abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:35:44 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62573308
quote:
68 rookboetes sinds 1 oktober
OP DE BON. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft sinds 1 oktober 68 ‘rookboetes’ uitgedeeld. De organisatie heeft dat gisteren bekendgemaakt. Van de 68 boetes werden er 48 in cafés uitgeschreven. De controleurs zijn sinds 1 oktober strenger. Sinds het rookverbod werd ingevoerd, zijn 90 bekeuringen uitgedeeld.
Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62574004
Ik vind het ook weinig, als je weet hoe veel kroegen zich niet aan de wet houden. Meer controleurs inzetten, lijkt me zo. Die mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug.
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:30:43 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574237
Dat is nog niet eens een halve bekeuring per controleur in 4 maanden. Ambtenaren.

Ze gaan nu alleen op tips af, controleren onder werktijden en vaak eerst meerdere schriftelijke bevestigingen van het klikken door iemand.
Carpe Libertatem
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:39:43 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62574462
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62574803
Wel erg weinig inderdaad.

Gisteren nog een kroeg geweest waar nog gewoon gerookt kan worden.
Ondanks dat ik weer last van mijn ogen kreeg en alles thuis weer stinkt, kan ik wel begrip opbrengen voor de eigenaren.

Dit rookverbod heeft pas zin , als het goed gehandhaaft en gecontroleerd wordt.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:54:39 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574823
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
Het is als lasergun snelheidscontrole's uitvoeren alleen tussen 09:00 - 17:00 .... daarna trapt iedereen gewoon weer op het gas.
Carpe Libertatem
pi_62579253
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
Nederland en handhaving vergeet het maar.

En vandaar dat het in zoveel kroegen gewoon weer mag. Alsof je controle krijgt.......
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:57:05 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62579772
quote:
'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

De horeca maakt weinig kans om omzetderving als gevolg van het rookverbod te laten compenseren door de overheid. Dat zeggen horecaondernemers en –medewerkers zelf.

'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

Dit blijkt uit een poll in de nieuwsbrief van Misset Horeca. Bijna 90 procent van de stemmers gaf daarbij aan dat de compensatie-eis van KHN richting de overheid na geldproblemen in kroegen door het rookverbod, kansloos is. Slechts 10 procent ziet wel mogelijkheden.

Vorige week meldde KHN in een paginagrote advertentie in De Telegraaf dat het compensatie wil wanneer blijkt dat er omzetdaling is als gevolg van het rookverbod. De compensatie komt minder dan een week voordat KHN naar buiten brengt dat op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca & Catering blijkt dat er flinke omzetdalingen zijn te melden sinds de invoering van het rookverbod.

Zo zagen cafés hun omzet teruglopen met 26 procent en discotheken zelfs met 31 procent. De helft van de omzetdaling wordt door KHN toegeschreven aan het rookverbod. Voor de andere helft wordt het weer en de slechte economische situatie genoemd.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62602853
pi_62604662
Roken is stoer.
pi_62608665
Horecaondernemers krijgen dubbele klappen door het rookverbod!!
Door het rookverbod wordt er ook minder gegokt op een gokkast en ook daardoor gaan de omzetten omlaag!

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62611391
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:52 schreef PDOA het volgende:
Roken is stoer.
Eindelijk ! Bron ?
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:45 schreef Vinboy het volgende:

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
Die komen nog niet , want bijna overal wordt lekker doorgerookt...

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot deze groep is ?
De meest niet-rokers die ik ken willen zowiezo niet uitgaan of ze gingen
al uit, ondanks dat ze de rook niet lekker vinden.

Je kan je ook afvragen waar de rokers zijn.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_62612353
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:
Je kan je ook afvragen waar de rokers zijn.
een deel gaat nog gewon thuis, een ander deel blijft thuis om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62612409
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]
Je kan je ook afvragen waar de rokers zijn.
Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
pi_62614397
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_62614442
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
Precies ! Dit is dus de grootste reden van de teruglopende inkomsten in de horeca.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:15:52 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614765
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:20:36 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614902
Joop Braakhekke doet ook nog even zijjn beklag in een interview
quote:
'Rookverbod maakt geestelijk ongezond'

De gevolgen van het rookverbod voor de horeca gaan veel verder dan alleen maar omzetverlies. Horeca-VIP Joop Braakhekke noemt het rookverbod geestelijk ongezond. ‘De cultuur van een avondje eten die door de opbouw eindigt in een apotheose van gelukzaligheid, verdwijnt’.

Ondernemer Braakhekke stelt dat het aspect gezondheid in de zin van meeroken door veel medici in twijfel wordt getrokken. ‘In de pers kom je daar echter weinig van tegen. Over een ander aspect, de geestelijke gezondheid, wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’

Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat.

Sociale praatpaal
‘De gezelligheid is weg. Een avond tafelen is onderhevig aan een opbouw, die eindigt in een apotheose van gelukzaligheid. Daar hoort roken bij, bijvoorbeeld een sigaar. Deze cultuur gaat volkomen verloren’, aldus Braakhekke.

Braakhekke vervolgt: ‘De kroegbaas achter de teek moet gewoon weer een sociale praatpaal worden met sigaret. Mensen moeten kunnen “uithuilen”. In restaurants zouden we rond 23.00 uur de asbakken weer op tafel moeten zetten. Het omzetverlies is duidelijk groter dan wordt verondersteld. Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken’.
ff doorbijten joop, binnen een aantal maanden zit er het vanzelf ingesleten
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62615054
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Vooraf werd gesprokoen van een groep van rond de 800.000 mensen die niet konden wachten om ook eens een avondje uit te gaan. Gebleken is dat deze groep echjter nog gewoon thuis zit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62615122
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
Onzin, in het begin hielden de meeste tenten zich keurig aan het rookverbod. Toen echter bleek dat de roker wegbleef en de verwachte nietrokers helemaal geen reguliere kroegtijgers blijken te zijn, eerder 1 keer in de maand kroegtijgers begonnen kroegeigenaren de asbakken weer op tafel te zetten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:39:54 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62615388
Rookverbod? Waar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62615649
quote:
Joop Braakhekke: "Over de geestelijke gezondheid wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’ Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat. "Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken".
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken. Hoe verslaafd kun je zijn?

Maar ik moet toegeven: origineel gevonden argument van Braakhekke. Het is weer eens wat anders dan de standaardmeuk uit de afgelopen 15 topics.
pi_62616056
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken.
De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant
quote:
Hoe verslaafd kun je zijn?
Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
pi_62616905
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant

Je kunt lullen als brugman, als iemand het genot van een goed diner, met daarna een goede sigaar en een goed glas cognac niet kent bereik je nooit iets.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62617120
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant.

Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
Hulp bij het afkicken en stoppen, zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')