abonnement Unibet Coolblue
pi_62537931
Deel 6!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?
Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
quote:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

    [ Bericht 26% gewijzigd door DutchTrain op 20-10-2008 21:41:28 ]
  •   Moderator maandag 20 oktober 2008 @ 21:15:01 #2
    45833 crew  Fogel
    pi_62539022
    Misschien kunnen www.seatguru.com en www.seatcounter.com in de OP als handige links? Die komen standaard in ieder topic in deze reeks terug.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_62540192
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:15 schreef Fogel het volgende:
    Misschien kunnen www.seatguru.com en www.seatcounter.com in de OP als handige links? Die komen standaard in ieder topic in deze reeks terug.
    OP aangepast
    pi_62540195
    Iemand enig idee hoe het zit met overstappen (Iberia) in Madrid vanuit Zuid-Amerika. Moet je daar opnieuw in en uitchecken met je bagage? Zelfs als je er voor kiest (en dat kan via de website van Iberia) om niet over te stappen in 2 uur maar in 14 of 18 uur? Of zou je zelf op de luchthaven van vertrek kunnen kiezen of je je bagage gelabeld wil hebben naar je uiteindelijke eindbestemming of naar de luchthaven waar je zou moeten overstappen?

    Ik zit namelijk te denken om een soort tegenovergestelde actie te doen van het net-buiten-nederland vertrekken met KLM en dan pas beginnen op Schiphol (wat vorige week dus bij kassa of rader op tv mislukt was). Het schijnt namelijk goedkoper te zijn een ticket als Nederland-Madrid-Zuid Amerika-Madrid-Lissabon te boeken dan Amsterdam-Madrid-Zuid Amerika-Madrid-Amsterdam. Als het dus mogelijk is er op het einde in Madrid met je bagage tussenuit te knijpen en dan met Easyjet het laatste stukje te vliegen kan mij dat rond de 200 euro schelen! Niet slecht dus dit zou wel leuk zijn..

    Iemand ideeen?
    pi_62540301
    Vul eens in wat je precies wil op een site waar je met meerdere bestemmingen kan zoeken, bijvoorbeeld kayak.com of cheaptickets.com. Ik denk dat AMS-MAD-XXX XXX-MAD-LIS hetzelfde zal kosten als terug naar Amsterdam.
    pi_62540734
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 21:55 schreef DutchTrain het volgende:
    Vul eens in wat je precies wil op een site waar je met meerdere bestemmingen kan zoeken, bijvoorbeeld kayak.com of cheaptickets.com. Ik denk dat AMS-MAD-XXX XXX-MAD-LIS hetzelfde zal kosten als terug naar Amsterdam.
    Dat had ik dus inderdaad gedaan

    AMS to EZE, SAO to AMS Wed 28 Jan 2009 – Sat 14 Feb 2009 $1262 IBERIA
    AMS to EZE, SAO to LIS Wed 28 Jan 2009 – Sat 14 Feb 2009 $918 IBERIA

    En dan eventueel van Madrid met Easyjet/Ryanair/iets goedkoops terug naar Nederland..

    Het lijkt mij trouwens hoe dan ook mogelijk, ze gaan er zelf waarschijnlijk niet mee akkoord maar je kan natuurlijk ook even "zoek" raken op Barajas (groot he) en dan die vlucht naar Lissabon missen. De bagage wordt vervolgens dan toch van boord gehaald dus die kan je daarna als je weer boven water bent weer ophalen. En laat dat omboeken dan maar zitten voor de volgende vlucht.. blijf dan wel in Madrid.

    pi_62540930
    Het zal voor de frequent flyers vast een bekend gegeven zijn en vast ook hier ergens aan bod gekomen (sorry als dat zo is, ik vond het gisteren een aardige vinding): is je koffer te zwaar of twijfel je erover?

    Probeer je koffer bij het inchecken schuin op de band neer te zetten, zodat 'ie leunt op de rand van de weegschaal (althans: da's gewoon de geleider die zorgt dat de koffer niet van de band af kiept). Gisteren vanaf Palma gevlogen en ingecheckt. Ik zet m'n koffer op de band en de weegschaal geeft (zoals op Schiphol op de heenweg, er zat niets meer of minder in) 15,8 kg aan. Mijn koffer viel om en schuin op de rand..... 13,9 kg .
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
    pi_62541511
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:
    Probeer je koffer bij het inchecken schuin op de band neer te zetten, zodat 'ie leunt op de rand van de weegschaal (althans: da's gewoon de geleider die zorgt dat de koffer niet van de band af kiept). Gisteren vanaf Palma gevlogen en ingecheckt. Ik zet m'n koffer op de band en de weegschaal geeft (zoals op Schiphol op de heenweg, er zat niets meer of minder in) 15,8 kg aan. Mijn koffer viel om en schuin op de rand..... 13,9 kg .
    Zullen ze bij een "echte" lvm misschien niet zo op letten wanneer ze én nog steeds makkelijk bij het handvat kunnen om de bagagelabel te bevestigen, én het overgewicht niet meer dan één a twee kg is. Maar bij die prijsvechters die er echt op uit zijn om ook aan de incheck bagage te verdienen maak je waarschijnlijk geen schijn van kans.

    Wat je meer zal helpen is je koffer vol met helium pompen.
    pi_62551152
    Ik vlieg in decemeber vanaf amsterdam naar heattrow en dan door nar Miami intl.

    Gaat mijn bagage automatisch t vliegtuig in van london naar miami of moet ik het weer apart inchecken?


    Ik heb het geboekt als 1reis zegmaar op vliegtickets.nl
    pi_62551719
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 12:26 schreef mic_forever het volgende:
    Ik vlieg in decemeber vanaf amsterdam naar heattrow en dan door nar Miami intl.

    Gaat mijn bagage automatisch t vliegtuig in van london naar miami of moet ik het weer apart inchecken?


    Ik heb het geboekt als 1reis zegmaar op vliegtickets.nl
    Automatisch niet, een Engelsman zal je koffer van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig verslepen. M.a.w, je checkt in Amsterdam je koffer in en die wordt doorgelabeld naar Miami.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_62570172
    Ik vertrek donderdag richting New York, en ik land op Newark.
    Ik moet waarschijnlijk 2 laptops voor mijn werk meenemen, waarvan 1 op mijn naam staat. Hier heb ik papieren voor die aantonen dat die van mij is. Die andere is een normale laptop, maar hier draait een applicatie op die niet op de bedrijfslaptop kan lopen.

    Is het uberhaupt mogelijk om 2 laptops mee te nemen, en ook weer terug natuurlijk?
    pi_62574262
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 23:41 schreef Professional het volgende:
    Ik vertrek donderdag richting New York, en ik land op Newark.
    Ik moet waarschijnlijk 2 laptops voor mijn werk meenemen, waarvan 1 op mijn naam staat. Hier heb ik papieren voor die aantonen dat die van mij is. Die andere is een normale laptop, maar hier draait een applicatie op die niet op de bedrijfslaptop kan lopen.

    Is het uberhaupt mogelijk om 2 laptops mee te nemen, en ook weer terug natuurlijk?
    Waarom niet ? Zou alleen wel de papieren meenemen, want de douane zou moeilijk kunnen gaan doen, maar als je aantoont dat ze in NL zijn gekocht is er niks aan de hand.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_62574523
    lijkt me idd geen probleem. Douane in VS zou wel eens op je laptops willen checken. En als je idd kan aantonen waar je deze gekocht hebt zou dat verder niet uit moeten maken.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_62577586
    quote:
    Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:

    [..]

    vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:

    [ afbeelding ]

    Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
    Die site doet niets anders dan de grootcirkel tussen beide plaatsen tekenen. De grootcirkel is de kortste lijn tussen twee plaatsen. Als je op een landkaart een streep trekt en vervolgens die kaart om een globe vouwt dan krijg je de kromme die die site tekent.
    Helaas zal je nooit de kortste route vliegen, vanwege luchtruim weer, belastingen, militairen ed.
    pi_62578127
    quote:
    Op dinsdag 21 oktober 2008 12:26 schreef mic_forever het volgende:
    Ik vlieg in decemeber vanaf amsterdam naar heattrow en dan door nar Miami intl.

    Gaat mijn bagage automatisch t vliegtuig in van london naar miami of moet ik het weer apart inchecken?


    Ik heb het geboekt als 1reis zegmaar op vliegtickets.nl
    Nee, hoogstwaarschijnlijk raakt je koffer zoek tussen 1 van de 5 terminals op het chaotische LHR.
    Als hij dan uiteindelijk weer gevonden is, dan sturen ze hem naar je adres in Florida, waar je inmiddels al niet meer bent, omdat we al weer een maand verder zijn.
    In het hotel in Florida zijn ze wel zo aardig om je even te bellen en niet je koffer gewoon te verkopen. Ze willen hem best voor je opsturen naar Nederland, maar dat kost wel $200.

    Hou wel rekening met genoeg overstap tijd, vluchten naar LHR hebben vaak forse vertragingen tijdens de drukke perioden (een uur vertraging is geen uitzondering). En op Heathrow kost het ontzettend veel tijd om van de ene terminal naar de andere te komen, inclusief enorme security rijen. Ik zou toch voor minimaal 3 uur overstap tijd gaan. (maar liever nog zou ik met een grote boog om LHR heen gaan )
    pi_62578410
    Met Alternate eens. de bester ervaring die je kan hebben met LHR is er wegblijven. Er zijn maar weinig beroerdere vliegvelden dan dat ding.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_62578772
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 09:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    lijkt me idd geen probleem. Douane in VS zou wel eens op je laptops willen checken. En als je idd kan aantonen waar je deze gekocht hebt zou dat verder niet uit moeten maken.
    Douane in Nedeland kan net zo vervelend zijn....
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_62604561
    Kans dat ze je laptop innemen is aanwezig, maar acht ik niet bepaald groot...
    Zorg gewoon dat je duidelijk kan vertellen waarom je twee laptops hebt e.v.t. met een bewijsje. Ik zou me bij terugkomst in Nederland meer zorgen maken over de douane idd, bewijs maar is dat allebei de laptops in Nederland zijn aangeschaft en je ze al bij had voordat je naar de States vertrok
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62664365
    Mijn schoonmoeder heeft voor morgen een vliegticket laten boeken door haar zoon, maar hij heeft bij het invullen haar geboortedatum verkeerd... Bellen naar vliegwinkel lukt niet, elke keer ingesprek.

    Is het een probleem om dan in te checken? Lijkt me niet echt toch?
    O+ BlaBlub O+
    pi_62665604
    Normaalgesproken niet. Maar als iemand echt goed alles nakijkt wel. De gegevens moeten gewoon juist ingevuld zijn natuurlijk.
    pi_62717198
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 13:06 schreef neggix het volgende:
    Mijn schoonmoeder heeft voor morgen een vliegticket laten boeken door haar zoon, maar hij heeft bij het invullen haar geboortedatum verkeerd... Bellen naar vliegwinkel lukt niet, elke keer ingesprek.

    Is het een probleem om dan in te checken? Lijkt me niet echt toch?

