) kopen. Met jouw doelgroep. IN dit geval dus mensen die vaak bij Opus of een ander computerpostorderbedrijf bestellen.

Je denkt toch niet dat de Bijenkorf folders uitdeelt in bijstandswijken. Die gaan natuurlijk uitzoeken waar de ''grootverdieners'' wonen.
a) Omdat Opus nu heeft aangegeven dat het waarschijnlijk toch van hun komt
b) Dat het bestand zoveel overeenkomsten bevat voor wat betreft factuuradres/afleveradres van mensen die bij Opus hebben besteld.
c) Dat adressen.nl misschien wel doelgroepen heeft maar niet een doelgroep Opus, want ze mogen je gegevens niet verspreiden.

Dát er misschien van zoiets gebruik is gemaakt (in combinatie met het bestand van Opus) is niet onwaarschijnlijk. Maar lijkt ons wel duidelijk dat er iets van een lek zit bij Opus.
pi_63508878
Nou, onze scrappy heeft een vrouw wonende op de jonkersdreef den haag leuke dagen bezorgd

http://www.ad.nl/denhaag/(...)gt_voor_wanhoop.html
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:18:55 #239
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_63509971
Och, dat arme vrouwtje. Ik hoop dat de dader haar een flinke schadevergoeding moet betalen!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:38:41 #240
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_63510667
Pfff, mensen die niet eerst wat onderzoek hebben gedaan op internet, maar direct naar Den Haag zijn gereden om verhaal te halen. Dan kan je nog beter naar dat 0900-nummer bellen, zeker met de huidige brandstofprijzen.

Maar natuurlijk uitermate lullig voor die mevrouw.
pi_63511055
Misschien wonen ze er vlakbij, weet jij veel.
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:52:33 #242
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_63511079
Het is ook een beetje dom om ervan uit te gaan dat dat adres juist is...
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_63511614
Ik vind het raar dat je je kennelijk zonder wat voor check dan ook in kunt schrijven bij de KvK. Waarom is die organisatie er uberhaupt als het er niet is om ervoor te zorgen dat dingen netjes en legaal gaan?
pi_63511744
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:08 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind het raar dat je je kennelijk zonder wat voor check dan ook in kunt schrijven bij de KvK. Waarom is die organisatie er uberhaupt als het er niet is om ervoor te zorgen dat dingen netjes en legaal gaan?
Voor zover ik tot nu toe kan zien, zijn ze enkel voor bedoeld om iets geregistreerd te hebben staan en mensen een vals gevoel van betrouwbaarheid te geven.

Je moest idd je wel kunnen legitemeren, maar je adres en contactgegevens worden nergens gecheckt.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:15:36 #245
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63511820
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:08 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind het raar dat je je kennelijk zonder wat voor check dan ook in kunt schrijven bij de KvK. Waarom is die organisatie er uberhaupt als het er niet is om ervoor te zorgen dat dingen netjes en legaal gaan?
Ze bevorderen het economisch klimaat door hun register- en voorlichtingsactiviteiten en het belangen van de behartigen van Nederlandse ondernemers in het buitenland.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63511863
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:52 schreef Isegrim het volgende:
Het is ook een beetje dom om ervan uit te gaan dat dat adres juist is...
Vrij naïef inderdaad, maar zelfs áls het adres juist zou zijn, waarom zou je er dan in vredesnaam langs willen gaan om verhaal te halen?

Dat mensen voor die 166 euro moeilijk gaan zitten doen zeg. Negeer (of verscheur) die factuur gewoon en hou je rekening in de gaten. Sommige mensen kunnen echt zo overdreven reageren...
pi_63512056
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:15 schreef soylent het volgende:

[..]

Ze bevorderen het economisch klimaat door hun register- en voorlichtingsactiviteiten en het belangen van de behartigen van Nederlandse ondernemers in het buitenland.
Dat zal allemaal wel, maar ik vind dat er te allen tijde openbaar te vinden moet zijn wie er achter welk bedrijf steekt, wie de verantwoordelijke is. En natuurlijk ook dat die gegevens kloppen. Dan heb ik het over naam, adresgegevens en uiteraard gecontroleerd. Ook een strenge ID check om vast te stellen dat het ook echt die persoon is. Op die manier smoor je al wat oplichtingspraktijken in de kiem lijkt me.
  dinsdag 25 november 2008 @ 17:25:47 #248
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63512110
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:23 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar ik vind dat er te allen tijde openbaar te vinden moet zijn wie er achter welk bedrijf steekt, wie de verantwoordelijke is. En natuurlijk ook dat die gegevens kloppen. Dan heb ik het over naam, adresgegevens en uiteraard gecontroleerd. Ook een strenge ID check om vast te stellen dat het ook echt die persoon is. Op die manier smoor je al wat oplichtingspraktijken in de kiem lijkt me.
In geval van de oprichting van BV's doet de notaris die check. Bij eenmanszaken doet de KvK de check. Wat natuurlijk niet wegneemt dat fraude bij beiden plaats kan vinden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 26 november 2008 @ 21:56:24 #249
3455 Helsie
Proud to be
pi_63548468
Bij de politie zo'n 10 meldingen binnengekomen???
Is weer goed gegaan met de landelijke registratie van alle meldingen dus...
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
  woensdag 26 november 2008 @ 22:06:03 #250
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_63548910
Ja of ze zijn allemaal net als ik en gaan er geen tijd in steken omdat er toch nooit wat aan gedaan wordt in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')