abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_227508
Helemaal mee eens Bor !
Daarnaast kwam 'vannacht in het bad' nog een onderwerp naar voren dat Willem innerlijk bezighoudt:
hij noemde het verblijf in het BB-huis voor hemzelf "ook therapeutisch, achteraf dan".

Een voorbeeld, m.i. dat veel bewoners óók nog hele andere motieven meebrengen, die soms veel meer aandacht van hen hebben dan 'het spelletje en de prijs of competitie'.
Dat VOO hier geen aandacht aan besteedt, cq. rekening mee houdt, en het soms zelfs schandelijk uitbuit voor kijkcijfers,
wil niet zeggen dat wij er ook maar aan moeten voorbijgaan. Ook Bart vatte dat gisteren op zijn manier samen in de uitzending, toen hij het 'winnen' relativeerde en de 'groeps-samenhang' benoemde.

pi_227509
quote:
op 12-10-1999 om 02:02 PM schreef Moor het volgende:
Een voorbeeld, m.i. dat veel bewoners óók nog hele andere motieven meebrengen, die soms veel meer aandacht van hen hebben dan 'het spelletje en de prijs of competitie'.
Dat VOO hier geen aandacht aan besteedt, cq. rekening mee houdt, en het soms zelfs schandelijk uitbuit voor kijkcijfers,
wil niet zeggen dat wij er ook maar aan moeten voorbijgaan. Ook Bart vatte dat gisteren op zijn manier samen in de uitzending, toen hij het 'winnen' relativeerde en de 'groeps-samenhang' benoemde.

Dit topic gaat weer helemaal de goede kant op! Mijn 'anti-Ruud' post was meer bedoeld om mensen in te laten zien dat Willem helemaal niet zo veel fouter bezig is dan de andere bewoners. Hij uit zijn frustraties en gevoelens nu eenmaal op een andere manier. Hij wil graag feedback bij voornamelijk Karin en Maurice, Ruud gebruikt de DBK als uitlaatklep en Bart probeert zijn schild hoog te houden en zo weinig mogelijk te laten merken. Hoe kun je een oordeel vellen over wat de meest morele manier is, en wat de minste?
Pas wanneer ze echt helemaal open en eerlijk zijn tegenover elkaar blijkt wat er echt aan de hand is. Willem heeft Bart erg hoog zitten, en is daarom ook zo gekwetst als Bart een rotopmerking maakt. Waar Ruud kwaad wordt om kritiek, wordt Willem eerder verdrietig. Zijn beeld van Bart is m.i. wel helemaal juist, en dat heeft V. heus niet in hoeven fluisteren. Maar in tegenstelling tot wat velen denken, lijkt Willem hem dat niet te misgunnen.
Hieruit blijkt maar weer eens, dat het ontzettend moeilijk, zo niet onmogelijk een moreel oordeel over de bewoners -wie dan ook- te vellen als je niet bij ze in huis zit.
Je 'damage control' campagne steun ik dan ook van harte, Moor!

Under the spreading chestnut tree
I sold you and you sold me

*******

Ruud: En de helft, da's vijftig procent!

  vrijdag 10 december 1999 @ 15:22:00 #28
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_227510
quote:
op 12-10-1999 om 02:02 PM schreef Moor het volgende:

Een voorbeeld, m.i. dat veel bewoners óók nog hele andere motieven meebrengen, die soms veel meer aandacht van hen hebben dan 'het spelletje en de prijs of competitie'.
Dat VOO hier geen aandacht aan besteedt, cq. rekening mee houdt, en het soms zelfs schandelijk uitbuit voor kijkcijfers,
wil niet zeggen dat wij er ook maar aan moeten voorbijgaan. Ook Bart vatte dat gisteren op zijn manier samen in de uitzending, toen hij het 'winnen' relativeerde en de 'groeps-samenhang' benoemde.


