abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_62569578
Welkom in hét topic over Curacao!


Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!


Vorige deeltje

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.


De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:16 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Ik weet dus niet precies hoe dat zit voor zulke korte verblijven en voor een verblijfsvergunning moet je kunnen aantonen dat je een baan hebt of in ieder geval genoeg geld om van te kunnen leven.
Whatever you're about to discover we off that.
pi_62570439
Dushi Kòrsou
pi_62584097
Curacao
  donderdag 23 oktober 2008 @ 10:57:40 #4
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_62605913
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_64015746
Welkom in hét topic over Curacao!



Stel hier je vragen, kom met je tips, mededelingen, handigheidjes en andere nuttige informatie!

In 1634 veroverde de West Indische Compagnie Curaçao en gebruikte het als uitvalshaven. Curaçao heeft de grootste natuurlijke haven ter wereld. De oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Curaçao was voor de kolonisten niet een erg geschikte arbeidskracht en zo werd de belangrijkste handelswaar de slavenhandel. In 1863 werd de slavenhandel afgeschaft. Nu is het toerisme de belangrijkste inkomstenbron van het eiland.



De vlag van Curaçao (papiaments) "Bandera di Kòrsou" is een vlag met een symbolische betekenis. De bovenste blauwe band staat voor de blauwe lucht.Voor de gele band bestaan 2 uitleggen:

* Een zonnestraal die de lucht en de zee doorkruist.
* De gele stranden van Curaçao

De onderste blauwe band staat voor de zee. De twee witte sterren hebben ook een zware symbolische betekenis. De grote ster staat voor het eiland Curaçao en de kleine voor het eiland Klein-Curaçao. De vijf punten van de ster symboliseren de continenten waarvan de bewoners van Curaçao vandaan komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 14-12-2008 22:05:19 ]
pi_64015837
Deeltje 2 was inmiddels weer vol!
Wij willen in de zomervakantie met de halve familie naar Curacao. In totaal gaan we met 10 personen. Nu zijn we opzoek naar een villa die op loopafstand van het liefst Mambo beach staat of naar een villa in de buurt van het strand van Jan Thiel.

Wie kan mij helpen?!?!!
pi_64016408
Ik ben er 3 weken geleden geweest bij mijn vriendin die daar 5 maanden stage loopt, voor 2 weekjes, ik wil weer terug!!
pi_64016726
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:56 schreef kthxbye het volgende:
Ik ben er 3 weken geleden geweest bij mijn vriendin die daar 5 maanden stage loopt, voor 2 weekjes, ik wil weer terug!!
Ik ben er al 2x geweest + 1x op Aruba. Kun je nagaan hoe graag ik terug wil
pi_64017041
Iemand ervaring met http://www.curacaovillas.an/ ?
pi_65034432
Wie heeft er ervaring met het Hilton hotel?
pi_65134875
Hoe kun je het beste van Curacao naar Aruba komen voor een paar dagen? Wat zijn de beste vliegmaatschappijen, kan ik beter hier online boeken of daar alles regelen?
..cum grano sale..
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:06:18 #12
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_65138830
Eindelijk is het na 8 jaar weer zover !

Eind mei ga ik voor 1 week naar Curacao en vlieg vervolgens naar Bonaire om daar nog 1 week vakantie te vieren.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_65160789
Dit jaar ga ik niet Twee jaar achter elkaar wel, nu niet ... jammer dat er zo weinig familie meer woont.
pi_65160931
Wie wil mij Curasaus ?
kusje
pi_65181480
Waarschijnlijk van de zomer naar Lions Dive
pi_65245985
Ik ga in februari! Zit dan in de Atlantis Appartments Een paar daagjes maar, om vervolgens ook Bonaire en Aruba te bezoeken..
pi_65246138
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:04 schreef Zjakkie het volgende:
Ik ga in februari! Zit dan in de Atlantis Appartments Een paar daagjes maar, om vervolgens ook Bonaire en Aruba te bezoeken..
Top! Hoe lang ga je?
pi_65248036
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Top! Hoe lang ga je?
4 feb. amsterdam - curaçao
8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba
19 feb. aruba - amsterdam

Nog net op tijd terug om carnaval thuis te vieren dus

Ik heb er zin in!
pi_65248937
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

4 feb. amsterdam - curaçao
8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba
19 feb. aruba - amsterdam

Nog net op tijd terug om carnaval thuis te vieren dus

Ik heb er zin in!
Rlxte tijd om te gaan hoor. Wij zijn vorig jaar ook met carnaval geweest. Er waren genoeg vakantiegangers maar het was ook weer niet overdreven druk. Echt ideaal in februari
pi_65251805
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Rlxte tijd om te gaan hoor. Wij zijn vorig jaar ook met carnaval geweest. Er waren genoeg vakantiegangers maar het was ook weer niet overdreven druk. Echt ideaal in februari
Maar als je er al een paar keer geweest bent, nog enige tips & tricks?
pi_65253366
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:19 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Maar als je er al een paar keer geweest bent, nog enige tips & tricks?
Uitgaanstip:
Wet and Wild op Mambo beach in het weekend

Stranden:
Mambo beach, Jan Thiel, Grote knip (westpunt)
pi_65274135
Joepie, we hebben geboekt en gaan naar Curacao!!
Superaanbieding via Kras reizen geboekt, 9 dagen in mei, heerlijk relaxen met z,n tweetjes. We gaan naar Jan Thiel, Chogogo Resort. Heb er zoveel zin in!

Iemand ideetjes voor iets echt romantisch met z'n tweetjes?? ;-) ?
live life
pi_65274226
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:20 schreef Tharalom het volgende:
Joepie, we hebben geboekt en gaan naar Curacao!!
Superaanbieding via Kras reizen geboekt, 9 dagen in mei, heerlijk relaxen met z,n tweetjes. We gaan naar Jan Thiel, Chogogo Resort. Heb er zoveel zin in!

Iemand ideetjes voor iets echt romantisch met z'n tweetjes?? ;-) ?
Chogogo is top hoor! Wij hebben daar afgelopen vakantie daar gezeten. Ziet er allemaal netjes uit daar, goede service en je kunt daar goed eten.
pi_65274406
Oke, das fijn om te horen! Lees ook allemaal goede recensies
Verheug me er echt enorm op, maar weet ook wel dat het nog wel even duurt. Iemand nog tips voor wat je echt gedaan moet hebben als je op Curacao bent en wat leuke restaurants / bars zijn?
live life
pi_65283773
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

4 feb. amsterdam - curaçao
8 feb. curaçao - bonaire
12 feb. bonaire - aruba
19 feb. aruba - amsterdam

Nog net op tijd terug om carnaval thuis te vieren dus

Ik heb er zin in!
Hoe ga je tussen de eilanden reizen? Boot, vliegtuig?
pi_65290054
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:38 schreef Professional het volgende:

[..]

Hoe ga je tussen de eilanden reizen? Boot, vliegtuig?
Vliegtuig. Dat werd me aangeboden bij abc-travel. En als ik het goed begrepen heb varen er ook geen boten tussen de eilanden.
pi_65319924
Ik ben in de zomer van 2007 geweest, heerlijk. We wilden eigenlijk in de meivakantie weer gaan, maar alles zit vol. En bij de vluchten waar nog plek is betaal je echt mega veel aan toeslag.
pi_65319969


En nog even een mooie zelfgeschoten foto van de Grote Knip, om in de stemming te komen.
pi_65320122
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:42 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben in de zomer van 2007 geweest, heerlijk. We wilden eigenlijk in de meivakantie weer gaan, maar alles zit vol. En bij de vluchten waar nog plek is betaal je echt mega veel aan toeslag.
Ja klopt. Wij hebben voor de Mei vakantie zitten kijken, maar dan is het ongelooflijk duur.
pi_65320359
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja klopt. Wij hebben voor de Mei vakantie zitten kijken, maar dan is het ongelooflijk duur.
Klopt. Vind het ronduit kut. Opzich waren de prijzen van de accomodatie nog redelijk, onder de 1000 pp, maar die toeslagen maken het gewoon onmogelijk.

Ook nog voor de voorjaarsvakantie zitten kijken (wel een beetje kort dag ja) maar dat zat ook allemaal vol.
pi_65320495
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:53 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Klopt. Vind het ronduit kut. Opzich waren de prijzen van de accomodatie nog redelijk, onder de 1000 pp, maar die toeslagen maakte het gewoon onmogelijk.

Ook nog voor de voorjaarsvakantie zitten kijken (wel een beetje kort dag ja) maar dat zat ook allemaal vol.
Haha ja wij ook
Alles zit al bomvol. We hebben nu een optie staan tot maandag om 13 dagen naar Lions Dive te gaan van de zomer. Met 5 personen zouden we daar 5987,50 euro voor kwijt zijn.
Dat is opzich nog best wel te doen.
pi_65320577
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Haha ja wij ook
Alles zit al bomvol. We hebben nu een optie staan tot maandag om 13 dagen naar Lions Dive te gaan van de zomer. Met 5 personen zouden we daar 5987,50 euro voor kwijt zijn.
Dat is opzich nog best wel te doen.
Mja, opzich ken ik de prijzen niet zo, maar ik ben dus in 2007 gegaan, net nadat ik geslaagd was, en we gingen in juni heen, dus dat was goedkoop. Vanaf 1 juli verdubbelde de vluchtprijs gewoon.

Maargoed, jij hebt tenminste mensen die meegaan, das heerlijk. Mijn ouders willen in de zomer niet mee denk ik (willen eigenlijk liever buiten het seizoen) en voor m'n vrienden is het te duur.
pi_65320737
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mja, opzich ken ik de prijzen niet zo, maar ik ben dus in 2007 gegaan, net nadat ik geslaagd was, en we gingen in juni heen, dus dat was goedkoop. Vanaf 1 juli verdubbelde de vluchtprijs gewoon.

Maargoed, jij hebt tenminste mensen die meegaan, das heerlijk. Mijn ouders willen in de zomer niet mee denk ik (willen eigenlijk liever buiten het seizoen) en voor m'n vrienden is het te duur.
Same here
Mijn ma die is al 4 weken bezig met alle reviews over resorts en hotels te bekijken. Ze is ook nog van mening dat als we nog ff wachten het wel goedkoper zal worden Dat is dus totaal niet het geval. Hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.
Daarom heb ik gister maar ff een optie genomen, anders komt het er nooit van.
pi_65320841
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Same here
Mijn ma die is al 4 weken bezig met alle reviews over resorts en hotels te bekijken. Ze is ook nog van mening dat als we nog ff wachten het wel goedkoper zal worden Dat is dus totaal niet het geval. Hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.
Daarom heb ik gister maar ff een optie genomen, anders komt het er nooit van.
Maar heb je het nu over de mei- of zomervakantie? Ik had zelf gedacht dat de voorjaarsvakantie wel redelijk goedkoop zou zijn, omdat dat redelijk lastminute is enzo, maar dat valt vies tegen. Meivakantie idem, als je lang wacht is alles gewoon weg ipv goedkoper.

Ik hoop dat ik een vriendin zo ver krijg om mee te gaan in de zomer, hopelijk schuiven haar ouders wat bij.
pi_65321002
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:05 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Maar heb je het nu over de mei- of zomervakantie? Ik had zelf gedacht dat de voorjaarsvakantie wel redelijk goedkoop zou zijn, omdat dat redelijk lastminute is enzo, maar dat valt vies tegen. Meivakantie idem, als je lang wacht is alles gewoon weg ipv goedkoper.

Ik hoop dat ik een vriendin zo ver krijg om mee te gaan in de zomer, hopelijk schuiven haar ouders wat bij.
Ik heb het over de zomervakantie. Lastminutes heb je idd nooit naar Curacao. Het wordt alleen maar duurder.
pi_65321862
Ik heb vandaag de papieren binnengekregen! Nu kan er echt niks meer fout gaan!
pi_65338463
Ik heb ook gister de papieren gekregen!

