abonnement Unibet Coolblue
pi_62904750
Ik wil op 1e verdieping 3 ramen gaan veranderen van enkel glas naar dubbel glas. Dit ivm enegriekosten besparen en vochtigheid in kamers.

Heb alleen geen idee wat dit geintje kan kosten.
Iemand een idee?
En hoe je dit beste aan kan pakken?
Kan je houten kozijn behouden of moet dat ook vervangen worden?

Zijn gelukkig niet zo'n grote ramen ( waaronder een klein badkamer raampje), dus grote kosten zullen het niet zijn hoop ik.
pi_62904859
tvp, zit ook met een aantal ramen op de eerste verdieping die nog enkel zijn..

Ik kies allene wel gelijk voor kunstof kozijnen dan.. (kozijnen zijn ook al 30 jr oud dus zonde om die niet gelijk mee te pakken)
pi_62905059
Bel de lokale glasboer... lijkt me niet dat wij kunnen zeggen dat het 1330 ¤ gaat kosten...

Prijs hangt af van wat je wil, hoe groot het moet etc en of de kozijnen nog goed zijn.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  maandag 3 november 2008 @ 12:47:50 #4
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_62905246
In de meeste kozijnen past gewoon dubbelglas.
Ik heb ook net voor de bovenverdieping dubbelglas besteld.
Glas opzich is niet zo duur. Kleine raampjes zijn in verhouding duurder.
Roosters boven de het glas zijn een euro per cm. (weet niet of dat zwart of wit was)
Maar voor een raam van 1 bij 1 ben je 150euro kwijt.
Je kan gewoon een glasboer bellen dat hij even een offerte moet maken, Is gratis.
  maandag 3 november 2008 @ 12:49:54 #5
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_62905302
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:31 schreef tinny het volgende:
tvp, zit ook met een aantal ramen op de eerste verdieping die nog enkel zijn..

Ik kies allene wel gelijk voor kunstof kozijnen dan.. (kozijnen zijn ook al 30 jr oud dus zonde om die niet gelijk mee te pakken)
Vergelijk de offertes goed die je krijgt bij de kunststofboeren
Kan veel verschil in zitten in de isolatie waarden van de kozijnen.
En wat voor systeem je krijgt voor het open en dicht doen van ramen kantelraam etc
Wat voor roosters die je krijgt.
  maandag 3 november 2008 @ 13:10:52 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62905807
Voor hele kleine raampjes kan je je afvragen of vervangen wel nut heeft... Juist omdat er weinig warmte door verloren gaat.
censuur :O
pi_62905991
let op met kunststofkozijnen - afhankelijk van het type huis kunnen deze leiden tot een waardevermindering. omdat veel potentiėle kopers (als je ooit wil verkopen) een absolute hekel hebben aan kunststof
pi_62906169
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:26 schreef pilske01 het volgende:
Ik wil op 1e verdieping 3 ramen gaan veranderen van enkel glas naar dubbel glas. Dit ivm enegriekosten besparen en vochtigheid in kamers.

Hou er wel rekening mee dat dubbel glas geen direct (positief) effect heeft op de vochtigheidsgraad in je kamer. Sterker nog, omdat je bij dubbel glas geen condensatieeffect waarneemt kan de vochtigheidsgraad ongemerkt nog wel hoger zijn dan bij enkel glas.

Basisprincipe van vochtigheidsgraad onder controle houden is stoken en ventileren, en dat lijkt voor de meerderheid van de mensen erg tegenstrijdig. Maar het komt er op neer dat je warme lucht (die meer vocht bevat) uit je huis uitwisselt tegen koude lucht van buiten die minder vocht bevat. En nadat je die koude lucht weer op kamertemperatuur gebracht hebt zie je dat de RV (relatieve vochtigheid) lager is.

En uiteraard helpt het dubbelglas wel om de temperatuur in huis makkelijker om hoog te brengen en hoog te houden.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_62967349
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor hele kleine raampjes kan je je afvragen of vervangen wel nut heeft... Juist omdat er weinig warmte door verloren gaat.
Ik zal vanavond de ramen (binnenwerks) even opmeten
Kijken wat meningen zijn of het zin heeft om dit te vervangen
  woensdag 5 november 2008 @ 13:32:57 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62967781
Het gaat natuurlijk niet alleen om het glasoppervlak he...

Wat je ook even moet meetellen... is er een steiger nodig... past het er zo in...of moet je eea gaan aanpassen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62969275
Ik ben bezig met 2 ramen op de eerste verdieping te laten vervangen. Afmeting 1,70 x 98cm, dit moet gemaakt worden van hardhout en jaren 30 stijl. Offertes ontvangen tussen de 2400 euro en 3500 euro.

Dit model en dan het onderste raam in twee delen:
  woensdag 5 november 2008 @ 15:37:26 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62971712
ha, en das dan alleen het raam en montage ? ga je het zelf schilderen ? ook aan de buitenkant ?

is het trouwens een schuifraam ?