    Ik zou het risico niet nemen iig
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62748586
    Volgens mij gaan ze bij een e-ticket uit van de combinatie naam + geboortedatum. Anders is verwarring natuurlijk bijna niet te voorkomen.
    pi_62758707
    Geboortedatum wordt bij luchtvaartmaatschappijen nooit om gevraagd voor je e-ticket. Normaal alleen voor de verzekering of voor marketingdoeleinden.
    pi_62774287
    quote:
    Op dinsdag 28 oktober 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
    Geboortedatum wordt bij luchtvaartmaatschappijen nooit om gevraagd voor je e-ticket. Normaal alleen voor de verzekering of voor marketingdoeleinden.
    Uuhm...
    Vorig jaar op schiphol werd er iemand voor mij geweigerd omdat geboortedatum op het ticket niet overeenkwam met het paspoort, was iets omgedraaid denk ik.
    Is wel opgelost, maar gaf veel problemen
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62784400
    quote:
    Op dinsdag 28 oktober 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
    Geboortedatum wordt bij luchtvaartmaatschappijen nooit om gevraagd voor je e-ticket. Normaal alleen voor de verzekering of voor marketingdoeleinden.
    Hoe gaan ze je dan identificeren? Zou mooi zijn als je Jan Jansen heet, dan ga je gewoon elke dag op schiphol proberen in te checken in de hoop dat je het e-ticket van een andere Jan Jansen kunt inpikken.
      woensdag 29 oktober 2008 @ 16:37:49 #26
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_62786235
    Op (veel) (E-)tickets is de geboortedatum van de passagier niet zichtbaar. De gegevens zijn bij de luchtvaartmaatschappijen vaak wel bekend, maar hoeft niet altijd.

    Identificatie gebeurd in combinatie met het paspoortnummer, of je creditcardnummer als je nog op de airport moet inchecken en anders inderdaad per naam. En je kunt wel lukraak op het vliegveld gaan proberen in te checken met jouw naam, dat zal wel in de gaten lopen.

    Uiteraard kan je bij de luchtvaartmaatschappij de geboortedatum, indien noodzakelijk, wel veranderen, dit zal normaliter kosteloos zijn.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_62787641
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 16:37 schreef ozzietukker het volgende:
    Op (veel) (E-)tickets is de geboortedatum van de passagier niet zichtbaar. De gegevens zijn bij de luchtvaartmaatschappijen vaak wel bekend, maar hoeft niet altijd.

    Identificatie gebeurd in combinatie met het paspoortnummer, of je creditcardnummer als je nog op de airport moet inchecken en anders inderdaad per naam. En je kunt wel lukraak op het vliegveld gaan proberen in te checken met jouw naam, dat zal wel in de gaten lopen.

    Uiteraard kan je bij de luchtvaartmaatschappij de geboortedatum, indien noodzakelijk, wel veranderen, dit zal normaliter kosteloos zijn.
    Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.
      woensdag 29 oktober 2008 @ 18:45:10 #28
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_62789184
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:

    [..]

    Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.
    Ik kan mijn boardingpass thuis uitprinten van bijvoorbeeld Easyjet, en bij het boarden wordt echt alleen maar gekeken of de naam overeenkomt met het paspoort, meer tijd is er niet voor degenen die de boarding uitvoeren. (Meer staat er ook niet op de uitdraai (instapkaart), op de door jouw thuis geprinte of uit de incheckmachine gehaalde boarding pass). (Het staat ongetwijfeld in het systeem, maar dat zullen ze echt niet tijdens het boardingprocess nachecken met wat er op je ID staat). Sterker nog, bij bijvoorbeeld Easyjet hoef je de geboortedatum niet eens op te geven tijdens het boeken...

    Uiteraard dient het aanbeveling om bij de luchtvaartmaatschappij gewijzigde gegevens door te spelen om eventuele problemen te voorkomen. (Ik kan mij voorstellen dat de incheckbalie, mocht je die gebruiken, dit eventueel opmerkt, alhoewel in mijn ervaring ook dan aleen op naam wordt gezocht).

    Overigens, zeker bij Aziatische luchtvaartmaatschappijen (Budget) heb ik verschillende keren gevlogen zonder dat mijn geboortedatum bekend was, maar dat is wellicht geen goed voorbeeld omdat Azië natuurlijk geen Europa is. Ook in de VS op binnenlandse vluchten heb ik zelfs zonder een ID te tonen gevlogen...... Maar das ook geen goed voorbeeld want de VS is ook geen Europa.

    [ Bericht 3% gewijzigd door ozzietukker op 29-10-2008 18:50:38 ]
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_62789236
    Ik kan mij ook niet herinneren dat ik oooit mijn geboortedatum ergens heb hoeven invoeren bij het boeken van een ticket...
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_62789441
    Klopt ook niet met mijn ervaring; als je binnen europa voor meerdere personen boekt, vult alleen de betaler zijn (cc) gegevens in. De rest vul je alleen voor en achternaam in en je kunt thuis inchecken. Er is dan geen enkele mogelijkheid om je geboortedatum te weten.
    Enige reden om je te weigeren op basis van een verkeerde geboortedatum is als je korting zou krijgen voor je leeftijd of bij een (ic) vlucht waarvoor de passagiersgegevens van belang zijn (zoals naar de VS of Spanje). Maar in dat laatste geval vul je meestal zelf een apart formulier los van je ticketboeking in, of vraag je een visum aan).

    En mag je cc maatschappij je leeftijd en/of andere persoonsgegevens doorgeven
    pi_62805841
    Ik heb laatst een ticket geboekt naar Canada; moest hier ook mn geboortedatum invullen.
    Paspoort nr oid hoefde niet.
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_62951273
    quote:
    Op woensdag 22 oktober 2008 12:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Met Alternate eens. de bester ervaring die je kan hebben met LHR is er wegblijven. Er zijn maar weinig beroerdere vliegvelden dan dat ding.
    chicago is volges mij nog beroerder
    Naja ik heb in ieder geval 3,5 uur ertussen dus mijn hoop is groot
    pi_62954847
    quote:
    Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:

    [..]

    De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen.
    Toch vreemd, ik issue dagelijks meerdere tickets zonder geboortedatum of passpoort gegevens (ik werk voor een airline namelijk).
    Het is niet noodzakelijk dat het op een ticket staat, tenzij je buiten Schengen of EU gaat vliegen, maar volgens mij is het ook company policy trouwens. En dan nog zal het niet op het ticket staan maar in de PNR.

    Het checkin systeem op de luchthaven (of online check in) kijkt naar het vlucht nummer, voor- en achternaam en coupon status van het ticket. Is er een match, dan wordt het ticket geprint.
    pi_63038216
    Ik zit net naar goedkope vluchten te kijken en ik zie een vlucht met de KLM vanaf Dusseldorf.

    Dusseldorf - Amsterdam
    Amsterdam - Detroit
    Detroit - eindbestemming
    Kosten 469 euro inclusief belastingen (retour)

    Kijk ik naar dezelfde vlucht maar via de KLM site (en zonder het stuk Dusselfdorf - Amsterdam) dan is de prijs:
    (tromgeroffel)

    842 euro!!!


    Unbelievable. Nu vraag ik mij af, kan ik deze vlucht boeken en dan gewoon op Schiphol instappen en terug komen op schiphol.
    En dus niet naar Dusseldorf hoeven af te reizen en ook weer sneller thuis?


    Dat zou heel mooi zijn. En anders wil ik er ook nog wel voor naar Dusseldorf rijden. Scheelt gewoon 400 euro voor DEZELFDE vlucht.

    Iemand dit al eens gedaan?
    In a world without fences, who needs Windows and Gates!
      Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 7 november 2008 @ 19:49:50 #35
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_63038283
    Toevallig was daar laatst een stuk over bij kassa. Het kan dus niet, je moet je ticket gebruiken van het beginpunt tot eindpunt. Ook al woon je naast schiphol. Je wordt als het goed is en de regels nog niet aangepast zijn gewoon geweigerd als je in amsterdam wilt opstappen. Kijk anders even op de site van kassa.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      vrijdag 7 november 2008 @ 19:50:00 #36
    231532 CookingCookie
    I cook your cookies!
    pi_63038290
    Nee kan niet, KLM controleert dit.
    pi_63038316
    Ik denk dat je wanneer je weer in A'dam bent uitgestapt je bagage in Düsseldorf mag ophalen
    pi_63038357
    wow, bedankt voor het supersonisch snelle antwoord.

    Jammer.
    Ik ben trouwens een keer op een terugvlucht van Bergen naar Gothenburg met een stop in Oslo met alleen handbaggage gewoon in Oslo uitgestapt.

    Toch jammer dat het niet kan. Maar kan je zien hoe krom de tarieven zijn. Dezelfde vlucht is gewoon honderden euro's goedkoper. Echt absurd dit.
    In a world without fences, who needs Windows and Gates!
      vrijdag 7 november 2008 @ 20:12:46 #39
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63038873
    Klm is vrij om in andere landen andere tarieven te vragen.

    Het goedkopere tarief kan deels worden verklaard doordat als je opstapt in Dusseldorf je geen 45 euro vliegbelasting hoeft te betalen, en geen 38 euro vertrekbelasting, maar slechts 12 euro transitbelasting.
    Klm geeft aan dat mensen aan een rechtstreekse verbinding meer waarde hechten dan met een overstap en daardoor het direct tarief duurder is.

    Uiteraard is bovenstaande grotendeels onzin waarom de verschillen honderden euro's zijn, maar zolang er nog geen gerechterlijke uitspraak is kan KLM het verplicht uitvoeren van vluchten in de couponvolgorde blijven doen, volgens mij worden er nu stappen ondernomen door o.a. Kassa om KLM voor de Nederlandse rechter en het Europese hof te dagen om te toetsen of ze daadwerkelijk mensen mogen weigeren die niet in de couponvolgorde vliegen.

    Op de terugweg kan je eventueel in Amsterdam uitstappen als je alleen handbagage hebt, heb je wel ingescheckte bagage, zal dit wel achterblijven op Schiphol (bagage mag niet mee aan boord als de betreffende persoon niet meevliegt), maar wordt het nog lastig om de bagage terug te krijgen.
    KLM staat bekend dat ze proberen mensen na te belasten als ze een vlucht niet gemaakt hebben, uiteraard juridisch hebben ze geen poot om op te staan, immers je kan altijd aangeven dat je deze gemist hebt en aangezien de tickets in de goedkoopste klasse niet gewijzigd mogen worden heb je geen rechten voor een andere vlucht. Hebben ze je bagage is dat natuurlijk een mooie troef voor KLM om alsnog aan jouw het tarief te berekenen had je in Amsterdam opgestapt.

    Tip, als je alleen met handbagage vliegt, en op Amsterdam wilt uitstappen, zorg er dan voor dat je het ticket middels een overschrijving hebt betaald. KLM kan namelijk gemakkelijk jouw credit card nabelasten, maar als dit via een overschijving of Ideal is gebeurd moeten ze je aanschrijven dat ze je extra willen nabelasten omdat je in hun ogen niet in couponvolgorde hebt gevlogen.
    Je kunt altijd aangeven dat je de vlucht gemist hebt om welke reden dan ook, dit is voor KLM (en andere maatschappijen) niet te bewijzen dat dit niet zo is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63040688
    ozzie, bedankt voor de info. Ik kom uit Amerika, dus ik neem wel een koffer mee (lekker goedkoop inkopen). Dus ik zal helaas uit Dusseldorf moeten gaan vliegen. Erg jammer, want ik woon 30 min van Schiphol.