Wij hebben echt een superaanbieding via Kras geboekt. 9 dagen chogogo voor 1500 euro voor 2 personen! We gaan de laatste week van mei. Ben heel blij dat we al geboekt hadden, want twee dagen na onze boeking waren de voordeelkamers al volgeboekt, en kom je inderdaad ruim hoger uit qua prijs.
live life
pi_65344132
Maar opzich is eind mei qua prijs nog goed te doen, dan is het in ieder geval geen vakantie meer. Wel tof joh! Erg goedkoop inderdaad.
Wij gaan waarschijnlijk in de herfst. Als het hier regent liggen wij daar aan 't strand.
pi_65353169
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:57 schreef Smart_ass het volgende:
Maar opzich is eind mei qua prijs nog goed te doen, dan is het in ieder geval geen vakantie meer. Wel tof joh! Erg goedkoop inderdaad.
Wij gaan waarschijnlijk in de herfst. Als het hier regent liggen wij daar aan 't strand.
Succes. Tijdens de herfstvakantie is daar het regenseizoen. Zo was het afgelopen jaar rond die tijd

pi_65359570
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Succes. Tijdens de herfstvakantie is daar het regenseizoen. Zo was het afgelopen jaar rond die tijd


quote:
Gelegen in de Tropen, slechts 12° boven de evenaar maar buiten het Orkaan-gebied, heerst op Curaçao een warm en zonnig klimaat met een gemiddelde temperatuur van 27° Er waait een vrijwel constante passaatwind uit het oosten, die wat in kracht toeneemt tijdens de lente. Het regenseizoen, althans wat daar voor doorgaat, duurt van oktober tot februari en wordt gekenmerkt door korte, meest nachtelijke regenbuien, waarna de zon het weer overneemt overdag.
Kan me er overigens niet druk om maken, de zon blijft schijnen.
pi_65462376
Geboek voor van de zomer!
pi_65564785
Weet iemand hoe het daar is in maart? Is er dan nog wat te beleven op dat Mambo Beach?
En hoe is het uitgaansleven verder?
pi_65648823
Wij kregen een nieuwe rekening: De vakantie is 80 euro goedkoper geworden vanwege branstofrpijsverlaging!! Joehoe, is weer 2x een etentje
live life
pi_65652410
Vanavond gaan we waarschijnlijk boeken voor een eilandhop vakantie. Curacao, Bonaire, Aruba, St Maarten en dagje Saba.
pi_65656445
Hoe gaat het eigelijk met het betalen met de credit card, moet je daar een pincode voor hebben of is je handtekening genoeg?
pi_65656492
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:38 schreef Professional het volgende:
Vanavond gaan we waarschijnlijk boeken voor een eilandhop vakantie. Curacao, Bonaire, Aruba, St Maarten en dagje Saba.
Jij doet het nog ietsje uitgebreider dan ik Hoe lang ga je?
pi_65657800
3 weken, van 5 tot 26 september.
Kon niet eerder weg door mijn werk, dus als iedereen terug is van alle zomerellende vertrek ik mooi richting de zon.
pi_65658054
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:15 schreef Professional het volgende:
3 weken, van 5 tot 26 september.
Kon niet eerder weg door mijn werk, dus als iedereen terug is van alle zomerellende vertrek ik mooi richting de zon.
En mooi buiten het seizoen, scheelt een stuk in prijs.
pi_65696706
Morgen is het zover! Dan vlieg ik die kant uit!
pi_65696831
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:33 schreef Zjakkie het volgende:
Morgen is het zover! Dan vlieg ik die kant uit!
Veel plezier
pi_65862582
Het waren 4 mooie dagen

Ben net op Bonaire aangekomen, kijken of dit eiland net zo mooi en leuk is!
pi_65989073
Curaçao
Ben er vanaf 26 augustus tot 20 december 2008 geweest. En god wat mis ik het, ik wil terug!!!
pi_65991545
quote:
Op zondag 8 februari 2009 21:33 schreef Zjakkie het volgende:
Het waren 4 mooie dagen

Ben net op Bonaire aangekomen, kijken of dit eiland net zo mooi en leuk is!
En bevalt het nog een beetje?
pi_65995754
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:52 schreef loehoes het volgende:
Curaçao
Ben er vanaf 26 augustus tot 20 december 2008 geweest. En god wat mis ik het, ik wil terug!!!
Stage?
  donderdag 12 februari 2009 @ 19:37:39 #55
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_65997008
Ik heb ook geboekt, van 25 mei tot 1 juni zit ik op Curacao om daarna door te vliegen naar Bonaire om daar nog een week vakantie te vieren. Ik verblijf op Curacao op het Jan Thiel resort
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_66013233
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:37 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb ook geboekt, van 25 mei tot 1 juni zit ik op Curacao om daarna door te vliegen naar Bonaire om daar nog een week vakantie te vieren. Ik verblijf op Curacao op het Jan Thiel resort
Wij gaan ook naar Jan Thiel, van 20 tot 30 mei Kan niet wachten!!


Had voor de gein eens gekeken wat de reis zou kosten als je hem nu zou boeken (wij hebben echt een superaanbieding gescoord volgens mij) en dan betaal je 500 euries meer! Zijn toch aardig wat etentjes op Curacao
live life
pi_66013320
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:37 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb ook geboekt, van 25 mei tot 1 juni zit ik op Curacao om daarna door te vliegen naar Bonaire om daar nog een week vakantie te vieren. Ik verblijf op Curacao op het Jan Thiel resort
Er zitten 3 resorts daar op Jan Thiel. Naar welke ga je? Vorig jaar zijn wij op Chogogo geweest. Top resortje!
pi_66013533
Wij gaan naar Chogogo

Hoor alleen maar goede dingen, dus ben echt heel benieud!
live life
pi_66013776
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:50 schreef Tharalom het volgende:
Wij gaan naar Chogogo

Hoor alleen maar goede dingen, dus ben echt heel benieud!
Ja Chogogo was erg goed. Wij hadden een 3 kamer bungalow met zeezicht. Het is er wel wat rustiger dan bijvoorbeeld bij Mambo beach. Je kunt er erg goed eten en alles ziet er netjes en verzorgt uit.
pi_66013851
Heb er zin in
live life
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:49:12 #61
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_66017510
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:20 schreef Tharalom het volgende:
Joepie, we hebben geboekt en gaan naar Curacao!!
Superaanbieding via Kras reizen geboekt, 9 dagen in mei, heerlijk relaxen met z,n tweetjes. We gaan naar Jan Thiel, Chogogo Resort. Heb er zoveel zin in!

Iemand ideetjes voor iets echt romantisch met z'n tweetjes?? ;-) ?
Hook's Hut!
Al moet je daarvoor vanaf Jan Thiel wel een auto hebben, maar ik sowieso aanraden om (minimaal een paar dagen) een auto te huren.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_66032199
Ik heb gehoord dat ik na mijn opleiding gelijk in augustus of december voor 4 maanden daar zit .
HEERLIJK!!
pi_66038157
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:52 schreef Professional het volgende:

[..]

En bevalt het nog een beetje?
Het is wel aardig warm hier Veel wolken, maar ook genoeg zon. Op Bonaire heb ik een paar duiken gemaakt, dat is ook erg mooi, en een beetje rondgereden en gefietst

Gisteren ben ik op Aruba aangekomen, er lijkt hier ook genoeg te doen te zijn! Onder andere het carnaval

A.s. donderdagavond vlieg ik weer weg, en vrijdag kom ik dan weer in Nederland aan. Wat zal dat koud zijn ineens.
pi_66111087
we vertrekken 24 februari voor bijna 4 weken naar curacao, even wat zon op onze huid. we hebben er zin in.
pi_66162569
tvp
pi_66446599
Weet iemand op welk strand van Curacao je het beste romantisch kunt picknicken (zonder anderen om je heen)?
pi_66447490
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:52 schreef tientje10 het volgende:
Weet iemand op welk strand van Curacao je het beste romantisch kunt picknicken (zonder anderen om je heen)?
Grote of kleine knip is wel rustig.
pi_66450600
En weet je toevallig ook iets wat dichterbij willemstad of Jan Thiel is?? Is Caracasbaai wat 's avonds?
pi_66519251
Zondag vertrek ik ook voor 24 dagen naar Curacao
pi_66521347
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:33 schreef tientje10 het volgende:
En weet je toevallig ook iets wat dichterbij willemstad of Jan Thiel is?? Is Caracasbaai wat 's avonds?
Het lijkt mij niet echt verstandig om s'avonds alleen daar te gaan zitten. Kun je beter naar een betaalstrand gaan. Daar is het s '' avonds ook gewoon rustig maar wel wat veiliger.
Als je bijvoorbeeld s'avonds naar ST Jorisbaai gaat kan ik je garanderen dat je dingen tegenkomt waar je niets van wilt weten.
Als je rustig wilt eten ga dan naar Casabouw. Niet echt een strand voor jongeren maar wel rustig en mooi (daar is Bon Bini Beach opgenomen)
pi_66736523
Iemand een goed adres om duikspullen te huren?
pi_66736591
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:30 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand een goed adres om duikspullen te huren?
Bij dat hotel van jou zit toch een duikschool? Dat lijkt me het makkelijkst.
pi_66736700
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:32 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Bij dat hotel van jou zit toch een duikschool? Dat lijkt me het makkelijkst.
Hmm kan goed. Heb nog nooit op Lions Dive gezeten.
pi_66751024
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hmm kan goed. Heb nog nooit op Lions Dive gezeten.
Het heet vast niet voor niets Lions Dive

http://www.lionsdive.com/dutch/
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:39:12 #75
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_66758036
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:03 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Het heet vast niet voor niets Lions Dive

http://www.lionsdive.com/dutch/
Ben meerdere malen daar geweest en m'n PADI daar gehaald. Prima duikschool & duikfaciliteiten .
pi_66762219
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:39 schreef Eyeopener het volgende:

[..]

Ben meerdere malen daar geweest en m'n PADI daar gehaald. Prima duikschool & duikfaciliteiten .
In hoeveel dagen kun je daar je Padi halen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:04:47 #77
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_66762985
Heel snel, ik meen dat het daar 4 dagen duurde. Prima naar m'n zin gehad daar (voor de verbouwing althans )
pi_66767600
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:04 schreef Eyeopener het volgende:
Heel snel, ik meen dat het daar 4 dagen duurde. Prima naar m'n zin gehad daar (voor de verbouwing althans )
4 complete dagen? Of een paar uur per dag? En wat waren de kosten van de cursus?
pi_66875197
ben van de zomer in jan thiel resort geweest
prima plek en willemstad was ook goed te bereiken vanaf daar met de bus.

en het eiland bonaire waar ik ook een dag of 3 ben geweest was ook erg mooi.
was wel spannend om met zo n klein vliegtuigje ff die kant op de vliegen.
wel bizar dat je je schoenen uit moest doen bij de controle en dat die dingen ook door het apparaat moesten.
zelfs als je teenslippers had:D
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_66875601
na twee weken heb je curacao wel gezien het is meer om te relaxen daaro!
pi_66876165
ja en daarbij vind ik bonaire veel mooier.
je kan er goed duiken en snorkelen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_66903185
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:49 schreef Ellatjuh het volgende:
ja en daarbij vind ik bonaire veel mooier.
je kan er goed duiken en snorkelen
Bonaire heb je helemaal in 2 dagen al gezien! Alleen het duiken is inderdaad wel heel erg mooi daar
pi_66906124
ja dat is ook zeker zo.
maar dat natuur vind ik daar mooier
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_67355251
Ik vertrek 30 april voor 8 dagen naar Curacao.
Zijn er nog mensen die op klein Curacao zijn geweest? Is de prijs/kwaliteit een beetje goed á 85 dollar?
pi_67356868
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:26 schreef loowie het volgende:
Ik vertrek 30 april voor 8 dagen naar Curacao.
Zijn er nog mensen die op klein Curacao zijn geweest? Is de prijs/kwaliteit een beetje goed á 85 dollar?
Klein Curacao? Daar staat alleen een kapotte uitkijktoren en een verroest aangespoeld schip. Voor de rest verknetter je daar op het eiland daar er vrijwel geen schaduw is (slechts wat hutjes). Ik ben met Kapitein Phil / Insulinde (de alcohollist) daarheen geweest, op zich is het wel leuk. Vergeet niet dat je voor dat geld waarschijnlijk de reis, BBQ en drinken krijgt. Ach , het is wel leuk om een keer te doen. Het is daar leuk snorkelen/duiken.
pi_67357411
Ja het is inderdaad met een BBQ. We zullen dan voornamelijk voor het snorkelen gaan.
pi_67357685
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:25 schreef loowie het volgende:
Ja het is inderdaad met een BBQ. We zullen dan voornamelijk voor het snorkelen gaan.
Het is wel een leuke ervaring maar verwacht NIKS van het eiland zelf. Het is helemaal kaal, 1 oude vuurtoren en een schip wat volledig weggeroest is. Het is daar bloedjeheet. Snorkelen daar is wel mooi , je ziet daar regelmatig reuzeschildpadden.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:13:16 #88
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_67358895
Ik heb een nacht geslapen op Klein Curacao, in een half jaar tijd op Curacao was dat het enige moment dat ik het koud heb gehad!
Onderweg hier naartoe heb je kans om dolfijnen te zijn én een hoop kotsende toeristen
Het eilandje zelf stelt inderdaad helemaal niks voor, maar de rust (vooral 's avonds en 's nachts) en het duiken was hier wel erg tof!
Smeer je echt heel erg goed in en reken op aardig wat wind!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_67359039
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:13 schreef BoNi het volgende:
Ik heb een nacht geslapen op Klein Curacao, in een half jaar tijd op Curacao was dat het enige moment dat ik het koud heb gehad!
Onderweg hier naartoe heb je kans om dolfijnen te zijn én een hoop kotsende toeristen
Het eilandje zelf stelt inderdaad helemaal niks voor, maar de rust (vooral 's avonds en 's nachts) en het duiken was hier wel erg tof!
Smeer je echt heel erg goed in en reken op aardig wat wind!
Van die lui die voorin de boot willen hangen in het net of op de boeg oid, en dan idd na tien minuten over de reling hangen (kijk uit voor flying fish:))
pi_67997849
En de vakantie komt steeds dichterbij :-)
Nog vijf weekjes en dan heerlijk emt z'n tweetjes naar Curacau
live life
pi_67998185
Ik nog 2 weekjes en 2 dagen
pi_68006485
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:36 schreef loowie het volgende:
Ik nog 2 weekjes en 2 dagen
Fijn hoor! Heb er echt zin in! Lekker auto huren, beetje het eiland verkennen. niks moet alles mag joehoe
live life
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:23:01 #93
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_68017936
Ik ben van plan om begin September 20 weken op die mooie eiland te verblijven
pi_68017988
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:23 schreef JuiceJuice het volgende:
Ik ben van plan om begin September 20 weken op die mooie eiland te verblijven
Stage?
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:48:23 #95
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_68106797
Vandaag zijn de tickets binnengekomen
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  woensdag 22 april 2009 @ 11:07:22 #96
72822 GAMED0G
RYDE OR DIE
pi_68264635
Vandaag alweer 1.5week terug van Curacao..

