abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_226903
Goedemorgen allemaal,

Dag 79

De dagstreams zijn weer aangemaakt, veel leesplezier!!!

Screenshot v/d dag
12.38 Bart ligt te slapen op de bank.


Inleiding:
Aan alle posters in dit topic: allereerst dank namens iedereen die niet kan kijken.

Uit vele positieve reacties blijkt dat de verdeling van de Dag en Avond/Nachtstreams goed werkt. Het is duidelijk en overzichtelijk. In onderling overleg hebben we besloten op deze voet door te gaan. Elke dag zal voor 9.00 de Dagstreams en voor 18.00 de Avond/Nachtstreams Topic worden aangemaakt door mijzelf (oliebol2000). Dit om te voorkomen dat dingen onduidelijk verlopen en streams dubbel worden geopend. Voor de nieuwkomers is het dan tevens duidelijk. Je kunt soms bij je eigen reactie de EDIT optie gebruiken (potloodgifje rechtsboven in je reactie ) , zodat je verder kunt gaan in je eigen streamverslag. Vooral als je net na je gezette verslag je nog wat wil bijvoegen is dat een handige optie. Dan volgen je verslagen niet te vaak achter elkaar , het is dan beter te lezen voor de niet stream kijkers. Realiseer je dat door dit krankzinnige project, -een 24 uur's watch van BB-, we een stukje tv-internet geschiedenis aan het schrijven zijn. Niets is meer ongezien, iedereen kan er in delen en we dwingen VOO scherp te blijven. Last but not least schrijven we samen letterlijk de geschiedenis van BB.

Algemene opmerking:
Citeren buiten Fok! alléén toegestaan met bronvermelding

NOG EVEN DIT:

Dit is dus een LIVE STREAM verslag, voor alle andere eigen interpretaties zijn er andere Topics geopend waar je terecht kunt. Daarbij is er een standaard Topic die "Commentaren bij de livestream verslagen" heet, daar kun je alles kwijt wat je wilt. Gebruik aub die optie omdat anders deze verslagen zo gauw "vervuilen" en dat is niet de bedoeling.

Laatste streamverslag was:

quote:
op 12-03-1999 om 04:41 AM schreef Moor het volgende:
04:33 u. Stream 2:
Maurice en Bart allebei aan de keukentafel, Bart aan 't schrijven, Maurice aan 't tekenen/verven. Bart gaat vuur buiten verzorgen en controleert iets in de oven.
Geen enkel geluid erbij op de stream.
Is dit altijd later op de nacht, dat het geluid weg is ?

04:42 stream 4 wel geluid: (mix beeld:buiten/geluid:binnen)
B.: ...ik weet wel waar dat van komt...komt omdat Willem zich scheert met de batterijen uit mijn zender !
M.: ach schei uit !
...... M. zowel als B. meestal zwijgend aan 't knutselen....
04:48 ze eten wat dat ze afgesneden hebben: brood/marsepein ?
Maurice gaat buiten bij 't vuur figuurzagen, gaat erg stroef en moeizaam, maar hij zingt erbij. Dan breekt hij blijkbaar z'n zaagje: M.: godverdomme !....gek van.....
tegen Bart: heb jij toevallig die..eh..zaagjes gezien ?
[kaarsvet gebruiken, Maurice, dat moet jij toch weten ]
M. heeft er blijkbaar toch een gevonden en gaat kreunend verder met zagen.
04:59
M. gooit nog wat hout op het vuur en gaat met zaagwerk weer naar binnen.
05:04
B. gaat buiten een balletje trappen tegen de schutting en pookt daarna wat in het vuur...
(Geeft echter geen aandacht aan de plek bij de boomstam, waar Marco eerder op de avond wat neerlegde uit zijn jaszak - just checkin' )
Van binnen geluid van M. die met schuurpapier bezig is.
05:10
B.: hé dat brood is over 'n 20, 30 minuten eh...
05:12
Bart gaat weer naar buiten, voetballen, en schiet de bal bijna tegen de vuurkorf aan. Haalt hem daar weg en loopt dan langzaam tegen de bal stappend rakelings langs de boomstam. (Als er al iets lag, had hij het zeker gezien, of heeft het al daar weggepakt).
05:16 B. gaat (eitje halen?) naar het kippehok en ruimt een stuk zeil daar op.
B. zaagt hout voor het vuur - buiten beeld want stream 4 camera is geswitched op overzichts-camera van kippehok en grasveld.
Geen erg interessante beeldhoek.

