Alle instrumenten kun je stemmen. Instrumenten van voor die tijd waren simpel een kleine belangrijke fractie lager gestemd.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:56 schreef teamlead het volgende:
ik snap er geen hout van...
een grondtoon kun je toch niet "zomaar" even wijzigen
Daar heb ik geen uitsluitsel over.quote:En waarom is dat na de oorlog dan niet weer terug gedraaid?
quote:Geluid en muziek bestaan uit trillingen, hoe hoger het aantal trillingen per seconde, hoe hoger de toon. De eenheid hiervoor is de Hertz, afgekort Hz.
432 Hz is de natuurlijke "grondtoon" of "stem(toon)hoogte" in het universum, in tegenstelling tot 440 Hz, dat in de hedendaagse muziek gebruikt wordt op bijvoorbeeld muziekcd's en mp3'tjes.
In 1939 is in Duitsland besloten om deze 440 Hz als stem(toon)hoogte in de muziek in te voeren. De Engelsen wilden dit wereldwijd laten overnemen, maar dat mislukte toen. Later, in 1953, is in Londen op een congres van musici alsnog besloten 440 Hz internationaal als ISO 16-standaard te hanteren. Vele protesten van (onder meer) Franse musici, die voor 432 Hz als standaard waren, mochten helaas niet baten.
Ook zijn de meeste muziekinstrumenten tegenwoordig standaard ingesteld op 440 Hz, wat niet altijd zo geweest blijkt te zijn. Als je instrumenten bijvoorbeeld vindt uit veel vroegere tijden, en tegenwoordig in nog afgelegen gebieden op aarde, blijken deze instrumenten meestal op 432 Hz gestemd te zijn.
Wat zijn nu de voordelen van 432 Hz boven 440 Hz? 432 Hz ligt volgens veel muziekliefhebbers prettiger in het gehoor, is zachter, mooier en helderder dan 440 Hz.
Omdat 432 Hz een grotere helderheid heeft dan 440 Hz hoef je muziek in 432 Hz minder hard af te spelen om aangenaam te kunnen luisteren. Dit betekent dat je minder snel gehoorschade zult oplopen, zolang je het volume niet te hoog zet. Het is bekend dat bij bijvoorbeeld een geluidssterkte van 90 dB na 8 uur gehoorbeschadiging optreedt.
Verder lijkt 432 Hz ook een gunstiger invloed op de chakra's te hebben. 440 Hz lijkt te werken op de voorhoofdchakra, "het denken", terwijl 432 Hz lijkt te werken op de hartchakra, het "voelen". Het luisteren van muziek in 432 Hz kan daarom de spirituele ontwikkeling van de muziekliefhebber ten goede komen.
Het comité 'Terug naar 432 Hz' pleit, vanwege deze redenen, voor een wereldwijde invoering van 432 Hz als grondtoon in de muziek, zoals het meestal ook in lang vervlogen tijden geweest blijkt te zijn.
Het comité wil in eerste instantie dat zo veel mogelijk muziekliefhebbers bekend raken met dit verschil van 8 Hz. Als steeds meer mensen dit weten en ook de kwaliteiten van 432 Hz inzien, kan dat hopelijk de muziekindustrie bewegen uiteindelijk de standaard te veranderen.
Alle muziekinstrumenten zijn ook om te stemmen naar 432 Hz, al is dat voor het ene instrument makkelijker te doen dan voor de ander.
De initiatiefnemer van dit comité, opgericht in april 2008, is de Enschedese journalist en muziekliefhebber Richard Huisken.
U hoort nu het nummer "What you're made of" van de zangeres Lucie Silvas, uiteraard in 432 Hz.
Back to 432 Hz (English)
Sound and music consist of vibrations, the more vibrations per second, the higher the pitch. The unit for this is the Hertz, abbreviated Hz.
432 Hz is the natural "keynote" in the universe, as opposed to 440 Hz, which is the standard in the music nowadays in, for example, music albums and mp3 files.