was wederom mega relax...
Heb vanuit 'The Big Red' lekker de hoog aangeschreven Restaurants bezocht, veel uit geweest..
dolle premiere van TFAF4 gezien met veel auto races/drags.. en ook naar Klein Curacao geweest..

Op Mambo nog gechilt met Najib, concertje van Ilse de Lange en Ricky Rivaro die een aardige avond neerzette..

Het valt me op dat het een stuk drukker is geworden met NL stagaires de afgelopen jaren..
maakt het niet minder mooi/leuk maar toch , anders..

verder baalde ik ervan dat de bekende Bathido car bij Mambo (breezes) verhuist is naar Saligna...was toch altijd chill als je van t strand kwam..

al met al.. 18tinten bruiner geworden! en goed ontspannen..
Voor iedereen die gaat, doe de groeten aan Captain Good Life!!
cant wait to go back again!
air jordan's forever
pi_68264692
Hoe realistisch is mijn droom om op mn 35e oid naar curaçao te verhuizen en daar een dik huis (ze zijn daar toch een stuk goedkoper) te kopen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_68265150
Vriendlief en ik zijn alweer drie weken terug van Chogogoresort Curacao, bruin begint er al weer aardig af te gaan
Ilse de Lange hebben wij nét gemist ( kwam vier dagen ofzo nadat wij weer vertrokken ) , anders waren we daar ook zeker naartoe gegaan.
Vond het resort helemaal top, keurig verzorgd alles, airco werkte prima, klamboe deed zijn werk ook ( al hebben we niet veel muggen gezien, heb mijn DEET niet eens gebruikt ). We hadden vier dagen een auto gehuurd ( gewoon via Chogogo ) en zijn het hele eiland rondgereden ( St. Christoffel park, Westpunt, Seaqaurium, Willemstad enzo ) . Nog nooit zo'n strenge controle gehad als toen we weer op schiphol landde ! Drugshond in de slurf, hele strenge controle door allemaal mannen in uniformen, afgesloten kofferophaalband ( stonden allemaal schermen omheen zodat je er niet gelijk vandoor kon )koffer compleet leeggehaald.
Jan Thielbaai is hartstikke leuk, we hebben veel gelegen bij Zanzibar ( kost normaal een paar gulden entree maar als je op Chogogo -of 1 van de andere parken daartegenover - verblijft krijg je pasjes en mag je gratis ) . Pizza daar was lekker en de ligstoelen zijn ook prima ( je kunt ook echte "bedden " huren met een overkapping eroverheen, zag er erg lekker uit maar dan lig je dus de hele tijd in de schaduw dus dat deden we maar niet )
Voor degene die volgende maand gaat (edit: Tharalom) heel veel plezier !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_68265911
Ik vertrek 30 april. Kan niet wachten
pi_68296258
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:23 schreef Angelcakes het volgende:
Vriendlief en ik zijn alweer drie weken terug van Chogogoresort Curacao, bruin begint er al weer aardig af te gaan
Ilse de Lange hebben wij nét gemist ( kwam vier dagen ofzo nadat wij weer vertrokken ) , anders waren we daar ook zeker naartoe gegaan.
Vond het resort helemaal top, keurig verzorgd alles, airco werkte prima, klamboe deed zijn werk ook ( al hebben we niet veel muggen gezien, heb mijn DEET niet eens gebruikt ). We hadden vier dagen een auto gehuurd ( gewoon via Chogogo ) en zijn het hele eiland rondgereden ( St. Christoffel park, Westpunt, Seaqaurium, Willemstad enzo ) . Nog nooit zo'n strenge controle gehad als toen we weer op schiphol landde ! Drugshond in de slurf, hele strenge controle door allemaal mannen in uniformen, afgesloten kofferophaalband ( stonden allemaal schermen omheen zodat je er niet gelijk vandoor kon )koffer compleet leeggehaald.
Jan Thielbaai is hartstikke leuk, we hebben veel gelegen bij Zanzibar ( kost normaal een paar gulden entree maar als je op Chogogo -of 1 van de andere parken daartegenover - verblijft krijg je pasjes en mag je gratis ) . Pizza daar was lekker en de ligstoelen zijn ook prima ( je kunt ook echte "bedden " huren met een overkapping eroverheen, zag er erg lekker uit maar dan lig je dus de hele tijd in de schaduw dus dat deden we maar niet )
Voor degene die volgende maand gaat (edit: Tharalom) heel veel plezier !
Leuk te lezen!! Dankjewel
Over vier weekjes is het bij ons zover, gaan wij heerlijk die kant op. Wij gaan ook auto huren e.d., en veel eten en drinken ;-) Gewoon genieten!

Ik hoor ook alleen maar goede dingen over Chogogo, ben ik ook wel blij mee.
live life
pi_68321046
Hmm, ik was actief in een ander Curaçao topic (in KAA ), en kom er nu achter dat hier ook een deeltje loopt...

Even een niet-al-te-verkapte TVP dus.
pi_68464577
Nog twee dagen

Voorspellingen:

pi_68464638
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:30 schreef loowie het volgende:
Nog twee dagen

Voorspellingen:

[ link | afbeelding ]
Zo dat is niet mis
pi_68464655
ach, mijn ervaring is dat die regen altijd 's nachts valt. maak je geen zorgen.
pi_68464692
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:32 schreef lies1947 het volgende:
ach, mijn ervaring is dat die regen altijd 's nachts valt. maak je geen zorgen.
Ik hoop dat je gelijk hebt
pi_68491854
Ik ga met m'n vriendinnetje in februari of maart die kant op, op bezoek bij d'r zus.
Alleen duurt het nog zo lang.
Balen dat de tickets aan het eind van 't jaar zo duur zijn, maarja daar doe je niks aan.
pi_68864934
Ben vele keren op curacao geweest en eignelijk zo goed als altijd in het Lions Dive hotel gezeten.
Het is een top hotel nu anders dan vroeger maar nog steeds goed. Vroeger kon je er goed feesten nu ligt de nadruk daar niet meer op. Mijn hotspot op curacao is st. michiel. Daar heb je een kleine haven(tegen zoutmeer aan) waar een restautant met duikschool zit. Hier awemmen de lokale kinderen je eet boven het water waar je de mooiste vissen onder je ziet zwemmen.De rust die deze plek geeft is zo ontzettend groot en heb ik nergens anders op curacao zoals daar ervaren.
Ik adviseer iedereen om een auto te huren voor de volledige vakantie om zo de echt mooie plekken te vinden en te zien. Grote knip,kleine klip zijn moi maar er zijn nog veel meer schone mooie bijzondere plekken te vinden. Het meest opmerklijke op curacao is dat je auto mag rijden zolang je nog lopen kan.
Ik mis curacao eigenlijk iedere dag als ik er niet ben maar helaas DUTY still calls
pi_68869427
De 'knippen' vind ik nooit zo bijzonder eigenlijk... Vooral op de grote knip 'moet' je natuurlijk wel geweest zijn eigenlijk, en het is op zich een prima strand met prima water, maar je voelt je daar wel een beetje massatoerist. Moet je van houden denk ik.

Persoonlijk vind ik de Santa Martabaai leuker om heen te gaan, en een tijdje geleden ben ik ook nog naar Playa Canoa geweest. Een stuk onbekender en eigenlijk een plek waar je niet zo veel toeristen ziet, maar er ligt een heel mooi, klein strandje. 't Is niet iets waar je veel vaker heengaat ofzo, maar het is wel erg leuk om een keer te zien. (én het ligt ook nog eens veel dichter bij Willemstad dan de meeste andere stranden)
pi_68873677
ja zou ook wel weer terug willen alleen die hagedissen en leguanen zijn geen vrienden van mij
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 10 mei 2009 @ 16:58:29 #110
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_68876655
nog 2 weken en dan vertrek ik
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_68882276
quote:
Op zondag 10 mei 2009 15:49 schreef Ellatjuh het volgende:
ja zou ook wel weer terug willen alleen die hagedissen en leguanen zijn geen vrienden van mij
Die beesten zijn meestal zo schuw als wat... Je hoeft maar een beetje in de buurt te komen of ze sprinten al weg.
  zondag 10 mei 2009 @ 21:37:39 #112
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_68885244
quote:
Op zondag 10 mei 2009 20:18 schreef Omniej het volgende:

[..]

Die beesten zijn meestal zo schuw als wat... Je hoeft maar een beetje in de buurt te komen of ze sprinten al weg.
tenzij je langer op een steen blijft zitten dan komen ze weer terug

[ Bericht 0% gewijzigd door Lief-visje op 11-05-2009 10:45:25 ]
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_68897144
Nog 9 daagjes
live life
pi_68906747
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:21 schreef knny het volgende:
Zondag vertrek ik ook voor 24 dagen naar Curacao
over een week of 7 ga ik weeer

29 juni t/m 17 juli

Mijn vriendin loopt daar stage voor 6 maand dus moet haar wel 2x bezoeken he
pi_68907935
Ik ben sinds afgelopen vrijdag weer terug van Curacao.
We hebben een heerlijke vakantie gehad en veel gezien, o.a. Shete Boca, Christoffelpark, Willemstad, Koraal Tabak, Klein Curacao en een paar zeer mooie stranden.

In oktober gaan we weer!
pi_68912465
quote:
Op maandag 11 mei 2009 16:01 schreef loowie het volgende:
Ik ben sinds afgelopen vrijdag weer terug van Curacao.
We hebben een heerlijke vakantie gehad en veel gezien, o.a. Shete Boca, Christoffelpark, Willemstad, Koraal Tabak, Klein Curacao en een paar zeer mooie stranden.

In oktober gaan we weer!
en? hoe was het weer, zoals de voorspelling of viel de regen inderdaad alleen 's nachts, zoals ik voorspelde?
pi_68917869
We hebben bijna elke dag wel een bui gehad, maar dit was niets van betekenis.
Soms maar 5 of 10 minuten. Wel veel bewolking, maar aan het strand was het meestal vrij zonnig.

Al met al hebben we niet mogen klagen.
pi_68936250
Fijn dat jullie goed weer hebben gehad!
Wij hebben net nieuwe snorkels gekocht , nog een weekje te gaan.......
live life
pi_68939445
Ja snorkelen is natuurlijk prachtig op Curacao.
Ik had ook een digitale onderwatercamera van Olympus mee. Dat werkte erg goed.