Ik denk dat je nu de bewoners wel erg veel krediet geeft. Je denkt toch niet dat de bewoners als een soort opdracht tot zelfstudie het huis in stappen... Dat ze nu na verloop van tijd er achter komen dat ze heel veel over zichzelf hebben geleerd en dat dit soort "ontberingen" nuttig zijn in het leven is meer een toevallig gevolg van het programma. Bovendien zullen zij in een proces van cognitieve dissonantie zichzelf willen overtuigen waarom ze in godsnaam zijn begonnen aan dit project als het hen geen geld of roem opleverd. Het zit in de mens het goede uit een situatie te halen, ...gelukkig maar. Dat neemt niet weg dat dit op voorhand motieven zijn geweest volgens mij

gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
pi_227511
quote:
op 12-10-1999 om 01:53 PM schreef Bor het volgende:
Ik denk dat hier een kern van waarheid inzit. Willem staat nu ook aan een nieuw begin door zijn scheiding maar hij is ouder en heeft meer verantwoordelijkheden (kinderen, allimentatie, werk, etc.) dan Bart. Daarnaast is hij ook bang om alleen te zijn en is daardoor afhankelijk van anderen. Bij Bart ziet hij het onbezorgde, het vrije, onafhankelijke jonge hondengedrag en ik denk dat hij op een bepaald (onbewust?) niveau jaloers is op de mogelijkheden die Bart heeft en hij voor zich zelf niet durft of kan zien.

Dat onbezorgde , vrije onafhankelijke jonge hondnegedrag dat hij nooit gekend heeft omdat hij vanaf zijn 16e verkering had met Tessa wat nu net spaak is gelopen. Als Willem Bart ziet denkt hij waarschijnlijk aan alles wat hij heeft misgelopen en wat hij nog kunnen doen maar waaraan hij, achteraf misschien wel heel spijtig, niet aan toe is gekomen.

et qu'est ce que vous voulez faire avec cet information?
wel, rien ne faire pas avant le jour de gloire est arrive.

  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 december 1999 @ 15:40:00 #30
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_227512
Beste Moor,

Wat betreft Ruud ben ik het deels met je eens en deels niet. Met betrekking tot de vraag is Ruud naïef kan je de twee definities van naïviteit nemen: 1) ongekunsteld, 2) onnozel, blijkgevend van weinig inzicht. Wat betreft het eerste kan dat kloppen, maar aan definitie 2) voldoet Ruud in het geheel niet. Hij heeft volgens mij donders goed door hoe het allemaal in elkaar zit. Een buitengewoon verhelderend moment vond ik zijn opmerking in de DBK dat het hem wel uitkwam wat Bart over Willem zei. En dat leek me geen verspreking. Ruud beseft heel goed dat W 's imago hiermee ook naar het publiek onderuit gehaald wordt, en dat zijn kans op de 250K hierdoor stijgt.

Dat Ruud deels overkomt alsof-ie de boel niet begrijpt is volgens mij selectief luisteren, deel een houding die hem in zijn leven verder heeft geholpen: be smart, act dumb.

Deze slinksheid zal niet zozeer op een intellectueel niveau afspelen, maar puur op gevoel weet Ruud dat zijn huidige houding werkt. Het is een mensen-man. Heeft veel contact met veel mensen en weet op intuitie wel hoe mensen in elkaar zitten. Hij is wel niet zo eloquent om dit uit te leggen. Hij heeft daar ook geen reden toe, sterker nog het komt hem niet van pas om het uit te leggen. Maar dat maakt hem niet naïef.
Kortom, Ruud koestert zijn zogenaamde naïeviteit, maar is zeker op gevoelsniveau in het geheel niet.

Tenslotte als zijpad: Willems actie om te zeggen dat-ie de leider genoemd werd door de psycholoog was pas een echt naïeve actie ! Als-ie er een beetje over nagedacht had, had-ie beseft dat je je daar niet populair mee maakt, zowel binnen als buiten het huis..

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_227513
Doc, ik heb bij feedback gelezen,dat je gepromoveerd bent.
In Nijmegen ? Wat is de titel van je dissertatie ?
Uit pure interesse.
groetjes eli.
Ik ben tegen [url=http://www.zinloosgeweld.nl]zinloosgeweld.[/url]
pi_227514
Even reageren op de reactie van Zonnedauw en een beetje Karmozijn. Jullie laten in je quotes een stukje weg uit de passage van Moor die zeker voor Zonnedauws bijdrage essentieel is:

De Quote van Moor uit de stream van gisteravond: "W: Ik zit hier ook nog op Therapeutische basis. Achteraf dan he."

Die laatste twee woorden geven de essentie aan van Zonnedauws reactie.