In 1939 Germany determined 440 Hz as the keynote in the music. The Englishmen wanted this worldwide, but they didn't succeed for then. But in 1953 at a congres of musicians in London, 440 Hz still became the international ISO 16-standard. Many protests of (among others) French musicians, who wanted 432 Hz as the standard, didn't help unfortunately.
Most musical instruments are also adjusted at 440 Hz nowadays, that wasn't earlier always the fact. If you find musical instruments from much earlier times, and nowadays in still distant areas on Earth, these instruments are mostly adjusted at 432 Hz.
What are the advantages of 432 Hz above 440 Hz? 432 Hz is, in according to many music lovers, nicer for hearing, is softer, brighter and more beautiful than 440 Hz.
Because 432 Hz gives a greater clarity than 440 Hz, there's less need to play music in 432 Hz as loud as in 440 Hz. This means less hearing damage, as long as you put the volume not too high. It's known that, for example, 90 dB gives hearing damage after 8 hours.
432 Hz is likely more favourable for the chakras too. 440 Hz seems to work at the third eye chakra, "the thinking", while 432 Hz seems to work at the heart chakra, "the feeling". Listening to music in 432 Hz therefore could have a good influence at the spiritual development of the music lover.
The committee 'Back to 432 Hz' wants, because of these reasons, a worldwide introduction of 432 Hz as the keynote in the music, like it seems most in days gone by too.
The committee thinks it's important that at first so many people as possible get acquainted with the difference of 8 Hz. If many people know this and also believe the qualities of 432 Hz, it's to be hoped that the music industry will change the standard finally.
All musical instruments can be adjusted at 432 Hz too, although it's not so easy for every instrument.
The Dutch journalist and music lover Richard Huisken is the initiator of this committee, founded in April 2008.
quote:According to recorded history, Pythagoras was the first individual to study the relationships between music and mathematics. He established that the perfect consonances of music were simple, whole-number ratios — octave (1:2), perfect fifth (2:3), and perfect fourth (3:4) — and that all musical relationships could be described mathematically. Both the tonal pitches of a given scale, and the string lengths used to produce them, could be described through whole-number ratios.
In mapping the spaces of mathematics and music, I use color as a key to indicate relations between tone, as well as shapes to map the different types of intervals.
Pure Pythagorean tuning uses only ratios or divisors of 2 and 3. This is used as a starting point, numbers further up in the overtone series are introduced to generate the ratios of what is often called “Just tuning”: for example, 6:5, the just minor third (D–F).
The diagrams available in the music section present a complete analysis of the musical ratios 2-3-5, and information on the modes, the pattern of whole and half steps based on those ratios. Links to audio recordings of the modes appear at the bottom of this page. — Connie Achilles
> Download entire 28-page Music section in PDF format (1.1 MB)
Selections from Music section provided below
Harmonic Lattice from D
In describing the musical scale, modern discussions usually illustrate the octave using the span from C–C, which is easily demonstrated using only the white keys on a piano keyboard.
In my approach, I use the starting note of D 288 Hz to represent unison. The reason for this is that D, if placed in the center of an ascending and descending octave, is the only note that offers the same symmetry whether ascending or descending.
This diagram showing the harmonic latice derived from D is an important one that underlies my work and also illustrates the symbols I use to denote pitches. Circles are used for perfect intervals: unison (1/1), octave (2/1), perfect fifth (3/2), and perfect fourth (4/3). Ovals are used for other intervals that appear in the cycle of fourths and fifths. Finally, diamonds are used to indicate intervals with divisors of 2, 3, and 5, rather than just 2 and 3.
> View as large JPG
> View as PDF
Overview of the Arithmetic, Harmonic, and Geometric Means
This illustration shows that perfect symmetry of the ratios in a double-octave with D as a starting point rather than C.
As the diagram shows, starting from the center D, the rising and falling pitch ratios are a perfect mirror image of one another.
This chart also gives the formulas of the Arthimetic, Harmonic, and Geometric Means from classical Greek mathematics and music theory. These means are used in tuning to find the intermediate intervals that exist between two extremes.