Nu kan ik de onderwaterfoto's ook digitaal laten afdrukken in ons foto boek.
Op oa. Playa Cas Abao kun je ook visvoer kopen. Binnen korte tijd heb je dan helemaal veel vissen om je heen.
pi_68943032
Eerlijk gezegd vind ik snorkelen op Curaçao ontzettend saai.

Op de meeste plekken is nauwelijks meer dan zand en rots te zien helaas. Duiken schijnt nog wel aantrekkelijk te zijn, maar daar heb ik op Curaçao zelf geen ervaring mee.
pi_68943423
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:24 schreef loowie het volgende:


Nu kan ik de onderwaterfoto's ook digitaal laten afdrukken in ons foto boek.
Op oa. Playa Cas Abao kun je ook visvoer kopen. Binnen korte tijd heb je dan helemaal veel vissen om je heen.
Of met een zakje brood bij Blue baai gaan snorkelen,....kun je ook geen kant meer op vanwege de vissen. Enig nadeel is dat er nog weleens een schip wil liggen en dat oogt niet mooi.
pi_69051789
*

[ Bericht 100% gewijzigd door Goldfish80 op 15-05-2009 12:17:50 (Verkeerd topic) ]
pi_69051934
Iemand ervaring met het Hilton hotel? Heb je daar ook een 220 Volt aansluiting op je kamer?
Over 2 maanden gaan we
pi_69053022
Valse hoop
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:57:15 #125
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69053096
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:12 schreef Goldfish80 het volgende:
Wie heeft er ervaring met het Hilton hotel?
Een nacht gebleven omdat mijn vlucht terug verplaatst werd. Wel ok.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69053305
Ja sorry. Ik zag dat er al een ander topic was over curacao die nog wel in leven is
Dank je Strolie.
pi_69053911
neej ik zat in jan thiel resort.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_69054539
wist niet dat dit het actuele topic was
pi_69055822
hmm. nu wel. Mijn reactie is toch verplaatst naar deze topic.
pi_69056962
port marie is ook aardig
pi_69057553
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 12:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Een nacht gebleven omdat mijn vlucht terug verplaatst werd. Wel ok.
Weet jij ook of ze 220 Volt aansluiting hebben?
pi_69058280
Ik denk het wel. Anders bel of mail je ze gewoon even.

Al mijn apparaten die ik meenam naar Curacao werkten ook op 115 Volt. Heb je per se 220 nodig?
pi_69058636
De meeste werken ook wel op 115. Paar kleine dingen niet, zoals batt. lader.
pi_69179578
Vanavond richting Schiphol, hotelletje geboekt, en morgenochtend vliegen naar Curacao!!
Heerlijk 10 dagen lekker genieten. Auto huren, eeiland verkennen, heerlijk duiken, uit eten, kan niet wachten!

We zitten in het Chogogo resort, en hoor gelukkig alleen postieve reacties over dit resort. Ik laat me verrassen!
live life
pi_69180356
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 09:38 schreef Tharalom het volgende:
Vanavond richting Schiphol, hotelletje geboekt, en morgenochtend vliegen naar Curacao!!
Heerlijk 10 dagen lekker genieten. Auto huren, eeiland verkennen, heerlijk duiken, uit eten, kan niet wachten!

We zitten in het Chogogo resort, en hoor gelukkig alleen postieve reacties over dit resort. Ik laat me verrassen!
Veel plezier toegewenst!
Mat dat gaat zeker lukken denk ik!
pi_69182060
[
[..]

Veel plezier toegewenst!
Mat dat gaat zeker lukken denk ik!
[/quote]

Denk ik ook wel! Als ik terug ben laat ik zeker even weten hoe het is geweest
live life
pi_69190035
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:09 schreef delano.888 het volgende:
Hoe realistisch is mijn droom om op mn 35e oid naar curaçao te verhuizen en daar een dik huis (ze zijn daar toch een stuk goedkoper) te kopen?
Delano, dat is zeer wel mogelijk zeker nu we de klip van het referendum hebben omzeild, maar dat hangt wel van het nodige af. Ja, voor de prijs van een redelijk rijtjeshuis in Nederland kan je hier een bungalow met een flinke lap grond kopen, nog wel. Hou er wel rekening mee, dat je eigen geld moet hebben, omdat je doorgaans maar 60% kan hypothekeren. Ook zal je vooralsnog voor een eigen ziektekostenverzekering moeten zorgen.
pi_69190112
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 16:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zo dat is niet mis
Dirk, mag ik vragen waarom je avatar niet Dirk Kuijt is, maar naar mijn beste weten Mario Been?
pi_69190932
Nog 2 weken en dan gaan we naar dit mooie eiland.

Voor het eerst.

Vinden jullie daarbij de Dolphin Academy een must do?
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_69191481
Mwoh, ik zou zeggen: ga eerst het eiland verkennen, zo'n toeristisch pleistertje kan altijd nog als je tijd overhebt. Tenzij je zelf helemaal gek bent van dolfijnen, voorstellingen ofzo. Ik zou zelf eerst bijv. Bandabou en landhuizen gaan verkennen, maar dan moet je wel van natuur/cultuur houden. Dolphin Academy is leuk, maar niet iets typisch voor Curaçao ... dus om daar nou 8000km voor te vliegen
pi_69191839
Voor degenen, die hier een auto gaan huren: als je een T-kruising nadert heb je hier geen voorrang zoals in Nederland, maar gaat links gewoon voor.

Bij inchecken met je bagage op Schiphol: doe dat 4-5 kwartier voor de geplande vertrektijd. Jouw bagage wordt dan bij de eersten uitgeladen en anders kan het hier heel lang wachten worden, want zo'n Boeing 767 en zeker de 747 is nogal wat voor hier om te ontladen en daarbij gaat het bij de douane ook niet al te vlot.

[ Bericht 26% gewijzigd door Lagadishi op 19-05-2009 16:24:06 ]
pi_69196453
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:29 schreef PatrickD het volgende:
Nog 2 weken en dan gaan we naar dit mooie eiland.

Voor het eerst.

Vinden jullie daarbij de Dolphin Academy een must do?
Mwoah... Op zich wel aardig om heen te gaan, maar een must do zou ik het ook weer niet willen noemen.
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:55 schreef Lagadishi het volgende:
Voor degenen, die hier een auto gaan huren: als je een T-kruising nadert heb je hier geen voorrang zoals in Nederland, maar gaat links gewoon voor.
Een duidelijkere uitleg zou denk ik zijn dat rechts op Curaçao géén voorrang heeft, maar rechtdoorgaand verkeer voorrang heeft.
pi_69197675
Arkefly dagaanbieding 399 eurootjes... retour, voor degene die nu willen gaan
pi_69197729
Het gaat erom, dat je het begrepen hebt, toch? Als je de T nadert zou het niet zo slim zijn om rechtdoor te gaan.
pi_69198194
Sommige rotondes zijn overigens ook nog verwarrend. Vooral die naar de richtingen Vliegveld, westpunt en Punda. Die is net ff anders dan dat we hier gewend zijn.
pi_69198279
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:42 schreef loowie het volgende:
We hebben bijna elke dag wel een bui gehad, maar dit was niets van betekenis.
Soms maar 5 of 10 minuten. Wel veel bewolking, maar aan het strand was het meestal vrij zonnig.

Al met al hebben we niet mogen klagen.
Dat klopt en ook dat de meeste buien 's nachts vallen. We hebben hier toch wel een regentijd in december en januari. De afgelopen periode begon het echter eerder en het duurde ook langer. Nog even en het orkaanseizoen begint ook weer, hoewel we buiten het orkaangebied liggen. Toch kan een orkaan hier ook voorkomen, maar de laatste keer was ruim 50 jaar geleden. Enkele jaren geleden tijdens een bezoek van de koningin kregen we toch ook een flink noodweer mee en leek Beatrix een verzopen kat, want ze wilde erbij zijn. Die orkaan boog niet voldoende af naar het noorden, maar meestal gaat het wel goed. Volgens zeggen is het meemaken van een orkaan toch wel een enorme ervaring once in a lifetime.
pi_69198397
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:52 schreef loowie het volgende:
Sommige rotondes zijn overigens ook nog verwarrend. Vooral die naar de richtingen Vliegveld, westpunt en Punda. Die is net ff anders dan dat we hier gewend zijn.
Klopt en er zijn nog verschillende rotondes met en zonder voorrang, maar het wordt steeds beter.
pi_69201114
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 15:29 schreef PatrickD het volgende:
Nog 2 weken en dan gaan we naar dit mooie eiland.

Voor het eerst.

Vinden jullie daarbij de Dolphin Academy een must do?
ja ik heb daar met de dolfijnen gezwommen.
was erg leuk
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_69202271
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:55 schreef Lagadishi het volgende:
Volgens zeggen is het meemaken van een orkaan toch wel een enorme ervaring once in a lifetime.
Orkanen zijn imo alleen tof om mee te maken als het oog over je heengaat... Dan is het in elk geval nog een aparte ervaring, in plaats van alleen kutweer.

Maar goed, op Curaçao krijg je hooguit de staart over je heen...
pi_69207232
Dat bedoel ik natuurlijk ook, want met een staartje maak je niet echt een orkaan mee. Voor de liefhebbers: ga op vakantie in het orkaangebied.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:45:09 #151
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_69212815
Als backpacker, Aruba of Curacao goedkoop bezoeken,, is dat mogelijk?? iemand tips,,, want vanuit Colombia en evt Venezuela is het errug dichtbij...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_69595786
quote:
Nederlandse snorkelaar overleden

Een 61-jarige Nederlander is gisteren op Curaçao verdronken tijdens het snorkelen. Dit liet de politie van het eiland weten.

De man was met een plezierbootje met toeristen naar een eilandje voor de kust van het eiland gevaren, waar hij is gaan snorkelen. Naar alle waarschijnlijkheid is de man in het water onwel geworden.

Enkele vissers troffen het lichaam van de man in het water aan en brachten hem naar de plezierboot terug. De man kon niet meer gereanimeerd worden en de politie werd ook direct ingeschakeld.
pi_69733370
Van 12 t/m 26 oktober wil graag samen met een vriend naar Curcacao. Is dat qua temperatuur (neerslag, buien?) aan te raden?
Verder kunnen we een appartement voor ¤217 p.p. voor 2 weken huren en een auto voor 10 dagen voor ¤100 p.p. huren. Zijn dat redelijke prijzen of zijn er nog andere opties?
pi_69733461
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:36 schreef JTB85 het volgende:
Van 12 t/m 26 oktober wil graag samen met een vriend naar Curcacao. Is dat qua temperatuur (neerslag, buien?) aan te raden?
Verder kunnen we een appartement voor ¤217 p.p. voor 2 weken huren en een auto voor 10 dagen voor ¤100 p.p. huren. Zijn dat redelijke prijzen of zijn er nog andere opties?
Vanaf oktober begint daar wel het regenseizoen.
Ik weet niet in welk appartement je zit? Zonder die info is het lastig om te bepalen of 217 euro duur is.
pi_69735624
Ik zit in die tijd ook in Curacao en betaal voor één week ongeveer ¤ 420,- (2 personen) ook in een appartement incl. auto voor een week.

Jouw prijzen zijn dus wel redelijk. (Ervan uitgaande dat het een goed appartement is qua onderhoud en faciliteiten)

Qua weer is het inderdaad regenseizoen. Gemiddeld valt er in oktober 7 dagen regen. Echter ben ik in mei ook geweest en toen hebben we in één week ook 5 keer regen gehad. (terwijl er gemiddeld één regendag is)
De buien stellen echter niet veel voor. Het regent even hard maar vaak is het van korte duur.
De zeewater temperatuur is in oktober erg goed. ongeveer 29 graden.

[ Bericht 2% gewijzigd door loowie op 05-06-2009 12:54:15 ]
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:15:01 #156
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69771596
Februari volgend jaar gaan we weer!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69809244
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:36 schreef JTB85 het volgende:
Van 12 t/m 26 oktober wil graag samen met een vriend naar Curcacao. Is dat qua temperatuur (neerslag, buien?) aan te raden?
Verder kunnen we een appartement voor ¤217 p.p. voor 2 weken huren en een auto voor 10 dagen voor ¤100 p.p. huren. Zijn dat redelijke prijzen of zijn er nog andere opties?
Maak je niet druk om de temperatuur. Ook tijdens het regenseizoen is het lekker warm. Soms regent het elke dag, soms regent het 1 keer per week tijdens het regenseizoen. Ik zit hier nu circa 2 jaar en eerlijk gezegd vind ik de temperatuur het fijnst van oktober tot maart.
pi_69809333
Ik zou iedereen ook aanraden om een auto te huren. Openbaar vervoer is nou niet echt top. Zeker het referendum schijnen een hoop taxi's makamba's (blanke mensen) te laten staan naast de weg.