    Overigens moderator: mijn vraag is beantwoord.
    In a world without fences, who needs Windows and Gates!
    pi_63051612
    Hallo mensen, ik heb dus laatst een reisje geboekt voor met de kerst vanaf eindhoven airport met het vliegtuig. Ik heb gewoon bij RyanAir een ticket geboekt. En er is ook al betaald. Maar kunnen hier later nog enkele kosten bovenop komen? Want op Schiphol heb je bijvoorbeeld bliegtaks, heb je dat in Eindhoven ook?

    Thanks for any answers. ^^
    gr gr
    pi_63051841
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 12:57 schreef Quyxz_ het volgende:
    Hallo mensen, ik heb dus laatst een reisje geboekt voor met de kerst vanaf eindhoven airport met het vliegtuig. Ik heb gewoon bij RyanAir een ticket geboekt. En er is ook al betaald. Maar kunnen hier later nog enkele kosten bovenop komen? Want op Schiphol heb je bijvoorbeeld bliegtaks, heb je dat in Eindhoven ook?

    Thanks for any answers. ^^
    Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_63051927
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 13:10 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.
    o ok, ik dacht dat dat alleen per luchthaven geldde.
    Maar weet iemand dan hoe dat verder gaat?
    Wordt 2 dagen voor mijn vlucht gewoon nog wat extra geld van de creditcard afgeschreven ofzo ?
    gr gr
      zaterdag 8 november 2008 @ 13:53:38 #44
    222201 Han_som_reiste
    Sarcastisch en vervelend
    pi_63052482
    Ze moeten in reclame folders gewoon aangeven wat de totale prijs is incl. vliegtaks. Er is een tijd geleden toch een wet aangenomen die misleidende advertenties van vakantieboekers verbiedt?
    pi_63053178
    Tipje stel je wil naar de Vs vliegen. Vlieg dan als het makkelijk voor je is via Brussel of Dusseldorf. Dat kan je zomaar een euro of 200/300 schelen
    pi_63053229
    quote:
    Op vrijdag 7 november 2008 19:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Toevallig was daar laatst een stuk over bij kassa. Het kan dus niet, je moet je ticket gebruiken van het beginpunt tot eindpunt. Ook al woon je naast schiphol. Je wordt als het goed is en de regels nog niet aangepast zijn gewoon geweigerd als je in amsterdam wilt opstappen. Kijk anders even op de site van kassa.
    Wat raar.
    in a crowd you lose humanity
    pi_63053476
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 13:53 schreef Han_som_reiste het volgende:
    Ze moeten in reclame folders gewoon aangeven wat de totale prijs is incl. vliegtaks. Er is een tijd geleden toch een wet aangenomen die misleidende advertenties van vakantieboekers verbiedt?
    ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien erover
    gr gr
    pi_63053841
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef Quyxz_ het volgende:
    ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien erover
    Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalen
    pi_63053919
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 15:12 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalen
    dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?
    en volgens wiki is ryanair 1 van de enige luchtvaartmaatschappijen met winst.
    nou knap dan
    gr gr
    pi_63054063
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef Quyxz_ het volgende:
    dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?
    en volgens wiki is ryanair 1 van de enige luchtvaartmaatschappijen met winst.
    nou knap dan
    Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
    pi_63054228
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
    nou ok mooi meegenomen dan,
    en ook neit achteraf extra brandstof kosten ofzo ?

    verder zijn ze wel gluiperds ja, want het was ook nog 10 euro creditcard kosten
    gr gr
      zaterdag 8 november 2008 @ 16:24:31 #52
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63055285
    Over Ryanair kan veel gezegd worden, maar je zal niet achteraf nabelast gaan worden.

    Wel moet je aan de voorwaarden houden zoals bagagelimieten, en online inchecken, want anders moet je bijbetalen.

    De vliegbelasting betaald Ryanair voor een aantal stoelen per vlucht uit eigen zak, Ryanair heeft namelijk contracten met luchthavens dat zij een minimaal aantal passagiers garanderen, als ze daar onder geraken is hun onderhandelingspositie voor volgend jaar een stuk slechter of moeten ze een boete betalen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63055451
    OK, bedankt allemaal voor de info.
    Ik heb online inchecken gedaan dus dat moet ik dan 5 dagen van te voren ff doen en gewoon bagage van 55x40x20 hebben en dan is het goed.

    Trouwens ik snap de volgende passage op de site van RyanAir niet echt:
    quote:
    Het is passagiers niet toegestaan om de volgende artikelen mee te nemen in de beveiligde ruimte en de vliegtuigcabine: Pistolen, vuurwapens en wapens; een object waarmee (schijnbaar) door het afschieten van een projectiel lichamelijk letsel kan worden veroorzaakt, zoals: Alle vuurwapens (pistolen, revolvers, geweren, jachtgeweren, enz.), replica en imitatievuurwapens, onderdelen van vuurwapens (met uitzondering van telescopen), luchtpistolen, geweren en kogelgeweren. Seinpistolen, startpistolen, speelgoedpistolen, geweren met kogelblokken, industriële bout- en spijkerpistolen, kruisbogen, katapulten, harpoenen en harpoengeweren, slachtmaskers, verdovingspistolen of schokapparaten (bijvoorbeeld voor het doden van vee), wapens met geleide energie (laser), aanstekers met een geweervorm.
    Waarom mag dat niet?

    [ Bericht 68% gewijzigd door Quyxz_ op 08-11-2008 16:38:00 ]
    gr gr
    pi_63100022
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 16:32 schreef Quyxz_ het volgende:
    OK, bedankt allemaal voor de info.
    Ik heb online inchecken gedaan dus dat moet ik dan 5 dagen van te voren ff doen en gewoon bagage van 55x40x20 hebben en dan is het goed.

    Trouwens ik snap de volgende passage op de site van RyanAir niet echt:
    [..]

    Waarom mag dat niet?
    Je zou verbaast zijn hoeveel passagiers dit soort, in mijn ogen, vrij logische dingen niet doorhebben.

    Zo schijnt er ooit iemand een (gebruikte) raketwerper:

    mee hebben willen meenemen als handbagage (als ik de marechaussee op Schiphol mag geloven)..

    Wat ze verder nog ingenomen hadden is best eng.... (alsmede de gedachte dat sommige mensen dachten dat het legaal zou zijn)
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      vrijdag 14 november 2008 @ 14:31:40 #55
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_63221070
    Ik heb een e-mail gekregen van mijn luchtvaartmaatschappij (Swiss) dat de retourvlucht van mijn ticket gecanceld is. Ik heb de heenvlucht inmiddels al gemaakt. Nu moet ik ze bellen om een oplossing te zoeken. Wat zijn mijn rechten? Ik moet eigenlijk best wel op dezelfde dag vliegen, kan ik eisen dat ze een ticket bij een andere maatschappij op dezelfde dag voor me regelen?
    pi_63225996
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
    Ik heb een e-mail gekregen van mijn luchtvaartmaatschappij (Swiss) dat de retourvlucht van mijn ticket gecanceld is. Ik heb de heenvlucht inmiddels al gemaakt. Nu moet ik ze bellen om een oplossing te zoeken. Wat zijn mijn rechten? Ik moet eigenlijk best wel op dezelfde dag vliegen, kan ik eisen dat ze een ticket bij een andere maatschappij op dezelfde dag voor me regelen?
    Ze hebben zeer waarschijnlijk wel een alternatief via een andere route als je daarom vraagt. Ligt er wel een beetje aan waar je op dit moment bent.
    pi_63226629
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
    Wat zijn mijn rechten?
    Een vervangende vlucht of een full refund van wat er nog over is van je ticket.

    In principe moet Swiss je een passende vlucht aanbieden op de dag zelf, of 1-2 dagen rondom de originele vertrek datum. Als laatste zullen ze kiezen voor een reprotection op een andere maatschappij (enkel bij extreme gevallen doen ze dat namelijk), en dit alles is uiteraard geheel gratis voor de passagier.

    Artikel 9
    quote:
    9.2 CANCELLATIONS, REROUTINGS AND DELAYS
    9.2.1 We will take all necessary steps to carry you and your baggage punctually. To avoid flight cancellations we may, in exceptional circumstances, arrange for a flight to be operated on our behalf by an alternative Carrier and/or aircraft.
    9.2.2 Unless specified otherwise in the Convention, if we cancel a flight, fail to operate a flight reasonably according to schedule, fail to land at your final or Stopover destination or cause you to miss an onward flight for which you hold a confirmed reservation, we shall, at your option:

    1. carry you on another of our scheduled services on which space is available without additional charge and, where necessary, with an extension of the validity of your Ticket; or
    2. re-imburse you the price of the coupon or the coupons not used by you with a Miscellaneous Charges Order, MCO; or
    3. refund the corresponding fare in accordance with the provisions of 10.2 below
    4. if it is not possible to carry you to the destination shown on your Ticket within a reasonable period of time using our own services and if you do not wish a refund, we may use the services of another carrier chosen by us to bring you to the destination
    Indien je hotel overnachting etc. moet maken, dan kan de callcenter agent die je aan de lijn krijgt daar niks mee, daarvoor moet je bij de klantendienst van Swiss zijn.
      vrijdag 14 november 2008 @ 19:24:43 #58
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_63228199
    Ik heb het nu zo geregeld dat ik een dag eerder terug kan vliegen, met een andere maatschappij(Lufthansa). Ze wilden me eerst laten vliegen 3 dagen eerder of later, maar daar had ik geen zin in.
    pi_63230390
    Goed geregeld toch?

    Het is wel zo dat veel passagiers niet weten wat ze kunnen eisen van een maatschappij als dit soort dingen gebeurd.