[Dit bericht is gewijzigd door Kierewiet! (Datum 10 December 1999).]

Blijft zich verbazen
pi_227515
Doc schreef over Ruud:
Een buitengewoon verhelderend moment vond ik zijn opmerking in de DBK dat het hem wel uitkwam wat Bart over Willem zei. En dat leek me geen verspreking. Ruud beseft heel goed dat W 's imago hiermee ook naar het publiek onderuit gehaald wordt, en dat zijn kans op de 250K hierdoor stijgt.

Volgens mij is het correcte citaat (over wat Bart van Willem zei): "En dat kan ik wel gebruiken."
Ik interpreteerde dat als wederom een poging van Ruud om met de rest mee te komen. Deed me denken aan de gesprekken die hij had met Bianca over het nomineren. Na die gesprekken begon Ruud opeens woorden als ‘mijn keuze onderbouwen’ te gebruiken. Ruud is verbaal niet zo bedreven, maar wil dolgraag meedoen en pikt van iedereen een graantje mee. Denk ook aan de confrontaties met Anouk (de 100 gehaald), Anouk is in het studentenmilieu geschoold in het razendsnelle verbale geweld. Ruud kon daar niks mee, viel helemaal stil. Ruud is iemand van de lange verhalen. Met of zonder einde.

Wat Willem en Bart betreft, behalve jaloezie op het onbezorgde jonge honden gedrag, speelt er volgens mij domweg ergernis mee. Willem (en Karin en Maurice) ergeren zich aan iemand die duidelijk over flinke capaciteiten beschikt maar er geen donder mee doet. 14 jaar op school vindt Bart wel genoeg, wat hij gaat doen weet hij nog niet, misschien een tijdje bordenwassen bij z’n broer, ‘het komt wel aanwaaien’. Dat laatste is een citaat van gisteravond waar Maurice en Karin vrij fel op reageerden. Willem heeft de leeftijd dat je weet dat er niks aan komt waaien, dat de wereld hard is en dat je ervoor moet werken.

  vrijdag 10 december 1999 @ 20:40:00 #34
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_227516
quote:
Ik denk dat je nu de bewoners wel erg veel krediet geeft. Je denkt toch niet dat de bewoners als een soort opdracht tot zelfstudie het huis in stappen... Dat ze nu na verloop van tijd er achter komen dat ze heel veel over zichzelf hebben geleerd en dat dit soort "ontberingen" nuttig zijn in het leven is meer een toevallig gevolg van het programma. Bovendien zullen zij in een proces van cognitieve dissonantie zichzelf willen overtuigen waarom ze in godsnaam zijn begonnen aan dit project als het hen geen geld of roem opleverd. Het zit in de mens het goede uit een situatie te halen, ...gelukkig maar. Dat neemt niet weg dat dit op voorhand motieven zijn geweest volgens mij

Ben ik toch niet helemaal met je eens Zonnedauw. Dat ze open en bloot voor iedereen te zien zouden zijn, wisten ze inderdaad, en dat kan dus, overdreven gezegd, als kruiwagentje dienen. Maar bij Willem heb ik echt het idee dat het escapisme was dat hem het BB-huis in dreef. Schone lei, we zien wel wat het wordt, hoe ik eruit kom, wat er allemaal gebeurd.
De bewoners weten natuurlijk d.m.v. puzzels en gouden platen en borsato's wel dat het programma ontzettend goed scoort. Willem zit daar denk ik wel mee. Hij voelt zich erg veilig in het huis. In de uitzending van vandaag benadrukte hij dat hij ontzettend veel geleerd heeft over zichzelf, oprecht blij was hij er ook mee.

En Karin is ook met een duidelijke missie het BB huis ingegaan. Ik denk dat het juist zeer aannemelijk is dat ze 'als opdracht tot zelfstudie' het huis in zijn gegaan. Ikzelf kan het me in ieder geval levendig voorstellen.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_227517
Ik denk dat Ruud en Bart heel veel publiciteit en aanbiedingen krijgen als ze het huis verlaten. Meer dan de rest van de bewoners.
Ruud, omdat hij gewoon een 'typetje' is, die je heel leuk bepaalde reklame kunt laten doen.
Bart heeft alles in zich om een typetje van VOO te worden.
Dus als ze een beetje slim zijn, kunnen ze er veel meer aan verdienen dan 250.000

pi_227518
Iedereen weet dat niets zo goed is voor zelfbezinning als een redelijke mate van rust. Aleen is zelfs het woord rust op veelerlei manieren uit te leggen.

