abonnement Unibet Coolblue
pi_63050391
Dit is afschuwelijk:















Dit gebeurt jaarlijks rond deze tijd. Een paar duizend walvissen worden in een baai naar de kust gedreven en daar afgeslacht. Is een walvis niet een bedreigde diersoort? Teken daarom graag deze petitie:Petitie

[ Bericht 2% gewijzigd door senesta op 10-11-2008 18:52:27 ]
pi_63050491
Nou, wat een lol. Walgelijk!
Go hard or go home
pi_63050497
Omdat je ander topic faalt open je hem maar hier?
pi_63050741
Ze gaan toch wel dood, nu alleen iets eerder dan gepland.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_63050753
Nee ik zag nu pas dat Fok! een Flora en Fauna subforum heeft. De ander kan dus gewoon dicht!
pi_63050773
Ik vind het wel wat hebben. Mooie traditie.
pi_63050891
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:52 schreef noekje het volgende:
Nou, wat een lol. Walgelijk!
Ik ben in het verleden jaren lid geweest van Greenpeace, tijdens de akties van Save the Whales. Toen waren er nog maar een paar honderd walvissen over. Dankzij die aktie is de walvis feitelijk beschermd geweest en kon er langzaam weer wat groei komen in de walvissenstand en is uitsterving voorkomen. De feestjes op de Faroe Eilanden kunnen wel eens de terugkeer betekenen naar een schaarste aan walvissen, wat een verstoring van het natuurlijk evenwicht in zee kan betekenen. Willen we dat dan moeten we zeker niet gaan tekenen voor die petitie en maar doen alsof er niks aan de hand is. Afgezien daarvan zijn er wel humanere manieren denkbaar dan het klakkeloos uitmoorden van walvissen.
pi_63050989
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:14 schreef ron1872 het volgende:

[..]

Ik ben in het verleden jaren lid geweest van Greenpeace, tijdens de akties van Save the Whales. Toen waren er nog maar een paar honderd walvissen over. Dankzij die aktie is de walvis feitelijk beschermd geweest en kon er langzaam weer wat groei komen in de walvissenstand en is uitsterving voorkomen. De feestjes op de Faroe Eilanden kunnen wel eens de terugkeer betekenen naar een schaarste aan walvissen, wat een verstoring van het natuurlijk evenwicht in zee kan betekenen. Willen we dat dan moeten we zeker niet gaan tekenen voor die petitie en maar doen alsof er niks aan de hand is. Afgezien daarvan zijn er wel humanere manieren denkbaar dan het klakkeloos uitmoorden van walvissen.
Een verstoring van het natuurlijk evenwicht? Wat heeft dat voor spectaculaire gevolgen dan?
  Moderator zondag 9 november 2008 @ 22:47:55 #9
45833 crew  Fogel
pi_63089130
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:47 schreef ron1872 het volgende:
Is een walvis niet een bedreigde diersoort? Teken daarom graag deze petitie:

http://www.thepetitionsit(...)39s-dolphin-massacre
Vind je het niet een beetje voorbarig om een petitielink hier neer te gooien als je zelfs niet eens weet of walvissen bedreigd zijn?

Een walvis zoals de blauwe vinvis is wel een bedreigde soort. Andere, kleinere, walvissen zijn verre van bedreigd en kan je met een gerust hart in de pan of op de BBQ gooien nadat je ze uit het water hebt gekregen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 18:49:12 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63108610
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:47 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vind je het niet een beetje voorbarig om een petitielink hier neer te gooien als je zelfs niet eens weet of walvissen bedreigd zijn?

Een walvis zoals de blauwe vinvis is wel een bedreigde soort. Andere, kleinere, walvissen zijn verre van bedreigd en kan je met een gerust hart in de pan of op de BBQ gooien nadat je ze uit het water hebt gekregen.
Het lijkt me dat het al of niet bedreigd zijn van een diersoort geen argument mag zijn als dieren gewoon nutteloos op een dergelijke manier sterven.
Stieren zijn ook niet bedreigd maar tegen stiergevechten heb ik ook al meerdere petitie's getekend.

Overigens is hier meer informatie te vinden over het evenement.

Het gaat dus om zowel bedreigde als niet bedreigde walvissen en dolfijnen.

Ik zet de petitieling even in een klikbare tekst omdat hij anders niet werkt TS, en ik zal zo meteen even tekenen ook
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 00:30:14 #11
45833 crew  Fogel
pi_63119465
De lui van Seashepherd (van de info-link van senesta) zijn niet helemaal goed bij hun hoofd, maar ik ben het er mee eens dat dit niet echt een goede manier is om die beesten te vangen. En beschermde diersoorten horen ze al helemaal van af te blijven.

