abonnement Unibet Coolblue
pi_63282727
De stemming is gesloten, de stemmen geteld, de trofees kunnen worden toegewezen. Iedereen hartelijk dank voor alle bijdragen, aan POL, aan FOK, aan de verkiezingen.

De uitslag

  • Alexander Pechtold Trofee - Beste discussievoerder.
    Overtuigend: DS4 !
    Na in 2006 getipt te zijn als goede aanwinst, in 2007 net naast de 'Pechtold' grijpend, sleept hij 'm nu binnen. Negen stemmen maar liefst.

    Iblis, Reya en Yildiz delen de tweede plaats, met samen evenveel stemmen als DS4.

    Meermaals genoemd werden EchtGaaf, Klopkoek, sneakypete en Hexagon. Ook genoemd: Argento, Chewie, Elfletterig, HenriOsewoudt, Montov, Monolith, sigme, Wheelgunner.

  • Boer Koekoek Trofee - Slechtste discussievoerder.
    Even overtuigend: Klopkoek.

    Hierbij als duidelijke vice-koekoek JohnDope met 4 stemmen.

    henkway, StefanP, SCH, Martijn_77, DrWolffenstein, Apollyon, EchtGaaf, Scorpio, Aoristus, du_ke, BogardeRules en Papierversnipperaar werden ook een of tweemaal gekoekoekt.


  • Hans van Mierlo Trofee - Beste topicopener.
    Vorig jaar werd hij ook genoemd voor deze trofee, nu met 8 stemmen verkozen: Klopkoek.
    Met 6 stemmen is sigme de reserve.

    Ook leuke openers zijn Yildiz, EchtGaaf, LXIV, Scaurus en Meki.


  • Multatuli Trofee - Beste schrijfstijl.
    Tradidioneel wordt de schrijfstijl van Apropos meest geloofd. Zeven muzen.

    Evenveel stemmen verdelen Reya en LXIV.
    Genoemd werden ook Klopkoek, Pool, Ringo, Yildiz, Freako, EchtGaaf, Kees22, Argento en Iblis


  • Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer.
    Men is eensgezind. De beste nieuwe is de conservatief: Scaurus
    15 maal genoemd.

    Ook verwelkomd: Picchia, Stephe, Bluesdude, Neusje, one_of_the_few

  • Kantspeldje - LINKS!
    Rood_verzet werd vorig jaar de Marijnissenspeld toegekend, nu kan er het Kantspeldje naast gestoken worden.

    Klopkoek staat klaar als reserve, met 8 stemmen slechts tweemaal minder genoemd.
    Floripas, SCH, Bleusdude, EchtGaaf en ethiraseth zijn ook nogal links van aard

  • Van Baalenvaantje - RECHTS!
    Rechtst is DrWolffenstein, na vorig jaar rechts ingehaald te zijn de eer van eervorig jaar weer hersteld. Met maar liefst 11 voordrachten.

    Meermaals genoemd werden ook Scaurus, JohnDope en Napalm.

    Eenmaal rechtsaf gingen Lyrebird, Picchia, StefanP, Jurgen21, Boze_Appel, Bolkesteijn, JpJedi, Fastmatti.


  • SGP Houvast - DOGMA!
    Gelijk aan vorig jaar: HenriOsewoudt

    Leerling Boze_Appel krijgt drie stemmen, EchtGaaf en du_ke elk twee.

    Ook overtuigd zijn Pool, Rood_verzet, SCH, StefanP,Aoristus, Chewie, JohnDope en Martijn_77.


  • Sharon Dijksma Toffee - De leuke gezelligerd die altijd aanwezig is maar inhoudelijk nauwelijks iets bijdraagt.
    Of dat leuk en gezellig blijft is de vraag, maar Rock_de_braziliaan krijgt zoals alle jaren de meeste stemmen.

    pberend en henkway zijn ook gezelligerds.
    Vergezeld van Papierversnipperaar, Ringo, tong80, du_ke, Apropos, MrX10982 en Hexagon.


  • G.J. Schutte Schaal - steeds beschaafd blijvend en op constructieve wijze discussies voorziend van nuttige achtergrondinformatie.
    Freako is meer dan een dossier.

    Ook Yildiz, zakjapannertje, Reya, sneakypete en Bolkesteijn zijn vakergenoemde waardevolle bijdragers.

    sigme, Ryan3, Apropos, Argento, waht, LXIV, HenriOsewoudt, Floripas, du_ke, Pool en Montov zijn ook net.


  • Maxime Verhagen Vod ; De beste zuiger.
    Ryan3 zuigt het best.

    du_ke, SCH, Klopkoek en EchtGaaf kunnen er nog een puntje aan zuigen.

    Bluesdude, Monidique, Scaurus, Boze_Appel, DS4, Gelly, JohnDope en Martijn_77 zuigen zachtjes


  • Mark Rutte Klepel - De schrijver van de meest vreemde metaforen en/of de meest kromme vergelijkingen.
    Meeste lof werd JohnDope aangewuifd.

    Tweede piano speelt EchtGaaf

    Op vinketouw loeren Klopkoek, Zhe-Devill, Meki, SCH, Yildiz, henkway, Bluesdude, Aoristus, fok_the_system, du_ke.


  • Lenin Lintje. Die bloedserieus de meest vreselijke ingrepen voorstelt.
    Onmiskenbaar: EchtGaaf. Twintig stemmen maar liefst!

    Ieder een stem kregen: sigme, marsyas, Klopkoek, SeventhWave, Rood_verzet, El_Matador, DrWolffenstein, Hexagon en henkway


  • Thom de Graaff Poedelprijs. Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt.
    Opvallend onopvallend: Hexagon.
    Onopvallend onopvallend zijn El_Matador, Maartena en EchtGaaf.

    Net niet onopgemerkt bleven pberends, Yildiz, Monidique, zakjapannertje, Scaurus, Rock_de_braziliaan, Popolon, Pool, en_door_slecht, Elfletterig, Autodidact, AgLarrr, icecreamfarmer_NL, Freako, Floripas en ethiraseth


  • Mariette Hamer Stuk. Leverancier van bijdragen waarvan noodzaak, doel, strekking en/of inhoud de lezertjes ontgaat.

    Helder; Martijn_77, wel door drie stemmers genoemd.
    laforest volgt met een stemmetje minder.

    Ook een klap met de hamer kregen Wheelgunner, Monidique, Meki, JohnDope, du_ke, Bluesdude, henkway en FeestNummer


  • Pim Fortuyn Trofee - User die het meest wordt gemist.
    Hors concours: Aaahikwordgek.

    Na hem werden door meerderen gemist: ExtraWaskracht, PJORourke, McCarthy, X-Ray, Zwaardvisch en Elseetje.

    Nog steeds gemist worden Lemmeb, Sjun, Aldus.Sprak.God, Oud_Student, PMB_RUG en Genverbrander.


  • Rinnooy Kan Lintje - Goede potentiële aanwinst (een aansporing voor iemand die nauwelijks in POL komt, uit wiens bijdragen in andere subfora blijkt dat het een goede aanwinst zou zijn).

    Evenals vorig jaar wordt Haushofer vaker genoemd. Kan 'ie toevoegen aan z'n fotoboek.

    Aangezien hij zich niet lijkt te laten lokken worden ook lintjes toegekend aan:
    Peterselieman
    MinderMutsig
    sizzler
    Remco_Delft
    Posdnous
    Leolinedance
    ExtraWaskracht
    Admiraal_anaal
    Herald
    G.Fawkes

    Nagekomen post: de Prof. dr. ir. P. Akkermans benoeming: voor meest verschillende posities genoemd, geen enkele toegewezen gekregen.
    In 7 categorien 10 stemmen: du_ke.

    Dat was het! Als altijd: tel-, spel- en denkfouten komen voor mijn rekening.
    Hierbij neem ik de gelegenheid te baat allen een een welgemeende t(r)oost vanwege toegekende en uitgebleven nominaties.

    [ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 17-11-2008 21:06:40 ]
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
      maandag 17 november 2008 @ 10:26:19 #2
    153070 Rock_de_Braziliaan
    Stranger than fiction
    pi_63282805
    Sigme, dank voor de vele noeste arbeid.
    "I think I'm in a tragedy"
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
    "In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
    pi_63283159
    Als met dogma's het non-agressie-principe en de souvereiniteit van het menselijk lichaam bedoeld worden dan neem ik mijn award trots en dankbaar in ontvangst.