Voor iemand als ruud betekend dat waarschijnlijk lichamelijke ontspanning en natuur, waar hij in het BB huis tot voor kort niet aan toe kwam. voor Willem betekend dat (opmakend uit zijn opmerkingen), niet veel te doen te hebben en je tijd doorkomen. Voor karin betekend dit geen verantwoording te hebben over anderen, want zelfs al neemt zij veel huishoudelijke taken op zich, de mannen zijn niet van haar afhankelijk in hun geestelijk en lichamelijk welzijn. Voor Bart weet ik niet wat dat betekend, waarschijnlijk het je niet conformeren aan een groepering tenzij daar lijf-straffen aan te pas komen. Hoe dan ook niemand kan te veel afleiding en lawaai gebruiken als je tot enig inzicht over jezelf wilt komen. Ik denk dat willem wat het inzicht in jezelf nog de beste resultaten voor z'n tijd krijgt. Wat ruud betreft denk ik dat hij net een pilletje teveel heeft geslikt om ooit nog tot enige zelf-reflectie te komen. Bart heeft of teveel last van narcisme of gebrek aan eigenwaarde, ik twijfel, om ooit to enige rust te komen zonder therapie. En karin, die had ze volgens mij al aardig op een rijtje voor ze met BB in zee ging, misschien saai maar wel rustig.

  zaterdag 11 december 1999 @ 03:04:00 #37
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_227519
even behoorlijk off topic vrees ik, maar, als Bart die 250.000 wint, denk ik niet dat VOO hem de komende tijd nog ergens kan vinden

Eigenlijk denk ik dat Willem of Karin uiteindelijk als Winnaar uit de strijd komen.

(ik zie jullie namelijk erg vaak terug komen op het feit dat VOO Bart als uiteindelijke winnaar voor ogen heeft)

pi_227520
quote:
op 12-11-1999 om 03:04 AM schreef Quenda het volgende:
even behoorlijk off topic vrees ik, maar, als Bart die 250.000 wint, denk ik niet dat VOO hem de komende tijd nog ergens kan vinden
<snip>


Ik weet niet of ik je goed begrijp, Quenda,
maar een ex-militair als Bart zal er zeker niet over denken om tegen de door hem ondertekende contract-bepalingen in te gaan, die inhouden: na BB nog een totaal van 10 dagen, verspreid over een jaar, beschikbaar blijven voor VOO t.b.v. 'media-activiteiten'.
Daarom kan hij dus niet 'zomaar verdwijnen' - op straffe van niet eens de prijs uitgekeerd te krijgen, wegens contract-breuk.
Btw., wat bedoelde je nou met deze opmerking ?

  zondag 12 december 1999 @ 11:17:00 #39
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_227521
Wat ik bedoel?
Simpel, ik zie Bart niet als presentator van een of ander VOO programma, dus het scenario wat iedereen hier heeft m.b.t Bart, daar kan ik me niet in vinden.(Hij zegt zelfs dat hij de programma's van de VPRO beter vind als VOO

(daarom denk ik dat B na de "verplichte 10 dagen " away is)

pi_227522

Quenda,

Het zeer goed denkbaar dat de winnaar meer dan 10 verplichte TV programma-momenten in het contract heeft staan, of juist niet omdat de in het contract genoemde momenten een promotioneel doel dienen, wat weg valt als het programma afgelopen is. Ik ken uit ervaring beide opties.

