abonnement Unibet Coolblue
pi_63039051
Soms bekruipt mij het gevoel van eenzaamheid als ik lyrisch ben over een stukje muziek en dit vol enthousiasme aan een ander individu laat horen en een afkeurende of nog erger een onverschillige reactie krijg.

Ik vind namelijk niets mooier dan samen met een ander naar prachtige muziek te luisteren (in onze optiek dan). Je ervaart dan de ultieme eenwording met de persoon in kwestie, plots lijken al die ruzies, irritaties, stinkluchtjes ( ) niet belangrijk meer. Dit gevoel heb ik enkele malen mogen ervaren maar over het algemeen waardeert men mijn muzieksmaak niet, zoals eerder vermeld. Reacties als: "wat is dat voor kattengejank?", "heeft hij z'n broek te strak zitten?" of "wat is dat voor adhd muziek?" krijg ik vaak te horen. Is mijn muzieksmaak dan zo bizar en excentriek te noemen? Nee, ik hou daarentegen wel van muziek met een scherp randje ( ) zoals pseudo-hippe mensen wel eens zeggen. Op andere vlakken kan ik uitstekend met zulk soort personen opschieten alleen op muzikaal vlak ligt onze smaak wat uit elkaar.

Nu komt mijn uiterst intellectuele vraagstelling. Vinden jullie dat muzieksmaak iets over een individu zegt? Ik wel namelijk. Liefhebbers van muziek zoals Frans Bauer houden er over het algemeen een ander(e) denkpatroon, levensfilosofie op na dan aanbidders van bijvoorbeeld Bob Dylan. Bouwvakkers heb ik nog nooit naar subtiel opgebouwde techno horen luisteren op de bouw. En waarom houden bijna alle negers van hiphop/r&b ?

Probleem is ook een beetje dat mensen met een overeenkomende muzieksmaak vaak van die boomknuffelende linkse milieuactivisten zijn en die vind ik eng . De link tussen muzieksmaak en politieke overtuiging is ook wel meer dan eens te leggen.

Klacht: mensen met een andere muzieksmaak .

Ja ik vind 't zelf ook een beetje onsamenhangend .

Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:19:59 #2
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_63039069
FIPO. Nu het nog lezen!
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:21:14 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_63039101
Bullshit. Bij Frans Bouwer misschien, maar hiphop/r&b etc geldt het niet voor. Net als metal (stratenmaker kan er ook naar luisteren).
pi_63039108
maar wat luister je dan?
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:23:56 #5
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63039179
Wat luister je inderdaad.

Verder behoorlijk herkenbaar in mijn omgeving. Gelukkig delen velen op FOK! ( )mijn muzieksmaak wel.
AFC AJAX
pi_63039223
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:21 schreef Prego het volgende:
maar wat luister je dan?
Nou euhh Bjork, Trentemoller, Army of Lovers, Kate Bush, Depeche Mode, Aphex Twin enz. .
Oh en nog veel losse nummers ofc.
Vooral Bjork schijnen mensen verschrikkelijk te vinden .

Wel een kwalitatief hoogstaand topic I have to say .
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:26:32 #7
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63039241
Mijn muzieksmaak is abrikoos.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_63039363
Bjork.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_63039396
Ik ken donker gekleurde mensen die anders helemaal niet van r&b/hip-hop houden.

Mijn muzieksmaak is overigens breed, van rap tot rock tot bijv hardcore
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:34:37 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_63039410
Rockabilly
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:34:47 #11
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63039416
Ja met artiesten als Björk verbaast het mij niets dat je zulk reactie ontvangt eerlijk gezegd

Maar smaak valt altijd te twisten (joh).
AFC AJAX
pi_63039420
Smaken verschillen....zou te vreemd plus irritant zijn als je het constant met elkaar eens zou zijn qua interesses en meningen. Niet om te beweren dat iedereen totaal uniek is maar Godzijdank dat mensen enigszins verschillen, dat maakt het leven tenminste nog een beetje interessant.

Stel je krijgt van iedereen te horen...." GEWELDIG JOH geweldige muzieksmaak, geweldige artiest en geweldig nummer, geweldige film, jazeker, die acteur en die actrice en die artiest is helemaal geweldig zoals jij het zegt".

Gaat dat niet vervelen?

Kortom: Bij 100 procent gelijk krijgen van je eigen mening, wat stelt je eigen mening dan nog voor? Als iedereen dezelfde mening heeft dus?
Genieten is toegestaan!!!
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:36:20 #13
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_63039452
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:25 schreef Fascination het volgende:

[..]

Vooral Bjork schijnen mensen verschrikkelijk te vinden .
wat is dat voor kattengejank?
&gt;&lt;(({°&gt;
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:36:25 #14
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_63039455
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:25 schreef Fascination het volgende:

[..]

