abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 november 1999 @ 21:44:00 #1
892 doordevil
FOK!member by choice
pi_226134
Het was een fijne aflevering vanavond, met van alles een beetje er in. Leuk, die cliffbanger aan het begin, de scheet van de dag. Ontzettend leuk idee. In welke toonhoogte zal Ruud nu weer uit zijn Rijzende Ster trompetteren? We vragen het ons af. Ook fijn veel oersymboliek. Strijk een lucifer af bij twee mannen van middelbare leeftijd en ze gaan in yogazit met elkaar praten tot hij dooft. Laat staan wat een vuur van een week met mensen doet. Karin zei het zelf al, die heeft niet zo veel met vuur. Die wilde het graag combineren, iets met een geinig woonidee of zo. Dat je een leuke gekleurde stof voor de vlammen houdt en dat je dan zegt: "O, kijk die kleuren eens" of in een korfje kleingeld omsmelten en er leuke kleine kaarsstandaardjes van smeden. Dat is volgens mij het verschil. Mannen en Vuur is praten en elkaar vooral begrijpen en vrouwen en vuur is kaasfonduen. Tot zover de genuanceerde mening van Nico Dijkshoorn over de verhouding Man-Vrouw.

Ook de universele Buurman en Buurman scène, de omvallende installatie in de tuin werd door mij met gejuich ontvangen. Ook zo'n prachtige mannenscene. Je wordt wakker en ziet beneden in de tuin bij de buurman activiteit. Niet onverhoeds bewegen, zo sta je goed achter dat gordijn. Daar is ie, Buurman, de lul, met zijn workmate. Hij zaagt!! Godverdomme hij zaagt. Hij maakt iets en jij weet niet wat. Tien minuten later, je vrouw haalt de bal op die je kinderen snel in de tuin hebben gegooid. Eenmaal thuis, uithoren en de genadeklap. De buurman graaft sub-woofers in voor zijn Jan Vayne Surround Tuin Installatie. Uit incognito rotsblokjes, met kleine gaatjes er in, klinkt de speciaal door Jan Vayne geschreven compositie Garden Sensitivity For Beings and Non-Beings. Hoe moet jij daar weer overheen?
Schijnt een groeimarktje te zijn, muziek om iets bij te doen. In pretparken en dierentuinen kan je ze kopen. Cd's met titels als Frozen Fountains With Dolphin Sounds. Ad Visser heeft net weer iets op de markt gebracht, een jaar of 30 nadat hij heel Nederland aan een min of meer blijvende impotentie had geholpen met het Penny De Jager ballet. Je bidde altijd dat ze in godsnaam beeldmateriaal hadden van de artiest, desnoods dat hij van grote afstand neuriënd boodschappen deed, anders wist je, we krijgen Penny De Jager. Voor de allerkleinsten onder ons, en daarna gaan jullie echt naar bed, De Jager was de dunste en kleinste vrouw ooit in Nederland geboetseerd die het nog steeds in diverse jeugdcentra en buurthuizen voortwoekerende fenomeen Jazzballet heeft geïntroduceerd. Jazzballet is met meerder vrouwen en meestal 3 mannen vlak voor de seksoperatie een min of meer ritmisch dansje doen. Mag op alle muziek, maar juist niet op Jazz. Begrijpt u het?
Ad Visser maakt nu muziek om bij te neuken.

