Comme des Garçons voor H&M in Tokio
Afgelopen zaterdag werd de Comme des Garçons voor H&M collectie als eerste gelanceerd in Tokio, vóór alle andere winkels wereldwijd.
Tientallen klanten stonden al vanaf woensdagmiddag geduldig in een rij te wachten. Op zaterdagochtend waren dat er duizenden die allemaal stonden te wachten voor de nieuwe H&M winkel in Harajuku in Tokio.
Comme des Garçons’ designer, Rei Kawakubo is overal ter wereld bekend vanwege haar kunstzinnige inspiratie en haar streven naar de ultieme vorm van creatie. H&M wil alle modeliefhebbers steeds opnieuw verrassen. Deze twee filosofieën zijn verenigd in deze unieke samenwerking, die resulteert in een dames- en herencollectie,accessoires en een exclusieve, uniseks geurlijn, allemaal ontworpen door Kawakubo.
Zoals Rei Kawakubo al vertelde in het begin van deze samenwerking, is het een fascinerende uitdaging om met H&M te werken. Als getuige van de lancering zegt Rei Kawakubo: “De eerste reactie van de klanten is boven onze verwachting. Comme des Garçons’ spirit blijkt samen met H&M’s commerciële inzicht een goede combinatie te zijn.”
“Rei Kawakubo’s doordachte, avant-gardistische collectie voor H&M heeft het uiterst modebewuste Japanse publiek beslist aangesproken. Het is een bijzonder spannende maar ook zeer draagbare collectie, die bestaat uit de voor haar zo kenmerkende items met deconstructie en mooi gesneden klassiekers van speciale materialen. Het was ontzettend leuk en een geweldige ervaring om deze collectie samen te creëren,“ aldus Margareta van den Bosch, creatief adviseur van H&M.
De collectie is vanaf a.s. donderdag 13 november verkrijgbaar in Nederland!
bron14 uur in de rij staan