abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_225968
Big Brother is voor ons - The Mental Twins - een enorme 'verslaving' geworden. Prachtig natuurlijk om te zien hoe de bewoners op elkaar reageren. Enige conflicten lijken al aardig te zijn ontstaan. Veronica meent hierbij aardig de vinger in de pap te moeten hebben; als voobeeld de twee nieuwe ' meiden' die er zo nodig in moesten en waarvan heel Nederland al wist dat zij er dan ook weer net zo rap uit zouden vliegen! Nu schijnt het zo te zijn dat Veronica ook al met het beeldmateriaal aan het knoeien is geslagen; de laatste DBK-stream van Maurice bijvoorbeeld lijkt daarbij al weken oud te zijn. Hoe komt het dat deze beste jongen ineens drie a vier centimeter korter haar heeft? Nu ja, die scene leek hun goed uit te komen bij het enigszins ontstane conflict tussen Bart en Maurice. Waar wij ons mateloos aan ergeren is die commercie die daar om heen hangt; continue de schreeuw van Veronica om maar te bellen, vééél te bellen. Vaak is hierbij niet goed genoeg!
Is het niet een goede zet om die op centen beluste Veronica te boycotten door eens niet zo met die verschikkelijke commercie mee te gaan? Uiteindelijk zijn het toch de bewoners die als eerste hun zet moeten doen in het kiezen van een medebewoner, die vervolgens het BB-huis zal moeten verlaten. Wie er uiteindelijk als laatste overblijft, dat zien we vervolgens wel aan het eind van het jaar...
Geluk zit in jezelf, dus laat al dat materiaal maar eens los!
  dinsdag 30 november 1999 @ 11:05:00 #2
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_225969
Lijkt me een goed plan mental maar heb je enig idee hoe je die 1 tot 2 miljoen kijkers gaat benaderen?

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_225970
Hi Badgirl,

Hoe we die hopen te bereiken? Misschien door te hopen dat velen dit forum zullen bereiken.

Geluk zit in jezelf, dus laat al dat materiaal maar eens los!
pi_225971

Het verbaast mij iedere keer weer dat er zo vaak gejammerd wordt over de commercie die er in en rond BB gemaakt wordt. Niemand heeft het over de commercie in het algemeen en dat terwijl alle andere soaps vol staan met dezelfde commercie en als het even mogelijk is vind je die commercie ook bij andere programma’s terug. Alleen de populariteit van BB maakt ook de commercie heftiger, maar er is niets nieuws onder de zon.

  dinsdag 30 november 1999 @ 11:14:00 #5
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_225972
quote:
op 11-30-1999 om 11:05 AM schreef BadGirl het volgende: (...)heb je enig idee hoe je die 1 tot 2 miljoen kijkers gaat benaderen?
Wel, hij zou om te beginnen de FOK! protest banner op zijn ( overigens heel fraaie-) website kunnen plaatsen.

Haalt gelijk bij rechter.
  dinsdag 30 november 1999 @ 11:19:00 #6
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_225973
Hi Mental,

Dat snap ik alleen is hopen geen boycotten.
Dan moeten we het nu gaan hebben over het aantal Internetgebruikers in Nederland, (uit onderzoek van Initiative Media(eind juni 1999), de Cyberscan, blijkt dat 32% van de gebruik maakt van het Internet) en dan daarvan weer de hoeveelheid BB-kijkers (10 procent van de Nederlandse bevolking als je uitgaat van 1,5 miljoen), dan hou je weinig over hoor. Nu is het wel zo dat gebleken is dat veel Internetters zelden naar TV kijken maar wel veelvuldig naar BB kijken.
Maar toch, dan moet je nog maar hopen dat diezelfde groepering op de hoogte is van het bestaan van deze site (kijk naar de hoeveelheid ingelogden).

Er moet dus echt wel wat uit de kast worden getrokken om een voo-boycot te bewerkstelligen.....

