abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 14:48:03 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64533423
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:44 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Absoluut. Sterker nog: ze zijn de nummer 1 reden waarom een website snel of traag is (of overkomt). Hoe snel je verbinding ook is, een browser kan niet meer dan 2 requests per domein aan (en voor JS-bestanden 1). Hoe meer request, hoe langer het duurt. Kun je oplossen door meer assets hosts te gebruiken (static1.example.com, static2.example.com, die allemaal naar dezelfde fysieke locatie verwijzen), maar bij teveel verschillende hosts krijg je weer last van vertraging door DNS lookups.

Of inline images wel of niet handig zijn hangt heel erg van je doel af. Voor de gemiddelde website maakt het niets uit of is het nadeliger (wanneer je geen goede caching gebruikt). Je hebt het echt over high traffic sites wil het interessant worden.

Leesvoer: http://developer.yahoo.com/performance/
Ja dat snap ik allemaal maar of die website nu in 0,5 seconde of 1,2 seconde op het beeld staat zal de gemiddelde surfer echt aan zijn reet roesten.
pi_64533672
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja dat snap ik allemaal maar of die website nu in 0,5 seconde of 1,2 seconde op het beeld staat zal de gemiddelde surfer echt aan zijn reet roesten.
Je zou de laadtijd door het minimaliseren van het aantal http requests met ongeveer 80% kunnen verminderen. En laat onderzoek nou uitwijzen dat bezoekers het wél fijn vinden wanneer een site er na een halve seconde staat ipv na 2,5 seconden. Zeker bij webapplicaties is het ergernis nummer 1 om te moeten wachten totdat je kunt doen wat je eigenlijk wilde doen.

Ik zou het eerder in goede caching, het samenvoegen van bestanden (de 9 externe JS bestanden op de Fok! frontpage zouden makkelijk tijdens het deploy proces kunnen worden samengevoegd bijvoorbeeld) en far future expiry headers zoeken overigens dan inline images, maar het is leuk om te weten hoe het werkt

Zie ook http://yuiblog.com/blog/2006/11/28/performance-research-part-1/
pi_64533903
quote:
Op woensdag 31 december 2008 @ 14:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar zijn http requests met de hedendaagse breedband snelheden en server backbones nog een issue dan
ik denk dat het nu júíst een issue is. Vroeger maakte je zoveel mogelijk hele kleine bestandjes zodat er zoveel mogelijk in de cache terecht kwam (websites in frames anyone?) maar tegenwoordig boeit de download tijd maar weinig meer dus kun je beter gewoon één groot bestand maken en het voor lief nemen dat niet alles door de browser gecached kan worden.
Neemt natuurlijk niet weg dat je wel realistisch moet blijven... dr was laatst ook een topic over imagemapping, dat kan ook nog wat uitmaken en lijkt me praktischer.
pi_64534023
quote:
Op woensdag 31 december 2008 15:04 schreef RenRen- het volgende:

Neemt natuurlijk niet weg dat je wel realistisch moet blijven... dr was laatst ook een topic over imagemapping, dat kan ook nog wat uitmaken en lijkt me praktischer.
En als iemand erop wil Googlen: dat ging over "CSS sprites"

En over caching: tenzij je goede expiry headers gebruikt heb je nog steeds voor ieder bestand een request: de browser vraagt aan de server "is dit bestand gewijzigd", krijgt "nee" terug en gebruikt dan de versie in de cache. Laat daarom de eerste keer je server al duidelijk vertellen "dit bestand is geldig tot 1 januari 2013, dus voor die tijd mag je het altijd meteen uit de cache gebruiken" (pas je iets aan, dan moet je wel de bestandsnaam veranderen dus, of bestand.ext?timestamp gebruiken, anders komt de oude versie uit de cache).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2008 @ 17:27:29 #155
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64539074
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:55 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Je zou de laadtijd door het minimaliseren van het aantal http requests met ongeveer 80% kunnen verminderen. En laat onderzoek nou uitwijzen dat bezoekers het wél fijn vinden wanneer een site er na een halve seconde staat ipv na 2,5 seconden. Zeker bij webapplicaties is het ergernis nummer 1 om te moeten wachten totdat je kunt doen wat je eigenlijk wilde doen.