Tot zover. Over naar Oliebol en dagstreams: Oliebol, veel succes en goeiemorgen



------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226904
Môge Moor, Willem staat bij het aanrecht en het is dus zijn beurt om te waken over het vuur. Bart is er ook en gaat even bij Willem zitten. Ze hebben een kleine discussie over het uitvoeren van dingen en verwijten elkaar ook dingen.

B: "jij gaat er altijd vanuit dat ik het wil uitvoeren, alle feiten worden bij mij omgedraaid en zout opgelegd, dat doe jij nu altijd en daar baal ik een beetje van"

W: "met jou in discussie gaan met zoiets is soms zo zinloos, ik heb het al vaker gezegd dat dat moeilijk is bij jou."

Willem gaat even het vuur controleren. De discussie eindigd en ze gaan over op het bereiden van een maaltijd voor ongeveer 35 personen, Willem verteld dat hij dat al vaak gedaan heeft.

8.19 Bart heeft het nu over een reis door Frankrijk en beschrijft de route. Ze wisselen ervaringen uit die ze beide in Frankrijk hebben gehad.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226905
B: "ik was met mijn broer daar op vakantie, en we ontmoeten daar de eigenaar van het pand. Hele schappelijke kerel, hij zei vaak "he Bart wil je even drank halen". We hebben daar veel lol gehad"

Willem schildert onder tussen wat aan zijn plattegrond en de "spanningen" tussen hen zijn weer weg zo te zien. Ze luisteren beide naar elkaars verhalen.

Ze hebben het over meiden en vrouwen. Willem heeft het over de bewoners die de revu zijn gepaseerd. "Mona die bracht wel gezelligheid met zich mee"

B: "als ik het huis uit kom moet ik wel wat doen, mensen bezoeken en verder ga ik in bed liggen ze bekijken het maar"

B: "ik weet niet waar ze de 31 ste zijn eigenlijk, mijn broertje en mijn ouders. We waren vroeger wel vaak op vakantie in de sneeuw"

B: "wel ga ik als eerste ook naar de kapper en laat ik het haar goed kort knippen"

Willem controleert het vuur en zegt dat de fik er goed inzit.

B: "nog drie weken dat is het winter"

Willem zingt: "tis weer voorbij die mooie zomer"

B: "godverdorie is niet te geloven krijgt die gek een gitaar gisteren". Bart speelt er iets op, "hij is zwaar hoor die gitaar, het is ook zomaar geen klein ding"

W: "nou enkele duizendjes heeft die denk ik wel gekocht"

Bart gaat even naar buiten met laarsen, gele Jas van Ruud en handschoenen aan.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226906
Bart gaat hout zagen voor de volgende ronde om het vuur aan te houden en zaagt de grotere blokken in kleinere stukjes. Willem zit binnen en is wat aan het verven.

Bart vraagt aan Willem of hij zo een gebakkken eitje wil op zijn brood. Verder waait het hard in almere en het regent ook.

9.07 Het gebakken eitje is klaar en ze eten samen het ontbijt.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226907
Bart maakt nog een eitje klaar, wat eten die jongen zeg

Naar het vuur gaan ze vaker kijken omdat het zoveel waait. Bart geeft de kipjes de restjes van het brood. Hij verdeeld het netjes onder de 6 kippen en praat met ze, ze lijken hem te vertsaan ook nog

9.16 Bart pakt de gitaar nog even van Ruud maar het is moeilijk zegt Bart. Willem probeert ook eens een keer en heeft wat snaren te pakken, echt super klinkt het niet.

W: "jeetje dat is best moeilijk zeg"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226908
W: "het is hier niet warm zeg godverdorie jongens"

Bart heeft koffie gezet en ze drinken nu een bakkie. Bart heeft nog steeds zijn appelgroene T-Shirt aan en het petje andersom op zijn kop.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226909
Goedemorgen allemaal,

Bart is weer naar binnengekomen.
Willem en Bart zijn de enige twee die er momenteel op de streams zijn.

