abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 november 2008 @ 19:30:15 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63137369
quote:
De eerste versie van Windows 7, de zogenaamde pre-betaversie, presteert nauwelijks beter dan zijn voorganger Windows Vista. De zogenaamde kernel van het besturingssysteem slokt nog net zoveel geheugen op, concludeert InfoWorld op basis van een test.

Microsoft presteerde vorige maand tijdens de Professional Developers Conference de nieuwe versie van 's werelds meest gebruikte besturingssysteem. Het bedrijf beloofde dat Windows 7 stabieler, sneller en veiliger dan Vista zou zijn. Onzin, stelt Randall Kennedy van InfoWorld, die ontdekte dat het programma nog net zoveel geheugen verbruikt als Vista. Microsoft beloofde daarentegen dat het geheugenverbruik veel minder zou zijn.

Kennedy ontdekte tevens dat de kernel van Windows 7 vrijwel identiek is aan die van Windows Vista, wat zou duiden op een aangepast versie van Vista, in plaats van een totaal nieuw besturingssysteem zoals Microsoft beweert. Kennedy publiceerde eerder een onderzoek waaruit bleek dat Windows XP zo'n veertig procent sneller presteerde dan Windows Vista. "Windows 7 is een kopie van Vista in een ander jasje", stelt de expert.
Windows XP is de benchmark, want dat is een prima stabiel OS.
Windows 7 moet dus substantieel sneller zijn en substantieel minder geheugen gebruiken.

FAIL
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Donald Duck held dinsdag 11 november 2008 @ 19:31:31 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63137418
Erg vroege versie natuurlijk ook, niet erg geschikt om conclusies uit te trekken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_63137588
Nou, vond de Beta dus danig wel beter. Niet qua uiterlijk, eerder de installtie tijd:

Vista deed met 2gb en dual core 25 minuten over
Windows 7 daarentegen, 1 Gb, dual core, 5 minuten

(Dezelfde Ram geheugen en processor zijn hier voor gebruikt)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 november 2008 @ 19:36:45 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63137631
Wat boeit installatietijd nou.
Ik ben alleen geinteresseerd in software die sneller gaat draaien en met minder geheugen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63137655
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
Wat boeit installatietijd nou.
Ik ben alleen geinteresseerd in software die sneller gaat draaien en met minder geheugen.
nou, dat laat al zien dat er een deel in de core van Windows is geoptimaliseerd. Tevens draaide Windows 7 soepel met 1gb, waarbij Vista nogal moeite ermee kan hebben.
pi_63137672
Snel en stabiel zijn tof, maar het gaat mij er ook zeer zeker om dat ik van microsoft MAG doen wat ik wil. "omg, file is unsafe, i deleted your whole extra harddrive coz your file was unsafe, continue?". Thx.
Lambo of Rekt
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:38:08 #7
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63137676
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:35 schreef jslavenburg het volgende:
Nou, vond de Beta dus danig wel beter. Niet qua uiterlijk, eerder de installtie tijd:
Een normale gebruiker heeft het OS al voor geïnstalleerd staan. Dus dat lijkt me niet echt een USP voor Windows 7
pi_63137688
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:30 schreef SeLang het volgende:

[..]

Windows XP is de benchmark, want dat is een prima stabiel OS.
Windows 7 moet dus substantieel sneller zijn en substantieel minder geheugen gebruiken.

FAIL
Windows 7 is een eenvoudige aanpassingen op Vista. Natuurlijk is hij niet sneller. Het is namelijk gewoon nog Vista Welke drophannes heeft dit geschreven?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63137699
ik wacht wel todat ze een fatsoenlijke beta hebben uitgebracht voordat ik een oordeel vestig
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63137721
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:38 schreef EggsTC het volgende:
Snel en stabiel zijn tof, maar het gaat mij er ook zeer zeker om dat ik van microsoft MAG doen wat ik wil. "omg, file is unsafe, i deleted your whole extra harddrive coz your file was unsafe, continue?". Thx.
Moet je in Vista gebruikersbeheer uitschakelen, en eventueel windows defender en firewall, ben ej van het gezeik af
  dinsdag 11 november 2008 @ 19:39:36 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63137723
Ik vond Windows '98 wel goed eigenlijk
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63137733
TS,

waar kijk je naar? Minder geheugen dan wat??? Dan de stand der techniek toen XP uitkwam?

Meet prestaties van de pc in absolute waarden. 10 seconden opstarttijd i.p.v. 14 seconden.
Opstarttijd programma's. Ga uit van gelijkwaardige hardware: niet qua prestatie maar qua prijs of anderzijds equivalent van waarde. Pc's zijn niet noemenswaardig duurder of goedkoper geworden dan 10 jaar geleden. De prestaties zijn wel enorm toegenomen.

Ik vind je post een niets zeggend stukje suggestieve bagger. Kom eens met onderbouwingen, i.p.v. een referentie naar een artikeltje.
pi_63137745
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:36 schreef SeLang het volgende:
Wat boeit installatietijd nou.
Ik ben alleen geinteresseerd in software die sneller gaat draaien en met minder geheugen.
Dat minder geheugen is totaal niet meer van deze tijd met de huidige geheugen prijzen als dat OS het maar effcient aanspreekt.
pi_63137774
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:39 schreef beerten het volgende:
TS,

waar kijk je naar? Minder geheugen dan wat??? Dan de stand der techniek toen XP uitkwam?