> View as large JPG
> View as PDF
Color Tunings in Hue, Saturation, and Brightness
In this tone mandala, the innermost circle shows 12 equal divisions of the octave. This circle of squares thus corresponds to 12-tone equal temperament tuning, in which Gb and F#, for example, represent the same pitch.
In the middle circle, the enharmonic notes of 12-tone ET represent different pitches. For example, Gb and F# are now slightly different tones.
The outermost circle shows the 2-3-5 limit harmonic ratios, which divides the octave into 22 separate notes.
The colors associated with each tone value are taken from the 360-degree circular color model of hue, saturation, and brightness on the Macintosh computer.
> View as large JPG
> View as PDF
How A B C D E F G are Generated
Using D as a starting point, this diagram shows how the diatonic scale can be generated using only the ratios of 3/2 and 4/3 — the arithmetic and harmonic means of the octave.
Defining D as 288 hertz, the Greek gematria value of stibos (path), the corresponding gematria values of 288 and the other notes are given. This section deals extensively with the relations between hertz and corresponding gematria values.
> View as large JPG
> View as PDF
The Arithmetic and Harmonic Mean of the Perfect Fifth
Applying the arithmetic and harmonic means to the perfect fifth — G:D and D:A — describes the location of the intermediate intervals of major and minor thirds.
In this diagram, the arithmetic means are shown above, the harmonic means are shown below. The gematria values of the summed triads are also given.
> View as large JPG
> View as PDF
The Triads of Pythagoras and Jesus
Using the means generated in the previous diagram, we see that the arithmetic-generated triad of B-D-F# (above) gives the gematria value of 888 — Jesus — teacher of the Christian mysteries.
Similarly, the harmonic-generated triad of Bb-D-F (below) gives the sum of 864 — Pythagoras — the teacher of the Pythagorean mysteries.
> View as large JPG
> View as PDF
Arithmetic and Harmonic Means of the Major Third
In the complete collection of music diagrams that is available for download, I have conducted an extensive analysis of the arithmetic and harmonic means of the octave, fifth, and third.
This particular example shows the arithmetic and harmonic means of the major third, which produces the large 9/8 major second and the small 10/9 major second. The hertz sum of the harmonic mean of C-D-E in this case is equivalent again to 864, the gematria value of Pythagoras.
> View as large JPG
> View as PDF
The Pattern of Whole and Half Steps in Musical Modes where the Pattern is the Same in Both Upper and Lower Tetrachords
The seven classical modes formed the basis of musical performance in ancient Greece.
Each Greek mode consists of an upper and lower tetrachord (group of four adjacent notes) joined together to form the mode. In this diagram, I have shown the three modes where the pattern of steps is the same in both the upper and lower tetrachords.
Recordings of the modes in mp3 format are also provided on this website via the links below. (Note: the names of the modes given are the names used in modern music theory.)
quote:Geheel tegen de waarheid in wordt verteld dat de Nazi's van Adolf Hitler in 1939 besloten de standaardtrilling van geluid aan te passen naar 440 Hz. Sindsdien zouden alle stemvorken en instrumenten daarop gestemd zijn. In werkelijkheid hebben de Nazi's er bitter weinig mee te maken en werd de norm van 440 Hz midden de 19e eeuw internationaal bepaald. Daarnaast was de 1939-toonwijziging geen beslissing van de Nazi's maar wel van de Amerikanen die de US Standard Pitch vastlegden.
quote:What you are seeing is a speaker mounted to the bottom of a steel
plate and then sand is poured on it while a note is produced to make the plate vibrate and the note is constantly raising in pitch ...ok?
now when you see a perfect shape and if you were to find out
excactly what that note was that is causing that perfect geometic
shape? then you would find out (which is what I did)
that this note (or notes) are all based on the resonant frequency of
a-432hz, which is a bit lower than 440 (8hz) but for guitarist its not
a fret down(it would be like kinda half way down....almost)
Jaa dat boek van Melchizedek moet ik echt nog een keer lezen!quote:Op woensdag 12 november 2008 18:53 schreef UncleScorp het volgende:
@ merlin693 ... doet me terugdenken aan boek dat ik onlangs gelezen heb van Drunvalo Melchizedek "De Geometrie van de Schepping".