    Elke dag weer krijg ik passagiers aan de telefoon met de meest rare en vooral domme dingen. Een topper is toch wel een fare boeken van ¤10 en dan een annulatie verzekering nemen van ¤10... sorry hoor, wat probeer je nu te bereiken.
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 20:53:23 #60
    45833 crew  Fogel
    pi_63230802
    Is het in Nederland ook zo dat je de belastingen terugkrijgt als je de vlucht niet neemt? Weet niet zeker of het een Noorse of Europese regel is.
    Bijvoorbeeld (fictieve bedragen):
    kale ticketprijs 50¤
    belastingen 100¤
    boekingskosten 15¤
    totaal: 165¤

    In Noorwegen zou ik die 100¤ aan belastingen dus gewoon terug krijgen (moet er wel naar vragen als je ze toch al aan de lijn hebt om te annuleren, eventueel schriftelijk later regelen). De keren dat ik er gebruik van heb gemaakt/moeten maken, werd dan die 100¤ netjes binnen enkele weken op mijn rekening gestort (van zowel reisbureaus als de luchtvaartmaatschappij zelf, afhankelijk van hoe/waar ik geboekt heb).
    Werkt dit in Nederland ook zo?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 14 november 2008 @ 21:06:23 #61
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63231161
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 20:53 schreef Fogel het volgende:
    Is het in Nederland ook zo dat je de belastingen terugkrijgt als je de vlucht niet neemt? Weet niet zeker of het een Noorse of Europese regel is.
    Bijvoorbeeld (fictieve bedragen):
    kale ticketprijs 50¤
    belastingen 100¤
    boekingskosten 15¤
    totaal: 165¤

    In Noorwegen zou ik die 100¤ aan belastingen dus gewoon terug krijgen (moet er wel naar vragen als je ze toch al aan de lijn hebt om te annuleren, eventueel schriftelijk later regelen). De keren dat ik er gebruik van heb gemaakt/moeten maken, werd dan die 100¤ netjes binnen enkele weken op mijn rekening gestort (van zowel reisbureaus als de luchtvaartmaatschappij zelf, afhankelijk van hoe/waar ik geboekt heb).
    Werkt dit in Nederland ook zo?
    Je kan de luchthavenbelastingen (dus airport en regeringsbelasting) terugvragen, wel kan de airline daar een kleine vergoeding voor vragen.
    Wat mij wel steekt is dat bijvoorbeeld KLM de kerosinetoeslag niet meer teruggeeft op in Nederland geboekte tickets, en daarbij dus eigenlijk aangeeft dat dit geen toeslag is maar onderdeel is van de ticketprijs, dus zou de kerosinetoeslag eigenlijk in de ticketprijs verwerkt moeten zitten.
    Air Berlin doet het weer anders, kijk maar eens wat voor 'laag' bedrag je daar aan heffingen betaald, m.a.w. zij stoppen alles in de ticketprijs zodat er bijna niets terug te vragen valt.

    http://www.natm.nl/nl/pub(...)ken_kas_van_klm.html
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 21:30:51 #62
    45833 crew  Fogel
    pi_63231828
    Mooi

    De keuze bij boeken was 50¤ meer betalen om daarna voor 50¤ te mogen wijzigen, of gewoon boeken en hopen dat er geen verandering van plannen plaatsvindt. Dat laatste heb ik gedaan en uiteraard veranderden de plannen... maar indien ik die belasting terugkrijg is het dus goedkoper om dat ticket te annuleren en een nieuwe vlucht te boeken dan wijzigingskosten te betalen
    Niet dat het heel erg veel uitmaakt, krijg alles vergoed van het bedrijf, maar toch leuk.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_63233018
    Wettelijk gezien moet de airport tax terug gegeven worden indien die niet gebruikt worden, echter zullen veel maatschappijen daar wel rond de ¤30 admin kosten over berekenen.
    pi_63467913
    Heeft iemand wel eens een ticket geboekt via de site van British Airways? Bij stap 3 komt men met de "taxes, fees, charges and surcharges". Zitten hier ook de boekingskosten inbegrepen van 8 euro per persoon per ticket? Ik zie ook nergens staan of die eventueel bij een volgende stap er nog bijkomen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 24 november 2008 @ 17:53:00 #65
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63483760
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef Jaguarized het volgende:
    Heeft iemand wel eens een ticket geboekt via de site van British Airways? Bij stap 3 komt men met de "taxes, fees, charges and surcharges". Zitten hier ook de boekingskosten inbegrepen van 8 euro per persoon per ticket? Ik zie ook nergens staan of die eventueel bij een volgende stap er nog bijkomen.
    Ik had geluk omdat ik met een NL credit card een one way vlucht vanaf Heathrow naar Amsterdam boekte. Alleen met een UK credit card zouden er kosten bijkomen.
    Als je vanaf Nederland vertrekt, komt bij de finale stap nog 8 euro credit card kosten erbij, wel wordt duidelijk gemaakt wat je moet betalen voordat je de betaling definitief maakt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63488566
    Zo ik maak medaar ook even een blunder tijdens het online inchecken. Iets wat me normaal nooit gebeurd, waar ik altijd goed op let etc ging nu even dik fout. Heb voor mezelf de verkeerde nationaliteit op mijn boardingpass staan Komt denk ik door dat tijdens het scrollen naar beneden wat is verdraaid bij het scroll down menu van nationaliteit.

    Nu heb ik hem met photoshop alweer naar de Nederlandse nationaliteit omgetoverd, maar zou je hier problemen mee kunnen krijgen denk je? Je ziet er opzich niets aan, alleen in hun systeem zal het wel anders staan. Ryanair is onbereikbaar telefonisch gezien na 19 uur en ik vlieg morgenochtend al. Nu ga ik ze denk ik eerst even om 8:00 uur bellen met de vraag wat te doen, maar als het me 100 euro kost vanwege extra kosten ivm dit foutje van me probeer ik het mooi eerst met de "Nederlandse" pass haha.
    pi_63490599
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 20:38 schreef firewirecable het volgende:
    Goed geregeld toch?

    Het is wel zo dat veel passagiers niet weten wat ze kunnen eisen van een maatschappij als dit soort dingen gebeurd.

    Elke dag weer krijg ik passagiers aan de telefoon met de meest rare en vooral domme dingen. Een topper is toch wel een fare boeken van ¤10 en dan een annulatie verzekering nemen van ¤10... sorry hoor, wat probeer je nu te bereiken.
    gr gr
    pi_63493019
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
    Als ik al eens met Ryanair vloog, naar Skava, Bergamo, Shannon en Dublin had ik altijd de neiging om bij de Shell pomp een sandwich en een bus Pringles te kopen en na de security check nog even een cola en een flesje water. En dan aan de serveerster om een bekertje vragen. Nooit gedaan, maar ze leggen het er zo duimendik bovenop dat een aanzienlijk deel van hun inkomsten uit dit soort verkopen bestaat.

    Zo anders is dat bij AirAsia. Ook heel goedkoop, maar ook de maaltijden aan boord zijn goed te eten en voor een heel zacht prijsje te verkrijgen.
    pi_63695817
    volgende week vlieg ik naar praag toe. en ik wil me auto op schiphol zetten. alleen dat smart parking van schiphol is minimaal voor 8 dagen en ik ga maar 3 dagen weg.

    zijn er nog alternatieven,want anders zet ik hem wel bij diemen p+r en ga ik wel met de trein naar schiphol toe.
    pi_63699780
    VD Valk Hoofddorp A4? Vraag me af of die P+R in Diemen zo veilig is voor 3 dagen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_63704296
    Hoe zit het trouwens met je mobiel in vliegtuigen? Mag je die gewoon op vliegtuigstand zetten zodat alle verbindingen worden verbroken? Vervolgens kan je je mobiel nog wel gebruiken als MP3 speler en camera.

    Ryanair gaat het over als dat invloed heeft.
    gr gr
      dinsdag 2 december 2008 @ 20:15:07 #72
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63705877
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
    Hoe zit het trouwens met je mobiel in vliegtuigen? Mag je die gewoon op vliegtuigstand zetten zodat alle verbindingen worden verbroken? Vervolgens kan je je mobiel nog wel gebruiken als MP3 speler en camera.

    Ryanair gaat het over als dat invloed heeft.
    Officieël moet je mobiel nog gewoon uit. Cabinepersoneel is daar nog redelijk fel op, ook al staat ie op de vliegtuigstand moet deze, als ze het zien, uitgezet worden. (Zij kunnen niet beoordelen op welke stand deze staat).
    Aan de andere kant, Ryanair doet een proef met mobiel bellen aan boord, dus tijdens de vlucht mag het tegenwoordig misschien wel, al vraag ik mij serieus af of dat een goede ontwikkeling is.. gezellig naast luidkeels bellende medepassagier zitten terwijl je zelf geen kant op kunt...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63706590
    In de VS hebben enkele maatschappijen de verlichte 'niet roken' bordjes vervangen door een geen mobiel bordje, om aan te geven wanneer je geen gebruik mag maken van electronica tijdens start en landing.
    Daar roepen ze dan ook om dat je je mobiel op 'vliegmodus' moet zetten als je 'm aanzet tijdens de vlucht.

    Tijdens de vlucht dus op vliegmodus en tijdens start en landing uit.
      dinsdag 2 december 2008 @ 20:45:49 #74
    21112 ArnoKlaassen
    The Magnificient One
    pi_63707157
    Ik vlieg aankomende week van Dusseldorp naar Kaapstad via Dubai. Op Dubai zijn we maar 2 uur. Ik was altijd in de veronderstelling dat geen visum vereist is. Klopt dit of dien ik alsnog een visum aan te vragen?

    Btw mijn nationaliteit is Nederlands en mijn vriendin is Zuid-afrikaans
    pi_63707816
    Om over te stappen heb je in dit geval geen visum nodig. Jij zou normaal gesproken ook een visum voor Dubai krijgen bij aankomst, je vriendin had deze van tevoren moeten aanvragen.
    Voor de zekerheid kun je het nog navragen bij de ambassade van de VAE of van Zuid Afrika. Als je namelijk niet alle vereiste documenten hebt, dan wordt je ook niet toegelaten op de vlucht.
      dinsdag 2 december 2008 @ 21:48:15 #76
    21112 ArnoKlaassen
    The Magnificient One
    pi_63709067
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 21:06 schreef DutchTrain het volgende:
    Om over te stappen heb je in dit geval geen visum nodig. Jij zou normaal gesproken ook een visum voor Dubai krijgen bij aankomst, je vriendin had deze van tevoren moeten aanvragen.
    Voor de zekerheid kun je het nog navragen bij de ambassade van de VAE of van Zuid Afrika. Als je namelijk niet alle vereiste documenten hebt, dan wordt je ook niet toegelaten op de vlucht.
    Bedankt. Ik zal voor zekerheid morgen met de ambassade van de VAE in Brussel bellen (dichtstbijzijnde). Worden dit soort dingen nooit aangegeven als je tickets besteld?
    pi_63709726
    Iemand misschien tips voor het parkeren van de auto nabij dusseldorf airport. Het langparkeren-dek van de vliegveld zelf lijkt me altijd vol?
    pi_63711218
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 21:48 schreef ArnoKlaassen het volgende:

    [..]

    Bedankt. Ik zal voor zekerheid morgen met de ambassade van de VAE in Brussel bellen (dichtstbijzijnde). Worden dit soort dingen nooit aangegeven als je tickets besteld?
    Je hebt alleen een visum nodig als je door de douane heen gaat. In die 2 uur heb je net tijd om van de ene naar de andere gate te lopen dus kan mij niet voorstellen dat je ook nog zand wilt gaan happen in de woestijn

    Het wordt bij sommige maatschappijen wel aangegeven of je voor een bep. land een visum nodig hebt of niet. Maar aangezien je voor een transit er sowieso niet in aanmerking komt zal je vast ook geen melding gekregen hebben (als Emirates dit al doet)
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      dinsdag 2 december 2008 @ 22:52:01 #79
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63711442
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 22:06 schreef athlonkmf het volgende:
    Iemand misschien tips voor het parkeren van de auto nabij dusseldorf airport. Het langparkeren-dek van de vliegveld zelf lijkt me altijd vol?
    Het ligt eraan voor hoelang je gaat.

    Ikzelf heb afgelopen weekend voor 3 dagen 21 euro betaald bij het ICE Bahnhof station van Q-park, is maximaal 7 euro per dag. En met de skytrain was je zo in de terminal.
    Anders http://www.park-and-travel.de/index.php ook een optie, voor langer parkeren een optie, wel ga je dan met een busje naar de luchthaven. (15 Tag/e | 60 ¤ inkl. MwSt )
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63713202
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 22:52 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Het ligt eraan voor hoelang je gaat.