Ik zou het eerder in goede caching, het samenvoegen van bestanden (de 9 externe JS bestanden op de Fok! frontpage zouden makkelijk tijdens het deploy proces kunnen worden samengevoegd bijvoorbeeld) en far future expiry headers zoeken overigens dan inline images, maar het is leuk om te weten hoe het werkt

Zie ook http://yuiblog.com/blog/2006/11/28/performance-research-part-1/
Ja alleen maak jij er nu 500% van ipv een toename van 70% zoals in mijn voorbeeld. Bij een webapplicatie heeft het misschien nog zin, hoewel een gemiddelde webapplicatie echt geen tientallen images heeft.

Ik vind het allemaal nogal overtrokken.
pi_64577484
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:

Ja alleen maak jij er nu 500% van ipv een toename van 70% zoals in mijn voorbeeld. Bij een webapplicatie heeft het misschien nog zin, hoewel een gemiddelde webapplicatie echt geen tientallen images heeft.
Alleen zijn mijn cijfers wél gebaseerd op onderzoeksresultaten.
quote:
Ik vind het allemaal nogal overtrokken.
Dat mag Voor de rest (lees: alle grote en/of bekende websites) is het inmiddels gewoon een industriestandaard.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:30:15 #157
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_64702199
quote:
Op woensdag 24 december 2008 13:10 schreef mcDavid het volgende:
niet echt een CSS probleem, maar ik zou wordpress eens bekijken!
Wat is het toch een gedoe. Is het nou de bedoeling dat ik een theme uitzoek die dezelfde layout zoals de mijne heeft zodat ik dat allemaal om kan zetten?
Kutgedoe
When all else fails, you always have delusion.
pi_64704156
quote:
Op maandag 5 januari 2009 @ 20:30 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat is het toch een gedoe. Is het nou de bedoeling dat ik een theme uitzoek die dezelfde layout zoals de mijne heeft zodat ik dat allemaal om kan zetten?
Kutgedoe
Het is de bedoeling dat je je eigen layout omzet in templates. Het kan wel helpen als je eerst een (soortgelijke) template eens goed bekijkt, zodat je een beetje een idee krijgt hoe dat werkt. Verder zijn er met google vast honderden tutorials te vinden over hoe je een wordpresstemplate maakt.
pi_64721842
Ik heb een echte leek vraag waarschijnlijk.

Ik heb een header, menu en content met normale indeling, header boven, menu en content naast elkaar met float left & right.

Nu wil ik alleen dat mijn content automatisch verlengt als er meer tekst in staat. Ik ben enkel de code er voor vergeten zo 123. Google word geblokkeerd hier vanaf het bedrijf (vraag me niet waarom) dus ik hoop dat iemand hier het antwoord weet
pi_64722141
Content geen "height" geven (dus impliciet "height: auto").
pi_64809027
Ik heb een klein vraagje dat over a en input gaat, deze wil ik namelijk beiden stijlen met een zelfde class

class:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
.but, 
.butlong { 
    display: block; 
    float: left; 
    height: 16px; 
    margin: 0px 10px 0px 0px; 
    color:#337f92; 
    background: #d2eaf0; 
    padding: 2px; 
    text-align:center; 
    text-decoration: none; 
    border: 1px solid #337f92;
}

.but { width: 100px; }
.butlong { width: 175px; }


html:
1
2
<input type="submit" name="action_send" class="butlong" value="Verstuur bericht" />
<a href="/user/mailbox/delete/<?php echo $list->id; ?>.html" class="butlong">Verwijder bericht</a>


maar ik krijg als resulaat dit


Wat doe ik fout? :D
Just say hi!
pi_64809262
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 @ 13:52 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een klein vraagje dat over a en input gaat, deze wil ik namelijk beiden stijlen met een zelfde class

class:
[ code verwijderd ]

html:
[ code verwijderd ]

maar ik krijg als resulaat dit
[afbeelding]

Wat doe ik fout?
Line-height ook op 16px zetten.

Omdat die <a> een innerhtml heeft om het maar zo te zeggen krijgt die de minimale hoogte van de tekst die erin staat.