Daar kwam dit oa ook aan bod mits de vergelijking van de muzieknoten en de chakra's, zelfs de afstanden tussen noten en afstanden tussen chakra's.
En natuurlijk het feit dat wij mensen serieus onderhevig zijn aan oa trillingen/geluidsfrequenties.
En ook de voorbeelden van figuren die tevoorschijn komen wanneer bepaalde geluidsgolven erop gestuurd worden ... wederom Heilige Geometrie ...
1e linkje is wat magertjes, maar in ieder geval is dit wel een erg interessant onderwerp. Zweeft een beetje tussen TRU en BNW in. Zou tof zijn als ik een klankschaal kon vinden die precies op deze frequentie resoneert. Ik ben wel into deze shizzle.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:02 schreef Resonancer het volgende:
tvp en de gebruikelijke linkjes.
http://www.432hz.nl/
432Hz - De Natuurlijke Stemming van het Universum
SCHILLER INSTITUTE
Revolution in Music:A Brief History of Tuning
Geert Hunnink, componeert o.a. muziek voor Tiesto.
http://www.streamline-sou(...)geert-huinink-6.html
Brengt zijn muziek standaard op 430 hz uit.
Vrij mager i.d.d. , maar had 1 linkje van die site toch nog niet bekeken.quote:Op zondag 16 november 2008 20:45 schreef ToT het volgende:
[..]
1e linkje is wat magertjes, maar in ieder geval is dit wel een erg interessant onderwerp. Zweeft een beetje tussen TRU en BNW in. Zou tof zijn als ik een klankschaal kon vinden die precies op deze frequentie resoneert. Ik ben wel into deze shizzle.
Zodra zaken als Chakra's erbij worden gebracht lijkt me dat het beter in TRU past.quote:Op zondag 16 november 2008 20:45 schreef ToT het volgende:
[..]
1e linkje is wat magertjes, maar in ieder geval is dit wel een erg interessant onderwerp. Zweeft een beetje tussen TRU en BNW in. Zou tof zijn als ik een klankschaal kon vinden die precies op deze frequentie resoneert. Ik ben wel into deze shizzle.
Ik begrijp je opmerking maar dit topic is niet bedoeld voor TRU. En dit topic kan bijna overal wel passen. Muziek raakt vrijwel alles. Maar ja had het dus in BNW bedoeld.quote:Op maandag 17 november 2008 01:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zodra zaken als Chakra's erbij worden gebracht lijkt me dat het beter in TRU past.
Juist, de standaard plots terug brengen zou wat ver gaan. Al die stemvorken, lesboeken enz. Maar de aanzet en beweging is er.quote:Op maandag 17 november 2008 11:03 schreef Rasing het volgende:
Het is allemaal wel leuk, terug naar 432 Hz, en als het makkelijk in te voeren zou zijn, zou ik t prachtig vinden, alleen om nostalgisch-historische redenen. Maar het maakt natuurlijk geen bal uit, al die chakra's en numerologische onzin overtuigen mij niet van het feit dat 432 mooier zou moeten klonken dan 440.
Dus dan zit je met twee standaarden, en dat is alleen maar onhandig. Bovendien is dan alle muziek van tussen 1939 en 2008 van een andere toon, ook dat is onhandig. Laten we maar mooi op 440 Hz blijven.
quote:"In order to take the spiritual temperature of an individual or society, one must mark the music."
quote:"For the introduction of a new kind of music must be shunned as imperiling the whole state; since styles of music are never disturbed without affecting the most important political institutions."
Die 'science facts' van merlin693, dat is geen science, dat is numerologie. 86400 seconden in een dag heeft niets te maken met 432 Hz. En de diameter van de zon al helemaal niet.quote:Op maandag 17 november 2008 15:20 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het is trouwens niet een vaag numerologishe verband. Het is goed te onderbouwen vanuit de physica en wiskunde. Het complimenteerd/ligt in het verlengde van de gouden ratio in fysieke zin. Net als ons dna trouwens.
Het word door 'n aantal muzikanten i.i.g wel als aangenamer ervaren, zowel het produceren als het consumeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:37 schreef Rasing het volgende:
[..]
Die 'science facts' van merlin693, dat is geen science, dat is numerologie. 86400 seconden in een dag heeft niets te maken met 432 Hz. En de diameter van de zon al helemaal niet.
Zou het verschil te horen zijn? En dan bedoel ik niet als je het al weet, maar wordt 432 Hz door nietsvermoedende muziekliefhebbers als mooier/beter/aangenamer ervaren dan 440 Hz?
Zoals ik al eerder zei: wel interesant wat andere er van maken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:37 schreef Rasing het volgende:
[..]
Die 'science facts' van merlin693, dat is geen science, dat is numerologie. 86400 seconden in een dag heeft niets te maken met 432 Hz. En de diameter van de zon al helemaal niet.
Zou het verschil te horen zijn? En dan bedoel ik niet als je het al weet, maar wordt 432 Hz door nietsvermoedende muziekliefhebbers als mooier/beter/aangenamer ervaren dan 440 Hz?
En ik maar denken dat 1 Hz simpelweg 1 trilling per seconde was... Mijn natuurkunde leraar heeft mij helemaal niet verteld dat een Hz een afstandsmaat was...quote:Op woensdag 12 november 2008 16:25 schreef merlin693 het volgende:
1hz =186282.4 miles
432 Hz blijkt ook precies 37 graden Celsius te zijn. Raar maar waar!quote:Op woensdag 19 november 2008 16:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En ik maar denken dat 1 Hz simpelweg 1 trilling per seconde was... Mijn natuurkunde leraar heeft mij helemaal niet verteld dat een Hz een afstandsmaat was...
Ja, dat komt rechtstreeks uit de bijbel...quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:36 schreef Skadi2012 het volgende:
Zo zou de frequentie van 528 Hz een helend effect hebben op ons DNA.
Bron: Boek - Ontheemde Zielen Ontwaken van Jan Wicherink
Boek en vers, bitte. Overigens staat 432 hier niet bij.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:36 schreef Skadi2012 het volgende:
[ afbeelding ]
Audacity kan zelfs direct .flac importeren zonder eerst om te zetten naar .wav..
Volgens de Bijbel in het boek Numeri zijn 396 Hz, 417 Hz, 528 Hz, 639 Hz, 741 Hz, en
852 Hz. de heilige frequenties.
quote:Zo zou de frequentie van 528 Hz een helend effect hebben op ons DNA.
Bron: Boek - Ontheemde Zielen Ontwaken van Jan Wicherink
Kun je me hier één regel van uitleggen?quote:Op woensdag 12 november 2008 16:25 schreef merlin693 het volgende:
ah what the heck... why wait huh?
here are some math and science facts about 432
that may blow your mind....enjoy
1hz =186282.4 miles
speed of light 186000 miles/second
432hz= 431.21 miles
432000 seconds in every 12hour period
radius of the sun is 432000 miles
3600 seconds in one hour ( completing the 360 degrees cycle/pulse/frequency)
86400 seconds in one day (864, one octave higher that 432)
and Bruce Cathie`s 144hz and 288hz findings.
All this...to me... shows strong evidence of direct harmonic relationship.
this all can`t be by coincidence.
432 and distance
hertz / miles
864 = 215.6 A
572 = 325.67 D
512 = 363.83 C
432 = 431.21 A
see....like damn magic..its the only one in the ENTIRE Existence thats a match.
