Het is helaas voor KLM wel mogelijk om een ticket met vertrek vanaf Anterwerpen (of Dusseldorf, ook vaak goedkoper te boeken). Vroeger kon de KLM verplichten dat je een adres moest hebben in het land van vertrek bij goedkope tickets, sinds de invoering van de EU mogen luchtvaartmaatschappijen zich daar niet meer op beroepen. (En dat doen ze ook niet, want de boetes hiervoor zijn niet mals).quote:Op zondag 25 januari 2009 17:21 schreef sempron2400 het volgende:
Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:
"... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."
Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.
A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau.
Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.quote:M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
Het hangt er helemaal vanaf wat voor ticket je boekt en bij wat voor soort reisburo.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
[..]
Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.
De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.
Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)
Reisburo ..... pfff. Tickets boek je tegenwoordig toch alleen nog maar online bij de maatschappij zelf , of via Orbitz. Betalen met je CC en zorgen dat je gelijk een e-ticket krijgt. Wat kan je dan nog gebeuren anders dat de luchtvaartmaatschappij een vlucht niet uitvoert, om welke reden dan ook. Lijkt me zo de meest veilige weg. Nou ja, in ieder geval de goedkoopste zonder SGR.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.
Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
Ik ga altijd met de auto naar Brussel-Zuid. maar je zou eens kunnen kijken opquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
http://www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=140&tid=40&site=1&lg=3quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
Ben zelf ook bijna 2 meter, en mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uitmaakt. Een inch meer of minder beenruimte maakt mijns inziens niet zo heel veel uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)
Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Kijk ook even met vertrek vanaf London Heathrow, rond de 500 euro, en hoewel Thai Airways geen eigen entertainment systeem in de stoel in economy classe hebben, hebben ze wel 34 inch. Overigens, ook Eva Air vanaf amsterdam heeft 33 inch, wat aanmerkelijk meer is dan de 31 inch van KLM, KLM is dat aangaande stukken slechter. (Naast dat EVA wel PTV en KLM dat niet heeft).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)
Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Het is een vrije marktwerking, en je hoeft niet te boeken bij Oad.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:08 schreef kawotski het volgende:
Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
Je bagage allowance staat op je e-ticket.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Klopt, maar dat betekent nog net dat je 32 kilo gratis mag meenemen. Ik meende dat die 32 kg meer te maken heeft, om de ruggen van de bagagemedewerkers een beetje te sparen .quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:59 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
Ik heb zelf ook een keer een korte 50 minuten overstap in Zurich met Swiss naar de VS gedaan. Het is best te doen, als je geen vertraging hebt heb je zelfs tijd over. Als je het niet haalt biedt Swiss je een andere vlucht aan.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Michelangeloo het volgende:
Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |