abonnement Unibet Coolblue
pi_63948088
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Nee, alleen voor TSA sloten (welke Samsonite ook zijjn merkje wel eens op zet)

Dus gewoon niet op slot doen.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:29:36 #152
45833 crew  Fogel
pi_63948599
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.

Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Als je de koffer absoluut op slot wil hebben, koop dan een kofferriem waar zo'n goedgekeurd slot op zit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 11 december 2008 @ 23:30:13 #153
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63948615
Ok, thanks voor de feedback jongens
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63953859
Je kan ook kleine gaatjes boren in je koffer, veel samsonite koffers hebben daar extra ruimte voor waar je zonder beschadigingen aan te richten makkelijk een klein gaatje kunt boren

Hoe zit het met koffer op slot doen voor Canada?

[ Bericht 14% gewijzigd door axz0l op 12-12-2008 09:41:53 ]
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64004321
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?

[ Bericht 31% gewijzigd door Quyxz_ op 14-12-2008 13:40:01 ]
gr gr
  zondag 14 december 2008 @ 13:58:16 #156
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64005332
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64005869
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
Wow bedankt voor deze info!

Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
gr gr
  zondag 14 december 2008 @ 14:57:02 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64006757
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Wow bedankt voor deze info!

Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64006963
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
gr gr
pi_64008281
Meestal houdt het in dat bij het zien landen van een Ryanair toestel gelijk de gehele meute opstaat
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 14 december 2008 @ 16:40:08 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64008952
quote:
Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64009280
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
No wai
Nou ik doe wel alsof ik sars heb, misschien krijg ik dan wat meer ruimte.
gr gr
pi_64009368
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
pi_64010495
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Het zal echt niet om het schoonmaken gaan. De winst die je daarmee behaald is echt niet wat een omdraai versnelt. Wat de omdraai wel versnelt is een vrij standaard passagiers verdeling, zodat dit snel en accuraat kan worden gechecked en nauwelijks moet worden aangepast op de beladingspapieren. (of in extreme gevallen zou je dan passagiers moeten laten verzitten, of zelfs bagage moeten verplaatsen tussen verschillende ruimen)
Dus het blokkeren van stoelrijen is toch echt vanwege balans, denk ik...

(bijv. bij trans is zoiets fout gegaan omdat de verdeling van passagiers dermate anders was dan verwacht en niet gecorrigeerd werd. Tijdens de start heeft de staart de baan geraakt, met aanklachten en schade als gevolg...)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 14 december 2008 @ 18:54:24 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64011453
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een andere maatschappij tijdens een hele lichte loadfactor, dat op de eerste 2 rijen niet gezeten mocht worden tijdens landen op opstijgen.
Bij Ryanair blokken ze vrolijk de eerste 5 en de laatste 8, en ook na het landen en opstijgen mag je ook niet 'verzitten'. En dan heeft het echt niets meer te maken met loadbalance, want als ie eenmaal vliegt maakt de loadbalance niet zoveel uit. (En ook het blokkeren van zoveel rijen heeft niets meer met loadbalance te maken, zolang niet iedereen of voorin, of achterin zit zullen er geen problemen zijn).

Maar wellicht dat procedures wat makkelijker worden en er sneller kan worden gewerkt (denk aan schoonmaken, verkopen snacks, tellen passagiers), vanuit die optiek is het 'in bulk vervoeren' van passagiers misschien handig voor de maatschappij, en dat alles naar de 'klant' toe verkopen als veiligheidsmaatregel in verband met loadbalance... (Maar goed, wat zeur ik, ik vlieg gemiddeld 1 a 2x per jaar met ze, en voor die paar euro moet ik niet zeuren eigenlijk).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64057003
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?

Voor China heb je een visum nodig dus het vliegveld af en een hotelletje zit er denk ik niet in
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_64132231
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
pi_64147458
In hoeverre is het toegestaan om een backpack (80liter) in te checken zonder dat je een flightbag gebruikt? Ik heb in 2006 een soort van flightbag gebruikt maar die is nu een beetje aan gruzelementen. Destijds was men er bij de incheck niet dol op omdat de losse 'touwen' vast konden blijven haken op de band oid.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:07:50 #169
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_64147691
Mischien stomme vragen, maar ik heb nog nooit eerder met een overstap tijdens vliegreizen te maken gehad

Het gaat om onderstaande vlucht:
Wo 20 Mei Amsterdam Frankfurt LH4673 11:00 - 12:10
Wo 20 Mei Frankfurt Nice LH4134 13:00 - 14:30

Heb je met 50 minuten tijd genoeg om over te stappen?
Moet je nog ergens je koffer ophalen, of gaat deze automatisch naar het andere vliegtuig?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_64149854
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:44:33 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_64150909
Frankfurt is wel groot, maar ook vrij efficient en modern in mijn ervaring. Zolang beide gates niet al te ver uiteen liggen zou het geen probleem moeten zijn, volgens mij. Maar in elk geval niet uitgebreid gaan shoppen daar...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_64157201
quote:
Op donderdag 18 december 2008 21:51 schreef jaco het volgende:

[..]

Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
Tja, heb inmiddels een beter alternatief gevonden via Bangkok en Frankfurt. Met een beetje mazzel nog een beetje betaalbaar alternatief gevonden.

Leuke website is dat trouwens. Mijn thuishaven Manilla komt alleen niet zo goed uit de test .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:22:07 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64158400
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64248387
Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_64327205
Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.

Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?

Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')