288 = 646.81 D
256 = 727.67 C
216 = 862.42 A
144 = 1293.63 D
72 = 2587.26 D
54 = 3449.67 A
Colour:
Red 780-640 nm .. Orange 640-595 nm .. Yellow 595-570 nm .. Green 570-500 nm .. Blue 500-450 nm .. Violet 450-380 nm
in frequencies (Hz) this is
Red 3,85E+14 4,69E+14 .. Orange 4,69E+14 5,04E+14 .. Yellow 5,04E+14 5,26E+14 .. Green 5,26E+14 6,00E+14 .. Blue 6,00E+14 6,67E+14 .. Violet 6,67E+14 7,89E+14
Once they are brought down by octaves,, we get
D 288..... 2^41 6,333E+14 474 - Do -Blue
E 324..... 2^41 7,125E+14 421 - Re -Indigo
F 341..... 2^41 7,504E+14 400 - Mi -Violet
G 384..... 2^40 4,222E+14 711 - Fa -Red
A 432..... 2^40 4,750E+14 632 - So -Orange
B 486..... 2^40 5,344E+14 561 - La -Yellow
C 512..... 2^40 5,629E+14 533 - Ti -Green
its like its the cosmic center of reality...
and Music is the ......???????....
This is the chart from the mathematics department
at Birkley University showing the natural harmonic
frequencies below 1000hz.
1................3.......9....... 27........ 81 ........243 ........729
2 ...............6 .....18...... 54....... 162........ 486
8 ..............12.... 36..... 108....... 324........ 972
16 .............24.... 72..... 216....... 648
32............. 48... 144.... 432
64............. 96.... 288... 864
128............192... 512.
256........... 384
512........... 768
these are NATURES FREQUENCIES ....do you see the pattern?
always moving up harmonically by major 3rds
and simultaneously doubling.
this is how our cells and dna sequence behaves.
We (the 432 community) will do all we can to
make people more aware of their surroundings.
Our universe is literally ALIVE....and we are one with it.
-Music is Magic
-Bobby
Hier de links naar het Carl P munck grid uitlegquote:432 = Consecration (also the square root of the classical speed of light, 186624 miles per second).
Die 186624 mag dan wel het kwadraat zijn van 432, maar is verder nutteloos. De snelheid van licht is in elk medium weer anders. Hebben we het over een vacuüm, water, glas etc etc...quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:03 schreef merlin693 het volgende:
432 = Consecration (also the square root of the classical speed of light, 186624 miles per second
Waarbij mijlen per seconde ook nog eens een volledig arbitraire eenheid is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:33 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die 186624 mag dan wel het kwadraat zijn van 432, maar is verder nutteloos. De snelheid van licht is in elk medium weer anders. Hebben we het over een vacuüm, water, glas etc etc...
Ook is die 186624 niet accuraat..
Dus eigenlijk zeggen ze dat 432 de wortel is van een getal dat enigszins, maar geheel niet in de buurt komt van de snelheid van het licht in een vacuüm... (186.282,397 mijl per seconde).
Met andere woorden, er worden verbanden gezocht/gegeven die er niet zijn...
Is "simpelweg" een apparaat wat DNA kan aflezen en gebaseerd op de volgorde van drie opeenvolgende nucleotiden een melodie produceert. In feite niets anders dan een ouderwets draaiorgel die muziek baseert op de gaatjes in ponskaarten..quote:Op donderdag 11 december 2008 14:22 schreef Odysseuzzz het volgende:
Over triviaal gesproken:
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=1&f=G&l=50&co1=AND&d=PTXT&s1=7,247,782.PN.&OS=PN/7,247,782&RS=PN/7,247,782
quote:1. An apparatus for generating music, comprising: a. a harmonic sequence generator that is configured to receive a nucleotide sequence, determine an amino acid that is defined by a three-segment nucleotide sequence, and determine a chord in response to the defined amino acid, whereby a harmonic sequence is generated in response to a succession of defined amino acids;
Claim 5 en de aanvullingen daarop zijn wat verstrekkender als ik het als leek zo lees.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:00 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is "simpelweg" een apparaat wat DNA kan aflezen en gebaseerd op de volgorde van drie opeenvolgende nucleotiden een melodie produceert. In feite niets anders dan een ouderwets draaiorgel die muziek baseert op de gaatjes in ponskaarten..
[..]
Claim 5 behelst de methode voor het ontcijferen (bepalen) van de volgorde van de verschillende nucleotiden en de bepaling van de juiste akkoorden.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:31 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Claim 5 en de aanvullingen daarop zijn wat verstrekkender als ik het als leek zo lees.