    Ikzelf heb afgelopen weekend voor 3 dagen 21 euro betaald bij het ICE Bahnhof station van Q-park, is maximaal 7 euro per dag. En met de skytrain was je zo in de terminal.
    Anders http://www.park-and-travel.de/index.php ook een optie, voor langer parkeren een optie, wel ga je dan met een busje naar de luchthaven. (15 Tag/e | 60 ¤ inkl. MwSt )
    Ik ga dus drie weken, dus drie weken parkeren.

    Nou is m'n duits niet al te best, zijn er nog wat dingen waar ik rekening mee moet houden?

    [ Bericht 6% gewijzigd door athlonkmf op 02-12-2008 23:46:41 ]
    pi_63722252
    Hoe zit dat eigelijk met je baggage als je online inchecked, die moet je dan afgeven bij een baggage drop off point ? Zijn die 'bemand' of is dit ook weer digitaal en koffers op de band zetten?

    Vervolgens vlieg ik naar Frankfurt waar ik een overstap heb van 'zo'n 1,5 uur voor mn vliegtuig naar Vancouver vertrekt. Is dat goed te doen? Baggage hoef ik niet op te halen dacht ik.

    Ik Vancouver heb ik 3,5 uur overstaptijd. Is dat goed te doen? Hier moet ik dan wel mn bagage ophalen, moet ik dan naar de incheckbalie toe of ook naar een baggage drop off point? Omdat ik natuurlijk al on-line ben ingechecked voordat ik vertrek vanaf schiphol.

    Op de terugweg heb ik in Vancouver 6,5 uur!! overstaptijd.. Is het mogelijk (en de moeite) om Vancouver zelf even in te gaan of?
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_63731897
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 12:14 schreef axz0l het volgende:
    Hoe zit dat eigelijk met je baggage als je online inchecked, die moet je dan afgeven bij een baggage drop off point ? Zijn die 'bemand' of is dit ook weer digitaal en koffers op de band zetten?
    Afhankelijk van je maatschappij en vliegveld. Maar allemaal hebben ze wel een bagage dropoff/internetcheckin balie waar je even langs kan om je koffers te dumpen zonder in de rij te staan (en altijd zijn er weer van die sukkels die niet weten dat die balie enkel voor mensen is die online hebben ingechekt)
    quote:
    Vervolgens vlieg ik naar Frankfurt waar ik een overstap heb van 'zo'n 1,5 uur voor mn vliegtuig naar Vancouver vertrekt. Is dat goed te doen? Baggage hoef ik niet op te halen dacht ik.
    1.5 uur is wel te doen.
    quote:
    Ik Vancouver heb ik 3,5 uur overstaptijd. Is dat goed te doen? Hier moet ik dan wel mn bagage ophalen, moet ik dan naar de incheckbalie toe of ook naar een baggage drop off point? Omdat ik natuurlijk al on-line ben ingechecked voordat ik vertrek vanaf schiphol.
    Als je vlucht doorgelabeled is, hoef je het niet op te halen.
    quote:
    Op de terugweg heb ik in Vancouver 6,5 uur!! overstaptijd.. Is het mogelijk (en de moeite) om Vancouver zelf even in te gaan of?
    Netto heb je dan 3-4 uur. Nogal riskant vind ik dan.
    pi_63735398
    Mischien een lichtelijk domme vraag maar waarom kost een vlucht ams-nyc 4x zoveel als een vlucht jfk-pdx terwijl het dezelfde duur heeft? Is dat omdat de een een binnenlandse vlucht is of in Amerika minder tax is?
    pi_63735772
    Verschil in vraag/aanbod, verschil in tax, yield management. Maatschappijen weten dat ze bepaalde prijzen voor AMS-JFK toch wel kunnen vragen omdat ze het toch wel vol krijgen.

    AMS-JFK is trouwens ook nog wel 1,5x zo lang als JFK-PDX
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_63750123
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:56 schreef athlonkmf het volgende:
    Netto heb je dan 3-4 uur. Nogal riskant vind ik dan.
    Hoe kom je bij 3-4 uur?
    Er vanuitgaande dat de vlucht richting Vancouver op tijd is dan kom ik aan 09:50, aangezien dit een binnenlandse vlucht is in Canada zal ik niet te maken hebben met customs enz. Ook de bagage is als het goed is automatisch doorgelabeled naar Amsterdam dus die hoef ik ook niet op te halen. Een paar uur vantevoren inchecken hoeft VOLGESMIJ ook niet want ik check voor mijn 1e vlucht (dus richting vancouver) al in voor het gehele trajact Kelowna-Schiphol.
    Dat betekend dat het prima zou zijn als ik een 30/60 min voor vertrek aanwezig ben en kom ik op 5,5 tot 6 uur.

    Het vliegveld ligt slechts 13km buiten de stad en er rijdt 2x per uur een bus vanuit het centrum naar het vliegveld, die er ongeveer een half uur over doet (afhankelijk van waar je wilt uitstappen)

    Of zie ik nou dingen over het hoofd
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
      donderdag 4 december 2008 @ 13:15:47 #86
    112251 314
    gimme pie!
    pi_63753163
    quote:
    Op woensdag 3 december 2008 18:56 schreef athlonkmf het volgende:
    [..]

    Als je vlucht doorgelabeled is, hoef je het niet op te halen.
    niet altijd, in MSP moet je het zelf van de band halen, dan snuffelt er een hond aan, en dan leg je hem op de volgende band.. is toch ook doorgelabelde bagage
      donderdag 4 december 2008 @ 13:18:13 #87
    112251 314
    gimme pie!
    pi_63753230
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:17 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Hoe kom je bij 3-4 uur?
    Er vanuitgaande dat de vlucht richting Vancouver op tijd is dan kom ik aan 09:50, aangezien dit een binnenlandse vlucht is in Canada zal ik niet te maken hebben met customs enz. Ook de bagage is als het goed is automatisch doorgelabeled naar Amsterdam dus die hoef ik ook niet op te halen. Een paar uur vantevoren inchecken hoeft VOLGESMIJ ook niet want ik check voor mijn 1e vlucht (dus richting vancouver) al in voor het gehele trajact Kelowna-Schiphol.
    Dat betekend dat het prima zou zijn als ik een 30/60 min voor vertrek aanwezig ben en kom ik op 5,5 tot 6 uur.

    Het vliegveld ligt slechts 13km buiten de stad en er rijdt 2x per uur een bus vanuit het centrum naar het vliegveld, die er ongeveer een half uur over doet (afhankelijk van waar je wilt uitstappen)

    Of zie ik nou dingen over het hoofd
    Vancouver-Frankfurt is intercontinentaal dus zorg dat je 1,5 tot 2 uur vantevoren aanwezig bent
    pi_63753902
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 11:17 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Hoe kom je bij 3-4 uur?
    Er vanuitgaande dat de vlucht richting Vancouver op tijd is dan kom ik aan 09:50, aangezien dit een binnenlandse vlucht is in Canada zal ik niet te maken hebben met customs enz. Ook de bagage is als het goed is automatisch doorgelabeled naar Amsterdam dus die hoef ik ook niet op te halen. Een paar uur vantevoren inchecken hoeft VOLGESMIJ ook niet want ik check voor mijn 1e vlucht (dus richting vancouver) al in voor het gehele trajact Kelowna-Schiphol.
    Dat betekend dat het prima zou zijn als ik een 30/60 min voor vertrek aanwezig ben en kom ik op 5,5 tot 6 uur.

    Het vliegveld ligt slechts 13km buiten de stad en er rijdt 2x per uur een bus vanuit het centrum naar het vliegveld, die er ongeveer een half uur over doet (afhankelijk van waar je wilt uitstappen)

    Of zie ik nou dingen over het hoofd
    Als je het vliegveld verlaat, dan moet je natuurlijk weer door de douane heen als je terug komt.
    pi_63756189
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef 314 het volgende:

    [..]

    Vancouver-Frankfurt is intercontinentaal dus zorg dat je 1,5 tot 2 uur vantevoren aanwezig bent
    Dat is om in te checken, wat ik op voorhand al doe.

    Ik zie wel als het zover is of ik nog even VC inga of niet
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_63763104
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef axz0l het volgende:

    [..]

    Dat is om in te checken, wat ik op voorhand al doe.

    Ik zie wel als het zover is of ik nog even VC inga of niet
    Je bent inderdaad al ingechecked, maar veel later dan 1,5 uur voor vertrek zou ik niet aankomen, het kan druk zijn bij de security check, en zeker bij intercontinentale vluchten wordt 45 minuten tot 1 uur voor vertrek begonnen met boarden.

    Verder zou ik Vancouver persoonlijk wel ingaan, als is het maar voor 1 of 2 uurtjes dat je daar bent, het is in ieder geval beter dan wachten op het vliegveld. Er van uitgaande dat er geen vertraging is natuurlijk.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63850211
    hoe moeilijk word er gedaan als je niet je volledige naam hebt opgegeven hebt bij je eticket?

    ik heb namelijk 2 initalen maar heb alleen mijn voornaam + achternaam opgegeven..
    pi_63851238
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:01 schreef DancePlaza het volgende:
    hoe moeilijk word er gedaan als je niet je volledige naam hebt opgegeven hebt bij je eticket?

    ik heb namelijk 2 initalen maar heb alleen mijn voornaam + achternaam opgegeven..
    Wat staat er op je paspoort? als deze niet hetzelfde als je ticket dan ga je niet mee.
    pi_63851716
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Wat staat er op je paspoort? als deze niet hetzelfde als je ticket dan ga je niet mee.
    in de TS staat dus dit
    quote:
    Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
    Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
    Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)

    zucht.. volgende keer wat specifieker zijn als ik een ticket boek
    pi_63853369
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:58 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    in de TS staat dus dit
    [..]

    Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)

    zucht.. volgende keer wat specifieker zijn als ik een ticket boek
    als het nog niet geprint is kan je het misschien nog wijzigen.
      maandag 8 december 2008 @ 16:09:22 #95
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63853797
    Ik heb een dubbele voornaam met een streepje. De ene keer staan beide namen aan elkaar, soms alleen de eerste naam, soms alleen de tweede en zelfs wel eens de tweede voonaam als eerste achternaam. Ik heb het opgegeven me er druk over te maken want heb er echt nog NOOIT een probleem mee gehad.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_63857066
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 14:58 schreef DancePlaza het volgende:
    Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)

    zucht.. volgende keer wat specifieker zijn als ik een ticket boek
    Ik heb het elke dag weer aan de telefoon dat mensen de roepnaam willen wijzigen op het ticket (of de getrouwde naam naar meisjes naam), maar dat gaat nou eenmaal niet (company policy).

    Telkens is het dan weer: "ja maar, het is zo simpel, etc......", maar die mensen beseffen niet dat het voor de maatschappij niet echt veel uitmaakt dat de naam verkeerd is op een ticket, maar dat het de douane op het vliegveld is die die graag een correcte naam wilt zien.
    Als je die mensen dan vraagt: "hoe gaat u dat uit leggen aan Spanjaard, Portugees, Italiaan, Hongaar, or whatever" dan snappen ze het meestal wel.

