Hoi, ik heb een paar vraagjes over iets wat een duur grapje geworden is
Mijn vriend en een maat van hem zaten paar maandjes geleden filmpjes te downloaden en bij
sommige (sexfilms uiteraard) moest je een bedrag betalen. Omdat de bedragen relatief laag
waren hebben ze deze ook aangeklikt, ons ccnr. ingevuld en afgesproken de kosten te delen.
Bij het overzicht van onze creditcard daarna stonden de bedragen voor de films keurig vermeld
(varierend van 68 cent tot ¤ 2,40) So far so good.
Sindsdien hadden we onze creditcard niet meer gebruikt en we waren dit eigenlijk alweer vergeten,
totdat ik vandaag een nieuw overzicht van onze cc kreeg. Vijf verschillende bedrijven hebben in de
maanden augustus, september en oktober bedragen varierend van ¤ 20,51 tot ¤ 32,06 afgeschreven
Omdat het nog niet meteen duidelijk was dat het met die films te maken had belde ik de helpdesk
van de ING. Zij vertelden me dat de bedragen NIET gestorneerd konden worden en dat de enige
oplossing was om te voorkomen dat er meer geld werd afgeschreven de cc te blokkeren. Ik moest
zelf uitzoeken wat dit voor bedrijven waren en waarom zij geld van onze kaart afschreven.
Inmiddels weet ik dus dat het met die films te maken heeft en de heren iets van een abonnement
hebben afgesloten. Bij sommige sites kun je je vrij makkelijk afmelden door je username en pword
in te vullen of als je die niet meer weet je emailadres, maar nu komt het lastigste dus. Ze weten niet
meer welke namen en emailadressen ze gebruikt hebben. Ik heb inmiddels van alles ingevuld en
mail verzonden daar waar mogelijk. Slechts 1 bedrijf reageerde via mail en daar heb ik de boel kunnen
cancellen. Een ander mailde dat ik moest bellen (nummer in Canada dat steeds in gesprek is) en de
anderen laten helemaal niets van zich horen. Wat kan ik verder doen? Wat
moet ik verder doen?
De cc is geblokkeerd, maar hoe gaat dit verder in zijn werk. Blijft dat abonnement zolang lopen totdat
we het echt hebben opgezegd? Verloopt het automatisch als ze geen geld meer kunnen incasseren?
Ik wil dus niet over 3 jaar weer een topic moeten openen dat wij voor een paar honderd euro abokosten
moeten ophoesten, omdat we te laks zijn geweest om de boel stop te zetten. Iemand advies?
Om vast een paar voor de hand liggende vragen te beantwoorden:
- nee, de heren zijn niet minderjarig, zijn beiden 35+
- ze waren ervan overtuigd dat het eenmalige kosten waren, nergens iets gezien van een abonnement
- voor het volgende feestje krijgen ze van mij een paar Disneyfilms, er mogen geen betaalde sexfilms
meer gedownload worden hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Faat op 05-11-2008 19:18:52 ]