Ik vind het vuur een Gouden zet van Veronica. Opspelende oerinstincten, maar vooral onbeperkt oudehoerendozen over elkaar. Dat gaat mooie televisie opleveren. Willem had het er zelfs voorover om in die drie droge föhnwinden van Ruud te blijven hangen om door te zagen over ventje Bart. O, wat zit ie hem te knijpen, Willem.
Briljante zet van Bart, die niet verkeerd uitgelegd moet worden, om alleen met Willem de hot-chair te doen. Wat een transformatie. Een hijgende en blazende witte trui. Nee, nu was er even niemand waar veelbetekenend naar kon worden geknipoogd. Er op of er onder. Het werd er onder. Te vergelijken met de linkse hoek van Willems held Frazier, de dreun die Bart hier uitdeelde. Daar zal Willem, als hij de komende drie jaar ondergedoken zit op zijn oude jongenskamer nog wel eens aan denken als hij de poster fixeert. Waarom veranderde ik toen in een bevende oude veteraan bij dat ventje.
Zoals Karin het al zei: je weet dat hij er uit gaat, "maar de voorpret is misschien nog wel leuker dan het moment zelf".
Even tussendoor. Let u, als u de nieuw norm in Horror wilt aanschouwen, eens goed op in de eindtune. Maurice nadert de camera en net voordat je je blik af kan wenden doet hij iets met zijn gebit. Je moet het zien om te geloven.

Ook heel goed vond ik weer de rol van Toegepast Vuurkunstenaar Arend Kaapskogel, die niet eens meer vraagt of hij mag komen werken in de tuin, maar zichzelf door een bevriende Toegepaste Installatiekunstenaar met een hels werktuig de tuin in laat katapulteren. De bewoners hebben er al niet eens meer erg in, maar ik vond vanavond dat hij zijn grenzen aan het verleggen was met de voorstudie van zijn eerste politiek uitgesproken werk, Gesmolten IJzer Met Handen Breken 23, met als subtitel "geef Vietnam terug aan de Vietnamerezen, Nu!"

Zweet op mijn rug bij de kappersscène. Willem in de stoel, en je herkende de sfeer direct. Je komt al 25 jaar bij dezelfde kapper en net als jij aan de beurt bent wordt er in de stoel naast je een type Willem geknipt. Iedereen hangt aan zijn lippen. Wat een prachtig vertelde verhalen over landbouwtrekkers. De woordkeus! Waar haalt hij het vandaan! Hij kijkt iedereen aan via de spiegel. Jouw kapster vraagt voor de vorm hoe het op je werk gaat, maar door je antwoord heen zie je dat ze met haar aandacht bij het verhaal over blancheren is. Knipte zij Willem maar.
Allemaal kaal naar Siberië, dit soort types. Nooit, nee nooit kan je bij een kapper in stilte geknipt worden. Altijd iemand naast je die BenCramer helemaal toppie toppie vindt, of die al kaartje heeft voor de nieuwe Joop musical in 2006, een aangrijpend verhaal over de liefde tussen een Falklandse en een Engelsman (glansrol voor de in en in witte Herman Brood) met als werktitel Liefde Kent Geen Grenzen. Willem zat deze nachtmerrie vanavond heel precies uit te beelden.

Kan het niet laten om even te wijzen op een nieuw profetie van mij die uitgekomen is. De door Bart definitief bekend gemaakte uitzending van Maurice naar de Olympische Spelen. Gaat iets doen met een combinatie van rolstoeldansen, boogschieten en tafeltennissen. Goud, kan niet missen.


Tot morgen, Nico Dijkshoorn

Ps: Als ik u verveel dan hoor ik het wel, hè

pi_226135
HAHA...jeetje wat een perfect stuk schrijven Doordevil, elke keer ben ik weer verbaasd.

Keep up the good work!!

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_226136
[quote]op 11-30-1999 om 09:44 PM schreef doordevil het volgende:
Even tussendoor. Let u, als u de nieuw norm in Horror wilt aanschouwen, eens goed op in de eindtune. Maurice nadert de camera en net voordat je je blik af kan wenden doet hij iets met zijn gebit. Je moet het zien om te geloven.

HAHAHA, die tanden van Maurice, ze houden je wel bezig hè...

pi_226137
quote:
op 11-30-1999 om 09:44 PM schreef doordevil het volgende:
Die wilde het graag combineren, iets met een geinig woonidee of zo. Dat je een leuke gekleurde stof voor de vlammen houdt en dat je dan zegt: "O, kijk die kleuren eens" Tot zover de genuanceerde mening van Nico Dijkshoorn over de verhouding Man-Vrouw.

