abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_226031
Dan maar als topic, verlang kennelijk wanhopig naar een reactie.....

Beseft iedereen wel dat BB door John de Mol produkties gemaakt wordt en niet door Veronica. Zij hebben ongetwijfeld een flinke vinger in de pap.

Er werkt (misschien onder leiding van een nare producent) een heleboel gewone leuke, ruimdenkende mensen aan mee. Die misschien wel verplicht worden onder een vast contract hieraan mee te werken. Ik vraag me af of er ruimte is voor hun eigen ideeen?

raar wereldje, tievieland!



  dinsdag 30 november 1999 @ 17:40:00 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_226032
Hier dan een reactie, maar toch eigenlijk meer een vraag.
Als ik het goed begrijp zeg je dus dat JdM verantwoordelijk is voor de manipulaties en niet Veronica? Maar het kan toch niet anders of VOO heeft een geweldige vinger in de pap. Het gaat toch om hun kijkcijfers?
En dat er ook hele aardige mensen aan meewerken betwijfel ik ook helemaal niet.

Heeft iemand hier trouwens inzicht in wie beslist wat er op de streams wordt uitgezonden?

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_226033
Jane,

Mens heeft volkomen gelijk in zijn beweringen. Het klink misschien wat arrogant, maar na zo'n 30 jaar ervaring in dezelfde produktiewereld kan ik het volmondig beamen.

pi_226034
Ik heb geen zin om het te hebben over het feit of er wel of niet gemanipuleerd wordt.

Ik denk zelf wel vrijwel zeker te weten dat de mensen die er dagelijks aan werken eigenlijk bepalen wat er waar dan ook wordt uitgezonden.

Veronica zal zich voornamelijk bezig houden met sponsoring en andere commercieele activiteiten. (dus ook een zoom op het kadopapier) Maar ik denk niet op wat er aan elkaar gemonteerd word wordt qua reacties e.d.
Ik denk dat de mensen die er aan werken gewoon lekker ermee bezig zijn, omdat ze zich anders helemaal rot vervelen.

Dat is ook wat ik eigenlijk wilde zeggen;
denk je eens in dat je aan het programma mee moet/mag werken. Hoe denk je dat het er aan toe gaat en hoe zou jij je opstellen?


  dinsdag 30 november 1999 @ 17:59:00 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_226035
Mens, ik krijg sterk de indruk dat je een insider bent, maar ik kan het mishebben natuurlijk.

Ik denk dat er maar een paar mensen het voor het zeggen hebben en dat de rest zich maar aan hun opdrachten moet houden. Ik weet niet hoe ik zou reageren. Het ligt eraan of ik het gevoel zou krijgen echt met iets verkeerds bezig te zijn. Misschien zou ik er vanwege een iets te opstandig karakter wel helemaal niet geschikt voor zijn. Who knows?

Er bekruipt me een gevoel dat je eigenlijk meer wilt zeggen dan dat je hier loslaat, of zit ik ernaast?

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_226036
Mens, ik ben het helemaal met je eens en ik zat al op deze topic te wachten. Ik heb ook de hele tijd de naam Voo aan de makers gegeven maar ik vond eigenlijk dat de programma makers en redactie van BB verantwoordelijk waren. Voo is maar een "omroep" die de opdracht uit handen geeft aan een produktiebureau om BB te maken.

In dit forum wordt ook vaak gepraat over de site van VOO waar dingen op staan die niet kloppen e.d. Dit is NIET de site van VOO maar gewoon van Bigbrother. Op de site van VOO staan altijd heel ander soort dingen dus....
OPROEP AAN FOKFORUM POSTERS: Laten we waar we eerst altijd VOO zeiden nu JdM of BB zeggen o.k.

Ben je trouwens een insider??, en weet je wat er met de poster Bigbrother is gebeurt???

Greetz Tina

  dinsdag 30 november 1999 @ 22:24:00 #7
242 Pinball
Electric Monk
pi_226037
Ooooh wa zielig voor veronica!!!
Zitten wij ze hier voor manipulators, bedriegers en erger uit te maken, blijkt 't gewoon een soort AVRO-familie te zijn die "lekker bezig" is met knippen en plakken

Dus omroepen zijn eigenlijk een soort internet-providers, of ptt. "Wij verzorgen alleen de faciliteiten, de inhoud van de boodschap is niet onze zaak".


Gel**
Misschien dat JdM ook een moet krijgen, maar volgens mij heeft V. de verantwoordelijkheid voor het programma.
En dus de mederwerkers ook, want dat slappe "bevel is bevel" heb ik nooit geloofd.

Ik snap best dat medewerkers van V. daar gewoon werken en geen kwaad in de zin hebben, maar kom dan niet hier JdM de schuld geven, en zeg af en toe NEE tegen je baas.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 30 november 1999 @ 22:51:00 #8
215 misterDre
Paint it black!
pi_226038
Ik sluit mij volledig aan bij Pinball, Voo heeft dit programma gekocht van JdM, heeft hier veel zendtijd voor ingeruimd verkoopt reclameblokken rond dit programma en heeft geen enkele keer afstand genomen over de inhoud enz, enz.... Voo is dus voor 100% verantwoordelijk.
pi_226039
Big-brother wordt inderdaad geproduceerd door John de Mol.
Er is voor het programma dacht ik ook een juridische eenheid opgericht:
Big-Brother vof of zoiets.
Veronica heeft wel een deel van de voorfinanciering op zijn rekening genomen,
de rest moet John de Mol produkties terugverdienen met de verkoop van het
programma.
Er is wekelijks overleg tussen de belangrijkste betrokkenen bij BB:
John de Mol produkties, Veronica, HMG en IP.

Internet wordt gedaan door John de Mol produkties (content) in samenwerking met
Lost Boys Interactive (software), World Online (hardware) en IP (voor de reclame op de site).

Hoe de inkomsten van internet verdeeld worden heb ik nog nergens gelezen, wel dat IP advertenties op de site verkoopt in combinatie reclame op TV, indien de adverteerder dit wil.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')