abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:55:04 #1
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_63395746


Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_63395873
Babylon A.D. (Mathieu Kassovitz 2008)
Ik heb de productie van deze film een tijdje gevolgd, omdat de setting en het verhaal me destijds erg aansprak. Nu is de uitwerking eenvoudigweg verkracht door de productiemaatschappij wat op fel protest van Mathieu Kassovitz kon rekenen. Dat is allemaal prima en ook geloofwaardig als je naar de film kijkt; je merkt dat er behoorlijk in geknipt is. Maar ik vraag me af of het eindresultaat van Kassovitz zelf ook de moeite waard zou zijn geweest. Dat zal waarschijnlijk altijd een vraag zonder antwoord blijven.
Nu zitten we in ieder geval met dit oppervlakkige filmpje opgescheept...
pi_63397367
zit nu gangs of new york te kijken op werk
pi_63397596
The Bucket List
Heerlijke film over 2 oudjes die hun laatste dagen samen gaan slijten.
Acteerprestaties van deze 2 grote acteurs zijn top.
Heb de film gisteravond aangezet onder het mum; dan kan ik lekker in slaap vallen, maar nu zit ik met slaapgebrek
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_63398582
If.... (Lindsay Anderson, 1968)
Mick zit op een strenge Engelse kostschool. Samen met een paar vrienden verzet hij zich tegen de strenge regels. Als de school en de oudere studenten, die de regels moeten handhaven niet meewerken, ontstaat er een situatie die uit de hand dreigt te lopen. If.... is geen slechte film, maar het is in mijn ogen ook zeker niet 'een van de beste films allertijden" zoals op de dvd-hoes valt te lezen. Malcolm Mcdowell is goed op dreef en zet zijn rol vol overtuiging neer, iets wat hem zijn rol in A Clockwork Orange zou opleveren. Op het camera- en acteerwerk an sich valt weinig op te merken, echter wist de film mij niet echt beet te pakken. 7.0
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:22:43 #6
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63402719
Burn After Reading
Kort na het briljante No Country For Old Men komen de Coens alweer met hun volgende film. Dit maal is het een wat lichtere film, een zwarte comedy.
Veel leden van de cast zijn regulars in Coen films, zoals George Clooney en Frances McDormand. Daar wordt nu Brad Pitt aan toegevoegd, en hij steelt direct de show als hippe, hyperactieve fitness instructeur. Ook de rest van de cast is geweldig.
Het resultaat is een grappige en geweldige film die anderhalf uur lang puur genieten is.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Pride And Glory
Als je vooraf de cast bekijkt dan verwacht je met Jon Voight, Edward Norton en Colin Farell toch op z`n minst een redelijke film. Het resultaat is echter een uitermate teleurstellende film die één groot cliché is en absoluut niet interessant is, laat staan spannend.
Dat ligt niet aan het acteerwerk, want zowel Norton als Farell zetten beide een geweldige rol neer. Maar de personages die ze spelen zijn zo ontzettend cliché, net als de hele film. Alles wat we zien hebben we al zo vaak eerder gezien, en vaak zo veel beter. En dus zit je ruim twee uur, wat toch echt te lang is voor een dergelijke film, te kijken naar een film die nauwelijks weet te boeien, en door het rommelige script eerder ergernis opwekt dan wat anders.
Snel vergeten dus.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_63408364
Laatste twee films die ik gezien heb zijn 12 Angry Men en Reign Over Me.
De eerste was absoluut een tien waard zelden zo een boeiende en tijdloze film gezien.
Reign Over Me was iets minder maar toch een zeer verrassende film met Adam Sandler in een serieuze rol en dat deed hij goed! Een 8 voor deze film.


  Moderator vrijdag 21 november 2008 @ 17:29:54 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_63409853
Saw V
Het wordt tijd om te stoppen met de Saw serie, deze was echt de minste van allemaal.

Veel minder goede "vallen" en ook minder bloederige scenes, waarvoor je tenslotte kijkt, nietwaar?

Al die flashbacks vond ik ook maar niets, maar die zaten er natuurlijk in om Jigsaw mee te kunnen laten spelen.