Daar is ie, Buurman, de lul, met zijn workmate. Hij zaagt!! Godverdomme hij zaagt. Hij maakt iets en jij weet niet wat.

Jouw kapster vraagt voor de vorm hoe het op je werk gaat, maar door je antwoord heen zie je dat ze met haar aandacht bij het verhaal over blancheren is. Knipte zij Willem maar.

Ps: Als ik u verveel dan hoor ik het wel, hè


Wees maar niet ongerust!


pi_226138
quote:
op 11-30-1999 om 09:44 PM schreef doordevil het volgende:

Ps: Als ik u verveel dan hoor ik het wel, hè



Nico, jij maakt de afleveringen tenminste nog een beetje leuk, Veronica heeft dat al opgegeven geloof ik...
Ik blijf je stukjes wel lezen tot in het nieuwe jaar en met mij vele anderen vermoed ik!!

  dinsdag 30 november 1999 @ 22:32:00 #6
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_226139
quote:
op 11-30-1999 om 09:44 PM schreef doordevil het volgende:
Willem had het er zelfs voorover om in die drie droge föhnwinden van Ruud te blijven hangen om door te zagen over ventje Bart. O, wat zit ie hem te knijpen, Willem.
Briljante zet van Bart, die niet verkeerd uitgelegd moet worden, om alleen met Willem de hot-chair te doen. Wat een transformatie. Een hijgende en blazende witte trui. Nee, nu was er even niemand waar veelbetekenend naar kon worden geknipoogd. Er op of er onder. Het werd er onder. Te vergelijken met de linkse hoek van Willems held Frazier, de dreun die Bart hier uitdeelde. Daar zal Willem, als hij de komende drie jaar ondergedoken zit op zijn oude jongenskamer nog wel eens aan denken als hij de poster fixeert. Waarom veranderde ik toen in een bevende oude veteraan bij dat ventje.

Met Nico 'doordevil' Dijkshoorn ga ik graag een Sateh Gambing eten!

met een glaasje tjendol erbij...

  dinsdag 30 november 1999 @ 22:34:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_226140
quote:

..
Hij maakt iets en jij weet niet wat.
..

Dat heb ik nou elke avond als ik op je stukkie zit te wachten

Keep 'em coming!

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 30 november 1999 @ 22:48:00 #8
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_226141
Doordevil, je verveeld me niet, al moest ik vanavond eerder, harder lachen om de herkenbaarheid in je reactie op hoogbegaafde Bart.
(roep namelijk zelf al jaren dat het ,volgens mij, een hype is, om met je kind langs zoveel mogelijk psychiaters , pedagogen, instituten, etc te gaan, omdat het betreffende kind "hoogbegaafdheid,hyperactiviteit,kleur en gluten allergieen,adhd , koemelkallergieen etc etc, zou hebben)

....Bijna geen kind meer zonder gebruiksaanwijzing meegaat met een schoolreisje, je als kind tegenwoordig afspraken moet maken met je vriendje of vriendinnetje, omdat de "kinderen van tegenwoordig" een overvolle agenda hebben.

Kortom, een
>grijns< bij de smarties etende opa

Van doordevil - 30 November 1999 @ 21:51. (89)

---------------------------------------------------Quote uit bart = hoogbegaafd)-----------------------------

Ik zou na al deze wijsheden nog even, zeer vrij, Hans Dorrestijn willen citeren: Voor het volgende maand te houden seminair Ouders Van Hoogbegaafde Kinderen hebben zich op dit moment 6 miljoen Nederlanders opgegeven.
Zelfde gekte als met de gevreesde kleurstoffen die op dit moment miljoenen kinderen omtoveren in hyperactieven.
Nee, opa, geen smarties geven, daar wordt Daan hyperactief van.

