abonnement Unibet Coolblue
pi_64126095
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:38 schreef ES57 het volgende:

[..]

Het is minimaal 43k (40k netto) en minstens 3 stadions van minimaal 65k (Rotterdam, Amsterdam en Brussel)
minimaal 8 stadions, maximaal 12. 2 van 65.000 minimum waarvan minimaal 1 70.000+ rest minimaal 44.000. deze getallen werden gebruikt in 2006 en worden gebruikt in 2010. Stond ergens op de fifa2006 site 2 3 jaar geleden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_64126138
Brussel en Amsterdam dus 65+
Rotterdam 80
pi_64248276
Amsterdam wilde in de toekomst ook een CL finale doen? Dus lijkt me dat Amsterdam naar 70+ gaat.
pi_64250836
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Brussel en Amsterdam dus 65+
Rotterdam 80
Er waren ook gedachtes voor de arena om er een stadion van 90.000 van te maken. Het enige wat nu nog zeker is, is waar een eventueel nieuw stadion in rotterdam komt te staan. Houd het rustig met het geblaat in de ruimte. Niemand heeft geld vrij om te investeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 december 2008 @ 17:33:44 #180
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_64250876
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:32 schreef Red_85 het volgende:
Houd het rustig met het geblaat in de ruimte. Niemand heeft geld vrij om te investeren.
Voor dit soort megaprojecten komt echt wel geld vrij hoor.
pi_64254396
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:33 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Voor dit soort megaprojecten komt echt wel geld vrij hoor.
In de eerstkomende periode kan je het echt wel op je buik schrijven. Miljarden zijn verdampt en jij denkt dat er ergens 3 liggen voor het totale project? Zelfs de 500mln + nog het geld voor onvoorziene bijkomstigheden is te veel voor nu. Eerst de economie weer op toeren, dan pas weer dit soort 'luxe' producten voor de maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 december 2008 @ 19:34:23 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_64254767
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de eerstkomende periode kan je het echt wel op je buik schrijven. Miljarden zijn verdampt en jij denkt dat er ergens 3 liggen voor het totale project? Zelfs de 500mln + nog het geld voor onvoorziene bijkomstigheden is te veel voor nu. Eerst de economie weer op toeren, dan pas weer dit soort 'luxe' producten voor de maatschappij.
De huidige Kuip is gebouwd tijdens een veel zwaardere crisis dan de huidige, volgens mij was het deels een soort van werkverschaffingsproject voor werklozen. Dat zou nu weer denkbaar zijn, want juist als de bouwsector in de problemen raakt zal de overheid dat willen stimuleren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 22 december 2008 @ 19:51:49 #183
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64255479
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In de eerstkomende periode kan je het echt wel op je buik schrijven. Miljarden zijn verdampt en jij denkt dat er ergens 3 liggen voor het totale project? Zelfs de 500mln + nog het geld voor onvoorziene bijkomstigheden is te veel voor nu. Eerst de economie weer op toeren, dan pas weer dit soort 'luxe' producten voor de maatschappij.
Het kan ook dat de overheid besluit om zulke projecten, die veel werkgelegenheid kunnen opleveren, naar voren schuift.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 22 december 2008 @ 21:17:14 #184
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64258944
Allemaal onzin. Pas in 2013 kunnen de eerste bouwvergunningen worden afgegeven. Dan is de crisis al lang voorbij.
quote:
De gebiedsvisie wordt volgend jaar vertaald naar een Structuurvisie Stadionpark.

Het concept wordt met een milieueffectenrapportage ter inzage gelegd voor inspraak (verwacht derde kwartaal 2009) en vervolgens door de gemeenteraad vastgesteld (verwacht eerste kwartaal 2010).

Vervolgens worden bestemmingsplannen uitgewerkt, om te beginnen (tussen 2010 en 2012) voor de nieuwe Kuip en de kunstijsbaan.

De eerste bouwvergunningen kunnen dan op z'n vroegst begin 2013 worden afgegeven.

De uitvoering van de plannen heeft een looptijd van 2009 tot 2028.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64273135
quote:
Op maandag 22 december 2008 17:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er waren ook gedachtes voor de arena om er een stadion van 90.000 van te maken.
hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat is bijna het dubbele
pi_64344387
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 05:31 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

hoe is dat in godsnaam mogelijk, dat is bijna het dubbele
Veld laten zakken, stoelen tot aan het veld bouwen, eerste ring dicht maken en er een 3de ring opzetten. Dat zou bouwkundig het maximale zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 december 2008 @ 02:51:40 #187
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_64349282
quote:
Op woensdag 24 december 2008 23:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Veld laten zakken, stoelen tot aan het veld bouwen, eerste ring dicht maken en er een 3de ring opzetten. Dat zou bouwkundig het maximale zijn.
Vlak onder het veld ligt een parkeergarage, hoe wou je al die auto's kwijt?
pi_64349296
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:51 schreef wolferl het volgende:

[..]

