abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_227171
Menigeen die bekend is met de gruwelen der postmodernistische multiculturele dictatuur, zal dit bericht niet vreemd in de oren klinken: het BB-fenomeen is de vleeschgeworden cultuurvervlakking zoals Finkielkraut (voor de dommen onder ons: cultuurpessimist) het al voorspelde. Het geilen op doodnormale mensen levert in geen enkele zin enige vorm van geestesverbreding hetgeen juist vereischt is voor een goedwerkende samenleving. Dergelijke uitingen dienen derhalve niet op een scherm voor te komen....!!! (nee, ook niet als semi-interessant voor onze huis-tuin-en-keuken, naar vijf-uur-show-kijkende salo
  zaterdag 4 december 1999 @ 07:38:00 #2
622 spider
in the worldwide web
pi_227172
Cultuur is een afspiegeling van de mens en zijn tijd.
Evolutie, beschaving en cultuur gaan hand in hand.
Cultuur is vanouds een elitaire aangelegenheid en wordt op dit moment overgenomen door de brede massa.
De uitwassen ervan wijzen niet alleen maar op cultuurverandering,vervlakking maar op een uitsterven ervan.
Je zou kunnen zeggen dat de mens nu andere prioriteiten heeft,maar dan moeten we ons ook afvragen door wie en wat de prioriteiten bepaald zijn.


  zaterdag 4 december 1999 @ 11:47:00 #3
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_227173
quote:
op 12-04-1999 om 01:19 AM schreef de echte Pince het volgende:
Menigeen die bekend is met de gruwelen der postmodernistische multiculturele dictatuur, zal dit bericht niet vreemd in de oren klinken: het BB-fenomeen is de vleeschgeworden cultuurvervlakking zoals Finkielkraut (voor de dommen onder ons: cultuurpessimist) het al voorspelde. Het geilen op doodnormale mensen levert in geen enkele zin enige vorm van geestesverbreding hetgeen juist vereischt is voor een goedwerkende samenleving. Dergelijke uitingen dienen derhalve niet op een scherm voor te komen....!!! (nee, ook niet als semi-interessant voor onze huis-tuin-en-keuken, naar vijf-uur-show-kijkende salo
Hai DEP.

Leuk dat je je in dit belangwekkende bericht ook tot de "dommen" richt. Ik kan er helaas weinig touwtjes aan vast knopen, dus je zult het vast niet erg vinden dat ik nog wat vragen stel.

1. Ik ben niet bekend met "de gruwelen der postmodernistische multiculturele dictatuur". Zou je deze gruwelen even 1 voor 1 willen opnoemen?

2. Wat versta je precies onder multiculturele dictatuur?

3. Hoe leidt het geilen op niet-"doodnormale mensen" tot "geestesverbreding"?

4. Wat is een salo?

Haalt gelijk bij rechter.
  zaterdag 4 december 1999 @ 17:16:00 #4
2004 sunshine
Still shining!
pi_227174
Dank je GHaven. Namens de dommen onder ons.
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  zaterdag 4 december 1999 @ 19:06:00 #5
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_227175
Beste Pince

Namens de vleesch geworden BB fans spreek ik de gedachte uyt dat U enen zeer gewichtige studie volgt en inmiddelsch in het derde jaar der opleiding bent beland, waarin het des stagaires is enkele zeer wichtig klinkende termen te spuien derhalve Uw kennisch te deelen met het mindere intellect naar uwen mening, doch spreek ik ook uyt dat geen mensch op dit forum enigszinsch enig voordeel uit deze informatie kan haalen, hoewel dus goedbedoeld om onsch voor den verdoemenis te behoeden enigzinsch misplaatst.

Derhalve zal ik U in hedendaagsch Nederlandsch verkonden hoe men er in hel algemeen over peinscht :

Ik snap er geen reet van, en zelfs de Dikke van Dale helpt daar geen moedertje lief aan !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  zaterdag 4 december 1999 @ 19:18:00 #6
959 opa
De man met de witte shawl
pi_227176
WELEDELZEERHOOGWELGEBOREN BUZZER !

Gij spreekt ook namens mij.

Om met professor Przlwitzjkowski te spreken : "Dit is ja ener ganz onwetenschappelijker daadzaak"

Overigens Spider: Marijke is nog niet verzopen.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_227177
Who the Fok! is Marijke?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 december 1999 @ 21:59:00 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_227178
Beste Pince....

De evolutie-leer verteld ons dat de einde der tijden zijn aangebroken voor de mens als soort.

nml. wanneer alle informatie snel bereikbaar is zal een soort verslappen en geen prikkels meer hebben om verder te evolueren.
Daarbij hoort dan ook cultuur verslapping.

Mijn tip... geniet ervan, want als we Darwin moeten geloven hebben we niet zo gek lang meer

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')