abonnement Unibet Coolblue
pi_62918701
In oktober 2003 heb ik met mijn zussen voor Skin Models op de Brouwersgracht in Amsterdam een shoot gedaan voor de kerst-brochure van de Hema. Bij Skin Models was toen een meisje uit Friesland die foto's van haarzelf had gestuurd. Ze sprak Fries, was klaar met de Havo en wilde wat bijverdienen als model. Ze was prachtig. Zo mooi zelfs dat, toen we terugkwamen van de Hema-shoot, ons gevraagd werd met haar mee te gaan naar haar laatste casting voor een heel groot bureau. En of ik haar daarna thuis wilde brengen naar haar ouders in Friesland, daar het te laat zou worden om met het Openbaar Vervoer te gaan. Ik woonde zelf ook in Friesland maar moest op een jonge hond passen. Maar ik ging toch akkoord. Het zou toch jammer zijn geweest als dat meisje haar dromen door mij niet zouden uitkomen.

De shoot voor de belangrijke mevrouw ging uitstekend en nadat we mijn zussen hadden afgezet bij hun appartementen in Amsterdam zijn we op weg gegaan naar Friesland. Tot mijn verbijstering begon het meisje onderweg haar liefde voor mij te verklaren. Ze was verliefd op het eerste gezicht geworden en vertelde me dat ik voor haar een droomman zou zijn. Nadat ik van de schrik bekomen was vroeg ik haar of ze een vriendje had (ja) en of ze deze gevoelens ook voor hem had (nee). Ik merkte ook dat ik ook sterke gevoelens voor haar ontwikkelde en voor we het in de gaten hadden hadden we verkering, beloofden we met elkaar te trouwen en samen te proberen een gezin te stichten en oud te worden. Liefde op het eerste gezicht inderdaad.

We waren nog midden in onze toekomstplannen toen het meisje een telefoontje kreeg. Ze zei een paar keer ja door de telefoon en werd langzaam heel bleek. Nadat ik haar enkele momenten van rust had gegund was ik toch wel nieuwsgierig wat voor telefoontje dat was geweest. “Ze vroeg of ik naar New York wil”, zei het meisje zacht.

Dit was meteen een streep door de rekening van onze toekomstplannen. Ik heb eerder meegemaakt dat meisjes als model naar New York gingen terwijl ze een vriendje hadden, of dat vriendje zelfs meenamen. Meestal leidde dat tot een relatiebreuk, in ergere gevallen tot een mislukte carrière. Meisje mist vriendje en liefde en komt daarom weer terug of vriendje zit alleen voor haar in New York, verveelt zich stierlijk en wil weer terug naar zijn eigen omgeving. Omdat ik jaren had moeten zoeken voor ik mijn echte liefde tegen zou komen, die nu gevonden had en niet voorgoed kwijt wilde raken, vroeg ik haar of ze er akkoord mee ging als we de relatie 5 jaar uit zouden stellen zodat ze zonder verdere verantwoordelijkheden richting mij aan haar carrière kon bouwen. Ze zou dan ook andere mannen kunnen ontmoeten en zulke relaties proberen. Dan zou ze zeker weten hoe haar gevoelens voor mij waren. Ik was al wat ouder en het zou ook niet mijn eerste vriendinnetje worden. Met enig nukken ging ze akkoord, als ik haar maar beloofde na die 5 jaar contact op te nemen en uiteindelijk met haar zou trouwen. Ik was niets anders van plan. De seksuele spanning was wel erg hoog, hoger dan ik had meegemaakt bij andere vrouwen, en we hadden zo een hotelletje kunnen pakken om de natuur zijn werk te laten doen. Het zou echter teveel veranderen voor ons beiden en ik vraag me af of ze dan nog wel een carrière had gehad. Ik wilde echt heel graag baby's met haar.