Gewoon een auto huren, ben je van niemand en niets afhankelijk
pi_69809823
Precies ik heb ook gehoord van een kennis die daar al jaren woont dat OV en een fiets op de Antillen is ongewoons is omdat me gewend is daar alles met de auto te doen.
75 topics = FIN
pi_69815746
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:17 schreef FP128 het volgende:
Precies ik heb ook gehoord van een kennis die daar al jaren woont dat OV en een fiets op de Antillen is ongewoons is omdat me gewend is daar alles met de auto te doen.
Voor de kleinste stukjes al ja.

Moet zeggen dat ik me daar ook wel behoorlijk schuldig aan heb gemaakt op Curaçao, maar ja, dat wordt ook wel gestimuleerd natuurlijk. Het OV is inderdaad waardeloos en fietsen overleef je volgens mij al helemaal niet, dus dan blijft er weinig meer over.
pi_69820220
Het mooiste is voor het stoplicht, wanneer zo'n oud barrel zonder katalysator voor je staat te blazen, heerlijk die frisse lucht :B.

Oh ja, pinda pinda koop die pinda!
krantje krantje, koop die krantje!
pi_69820262
En PK kauwgum
pi_69825390
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:10 schreef knnth het volgende:
En PK kauwgum
Idd die was ik nog ff vergeten
pi_69825413
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:10 schreef knnth het volgende:
En PK kauwgum
Inderdaad zeg, Wrigley's.

Enige kauwgom die ik ooit heb kunnen waarderen.
pi_69825981
Ik wil zo graag weer terug maar mijn vrienden kunnen niet (huis gekocht, kindje etcetc) dus het zit er voorlopig niet in maar oh oh, ik wil zo graag weer naar de Knip. Heerlijk man. Of naar de paardenfarm, lekker een 'spiesje' eten. Jammer dat men tegenwoordig zo negatief over Curacao is.
pi_69826563
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Idd die was ik nog ff vergeten
tres pa un florin

Ik ga misschien begin 2010 weer ...
pi_69828039
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:03 schreef knnth het volgende:

[..]

tres pa un florin

Ik ga misschien begin 2010 weer ...
Mazzelaar,.overigens die foto in je FOBO,..is dat knip?
pi_69828163
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Mazzelaar,.overigens die foto in je FOBO,..is dat knip?
Dat is duidelijk niet de knip...

Edit: Ah, het is zelfs Aruba zie ik nu. (in de mouseover)
pi_69831865
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:52 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat is duidelijk niet de knip...

Edit: Ah, het is zelfs Aruba zie ik nu. (in de mouseover)
I really feel stupid now

Eens kijken of ik vanavond ff een leuke foto in dit topic kan uppen. En dan zal ik niet de foto nemen van het zwemmen met dolfijnen, immers heeft iedereen die tegenwoordig
pi_69832498
quote:
Op maandag 8 juni 2009 15:52 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat is duidelijk niet de knip...

Edit: Ah, het is zelfs Aruba zie ik nu. (in de mouseover)
De meest beroemde boom van Aruba zo'n beetje
pi_69832616
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:59 schreef knnth het volgende:

[..]

De meest beroemde boom van Aruba zo'n beetje
Tsja, ik ben niet bekend met Aruba, dus vandaar dat ik de -blijkbaar bekende- boom niet herken.
pi_69833518


Deze zeg maar
pi_69834015
Klein Curacao (overigens een heerlijk sniper elite plekje in die vuurtoren ):
Ik ben die draak met het blauwe petje op.



Vreemde stenen op de Knip;



HOI!



Watergrot:



Zonsondergang:



[ Bericht 39% gewijzigd door Ronnie_bravo op 08-06-2009 18:52:26 ]
pi_69840469
[img]wij waren in februari maart op curacao(santa rosa).
we hebben onze vakantie rustig doorgebracht (was nodig dat relaxen).
volgend jaar gaan we weer dezelfde periode.
even wat fotootjes:bakeljouw
caracas baai
westpunt
gouverneur, willemsstad
pi_69843247
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:17 schreef FP128 het volgende:
Precies ik heb ook gehoord van een kennis die daar al jaren woont dat OV en een fiets op de Antillen is ongewoons is omdat me gewend is daar alles met de auto te doen.
Niet zo zeer gewend is, maar eerder dat het levensgevaarlijk is om hier te fietsen. 's Nachts heb je zoveel mensen die met drank op achter het stuur rijden. Daarbij komt nog eens dat een grote groep totaal, maar dan ook echt 0,0, verkeersinzicht heeft...

lachen
pi_69855253
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:11 schreef pdegroot het volgende:

[..]

Niet zo zeer gewend is, maar eerder dat het levensgevaarlijk is om hier te fietsen. 's Nachts heb je zoveel mensen die met drank op achter het stuur rijden. Daarbij komt nog eens dat een grote groep totaal, maar dan ook echt 0,0, verkeersinzicht heeft...

lachen
Mooi., groot licht aan (of geen licht), vol gas en dan gaan slingeren.....
pi_69861860
Als je levensmoe bent, moet je beslist hier gaan fietsen.
pi_69862213
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:39 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Vanaf oktober begint daar wel het regenseizoen.
Ik weet niet in welk appartement je zit? Zonder die info is het lastig om te bepalen of 217 euro duur is.
10 dagen een auto huren voor NAF 250,-- is een koopje. Zoals ik al eerder vertelde, Dirk Kuijt/Mario Been, zijn december en januari hier de ECHTE regenmaanden en dat is al vele jaren zo. Een verdwaald plaatselijk regenbuitje meestal 's nachts en van korte duur maakt geen regenmaand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lagadishi op 09-06-2009 14:59:18 ]
pi_69871218
wat zijn ECHTE regenmaanden dan? hoeveel regen bedoel ik dan.
pi_69872825
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:40 schreef cw2cu het volgende:
wat zijn ECHTE regenmaanden dan? hoeveel regen bedoel ik dan.
Over 't algemeen november en december... Maar goed, afgelopen 1 februari stonden op Curaçao ook de straten blank en hadden we een regenrecord te pakken, dus echt heel veel zegt het ook weer niet.

(dit jaar heeft het regenseizoen sowieso gewoon wat langer aangehouden dan normaal)
pi_69918460
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 18:55 schreef Lagadishi het volgende:

[..]

Dat klopt en ook dat de meeste buien 's nachts vallen. We hebben hier toch wel een regentijd in december en januari. De afgelopen periode begon het echter eerder en het duurde ook langer. Nog even en het orkaanseizoen begint ook weer, hoewel we buiten het orkaangebied liggen. Toch kan een orkaan hier ook voorkomen, maar de laatste keer was ruim 50 jaar geleden. Enkele jaren geleden tijdens een bezoek van de koningin kregen we toch ook een flink noodweer mee en leek Beatrix een verzopen kat, want ze wilde erbij zijn. Die orkaan boog niet voldoende af naar het noorden, maar meestal gaat het wel goed. Volgens zeggen is het meemaken van een orkaan toch wel een enorme ervaring once in a lifetime.
Zoals je ziet heb ik de afgelopen regenperiode ook al gekwalificeerd.
pi_69918828
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:40 schreef cw2cu het volgende:
wat zijn ECHTE regenmaanden dan? hoeveel regen bedoel ik dan.
December en januari. Veel bijna dagelijks met bijna de hele dag een grijze van regen bezwangerde lucht, die maar regen blijft geven. Het lijkt dan net Nederland. Ik noem het ook geen echte regenmaand, als bij toeval in het orkaanseizoen een tropical wave langskomt, die gedurende een paar dagen de nodige hoosbuien oplevert.
pi_69919138
oke.. ik ga van augustus tot 1 december, dus heb nog wel aardig geluk
pi_69919500
Die kans op geluk is groot, ja. Kom je op stage of heb je een asociaal lange vakantie?
pi_69959007
Nee, 4 maanden lange oefening met de landmacht. Schandalig eigenlijk
Mariniers gaan daar weg door bezuinigingen en wij nemen het over.
pi_69974631
Dus eigenlijk kan je wel een paar verkoelende plensbuien hebben.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:09:53 #187
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_69978499
Ik ben dinsdag morgen teruggekomen van een heerlijke vakantie. Heb het ontzettend naar mijn zin gehad en volgend jaar ga ik weer terug
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_70009989
ff gek vraagje maybe, wil een cadeau naar curacao sturen ( vanuit NL ) Vriendin van me woont daar en is net bevallen. Iemand een idee hoe ik dat het beste/goedkoopst kan doen ?
THx
pi_70014313
Dat hangt natuurlijk van de grootte van het cadeau af. Je kan voor een klein cadeau kiezen om dat in een jiffybag als briefpost te versturen, die in diverse maten verkrijgbaar zijn. Dat is een soort enveloppe met luchtbubbels in plastic. Als het in een doos moet, zijn hier de regels anders: het wordt niet thuis bezorgd en krijg je een briefje in de bus om het bij het postkantoor op te halen en dat kost ook nog eens 7,50 gulden., hoewel je de porto tot huis hebt betaald.
pi_70115227
Ik heb zojuist met een maat geboekt om begin augustus te gaan voor 2 weken!! Kan nu al niet meer wachten!! Ben benieuwd hoe het gaat zijn!
Live to ride, ride with your heart
  maandag 6 juli 2009 @ 15:04:24 #191
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_70701709
Nog tips waar je als stagair voor een halfjaar goed een auto kan huren?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_70703157
Kun je er niet beter eentje kopen voor die tijd dat je er zit? Hangt natuurlijk een beetje van je eisen af, maar een half jaar huren gaat aardig in de papieren lopen...

Er rouleren op Curaçao behoorlijk veel auto's onder alle stagiaires... Sommige wagens zijn waarschijnlijk al een keer of 30 van eigenaar gewisseld, maar het rijdt nog zullen we maar zeggen.

't Spreekt voor zich dat je met huren beter uit bent, maar voor een half jaar ben je wel een stuk goedkoper uit als je er eentje koopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Omniej op 06-07-2009 17:48:15 ]
pi_70707653
kan eens vragen waar mn zus een auto had gehaald
was een rammelbak maar hij reed goed al zal ze in nederland allang van de weg afgehaald zijn
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  maandag 6 juli 2009 @ 17:44:50 #194
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_70708102
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:33 schreef Ellatjuh het volgende:
kan eens vragen waar mn zus een auto had gehaald
was een rammelbak maar hij reed goed al zal ze in nederland allang van de weg afgehaald zijn
Dat is bijna toch met alle auto's die daar rijden.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_70709876
hahaha idd:D
enorme barst in het vooruit enzo,regelmatig lekke band en veel deuken maar hij reed
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_70713288
Van mijn auto sputterde de motor soms een beetje als ik iets te enthousiast een bocht door ging (dan viel hij even stil ofzo, alsof 'ie geen brandstof meer kreeg), en er moest om de haverklap weer olie of koelvloeistof in. Afgezien van dat was 't wel een enorm fijne auto.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:39:55 #197
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_70715169
Ik stond met mijn huurauto op Mambo Beach en toen ik terug kwam van een lekker dagje strand waren er 2 wielen (incl. band) weg. Uit eindelijk is alles goed afgelopen maar wat een gedoe.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_70715599
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:39 schreef Lief-visje het volgende:
Ik stond met mijn huurauto op Mambo Beach en toen ik terug kwam van een lekker dagje strand waren er 2 wielen (incl. band) weg. Uit eindelijk is alles goed afgelopen maar wat een gedoe.
Ik kreeg uitdrukkelijk advies van verhuurbedrijf om auto NOOIT op parkeerterrein van Mambo te zetten!
pi_70715864
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:39 schreef Lief-visje het volgende:
Ik stond met mijn huurauto op Mambo Beach en toen ik terug kwam van een lekker dagje strand waren er 2 wielen (incl. band) weg. Uit eindelijk is alles goed afgelopen maar wat een gedoe.
Tja, Mambo Beach... Autoverhuurbedrijven raden niet voor niets af om daar te parkeren. Sterker nog, als ik me niet vergis is je auto bij sommige verhuurbedrijven op die plek niet eens verzekerd, simpelweg omdat daar echt ontzettend veel auto's gejat of gestript worden.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:04:55 #200
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_70719354
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:55 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, Mambo Beach... Autoverhuurbedrijven raden niet voor niets af om daar te parkeren. Sterker nog, als ik me niet vergis is je auto bij sommige verhuurbedrijven op die plek niet eens verzekerd, simpelweg omdat daar echt ontzettend veel auto's gejat of gestript worden.
Bij mij waren ze het echter vergeten te melden. Gelukkig is alles goed gekomen
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  maandag 6 juli 2009 @ 22:40:55 #201
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_70721186
Hmm ok, ik ga een auto regelen met zijn 4'en, en omdat ik elke dag moet werken heb ik geen zin om te klussen. Nog meer tips ?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:53:13 #202
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_70733686
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:40 schreef WarPuppy het volgende:
Hmm ok, ik ga een auto regelen met zijn 4'en, en omdat ik elke dag moet werken heb ik geen zin om te klussen. Nog meer tips ?
Ik had de auto via een particulier gehuurd, dus niet via een verhuurbedrijf.
Dit was een stuk goedkoper dan via een groot verhuurbedrijf en als er problemen kwam hij direct langs.
Tegen de tijd dat je er bent moet je gewoon eens rondvragen, zijn meerdere particulieren die auto's verhuren.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_70842134
Zijn er mensen hier die al in de nieuwe appartementen van Lions Dive hebben gezeten?
pi_70844979
Heeft er iemand nog een lijst met tips wat te doen als je op curacao bent? Welke plaatsen te bezoeken, welke dingen te doen en welke kroegen te bezoeken...

