Ik zaterdag bijna een of andere duitse? Turk, afgaand op het zware accent.quote:Op zondag 9 november 2008 01:41 schreef Willy84 het volgende:
IK had vandaag trouwens een Pool als buschauffeur.
Typisch Amsterdam, ik verdenk de Stadsregio dat ze voor 100% uit SGP'ers bestaan.quote:Op zondag 9 november 2008 21:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
die komt er pas als pasen en kerstmis in 1 week vallen
Nou, wat is dat goed te zien zeg.quote:Op zondag 9 november 2008 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
Is ex-Hermes zoals op Busfoto goed te zien is
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=668
Wees blij dat geen enkele vervoerder het in zijn kop gehaald heeft iets bij Irisbus besteld te hebben, dat zijn pas echte lelijke bakken.quote:
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegdquote:Op maandag 10 november 2008 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
lijkt me iig niet dat ze in dubai een standaard ambatje willen
Als je kunt lezen wel jaquote:Op maandag 10 november 2008 20:38 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou, wat is dat goed te zien zeg.
In Dubai wel veel afwisseling: Citaro's, Centroliners, Urbino's en Lions.quote:Op maandag 10 november 2008 20:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegd
Valt heel erg mee, als je die head lamp units even meespuit in dezelfde kleur als de rest.quote:Op maandag 10 november 2008 20:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wees blij dat geen enkele vervoerder het in zijn kop gehaald heeft iets bij Irisbus besteld te hebben, dat zijn pas echte lelijke bakken.
Het immens reuze motorcompartiment achter in de Agora en Citelis bezorgt me claustrofobie. Bovendien vind ik het ook nog ruimteverspilling.quote:Op maandag 10 november 2008 21:41 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Valt heel erg mee, als je die head lamp units even meespuit in dezelfde kleur als de rest.
Dan zien ze er eigenlijk best heel gelikt uit. Een stuk beter dan die Turkse/Portugese MANnen.
er zijn diensten met een buswissel op de kop afskluitdijk 350<>351quote:Nou ik er zo eens over nadenk heb ik deze maneuvre al vaker zien uitvoeren, daar op de Kop. Dacht toen
nog dat de heren sjoofs even een praatje maakten met elkaar, maar nu denk ik dat ze toen ook al wisselden.
Weten de heren sjoofs van Lwd hier op 't forum daar toevallig meer van? Volgens mij zag ik 't vanmiddag -op
de terug weg- ook weer gebeuren.
Help ons even herinnerenquote:Op maandag 10 november 2008 20:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze hebben er iig lang genoeg voor kunnen sparen, nadat ze die order van Den Oudsten hadden afgezegd
quote:Op maandag 10 november 2008 11:08 schreef TommyGun het volgende:
Ze zijn de afgelopen weken weer testritten aan het maken met de Phileas hier in Eindhoven. Nu met diesels neem ik aan
Als in; met 't handje?quote:De problemen met de Phileas blijven zich voordoen. Daarom zijn alle Phileassen uit dienst genomen en vervangen door stadbussen (sinds november 2007). De bussen worden omgebouwd naar een betrouwbaarder systeem. Met ingang van de nieuwe SRE Consessie, ingaande December 2008, wordt de Phileas weer in dienst genomen.
Maarja. Blijft een mooie busquote:In juni 2005 heeft APTS een contract gesloten voor de levering van twaalf soortgelijke voertuigen aan het stadsvervoerbedrijf van de Noord-Franse stad Dowaai. De in Eindhoven ondervonden problemen zijn bij deze voertuigen opgelost: het hybride aandrijfsysteem is geheel herzien. Op 18 november 2006 werd de "Evéole" op de Place Charles de Gaulle gepresenteerd aan de bewoners van Dowaai. De Evéole is genoemd naar Eolus, de Griekse god van de wind. De Évéole is duidelijk een broertje van Phileas met een nieuwe, kortere neus en een ander interieur, evenals de Phileas ontworpen door Duvedec, en afwijkend van de Phileas heeft de Évéole deuren aan beide zijden. Voor de Evéole is een vrije busbaan aangelegd tussen Dowaai en Guesnain met 21 haltes met tussenafstanden van ca. 400 m. Met een frequentie van 10 min. kunnen op deze lijn 900 passagiers per uur vervoerd worden. Vanaf 2 juli 2008 moeten de voertuigen op deze lijn ingezet gaan worden. Een 2e lijn is gepland voor 2011 en een 3e en 4e in 2020.