We hebben het vervolgens gehad over hoe je als model het best kunt werken in de mode-wereld. Ik raadde haar aan een eigen bedrijf op te zetten van waar uit ze haar werk zou doen. “Ga niet voor modellenbureaus werken, maar laat die bureaus voor jouw werken.” We bespraken hoe ze haar bedrijfje het beste kon inrichten en welke personen ze om haar heen moest verzamelen om zoveel mogelijk succes te kunnen behalen. We bespraken wat de functie van modellen is (zo veel mogelijk verkopen van het product waar je mee poseert) en probeerden poses uit waarvan die èn-profiel met het hoofd omhoog en de mond een beetje open van een schoonheid was waarmee je een grote carrière kunt opstarten. We bespraken hoe ze met de pers om kon gaan, haar carrière het beste kon opbouwen en hoe ze die zaken kon bereiken waar ze van droomde, zoals met vleugeltjes lopen op de VS-show. Ik vertelde haar dat ik haar het mooiste meisje van de hele wereld vond en nog nooit iemand zo natuurlijk voor de camera had zien staan. Dat ze op die schoonheid en dat talent moest vertrouwen, zonder arrogant te worden over haar eigen uiterlijk. Ik probeerde haar zoveel mogelijk te motiveren en te inspireren haar ambities achterna te jagen, ze had alle kwaliteiten die iemand nodig heeft zulke ambities waar te maken. We hadden dikke pret en vertelden elkaar dat we dit later voort zouden willen zetten. Dit was echt te leuk met elkaar samen.

We bespraken ook wat we voor elkaar voelden en vergeleken dat met andere liefdes. We hadden het idee dat “een hand van boven” er de hand in had gehad omdat alles die dag anders had moeten lopen. We voelden dat we voor elkaar geboren waren en waren er van overtuigt dat we bestonden omdat de ander bestond en we bij elkaar hoorden. We waren grotendeels gelijk aan elkaar, en waar we niet gelijk in waren, waren we tegenpolen. Het was zo'n bijzondere liefde, dat ik er wel 5 jaar op wilde wachten.

Het laatste eind vanaf Leeuwarden hebben we handje in handje afgelegd. Ik bracht haar naar een dorpje onder Burgum, waar ze met haar ouders woonde. Op het erf bij haar ouders zouden we nog even zoenen, maar toen haar moeder plotseling in de deur verscheen, onze lippen op centimeters van elkaar, pakte ze plots haar tas en spurtte haar moeder langs het huis in. Ik heb haar moeder nog even gesproken over hoe de dag was verlopen en dat ze voorzichtig moest zijn met zo'n bijzondere dochter. Ik sloeg het aanbod om nog een kopje thee mee te drinken af omdat mijn jonge hond al 14 uur alleen thuis zat, en dat kon ik echt niet maken. Ik ben naar huis gereden, het was al te laat geworden.

Eén of twee dagen later heb ik nog een telefoongesprek gehad met Skin Models, waarvan ons contactpersoon mij probeerde over te halen alsnog mee te gaan naar New York met dat meisje. Ik bleef bij mijn standpunten tot groot verdriet van het meisje, dat op de achtergrond huilde. Ik moest beloven over 5 jaar contact te zoeken en heb dat gedaan.

Dik 2 jaar geleden heeft het meisje me plotseling gebeld. Ze had in “onze” pose op de cover van de Italiaanse Vogue gestaan en was uitgeroepen tot Vogue Model of the Year 2005 en wilde mij dat persoonlijk vertellen. Ik werkte die periode tegenover het CS in Amsterdam en liep wel eens over de Brouwersgracht. Iemand van Skin moet mij herkend hebben en dat meisje op de hoogte gesteld hebben. Ze vroeg me wie het meisje was waarmee ik gezien was (mijn collega) en wilde dat ik beloofde echt met haar contact te zoeken en te trouwen. Maar ik was sinds onze kennismaking al geheel van haar. Ik wilde alleen graag dat ze haar ambities nastreefde, meer mensen zou ontmoeten en echt zeker zou zijn van onze liefde. Het was zo fijn haar weer even te spreken en de Friese taal daarbij te kunnen gebruiken. Geweldig, ik koester dat gesprek nog steeds.

