quote:
Op maandag 17 november 2008 09:57 schreef josvr het volgende:Even een waarschuwing. In Duitsland en de VS wordt een andere versie verkocht (zoals iemand in deze thread al aangeeft) dan in de rest van EU. Het meest opvallende verschil is chrome hendels voor de US/DE versie t.o.v. zwarte hendels voor de rest van de EU.
Het lijkt erop dat dit een doorontwikkelde versie is van die nu o.a. in Nederland wordt verkocht. Naast een andere kleur hendels heeft de US/DE versie ook auto-off, schakelaar op een andere plek en er schijnen wat andere verbeteringen te zijn doorgevoerd in het mechaniek.
Waarom zijn er meerdere versies in omloop en vooral tussen DE en de rest van de EU? Is er voorraadvorming in de rest van de EU die eerst verkocht moet worden en was de voorraad oudere modellen in DE al uitverkocht?
Ook is het zo dat in o.a. Duitsland meer smaken worden aangeboden via de site dan b.v. in Nederland.
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar zowel Krups als naar Nestle met de vraag wanneer de nieuwe versie in NL beschikbaar is.
Ik was degene die sprak over een andere versie in buitenland. Dit was mijn mail naar hun:Inquery : Geachtye dames/heren, ik heb interesse in de aanschaf
van een Dolce Gusto, maar vraag me af of er al een nieuwe revisie in
de planning is:
http://www.coffeeyak.com/(...)-serve-coffee-maker/We also had the opportunity to test both the European and the
recently launched US Krups Nescafe Dolce Gusto that is now in stores
in the US. The differences in the two machines show a revolution in
thought on how to make the Krups Nescafe Dolce Gusto a nearly perfect
single serve coffee maker, from an already successful machine
designed for Europe.
We were fortunate enough to test both the US and the European
versions of the Nescafe Dolce Gusto. The updates like power switch
location, capsule insertion and pucturing, and the controls are much
improved over the European Dolce Gusto. The US version (which is what
this review covers) is truly a redesigned machine, and even though we
think the redesign is truly well done and needed, we would have been
happy with the European version as well after using it for a few
weeks.
Vaak is de eerste generatie (net zoals de Senseo)verre van optimaal
door lekkages, kleine gebrekken, etc. etc.
Kunt u hier al iets over zeggen?
En dit was hun reactie:Hartelijk dank voor uw e-mail en uw belangstelling in de NESCAFÉ
Dolce Gusto apparaat.
We kunnen u informeren dat het NESCAFÉ Dolce Gusto apparaat al enige
jaren met in verschillende Europese landen te koop is en met groot
succes. We zijn dan ook erg blij dat dit koffie zet apparaat ook in
Nederland op de markt is gebracht. We krijgen er vele positieve
reacties over zowel het apparaat als de koffie.
Bij ons zijn er geen specifieke problemen bekend, verder is het zo
dat er in elk geval 2 jaar garantie op dit NESCAFÉ Dolce Gusto
apparaat zit. Zoals bij elk apparaat zal er te zijner tijd weer een
meer ontwikkelde versie op de markt komen.
We kunnen u alleen adviseren een demonstratie bij te wonen zodat u
het één en ander zelf kan beoordelen. Wanneer u ons uw volledige
adres gegevens mailt kunnen we u een overzicht geven van de demo's
bij u in de buurt.
Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u ons het beste bellen via
tel: 0800-0230131 (gratis)
Met vriendelijke groet, With kind regards,
Saskia Molendijk
NESTLÉ NEDERLAND B.V.
Spaklerweg 53
1099 BB Amsterdam
* +31 (0) 20 5699448
* saskia.molendijk@nl.nestle.com
* Postbus 12365, 1100AJ AMSTERDAM
Kortom: daar ga je weinig wijzer van worden.......
Life is funny. Well, yours is. To me.