abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 1999 @ 21:31:00 #1
959 opa
De man met de witte shawl
pi_227131
Dit is een vraag aan Tanjalies danwel aan een ieder die zich bezig houdt met het opnemen en het uitzenden van televisieproducten.

Ik geloof dat het iets met het uitzenden van BB te maken heeft en daarom post ik dit als een topic.

De vraag :
Wat is raw footage en hoe wordt het gebruikt in live opgenomen uitzendingen, die niet echt live zijn?


Overigens de groeten van Marijke die alweer een stuk dichter bij ons is gekomen nl. op 62,5 NB en 21,5 OL.

[Dit bericht is gewijzigd door opa (Datum 03 December 1999).]

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_227132
Ik heb geen verstand van dat soort zaken, maar volgens mij is dat beeldmateriaal dat nog niet gemonteerd is, dus waar nog niet in geknipt en geplakt is.

Correct me if I'm wrong...

I love cats...they taste just like chicken
  zaterdag 4 december 1999 @ 01:03:00 #3
959 opa
De man met de witte shawl
pi_227133
LukaZ,
bedankt voor je reactie. je definitie geeft aan dat er dus geknipt en geplakt kan worden voor het wordt uitgezonden.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_227134

Opa,

Omdat je de vraag ook aan mij richt. LukaZ heeft gelijk. Het is het opgenomen ongemonteerde beeldmateriaal. Montage is altijd noodzakelijk. Bij opnames is het gebruikelijk dat er op aangeven van de regisseur via een schakeltechnicus een geschakelde band tot stand komt. Hiernaast lopen er vaak 1 of meerdere opnamemachines mee die de belangrijkste kameraas continue registreren (ISO). In de montage wordt vervolgens de geschakelde band samen met de ISO banden gebruikt om de definitieve uitzendband te maken. Bij BB is er ook spraken van geschalde banden en banden die continu 1 kamera registreren. Dan wel er is spraken van b.v. regie per 4 kameraas die samen met de andere regie banden in de montage vervolgens voor het eindresultaat zorgen.

pi_227135
Opa of Tanjalies,
aangezien dit toch een technische topic blijkt te zijn, heb ik een vraag.
Kunnen jullie ons, nu je vraag beantwoord lijkt te zijn, eens in gewone leken-taal beschrijven hoe dat hijskraan-single-gepingel van Marco gisteravond dan ons in de maag gesplitst wordt. Maw. hoe laat zit ie werkelijk in de hijskraan, waarom hebben de bewoners een TV-monitor, is Rolphie wel echt op DAT moment voor hen te zien, of was dat ook al eerder op de avond, hoe kan de marsepein zo snel vanuit de studio naar binnen zijn gebracht en al half op (grapje van Rolph, wsch. om nog eens de illusie te versterken dat het "live" was), en:
waar waren de streams tijdens de live-uitzending ?
Tenminste, als anderen dat ook interesseert hier.
pi_227136
Moor, misschien een beetje naief van mij, maar toch deze opmerking: Waarom zou Veronica moeilijk doen wat dat betreft? Ik heb zelf niet zo heel veel reden om te twijfelen aan de live-heid van de donderdagavond-Rolf-show, daarop volgend een half opgegeten BB logo en daarna Marco Borsato (met gitaar donatie aan Maatje).

Zouden ze dan zo control freak zijn dat ze zelfs die vorm van spontaanheid (waar ik in geloof op zo'n donderdagavond) onecht willen houden?

Waarom niet echt Marco B eerst terwijl wij tegelijkertijd inderdaad zitten te kijken, in de studio en vervolgens in zo'n hijskraan mandje?

Is met behulp van de, doorgaans niet meer dan 15 minuten achter lopende (ehh, gok-ik, hoewel 45 seconden -ook- niet meer dan 15 minuten is ), internet-streams daar geen reëel beeld op te krijgen?

[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 04 December 1999).]

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_227137
Ik weet het allemaal ook niet, JayBee, maar ik kreeg de indruk dat Opa en Tanjalies (moet je mij horen: het lijkt wel Leen Jongewaard "in een rijtuiggie" ),
Opa en Tanjalies dus, hier een soort 'understanding' van hadden, en wilde graag dat ze dit met ons zouden delen in iets begrijpelijker taal.
pi_227138

Mijn streams in Amsterdam op de kabel lopen bij alle live-uitzending tot nu toe niet meer dan 15 tot 30 sec achter. Wat er te zien is geweest op de TV in het huis en met MarcoB en de lekkernij was allemaal zo live als het maar kan zijn.
pi_227139
I'm a believer

-------------------------
The truth is in there

(BB huis)

Klik hier voor de FOK!smiley verzamel site


pi_227140
quote:
op 12-04-1999 om 08:43 AM schreef PINOK het volgende:

Mijn streams in Amsterdam op de kabel lopen bij alle live-uitzending tot nu toe niet meer dan 15 tot 30 sec achter. Wat er te zien is geweest op de TV in het huis en met MarcoB en de lekkernij was allemaal zo live als het maar kan zijn.


Bedankt, PINOK voor je antwoord.
Hopelijk wordt dit ook gelezen door degenen, die zich in de topic Late Uitzending 2/12 zo bedonderd hebben gevoeld met de schijn van live-uitzending.

pi_227141
Zal met de uitzending van 31 december wel anders verlopen! De streams zullen dan al een dag op zwart staan.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 4 december 1999 @ 16:20:00 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_227142
uit de streams is dus ook aan het blijken dat Sint vannavond komt omdat de regie moet monteren voor Zondag... laten we kijken hoe live V dit gaat uitzenden

trouwens nog even over Marco B. zijn microfoon stond wel aan dus mischien zong hij voor de bewoners gewoon mee en hoorde wij de band erachter om het wat mooier te maken?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 4 december 1999 @ 19:24:00 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_227143
Inderdaad lopen de streams een seconde of 20 achter, maar donderdagavond was wel degelijk live (alleen Marco niet, maar die gaat zijn gouden keeltje echt niet verkloten in dat hondenweer).

De studio ligt slechts 25 meter bij het huis vandaan, vandaar dat de marsepeinen taart zo snel binnen was. Alleen lullig dat ze er niet ff een versterkertje voor Ruud hebben bijgedaan.

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')