Moderne tijden! Het is iets prachtigs.

--------------------------------------------

O ja, je column was goed

pi_226142
Nico, dat van dat kleingeld smelten moet absoluut geheim blijven. Als Mauwrice daarvan hoort en met zijn creatieve brein uitvindt dat je er dan ook draden van kan trekken, dan is de beer los natuurlijk. Mauwrice is dan niet meer uit het huis weg te slaan. Moet door de mobile eenheid verwijderd worden. Sterk tegenstribbelend en steeds maar roepend 'zadkine moet af, zadkine moet af'de studio in geduwd om van Snuivestein te vertellen hoe hij zijn tijd in het huis had ervaren. Zadkine moet af, zadkine moet af. Op dat moment krijgt Rolf xullie van Hum te horen waarom Mauwrice zo obstinaat en totaal van de wereld is. Hij was die week begonnen met zijn van stuivers getrokken bronzen draden het beeld van Zadkine uit Rotterdam na te maken. Hij weigert de envelop waarin, Rolf xullie heeft het al door laten schemeren 20.000 pieken zitten. Pas als Hum via Rolf xullie hem het aanbod doet dat ze in de outback van Australie een klein BB-huisje voor hem nabouwen waar hij tien jaar in mag zitten en dat ze hem 14 door zijn vader afgeleverde zeecontainers vol creatieve spulletjes cadeau doen antwoordt Hij "Ja, met Karin koen ik wel goed opschieten".

Daarna wordt er nooit meer iets van Mauwrice vernomen.


P.S.

Door Nico's column is BB nog leuk. Ik kijk er al bijna niet meer naar. Alleen Fokzine is eigenlijk al genoeg. Na wat overdenkingen heb ik dan ook de stelling dat dit product (want dat is het toch) op TV veel en veel minder amusementswaarde heeft dan op internet. Ik verwacht dat VOO dat ook wel zal zien en b.v. een volgende keer laat betalen om de streams te volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Coos (Datum 30 November 1999).]

  dinsdag 30 november 1999 @ 23:05:00 #10
959 opa
De man met de witte shawl
pi_226143
Doordevil

CLIFFBANGER

Die houden we er in.


Overigens ook de groeten van Marijke van ongeveer 63 graden noorderbreedte en 21 graden oosterlengte.

Koos

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_226144
Houd vol, Nico, zelfs als BB helemaal flopt, red jij het hele avontuur !
pi_226145
[quote]Ps: Als ik u verveel dan hoor ik het wel, hè
Ik lees je commentaar nog niet zo lang, maar ben al een echte "fan"!!
Keep them coming....
  woensdag 1 december 1999 @ 04:25:00 #13
1829 Jewel
De enige echte!
pi_226146
quote:
op 11-30-1999 om 11:01 PM schreef Coos het volgende:

Na wat overdenkingen heb ik dan ook de stelling dat dit product (want dat is het toch) op TV veel en veel minder amusementswaarde heeft dan op internet. Ik verwacht dat VOO dat ook wel zal zien en b.v. een volgende keer laat betalen om de streams te volgen.


Ja, breng ze vooral op een idee

Nico, je stuk is en blijft super.

pi_226147
Mischien kunnen ze bij Hans Dulfer aan de slag!
Ik ben online
pi_226148
Nico,

Het is al weken lang een traditie, s'ochtens eerste werk: Doordevil lezen, stukje kopieren en versturen via mail naar mijn vrouw op haar werk. Zij kan namelijk niet op het internet, maar verspreid jouw proza binnen haar bedrijf. Begrijpen wat jij schrijf doe ik niet altijd, maar vervelen doet het nooit.