De 5 jaar is nu om en ik probeer op alle manieren contact te zoeken met dit meisje. Ik heb altijd gedacht dat dit meisje Doutzen Kroes was, maar iedereen in haar omgeving ontkend mijn verhaal of doet er het zwijgen toe. Dat kan ik op zich best begrijpen, maar ik ben niet als andere mannen die contact zoeken. Ik ben die ene van die avond, die haar thuisbracht en inspireerde het te doen zoals ze doet. Ik wil daar graag wat waardering voor en kan die openbaarmaking ook op andere manieren wel gebruiken. Ik kan het ook accepteren als ze soortgelijke gevoelens voor een ander heeft ontwikkeld, en gekozen heeft met die ander oud te worden. Het zou een hard gelag voor me zijn, maar wel duidelijkheid geven. Maar mij dood-negeren of glashard ontkennen vind ik een lage, en Doutzen onwaardige, streek.

Tenzij het meisje natuurlijk niet Doutzen was, maar een ander. Maar wie is dan dat meisje uit Friesland waarmee wij naar een casting zijn gegaan en die ik toen thuis heb gebracht in Friesland? Bij Skin kunnen ze me niet meer helpen, want iedereen uit die tijd is inmiddels verdwenen. Dus mijn contactpersoon ook. En als ze het wel zouden weten ligt er een embargo op, want ik heb Doutzen geadviseerd aan het publiek te vertellen dat ze de foto's direct aan die belangrijke mevrouw had gestuurd. Dat getuigd van een pro-actieve houding, een houding die erg helpt in een carrière. En zo staat dat dus op Wiki.

Dus of het is Doutzen en dan ben ik dus gebruikt en wordt nu voor de gek gehouden, of het is een ander meisje. Het raadsel is zo groot voor mij, ik moet het echt weten. Kan iemand mij helpen met informatie?

Sorry voor het lange verhaal. Maar ik wil graag zo compleet mogelijk zijn.
We are the music makers. We are the dreamers of dreams.
pi_62919318
Je was niet op het idee gekomen om haar naam te vragen die dag?
  maandag 3 november 2008 @ 21:50:55 #3
92409 Twinky
Little star.
pi_62919580
ja idd, haar naam ofzo?
pi_62919687
Ik kom uit Friesland en dat plaatsje bij Burgum moet dan Eastermar/Oostermeer zijn. Zij komt daar vandaan (heb er zelf familie wonen).

Dus als je verhaal echt is, dan is de kans inderdaad groot dat zij het was.
pi_62919937
Of hij heeft met de informatie van Wikipedia een leuk verhaal in elkaar geflanst. Ik vind het nogal raar om met iemand een heel eind in de auto te zitten, toekomst plannen te maken (je zei dat je met haar wilde trouwen en baby's krijgen) zonder te weten hoe iemand heet. Maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_62920018
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:00 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Of hij heeft met de informatie van Wikipedia een leuk verhaal in elkaar geflanst. Ik vind het nogal raar om met iemand een heel eind in de auto te zitten, toekomst plannen te maken (je zei dat je met haar wilde trouwen en baby's krijgen) zonder te weten hoe iemand heet. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Het ligt niet aan jou
  maandag 3 november 2008 @ 22:03:55 #7
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_62920068
Dit MOET een hoax zijn. .
The Most Incredible, Baby
pi_62920112
Als dit verhaal echt is(vast niet) moet je ophouden met het lezen van sprookjes. De prins en de prinses komen niet altijd bij elkaar om nog lang en gelukkig te leven.
  maandag 3 november 2008 @ 22:09:54 #9
222201 Han_som_reiste
Sarcastisch en vervelend
pi_62920304
Dude, wat heb je al die jaren gebruikt door niet eens der naam te vragen
pi_62920761
Ook al is het Doutze.. Ze heeft al een vriend. Met andere woorden. je kans is al verkeken
  maandag 3 november 2008 @ 22:27:40 #11
198137 Uierboord
Broodje koeietiet !!!!!!!!!
pi_62921002
Wat een hoop typwerk voor zo'n slechte grap....
Uierboord, in de volksmond wel "koeietiet" genoemd, is een Rotterdams streekgerecht. Het bestaat uit de toppen van de uiers van koeien, die tot een smeersel verwerkt zijn; dit smeert men vervolgens op de boterham.
pi_62921818
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:00 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Of hij heeft met de informatie van Wikipedia een leuk verhaal in elkaar geflanst. Ik vind het nogal raar om met iemand een heel eind in de auto te zitten, toekomst plannen te maken (je zei dat je met haar wilde trouwen en baby's krijgen) zonder te weten hoe iemand heet. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Precies wat ik dacht .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 3 november 2008 @ 22:49:44 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62921828
Bel de bladen!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_62921971
Allemaal heel grappig, maar dit is geen grap. Mijn zussen waren bij de casting en kunnen dat bevestigen. Het kan heel goed Doutzen zijn, zo herinner ik het me ook, maar die vader kon me niet thuis brengen.