Volgens mij kan het weleens goedkoper zijn om dan een compleet gardhouten kozijn met de hele rambam erin te laten zetten. Ook gewoon open te schuiven. Ipv gewichten zitten er gasveren in.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62971888
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:37 schreef klusfoobje het volgende:
ha, en das dan alleen het raam en montage ? ga je het zelf schilderen ? ook aan de buitenkant ?
Alleen ramen en montage. De kozijnen worden geleverd in de ral-kleur die ik opgeef. Aan de binnenkant moet dan nog wel het een ander bijgestuct worden.
pi_62971996
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:37 schreef klusfoobje het volgende:

is het trouwens een schuifraam ?

Volgens mij kan het weleens goedkoper zijn om dan een compleet gardhouten kozijn met de hele rambam erin te laten zetten. Ook gewoon open te schuiven. Ipv gewichten zitten er gasveren in.
Orgineel is het een schuifraam maar heb een offerte aangevraagt voor draai/kiep ramen.(onderste gedeelte) Overigens ook 5 losse ramen per kozijn. De offerte is ook voor de hele rambam.
  woensdag 5 november 2008 @ 15:53:59 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62972301
ik ff niet volgen...

voor dat geld krijg je ...

een kozijn, een raam en glaswerk in de juiste kleur geleverd met montage ?

dan vind ik het best meevallen hoor.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62972429
glas gaat als et goed is per mtr2 en is rond de 80 euro kompleet met zetten
dus reken maar uit

ps: kleiner dan een mtr word als een mtr 2 gerekent
pies on joe toe
pi_62972538
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:53 schreef klusfoobje het volgende:
ik ff niet volgen...

voor dat geld krijg je ...

een kozijn, een raam en glaswerk in de juiste kleur geleverd met montage ?

dan vind ik het best meevallen hoor.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:02:24 #18
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62972576
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:57 schreef bonke het volgende:
ps: kleiner dan een mtr word als een mtr 2 gerekent
vrtel mij wat... ik had 2 raampjes van ongeveer een1/2 m2 per stuk... kreeg lekker 2 x een m2 op de rekening
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_62972922
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:02 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

vrtel mij wat... ik had 2 raampjes van ongeveer een1/2 m2 per stuk... kreeg lekker 2 x een m2 op de rekening
dat is dus vrij normaal

tegen mij zeiden ze dat de kleine raampjes erg duur waren om te laten vervangen
heb dus alleen de grotere ramen laten doen

ik had 5 ramen dubbel glas en twee ramen enkel voor de garage, kostte me zo`n 600 euro
pies on joe toe
  donderdag 6 november 2008 @ 12:12:47 #20
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_62995576
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:12 schreef bonke het volgende:

[..]

dat is dus vrij normaal

tegen mij zeiden ze dat de kleine raampjes erg duur waren om te laten vervangen
heb dus alleen de grotere ramen laten doen

ik had 5 ramen dubbel glas en twee ramen enkel voor de garage, kostte me zo`n 600 euro
en dan moet je er ook nog een rooster inwillen van euro de cm!
  donderdag 6 november 2008 @ 12:40:24 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_62996433
mijn aannemer rekent me ongeveer 850 euro... daarvoor heb ik een Hr++ thermopeenruit, in een hardhouten raam, in de grondverf en gemonteerd. Afweting van het raam, dus niet de ruit , is ongeveer 110x110.
Het huidige originele enkelglas is van buitenaf gemonteerd. De HR ruit gaat van binnenuit het raamwerk in. Raamwerk is wel van buitenaf gemonteerd. Glaslatten aan de binnenzijde worden in originele '30 stijl geplaats.

Voor de plaatsing is een steiger nodig maar dat gaat in combi met de dakgoot dus dat scheelt.


Hij stelde me overigens voor om in het raamframe een rooster te monteren, koperkleurig, voor de ventilatie. Dat heb ik afgewezen, wel netjes dat hij me erop wijst, maar ik vind het geen pan...


reden voor de swap is dat het originele grenen raam aan de onderkant rot is.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_65496798
Hoorde ik nu vandaag op RTL 4 nieuws dat overheid over wil gaan op subsidie voor dubbel glas?
mensen zo proberen te stimuleren, woning energie zuiniger te maken?
Heeft iemand hier info over?
pi_65498192
ze willen de btw van 19 % verlagen naar 6 procent voor dubbel glas
pies on joe toe
pi_65517018
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:07 schreef bonke het volgende:
ze willen de btw van 19 % verlagen naar 6 procent voor dubbel glas
dus is nog niks zeker? omdat je zegt ze willen...
Ik ga namelijk dit jaar nieuwe dakkappel laten zetten, en op gehele eerste verdieping dubbel glas.
Dus kan nog wel eens een paar euries schelen zo
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:58:43 #25
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_65521017
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:07 schreef bonke het volgende:
ze willen de btw van 19 % verlagen naar 6 procent voor dubbel glas
Werkzaamheden aan huizen ouder dan een bepaalde leeftijd (ik dacht 15 jaar) vallen onder laag BTW tarief.
Dat zal daar verband mee houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')