  † In Memoriam † zondag 12 december 1999 @ 18:15:00 #41
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_227523
In deze topic veel aandacht voor de relatie tussen Bart en Willem.
Ik wil jullie aandacht vragen voor de relelatie tussen Ruud en Bart. Ik vond het van verassend veel zelfkennis getuigen dat Bart in Ruud een spiegel van zichzelf vindt maar dan 20 jaar later.
Hij is ook een beetje zorgzaam naar Ruud toe, wilde hem niet wakker maken ondanks Ruud verzoek omdat Bart vind dat Ruud zijn slaap nodig heeft, hij vindt hem fysiek aan het aftakelen in het huis.
In de DBK antwoordt hij dat hij het geld helemaal zelf zal houden , maar vraagt later aan Ruud hoe hard hij het kan gebruiken (bedoelde hij ermee dat hij overwoog dan wat aan Ruud te geven?)
Helemaal verassend is het inzicht dat het geld winnen eigenlijk ene bedreiging is voor zijn ontwikkeling.
Dan zou hij weer niet gaan werken, dat geld raakt toch op en dan heeft hij een leeftijd waar werkervaring toch wel vereist is.
Voor een jongen de leeftijd van Bart vind ik dit toch wel buitengewoon realistisch , hoeveel mensen in Nederland zouden dat inzicht kunne opbrengen over zichzelf?
The future is after you
  zondag 12 december 1999 @ 21:28:00 #42
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_227524
Volgens mij bewondert Bart het puberale, jongensachtige en onbezonnen gedrag van Ruud maar dan wel gerelateerd aan zijn eigen leeftijd. Enerzijds kijkt hij tegen Ruud op omdat Ruud ouder is maar niet voldoet aan de doorsnee man van eind 30 met een gezin (net zoals Bart anders wil zijn dan de doorsnee jongen van begin 20). Daarnaast gaat Ruud zijn eigen gang, is gesetteld en heeft toch nog het kwajongensachtige in zich. Ruud reist voor zijn werk, doet eigenlijk precies waar hij zin in heeft en heeft daarnaast een gezin. Zo bekeken heeft Ruud alles wat een mens maar kan willen. Maar als Bart eerlijk en rustig nadenkt over zijn eigen toekomst zal hij volgens mij over 20 jaar niet zo willen zijn als Ruud, ik denk dat hij dan boven Ruuds niveau uitgestegen zal willen zijn. Bart heeft de vermogens om meer te bereiken dan Ruud. Ruuds leven is een jongensdroom en geen volwassen droom. Ik denk dat Bart zich dat wel realiseert maar niets is leuker dan een tijdje meegaan in een jongensdroom, zeker niet als je verder geen verplichtingen hebt zoals nu in het BB-huis. Bart heeft al vaker aangegeven (m.n. in de tijd dat Bianca er nog zat) dat het er voor hem allemaal niet zo serieus aan toe hoeft te gaan in het BB-huis, Ruud is precies wat Bart nu wil (zijn).
Terug uit het enge bos
  maandag 13 december 1999 @ 13:05:00 #43
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_227525
Er schoot mij gisteren opeens iets te binnen. De bewoners zitten samen in een huis, gedurende lange tijd, zonder veel beweging of buitenlucht. Hoe reageert hun immuunsysteem als ze weer naar buiten komen? In mijn omgeving zijn een hoop mensen ziek, grieperig en verkouden. De bewoners komen niet in contact met anderen, worden dus ook niet ziek. Volgens mij is hun immuunsysteem na drie maanden redelijk ingeslapen en worden ze ziek zodra ze het huis uit zijn. Misschien ook wel een lichamelijke reactie met een geestelijke aanzet. Vooral Ruud zie ik bezwijken aan een stevige griep. Ook Willem ontkomt er denk ik niet aan. Ook wel goed om het lichaam (en de geest) te zuiveren.
'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

  maandag 13 december 1999 @ 14:24:00 #44
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_227526
Op televisie en in de streamverslagen zien we steeds vaker dat Willem achter de rug om van mensen gedrag aan het afkeuren is. Er zijn vast mensen die denken dat dit prijsbelust gedrag is, ik denk het eigenlijk niet. Ik zie in hem grote angst om het huis te verlaten. Ik denk dat bij Willem vooral en vreemd soort fin-de-siecle gevoel meespeelt. Hij probeert zijn aanwezigheid in het huis koste wat kost te handhaven. Nooit genomineerd, maar wel een stem van Bart krijgen, wat hij nooit voorzien had.

Eenmaal terug in Leek zal hij denk ik voor problemen komen te staan met zijn ex-vrouw, bezoekregelingen alimentatie noem maar op. Het hoeft niet, maar als dat zo is, begrijp ik zijn gedrag wel beter.

Het valt me ook op dat, voordat de oorspronkelijke 5 bewoners weer alleen waren, Willem niet vaak degene was die over gevoelens etc. praatte. Nu is hij vaak de instigator van deze gesprekken. Van 's ochtends tot 's avonds laat

Iemand anders een idee?

