abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 januari 2009 @ 23:01:31 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65403127
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:21 schreef sempron2400 het volgende:
Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:

"... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."

Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.

A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
Het is helaas voor KLM wel mogelijk om een ticket met vertrek vanaf Anterwerpen (of Dusseldorf, ook vaak goedkoper te boeken). Vroeger kon de KLM verplichten dat je een adres moest hebben in het land van vertrek bij goedkope tickets, sinds de invoering van de EU mogen luchtvaartmaatschappijen zich daar niet meer op beroepen. (En dat doen ze ook niet, want de boetes hiervoor zijn niet mals).

Natuurlijk kan je eerder uitstappen, sterker nog, je hoeft op de TERUGweg die trein (of vlucht naar Dusseldorf/Brussel) niet eens in, nabelasten zal niet gaan aangezien je altijd kan aangeven dat je ziek bent waardoor je een treinrit of vlucht niet kan maken, aangezien KLM je niet gratis omboekt bij de goedkope tickets zijn ze verplicht je bagage te geven. (Indien je met de trein gaat is dat makkelijker, aangezien je dan de koffers al vanaf de band hebt moeten halen op Schiphol, bij een doorvlucht naar Dusseldorf/Brussel kost het even tijd omdat ze je koffers moeten onderscheppen op het moment dat je aangeeft de vlucht niet te kunnen maken. (Bij vertrek van de buitenlandse bestemming doen ze soms lastig om de vlucht maar tot Amsterdam te labelen).
Let op, op de heenreis moet je beginnen vanaf het eerste vertrekpunt van je ticket, er loopt wel een rechtszaak voor dit soort praktijken, maar tot hierin een uitspraak is zal de KLM (en andere maatschappijen) zich hieraan vast blijven klampen en zich absoluut niet coulant opstellen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65414166
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau.
Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
quote:
M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.

De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.

Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-01-2009 11:40:44 (spelling) ]
  maandag 26 januari 2009 @ 19:35:08 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65430455
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
[..]

Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.

De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.

Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)
Het hangt er helemaal vanaf wat voor ticket je boekt en bij wat voor soort reisburo.

Als je een online ticket via de boekingsengine van Travelstreet of ATP (grote spelers op de Nederlandse markt en vele online aanbieders maken gebruik van deze 2 spelers) dan moet je binnen 3 werkdagen betalen en na ontvangst van betaling (kan direct als het met credit card) of binnen 3 werkdagen bij overboeking krijg je een E-ticket en is het vliegticket daadwerkelijk door de maatschappij uitgegeven en ook de betaling ontvangen. (Voor zover ik dat kan beoordelen, ik weet niet alle exacte voorwaarden van elke online site).

Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.

Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65436119
Wat betreft reisagenten, en dan heb ik het over de middenmoot, en dus niet de grote jongens zoals: BCD, Carlson Wagonlit, en Amex, omdat die meestal wel weten hoe het werkt.

Telkens als ik in het weekend aan de telefoon zit, zijn het, in de meeste gevallen, de agency boekingen die de probleem veroorzaken. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen voor hun plezier gaan boeken bij een agency terwijl het vaak nog duurder is ook.
Ik had toen iemand aan de lijn die ¤325 had betaald voor zijn ticket via een agency, terwijl het ticket bij de maatschappij ruim ¤100 minder gekost zou hebben. Dat vond hij niet zo heel leuk
pi_65439651
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.

Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
Reisburo ..... pfff. Tickets boek je tegenwoordig toch alleen nog maar online bij de maatschappij zelf , of via Orbitz. Betalen met je CC en zorgen dat je gelijk een e-ticket krijgt. Wat kan je dan nog gebeuren anders dat de luchtvaartmaatschappij een vlucht niet uitvoert, om welke reden dan ook. Lijkt me zo de meest veilige weg. Nou ja, in ieder geval de goedkoopste zonder SGR.
pi_65504673
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
pi_65505719
Het schijnt 3 uur met de trein te zijn volgens een Vlaamse collega..... je vliegt met Ryanair neem ik aan?
pi_65519207
Nee Wizz air maar dat is hetzelfde concept.
pi_65520390
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
Ik ga altijd met de auto naar Brussel-Zuid. maar je zou eens kunnen kijken op

www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=1101&tid=101&site=1&lg=3

Schijnt een bus verbinding te zijn vanaf treinstation Brussel-Zuid. Of anders vanaf het BS station Charleroi.