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_225974
Eh ja, Veronica beschuldigen van commerciëel gedrag. Ik weet niet goed wat ik daarmee aanmoet hoor. De laatste keer dat ik oplette was Veronica uit het publieke bestel gestapt om een commerciële zender te worden. Sterker nog, Veronica ging in het begin als commerciële zender bijna kopje onder omdat ze niet commerciëel genoeg waren. Als ik nou pakweg in de raad van bestuur van Veronica of HMG zou zitten zou ik zeer verguld zijn met het 'verwijt' van commercialiteit.
Ook met het oproepen tot een boycot kan ik niet zo heel veel. Wat is precies de bedoeling? Dat niemand meer naar Big Brother kijkt en Veronica het programma voortijdig uit het schema haalt omdat de kijkcijfers dramatisch achteruit gaan?
Laten we wel wezen mensen, met onze BB c.q. FF verslaving zijn wij net zo goed deel van de hype en het commerciële uitbuitingscomplex rond Big Brother als pakweg Hummie. En wat die stemlijn betreft, daar bel je natuurlijk niet naar, tenzij je bij het deel van de Nederlandse bevolking hoort dat maar niet begrijpt dat de vragen bij call TV 's nachts opzettelijk zo makkelijk zijn. Heeft niks te maken met verzet tegen commercie, maar alles met je gezonde verstand gebruiken.
pi_225975
Hiz schreef:'En wat die stemlijn betreft, daar bel je natuurlijk niet naar, tenzij je bij het deel van de Nederlandse bevolking hoort dat maar niet begrijpt dat de vragen bij call TV 's nachts opzettelijk zo makkelijk zijn'

Shit man, daar ben ik weer een illusie armer Ik dacht altijd dat ik als echt nachtmens 's nachts slimmer was

Overigens ben ik het al weer helemaal met HiZ eens. Niet alleen is VOO commercieel; ook mijn favoriete krant, de kroeg op de hoek en die goede boekenuitgever zijn dat.

VOO en Endemol willen vanzelfsprekend een hit maken van hun programma's en dat lukt de ene keer beter dan de andere. BB is om met Anouk te spreken een toppertje. Dus krijg je veel reclame in en rond het programma. Het alternatief is dat het programma niet gemaakt zou zijn en dat zou ik nou echt jammer gevonden hebben. Geloof niet dat ik ooit eerder naar VOO keek, maar BB is en blijft spraakmakende televisie die ik voor geen goud had willen missen.

Here we are now, entertain us.
pi_225976
Wat mij in deze trouwens opvalt, dat je totaal niets meer hoort over het feit dat Veronica het idee van BB gewoon gejat heeft, lijkt wel een doodgezwegen onderwerp te zijn.
BB is een exacte kopie van een programma wat bijvoorbeeld in Australie al jaaaaren draaid, en daar "The house of hell" genoemd wordt.
Maar de commercie op BB heen is zondermeer uniek te noemen, tot en met de shots op het kado papier in het BB huis met overduidelijk de Bart smit logo's erop te zien.
Je moet ze nageven, als ze wat doen doen ze het goed, geld verdienen is blijkbaar toch een gave....
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_225977
Niemand schijnt zich hier echt bewust te zijn van het feit dat BB gemaakt wordt door John de Mol produkties en dus niet door Veronica. Nou zal deze laatste wel een flinke vinger in de pap hebben, maar soms is het toch wel aardig om je vinger naar John de Mol te wijzen ipv Veronica.

Daarbij moet ik zeggen dat een aantal medewerkers van het programma, geschikte en ruimdenkende mensen zijn.

Sta daar maar eens bij stil, wat zou je doen als een vast contract bij de Mol hebt en je moet (misschien wel tegen je zin) meewerken aan BB. Hoe zou jij het aanpakken?
raar wereldje hoor, tievie-land


pi_225978
He, interessant Mens hebben we hier te maken met een echte insider???? Wil je spioneren???????

Uit je laatste zin meen ik te kunnen opmaken dat jij in een dergelijk pakket zit. Vertel eens.......'raar televisiewereldje' ik ben heel nieuwschierig.

Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')