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_227527
quote:
op 12-13-1999 om 02:24 PM schreef bogus het volgende:
Op televisie en in de streamverslagen zien we steeds vaker dat Willem achter de rug om van mensen gedrag aan het afkeuren is. Er zijn vast mensen die denken dat dit prijsbelust gedrag is, ik denk het eigenlijk niet. Ik zie in hem grote angst om het huis te verlaten. Ik denk dat bij Willem vooral en vreemd soort fin-de-siecle gevoel meespeelt. Hij probeert zijn aanwezigheid in het huis koste wat kost te handhaven.

Of het nu prijsbelust gedrag is of omwille van angst om het huis te verlaten, het blijft achter de rug om van anderen praten!!

Wat heb je aan al je miljoenen Piet, als je poepen moet en je kan het niet??!!

  dinsdag 14 december 1999 @ 01:04:00 #46
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_227528
MissAverage schreef:
>Of het nu prijsbelust gedrag is of omwille ?>van angst om het huis te verlaten, het >blijft achter de rug om van anderen praten!!

Natuurlijk, daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat is met mooie van dit topic: deze topic staat niet bekend om terechtstellingen, maar om verklaringen en observaties. Dat het nog steeds achter de rug om praten is, snap ik, maar ik wil liever weten waarom hij dat doet, dat is veel interessanter dan iemand constant ongefundeerd de grond in te boren, zoals het merendeel op FOK lijkt te doen.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_227529

Het gaat bij Willem vooral om zijn angst om alleen te zijn. We hebben daar in het recente verleden een gesprek tussen Ruud, Maurice en Willem over kunnen volgen. Wilem heeft het idee dat hij met het winnen van de geldprijs een oplossing heeft om deze angst te kunnen voorkomen. Met geld koop je vrienden, kan je ongelimiteerd uitgaan etc. etc. Een vals denkbeeld, maar zo denkt hij nu eenmaal.

Daarnaast is er de angst dat hij de eerstvolgende keer zal worden weggestemd. In dat geval komt hij namenlijk terug in een huis waar niet alleen zijn kinderen, maar ook zijn ex vrouw met haar NIEUWE vriend woont. Ik kan mij een leukere kerst voorstellen. Laten we als we Willem beoordelen, er aan denken dat alle anderen bij thuis komst blij opgewacht zullen worden en dat zo’n thuiskomst voor Willem het ergste is wat hem nu kan overkomen.

  dinsdag 14 december 1999 @ 01:41:00 #48
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_227530
PINOK, bedankt voor het scheppen van deze helderheid. Had het zelf zo willen zeggen, maar dat lukt zo dikwijls niet.

Persoonlijk vind Willem's motieven, aanzetten tot zijn 'gedrag veel interessanter dan op hem af te geven. Het maakt het begrijpelijker. Als hij nu naar huis moet, krijgt hij het zeker zwaar.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_227531
FF 'BB-posthuum' over Maurice:
Van het begin af aan heb ik de hele BB-setting voor hem het minst gunstig geacht, in de zin dat hij er met zijn karakter-structuur 'het minst uit de verf kon komen'. VOO is hier bovendien in grote mate debet aan door haar schandelijke ge-edit.
En wat blijkt nu hij eruit is ? (Vb. vanavond bij BvD) Maurice valt niet voor de media-hype, gaat prima om met de toch gigantisch opgeblazen roddels, geeft gevat antwoord àls hij in een programma verschijnt. De enige nawerking die hij vertoont is te verwachten (en bij de andere ex-bewoners alleen nog uitgesteld): het voelen van verlies van mensen, die als familieleden geworden waren. Hoe sneller hij dit doormaakt, des te eerder kan hij weer tot normalisering komen van sociale verhoudingen met anderen. Achteraf zal hij denk ik steeds blijer zijn dat hij vóór de 'bittere eindstrijd' nét ontsnapt is aan deze 'sociaal misvormende setting'.
  dinsdag 14 december 1999 @ 14:03:00 #50
1953 zonnedauw
morgenstond van zonnedauw
pi_227532
topic wordt voortgezet in part XXIV
gelijkwaardigen respecteren elkaars verschillen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')