Let me know
Live to ride, ride with your heart
pi_70940570
quote:
Wat is daar zo " " aan?
Of is het soms spam?
pi_70940662
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat is daar zo " " aan?
Of is het soms spam?

Dat is de plek op Curacao waar ik heen ga
pi_70943989
persoonlijk vond ik livingstone beter maar maybe ook omdat ik 50% korting kreeg.. zat toen echt voor een habbekrats ( ook vanwege dollar prijs ) in curacao.
pi_70949185
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef realbase het volgende:
persoonlijk vond ik livingstone beter maar maybe ook omdat ik 50% korting kreeg.. zat toen echt voor een habbekrats ( ook vanwege dollar prijs ) in curacao.

weet niet hoe duur het is (niet goedkoop in ieder geval) , maar me ouders betalen;)
pi_70949336
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:13 schreef realbase het volgende:
persoonlijk vond ik livingstone beter maar maybe ook omdat ik 50% korting kreeg.. zat toen echt voor een habbekrats ( ook vanwege dollar prijs ) in curacao.
Ik vond Livingstone er persoonlijk weer wat minder
Chogogo vond ik de mooiste van die 3 in die hoek van Jan Thiel.

Wanneer ga je Falco?
pi_70949416
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik vond Livingstone er persoonlijk weer wat minder
Chogogo vond ik de mooiste van die 3 in die hoek van Jan Thiel.

Wanneer ga je Falco?
10 augustus:D,, ga jij ook ?
pi_70949719
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:35 schreef falco18 het volgende:

[..]

10 augustus:D,, ga jij ook ?
Ja, van 19 t/m 29 augustus.
Maar eerst volgende week 2 weekjes Spanje
pi_70958517
We kunnen straks gewoon nog een meet houden haha...Ik zit er van 3 t/m 16 augustus!
Live to ride, ride with your heart
pi_70958533
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:01 schreef Boost het volgende:
We kunnen straks gewoon nog een meet houden haha...Ik zit er van 3 t/m 16 augustus!

Waar zit je:P?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:03:05 #215
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70958547
quote:
Ben ik vorig jaar geweest...en volgend jaar weer.

Zwembad ik te klein en het restaurant te duur, maar de huisjes zijn schitterend.
Ook is het park zo aangelegd dat je nauwelijks merkt dat je buren hebt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_70958618
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ben ik vorig jaar geweest...en volgend jaar weer.

Zwembad ik te klein en het restaurant te duur, maar de huisjes zijn schitterend.
Ook is het park zo aangelegd dat je nauwelijks merkt dat je buren hebt.

Ach ja,, het zwembad is klein, maar het zit vlak bij het strand gelukkig ::)
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:12:16 #217
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_70958740
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:07 schreef falco18 het volgende:

[..]

Ach ja,, het zwembad is klein, maar het zit vlak bij het strand gelukkig ::)
Wij hebben een huurauto en rijden gewoon een stukje naar andere stranden. Dat strand onderaan Papagayo is me te poppiejoppie.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_70958772
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:02 schreef falco18 het volgende:

[..]

Waar zit je:P?
In Willemstad in het oude V/d Valk hotel (plaza oid). Wisselende reacties gehoord op dat hotel, maar ja...zoveel tijd brengen we er toch niet door...
Live to ride, ride with your heart
pi_70959017
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ben ik vorig jaar geweest...en volgend jaar weer.

Zwembad ik te klein en het restaurant te duur, maar de huisjes zijn schitterend.
Ook is het park zo aangelegd dat je nauwelijks merkt dat je buren hebt.
Het Zwembad op het park boeit niet. Daar zit nooit iemand in omdat het strand zo dichtbij is.
pi_71142218
En even een kickje omhoog!

Nog twee weken en dan is het eindelijk zover !!
Live to ride, ride with your heart
pi_71149788
Nog 7 dagen
pi_71150669
Nog 95 dagen...
pi_71151560
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er mensen hier die al in de nieuwe appartementen van Lions Dive hebben gezeten?
Aan het zwembad?
Wij hebben daar begin juni gezeten. Die appartementen zijn echt de bomb, groot, luxe en zwaar relaxt
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_71156532
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:38 schreef PatrickD het volgende:

[..]

Aan het zwembad?
Wij hebben daar begin juni gezeten. Die appartementen zijn echt de bomb, groot, luxe en zwaar relaxt
Ja die ja. Hebben ze allemaal zeezicht? En heb je er toevallig foto's van?
pi_71173790
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:38 schreef PatrickD het volgende:

[..]

Aan het zwembad?
Wij hebben daar begin juni gezeten. Die appartementen zijn echt de bomb, groot, luxe en zwaar relaxt
En hoe was het in Curacao...wat zijn de echte aanraders om iig te doen, waar kun je lekker stappen etc...
Live to ride, ride with your heart
pi_71176429
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 11:26 schreef Boost het volgende:

[..]

En hoe was het in Curacao...wat zijn de echte aanraders om iig te doen, waar kun je lekker stappen etc...
Voor wat ik gezien heb hebben ze allemaal zeezicht. De ene wat beter dan de ander, maar je kunt overal wel op zee uitkijken.

Mambo beach is erg relaxt. Kun je goed eten, pilsje halen en op dinsdag naar de movies op het strand (wel reserveren). Verder zijn wij vooral naar de kleine baaitjes geweest om te snorkelen en hebben we niet echt de grote dingen opgezocht. Jan Thiel is mooi (Zanzibar) en de stranden van grote en kleine Knip. Eten bij Jaanchi en het nationale park aan de noord kust zijn ook aan te raden.
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_71190026
tvp
pi_71190409
In februari op curacao geweest. Zaten bij een redelijk nieuw appartementenpark: Morena Resort.
Voordeel: Mooi nieuw huisje met veranda en hangmat.
Nadeel: weinig mensen, weinig te doen in de buurt en in het park

Vind de strandjes in curacao wel relaxed. Muziek etc.

Ook bij grote en kleine knip geweest. Bij Jaanchi gegeten (aardige eigenaar, lopende menukaart) en van die 15m hoge rots afgepsrong bij zo'n strandje
pi_71867664
Nog 3 weken en dan zit ik eindelijk ook op Curacao, eindelijk vakantie!

Misschien dat iemand het weet, vriend van me vroeg of ik wou rondkijken voor een iPhone daar, waarop ik de opmerking gaf van dat die daar wel niet te verkrijgen zullen zijn. Of zal dit toch zo zijn?
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:59:45 #230
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_71867734
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:55 schreef Professional het volgende:
Nog 3 weken en dan zit ik eindelijk ook op Curacao, eindelijk vakantie!

Misschien dat iemand het weet, vriend van me vroeg of ik wou rondkijken voor een iPhone daar, waarop ik de opmerking gaf van dat die daar wel niet te verkrijgen zullen zijn. Of zal dit toch zo zijn?
Voor de Iphone zou ik hier kijken

http://www.antillen-curac(...)erworld-curacao.html

En heel veel plezier daar Ik wil ook weer terug !!
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_71868382
Dankjewel voor de tip, hoe zal de prijsvergelijking zijn, normale NL of US prijzen?
Had echt verwacht dat ze de iPhone daar niet zouden hebben.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:51:28 #232
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71868766
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:34 schreef Professional het volgende:
Dankjewel voor de tip, hoe zal de prijsvergelijking zijn, normale NL of US prijzen?
Had echt verwacht dat ze de iPhone daar niet zouden hebben.
Waarom had je dat verwacht?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_71869118
Omdat ik nu eigenlijk verplicht wordt om dat ding daar te kopen voor hem.
Nee, ene kant wel verwacht omdat het toch een vakantieoord is en niet alleen de inwoners maar ook vakantiegangers geinteresseerd zijn in een iPhone.
pi_71914589
quote:
Stormwaarschuwing voor Nederlandse Antillen

Het bestuur van de Nederlandse Antillen heeft een waarschuwing doen uitgaan voor de tropische storm Ana. De stormwind zou oprukken in de richting van de eilanden Sint Maarten, Saba en Sint Eustatius.

Dat meldde het Amerikaanse Nationaal Orkaancentrum NHC in Florida gisteravond (Nederlandse tijd). Ana, de eerste storm van het orkaanseizoen, heeft snelheden bereikt van bijna 65 kilometer per uur. De verwachting is dat de intensiteit toeneemt.
Gaan we daar op Curacao ook wat van merken?
pi_71914814
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 09:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gaan we daar op Curacao ook wat van merken?
ja en nee.

We zullen hooguit wat onweer zien, maar bij ons heb je grote kans dat het windstil wordt aangezien de orkanen de wind wegnemen. (helaas).
pi_71932180
Nog 1,5week en ik zit er!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_71942460
Ik nog 2,5 week, collega van me is vandaag vertrokken. Belde me gisteren op over die storm. Hij zou wat laten weten als hij er iets van meekreeg.
pi_71942755
Nog 6 maanden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_71973326
Wij zijn ook weer terug. Het was echt super!
pi_71974089
Die storm ziet er niet lekker uit, zou die in de buurt gaan komen?
pi_71978748
Vlieg volgende week voor twee weken naar Curacao Sta echt te springen want ik ben al iets van drie jaar niet meer op vakantie geweest. Heb hier al een beetje rond zitten kijken naar leuke dingen... Mambo Beach en Zanzibar enzo lijkt me erg leuk. Volgens mij zit ik ook vlak bij die Jan Thiel baai, dus dat is allemaal lekker in de buurt. Ga ook zeker wakeboarden en als het kan ook snorkelen, maar daarnaast zoek ik eik ook een beetje leuke tenten waar je 's nachts uit kan gaan... of leeft dat daar niet zo? En ook zoek ik nog een goedkope autoverhuur. Iemand nog tips?
pi_71984727
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:50 schreef Professional het volgende:
Die storm ziet er niet lekker uit, zou die in de buurt gaan komen?
Als je op deze site even op Ana inzoomt, zie je dat hij lang niet in de buurt van Curaçao komt... En dan nog is het eigenlijk alleen maar een tropische depressie, dus niets om je heel erg druk om te maken.
pi_72003179
Ik zit in Marriot Resort, en je leest veel over de Hook`s Hut. Moet best aangenaam zijn daar.
pi_72006186
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:20 schreef Professional het volgende:
Ik zit in Marriot Resort, en je leest veel over de Hook`s Hut. Moet best aangenaam zijn daar.
Hook's Hut is wel leuk ja, ik heb er ook regelmatig gezeten.