Zo kan het dus met het openbaar vervoer. Maar of het goedkoop is? Misschien was Malev vanaf Amsterdam in totaliteit wel goedkoper. Ik zou het niet weten.
pi_65520514
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
http://www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=140&tid=40&site=1&lg=3
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 januari 2009 @ 15:35:53 #286
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_65569298
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_65570289
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Ben zelf ook bijna 2 meter, en mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uitmaakt. Een inch meer of minder beenruimte maakt mijns inziens niet zo heel veel uit.

Je bent dus aangewezen op een stoel bij de nooduitgang. Dan zit (w.m.b.) iedere maatschappij wel goed. Bij de KLM rekenen ze daar tegenwoordig ook 50,- extra voor .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:04:15 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65575814
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Kijk ook even met vertrek vanaf London Heathrow, rond de 500 euro, en hoewel Thai Airways geen eigen entertainment systeem in de stoel in economy classe hebben, hebben ze wel 34 inch. Overigens, ook Eva Air vanaf amsterdam heeft 33 inch, wat aanmerkelijk meer is dan de 31 inch van KLM, KLM is dat aangaande stukken slechter. (Naast dat EVA wel PTV en KLM dat niet heeft).

Finnair vliegt nu net naar Bangkok met een MD11 in de touristsardineklasseuitvoering wat niet ten goede komt aan het comfort.

Ik zou voor oktober trouwens nog even wachten met boeken, tarieven zullen zeer zeker naar beneden gaan, vanaf Dusseldorf is Emirates ook een goed alternatief, alhoewel ze nu relatief duur geprijsd zijn, de vliegtuigen zitten niet vol dus er moeten acties komen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65589350
Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 31 januari 2009 @ 09:40:34 #290
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65589554
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:08 schreef kawotski het volgende:
Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
Het is een vrije marktwerking, en je hoeft niet te boeken bij Oad.

Reisburo's die belachelijke toeslagen of ticketsites zoals cheap(expensive)tickets welke bijvoorbeeld een customer service tax berekenen (onder het mom van dat de vliegtuigmaatschappij dit aan hun doorbelast) en administratie en boekingskosten berekenen, laat ik links liggen en zal ik niet verblijden met mijn euro's om via deze te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65597539
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
pi_65598026
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Je bagage allowance staat op je e-ticket.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65610400
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
pi_65615777
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:59 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
Klopt, maar dat betekent nog net dat je 32 kilo gratis mag meenemen. Ik meende dat die 32 kg meer te maken heeft, om de ruggen van de bagagemedewerkers een beetje te sparen .
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_65672850
Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
De wereld is een pretpark - Enjoy it, don't destroy it!
pi_65674621
misschien/ waarschijnlijk haal je zelf de overstap wel, maar de kans dat je ruim bagage ook tegelijk met je aankomt in Miami betwijfel ik
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 2 februari 2009 @ 22:27:01 #297
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_65675100
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Michelangeloo het volgende:
Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
Ik heb zelf ook een keer een korte 50 minuten overstap in Zurich met Swiss naar de VS gedaan. Het is best te doen, als je geen vertraging hebt heb je zelfs tijd over. Als je het niet haalt biedt Swiss je een andere vlucht aan.
pi_65675160
Als het 'married segments' zijn dan zijn de overstap tijden gegarandeerd door de maatschappij. Natuurlijk niet gaan shoppen ofzo
pi_65682607
Ik ga binnenkort met een vriend naar Australie en we kwamen er achter dat het zo'n 300e scheelt als je vanuit Engeland vliegt. Daarom dachten wij: we pakken zo'n goedkope Ryan-Air vlucht naar Manchester en nemen daar het vliegtuig richting Sydney.
Ten eerste, dit lijkt een hele mooie optie, maar zien we niks over het hoofd (behalve de wat extra reistijd... )?
Ten tweede, hoeveel tijd moet je rekenen voor het overstappen?
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_65682692
Ziet er goed uit inderdaad. Ik zou tussen aankomst Manchester en inchecken voor Sydney, 3 uur rekenen. Lijkt me genoeg tijd om je bagage van de band te halen, naar de vertrekhal te lopen en in te checken voor Sydney.

De vraag is even of je Ryan air vlucht zo mooi aansluit. Je kan je afvragen, als je bijvoorbeeld 8 uur in Manchester moet wachten of het allemaal nog wel de moeite loont. Met zo´n lange tussenstop kan je natuurlijk wel Manchester induiken (vliegveld is 30 min met de trein van de stad), maar dan ben je snel door je 300 euro heen natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')