    Ik wil graag mijn ouders bedanken, en mijn vrienden en natuurlijk mijn vrouw en zes kinderen zonder wiens steun en liefde ik het nooit had gekund. Mijn dvd's zijn te koop in de foyer en tevens ben ik te boeken voor kinderpartijtjes.
      maandag 17 november 2008 @ 10:47:25 #4
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_63283186
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 10:22 schreef sigme het volgende:
    De stemming is gesloten, de stemmen geteld, de trofees kunnen worden toegewezen. Iedereen hartelijk dank voor alle bijdragen, aan POL, aan FOK, aan de verkiezingen.


  • Thom de Graaff Poedelprijs. Degene die zichzelf keurig gedraagt, leuk meepraat, niet overdreven veelt reageert en vaak best zinnige dingen zegt.
    Opvallend onopvallend: Hexagon.
    Onopvallend onopvallend zijn El_Matador, Maartena en EchtGaaf.

  • Het is het haar dat het m doet!



    pi_63283556
    Vanuit zijn onderduikadres bedankt Scaurus iedereen die op hem gestemd heeft. Aangezien ik niet in levende lijve aanwezig kan zijn, zal ik jullie met een videoboodschap toespreken!
    pi_63283993
    Met een iets beschaafdere insteek is Klopkoek zeer zeker geen slechte debater. Hij bezit ook veel inhoudelijke kennis van de stand van zaken. Maar als de vulkaan losbarst zaait ‘ie dood en verderf.

    Het lijkt dus misschien niet geheel terecht om hem 'boven' anderen te plaatsen als 'slechtste discussievoerder', maar de kiezer is onverbiddelijk.

    [ Bericht 5% gewijzigd door Picchia op 17-11-2008 11:47:14 ]
      maandag 17 november 2008 @ 11:39:30 #7
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_63284274
    Niet heel verrassend als je de stemmen een beetje gevolgd hebt, maar wel erg leuk! Nu maar hopen dat met name Klopkoek de feedback ter harte neemt

    Ere aan wie ere toekomt en sigme: lof en dank voor de inspanning!
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

    - Oliver Goldsmith, The Deserted Village
    pi_63284517
    Gefeliciteerd. Ik zie een groot aantal terechte winnaars en vermeldingen
    pi_63284769
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:27 schreef Picchia het volgende:
    Het lijkt dus misschien niet geheel terecht om hem 'boven' anderen te plaatsen als 'slechtste discussievoerder', maar de kiezer is onverbiddelijk.
    Het lijkt mij wel terecht, de keren dat hij beschaafd discusiert zijn helaas te schaars.

    winnaars gefeliciteerd en sigme bedankt
    pi_63284961
    De inspanning die voor dit gebeuren geleverd werd vind ik zonder meer lovenswaardig.

    [ Bericht 2% gewijzigd door damian5700 op 17-11-2008 12:17:28 ]
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
    pi_63284986
    Dank aan sigme voor het vele werk en de mooie presentatie zoals vanouds.

    Wat jammer nou weer dat er niet een trofee bestaat voor de meest genoemde en gestemde

    Hoe zou die moeten heten trouwens
      maandag 17 november 2008 @ 12:09:54 #12
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_63285036
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
    Dank aan sigme voor het vele werk en de mooie presentatie zoals vanouds.

    Wat jammer nou weer dat er niet een trofee bestaat voor de meest genoemde en gestemde

    Hoe zou die moeten heten trouwens
    De Professor Akkermans award was er vroeger

    Maar die zou eigenlijk voorbehouden moeten zijn aan degene die het vaakst wordt genoemnd zonder ook maar een award te krijgen
    pi_63285121
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 12:09 schreef Hexagon het volgende:

    [..]