Walvissen waar er genoeg van zijn op een 'humane' manier vangen is wat mij betreft niks mis mee, maar de bedreigde diersoorten moet je gewoon van afblijven en natuurlijk ervoor zorgen dat de beesten die je wel vangt (of het nu walvissen zijn of zalm om maar iets te noemen) niet binnenkort op de bedreigde diersoortenlijst komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 20 november 2009 @ 23:17:38 #12
28033 Pek
je moet wat
pi_74901228
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:47 schreef Fogel het volgende:

[..]
Andere, kleinere, walvissen zijn verre van bedreigd en kan je met een gerust hart in de pan of op de BBQ gooien nadat je ze uit het water hebt gekregen.
Punt is dat ze in dit geval helemaal niet zo geschikt zijn voor consumptie, maar gewoon voor de lol worden afgeslacht. Dan hebben de Japanners nog een beter excuus.
quote:
As of the end of November 2008 the chief medical officers of the Faroe Islands have recommended that pilot whales no longer be considered fit for human consumption because of the levels of toxins in the whales
Bron
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator vrijdag 20 november 2009 @ 23:46:54 #13
45833 crew  Fogel
pi_74902168
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:17 schreef Pek het volgende:

[..]

Punt is dat ze in dit geval helemaal niet zo geschikt zijn voor consumptie, maar gewoon voor de lol worden afgeslacht. Dan hebben de Japanners nog een beter excuus.
[..]

Bron
Wat een topic kick.
Als het nu eens een nuttige was geweest met een echte bron ipv wiki...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 21 november 2009 @ 00:05:47 #14
28033 Pek
je moet wat
pi_74902660
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 23:46 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wat een topic kick.
Als het nu eens een nuttige was geweest met een echte bron ipv wiki...
Ach kut, ik zag november maar niet de 2008

Er bestaan trouwens muizen met een zgn. scrollwieltje, onderaan een wikipagina staan meestal externe links.
Zo beter?
quote:
But it is the pilot whale meat that has caused almost as much controversy in recent years, due to the level of toxins in the animals.
many of the 5,000 islanders have suffered and even died from the effects of the high mercury levels in the meat, and reports allege alarmingly high numbers of mentally retarded children.

In November last year Faroe Island medical chiefs recommended that the animals were not considered fit for human consumption.

Bron

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_74904402
Ook al is dit een bericht uit 2008.
Het is te walgelijk voor woorden, hoe deze beesten zijn afgeslacht.
Hier wordt ik echt missellijk van.
  Moderator zaterdag 21 november 2009 @ 10:05:01 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74906500
Om het even wat breder te trekken en een beetje recent te gaan.
quote:
Documentaire The Cove zorgt voor opschudding


De Amerikaanse documentaire The Cove van Louie Psihoyos zorgt voor opschudding op het Tokyo International Film Festival. In de documentaire is de jaarlijkse jacht op dolfijnen te zien in de Japanse plaats Taiji. De vissers uit de stad dreigen nu met een rechtszaak.

De organisatie van het filmfestival in Tokyo was eerst niet van plan om The Cove op te nemen in het programma, maar na internationale druk besloot het festival de documentaire toch te vertonen. In The Cove is te zien hoe een filmploeg met verborgen camera’s opnames maakt van de dolfijnenjacht. De dolfijnen worden gedood voor vleesconsumptie.

Lokale vissers uit Taiji overwegen nu om de documentairemakers aan te klagen, maar eerst willen ze de film zien om te kijken of er feitelijke onjuistheden in zitten. In de film claimen de makers dat het eten van dolfijnenvlees slecht is voor de gezondheid, vanwege de hoge concentratie van kwik in het vlees door vervuiling. De Japanse overheid is hier niet van overtuigd, omdat het vlees niet in grote hoeveelheden wordt opgegeten.

Maker Louie Psihoyos was bij de première aanwezig, ondanks dat hij de kans liep om gearresteerd te worden. De beelden voor The Cove waren namelijk geschoten in verboden gebied. Psihoyos zegt dat hij de opbrengsten van de film wil doneren aan de stad Taiji, wanneer zij stopt met de jacht op dolfijnen. Voorlopig lijkt daar geen sprake van.

The Cove is volgende maand te zien op het International Documentary Film Festival in Amsterdam (IDFA) dat wordt gehouden van 19 tot en met 29 november.
Bron: http://www.cinema.nl/arti(...)rgt-voor-opschudding



Oh en..
quote:
Eén van de redenen voor deze slachting is het uitzoeken van dolfijnen voor verkoop aan de "gevangenschapsindustrie". De kopers van dolfinaria van over de hele wereld kiezen een paar dieren uit elke drijfjacht en betalen goed geld voor hen. De dolfijnen die ongeschikt worden bevonden, worden daarna afgeslacht door de vissers die dolfijnen als bandieten beschouwen en hen ervan beschuldigen dat ze "hun" vissen opeten.
Aldus de Sea Shepherd conservation Society.

Ik heb dat eerder in een docu gezien ook inderdaad. Harderwijk zegt niet zo aan zijn dieren te komen, zij kopen echter wel dieren van buitenlandse dolfinariums die daar minder moeite mee hebben. Aldus de docu. Het is voor in ieder wel een reden geweest om niet meer naar het dolfinarium te gaan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')