    Vandaag ook weer lekker: aanstaande woensdag zit Athene luchthaven dicht wegens staking
    pi_63857238
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 16:09 schreef Hik het volgende:
    Ik heb een dubbele voornaam met een streepje. De ene keer staan beide namen aan elkaar, soms alleen de eerste naam, soms alleen de tweede en zelfs wel eens de tweede voonaam als eerste achternaam. Ik heb het opgegeven me er druk over te maken want heb er echt nog NOOIT een probleem mee gehad.
    En je bent gegaan naar...?
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 18:31 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Ik heb het elke dag weer aan de telefoon dat mensen de roepnaam willen wijzigen op het ticket (of de getrouwde naam naar meisjes naam), maar dat gaat nou eenmaal niet (company policy).
    ligt toch ook echt aan de company en type reis natuurlijk.
    pi_63857318
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 18:41 schreef athlonkmf het volgende:

    ligt toch ook echt aan de company en type reis natuurlijk.
    Zeker waar, maar de mensen gaan door een paspoort controle, dus hoe haal je het in je hoofd om voor het gemak een roepnaam te gebruiken? (k heb het over de extremen dan hé)

    ik begrijp dat echt niet
    pi_63857612
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 18:45 schreef firewirecable het volgende:

    [..]

    Zeker waar, maar de mensen gaan door een paspoort controle, dus hoe haal je het in je hoofd om voor het gemak een roepnaam te gebruiken? (k heb het over de extremen dan hé)

    ik begrijp dat echt niet
    Tja, er zijn wel vreemdere eenden op de wereld natuurlijk. Ik begrijp het ook niet dat sommige mensen zo dom zijn (of zo weinig fatsoen hebben) om bij de "internet checked in" balie in de rij te staan, terwijl zij normaal moeten inchecken.

    Er zijn ook zoveel grappenmakers bij die bij de amerikaanse douane, op de vraag "heb je iets aan te geven" een antwoord geven zoals: "niets, behalve een bom in m'n koffer".
    pi_63858397
    Iets waar ik ook bijzonder slecht tegen kan zijn mensen die bellen, het liefst vanuit een drukke winkelstraat, zonder PNR/Etkt nummer/vlucht nummer/vlucht tijd etc. hun naam geven en dan meteen denken dat hun reservering op het scherm staat.... ik moet dan altijd even de mute knop indrukken en even diep zuchten
    pi_63858523
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 19:38 schreef firewirecable het volgende:
    Iets waar ik ook bijzonder slecht tegen kan zijn mensen die bellen, het liefst vanuit een drukke winkelstraat, zonder PNR/Etkt nummer/vlucht nummer/vlucht tijd etc. hun naam geven en dan meteen denken dat hun reservering op het scherm staat.... ik moet dan altijd even de mute knop indrukken en even diep zuchten [ afbeelding ]

    Dat zijn dan ook gegevens die ze niet bij de hand kunnen hebben, maar een beetje reserveringssysteem moet toch veel uit kunnen vissen aan de hand van een naam+geboortedatum en/of postcode/huisnummer of zelfs email. Dat zijn dan weer gegevens die mensen zo kunnen ophoesten.
    (als jullie systeem zoiets niet kan, moeten we toch een afspraak maken met jullie ICT-manager )
    pi_63859754
    Het systeem (PARS trouwens) kan zoeken op: naam, vlucht nummer, route, datum, etkt nummer, pnr, en nog een aantal parameters maar dan moet de klant wel met cruciale parameters aankomen, en met enkel: "ja, ergens tegen het einde van februari.... maar je hebt toch mijn naam? is dat niet genoeg???" Tja, als je niet weet welke dag en welke vlucht je neemt, is het zoeken naar die naam ook onbegonnen werk (en dan komt er ook nog eens bij dat je average handling time niet al te hoog mag zijn)

    Het zoeken naar een pnr mag misschien wel 'simpel' lijken, maar geloof me, sommige mensen zijn echt vermoeiend (nog maar te zwijgen van de mensen die niet goed Engels spreken)
      maandag 8 december 2008 @ 20:59:44 #103
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63860548
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 18:41 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    En je bent gegaan naar...?


    Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_63860820
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 20:59 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
    En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?

    Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?

    (lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
      maandag 8 december 2008 @ 21:18:45 #105
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63861062
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 21:09 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?

    Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?

    (lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
    Dat ligt meestal niet aan mij...

    Ik weet niet meer precies op welke vlucht ik hoe stond, maar weet wel dat ik regelmatig internationaal heb gevlogen met maar een halve naam of een naam met ontbrekende letters. Toegegeven, wel altijd op een wijze die uit te leggen valt (hoewel ik dat nooit heb hoeven doen): het was geen compleet ándere naam en mijn naam is ook niet gebruikelijk in andere landen, dus als er dan een letter mist of omgedraaid is en het gaat om een check door een mens (niet door een computer) wordt dat meestal niet eens gezien.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_63866628
    uiteindelijk geregeld via callcenter van skyeurope.. en het kostte me niets :p .. via de website zou het me 100 euro kosten..
    pi_63884233
    vraag over ryanair en het boeken van een vlucht. ik zit nu bij de pasagiersgegevens en daar is de eerste vraag hoeveel tassen wilt u inchecken. men rekent er een aardig bedrag voor zie ik en mijn vraag is dan ook of handbagage (per persoon 1 normale rugzak) a: als handbagage wordt gezien en b: of je deze moet inchecken dus de keuze maken voor 1 tas en inschecken op vliegveld (weeze)
    Hooray for boobies!
      dinsdag 9 december 2008 @ 18:02:36 #108
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63884307
    Nee, handbagage is géén incheck bagage. Als je een rugzak hebt die binnen de normale handbagage valt (niet te groot, niet te zwaar), dan mag deze gewoon zé mee. Deze valt niet onder je in te checken bagage.
    Let wel op: in je handbagage mogen dus ook geen (grote) verpakkingen vloeistoffen zitten, je kunt dus geen gel, tubes creme oid meenemen als je alleen handbagage meeneemt!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_63884372
    idee is om er kleding voor 3 dagen in te doen, jas blijft lekker aan en vloeistoffen kopen we op de plaats van bestemming. natuurlijk nog een boekje o.i.d. erbij in maar het overstijgt niet het formaat normale school rugzak
    Hooray for boobies!
    pi_63885585
    Bij Ryanair, overal in de FAQ staat dat online inchecken pas vanaf 5 dagen van te voren kan:
    http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chk&quest=when&xtmc=online%20inchecken&xtcr=4

    Behalve bij het online incheck systeem zelf:
    https://www.bookryanair.com/SkySales/FRSecurity.aspx?culture=NL-NL&lc=NL-NL&pos=FAQS
    Daar staat dat het al 14 dagen van te voren kan...


    En maak ik verder goed op dat hieruit:
    http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=chk&quest=cost&xtmc=online%20inchecken&xtcr=5
    Blijkt dat ik sowieso prioriteit krijg bij het instappen omdat ik online incheck?
    Of is dit alleen als ik dit al ergens had aangevinkt?
    gr gr
    pi_63885731
    Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.

    Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_63885937
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
    Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.

    Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
    ok bedankt

    Maar het maakt voor mij niks uit of ik nou 14 dagen van te voren incheck of 5 dagen van te voren.
    gr gr
    pi_63886493
    Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?

    http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
    gr gr
    pi_63887778
    dat mag. tot 100 ml
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_63892854
    Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
    pi_63892909
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:07 schreef jmac het volgende:
    Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
    hoezo?
    dat is toch een gegarandeerde raamplek?
    lijkt mij best relaxed
    gr gr
    pi_63893186
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    hoezo?
    dat is toch een gegarandeerde raamplek?
    lijkt mij best relaxed
    Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
    pi_63893300
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    hoezo?
    dat is toch een gegarandeerde raamplek?
    lijkt mij best relaxed
    Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
    pi_63893312
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
    Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?

    edit: nee die heb je niet.
    gr gr
    pi_63893402
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
    Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
    gr gr
    pi_63894498
    Volgens mij geeft priority boarding geen recht op raamplaatsen hoor. Wat jmac zegt, je komt in een aparte rij maar bij het vliegtuig is het gewoon hopen op een raamplek hoor.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_63895232
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?
    Geen idee. Nooit met Ryanair gevlogen.
    pi_63897131
    ik wel, ook wel eens priotiy (geboekt door werk). Zit je ongeveer 7 seconden eerder in het vliegtuig en als je pech hebt mag je als eerste buiten in de regen gaan staan wachten voordat je door mag lopen naar het vleigtuig (Weeze).

    Naar mijn idee niet echt nuttg dus.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 10 december 2008 @ 11:46:10 #124
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63901400
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 19:24 schreef Quyxz_ het volgende:
    Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?

    http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
    Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).
    Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 10 december 2008 @ 12:23:03 #125
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_63902264
    Priority is alleen maar een extra vorm van inkomsten voor Ryan Air.
    Ben laatst met hen naar Stansted gevlogen en jah, er waren wel wat priority peoples, maar als dat rijtje eenmaal weg is, dan mag de rest van het volk. Kom je dan alsnog aangerend met je priority pasje, dan ga je er een beetje tussendoor, maar is je priority weg.
    Gewoon zorgen dat je een beetje op tijd in de rij staat, dan heb je zonder problemen een raamplek

    En vloeistoffen moeten idd in een doorzichtige, hersluitbare zak. In Eindhoven deden ze er niet moeilijk over, maar in Stansted moest het uit je koffer. Waren ze daar heel erg strict in. Dus ik zou het iig bij de hand houden, dat je het zo uit je bagage kan halen, mocht erom gevraagd worden
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
    pi_63904518
    Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
    Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
    pi_63907669
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 13:51 schreef DancePlaza het volgende:
    Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
    Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
    Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.

    Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
    pi_63907763
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:

    Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
    Daar is inderdaad niets vreemds aan.
    Net zoals dat er mensen zijn die graag champagne in het vliegtuig drinken als ze eens een weekendje weg zijn. En wat maakt die paar euro nou uit op je hele reis, als dat het plezier aan je reis verhoogd?
    pi_63908235
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 15:51 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.

    Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
    Hoppa online ingecheckt en kreeg idd de stoelen toegewezen. Nog 1 dag werken en dan lekker een weekend naar Praag.
    pi_63909743
    OK, ik ga gewoon drie kwartier van te voren ofzo in die rij staan. Dan moet ik toch wel een raamplek kunnen bemachtigen.

    En als ik dat tubetje met zalf gewoon in een doorzichtig boterhamzakje doe en bovenin mijn koffer doe, is er dus geen probleem?
    gr gr
    pi_63911407
    boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_63911654
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 18:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
    ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
    gr gr
    pi_63912177
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
    of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
    pi_63912283
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
    dat is idd ook nog een optie
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 10 december 2008 @ 19:46:56 #135
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_63913658
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 11:46 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).
    Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
    Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_63913919
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:

    [..]

    of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
    o doen ze dat op EIndhoven?
    Dat is helemaal makkelijk
    (ik check alleen wel online in)
    gr gr
    pi_63914350
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    o doen ze dat op EIndhoven?
    Dat is helemaal makkelijk
    (ik check alleen wel online in)
    Nee doen ze niet. Ze staan gewoon op een tafel voor de deur van de douane.Daar kan je dus alles overgooien waarna je de wachtrij in gaat.
      woensdag 10 december 2008 @ 21:18:53 #138
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_63916459
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
    Priority boarden

    En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maar tegen je priority.

    Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_63916955
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Priority boarden

    En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maar tegen je priority.

    Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
    Bedankt voor de tip! Ik denk dat dat een hele goeie is!
    gr gr
    pi_63922303
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    o doen ze dat op EIndhoven?
    Dat is helemaal makkelijk
    (ik check alleen wel online in)
    of je fiets even naar de etos toe daar kan j gratis van die zakjes krijge.
      donderdag 11 december 2008 @ 16:02:12 #141
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_63935820
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
    Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
    pi_63936043
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 16:02 schreef Relin het volgende:

    [..]

    Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
    Op Heatrow mij onlangs ook nog, volgens mij ligt het er maar aan hoeveel zin de securitygast heeft...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      donderdag 11 december 2008 @ 16:56:43 #143
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63937173
    Ik ben zelf een grote fan van van die ziplocks. Dus niet die (mijn god, hoe leg ik dat uit) die je zelf op elkaar moet drukken, maar liever die met zo'n soort "ritsje" Ok, deze dus:



    Voordeel hiervan is dat ze minder snel open gaan, ook als je het zakje oprolt of opvouwd. Dat is met die andere hersluitbare zakjes nog wel eens anders.
    Die Ziplocks kun je ook heel makkelijk gebruiken voor andere bagagedingen; ik gebruik ze ook als ik wel checkin bagage heb, om bijvoorbeeld vloeistoffen in te pakken die zouden kunnen lekken of om (op de terugweg) een natte bikini in te stoppen als-ie niet meer droog wordt voor vertrek. Ideaal en kost misschien 2 euro voor een berg van die dingen!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 11 december 2008 @ 17:11:46 #144
    236733 Marmex
    Currently travelling
    pi_63937561
    Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.

    Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)

    Wanneer wel / niet op slot?
    Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
      donderdag 11 december 2008 @ 17:16:21 #145
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63937688
    Helemaal niet op slot doen. Die aan iedere check komen Amerikanen te pas. Als de boel op slot is slopen ze je koffer.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_63937697
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef Marmex het volgende:
    Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.

    Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)

    Wanneer wel / niet op slot?
    Mag wel op slot, maar je moet wel sloten gebruiken die goedgekeurd zijn, en dus door de douane daar (en dus iedereen) te openen zijn.
      donderdag 11 december 2008 @ 17:17:13 #147
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63937715
    Dat kan ook inderdaad, maar als je een standaardslot op je koffer hebt zitten (zoals ik) open laten.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 11 december 2008 @ 17:55:42 #148
    236733 Marmex
    Currently travelling
    pi_63938714
    Ik heb een Samsonite met een redelijke standaard plat sleuteltje
    Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
    pi_63941352
    Samsonite heeft speciale TSA sloten voor de USA. De douane kan die met een speciale sleutel open maken, en jij kunt zien d.m.v. een indicator dat het het slot ook geopend is.

      donderdag 11 december 2008 @ 22:42:46 #150
    236733 Marmex
    Currently travelling
    pi_63946831
    Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.

    Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
    Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
    pi_63948088
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
    Nee, alleen voor TSA sloten (welke Samsonite ook zijjn merkje wel eens op zet)

    Dus gewoon niet op slot doen.
      Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:29:36 #152
    45833 crew  Fogel
    pi_63948599
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
    Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.

    Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
    Als je de koffer absoluut op slot wil hebben, koop dan een kofferriem waar zo'n goedgekeurd slot op zit.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      donderdag 11 december 2008 @ 23:30:13 #153
    236733 Marmex
    Currently travelling
    pi_63948615
    Ok, thanks voor de feedback jongens
    Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
    pi_63953859
    Je kan ook kleine gaatjes boren in je koffer, veel samsonite koffers hebben daar extra ruimte voor waar je zonder beschadigingen aan te richten makkelijk een klein gaatje kunt boren

    Hoe zit het met koffer op slot doen voor Canada?

    [ Bericht 14% gewijzigd door axz0l op 12-12-2008 09:41:53 ]
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_64004321
    Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

    Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

    Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
    Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

    Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?

    [ Bericht 31% gewijzigd door Quyxz_ op 14-12-2008 13:40:01 ]
    gr gr
      zondag 14 december 2008 @ 13:58:16 #156
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64005332
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
    Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?

    Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.

    Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
    Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?

    Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?
    Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
    (Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

    Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
    Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
    Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64005869
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
    (Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.

    Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
    Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
    Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
    Wow bedankt voor deze info!

    Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

    En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
    wat betekent dat?
    gr gr
      zondag 14 december 2008 @ 14:57:02 #158
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64006757
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    Wow bedankt voor deze info!

    Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?

    En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
    wat betekent dat?
    Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
    Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

    Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64006963
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 14:57 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
    Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.

    Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
    Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

    edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
    gr gr
    pi_64008281
    Meestal houdt het in dat bij het zien landen van een Ryanair toestel gelijk de gehele meute opstaat
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      zondag 14 december 2008 @ 16:40:08 #161
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64008952
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?

    edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
    Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

    Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64009280
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 16:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.

    Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
    No wai
    Nou ik doe wel alsof ik sars heb, misschien krijg ik dan wat meer ruimte.
    gr gr
    pi_64009368
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
    Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
    Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
    Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
    En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
    pi_64010495
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
    En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
    Het zal echt niet om het schoonmaken gaan. De winst die je daarmee behaald is echt niet wat een omdraai versnelt. Wat de omdraai wel versnelt is een vrij standaard passagiers verdeling, zodat dit snel en accuraat kan worden gechecked en nauwelijks moet worden aangepast op de beladingspapieren. (of in extreme gevallen zou je dan passagiers moeten laten verzitten, of zelfs bagage moeten verplaatsen tussen verschillende ruimen)
    Dus het blokkeren van stoelrijen is toch echt vanwege balans, denk ik...

    (bijv. bij trans is zoiets fout gegaan omdat de verdeling van passagiers dermate anders was dan verwacht en niet gecorrigeerd werd. Tijdens de start heeft de staart de baan geraakt, met aanklachten en schade als gevolg...)
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      zondag 14 december 2008 @ 18:54:24 #165
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64011453
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
    En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
    Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een andere maatschappij tijdens een hele lichte loadfactor, dat op de eerste 2 rijen niet gezeten mocht worden tijdens landen op opstijgen.
    Bij Ryanair blokken ze vrolijk de eerste 5 en de laatste 8, en ook na het landen en opstijgen mag je ook niet 'verzitten'. En dan heeft het echt niets meer te maken met loadbalance, want als ie eenmaal vliegt maakt de loadbalance niet zoveel uit. (En ook het blokkeren van zoveel rijen heeft niets meer met loadbalance te maken, zolang niet iedereen of voorin, of achterin zit zullen er geen problemen zijn).

    Maar wellicht dat procedures wat makkelijker worden en er sneller kan worden gewerkt (denk aan schoonmaken, verkopen snacks, tellen passagiers), vanuit die optiek is het 'in bulk vervoeren' van passagiers misschien handig voor de maatschappij, en dat alles naar de 'klant' toe verkopen als veiligheidsmaatregel in verband met loadbalance... (Maar goed, wat zeur ik, ik vlieg gemiddeld 1 a 2x per jaar met ze, en voor die paar euro moet ik niet zeuren eigenlijk).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64057003
    Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?

    Voor China heb je een visum nodig dus het vliegveld af en een hotelletje zit er denk ik niet in
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_64132231
    quote:
    Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
    Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?
    Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
    http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
    pi_64147458
    In hoeverre is het toegestaan om een backpack (80liter) in te checken zonder dat je een flightbag gebruikt? Ik heb in 2006 een soort van flightbag gebruikt maar die is nu een beetje aan gruzelementen. Destijds was men er bij de incheck niet dol op omdat de losse 'touwen' vast konden blijven haken op de band oid.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 19 december 2008 @ 13:07:50 #169
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_64147691
    Mischien stomme vragen, maar ik heb nog nooit eerder met een overstap tijdens vliegreizen te maken gehad

    Het gaat om onderstaande vlucht:
    Wo 20 Mei Amsterdam Frankfurt LH4673 11:00 - 12:10
    Wo 20 Mei Frankfurt Nice LH4134 13:00 - 14:30

    Heb je met 50 minuten tijd genoeg om over te stappen?
    Moet je nog ergens je koffer ophalen, of gaat deze automatisch naar het andere vliegtuig?
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
    pi_64149854
    Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 19 december 2008 @ 14:44:33 #171
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64150909
    Frankfurt is wel groot, maar ook vrij efficient en modern in mijn ervaring. Zolang beide gates niet al te ver uiteen liggen zou het geen probleem moeten zijn, volgens mij. Maar in elk geval niet uitgebreid gaan shoppen daar...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_64157201
    quote:
    Op donderdag 18 december 2008 21:51 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
    http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
    Tja, heb inmiddels een beter alternatief gevonden via Bangkok en Frankfurt. Met een beetje mazzel nog een beetje betaalbaar alternatief gevonden.

    Leuke website is dat trouwens. Mijn thuishaven Manilla komt alleen niet zo goed uit de test .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 19 december 2008 @ 19:22:07 #173
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64158400
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
    Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
    Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
    Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64248387
    Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
    Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
    pi_64327205
    Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.

    Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?

    Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
      woensdag 24 december 2008 @ 16:11:39 #176
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_64328603
    Doe desnoods een plastic tasje aan de onderkant dat je dichtmaakt met een elastiekje.
    pi_64331518
    Volgens mij mag het niet, omdat het als slagwapen gebruikt kan worden.
      woensdag 24 december 2008 @ 18:29:55 #178
    43311 jozef444
    complete and total insanity
    pi_64332987
    Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
    [16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
    pi_64333510
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
    Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
    op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_64333947
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 15:36 schreef Anotis het volgende:
    Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.

    Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?

    Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
    Ik moest het bij Alitalia inchecken. We kwamen uit Dubai en bij het overstappen in Milaan zeiden ze dat het als wapen gebruikt kon worden. Je kan het uitschuiven en dan kan je er mensen mee meppen. Dus moest ik door de douane, naar de incheck, ding laten sealen, weer naar de incheck en vervolgens als ruimbagage ingecheckt.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64350246
    Ok, das wel jammer...
    Ik kom wel vaker door de douane met scharen in m'n tas, of met een grote Maglite (war je toch ook aardig mee kunt meppen als het moet!). Maar ik heb bij Ryanair geen zin in gedonder, dus volgende keer toch maar ruimbagage aangeven.
    Thx voor de info!
    pi_64352644
    quote:
    Op maandag 22 december 2008 16:20 schreef axz0l het volgende:
    Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
    Ik zou mijn koffer ook niet op slot doen. Ik weet de officiele regel in Canada niet, maar Canada volgt meestal de regels van de VS omdat er erg veel vliegverkeer tussen deze twee landen is.
    pi_64352688
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

    [..]

    op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
    Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.

    we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.

    zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
      donderdag 25 december 2008 @ 12:23:11 #184
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_64352689
    quote:
    Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
    + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A.
    Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_64352830
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
    Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
    Dat weet ik niet, maar mijn Samsonite koffer (met zo'n cijferslot op de koffer zelf, naast de rits) is een keer op een 'nette' manier opengemaakt. De lipjes waren opengebogen aan de kant van de ritssluiting. De lipjes hingen dus in het ongeopende cijferslot en de douane heeft de ritssluiting er gewoon onder opengemaakt. Keurig een briefje in de koffer met de mededeling dat deze was onderzocht en waarom. Met een stevige nijptang was de schade weer te herstellen.