Hoe dan ook sinds ze zelfs normale zaden en gewassen patenteren verbaast niet veel me nog.
Om zelf te proberen:quote:a remarkable piece of software devised by Colin to convert the DNA structures of human life into electronic music. "S2 Translation", a track on "Axis Mutatis", was generated using this software.
http://www.indian.co.uk/shamen/
Is inderdaad in principe hetzelfde, alleen beschrijft het patent een fysieke machine die dat doet...quote:Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Resonancer het volgende:
Btje off topic, maar laatste posten deden mij hier aan denken:
http://www.nemeton.com/axis-mutatis/s2.html
[..]
Om zelf te proberen:
http://www.algoart.com/
Idd dat heb je mij ook niet horen beweren.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Claim 5 behelst de methode voor het ontcijferen (bepalen) van de volgorde van de verschillende nucleotiden en de bepaling van de juiste akkoorden.
Er wordt niets gezegd over het effect van de muziek op het DNA en er wordt neits gezegd over het aanpassen van het DNA. Het is simpelweg een input in de muziekmachine...
quote:bron:
Q:
What are the foods etc that are used to control us? Is there anything we should and shouldn´t concume that would help us to see the reality more clearly? What constitutes "temperance"? - is it moderation in all things or more than that?
A:
See above for the food part. It is 1 part of the manipulation, it is used in combination with 6 other methods of control in your daily life.
If you can "delete" a few from your life or have less exposure to them, the effect will reduce dramatically, but this is not what will make you more self-conscious. These methods are used to wear you out, lower your quality of life. They are interlinked. The methods are:
1. Food and drinks
2. Medication, "Health care" (include vitamins)
3. Electrical waves (including your PC and cellphone, house electr. network, everything chipped)
4. Media, be it TV-radio-newspapers-magazines-internet (the most obvious method, yet the most enslaving)
5. Music, Sounds (different method than media, used in a different way although most times through the media)
6. Air pollution
7. Education system (including known literature which is mostly corrupt, be it history, psychology, metapsychology, "philosophy", art, science, poetry, religion, even fairy tales told to infants).
Politics takes these methods and bombard you with this every day and make sure they are maintained.
The rule is: If promoted/praised/applauded/critically acclaimed/free, be very wary. Be it food, medicines, latest technological product, "artist", politician, musician, book, show, beverage, etc. Some of these allegedly "stand the test of time", that is orchestrated for a reason. Problem is if too wary, you could miss a few gems that are deliberately passed on in between the manipulation tools by some. There are a few other methods (societies/cults/sects, people policing each other, etc) but the above 6 are the core which has been promoted since the French "Revolution".
Temperance: conscious form of restraint based on self-knowing to achieve inner order of the Soul (which is the unseen you as a whole, the Soul is not a part of you, you are one). Restraining the emotions/desires/passions/energies does not mean cutting it off (that will harm you, beware), but channeling them to work for higher causes after taming them gently. This all does lead to a sober life, yet simpler, filled with gifts because you fully become your own master, instead of your emotions/desires/passions dictating you how to be. Simultaneously with this process you will be cleansing yourself and will be ready to be enlightened by the Universal Mind. Be like that which you want to connect with as much as possible.
Tada daar is het antwoord. Gezondheid ondermijning. Slecht gevoel EN gehoorbeschadiging.quote:Omdat 432 Hz een grotere helderheid heeft dan 440 Hz hoef je muziek in 432 Hz minder hard af te spelen om aangenaam te kunnen luisteren. Dit betekent dat je minder snel gehoorschade zult oplopen, zolang je het volume niet te hoog zet. Het is bekend dat bij bijvoorbeeld een geluidssterkte van 90 dB na 8 uur gehoorbeschadiging optreedt.
