abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 november 2008 @ 20:52:26 #1
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63112595
Hello!


Vraagje hierzo!

Op de KMS ben ik nu in INI-2 beland .. jaja.. voordelen voordelen openbaren zich nu.
Vandaag kregen we een voorlichting, stond op het programma, wij weer PFFFF.. zit je weer uren in een stoeletje in de grote filmzaal..

Maar wat was het nu.. het waren clubs en organisaties die echt fantastische dingen boden.

je kon kiezen uit 3 clubs.

Duikclub, schietclub, en parachuteclub..

Dus Duiken..
1 ster duikbrevet halen, gaat dan naar Zuid frankrijk etc om te duiken.

Schietclub, schieten met wapens als de MP-40, AK-47, GS36, Glock, revolvers etc.
krijgt dan pasje etc, .. lid van nederlandse organisatie van schietclubs..


of Parachutespringen, krijgt hier ook uiteindelijk diploma voor enzo..
dat je het dus altijd kan dun.. en dus.. Je fokkin wings halen


Dit allemaal in de baas zijn tijd, dus betaald dus prima hurra purra!
maar mijn vraag is, iemand ervaringen hiermee van de KMS?


want ik heb wel wat verschillende dingen gehoord, maar nog niet echt duidelijk..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:35:54 #2
184568 elilim
videre nec videri
pi_63126385
Volgens mij is dit niet gratis, tenminste het duiken en springen ben je gauw een paar honderd euri kwijt, daarnaast zijn deze activiteiten savonds in je eigen tijd dus onbetaald.

Bij mij was het zo dat de duikers meteen het weekend na de eindoefening doorgingen naar duikweekend, wat waren ze daar blij mee.

Parachutespringen is gewoon vet ongeacht die wings alleen je kunt dit best vaak doen binnen het bedrijf en het is eventueel ook makkelijk zelf te organiseren binnen je eenheid.

Het schieten was niet zo boeiend, meestal een hele hoop (spijkerbroeken)lui die nooit schieten, gaan dan met zn allen met 1 ak schieten en ook nog es je vrije avond kwijt zijn. je krijgt echter wel een schietbeurten boekje waarmee je een wapenvergunning kan scoren, het is namelijk een schietclub, de vraag is natuurlijk wat moet je als militair met een wapen thuis.

Laat je in ieder geval niet afschrikken door het argument dat je het heel druk gaat krijgen de ini2, als je geen mongool bent is de kms een eitje.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:38:00 #3
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63126421
shit je zou er haast voor in dienst gaan!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:15:54 #4
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63138984
Duiken ftw! Via de KMA gedaan en leukste "sport" wat er is!
pi_63139036
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:35 schreef elilim het volgende:
Volgens mij is dit niet gratis, tenminste het duiken en springen ben je gauw een paar honderd euri kwijt, daarnaast zijn deze activiteiten savonds in je eigen tijd dus onbetaald.

Bij mij was het zo dat de duikers meteen het weekend na de eindoefening doorgingen naar duikweekend, wat waren ze daar blij mee.

Parachutespringen is gewoon vet ongeacht die wings alleen je kunt dit best vaak doen binnen het bedrijf en het is eventueel ook makkelijk zelf te organiseren binnen je eenheid.

Het schieten was niet zo boeiend, meestal een hele hoop (spijkerbroeken)lui die nooit schieten, gaan dan met zn allen met 1 ak schieten en ook nog es je vrije avond kwijt zijn. je krijgt echter wel een schietbeurten boekje waarmee je een wapenvergunning kan scoren, het is namelijk een schietclub, de vraag is natuurlijk wat moet je als militair met een wapen thuis.

Laat je in ieder geval niet afschrikken door het argument dat je het heel druk gaat krijgen de ini2, als je geen mongool bent is de kms een eitje.
Ik ben lid geworden van de schietclub, en het is best wel lache hoor om een avondje te schieten. Met zn allen om 1 ak heb ik ook niet meegemaakt.... Het is alleen jammer dat je niet echt veel patronen krijgt. Ik ben ook nog op andere dan peletonsavonden geweest en toen heb ik meer geschoten. Als je schieten/wapens een beetje leuk vind is het een erg leuke club.

Met duiken heb ik geen ervaring, maar idd direct na je eindoefening stap je in de bus richting Frankrijk.... En net zoals springen best wel duur!
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:17:58 #6
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63139066
Hehe, je eindoefening afsluiten met een paar dagen chillen, duiken en pils drinken...vervelend hoor!
  woensdag 12 november 2008 @ 11:03:43 #7
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_63153181
Kun je op de KMA nou uit meerdere corpsen kiezen om een sport uit te oefenen of mag je het maar bij eentje houden?

Parachute springen en wellicht de schietclub lijken me erg vet
Op elke fokker past een bril.
pi_63156448
Schietclub is alleen voor de KMS, ten minste voor zover ik weet.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:14:48 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63156594
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:03 schreef Catch_me het volgende:
Kun je op de KMA nou uit meerdere corpsen kiezen om een sport uit te oefenen of mag je het maar bij eentje houden?

Parachute springen en wellicht de schietclub lijken me erg vet
Er is één cadettencorps en die heeft heeel veeel verenigingen. Om maar paar activiteiten te noemen:
Roeien
Voetbal
Netspelen
Duiken
Zweefvliegen
Schieten
Parachutespringen
Fotografie
Ga zo maar door tot je er ruim 40 hebt
  woensdag 12 november 2008 @ 13:52:37 #10
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_63157817
Ja had die lijst helemaal doorgenomen, echt te veel

M'n moeder vond overigens paardrijden wel wat voor mij, mja _!
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:58:59 #11
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63157995
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:52 schreef Catch_me het volgende:
Ja had die lijst helemaal doorgenomen, echt te veel

M'n moeder vond overigens paardrijden wel wat voor mij, mja _!
Ja het kan allemaal op de KMA!
pi_63400013
Als ik aangenomen word voor de opleiding op de KMS dan ga ik kiezen voor de wings
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:17:19 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63400996
Heb voor het behalen van mijn Wings gekozen, hopelijk krijg ik er een plekkie.. zal leuk staan dat embleem
en het is natuurlijk hardstikke gaaf om te doen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_63406322
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:17 schreef Pumatje het volgende:
Heb voor het behalen van mijn Wings gekozen, hopelijk krijg ik er een plekkie.. zal leuk staan dat embleem
en het is natuurlijk hardstikke gaaf om te doen.
ik ben jaloers Ik was net op mezelf gaan wonen, dus had t geld niet.
Maar volgens mn pa(SM) kun je het gratis doen onder het kopje GVA. Binnenkort de luit maar eens lief aankijken
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:38:11 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63406772
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:25 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

ik ben jaloers Ik was net op mezelf gaan wonen, dus had t geld niet.
Maar volgens mn pa(SM) kun je het gratis doen onder het kopje GVA. Binnenkort de luit maar eens lief aankijken
Vergeet het maar, GVA duiken is ook afgeschaft wegens bezuinigingen door de lopende missie.
pi_63407773
kut, nouja dan wacht t nog maar ff. Dr komen een aantal lange/grote oefeningen aan, dus een mooi doel om de oefentoelage aan te besteden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')