Helaas ben ik bang (aan het einde te zien tenminste) dat er toch nog een vervolg komt. En die ga ik natuurlijk ook weer kijken Want je blijft toch nieuwsgierig naar wat ze nu weer hebben verzonnen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:43:08 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63416445
Indiana Jones and the Crystal Skull
Een flinke portie disbelief is vereist om de talloze plotholes te negeren. Gelukkig hebben we het hier over Indiana Jones, een vat vol wijsheid en door een zeer vitale Harrisson Ford gespeeld wordt. Hij doet het met verve hoor! De actiescenes zagen er ook prachtig en spannend uit! Dan was er ook nog het fel bekritiseerde einde, maar ikzelf vond het niet zo heel erg dramatisch slecht. Al met al één van de betere delen uit de Indiana-Jones-serie . Cijfer: 7

The Fall
In het ziekenhuis ontmoet een klein meisje met een gebroken sleutelbeen een bedlegerige stuntman die haar een verhaal begint te vertellen. Naarmate het verhaal vordert komen werkelijkheid en fantasie samen.
Het meisje dat de hoofdrol speelt doet het heel naturel en wijs. Erg knap dus, want het is niet de meest gemakkelijke film. Vooral de ziekenhuisscenes tussen de stuntman en het meisje konden me bekoren. Bij het door de stuntman vertelde verhaal lette ik meer op de beeldpracht dan op het verhaal zelf. Uiteindelijk nam de aandacht op het hartverscheurende verhaal desondanks toe, dat is namelijk ook zeer de moeite waard. Cijfer: 8

Pisma Myortvogo Cheloveka (Letters from a Dead Man)
Een in geheel sepia geschoten filosofische film, die de verschrikkelijke gevolgen van een nucleaire apocalypse moet weergeven. De buitenscenes (een en al verwoesting) zorgen daar wel voor en zijn prachtig om te zien. Zoals vaker met postapocalyptische films heeft ook deze film schimmige en saaiige binnenscenes. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang en is het bij tijd en wijle best interessant door de ellende die de wetenschapper op zijn bordje krijgt voorgeschoteld. Wel jammer van de spoiler in de filmtitel, maar goed. Cijfer: 6,5

Candyman
Wel een aardige horror, zoals er zoveel aardige nooit echt uitblinkende horrorfilms zijn. Echt griezelen zit er namelijk niet bij. Af en toe een beetje slordig in de afwerking. De muziek van Philip Glass vond ik overigens vaak irriterend werken. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_63419460
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:29 schreef Karina het volgende:
Saw V
Helaas ben ik bang (aan het einde te zien tenminste) dat er toch nog een vervolg komt. En die ga ik natuurlijk ook weer kijken Want je blijft toch nieuwsgierig naar wat ze nu weer hebben verzonnen.
23 oktober 2009 komt deel 6 alweer
pi_63420783
The Island (2005)
Puike film die mij goed wist te boeien maar er werd niet uitgehaald wat er in zat. Vooral de emotionele diepgang ontbrak ontzettend vooral gezien het gezichtspunt van "volwassenen" die nooit de echte wereld of de liefde hebben bedreven. Ik weet niet of het gebreken zijn van Michael Bay (Transformers stelde mij ook een beetje teleur) , het script cq de schrijvers of de acteurs maar het kwam allemaal erg gehaast en bij tijden kwamen de situaties "kunstmatig" over. Vermoedelijk werd alles te veel in dienst van de actie gefilmd.

imdb cijfer: 6,9
foksi cijfer: 7,5
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:36:58 #12
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_63420955
Arrebato (1980) - Iván Zulueta

Een vreemde, maar niettemin intrigerende Spaanse cultfilm. Filmmaker Jose ontmoet de extravagante Pedro die letterlijk leeft om te filmen. Volgens Pedro bezitten filmbeelden een verborgen kracht die hem in een extase kunnen brengen. Dat gaat echter verder dan wellicht voorzien, want de camera begint langzaam de levenskracht uit hem te zuigen (de camera als vampier). Sterker nog, hij verdwijnt uit de echte wereld en wordt geïncorporeerd in zijn eigen film. Seks, drugs en drank (waarvan de karakters het merendeel van de tijd onder invloed zijn) fungeren hier als symbolen voor de relatie tussen film en mens. Het is uiteindelijk een film die draait over de obsessie met visuele representatie, de relatie tussen cinema en realiteit en tussen de maker en zijn product. Het is misschien te omschrijven als een mix van Naked Lunch, Videodrome en iets van Lynch, maar dan toch weer anders . Bovenal is het echter een film over het leven voor de film en dit wordt op een extreme doch perfecte manier geïllustreerd in de toffe eindscène.
pi_63421041
Der Baader Meinhof Komplex

film gebaseerd op de gebeurtenissen van de RAF groepering..

goede film, verhaal is lekker meeslepend voor zo'n lange film en gaat eigenlijk niet vervelen.