Vond het altijd wel een leuke plek om 's middags nog even snel een strandje mee te pakken, of er 's avonds wat te gaan drinken ofzo. Ik zat er op loopafstand vandaan, dus als ik geen zin had ver te moeten rijden werd het Hook's.
pi_72016844
Binnenkort ga ik voor stage naar Curacao. Ik vlieg met de KLM en mag 25 kg gratis bagage meenemen (gewichtsconcept). Nu krijg ik natuurlijk nooit 25 kg aan kleren in 1 koffer dus vroeg ik me af of je gewoon 25 kg verdeeld over meerdere koffers mag stoppen zonder extra kosten. Iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_72022153
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:48 schreef Downburstx het volgende:
Binnenkort ga ik voor stage naar Curacao. Ik vlieg met de KLM en mag 25 kg gratis bagage meenemen (gewichtsconcept). Nu krijg ik natuurlijk nooit 25 kg aan kleren in 1 koffer dus vroeg ik me af of je gewoon 25 kg verdeeld over meerdere koffers mag stoppen zonder extra kosten. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Kan prima hoor. Er is een maximum gewicht, geen maximum aantal koffers.

Ik had zelf twee grote koffers van bij elkaar 27 kilo bij me (als ruimbagage), plus nog een grote sporttas en een flinke laptoptas als handbagage. Overigens vloog ik wel met Martinair, maar ik denk dat het bij KLM niet anders is.
pi_72025380
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:20 schreef Professional het volgende:
Ik zit in Marriot Resort, en je leest veel over de Hook`s Hut. Moet best aangenaam zijn daar.
Je kunt daar echt lekker eten. Wij zaten er naast in het Hilton hotel.
pi_72335861
Nog 3 dagen en dan eindelijk weg!
pi_72336141
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:20 schreef Professional het volgende:
Ik zit in Marriot Resort, en je leest veel over de Hook`s Hut. Moet best aangenaam zijn daar.
Hook's Hut is best leuk voor een drankje, maar het eten is gewoon slecht.

De kleine wereld is een goed restaurant (http://www.dekleinewereld.an/). En bij Zuikertuintje zitten een paar goede, bv. http://asiadecuba.curacaoplaza.com/ of http://www.grandcafe-de-heeren.com/About_us.htm

En natuurlijk de Gouverneur in Willemstad, http://www.de-gouverneur.com/index.html

pi_72336369
Dat zijn nog eens aardige tips, heb ze meteen even genoteerd. Merci!
pi_72338819
Om te eten is de fish market bij Mambo (elke donderdag, vrijdag en zaterdag) ook een aanrader trouwens, als je van vis houdt tenminste.
pi_72339241
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
Vlieg volgende week voor twee weken naar Curacao Sta echt te springen want ik ben al iets van drie jaar niet meer op vakantie geweest. Heb hier al een beetje rond zitten kijken naar leuke dingen... Mambo Beach en Zanzibar enzo lijkt me erg leuk. Volgens mij zit ik ook vlak bij die Jan Thiel baai, dus dat is allemaal lekker in de buurt. Ga ook zeker wakeboarden en als het kan ook snorkelen, maar daarnaast zoek ik eik ook een beetje leuke tenten waar je 's nachts uit kan gaan... of leeft dat daar niet zo? En ook zoek ik nog een goedkope autoverhuur. Iemand nog tips?
Uitgaan doe je op Mambo Beach. En bij Wet & Wild op Mambo Beach.
Je moet bij je hotel even om de K-pasa vragen, dat is een foldertje waar in precies staat wat er op welke dag waar te doen is en wanneer het waar happy hour is. Je hebt ook nog club Cinqo, de Boot, TMF cafe, etc. maar voor alles is er een vaste dag. Volgens mij zaterdag Mambo, zondag Wet & Wild, woensdag
TMF cafe (wat trouwens echt verschrikkelijk is). Dus het uitgaan leeft daar zeker wel.

Goedkoop een auto huren doe je bij http://www.blueskieshelicopters.com/
Je rijdt dan wel met reclame, maar het is echt een stuk goedkoper dan andere verhuurders en het zijn prima autootjes.

Veel plezier!
pi_72340296
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:30 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Uitgaan doe je op Mambo Beach. En bij Wet & Wild op Mambo Beach.
Je moet bij je hotel even om de K-pasa vragen, dat is een foldertje waar in precies staat wat er op welke dag waar te doen is en wanneer het waar happy hour is. Je hebt ook nog club Cinqo, de Boot, TMF cafe, etc. maar voor alles is er een vaste dag. Volgens mij zaterdag Mambo, zondag Wet & Wild, woensdag
TMF cafe (wat trouwens echt verschrikkelijk is). Dus het uitgaan leeft daar zeker wel.

Goedkoop een auto huren doe je bij http://www.blueskieshelicopters.com/
Je rijdt dan wel met reclame, maar het is echt een stuk goedkoper dan andere verhuurders en het zijn prima autootjes.

Veel plezier!
Juist niet de Kpasa volgen, ja als je tussen al het klootjesvolk en alle toeristen tegerlijk wilt zitten, maar blijf dan thuis .
Een keertje Mambo (op zondag ) ok, maar ga gerust eens erop uit om wat leuke plekjes te vinden.
Flikker wat Polars in je kofferbak en rijdt naar een mooie plek aan de kust, flikker je radio aan en je hebt een wereldavond.
pi_72340460
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:15 schreef Omniej het volgende:
Om te eten is de fish market bij Mambo (elke donderdag, vrijdag en zaterdag) ook een aanrader trouwens, als je van vis houdt tenminste.
Wij hebben er van de week gegeten maar ik vond het eten erg slecht. Mijn vriendin en mijn zusje hebben allebei gegeten van de fish market maar ze konden allebei het verschil tussen tong en bijvoorbeeld baars niet proeven. De vriend van mijn moeder had een gegrild stuk vlees maar die heeft hij zelfs teruggegeven omdat het gewoon aangebrand smaakte. Ik heb er ook een klein stukje van geproefd maar het was gewoon smerig. Het leek net of dat je op houtskool aan het kauwen was.

Als je echt lekker vis wilt eten dan moet je bij Nemo zijn. Al is dat wel een stukje duurder.
pi_72341876
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Juist niet de Kpasa volgen, ja als je tussen al het klootjesvolk en alle toeristen tegerlijk wilt zitten, maar blijf dan thuis .
Een keertje Mambo (op zondag ) ok, maar ga gerust eens erop uit om wat leuke plekjes te vinden.
Flikker wat Polars in je kofferbak en rijdt naar een mooie plek aan de kust, flikker je radio aan en je hebt een wereldavond.
Het ging over uitgaan he, niet over drinken op verlaten plekjes.
pi_72342534
Ik ga over 9 weken weer
Die "Polar" gebouwtjes zijn dat gewoon bier verkooppunten of zo?
pi_72343086
Polar biertjes zullen wel goed smaken, ook een van de redenen dat we gaan.

En die TMF onzin gaan we toch niet bezoeken, die tijd hebben we gehad!
pi_72345353
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:30 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Uitgaan doe je op Mambo Beach. En bij Wet & Wild op Mambo Beach.
Je moet bij je hotel even om de K-pasa vragen, dat is een foldertje waar in precies staat wat er op welke dag waar te doen is en wanneer het waar happy hour is. Je hebt ook nog club Cinqo, de Boot, TMF cafe, etc. maar voor alles is er een vaste dag. Volgens mij zaterdag Mambo, zondag Wet & Wild, woensdag
TMF cafe (wat trouwens echt verschrikkelijk is). Dus het uitgaan leeft daar zeker wel.

Goedkoop een auto huren doe je bij http://www.blueskieshelicopters.com/
Je rijdt dan wel met reclame, maar het is echt een stuk goedkoper dan andere verhuurders en het zijn prima autootjes.

Veel plezier!
Ben van het weekend om Mambo geweest, maar wet & wild moet nog komen. Het TMF cafe zal je mij niet snel zien, maar van de week waren we bij Hook's Hut en dat was wel erg leuk. Een auto heb ik uiteindelijk bij een lokale verhuurder geregeld voor 50 gulden per dag, dus dat valt wel mee.

Overigens kan ik restaurant De Tropen ook erg aanbevelen als dat nog niet genoemd is. Is vrij goedkoop maar wel erg goed.
pi_72346926
De leukste plekken zijn op donderdag Cinco, af en toe op vrijdag een bekend iemand op mambo (vrijdag alain clark en guus meeuwis, najib amhali en de partysquad staan ook nog op het programma), zaterdag mambo maar wet and wild is ook wel te doen en zondag wet and wild. Deze 2 zitten 50 meter van elkaar af waar je gewoon via het strand naar toe kan lopen.
En bij Asia de Cuba ben ik nog niet geweest maar dat is meestal op vrijdag the place to be.

Cinco na 10 uur: 5 gulden
Mambo vrijdag met bekend persoon (30-35 gulden voorverkoop, verschilt).
Mambo en wet and wild rest van de keren gratis.
pi_72350462
En wie is komende vrijdag dan daar?
pi_72352275
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 14:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wij hebben er van de week gegeten maar ik vond het eten erg slecht. Mijn vriendin en mijn zusje hebben allebei gegeten van de fish market maar ze konden allebei het verschil tussen tong en bijvoorbeeld baars niet proeven. De vriend van mijn moeder had een gegrild stuk vlees maar die heeft hij zelfs teruggegeven omdat het gewoon aangebrand smaakte. Ik heb er ook een klein stukje van geproefd maar het was gewoon smerig. Het leek net of dat je op houtskool aan het kauwen was.

Als je echt lekker vis wilt eten dan moet je bij Nemo zijn. Al is dat wel een stukje duurder.
Hm, gek.

Ik heb er twee keer gegeten (een keer 'normaal' en de tweede keer fish market) en beide keren heb ik er prima gegeten... Vooral de fish market is mij en m'n tafelgenoten juist meer dan prima bevallen. Het normale eten is er niet zo bijzonder, maar goed, daarom raadde ik ook alleen de fish market aan.

Mooi van die fish market vond ik ook wel dat je in principe van alle soorten vis kunt proeven; normaal gesproken smaakt vis voor mij gewoon als vis, maar als je verschillende soorten bij elkaar hebt liggen ga je de verschillen ineens proeven.

Maar goed, blijkbaar verschilt die kwaliteit nog wel 'ns dan.
pi_72352630
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:40 schreef Professional het volgende:
En wie is komende vrijdag dan daar?
excuus beetje onduidelijk. Maar vrijdag is Alain Clark er.
http://www.mambocuracao.com/?#/evenementen/
pi_72359995
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:43 schreef cw2cu het volgende:

[..]

excuus beetje onduidelijk. Maar vrijdag is Alain Clark er.
http://www.mambocuracao.com/?#/evenementen/
Damn heb ik weer...
pi_72362997
Inderdaad, ik ook. Misschien kom ik wel niet verder dan de hotelbar.
  Admin zaterdag 5 september 2009 @ 17:56:16 #265
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72465952
Was druk bij Mambo gisteren. Gelukkig zaten wij gewoon bij Wet & Wild.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 5 september 2009 @ 18:45:17 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72467094
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:17 schreef loowie het volgende:
Ik ga over 9 weken weer
Die "Polar" gebouwtjes zijn dat gewoon bier verkooppunten of zo?
Snacks zijn dat. Die verkopen inderdaad bier, maar ook andere zooi. Waar we in Nederland uithangborden van biermerken aan de kroegen hebben, verven ze hier het gebouw Polar-blauw of Amstel-rood.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_72520100
Meeste sneks verkopen echt alles, ook maaltijden voor 10gulden, goedkoop en lekker.

Goed, vrijdag geen Mambo geweest, en wordt vanochtend alweer gek van altijd geouwehoer over Alain Clark op Dolfijn. Zaterdag was het wel een leuk feestje bij Wet&Wild en Mambo!

Oh, en gister voor het eerst naar Grote Knip geweest, zeker een aanradertje! Oh, en eten bij Pleincafe Wilhelmina is imho ook goed te doen. Vergeet dan niet de daghap te nemen en om een stempelkaart te vragen.

@Breuls, ik zag dat je had lopen wakeboarden, waar kan dat?

[ Bericht 10% gewijzigd door WarPuppy op 07-09-2009 15:37:22 ]
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_72523592
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:27 schreef WarPuppy het volgende:
Oh, en eten bij Pleincafe Wilhelmina is imho ook goed te doen.
Klopt idd. Kost geen drol en het is best fatsoenlijk eten.