Meet prestaties van de pc in absolute waarden. 10 seconden opstarttijd i.p.v. 14 seconden.
Opstarttijd programma's. Ga uit van gelijkwaardige hardware: niet qua prestatie maar qua prijs of anderzijds equivalent van waarde. Pc's zijn niet noemenswaardig duurder of goedkoper geworden dan 10 jaar geleden. De prestaties zijn wel enorm toegenomen.

Ik vind je post een niets zeggend stukje suggestieve bagger. Kom eens met onderbouwingen, i.p.v. een referentie naar een artikeltje.
Een artikel geschreven door iemand die geen idee heeft wat pre-beta's van MS eigenlijk zijn en doen en waar ze voor zijn...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_63137830
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:39 schreef beerten het volgende:
TS,

waar kijk je naar? Minder geheugen dan wat??? Dan de stand der techniek toen XP uitkwam?

Meet prestaties van de pc in absolute waarden. 10 seconden opstarttijd i.p.v. 14 seconden.
Opstarttijd programma's. Ga uit van gelijkwaardige hardware: niet qua prestatie maar qua prijs of anderzijds equivalent van waarde. Pc's zijn niet noemenswaardig duurder of goedkoper geworden dan 10 jaar geleden. De prestaties zijn wel enorm toegenomen.

Ik vind je post een niets zeggend stukje suggestieve bagger. Kom eens met onderbouwingen, i.p.v. een referentie naar een artikeltje.
Eensch

Tevens vind ik ook dat je een Beta niet meteen moet afzeiken, daar is het een Beta voor. Het zelfde geld voor Vista: van veel mensen hoor je "ja hij werkt traag." Goh, dat verbaast mij niet, als je een single core draait met 1 gb geheugen. En je hebt ook mensen die zeuren dat Vista slecht is, maar dit zeggen ze omdat ze het van andere hebben gehoord, terwijl ze erzelf er nog nooit mee gewerkt hebben.

Ik draai zelf Vista X64 en heb geen problemen.
pi_63138181
het ene geflopte os is nog niet uit of ze beginnen weer opnieuw.
ik heb zo'n idee dat xp hun laatste grote sucses is,alles wat daarna komt word door je strot geduwd en heeft geen meerwaarde mee.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_63138350
Wat maakt mij het uit. Ik zie geen enkele reden om van XP af te stappen, of dat nou naar Vista of 7 is.
pi_63138506
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:53 schreef the_contract_killer het volgende:
het ene geflopte os is nog niet uit of ze beginnen weer opnieuw.
ik heb zo'n idee dat xp hun laatste grote succes is,alles wat daarna komt word door je strot geduwd en heeft geen meerwaarde mee.
Ach, XP was ook geen uiterlijke verbetering na Windows 2000. Uiteindelijk is het wel goedgekomen met XP, maar dat is ook pas als je alle overbodige meuk eruit gesloopt hebt.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 20:06:05 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_63138617
Dat Windows 7 een "verbeterde versie van vista" wordt wisten we al. Dat zei MS zelf al vanaf het begin. Dus de conclusie dat het vista is in een ander jasje, is een open deur.

De kernel van vista was/is ook niet het probleem met vista trouwens.

MS moet wel scoren met 7 dus vooralsnog heb ik nog wel de hoop dat het stukken beter dan vista wordt.
pi_63138646
En nu gaan we allemaal doen alsof we verbaasd zijn!

! ! !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:15:24 #21
54408 Parzival
Where it happens
pi_63138963
Lekker makkelijk zeg.. een Alpha release vergelijken met een OS waar SP1 al voor uit is.. ik heb zelf de laatste build draaien.. er zitten wel een paar handigheidjes in hoor.. en hij lijkt zeker sneller.. maar laten we de final release even afwachten voor we iets gaan afkraken..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_63139045
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:07 schreef Jarno het volgende:
En nu gaan we allemaal doen alsof we verbaasd zijn!

! ! !
En ik maar wachten op het 'WOW' effect
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63139248
En men moet nog niet klagen dat Windows 7 de look heeft van Vista, want de lay-out wordt pas aangewerkt in een van de laatste Beta's (ook wel RC genoemd)
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:26:06 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_63139344
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:07 schreef Jarno het volgende:
En nu gaan we allemaal doen alsof we verbaasd zijn!

! ! !
Niet bepaald. . Het is gewoon een standaard bedrijfsstrategie om incrementele updates als the next big thing te verkopen. Het is de manier waarom Microsoft winst maakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63139508
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:42 schreef jslavenburg het volgende:

[..]

Eensch

Tevens vind ik ook dat je een Beta niet meteen moet afzeiken, daar is het een Beta voor. Het zelfde geld voor Vista: van veel mensen hoor je "ja hij werkt traag." Goh, dat verbaast mij niet, als je een single core draait met 1 gb geheugen. En je hebt ook mensen die zeuren dat Vista slecht is, maar dit zeggen ze omdat ze het van andere hebben gehoord, terwijl ze erzelf er nog nooit mee gewerkt hebben.

Ik draai zelf Vista X64 en heb geen problemen.
Microsoft draait Vista-haters een loer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')