7,8/10
pi_63424683
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:43 schreef Falco het volgende:
Indiana Jones and the Crystal Skull
Een flinke portie disbelief is vereist om de talloze plotholes te negeren.
Ik neem aan dat je suspension of disbelief bedoelt.

The Fall heeft ook al enige tijd mijn aandacht getrokken, maar helaas nog niet kunnen zien.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:09:21 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63424848
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 10:56 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je suspension of disbelief bedoelt.
Ehm ja, ik tik weer es te snel
quote:
The Fall heeft ook al enige tijd mijn aandacht getrokken, maar helaas nog niet kunnen zien.
Echt een aanrader voor iedereen!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:16:43 #16
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_63426002
10:32

Film-noir van Nederlandse bodem.
Bob de Lange speelt de inspecteur van politie die een schijnbaar duidelijke moord en overval dieper gaat uitzoeken.
De manier van vertellen, de verschillende invalshoeken van de betrokkenen, maakt het een boeiende film.
Dat Eric Schneider zijn eerste rol vertolkt is wel te zien, maar niet storend. Zijn rol is ook nogal vaag.
8,2
pi_63427592
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:29 schreef Karina het volgende:

Helaas ben ik bang (aan het einde te zien tenminste) dat er toch nog een vervolg komt. En die ga ik natuurlijk ook weer kijken Want je blijft toch nieuwsgierig naar wat ze nu weer hebben verzonnen.

Ik heb dat ook vaak, dat ik ivan ets wat niet eens zo denderend is, toch wil weten wat de afloop is.
Na Saw 3 ben ik echter hardnekkig afgehaakt. Wat een inhoudloze, saaie ongeïnspireerde horror-reeks. En dat terwijl ik niets mis vind met op z'n tijd zo'n heerlijk slechte horror B-film.
pi_63431548
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Son of Rambow (2007, VK, Garth Jennings)
[ afbeelding ]
Aan de ene kant hebben we Will met overbeschermende strikt christelijke moeder, die zelfs het klaslokaal uit moet als daar tv gekeken wordt. Aan de andere kant hebben we Lee Carter , wiens moeder er nooit is en alleen met zijn grote broer leeft. Will heeft een hele grote fantasie en maakt allemaal tekeningen in zijn boek en op de wc-muren. Lee Carter, de probleem jongen van de school, is bezig met het filmen van zijn eigen film. Nadat de twee elkaar voor het eerst ontmoeten op school, gaat Will met Lee mee naar huis. Daar krijgt Will voor het eerst een film te zien, First Blood. Zijn fantasie slaat nu helemaal op hol. Samen besluiten ze een film te maken over de zoon van Rambo. De twee buitenbeentjes worden hierdoor goede vrienden.
De film geeft een goed inzicht in het verschil tussen de twee opvoedingen van de twee jongens. En hoe de afwezigheid van beide vaders daar bij beide een rol in speelt. Niet voor niks moeten ze een vader redden in de film, die ze maken.
Maar het is bovenal een prachtige herinnering en ode aan die tijd dat je nog jong was en je je compleet kon verliezen in een fantasie wereld. Een wereld waar alles mogelijk was en je samen met je vriendjes de held was.
De twee kindacteurs, Bill Milner en Will Poulter, zijn absoluut geweldig. Hun karakters komen heel natuurlijk en realistisch over.
De zeer creatieve manier waarop Will's fantasieën in een mix van live-action en animatie in beeld worden gebracht zijn om van te genieten.
cijfer: 8.5
Naar aanleiding van dit verhaaltje deze film ook gecheckt en er heerlijk door verrast.

De 2 jonge acteurs zetten een superprestatie neer en het hele sfeertje van de film is gewoon om te genieten. Het creatieve verhaal met de soms nogal vreemde uithalen (vooral met die geniale franse uitwisselingsstudent Didier), de manier waarop alles geschoten word (zowel de film zelf als de films die de ventjes maken) en de heerlijke foute muziek. Het klopt gewoon allemaal.

Wat dat betreft deed het stijltje me ook wel denken aan de films van Michel Gondry en daar hou ik wel van.

Heerlijke film, dikke aanrader!
  Moderator zaterdag 22 november 2008 @ 17:30:23 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_63432063
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:24 schreef bob1234 het volgende:

[..]