Verder lijkt 432 Hz ook een gunstiger invloed op de chakra's te hebben. 440 Hz lijkt te werken op de voorhoofdchakra, "het denken", terwijl 432 Hz lijkt te werken op de hartchakra, het "voelen". Het luisteren van muziek in 432 Hz kan daarom de spirituele ontwikkeling van de muziekliefhebber ten goede komen.
quote:http://www.godlikeproductions.com/forum1/message566391/pg1
NWO is responsible for concert pitch A-440hz
In 1939 Joseph Geobbels( propaganda Minister for Nazi Germany)was the first to push for all music world wide to be played and listened to at A-440hz. He failed. But in 1953 the Elite had a meeting in London to finally IMPOSE the a-440hz Standard Concert Pitch.And Succeeded. prof Dussaut of the Paris conservatory had a poll of over 20,000 of the head classical musicians of France and they all voted unanimously for A-432hz but the Elite does not care what others think now do they?
There is more than one reason for doing this.
1) Goebbels knew that a-432 was the ONLY resonant frequency
that had perfect harmonic balance.
2) he also new that locked inside the A-432 structure was one
of Pandora's boxes.
the math that is evident when tuned to a-432 show what I like to call
"the Plato Code"
Just like there are hidden codes written into the bible.
there are also hidden codes in the 432 matrix.
432 is THE ONLY resonant frequency that is capable of naturally reproducing what is called the "Pythagorean Musical Spiral"
its the same sequence of growth that all life follows.
it utilizes the formula of "Phi" also know as the "Golden Mean"
and is also found in the "Fibonacci sequence"
Dus Goebbels en Hitler hebben hun zin .... dat men het niet WIL zien. ONBEGRIJPELIJK. Wat is gedachten gang van Goebbels om het in te voeren?quote:Op maandag 17 november 2008 11:03 schreef Rasing het volgende:
Het is allemaal wel leuk, terug naar 432 Hz, en als het makkelijk in te voeren zou zijn, zou ik t prachtig vinden, alleen om nostalgisch-historische redenen. Maar het maakt natuurlijk geen bal uit, al die chakra's en numerologische onzin overtuigen mij niet van het feit dat 432 mooier zou moeten klonken dan 440.
Dus dan zit je met twee standaarden, en dat is alleen maar onhandig. Bovendien is dan alle muziek van tussen 1939 en 2008 van een andere toon, ook dat is onhandig. Laten we maar mooi op 440 Hz blijven.
Dat lijkt mij wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:47 schreef Lambiekje het volgende:
Toen ik 440hz/432Hz las moest ik aan 8 Hz, ook wel brainwave denken. Het lijkt me niet toevallig dat er dus een verhoging van 8Hz is?!
...
Nice. Maar het idee van de 432hz komt dus niet van dat instituut zoals de bron van dat discovery forum al aangeeft gaat het over de "Philosophical pitch" en is ook ouder dan dat instituut.quote:Op zaterdag 13 december 2008 12:21 schreef Bame het volgende:
ik had het gevraagd aan de mythbusters
http://community.discover(...)1967776/m/2671905599
(...)
bronquote:Low Pitch References
It seems likely that the century started with low pitch only, set around 420-425 Hz. This rose slowly to around 430Hz mid century and persevered into the 20th century as Philosophical pitch - the notion that it had a particular significance in relation to nature.
The perceived connection to nature is an amusing one. A=430Hz is the equivalent of C=256Hz. 256 is 2 raised to the power of 8 - i.e. C 256 is 8 octaves above C1 - an inaudible note whose frequency would be 1 cycle per second. So? Because the second is a whole number subdivision of the day (60 x 60 x 24 = 86400), music at that pitch is seen as being in tune with the rotation of the earth. Handy.
It is important to note that, from the evidence gathered, low pitch wasn't actually replaced by High Pitch, contrary to popular opinion. It appears to have remained as the domestic standard until presumably taken over by modern pitch. Interestingly a movement continues to the present to reinstate 430Hz, or more accurately C 256.
Wat doet het ertoe of Goebbels het heeft ingevoerd of Ghandi?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus Goebbels en Hitler hebben hun zin .... dat men het niet WIL zien. ONBEGRIJPELIJK. Wat is gedachten gang van Goebbels om het in te voeren?
Hij was nu niet het voorbeeld van iemand die het beste met de mens voorheeft!?
Het is bespottelijk dat het in 1953 is ingevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |