abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:14:47 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63316268
quote:
Strenger anti-rookbeleid verbaast horeca

AMSTERDAM - De horeca is verrast over de hardere aanpak van kroegbazen die het rookverbod overtreden. Dat heeft een woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) dinsdag gezegd.
ANP

Toch hoopt de branchevereniging dat het gewijzigde beleid van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) de ontstane chaos terugdringt.
Klik hier voor meer informatie!

De KHN spreekt dinsdagmiddag met Klink en wil het dan onder meer hebben over een mogelijke compensatieregeling voor kleine horecaondernemers die ten onder dreigen te gaan.

Brief

In een brief aan de Tweede Kamer schrijft Klink dinsdag dat het overtreden van het rookverbod een economisch delict is. Buiten het uitdelen van de 'gewone' boetes door de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) wil de minister een beroep doen op de Wet op de Economische Delicten. Wie vaker dan twee keer wordt betrapt, moet zijn zaak sluiten of krijgt een torenhoge boete.

De KHN stelt al weken bij de minister aan dat chaos heerst. "We zijn wel blij nu iets van de minister te horen. We hopen dat de maatregelen de chaos terugdringen." Tijdens het gesprek dinsdagmiddag met Klink hoopt KHN ook te kunnen praten over andere knelpunten, zoals het eveneens strafbaar stellen van rokers.

Illegale zuipketen

Ook moet beter worden gekeken naar illegale zuipketen, vindt de vereniging. KHN wil verder dat er een compensatieregeling komt voor kleine horecaondernemers die door het rookverbod over de kop dreigen te gaan.

"In het verleden zijn vaker regelingen getroffen voor ondernemers die het door bepaalde maatregelen niet meer redden", stelt de woordvoerder.

Bezwijken

Stichting Red de Kleine Horecaondernemer vindt dat Klink met deze aanpassing niet werkt aan een echte oplossing. Secretaris van de stichting Wiel Maessen zegt dat het probleem is dat de kleine horecaondernemers bezwijken onder het rookverbod.

"Wat Klink doet, is een economisch delict van een andere orde." Wat de kleine horecaondernemers nu gaan doen, weet hij niet. "We hebben nog niet met onze achterban gesproken, maar ik kan mij voorstellen dat ze eerst de eerste twee boetes afwachten en daarna verder kijken."

Oorlog

De aanpak van Klink werkt alleen maar averechts. Dat zegt Koen Vollaers, eigenaar van de Amsterdamse horecagelegenheid Pacific Parc dinsdag. "Hij probeert met dit soort oorlogsverklaringen het roken de kop in te drukken, maar ik denk dat heel veel café-eigenaren denken 'als het zo moet dan gaan we door tot het einde'."

Vollaers heeft sinds het rookverbod in zijn zaak speciale rookpauzes ingevoerd.

Op de vrijdag- en zaterdagavond, als de restauranttafeltjes aan de kant zijn en de voetjes van de vloer gaan, licht er zo'n beetje elk uur een bord op met de tekst 'rookpauze'. Dat gaat gepaard met rookmachines en een speciaal muziekje en blijft ongeveer zes minuten branden.
Ik vraag me af of "de horeca" een chromosoom teveel heeft... Eerst negeren ze een wetgeving, hangen dat aan de grote klok en gaan ze vervolgens raar opkijken als het beleid strenger wordt gemaakt

De huilie van het jaar award gaat naar de kleine horeca ondernemer
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63316438
*kuche kuche* eensch!
'Ja' op alles...
pi_63317202
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of "de horeca" een chromosoom teveel heeft... Eerst negeren ze een wetgeving, hangen dat aan de grote klok en gaan ze vervolgens raar opkijken als het beleid strenger wordt gemaakt
Het chromosoom teveel moet je denk ik bij de overheid zoeken, het is natuurlijk nogal absurd dat een ingevoerde wet zo snel al een aanpassing nodig heeft.

Het negeren van wetgeving zegt natuurlijk ook al genoeg over de onzinnigheid die overheid heet natuurlijk maar ik verwacht niet dat jij, die nogal graag aan het handje wordt meegenomen door de overheid, dit begrijpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2008 14:56:15 ]
pi_63317235
Moeten ze niet een wet maken die het in twijfel trekken van de dodelijkheid van meeroken strafbaar stelt? Een gezondheidspolitie, een gedachtenpolitie, de heilstaat nadert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:05:38 #5
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_63317613
Rookverbod in de horeaca is onzin. Dit hele rookverbod is voor de werknemers in de horeca, niet voor de gasten. Best grappig om een branche waarin 90% van de werknemers rookt te gaan verbieden te roken op hun werkplak
De overige 10% van de horecawerknemers die niet roken weten dat er gerookt wordt in de horeca en vinden dit niet erg.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:40:00 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63318461
Razzia's zijn leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63318544
quote:
De horeca is verrast over de hardere aanpak van kroegbazen die het rookverbod overtreden.
De horeca is verrast? Al maandenlang proberen kroegbazen het rookverbod te saboteren en dan zijn ze verrast over een hardere aanpak?

Jezus, hoe dom ben je dan?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_63318651
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

het is natuurlijk nogal absurd dat een ingevoerde wet zo snel al een aanpassing nodig heeft.

Ja inderdaad, de horeca moet niet zo zeuren dat ze die wet aangepast willen zien!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:48:59 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63318679
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De horeca is verrast? Al maandenlang proberen kroegbazen het rookverbod te saboteren en dan zijn ze verrast over een hardere aanpak?

Jezus, hoe dom ben je dan?
Dan ben je zo dom om te geloven dat de fundamentalistisch-christelijke dictatuur verstandig doet en de wet terug gaat draaien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63318777
quote:
De aanpak van Klink werkt alleen maar averechts. Dat zegt Koen Vollaers, eigenaar van de Amsterdamse horecagelegenheid Pacific Parc dinsdag. "Hij probeert met dit soort oorlogsverklaringen het roken de kop in te drukken, maar ik denk dat heel veel café-eigenaren denken 'als het zo moet dan gaan we door tot het einde'."
Ik snap de zorgen van uitbaters van kleine horecaondernemingen wel, maar hun illegale protestacties hebben nu een averechts effect. In plaats daar lering uit te trekken en andere oplossing te zoeken gaan ze nu waarschijnlijk een nog diepere kuil voor zichzelf graven. Slim
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_63318813
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan ben je zo dom om te geloven dat de fundamentalistisch-christelijke dictatuur verstandig doet en de wet terug gaat draaien.
aggossie

Verkas je toch lekker naar Iran, daar mag je vast nog wel roken in de horeca
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:54:17 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63318837
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja inderdaad, de horeca moet niet zo zeuren dat ze die wet aangepast willen zien!
Klink moet niet zeuren dat iedereen zijn stupide wet negeert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63318879
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Klink moet niet zeuren dat iedereen zijn stupide wet negeert.
Oh nee, want het is normaal dat we hier wetten negeren, daar moeten we niet om zeuren.

Ik kom straks even jouw auto jatten. En dan niet zeuren dat ik een wet negeer he!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:57:01 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63318935
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

aggossie

Verkas je toch lekker naar Iran, daar mag je vast nog wel roken in de horeca
Verhuis jij lekker naar Iran als je onzin-wetten zo leuk vind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 november 2008 @ 15:59:20 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63318989
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oh nee, want het is normaal dat we hier wetten negeren, daar moeten we niet om zeuren.

Ik kom straks even jouw auto jatten. En dan niet zeuren dat ik een wet negeer he!
Appel- peer
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63318992
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Verhuis jij lekker naar Iran als je onzin-wetten zo leuk vind.
Nee hoor, ik ben prima tevreden met het rookverbod

De meeste kroegen waarin ik kom hebben (ook volgens zichzelf) echt niet minder mensen over de vloer.

Ik kan me de problemen van kleine horeca-ondernemers voorstellen (zoals ik al zei), maar hun acties werken gewoon averechts. Daar staan ze nu om te huilen

Mijn moeder zij vroeger wel eens: "eigen schuld, dikke bult"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_63319011
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Appel- peer
Als je als essentie neemt dat men de wet niet dient te overtreden, is het zeker geen appel-peer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_63319063
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63319083
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:02 schreef Monolith het volgende:
[ afbeelding ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:15:00 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63319416
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als je als essentie neemt dat men de wet niet dient te overtreden, is het zeker geen appel-peer.
Als de wet het uitgangspunt is mag er gewoon gerookt worden in de horeca. Voor 1 juli was het niet verboden, als de wet lijdend is kan dat dus niet veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63319626
quote:
Tijdens het gesprek dinsdagmiddag met Klink hoopt KHN ook te kunnen praten over andere knelpunten, zoals het eveneens strafbaar stellen van rokers.
quote:
De aanpak van Klink werkt alleen maar averechts. Dat zegt Koen Vollaers, eigenaar van de Amsterdamse horecagelegenheid Pacific Parc dinsdag. "Hij probeert met dit soort oorlogsverklaringen het roken de kop in te drukken, maar ik denk dat heel veel café-eigenaren denken 'als het zo moet dan gaan we door tot het einde'."
Heksenjacht. Ome Klink bepaald wel wat goed en wat slecht voor je is. Nederland is helaas al lang niet meer het land van tolerantie en vrijheid waar mensen het zo vaak over hebben. Het is een leugen, een fantasie.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:24:08 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63319664
overigens frappant hoe de tegenstanders van het verbod het een feitelijk onzinverbod noemen, vaak onderbouwd met dat ze van iedereen om hun heen horen dat ze tegen het verbod zijn en dat personeel: dat rookt ook allemaal dus die zitten niet te wachten op een rookvrije werkplek.

Het feit dat ze enkel telkens moeten melden geeft al aan dat dat juist een onzingehalte heeft van jewelste.

Nog steeds wordt het rookverbod een warm hart toegedragen door heel veel mensen, bij mijn weten nog steeds de meerderheid van Nederland
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:25:46 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63319704
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:22 schreef PDOA het volgende:

[..]


[..]

Heksenjacht. Ome Klink bepaald wel wat goed en wat slecht voor je is. Nederland is helaas al lang niet meer het land van tolerantie en vrijheid waar mensen het zo vaak over hebben. Het is een leugen, een fantasie.
ome klink rookt zelf ook
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:27:44 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63319744
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:24 schreef MikeyMo het volgende:


Nog steeds wordt het rookverbod een warm hart toegedragen door heel veel mensen, bij mijn weten nog steeds de meerderheid van Nederland
Jij let echt niet op.

De meerderheid van Nederland zit niet in de kroeg, kroegen verbieden
De meerderheid van Nederland houd niet van metal, metal verbieden.
De meerderheid van Nederland stemt geen ChristenUnie, CU verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63319908
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als de wet het uitgangspunt is mag er gewoon gerookt worden in de horeca. Voor 1 juli was het niet verboden, als de wet lijdend is kan dat dus niet veranderen.
Onzin-antwoord en dat weet je, maar blijkbaar is dat het enige wat anti-rookverbod-huilies nog als antwoord hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')