Nou euhh Bjork, Trentemoller, Army of Lovers, Kate Bush, Depeche Mode, Aphex Twin enz. .
Oh en nog veel losse nummers ofc.
Vooral Bjork schijnen mensen verschrikkelijk te vinden .

Wel een kwalitatief hoogstaand topic I have to say .
Kate Bush en Depeche Mode zijn zeer oke.
Wat vind u van Tori Amos?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_63039475
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:25 schreef Fascination het volgende:

[..]

Kate Bush
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:39:43 #16
162596 Dennehy
Kan niet dood
pi_63039541
Depeche Mode
Aphex Twin
Putting the laughter back in slaughter.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:41:55 #17
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_63039596
In het echt vinden mensen over het algemeen dat ik goede muziek luister, maar op Fok word ik soms gepest

JAJAJA JULLIE WILLEN VRAGEN WAT IK LUISTER MAAR IK BEN JULLIE VOOR!!!!!!!
De artiesten die ik het meest luister zijn John Legend, Robin Thicke, Stevie Wonder, Jack Johnson, Jason Mraz en Matt Costa. Maar ik hou aan de andere kant ook van de Gym Class Heroes, Hellogoodbye, Chris Brown, T-Pain, The Isley Brothers en Lyfe Jennings. Om het allemaal nog erger te maken luister ik ook naar rap, met name Nas, maar ook naar reggaeton.
&gt;&lt;(({°&gt;
pi_63039630
Dat heb ik ook, daarom zend ik ook met plezier muziek uit
pi_63039631
Is wel herkenbaar, je bent ergens zo vol van dat je haast niet kan begrijpen dat een ander dat niet mooi vindt. Moet je jezelf aanleren om je verwachting van de ander naar beneden bij te stellen, anders blijf je teleurgesteld worden. Ja, Kate Bush, Björk, prachtig, beluister haar ook eens in 'the sugarcubes' voordat ze solo ging, erg grappig. En verder, 'in tua nua', 10.000 maniacs, american music club, vind ik prachtig, maar een hoop anderen ook weer niet.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_63039642
Dance
Techno
R&B
Hip-Hop
House
Soul
Cause nobody likes rock anymore!
pi_63039672
Net als dat mensen het raar vinden dat ik, als iemand van 20, naar klassiek luister.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:45:18 #22
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_63039673
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:41 schreef BigKahuna het volgende:
In het echt vinden mensen over het algemeen dat ik goede muziek luister, maar op Fok word ik soms gepest

[ afbeelding ]JAJAJA JULLIE WILLEN VRAGEN WAT IK LUISTER MAAR IK BEN JULLIE VOOR!!!!!!![ afbeelding ]
De artiesten die ik het meest luister zijn John Legend, Robin Thicke, Stevie Wonder, Jack Johnson, Jason Mraz en Matt Costa. Maar ik hou aan de andere kant ook van de Gym Class Heroes, Hellogoodbye, Chris Brown, T-Pain, The Isley Brothers en Lyfe Jennings. Om het allemaal nog erger te maken luister ik ook naar rap, met name Nas, maar ook naar reggaeton.
Oh en af en toe heb ik van die buien dat ik niks wil horen behalve de Dire Straits, Guns n Roses en Led Zeppelin .
&gt;&lt;(({°&gt;
pi_63039698
Nu OT: wel een beetje herkenbaar; soms heb je idd echt zo'n nummer waarvan je je het NIET kunt voorstellen dat iemand het NIET vet vindt. Wanneer je dat nummer dan per MP3 ofzo opstuurt, krijg je toch je grote verbazing: "jaaa klinkt wel ok" ofzo te horen.
Cause nobody likes rock anymore!
pi_63039720
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:41 schreef BigKahuna het volgende:
In het echt vinden mensen over het algemeen dat ik goede muziek luister, maar op Fok word ik soms gepest

[ afbeelding ]JAJAJA JULLIE WILLEN VRAGEN WAT IK LUISTER MAAR IK BEN JULLIE VOOR!!!!!!![ afbeelding ]
De artiesten die ik het meest luister zijn John Legend, Robin Thicke, Stevie Wonder, Jack Johnson, Jason Mraz en Matt Costa. Maar ik hou aan de andere kant ook van de Gym Class Heroes, Hellogoodbye, Chris Brown, T-Pain, The Isley Brothers en Lyfe Jennings. Om het allemaal nog erger te maken luister ik ook naar rap, met name Nas, maar ook naar reggaeton.
Ik luister soms ook naar Jack Johnson.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_63039738
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 20:45 schreef Zotheid het volgende:
Net als dat mensen het raar vinden dat ik, als iemand van 20, naar klassiek luister.
Dat is ook 'raar', aangezien het niet veel voor komt.
Cause nobody likes rock anymore!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')