Groeten van René

Very funny, Scotty. Now beam down my clothes
  woensdag 1 december 1999 @ 10:45:00 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_226149
Ook ik wil hier even mijn bewondering uiten voor Nico's geweldige stukjes. Hoe lang schrijf je ze al? (Ik ben hier nog niet zo lang)
Heeft iemand ze allemaal bewaard? Misschien leuk om ze te bundelen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_226150
quote:
op 11-30-1999 om 09:44 PM schreef doordevil het volgende:
Willem had het er zelfs voorover om in die drie droge föhnwinden van Ruud te blijven hangen om door te zagen over ventje Bart. O, wat zit ie hem te knijpen, Willem.

Nico, ik dacht toch echt dat het dit keer de winden van Willem zelf waren.... volgens mij wil ie zó graag Ruud's 'maatje' blijven dat ie hem probeert te imiteren. (Vergelijkbaar trouwens met zijn eerdere plotselinge golf van misplaatste grappen over seks/vrouwen)
Als je de video nog hebt: Kijk nog maar eens goed hoe hij z'n gezicht vertrekt en z'n zinnen 'grappig' opbouwt rond de 3 met moeite uitgeperste trompetstootjes.

Verder natuurlijk weer alle lof voor je heerlijke commentaar (zie m'n signature)

groet,
Bixis

  woensdag 1 december 1999 @ 11:10:00 #18
1829 Jewel
De enige echte!
pi_226151
quote:
op 11-30-1999 om 10:48 PM schreef Quenda het volgende:
Doordevil, je verveeld me niet, al moest ik vanavond eerder, harder lachen om de herkenbaarheid in je reactie op hoogbegaafde Bart.
(roep namelijk zelf al jaren dat het ,volgens mij, een hype is, om met je kind langs zoveel mogelijk psychiaters , pedagogen, instituten, etc te gaan, omdat het betreffende kind "hoogbegaafdheid,hyperactiviteit,kleur en gluten allergieen,adhd , koemelkallergieen etc etc, zou hebben)

....Bijna geen kind meer zonder gebruiksaanwijzing meegaat met een schoolreisje, je als kind tegenwoordig afspraken moet maken met je vriendje of vriendinnetje, omdat de "kinderen van tegenwoordig" een overvolle agenda hebben.

Kortom, een
>grijns< bij de smarties etende opa

p.s:morgenochtend ben ik er niet aangezien het de hoogste tijd is om met mijn zoon naar een arts te gaan, hij heeft Geen van bovenstaande kenmerken, en tja ......

O ja, je column was goed


Laat me raden, je zoon heeft last van een intollerante moeder.

  woensdag 1 december 1999 @ 11:35:00 #19
1657 Spark
Bambi, don't U understand
pi_226152
Jane,
Kijk eens op het volgende internet adres. http://home.wanadoo.nl/arnodevries/nico/
Daar vind je alles wat onze woordkunstenaar tot nu toe heeft gekalkt.

Nico,

Vervelen?? Nee ik zou eerder zeggen vermaak voor velen.

Arnoud

P.S. CD wordt naarmate het aantal malen beluisteren toch wel steeds beter. Als je begrijpt wat ik bedoel.
------------------
Show me the money

[Dit bericht is gewijzigd door Spark (Datum 01 December 1999).]

Bambi, It's better with a man.

pi_226153
G E W E L D I G !
Kapot is leuker
  woensdag 1 december 1999 @ 17:16:00 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_226154
Na 5 dagen FOK!loos te zijn geweest, ben ik blij te zien dat alles nog als het oude is. Thank God for the Doordevils!
Nico dankzij jou kan saai erg leuk zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 2 december 1999 @ 01:28:00 #22
1815 Katjoeng
Sateh Gambing Forever
pi_226155
FF Willem terug sturen naar de jongenskamer
met een glaasje tjendol erbij...

  donderdag 2 december 1999 @ 07:23:00 #23
1829 Jewel
De enige echte!
pi_226156
Foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Jewel (Datum 02 December 1999).]

pi_226157
vooral die kapper scene
If the sun is shining after 2 rainy days it's probably monday
pi_226158
Vervelen? Nooit!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')