Vlak onder het veld ligt een parkeergarage, hoe wou je al die auto's kwijt?
Parkeerverbod invoeren
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
  donderdag 25 december 2008 @ 02:54:17 #189
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_64349308
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:52 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Parkeerverbod invoeren
succes
pi_64365208
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:51 schreef wolferl het volgende:

[..]

Vlak onder het veld ligt een parkeergarage, hoe wou je al die auto's kwijt?
Parkeer garage zou in deze variant gedeeltelijk verdwijnen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_64369146
quote:
Op donderdag 18 december 2008 14:36 schreef wolferl het volgende:
Feyenoord mag het nieuwe stadion huren van Rotterdam.
Dus waar moeten ze op verdienen dan?

En er zijn wel degelijk plannen om, of uit te breiden in de ArenA of een nieuw stadion bouwen.
Met het oog op een mogelijke WK en een OS.
Het gaat vooral om de extra businessunits die er in komen. Dat levert veel meer op dan gewone stoeltjes.

Wat zijn nu de plannen in Amsterdam? Toen de plannen voor de nieuwe Kuip kwamen, kwamen er berichten over de Arena uitbreiden, een nieuw stadion en daarna zelfs een gerucht voor allebei. Ik heb het daarna niet meer gevolgd en ook niks meer van gehoord.
pi_64369463
quote:
Op donderdag 25 december 2008 02:51 schreef wolferl het volgende:

[..]

Vlak onder het veld ligt een parkeergarage, hoe wou je al die auto's kwijt?
Parkeergarage aanpassen was een mogelijkheid
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 26 december 2008 @ 09:56:18 #193
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_64371588
quote:
Op donderdag 18 december 2008 16:22 schreef rubbereend het volgende:
Ik moet het nog zien aangezien je linksom of rechtsom een financieel zwakke club behangt met een enorme hyptheek en ik zie bij PSV hoe zwaar die belasting dan kan zijn
Die hypotheek maakt niet uit.
Feijenoord hangt nu met een loeizware huur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 december 2008 @ 14:09:38 #194
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64376044
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 09:56 schreef Keltie het volgende:

[..]

Die hypotheek maakt niet uit.
Feijenoord hangt nu met een loeizware huur
maar een hypotheek weegt wel extra en je moet hem wel kunnen krijgen.........
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64395154
Die financiering moet mede mogelijk gemaakt gaan worden door alle 'neven-activiteiten' die zich rondom het stadion gaan afspelen, zoals de verhuur van kantoren, winkels en congreszalen etc.
Toch vrees ik voor het Vitesse senario, waarbij de niet-voetbaltak het geld verdient en de voetbaltak de grote put zonder bodem blijkt te zijn. Hoe kan in godsnaam het voetbal centraal staan bij de nieuwe Kuip als er nu al wordt gezegd dat dát niet rendabel gaat zijn?
Ik moet het nog allemaal zien, ben wel benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt omtrendt de gehele invulling van het plan. Duidelijk is wel dat er een belangrijke rol is weggelegd voor de gemeente anders was Gudde nooit aangetrokken als directeur.
"..and in my brain it's going wrong.."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 27 december 2008 @ 13:43:25 #196
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64398641
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 10:42 schreef Staanplaats het volgende:
Die financiering moet mede mogelijk gemaakt gaan worden door alle 'neven-activiteiten' die zich rondom het stadion gaan afspelen, zoals de verhuur van kantoren, winkels en congreszalen etc.
Toch vrees ik voor het Vitesse senario, waarbij de niet-voetbaltak het geld verdient en de voetbaltak de grote put zonder bodem blijkt te zijn. Hoe kan in godsnaam het voetbal centraal staan bij de nieuwe Kuip als er nu al wordt gezegd dat dát niet rendabel gaat zijn?
Ik moet het nog allemaal zien, ben wel benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt omtrendt de gehele invulling van het plan. Duidelijk is wel dat er een belangrijke rol is weggelegd voor de gemeente anders was Gudde nooit aangetrokken als directeur.
Bij Vitesse is er natuurlijk iets anders aan de hand, daar staat het stadion los van de club. Vitesse mocht willen dat ze eigenaar is van het stadion.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 27 december 2008 @ 13:45:28 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64398699
quote:
'Huis van Topsport doorzetten'
vrijdag 26 december 2008 | 19:13 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 27 december 2008 | 12:37


NIJMEGEN - Zowel voetbalclub NEC als de gemeente Nijmegen wil alles op alles zetten om de topsportaccommodatie in en rond stadion De Goffert te bouwen. "We zijn niet net als Apeldoorn van plan om daar een dure shopping mall te bouwen maar een accommodatie voor én de sportwereld én de gezondheidszorg én het onderwijs.

