abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 17:00:33 #1
17205 Profesor
I have a dream!
pi_63349899
Zijn er Fokkers met ervaring van een autonavigatie systeem (zoals TomTom) maar dan dan ook écht Europa.
(dus niet alleen tot België en daarna alleen de hoofdwegen)

Maar dat ik ook in Portugal en Hongarije een tankstation kan vinden en zonder doodangst van de snelweg af kan zonder meteen te verdwalen.

Vaak staat erbij "europa" maar dan zijn het uitsluitend hoofdwegen. En zodra je een alternatieve route intikt (ivm wegwerkers of file) dan weet ie het niet meer).
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_63350074
Kijk naar de omvang van de data. Als je het over europa hebt, zit je tussen de 1,7 en 2GB aan gegevens. Sommige tomtoms hebben bijv 1GB wat betekend dat ze inderdaad van sommige gebieden alleen hoofdwegen hebben. Heb zelf zonder problemen rondgereden tot de grens van Hongarije/Roemenie met de uitgebreide kaart.

TomTom is overigens niet echt goed nog in Oost Europa (slowakije/hongarije wel, maar roemenie/bulgarije bijv erg slecht). Echt goede kaarten bestaan sowieso nog niet, maar IGO heeft voor die gebieden betere kaarten naar mijn mening.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:11:18 #3
17205 Profesor
I have a dream!
pi_63350171
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:06 schreef Brad het volgende:
Kijk naar de omvang van de data. Als je het over europa hebt, zit je tussen de 1,7 en 2GB aan gegevens. Sommige tomtoms hebben bijv 1GB wat betekend dat ze inderdaad van sommige gebieden alleen hoofdwegen hebben. Heb zelf zonder problemen rondgereden tot de grens van Hongarije/Roemenie met de uitgebreide kaart.

TomTom is overigens niet echt goed nog in Oost Europa (slowakije/hongarije wel, maar roemenie/bulgarije bijv erg slecht). Echt goede kaarten bestaan sowieso nog niet, maar IGO heeft voor die gebieden betere kaarten naar mijn mening.
IGO is een merk?
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_63350297
http://www.i-go.com/en/

Heb I-GO gebruikt op PDA met GPS functie. Of het een merk is met eigen apparatuur weet ik niet.

edit: MIO is volgens mij een bedrijf wat de software van I-GO gebruikt in hun navigatie systemen en ook dezelfde kaarten heeft. Al heb ik daar dus geen ervaring mee.
pi_63350566
Heb zelf een TomTom One Europe, werkte in Italë van de zomer prima, ook in de steden en op secundaire wegen.
Zit overigens alleen west-europa op dan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 19 november 2008 @ 18:04:58 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63351403
Mio bevalt wel wist ook de kleine wegen in frankrijk
  donderdag 20 november 2008 @ 08:24:00 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63365653
Ik heb TomTom tot nu toe gebruikt (naast de Benelux) in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Engeland, op zowel snelwegen als onderliggend wegennet.

Nog niet meegemaakt dat'ie de weg niet meer wist.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 20 november 2008 @ 10:00:22 #8
17205 Profesor
I have a dream!
pi_63367177
quote:
Op donderdag 20 november 2008 08:24 schreef JDude het volgende:
Ik heb TomTom tot nu toe gebruikt (naast de Benelux) in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Engeland, op zowel snelwegen als onderliggend wegennet.

Nog niet meegemaakt dat'ie de weg niet meer wist.
type?
  donderdag 20 november 2008 @ 10:53:46 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_63368509
Ik heb er een van garmin, en die gaat ook door heel europa.

Maar de kaarten zijn simpelweg nog niet zo up to date als hier in west europa, het heeft dus vrij weinig te maken met welk merk gps je gaat rijden, maar hoe jong je kaart is...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_63368952
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:00 schreef Profesor het volgende:

[..]

type?
Kaarten zijn in elk type TomTom Europe hetzelfde.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63378362
ik weet niet of alle merken het doen maar sommige fabrikanten geven je een code die je eenmalig kan gebruiken om het kaartmateriaal te updaten.

zou mij namelijk niet eens verbazen als je nu een tomtom koopt dat er kaartmateriaal uit 2006 in zit.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:31:32 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63379225
Ik heb een ingebouwde navigatie (BMW) en TomTom in de telefoon (HTC). TomTom werkt in vergelijking prima; maar volgens mij hebben ze al een tijdje geen nieuwe kaart gemaakt voor telefoons.
Maar op zich vind TomTom wel alles in West Europa, tot nu toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 20-11-2008 17:38:19 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63379315
met tomtom geweest en genavigeerd, buiten onze buurlanden:
frankrijk (snelweg + paar b wegen)
zwitserland (snelweg)
oostenrijk (snelweg plus wenen en salzberg)
italie (geen touristische plaatsen, kleine wegen, zelfs zandwegen staan der soms op)
duitsland (snelweg, b-wegen plus diverse steden)
geen enkel probleem met bovenstaande

polen:
kende die alleen grote wegen maar dat was onderhand alweer met een oudere kaart....bleef wel de richting aangeven waar je heen moest, dus uiteindelijk kom je er wel....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 20 november 2008 @ 20:09:32 #14
182073 invine
blablabla etc.
pi_63383411
Wij zijn met een Garmin naar kroatie gereden, tot op de stoep precies niks over te klagen heb hem zelf ook prima ding!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  vrijdag 21 november 2008 @ 02:54:39 #15
191418 AcerOne
The One and Only
pi_63394156
in de zomer heb ik de vdo dayton pn1000 gekocht, was in de aanbieding bij de halfords voor 99 euro.
prima ding met 38 landen.

moest naar mijn oom in duitsland, nieuwbouw wijk, was geen probleem om de straat te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')