Toch even een post in dit toic maken.

Heb een paar maanden geleden ongeveer 2-3 maanden last gehad van slijm/bloed bij mn ontlasting en meer winden

, na een lange tijd wachten (wachtlijst) eindelijk bij de MDL arts kunnen komen maar toen waren de verschijnselen alweer weg. Waarschijnlijk een colitis, maarja, niet met zekerheid kunnen zeggen, onderzoek bij geen klachten vond de arts niet zo zinvol en ik had er eigenlijk ook niet zoveel zin in.
Verder geen darmklachten in de familie behalve brandend maagzuur en darmkanker bij de broer van mijn opa (ver weg dus).
Ik heb op internet al wat rondgestruind naar de oorzaak en behandeling van colitis enzo maar kon daar niet zoveel over vinden.. Wat ik begrijp is dat een colitis uiteindelijk wel over kan gaan in een colitis ulcerosa, klopt dat? Weet iemand hier wat de oorzaak van een colitis is, en of je daar nog verder iets aan kan doen? De MDL arts zei ook gewoon gezond eten/bewegen/niet veel drinken en niet roken etc, maar dat doe ik allemaal al. En vitaminepillen slik ik ook maar gewoon voor de zekerheid, misschien doet dat nog wat.
Ik hoop in ieder geval dat het niet terugkomt, maarja, je weet nooit helaas.
I never look back, darling. It distracts from the now.
M