Die partijen hebben niet zo veel te maken met de crisis", zegt Paul Depla, sportwethouder van Nijmegen.

In en rond stadion De Goffert moet een topsporthal verrijzen waar diverse Nijmeegse topsportclubs onderdak vinden. De hal wordt deels onder de grond gebouwd en komt te liggen onder een glooiend dak dat begroeid is met gras.

Directeur Jacco Swart van NEC is eveneens vastbesloten de uitbreiding van Stadion De Goffert met 8000 zitplaatsen door te zetten. "De tijd is er rijp voor", zegt Swart. De uitbouw van het stadion is ook onderdeel van de toezeggingen die de club aan trainer Mario Been heeft gedaan voor hij zijn handtekening onder zijn contractverlenging zette, dat de club zowel in de spelersgroep als in de accommodatie zou investeren. In de oorspronkelijke opzet van het Huis der Topsport zou de gemeenteraad van Nijmegen medio dit jaar al groen licht gegeven moeten hebben. "Dat is niet gelukt", zegt Depla. "Maar dat vind ik niet zo erg. Als dat in 2009 gebeurt, is het ook goed. We moeten profiteren van de flow waarin NEC zit. Daarom is het zaak nu door te pakken. Hiermee kunnen we ook de sponsors ten noorden van de Waal duidelijk maken dat ze in Arnhem niks te zoeken hebben. Ze moeten hier zijn, in Nijmegen."
bron Gelderlander
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64399490
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Bij Vitesse is er natuurlijk iets anders aan de hand, daar staat het stadion los van de club. Vitesse mocht willen dat ze eigenaar is van het stadion.
De vraag is of Feijenoord dus eigenaar wordt van het stadion en als dat het geval in hoeverre zij eigendom worden. De bedoeling is om de amateur tak, het stadion en de club weer bij elkaar onder te brengen, maar hoe dit precies geregeld gaat worden is niet duidelijk. Ook voor de financiering worden varianten geopperd om de gemeente bijvoorbeeld ook aandelen (of certificaten) te geven. Ik ben wel benieuwd hoe het nu precies juridisch geregeld gaat worden en wat de rol van iedereen gaat worden.
Gaat de gemeente alleen garant staan of krijg zij ook inspraak/zeggenschap en hoe wordt de nieuwe rolverdeling tussen de club en het stadion..
"..and in my brain it's going wrong.."
  zaterdag 27 december 2008 @ 16:33:36 #199
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64403077
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 14:16 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

De vraag is of Feijenoord dus eigenaar wordt van het stadion en als dat het geval in hoeverre zij eigendom worden. De bedoeling is om de amateur tak, het stadion en de club weer bij elkaar onder te brengen, maar hoe dit precies geregeld gaat worden is niet duidelijk. Ook voor de financiering worden varianten geopperd om de gemeente bijvoorbeeld ook aandelen (of certificaten) te geven. Ik ben wel benieuwd hoe het nu precies juridisch geregeld gaat worden en wat de rol van iedereen gaat worden.
Gaat de gemeente alleen garant staan of krijg zij ook inspraak/zeggenschap en hoe wordt de nieuwe rolverdeling tussen de club en het stadion..
Zie ook wat directeur Van Merwijk van Stadion Feijenoord hierover heeft gezegd. De hoofdlijn van de financiering bestaat uit de uitgifte van aandelen, een banklening en founders, partners, sponsors naamgeving en een overheidsbijdrage.

http://www.bvmsport.nl/index.php?page=news&id=467
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64404227
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 16:33 schreef ES57 het volgende:

[..]

Zie ook wat directeur Van Merwijk van Stadion Feijenoord hierover heeft gezegd. De hoofdlijn van de financiering bestaat uit de uitgifte van aandelen, een banklening en founders, partners, sponsors naamgeving en een overheidsbijdrage.

http://www.bvmsport.nl/index.php?page=news&id=467
Partners en sponsors leuk en aardig maar moet maar zien dat daar een substantieel bedrag naar voren komt voor de financiering. En wat moet ik me precies voorstellen bij een founder? Bij wie gaan de aandelen terechtkomen?

Het zijn tot nu toe hele mooi praatjes maar de precies invulling is niet gegeven. De begroting van Feijenoord reist de pan uit als je het allemaal moet geloven, maar over de extra lasten hoor je niemand en waar deze uitgaan bestaan ook niet (huur of rente/financieringslasten).

Ik ben toch heel benieuwd wie er allemaal in het avontuur stappen en onder welke condities. Misschien krijgen supporters wel de kans om aandelen te kopen.
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')