Maar als ik het plaatje zo bekijk wil je eerder dat de button net zo hoog wordt als de anchor. Dus de height op 22px zetten.
pi_64810462
Ik heb het geprobeerd maar wil nog niet helemaal lukken eingelijk Ik wil idd beiden even hoog/groot hebben! is dat mogelijk met 1 class? of dien ik apparte classes te maken?
Just say hi!
pi_64811291
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 @ 14:24 schreef Chandler het volgende:
Ik heb het geprobeerd maar wil nog niet helemaal lukken eingelijk Ik wil idd beiden even hoog/groot hebben! is dat mogelijk met 1 class? of dien ik apparte classes te maken?
tuurlijk is dat mogelijk, als je maar specifiek genoeg bent.

In dit geval ben je niet specifiek genoeg omdat <a> nog een line-height heeft waardoor die knop hoger wordt.
-edit-
misschien ligt het wel aan die padding. Bij die button valt er uiteraard weinig te padden.

[ Bericht 7% gewijzigd door mcDavid op 08-01-2009 14:54:27 ]
pi_64811776
idd, maar waarom valt er weinig te padden aan de button zelf? dat moet je toch ook kunnen instellen? zelfs met padding/margin 0 op de inputs kreeg ik geen lekker resultaat
Just say hi!
pi_64812868
Omdat er niets in de button staat. Hij heeft wel een value, maar daar heeft het hele HTML Box Model niets mee van doen. Dus er valt niets te padden.

Bij de anchor is dat anders omdat er daadwerkelijk content tussen de open- en sluittag staat.\

anyway ik ga ff prutsen dit moet gewoon kunnen.
pi_64813053
Je kunt bij een button toch gewoon de height opgeven?

En als het er mee te maken heeft dat je content tussen de open en sluit tag moet hebben (wat bij een input niet gaat), dan kun je gewoon de <button> tag gebruiken. Heeft hetzelfde resultaat.
pi_64813364
Ik zie al wat het probleem is: bij een button komt de border bínnen het element, bij een anchor erbuiten.

http://duft.nl/test.php heb het opgelost met wat spelen met de font-size en line-height (laatste heeft alleen effect op anchor). Maar een handigere oplossing zou denk ik zijn om de maat apart te defineren

button.but {height:22px;}
a.but{height:20px;}
zoiets.
pi_64813892
Nieuwe sig.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:37:32 #170
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_64818376
Heeft iemand een fix voor
http://plaatsmaken.donroycodesign.nl

de button/image rechtsboven blijft niet goed staan, hij moet evenwijdig aan de knop daarboven komen te staan..
Hier (1280x800) staat ie wel goed..

Wie heeft een oplossing? Bij voorbaat dank
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_64820668
De input een float: left meegeven, en de img ook een float:left meegeven en die margin van 35px weghalen cq verminderen?

een vertical-align: middle werkt trouwens alleen in tabellen als ik me niet vergis, maar dat kan mcDavid vast beter vertellen
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:46:35 #172
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_64820713
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:45 schreef veldmuis het volgende:
De input een float: left meegeven, en de img ook een float:left meegeven en die margin van 35px weghalen cq verminderen?

een vertical-align: middle werkt trouwens alleen in tabellen als ik me niet vergis, maar dat kan mcDavid vast beter vertellen
Thsnks, dat laatste gaf mcDavid mij mee
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_64820824
Nog even mierenneuken op die sait: rechtsonder, dat meer informatie-knopje, daar zou ik tekst van maken. Ivm cleartype en andere AA-dingetjes op tekst steekt dat nogal af. Die oranje onderrand is gewoon een border-bottom.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:23:04 #174
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_64822109
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:49 schreef veldmuis het volgende:
Nog even mierenneuken op die sait: rechtsonder, dat meer informatie-knopje, daar zou ik tekst van maken. Ivm cleartype en andere AA-dingetjes op tekst steekt dat nogal af. Die oranje onderrand is gewoon een border-bottom.
Hmm, dat kan Thanks voor het meedenken en je suggestie hielp
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_64824595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 @ 18:45 schreef veldmuis het volgende:
De input een float: left meegeven, en de img ook een float:left meegeven en die margin van 35px weghalen cq verminderen?

een vertical-align: middle werkt trouwens alleen in tabellen als ik me niet vergis, maar dat kan mcDavid vast beter vertellen
vertical-align kan volgens mij ook gebruikt worden om de positie van plaatjes op de tekstregel te bepalen. Het werkte wel iig .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')