En, als geschreven, ze had toen ook een vriendje.

En ja, haar naam was volgens mij Doutzen. Maar als zij het dus niet is, is het iemand anders.

Als mensen meer details willen weten, vraag dan maar.
We are the music makers. We are the dreamers of dreams.
pi_62922031
Edit: ik was niet de enige met het idee van de OP quoten.

Ontopic: Is er ook niet zoiets dat je hersenen herinneringen 'aanpassen' waardoor je denkt dat je iets hebt meegemaakt, maar het een mix is van bijvoorbeeld tv, verhalen van anderen en je eigen herinneringen?

Mocht je verhaal toch echt zijn, dan denk ik niet dat Doutzen nog naar je terug komt om met je te trouwen. En ik vind het nog steeds vaag dat je haar naam niet hebt gevraagd, leg dat eerst maar eens uit.
pi_62922109
No Worries. Die post blijft iig staan tot ik weet wie dat meisje is dat ik thuis bracht. Doutzen of geen Doutzen.
We are the music makers. We are the dreamers of dreams.
pi_62922116
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:00 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Of hij heeft met de informatie van Wikipedia een leuk verhaal in elkaar geflanst. Ik vind het nogal raar om met iemand een heel eind in de auto te zitten, toekomst plannen te maken (je zei dat je met haar wilde trouwen en baby's krijgen) zonder te weten hoe iemand heet. Maar dat kan ook aan mij liggen.
ik heb t niet helemaal gelezen, maar dat is idd nogal lame. en alsof ie haar gezicht niet zou herkennen als het doutzen kroes was. lolllllllll wat een trieste idioot die te veel tijd heeft.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  maandag 3 november 2008 @ 22:59:53 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62922191
wtf hier MOET ik gewoon gepost hebben
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 3 november 2008 @ 23:09:12 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62922480
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:57 schreef De_Rossige_Fries het volgende:
No Worries. Die post blijft iig staan tot ik weet wie dat meisje is dat ik thuis bracht. Doutzen of geen Doutzen.
Is ze dit?


Of weet je dat ook niet zeker?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 3 november 2008 @ 23:11:02 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_62922541
ben je hier ooit voor behandeld of heb je nog maar net last van waanbeelden?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 3 november 2008 @ 23:20:37 #21
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_62922829
Schopje TTK?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_62922884
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is ze dit?

Of weet je dat ook niet zeker?
Ik zag naast me meer dit:

Maar dat schijnt haar niet te zijn. Ik zoek het meisje waar we mee naar de Casting zijn gegaan en die ik thuis heb gebracht, dus.
We are the music makers. We are the dreamers of dreams.
pi_62922907
ze vraagt je mee naar new york en je gaat niet ? Sowieso al nep dus
en dan nog, ze vraagt je mee, maar je weet haar voornaam niet?
pi_62922978
Een logisch foutje in je overigens leuke verhaal is dat zij jou belde om te zeggen dat ze vogue model of the year 200 was geworden, en dat je vervolgens eraan twijfelt of zij het was. Het kan toch niemand anders zijn als ze model of the year van vogue is geworden.

/serieuze reactie

Doe mij ook wat van dat spul dat TS rookt...
  maandag 3 november 2008 @ 23:27:09 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_62923008
Je weet toch waar haar ouders wonen? En al die tijd heeft ze je niet in de ogen gekeken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')