Bart: er staat een storm joh, niet te geloven.

Maar, het vuurtje brand nog.

Bart staat aan de deuropening te kijken naar het vuurtje.
B: ja, het is hier firs een goede december storm.
Hij heeft zich nu bij Willem gevoegt.
Erg spraakzaam zijn ze niet.
Willem kijkt naar een stuk papier,en Bart staart hier ook naar toe.

Willem: het is hier niet warm
Bart gaapt.

Tjeses, die twee hebben elkaar echt niets meer te melden. Ze praten helemaal niet.

Willem was nog bezig met zijn gedicht, daar staarde hij dus naar.Willem leest dit nu voor,en Bart geeft hem tips mbt woorden die erop rijmen.

Willem is nu van de tafel weggelopen.
Bart heeft de overtrekken van de bank goed gedaan, en ligt nu op de bank te slapen.

Aha, vuurkorf in beeld. Jaja, het brand nog.
Er is niemand bij te zien.
Zowiezo is er niemand te zien, behalve Bart die op de bank ligt te slapen.


------------------
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

[Dit bericht is gewijzigd door binky (Datum 03 December 1999).]

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226910
Bart ligt nog steeds op de bank te maffen... op stream 1 een mooie close up van zijn gezicht (kan helaas geen screenshots maken, maar dit is wel een leuke)

het vuurtje brandt nog steeds in de stromende regen en storm.

voor de rest niks te zien.. waar is iedereen?

[Dit bericht is gewijzigd door Q (Datum 03 December 1999).]

pi_226911
Jaja, Karin is ook wakker. Ze loopt rond in haar elegante blauwe ochtenjas.

Bart ligt nog steeds te maffen nu op stream 1 en 2. Stream 3 is niet beschikbaar. En stream 4 de vuurkorf van een afstand, met voornamelijk zicht op de stellage die ze eromheen gebouwt hebben. Maar.., het vuur brand nog

Willem is met de nepmieleroller de grond aan het schoonmaken.

Voor de rest is er geen actie te beleven.

karin is weer uit het zicht verdwenen. Vermoedelijk is zij zich aan het aankleden.

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226912
12.00
nog steeds een slapende bart op bank

op stream 4 een lustig brandend vuurtje. Nog twee uur te gaan...

K+W zitten aan de keukentafel.
geluid is erg slecht.

k:ik denk wel dat ik dat heel...
darn ik hoor de kamera's harder bewegen dan hun praten

k is verkouden, ze kucht en ze snottert
k: zullen we vragen of... (onverstaanbaar)

ze staan op en kijken door het keukenraam naar het vuurtje, dat het nog goed doet

ze gaan weer aan tafel zitten.

stream 1 schakelt nu steeds van bartje slapend naar k+w aan tafel, erg handig volgen zo

(ha binky, je ziet meer dan ik ik heb ook een supertrage verbinding...
ik ga er van tussen misschien later meer )


[Dit bericht is gewijzigd door Q (Datum 03 December 1999).]

pi_226913
Karin en Willem zitten aan de eettafel. Ze voeren een gesprek, echter door het ruisgeluid kan ik er niets van bakken grrrr.

Karin en Willem lopen naar de deur, om een blik te werpen op de vuurkorf.
Ze bewegen zich nu naar buiten, om naar de vuurkorf te kijken

Het is nu 11.55 uur, en het vuur brand nog steeds goed.

Bart ligt nog steeds op de bank te pitten.

Ik baal van ervan dat die ruis door het gesprek heen zit. Er is geen touw aan vast te knopen.

Aha, beter geluid. Maar het lijkt wel alsof die twee fluisteren. Willem zingt een liedje aan het aanrecht, en loopt weer naar buiten om nog een blokje hout op het vuur te gooien.

Het is nu 12.00 uur en ik wacht met spanning op de stem.

Karin leest het gedicht van Willem.

12.05 uur.

Willem staat op en loopt weer naar het raam om weer een worp op de vuurkorf te gooien


Buiten toeteren auto's.

Oei, de verkoudheid heeft bij Karin toegeslagen, hoesten, snotteren.