23 oktober 2009 komt deel 6 alweer
Duurt nog een jaar, hopelijk hebben ze tegen die tijd meer inspiratie.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_63432486
Wat denk je zelf.
  Moderator zaterdag 22 november 2008 @ 17:55:11 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_63432665
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:48 schreef Mainport het volgende:
Wat denk je zelf.
Ik denk het niet, ik HOOP het wel
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:50:00 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63433825
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:16 schreef Flitspaal het volgende:
10:32

Film-noir van Nederlandse bodem.
Bob de Lange speelt de inspecteur van politie die een schijnbaar duidelijke moord en overval dieper gaat uitzoeken.
De manier van vertellen, de verschillende invalshoeken van de betrokkenen, maakt het een boeiende film.
Dat Eric Schneider zijn eerste rol vertolkt is wel te zien, maar niet storend. Zijn rol is ook nogal vaag.
8,2
Hey, waar heb je die vandaan?
  zondag 23 november 2008 @ 12:52:35 #23
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_63446662
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:50 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hey, waar heb je die vandaan?
Zie pm .
pi_63451092
Het is geen kleine opgave om in een big-budget actie-thriller over de 'War on Terror' een goed persoonlijk verhaal neer te zetten, maar meesterregisseur Ridley Scott laat in Body of Lies zien hoe het kan. De sterrencast zet karakters neer die misschien wat stereotype lijken, maar in feite in grote lijnen metaforisch zijn voor de hele 'War on Terror' vanuit Westers perspectief. Hier mijn interpretatie van de rollen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdpersoon Leonardo DiCaprio laat zien dat hij nog steeds een topacteur is en laat zich in de scenes met Mark Strong bewust van een bescheiden kant zien, wat de performance van beiden accumuleert. Sowieso zet Strong in zijn rol van hoofd van de Jordaanse geheime dienst een zeer indrukwekkend personage neer. Crowe is hardnekkig irritant en zit dus ook goed in zijn rol. Oorspronkelijk zou Carice van Houten ook in de film zitten (als de vrouw van DiCaprio) en hoewel het jammer is voor Nederland zouden haar scenes waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde gehad hebben.
Op wat kleine foutjes na -Body of Lies is zeker geen BHD of Blade Runner- een kwalitatief hoogstaande en intererssante film. Cijfer: 8
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_63453048
The Mutant Chronicles


Ja waar moet ik nou beginnen.
Het verhaal is erg doordacht en het komt er op neer dat veel jaar geleden of we het nou hebben over miljoenen of duizenden is me niet helemaal duidelijk. Een alien ras op aarde kwam en een machine achterliet deze machine is door de huidige wereld oorlog ontwaakt en laat mutants zogeheten muteerde mensen opstaan uit de dood zodra ze overlijden.
Een hoge priester of what ever komt met een plan om deze machine stuk te maken daarvoor heeft hij 22 soldaten nodig die allemaal een eigen kenmerk hebben die ze uniek maakt.
Dan gaan ze allemaal op zoek in het hol van de vijand om the machine te verslaan.
Wat je krijgt is een beetje Lord of the Rings aangezien de zwaarden. Een beetje een tweede wereld oorlog film en een beetje sience fiction allemaal samen gepropt in een film.
De film kon mij niet altijd even boeien maar bevat genoeg interessante momenten om het de hele film door boeiend te houden. Het verhaal was ik soms een beetje kwijt maar het verhaal had ook niet veel om handen misschien ook omdat het mijn genre niet helemaal was. Geen film die ik nog eens hoef te zien daarom een 6
imdb cijfer : 5,6

The Chronicles of Narnia 2 Prince Caspian.


Net dertig seconden geleden de film afgekeken.
wow wat een film meeslepend tot het einde. Omdat ik deel een nog niet gezien had begreep ik alles niet gelijk helemaal maar gaandeweg de film wordt alles toch uitlegt. Verwacht battles vol spektakel een goed verhaal en erg goed acteerwerk. Narnia twee laat zien dat disney ook prima geweldige films kan maken die niet over piraten gaan. Al met al gewoon een erg lekkere wegkijk film.
Het verhaal van prins Caspian die zijn koninkrijk terug wil winnen van zijn oom deed me soms zelfs een beetje denken aan die andere disney klassieker The Lion King. Als dan ook nog eens een pratende leeuw opduikt dan ben ik natuurlijk helemaal verkocht. Narnia twee is een schitterende fantasie film geworden die stevig in zijn schoenen staat daarom een 8
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')