abonnement Unibet Coolblue
pi_63075048
Blijkbaar hebben veel mensen vandaag een zogenaamde Trojan Threat als ze AVG als anti-virus hebben.
Er wordt dan gevraagd om user32.dll te verwijderen. Het gaat om de Banker4 Trojan o.i.d.

Niet doen! Dan start je PC vervolgens niet meer op.
Gooi AVG in de veilige modus weg en download het dan evt. opnieuw.


oké, klinkt lame en als spam. En van een modje.
Als je er geen last van hebt kan je dit uiteraard negeren.
Maar kijk als je met google zoekt op "user32dll banker4" -> http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=user32.dll+banker4&meta=
Allemaal resultaten en problemen van vandaag.

[ Bericht 25% gewijzigd door OldJeller op 09-11-2008 15:21:31 ]
pi_63075080
Oké baas.
pi_63075104
!

Dit had ik niet verwacht van een modje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63075182
Ik kreeg op mijn USB Stick én telefoon die toen aangesloten stond op de PC als 'Verwisselbare Schijf'', een melding dat Start.exe een Trojan was...

Ook niet verwijderen, want dan start het niet meer op!
-
pi_63075754
Helaas zag ik deze waarschuwing te laat. Mijn laptop krijg ik nu met geen mogelijkheid meer opgestart, ook niet in veilige modus of iets dergelijks.
Ik heb wel XP-cd bij de hand.
Heeft iemand een idee wat te doen?
pi_63075861
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:38 schreef Dieke het volgende:
Helaas zag ik deze waarschuwing te laat. Mijn laptop krijg ik nu met geen mogelijkheid meer opgestart, ook niet in veilige modus of iets dergelijks.
Ik heb wel XP-cd bij de hand.
Heeft iemand een idee wat te doen?
Als je tijdens het laden van windows (dat geweldige zwarte scherm met windowstekentje en laadbalkje ) je pc/laptop reset, krijg je als t goed is gewoon het keuzemenu om je pc in de veilige modus te laten starten.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63076038
Klopt, maar dan kom ik dus "gewoon" weer in het blauwe scherm met de foutmelding....
pi_63076163
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:46 schreef Dieke het volgende:
Klopt, maar dan kom ik dus "gewoon" weer in het blauwe scherm met de foutmelding....
Fabrieksinstellingen in je Bios ff terugzetten wil nog wel helpen...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63076242
Ahum, ik ben maar een gewone gebruiker, dus kun je me vertellen hoe ik dat doe? Als ik eenmaal een dos-promt zou hebben zou ik volgens mij de user32.dll van deze PC naar mijn andere PC kunnen overzetten, maar dat lukt dus ook niet.
  zondag 9 november 2008 @ 15:55:37 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_63076296
Ah dat was het dus. Maar een schone XP installatie was opzich geen overbodige luxe op die computer.
pi_63076341
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:54 schreef Dieke het volgende:
Ahum, ik ben maar een gewone gebruiker, dus kun je me vertellen hoe ik dat doe? Als ik eenmaal een dos-promt zou hebben zou ik volgens mij de user32.dll van deze PC naar mijn andere PC kunnen overzetten, maar dat lukt dus ook niet.
Bij opstarten van de pc direct f10 drukken, die optie zie je waarschijnlijk ook wel staan. Hier zie je als het goed is onderin een optie staan; default settings ofzo..
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63076746
F10 werkt niet. Ik heb alleen F2 (systeeminfo) of F12 (menu met opstarten in veilige modus etc).....
pi_63076889
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:09 schreef Dieke het volgende:
F10 werkt niet. Ik heb alleen F2 (systeeminfo) of F12 (menu met opstarten in veilige modus etc).....
F2 dan lijkt me...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63077096
Ik zie daar wel een optie onder Maintenance, nl Load defaults. Is dat wat je bedoelt? De uitleg erbij is:
"Load the factory default values for all setup fields. Overwriting any changes you may have made"
Lijkt mij wel wat, maar wat zou ik dan kwjit kunnen zijn?
pi_63077190
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:19 schreef Dieke het volgende:
Ik zie daar wel een optie onder Maintenance, nl Load defaults. Is dat wat je bedoelt? De uitleg erbij is:
"Load the factory default values for all setup fields. Overwriting any changes you may have made"
Lijkt mij wel wat, maar wat zou ik dan kwjit kunnen zijn?
Het lijkt met niet dat je dan dingen kwijt bent... Maar zover gaat mijn kennis ook weer niet... Dit is wat ik via anderen heb gehoord/zelf heb geprobeerd. Bij mij ging het iig goed
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_63077512
Ik denk dat ik het voor de zekerheid even navraag bij een collega morgen...In iedergeval bedankt voor de moiete!
pi_63078570
Dieke, lukt het al, of werkt je PC nog steeds niet?
  zondag 9 november 2008 @ 17:46:21 #18
78498 classpc
I don't like change
pi_63079513
Volgende keer toch maar eens wat geld betalen voor een goeie virusscanner?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_63079847
AVG sinds 8.0 = fail
pi_63079892
Ohh nee dit heb ik wel gedaan en mijn pc start idd niet meer op.
Ik ben echt een leek met pc's en als mijn laptop zoiets doet dan luister ik getrouw. Met als gevolg dit dus!
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Simone
pi_63079931
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:46 schreef classpc het volgende:
Volgende keer toch maar eens wat geld betalen voor een goeie virusscanner?
Ook goeie virusscanners kennen false positives...
pi_63080046
even een tvp voor als ik zo aan de slag ga...

mijn moeder is vandaag ook de klos geworden
pi_63080333
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:03 schreef kimono1986 het volgende:
Ohh nee dit heb ik wel gedaan en mijn pc start idd niet meer op.
Ik ben echt een leek met pc's en als mijn laptop zoiets doet dan luister ik getrouw. Met als gevolg dit dus!
Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Simone
Heb je je officiële windows (XP?) CD?

Plaats die in je drive en start de PC opnieuw op vanaf de Windows CD.
Kies voor herstel installatie
Typ dan de letter in van je CD-romdrive.. dus waar je WindowsCD van is opgestart. (b.v. D: / E: / F: )
Als je de juiste hebt typ dan: "cd i368"
Als je dit hebt typ dan dit in: "copy user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll"

Dan "exit"

Opnieuw opstarten. Nu moet het werken.
Update AVG of gooi het weg.
pi_63080538
virusscanners

common sense v1.0
pi_63080636
Je moet gewoon even user32.dll van c:\windows\system32\dllcache copieren naar c:\windows\system32; dit gaat het snelst met bijvoorbeeld een linux live-CD of met een misschien-niet-al-te-legale DOS-based recovery CD, maar mocht je geen van beiden hebben of weten hoe ermee te werken, dan volstaat de Windows XP installatie CD ook; bovendien staat op de XP installatieCD ook de benodigde DLL in de i386 map (maar dan als dl_ bestand welke naar een .dll moet worden hernoemd)

Wat in elk geval NIET gaat helpen:
*BIOS instelligen wijzigen naar factory defaults (tenzij je dit doet om vanaf CD te kunnen booten)
*Opstarten in 'veilige modus' / opstarten in 'veilige modus met commandprompt'

Pak je WinXP installatieCD

Booten via de CD (eventueel moet je een bepaalde functietoets indrukken tijdens de boot om een alternate boot device te kunnen selecteren, of om in je BIOS te kunnen en daar je DVD/CDrom drive als eerste boot device te selecteren)

Wanneer 'ie vraagt of je wil repareren, doe dat; als het goed is start nu de recoveryconsole. Gebeurt dat niet, dan moet je even ergens aan een XP cd aan zien te komen, of gebruik maken van een Linux liveCD (volgens mij werkt DSL-N (een variant op DSL: Damn Small Linux) tegenwoordig redelijk goed met het automounten van NTFS partities, en anders werken Knoppix en de liveCD van Ubuntu ook goed)
Druk op 't nummer corresponderend met je Windows XP installatie (waarschijnlijk 1), en geef je admin wachtwoord..

copy c:\windows\system32\dllcache\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll

Mocht het user32.dll bestandje daar niet aanwezig zijn, kopieer 'm dan vanaf de CD; eventueel kun je je CD ergens anders vinden dan op de D 'schijf'.
copy D:\i368\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll

Ik weet niet precies of het kopiëren van de user32.dl_ op de XP CD enige bijwerkingen met zich meebrengt, maar 't werkt in elk geval wel..

Succes..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')