VDL blijft maar mazzelen...quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
Dubai koopt bussen Van der Leegte
10 november 2008
Wim van der Leegte heeft uit Dubai een order voor 518 stads- en streekbussen gekregen. De VDL Groep pakt met zijn grootste order ooit ¤150 miljoen. ‘Een geweldige opsteker nu het overal wat minder gaat en vooral de automotive-industrie zware klappen krijgt’, laat de ondernemer in het Eindhovens Dagblad optekenen.
De Arabieren kopen 518 exemplaren van de door VDL ontwikkelde Citea. Speciaal voor de straffe woestijntemperaturen zet Van der Leegte, nummer 26 in de Quote 500 met ¤815 miljoen, een dubbele airco in de bussen. De Citea wordt in Eindhoven, Valkenswaard en Heerenveen in elkaar geschroefd, en ze hebben er genoeg te doen: mede dankzij deze megaorder wordt de productiecapaciteit tot eind 2009 volledig benut.
Van der Leegte kan de opsteker uit de Emiraten goed gebruiken. In het eerste halfjaar van 2008 ging de omzet min 3,5% en daalde de winst met ruim 20%. 2007 was daarentegen een topjaar voor VDL. De omzet van de groep steeg met ruim 37% naar ¤1,5 miljard, de nettowinst ging plus 40% en kwam uit op ¤90 miljoen.
Dan had je ook gezien (oeps "gelezen") dat 't al een poosje geen Hermes meer was voor ie naar Frieslânquote:
Inderdaad zeg. Ach zolang ze maar in de buurt van Den Haag, Friesland enzo blijvenquote:
Het ging er om waar de bus oorspronkelijk vandaan kwamquote:Op maandag 10 november 2008 22:11 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan had je ook gezien (oeps "gelezen") dat 't al een poosje geen Hermes meer was voor ie naar Frieslân kwam.
In tegenstelling tot andere Hermes bussen die duidelijk als zodanig nog te herkennen zijn aan hun karakteristieke
kleur strepen.
Sinds kort dan zeker. En niet op vaste tijden want dan had ik 't zeker al eerder gemerkt.quote:Op maandag 10 november 2008 22:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er zijn diensten met een buswissel op de kop afsluitdijk 350<>351
sinds na de herfstvakantie. bovendien zijn het maar een paar diensten (3 of 4)quote:Sinds kort dan zeker. En niet op vaste tijden want dan had ik't zeker al eerder gemerkt.
voor zover ik weet hebben alle chauffeurs de kans gehad om op lijnverkenning te gaan.quote:Lekker handig ook om chauffeurs die nog nooit op die route gereden hebben maar meteen in 't diepe te donderen. l.
och als dat alles is.quote:lekker handig ook om die kappotte bus op 350 te zetten, waar in het weekend bijna alleen maar mensen voor de eilanden mee reizen, die dus allemaal komen vragen of 't de goeie bus wel is
Wat ik heb begrepen is dat Den Oudsten orders uit NL had weggewuifd omdat ze een interessanterequote:
Waar heb je dit vandaan gecopypaste?quote:Op maandag 10 november 2008 22:07 schreef Willy84 het volgende:
Dubai koopt bussen Van der Leegte
10 november 2008
Wim van der Leegte heeft uit Dubai een order voor 518 stads- en streekbussen gekregen. De VDL Groep pakt met zijn grootste order ooit ¤150 miljoen. ‘Een geweldige opsteker nu het overal wat minder gaat en vooral de automotive-industrie zware klappen krijgt’, laat de ondernemer in het Eindhovens Dagblad optekenen.
De Arabieren kopen 518 exemplaren van de door VDL ontwikkelde Citea. Speciaal voor de straffe woestijntemperaturen zet Van der Leegte, nummer 26 in de Quote 500 met ¤815 miljoen, een dubbele airco in de bussen. De Citea wordt in Eindhoven, Valkenswaard en Heerenveen in elkaar geschroefd, en ze hebben er genoeg te doen: mede dankzij deze megaorder wordt de productiecapaciteit tot eind 2009 volledig benut.
Van der Leegte kan de opsteker uit de Emiraten goed gebruiken. In het eerste halfjaar van 2008 ging de omzet min 3,5% en daalde de winst met ruim 20%. 2007 was daarentegen een topjaar voor VDL. De omzet van de groep steeg met ruim 37% naar ¤1,5 miljard, de nettowinst ging plus 40% en kwam uit op ¤90 miljoen.
Totdat er problemen met die dingen daar komen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |