abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 november 1999 @ 13:59:00 #1
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_225982

Van Amoebe - 30 November 1999 @ 13:48. (57)

quote:

op 11-29-1999 om 09:28 PM schreef Merisse het volgende:
Van: BigBrotherLive Nieuwsbrief
De eindstrijd in het Big Brotherhuis om de 250.000 gulden zal zich tussen Willem en Ruud afspelen. Willem krijgt momenteel 22 procent van de stemmen, op de voet gevolgd door Ruud met 20 procent. Dat concludeert het NIPO naar aanleiding van een enqu^te onder circa 1500 Nederlanders van tien jaar en ouder.


Correct me if I'm wrong, maar.....

Er zitten nu nog vijf bewoners in het huis. De honderd procent stemmen moeten dus door de vijf worden gedeeld. Als Willem en Ruud samen 42% krijgen dan blijft er nog 58% over voor de andere drie. 58/3=19,333 De andere bewoners zouden dus allemaal dik 19% moeten krijgen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een van de bewoners veel minder dan 19% krijgt want dan zou er meer voor de anderen over blijven en dan komen die juist weer boven de 20% en zouden die dus eigenlijk de meeste kans moeten hebben.

TOCH?

pi_225983

Heb je er bij stil gestaan dat de meting incl. Anouk geweest is.

pi_225984
hoe "momenteel" is "momenteel" dan ?
pi_225985

De bewuste nieuwsbrief zal wel zijn samengesteld aan het eind van afgelopen week, en toen heeft niemand zich gerealiseerd dat op het moment van lezen de groep niet meer uit 6 zou bestaan. Ze zijn gewoon vergeten te melden dat het op basis van 6 personen gemeten is. Dat moet ook wel want zo'n meting moet verwerkt worden, opgestuurd en dan redaktioneel geplaatst worden.

  dinsdag 30 november 1999 @ 14:10:00 #5
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_225986
quote:
op 11-30-1999 om 02:04 PM schreef dom_is_leuk het volgende:
hoe "momenteel" is "momenteel" dan ?


Precies, je mag toch aannemen dat ze ook de mensen die geen mening hebben er wel uit hebben gehaald en alleen de mensen die op een van de vijf hebben gestemd mee hebben gerekend.

Als ze dat niet hebben gedaan bewijst het nog sterker dat het statistische geouwehoer nergens op slaat.

"Big Brother: significant interessanter dan GTST"

pi_225987

En dat ben ik met je eens!!!!!

  dinsdag 30 november 1999 @ 14:15:00 #7
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_225988

Oke, zes mensen:

Ruud en Willem 42%
58%/4 = 14,5 %

Dan moet de polulariteit van de andere bewoners wel verdomd dicht bij elkaar liggen.

Het lijkt me trouwens zeer bijzonder dat er uberhaupt mensen op Anoek of Mauwries hebben gestemd.

Wat er inderdaad voor plijt dat de resultaten al behoorlijk oud zijn is het feit dat Willem het nog zo goed doet. Het lijkt me niet dat hij zichzelf (of door V.) erg polulait heeft gemaakt. En dit zal toch niet alleen voor oplettende Fokkers gelden, maar toch ook wel voor wat simpelere zielen (zeg maar de Mona's en Anoeken in Nederland).

  dinsdag 30 november 1999 @ 14:27:00 #8
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_225989
Ze zeggen dat het om de EINDSTRIJD gaat. Dan bedoelen ze dus de laatse week, waarbij DRIE bewoners in het huis zitten.

Als er maar drie bewoners zijn wordt 100% over, jawel, drie personen verdeeld. En dan kom je er niet met 20%... Er heeft dus een 'opiniepeiling' plaatsgevonden op basis van vijf danwel zes bewoners.

Het heeft echter geen zin om populariteit met betrekking tot de eindstrijd te meten als er meer dan drie personen in het spel zijn.
De belangrijkste vraag is dan namelijk: waar gaat het publiek op stemmen als hun eigen favoriet het huis uit gaat?

Oftewel: je stemt nu op Bart, Bart vertrekt, op wie stem je dan? Zijn de Bart-stemmers potentiële Ruud-stemmers, of zal juist Karin ervan profiteren? Zijn de Maurice-stemmers potentiële Willemstemmers, of wordt iemand anders er populairder van? Waar komt Willems onverwachte populariteitstoename vandaan, komt dit door het vertrek van Maurice, of juist door die van Karin?

De publieke omroepen hebben rondom de verkiezingen avondvullende programma's over dit soort stemverhoudingen. Lijkt me een leuk ideetje voor VOO!!


  dinsdag 30 november 1999 @ 14:39:00 #9
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_225990
Ik ziet het inderdaad al helemaal voor me.

Maartje van Wegen met allemaal balkjes die in het begin even snel stijgen, maar op het eind toch een voorsprong voor Ruud laten zien.

Dan kan Wim Kok mooi zijn visie geven op wat het winnen van Bart voor invloed zal hebben op de zetelverdeling in de eerste kamer.

Ik stel voor:
Bart op defensie, Willem op Economische (lees:achterbakse) Zaken, Maurice op Sport en Cultuur, Karin op Sociale Zaken en Ruud in de kantine.

  dinsdag 30 november 1999 @ 15:22:00 #10
653 [eNeRGy]
Ever tried to live without it?
pi_225991
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Greetinx [eNeRGy]

Oxytocine, imagine a world without!
  dinsdag 30 november 1999 @ 16:24:00 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_225992
quote:
op 11-30-1999 om 02:39 PM schreef Amoebe het volgende:

Ik stel voor:
Bart op defensie, Willem op Economische (lees:achterbakse) Zaken, Maurice op Sport en Cultuur, Karin op Sociale Zaken en Ruud in de kantine.


Erg mooi Amoebe!
Ik denk overigens dat het nu heel slecht te voorspellen is wie uiteindelijk met het geld naar huis gaat. Nederland zal de uiteindelijke stemming volgens mij puur baseren op hetgeen iedereen het best is bijgebleven, ofwel: op de laatste week. Het zal dus, mijns inziens afhangen van hetgeen de bewoners in de laatste week doen, of beter: wat VOO ons in de laatste week van elke bewoner laat zien.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 30 november 1999 @ 16:55:00 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_225993
Wat dacht je van:

- Ruud als TREK-pleister ?
- Willem als strafpleiter (die lult alles recht)
- Bart in Circus Renz als trapezewerker
- Maurice als nieuwe strip van Dick Bruna
- Karin met een problemenrubriek in Story

De politiek heeft namelijk al jaren niets zinnigs te melden.....

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  dinsdag 30 november 1999 @ 18:22:00 #13
169 Amoebe
Is there more to say???
pi_225994
[quote][b]op 11-30-1999 om 04:55 PM schreef
- Maurice als nieuwe strip van Dick Bruna


Wat dacht je van 'Nijntje maakt een wip'?
Dan kan Karin ook een rol krijgen in dik verhaaltje.

Ik zie Ruud wel een rolletje krijgen in 'Sjakie en de wonder sloffen' en Willem een rol als schlemielige verrader in Asterix.
Bart zou Suske wel aan de kant kunnen schuifen en er met Wiske vandoor kunnen gaan.


  woensdag 1 december 1999 @ 14:03:00 #14
169 Amoebe
Is there more to say???
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')