Beide staan nu voor het raam naar de vuurkorf te kijken.
Ze dachten dat er een kip dood was. Karin loopt naar buiten en fluit. De kip schijnt toch nog te reageren, en ze lacht.

En weer zitten ze aan de tafel. Nu heeft stream 1 de tafel in de picture, en de bank waar Bart slaapt. En ze switchen van de tafel naar de bank. Niet echt bevordelijk voor het verslag en geluid.

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226914
karin en willem doen de afwas, ze zijn door alle geluiden slecht te verstaan.
Willem gaat naar buiten, ik zie nu de koelkast,
zo te zien gebeurt er weer weinig wat het vermelden waard is...
pi_226915
Willem zet het vuur weer aan met nieuw hout en Bart ligt nog te slapen op de bank. Ik zal er even een screenshot van maken voor de screenshot van de dag. Willem en Karin zitten in de keuken en praten wat over de kadootjes.

12.48 Karin is bezig met een rode lap aan het borduren.

W: "ik dachtgisteren echt dat Sinterklaas zou komen, Marco Borsato had ik toch absoluut niet gedacht"
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<


[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 3 december 1999 @ 12:48:00 #14
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_226916
Bart ligt nog steeds te meuren op de bank
Willem en Karin zitten aan de tafel en praten erg zacht om b niet te storen. Dus verder niks te melden.
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_226917
k: met kerst zitten we met zijn ... drieen
w: ja
k: nou dan wordt het geen tuinfeestje

ze hebben het er geloof ik over nu hoe ze kerst door gaan brengen. ze willen een kerststalletje gaan maken?

k: wat ik ook leuk zou vinden als er iemand hier op bezoek kwam. Waar je mee kan praten. met marco konden we niet praten.
het hoeft helemaal niet iemand bekend te zijn, mag gewoon een onbekend iemand zijn.

als we surprise doen, wie de superfan is van big broter mag in het bb huis komen.
degene die BB triviant wint, mag als prijs een uurtje op de koffie komen in bb huis, filosofeert karin. ze verzinnen alvast vragen voor het spel

"wij zorgen voor ideeen niet jullie.." imiteert willem de BB stem. (of is het echt de BB stem?)

pi_226918
Bart ligt nog steeds te slapen. Maurice is inmiddels ook wakker.
En ze praten over bart.
Karin: ik dacht dat Bart er zo goed tegen kon om op te blijven, hahahaha.
Ze nemen hem dus duidelijk in de maling, hoezo roddelen?
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226919
K + M + R + W zitten in de keuken en praten nog na over gisteravond, over het optreden van Borsato. Maurice is begonnen aan zijn ontbijt en Ruud ook.

Het vuur wordt nog in de gaten gehouden maar de weekopdracht zal wel geslaagd zijn dat zullen we zo wel horen denk ik.

Willem is aan het kaarten, hij gaat een houtblok op de kachel leggen binnen zodat die ook aanblijft.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226920
karin zit alleen binnen, terwijl W+M+R naar buiten zijn gegaan om de bak over de korf te leggen, het schijnt nogal hard te regenen.

Bart is ook wakker geworden.

Ruud het duurt nog maar een half uurtje.
Bart: dan duik ik weer in bed.

Dus om 14.00uur is de week opdracht afgelopen.

Ruud houdt de wacht bij het vuur, hij heeft zojuist hout gezaagd.

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226921
ruud loopt in de tuin en houdt wacht bij het vuur, Willem ligt op de bank en bart wil gaan hartejagen, of er wordt niets gezegd of ik heb geen geluid.
Maurice knutselt.

Men wacht duidelijk op de uitslag van de weekopdracht. Ik begrijp dat BB twijfelt over het wel of niet slagen omdat ze eigen hout hebben gebruikt maar daar is hier nog niets van te merken.

De bewoners gaan er van uit dat het is gelukt.

Karin praat onverstaanbaar maar duidelijk klageljk. nou .. het is gewoon niet zo..

Kinderachtig en rgeeld, hebben ze misschien wel de uitslag al gekregen?


ik ben mezelf niet of nooit geweest

pi_226922
Karin en Bart hebben het over regels die ze hebben in huize BB, maar ook over hun verantwoordelijkheid. Bart vindt het soms onzin om standaard dingen te doen.

Karin heeft het over kinderachtigheid van enkele beslissingen van BB hun kant, ze haalt het scheerapparaat van Willem aan. "je hoort ze dan zo kinderachtig lachen, daar heb ik zo een hekel aan"

Ik ga even aan mijn middagrust beginnen tot straks.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 03 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226923
het gaat nog over willem zijn scheerapparaat. De redactie heeft het apparaat gedoogd en na 11 weken moet hij het alsnog inleveren. Kinderachtig en dit is ook niet aan de regeltjes houden. Kortom er heerts een vijandige sfeer t.o.v BB in het huis.

Willem is aan het dichten geslagen.

Hij zit al uren te turen in de vlam te dromen van een dik belegde boterham.
jammer dat het geluid steeds wegvalt want ze vinden het echt super kinderachtig van het scheerapparaat

ik ben mezelf niet of nooit geweest

pi_226924
Jaja, er zijn frustraties bij Karin, willem en Bart.

Ze vinden het niet meer leuk.
Karin: ze hebben voordat BB begon gezegt dat het linnen goed door BB wordt gewassen, dit is helemaal niet zo achteraf.

Willem : ze zijn gewoon kinderachtig mbt mijn scheerapparaat.

K:Ik vind het kinderachtig dat dit na de 11 week niet meer mag. Dit heeft niets met de regels te maken, dit is gewoon pesterij.

K: Misschien hebben ze het niet in de gaten gehad,dat jij een scheerapparaat had.
Ze zijn erg gefrustreed.

Ook hebben ze tegen Bart en Karin iets gezegt wat ze niet mochten meenemen, voordat BB begon. Willem had dit wel meegenomen, terwijl dit niet mocht, maar ze hadden dit niet tegen hem gezegt dat dit niet mocht.
Karin: als je dat had thuisgelaten, dan had je een hoop ruimte in je koffers gespaart.

Het schijnt dat iem naar de dagboek kamer is geweest. Marijke had gevraagt: wat is er toch aan de hand? Deze had geantwoord: dat weet je toch? Dat was gisteravond ook al ????
wie dit is weet ik helaasniet!

Karin: ik heb met MB aan het kampvuur gezeten.maf he?
B:zingt het liedje

Ze praten nog over Hans, iets over de batterijen, waar ze achteraf nog om hebben gelachen.

Bart: nog 9 min. Ruud, zit zo zielig alleen buiten.


------------------
what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

[Dit bericht is gewijzigd door binky (Datum 03 December 1999).]

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


pi_226925
Willem zingt een liedje over: jij en ik in een bootje. Schijnt nogal een oud liedje te zijn.

Karin is aan het verven aan de lage tafel.

Maurice geeft na 2min commentaar op het liedje: wat een verschrikkelijk liedje

De stem: jullie heb nog 1 min om de wekkopdracht te laten slagen.
Bart rent naar buiten en vraag aan Ruud of hij dit gehoord heeft.

Ze gaan allemaal naar buiten.
Karin zoekt de paraplu. Die is er niet meer he? zegt ze.

Karin heeft een vuilniszak over haar hoofd getrokken.
Ze tellen allemaal van 10 naar 0 af. En Ruud en M roepen: ik wil naar binnen.

De opdracht is geslaagt.
Karin: nu kunnen we met z'n allen naar bed.

Willem is zojuist de DBK ingelopen, hij had een stuk papier vast. Aha, waarschijnlijk het gedicht.

Ruud en Bart zijn nog buiten.

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn


  vrijdag 3 december 1999 @ 14:09:00 #24
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_226926
Willem en Bart staan buiten de opdracht is voorbij en Karin zegt dat ze nllemaal lekker naa bed kunnen.
B.het stormt lekker hard.
W+b Bbbbbbbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrr
W. gaat naar binnen naar de kachel heeft het koud.

Heb nog niet gehoord of de opdracht geslaagd is.

  vrijdag 3 december 1999 @ 14:12:00 #25
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_226927
stream 4 heeft erg veel last van de storm ik wordt er duizelig van
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')