    De Professor Akkermans award was er vroeger
    Dat is waar ook....
    quote:
    Maar die zou eigenlijk voorbehouden moeten zijn aan degene die het vaakst wordt genoemd zonder ook maar een award te krijgen
    Ik ben benieuwd wie dat is
    pi_63285172
    En oja, natuurlijk wil ik ook Lenin bedanken voor het mogelijk maken voor een trofee voor mij dit jaar. Ik zou ook niet zonder kunnen.
    pi_63285206
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:49 schreef Elfletterig het volgende:
    Gefeliciteerd. Ik zie een groot aantal terechte winnaars en vermeldingen
    Wie zijn er niet terecht gekozen?
      maandag 17 november 2008 @ 12:22:40 #16
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_63285356
    Weer een speldje waard om in de plee te spoelen, als men nou Paul de Groot Penningen of Marcus Bakker Medaillons uitgaven...
    pi_63285384
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 12:22 schreef rood_verzet het volgende:
    Weer een medaille waard om in de plee te spoelen, als men nou Paul de Groot Penningen of Marcus Bakker Medaillons uitgaven...
    Ik ga volgend jaar de Barack Obama award in de wacht slepen. Noblesse oblige
      maandag 17 november 2008 @ 12:30:05 #18
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_63285529
    Leuke verkiezingen.

    Goed om te zien dat ik nergens een trofee heb, ergens. .
    Als ik gestemd had, had ik trouwens Lithion een goede stem gegeven. Zijn posts waardeerde ik altijd wel.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_63285575
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 11:27 schreef Picchia het volgende:
    Met een iets beschaafdere insteek is Klopkoek zeer zeker geen slechte debater. Hij bezit ook veel inhoudelijke kennis van de stand van zaken. Maar als de vulkaan losbarst zaait ‘ie dood en verderf.

    Het lijkt dus misschien niet geheel terecht om hem 'boven' anderen te plaatsen als 'slechtste discussievoerder', maar de kiezer is onverbiddelijk.
    Klopkoek is een vrij waardeloos debater. Argumenten brengt hij amper naar voren, vaak is het enige wat hij kan doen verontwaardigt 'fascist!' of 'nationalist!' roepen. Hij blinkt uit in de persoonlijke aanvallen en inspelen op lage sentimenten, zoals het herhaaldelijk uitmaken van rechtse users voor fascisten. Hierbij toont hij ook nog eens een totaal gebrek aan (historische) kennis van de ideologische en politieke stromingen. Menigmaal heb ik (Scaurus) hem al de les moeten lezen. De volgende dag begint het dan weer van vooraf aan met kinderlijk gescheld en ad hominem aanvallen.
      maandag 17 november 2008 @ 12:39:46 #20
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_63285752
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 12:32 schreef tiswah het volgende:

    [..]

    Klopkoek is een vrij waardeloos debater. Argumenten brengt hij amper naar voren, vaak is het enige wat hij kan doen verontwaardigt 'fascist!' of 'nationalist!' roepen. Hij blinkt uit in de persoonlijke aanvallen en inspelen op lage sentimenten, zoals het herhaaldelijk uitmaken van rechtse users voor fascisten. Hierbij toont hij ook nog eens een totaal gebrek aan (historische) kennis van de ideologische en politieke stromingen. Menigmaal heb ik (Scaurus) hem al de les moeten lezen. De volgende dag begint het dan weer van vooraf aan met kinderlijk gescheld en ad hominem aanvallen.

    Zeg Scaurus, t'is niet echt handig om te posten onder een kloon account. Daarnaast zegt je ban ook iets over je vermogen om te debatteren. Pot, de ketel
    pi_63285885
    Oeps. Laat je admins het maar niet zien, Scaurus. Hoe krijg je het voor mekaar?
    pi_63285906
    Sssst!
      maandag 17 november 2008 @ 12:49:19 #23
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_63286002
    Het is wat, sommige mensen kunnen het niet volhouden om een week lang niet te posten
      maandag 17 november 2008 @ 12:49:54 #24
    66825 Reya
    Fier Wallon
    pi_63286025
    Elkaar.
    pi_63286732
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
    Wie zijn er niet terecht gekozen?
    Ik heb zo m'n redenen om daar niks over te zeggen. Laat ik er twee dingen over zeggen: je eigen politieke mening beïnvloedt mede hoe je tegen bepaalde users aankijkt. En ik heb geen zin om verbitterd of verongelijkt over te komen, temeer omdat ik zelf (bewust) niet heb gestemd.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')