Voor wakeboarden zul je wel in de buurt van 't Spaanse Water moeten zijn. Edit: heb het zelf niet gedaan, maar weet wel dat het daar kan. Veel specifieker kan ik dus niet zijn.
  Admin maandag 7 september 2009 @ 17:46:16 #269
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72524366
quote:
Op maandag 7 september 2009 15:27 schreef WarPuppy het volgende:
Meeste sneks verkopen echt alles, ook maaltijden voor 10gulden, goedkoop en lekker.

Goed, vrijdag geen Mambo geweest, en wordt vanochtend alweer gek van altijd geouwehoer over Alain Clark op Dolfijn. Zaterdag was het wel een leuk feestje bij Wet&Wild en Mambo!
Vrijdag en zondag moet je bij W&W zijn, zaterdag bij Zanzibar. Maar da's mijn eigen voorkeur natuurlijk.
quote:
Oh, en gister voor het eerst naar Grote Knip geweest, zeker een aanradertje! Oh, en eten bij Pleincafe Wilhelmina is imho ook goed te doen. Vergeet dan niet de daghap te nemen en om een stempelkaart te vragen.
Daarnaast zit de Buren, die hebben bijzonder goed voer. Wel iets duurder. Wij zitten er over een half uurtje ook weer voor de lunch.
quote:
@Breuls, ik zag dat je had lopen wakeboarden, waar kan dat?
Spaanse water. Wij wakeboarden bij Cat Sailing Curacao, maar er zijn diverse bedrijven waarbij het kan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_72540415
nu zit ik hier al 5 weken maar ik was nog nooit bij wet and wild op zondag geweest tot gister.
Duidelijk een aanrader!!

Zondagmiddag op het strand van Mambo, dan happy hour 5-6 (gister met frans duijts en dré hazes die een muziekclip opnamen) en dan van 6-7 bij wet and wild happy hour.
  Admin zaterdag 12 september 2009 @ 18:51:21 #271
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72679355
Zijn er vanavond nog FOK!kers bij Zanzibar?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_72680890
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:51 schreef Breuls het volgende:
Zijn er vanavond nog FOK!kers bij Zanzibar?
Deze niet helaas
pi_72682718
Gister terug gekomen van 2 weekjes Curacao . 4 uur vertraging op Hato , kapotte startmotor...

Zon, zee, strand, 2 duikbrevetten gehaald, wakeboarden, chillen, lekker eten (elke dag ergens anders ), heerlijk

ik zie dit topic nu pas
Have fun...
  Admin zaterdag 12 september 2009 @ 23:34:44 #274
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72687370
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Deze niet helaas
En wiens fout is dat
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:43 schreef Handschoen het volgende:
Gister terug gekomen van 2 weekjes Curacao . 4 uur vertraging op Hato , kapotte startmotor...
Ah, KLM. Jij zat in hetzelfde toestel als een bekende van mij.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_72689544
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:34 schreef Breuls het volgende:

[..]

En wiens fout is dat
[..]

Ah, KLM. Jij zat in hetzelfde toestel als een bekende van mij.
en van mij hehe!
Die motor moest van bonaire overgevlogen worden hoorde ik.
pi_72689566
Wees blij met 4 uur vertraging! Ik ben vorige week terug gekomen en ik had 26 uur vertraging met de KLM. De onderdelen moesten vanaf Schiphol via Bonaire overgevlogen worden. De KLM kan een dikke claim verwachten.
pi_72691290
quote:
Op zondag 13 september 2009 01:15 schreef cw2cu het volgende:

[..]

en van mij hehe!
Die motor moest van bonaire overgevlogen worden hoorde ik.
Inderdaad, die ja . Originele vertrektijd 17:35, we zaten denk ik om kwart over 10 in de lucht...

Vond het niet erg langzaam om een startmotor te wisselen voor ééntje die overgevlogen moet worden. kreeg een broodje kroket en een biertje, vond het wel prima.

Alleen beetje jammer dat toen ik met de trein vanaf Schuilhol bij Den Haag aankwam dat we de trein uit moesten, vanwege een stroomstoring bij Rotterdam .
Have fun...
pi_72851809
Mensen nog vanavond naar Cinco? Vorige keer te hard weggezweet daar...
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  Admin donderdag 17 september 2009 @ 20:25:06 #279
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72852093
Morgen 7AM werken, dus nee.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 17 september 2009 @ 23:45:31 #280
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_72861971
Oh, toch wel, hoor ik net, maar dan voor het eten.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_72875231
Ik wil terug
Ik heb me nergens zo thuis gevoeld als op Curacao.
pi_72922336
Al wat mensen bij Moon geweest? www.mooncuracao.com
Wat een te chille plek daar.
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_72923489
Ben bij Moon wel 'ns een paar keer wat gaan drinken, wel een leuke tent op zich. De locatie vind ik niet zo heel erg briljant overigens, maar ze hebben 't wel mooi gemaakt.
pi_72946267
quote:
Op zondag 20 september 2009 01:17 schreef WarPuppy het volgende:
Al wat mensen bij Moon geweest? www.mooncuracao.com
Wat een te chille plek daar.
Hoor wel positieve verhalen... (Behalve die van de rekening achteraf )
Have fun...
pi_73613355
Kickje, iemand ervaring met de Dolphin Academy? We vertrekken volgende week vrijdag met vrienden naar Curacao. Zij willen graag met dolfijnen zwemmen. Wij (mijn vrouw en ik) hebben dit echter vorig jaar al in Florida gedaan en hoeven dus niet per se.

Kunnen wij op dat moment daar in zee zwemmen o.id.? Ik kan er op hun site niets over vinden. Of raden jullie de Dolphin Academy helemaal af?

[ Bericht 0% gewijzigd door loowie op 12-10-2009 16:06:31 ]
pi_73613749
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef loowie het volgende:
Kickje, iemand ervaring met de Dolphin Academy? We vertrekken volgende week vrijdag met vrienden naar Curacao. Zij willen graag met dolfijnen zwemmen. Wij (mijn vrouw en ik) hebben dit echter vorig jaar al in Florida gedaan en hoeven dus niet per se.

Kunnen wij op dat moment daar in zee zwemmen o.id.? Ik kan er op hun site niets over vinden. Of raden jullie de Dolphin Academy helemaal af?
Ja hoor geen probleem. Je zwemt daar gewoon in de zee hetgeen is afgeschermd met grote rotsblokken. En ze zijn erg goed voor de dolfijnen ondanks dat negatieve gedoe enige tijd geleden het nieuws.
pi_73614592
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:57 schreef loowie het volgende:
Kickje, iemand ervaring met de Dolphin Academy? We vertrekken volgende week vrijdag met vrienden naar Curacao. Zij willen graag met dolfijnen zwemmen. Wij (mijn vrouw en ik) hebben dit echter vorig jaar al in Florida gedaan en hoeven dus niet per se.

Kunnen wij op dat moment daar in zee zwemmen o.id.? Ik kan er op hun site niets over vinden. Of raden jullie de Dolphin Academy helemaal af?
Zwemmen is super (zie FB ). Kost wel aardig wat volgens mij om maar eventjes in het water te liggen. Je zwemt wel in een afgeschermt gedeelte wat in verbinding staat met de zee, dus echt in de 'open' zee lig je niet.

Ze zijn zeker goed voor de dieren daarzo. Mijn zus heeft daar 3 jaar als dolfijnentrainster gewerkt en die beaamt me dit ook.
Have fun...
pi_73614772
Ah mooi. Dan kunnen ze de reservering bevestigen.
pi_73617757
ik heb dat ook gedaan.
dolfijn annie had ik en nog 1 e dan zat ik in een groepje van 6 mensen ofzo.
was zo leuk
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_73649949
Ah, vrijdag tentamen en s'avond's Damaru!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_73651830
Wellicht ga ik over een jaar stage lopen op Curacao.
Wat zijn een beetje de ticketprijzen waar ik rekening mee moet houden?
Ow en ik ben best bereid om evt. ergens een paar uur stop-over te hebben als dat flink scheelt.
Lawa mena hau lala!
pi_73652506
Ik heb begin dit jaar met Martinair gevlogen en vlieg nu met Arke en betaal voor beide ongeveer ¤ 600,- per (retour) ticket. (economy).

Het scheelt echter vaak wel of je vroeg boekt of niet. De prijzen fluctueren nog wel eens.
pi_73652593
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:46 schreef Rubstah het volgende:
Wellicht ga ik over een jaar stage lopen op Curacao.
Wat zijn een beetje de ticketprijzen waar ik rekening mee moet houden?
Ow en ik ben best bereid om evt. ergens een paar uur stop-over te hebben als dat flink scheelt.
Ticketprijzen, tja... Dat is afhankelijk natuurlijk van wanneer je precies gaat en of je het geluk hebt dat er toevallig een aanbieding loopt o.i.d., maar met iets tussen de 500 en 700 euro zou ik rekening houden.

Volgens mij is KLM erg duur als je voor langer dan 3 maanden gaat (dat was in ieder geval zo toen ik erheen ging) en dan is Martinair dus een stuk goedkoper. Vaak heb je met Martinair wel een tussenstop van een uur op Aruba.
pi_73652638
KLM = 568 euro
Martinair = 527 euro
Arke = 469 euro

Je moet dan wel een klein beetje flexibel zijn.
pi_73652887
Ligt aan het moment waarop je gaat. Mijn zusje vloog 6 weken eerder als mij. Ik betaalde ¤540 en zij meer dan ¤1000,-
Have fun...
pi_73804099
tvp
pi_74015701
Tvp maar ook wat vragen:

Weet iemand (heb het eerder voorbij zien komen in het topic, maar hoe ik dit online zou moeten doen?)

Om eerst een paar dagen te verblijven in Curacao en vervolgens naar Aruba, en om dan vanaf Aruba weer terug te vliegen naar A'dam.

Is het mogelijk om de ABC eilanden in 16 dagen te doen? Als ik zou willen boeken, dan denk ik dat het verstandigst is om de hotel en tickets apart te boeken? Arkefly ofzo?

Of toch maar beter om alles in 1 keer te regelen en lekker genieten van de vakantie?

Ik wilde vertrekken rond 8 nov tot 24 nov. samen met een vriendin van mij.

Tickets kosten in deze periode 600-700 retour.

Bedankt voor jullie tips hierover.
I pwn u!
pi_74078592
we gaan half februari weer voor 4 weken naar curacao. we huren altijd een auto, zodat we eigenlijk te weinig lichaamsbeweging krijgen, andere vakanties en thuis lopen we veel, maar ik vind curacao niet echt een wandeleiland.
we zijn van plan om dan iedere avond een sportschool te gaan bezoeken. tips?
pi_74078658
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 15:02 schreef lies1947 het volgende:
we gaan half februari weer voor 4 weken naar curacao. we huren altijd een auto, zodat we eigenlijk te weinig lichaamsbeweging krijgen, andere vakanties en thuis lopen we veel, maar ik vind curacao niet echt een wandeleiland.
we zijn van plan om dan iedere avond een sportschool te gaan bezoeken. tips?
Bij Lions Dive zit een sportschool waar je gratis gebruik van kan maken als je daar op het resort zit.
  Admin maandag 26 oktober 2009 @ 15:29:03 #300
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_74079462
Je kunt ook elke dag een stuk gaan zwemmen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 26 oktober 2009 @ 16:19:34 #301
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_74081268
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 15:26 schreef weasel85 het volgende:
Tvp maar ook wat vragen:

Weet iemand (heb het eerder voorbij zien komen in het topic, maar hoe ik dit online zou moeten doen?)

Om eerst een paar dagen te verblijven in Curacao en vervolgens naar Aruba, en om dan vanaf Aruba weer terug te vliegen naar A'dam.

Is het mogelijk om de ABC eilanden in 16 dagen te doen? Als ik zou willen boeken, dan denk ik dat het verstandigst is om de hotel en tickets apart te boeken? Arkefly ofzo?

Of toch maar beter om alles in 1 keer te regelen en lekker genieten van de vakantie?

Ik wilde vertrekken rond 8 nov tot 24 nov. samen met een vriendin van mij.

Tickets kosten in deze periode 600-700 retour.

Bedankt voor jullie tips hierover.
Ik heb vorige maand in 21 dagen 5 eilanden aangedaan en ik had precies genoeg tijd op elk eiland.
Zijn begonnen met 5 dagen Curacao, toen 5 dagen Sint Maarten met daarin 1 dagtocht naar Saba, 5 dagen Bonaire en afgesloten met 6 dagen Aruba.
Op elk eiland genoeg gezien en ook voor relaxen was voldoende tijd.
Wij hebben alles zelf los geboekt, en je maakt het zo duur als jezelf wil.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')