    Het was trouwens een vergissing van mijn kant. Ik had de koffer op slot gezet vanwege het hotel en de rit naar de luchthaven en was deze vergeten te openen voor het inchecken. Ik heb namelijk liever dat de douane de koffer gewoon openmaakt (zit toch niets bijzonders in).
      donderdag 25 december 2008 @ 12:32:43 #186
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_64352878
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.

    we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.

    zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
    Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is? In dat geval is 4 uur genoeg, aangezien je gewoon op STN blijft. Vertrekt je doorvlucht echter van Heathrow, dan kan het krap gaan worden.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      donderdag 25 december 2008 @ 13:56:33 #187
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64354651
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.

    we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.

    zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
    Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
    En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.

    Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
    Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.

    Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      donderdag 25 december 2008 @ 13:59:43 #188
    43311 jozef444
    complete and total insanity
    pi_64354708
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
    Maw men bagage wordt gewoon netjes doorgelabeld en zonder problemen doorgeschoven of begrijp ik je nou verkeerd (terugvlucht zal denk ik lastiger worden SSA - Sao paulo met TAM daarna met BA naar LHR & BRU).
    [16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
    pi_64360246
    Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
    pi_64362895
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 13:56 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
    En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.

    Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
    Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.

    Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
    de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
      donderdag 25 december 2008 @ 22:54:43 #191
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64363244
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 22:40 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
    Valt eigenlijk wel mee, 0:00 uur binnen, op bagage wachten, om 07:00 uur gaat inderdaad het eerste vliegtuig, rond 5 uur kan je inchecken, dat is nog te overzien.
    Dat is trouwens de reden dat ik de andere vlucht heb geboekt, ik kom rond 16:50 binnen, met de intentie om gelijk door te vliegen, maar ik heb toch besloten een dag in London zelf te gaan slapen en pas de volgende dag terug te gaan. Bij eventuele vertraging heb ik dan geen problemen m.b.t. last minute tickets.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64375942
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 12:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    [..]
    Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is?
    Nog even over Air Asia. Ze hebben zeer scherpe prijzen van London naar Kuala Lumpur: waarschijnlijk de goedkoopste manier om in die regio terecht te komen.

    Ik wil ook die kant op maar ik durf nog geen ticket voor over enkele maanden te kopen. Air Asia is in principe een low cost carrier, zoals Easyjet en Ryanair hier. Ze hebben geen operationele ervaring met long haul vluchten. Low cost cariers schrikken er niet voor terug om routes van de een op andere dag te cancellen als het niet lekker loopt. Ook gaan dergelijke maatschappijen makkelijker failliet.

    Hoe gaan jullie hiermee om? Gewoon het risico nemen? Wat staat er op de ticketvoorwaarden: krijg je in ieder geval je geld terug als de route gecancelled wordt ?
      vrijdag 26 december 2008 @ 18:48:06 #193
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_64381827
    Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
    pi_64388820
    Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

    Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_64394951
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
    Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
    Wát wil je wijzigen? ITIN, email adres, telefoon nummer, naam?
      zaterdag 27 december 2008 @ 10:51:42 #196
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64395247
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
    Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

    Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
    Air Asia X oefent inderdaad al een tijdje op China, Perth, en Melbourne in Australië.

    Ook ik heb goede ervaringen met Air Asia, hoewel ze vaak wel schema's omgooien, dat vinden ze leuk heb ik het idee, maar dat is meer de aziatische routes. Qua vertraging, ik heb al meer dan 100 vluchten met ze gemaakt, en nooit langer dan 2 uur vertraging gehad.

    Mocht overigens een route worden gecancelled, krijg je uiteraard je geld terug, Air Asia probeert dat altijd in een credit shell, voor gebruik van nieuwe boekingen, maar een beetje aandringen bij de klantenservice (via email) en je krijgt je geld terug, hier gaat overigens vaak wel enige tijd overheen....

    Let trouwens wel op, Air Asia X lijkt goedkoop, maar vanaf London heb je veel goedkope mogelijkheden naar Hong Kong, Bangkok en dergelijke met 'normale' lijndienstmaatschappijen, voor 400-500 pond = euro inclusief alles kan dat al.
    Ik heb Air Asia X geboekt voor 265 euro en dat is uiteraard een goedkoop tarief, maar als het 500 pond zou kosten zou ik toch persoonlijk wat rondkijken. (Wel is het ideaal dat ze vanaf Stansted vliegen, is goedkoop te bereiken vanaf Eindhoven, Dusseldorf of Amsterdam).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64398058
    Bedankt voor de nuttige informatie over Air Asia. De ervaringen met deze maatschappij zijn hier duidelijk positief te noemen. Ik heb wel met googlen uitgevonden dat het aandeel op de beurs van Maleisie in elkaar is gestort en dat het bedrijf financieringsproblemen heeft.

    Ik vind het daarom te riskant om nu al een ticket voor de zomer te kopen. Misschien dat ik het wel 2 maanden tevoren aandurf, als de prijzen scherp blijven. Inderdaad biedt de concurrentie soms ook goede prijzen.
    pi_64398822
    quote:
    Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
    Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
    Allemaal, zolang je maar een flexi of full fare ticket hebt aangeschaft. Anders wordt het een moeilijk verhaal vrees ik. Dus kijk gewoon even naar de voorwaarden die bij jouw boekingsklasse horen.
    pi_64398935
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 18:48 schreef oYo het volgende:
    Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
    Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
      zaterdag 27 december 2008 @ 14:17:54 #200
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64399520
    quote:
    Op zaterdag 27 december 2008 13:53 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
    Hoewel niemand zich er echt aan houd mag je officieël van Air Asia niks van buitenaf meenemen aan boord. Ook niet met Tiger Airways trouwens.
    Alleen bij Tiger airways is er ooit wat over gezegd dat ik niet mijn zelf meegebrachte chips mocht eten en mijn meegebracht water niet mocht drinken. Uiteraard wel gewoon gedaan, chips verkochten ze niet aan boord, en ik wil meemaken dat mijn waterfles wordt afgepakt omdat je geen zelf meegebracht water zou mogen drinken, bij Air Asia is nog nooit iets gezegd over zelf meegebrachte versnaperingen.

    Bang met boeken ben ik persoonlijk niet, al moet ik zeggen dat Air Asia X officieël een externe onderneming van Air Asia is, dus bij een eventueel failliesement is het moederbedrijf gedekt, er kan dan daar niets worden gehaald. Als er inderdaad een risico bestaat van problemen zal dat eerder bij Air Asia X zijn dan bij de 'echte' air asia.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64466619
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
    Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
    Ik zou toch minimaal 1:30 aanhouden bij een overstap op grote luchthavens. Op schiphol geld bijvoorbeeld dat 45 minuten de absolute minimum tijd is die ze nodig hebben om je koffer naar het nieuwe vliegtuig te brengen.
    Dat houd in dat je met 45 minuten nog een kansje hebt dat je koffer het haalt, met minder dan dat gaan ze het niet eens proberen.
    Wij hebben heel vaak mensen aan boord met doorverbindingen van 50 minuten of minder, dat wordt dan zo geboekt door het reisbureau. Zodra het binnenkomende vliegtuig dan 5 minuten vertraging heeft wordt je stoel weer vrijgegeven en uitgedeeld aan eventuele standby passagiers.
    pi_64468039
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
    Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..

    Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
    goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
    pi_64474526
    Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus
      maandag 29 december 2008 @ 20:22:33 #204
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64475989
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 16:21 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
    Of hij al ervaringen heeft weet ik niet, maar Air Asia X voert wel degelijk vluchten uit, al is dat nu alleen in de richting van Melbourne en Perth.

    @Dutchtrain, ik zal het meemaken komende februari. Ik ben wel wat gewend, Tiger Airways van Singapore naar Darwin en terug, DAT was pas krap in hun A320, al had ik beide keren gelukkig wel 3 plekken voor mijzelf waardoor het wel weer te doen was.
    Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64476322
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
    Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
    Normaal zijn die Airbussen wel iets ruimer, maar kwam bij Vueling ook al zo'n krappe opstelling tegen (maar nog niet zo krap als AirAsia)
      woensdag 31 december 2008 @ 19:47:08 #206
    201459 DanielSmith
    Tavern on the green
    pi_64542819
    Ik doe eventjes meelezen alst mag
    pi_64786145
    Over een tijdje vlieg ik van Bangkok naar Hong Kong en terug naar Amsterdam. Nou is de overstaptijd op Hongkong slechts enkele uren, en dat vind ik jammer, aangezien ik best een paar dagen de stad wil verkennen.

    Daarom zit ik er over te denken om een enkeltje Bangkok -> Hongkong te nemen, en dan een paar dagen later gewoon Hong Kong -> Amsterdam (ticket wat ik al heb) voort te zetten.

    Ik neem aan dat dit gewoon mogelijk is, maar ik ben toch wel benieuwd wat de experts hier over te zeggen hebben.

    Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
    pi_64786307
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef shibaloma het volgende:
    Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
    Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.

    Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
    pi_64786387
    quote:
    Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
    Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus
    Laatst LAN Chile gevlogen en daar schrok ik van de ruimte die ik had. Dat ben ik niet meer gewend sinds ik geen business class meer vlieg.
    pi_64786784
    Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
    Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
    Dan moet je de tickets dus los boeken.
    gr gr
    pi_64786889
    Met overstap

    Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_64786953
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:06 schreef Quyxz_ het volgende:
    Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
    Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
    Dan moet je de tickets dus los boeken.
    Bij Ryanair koop je inderdaad losse enkele reizen. Voordeel is wel, dat als je alleen handbagage hebt en je gebruikt maakt van de online check-in, je wel zelf een reis zou kunnen plannen met overstap.
    En anders moet je bij de overstap je bagage ophalen en opnieuw inchecken. Dat kan natuurlijk ook.
    pi_64787551
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.

    Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
    Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
    pi_64788261
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
    Met overstap

    Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
    ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
    Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
    gr gr
    pi_64788360
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:

    [..]

    Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
    enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_64788458
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Quyxz_ het volgende:

    [..]

    ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
    Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
    Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_64788812
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:41 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
    I know, maar schijnbaar moet ik een retourtje nemen, omdat ik niet rechtstreeks HongKong - Ams kan doen?

    Een retourtje zie ik niet echt zitten omdat ik dan de volgende vluchten maak
    1# Ams - HK - Bangkok
    2# Bangkok - HK
    3# HK - Bangkok
    4# Bangkok - HK - AMS
    pi_64788982
    Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan

    Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_64789005
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:43 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
    qua tijd is het misschien ngo wel sneller
    gr gr
    pi_64789167
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef Thetallguy het volgende:
    Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan

    Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
    Dat lijkt me het beste ja, ik zal morgen eens bellen.
    pi_64806899
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
    [..]
    Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
    Dat is een logische redenering qua logistiek, maar qua marketing werkt het helaas anders. Aanvankelijk vloog je over HK omdat het de maatschappij zo uitkomt. Op het moment dat ze merken dat het jou ook mooi uit komt, menen ze dat ze jou naar 2 bestemmingen vervoeren en betaal je meer.

    Ik denk eerlijk gezegd niet dat je een deal krijgt die gunstiger is als een ams - hk vlucht plus een hk - bkk vlucht. Maar wie weet ...
      Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 00:07:32 #222
    45833 crew  Fogel
    pi_64873260
    Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
    Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)

    [ Bericht 0% gewijzigd door Fogel op 10-01-2009 10:42:32 ]
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_64874085
    Weet niet of het iets helpt maar toen ik vanaf Dubai vloog kon ik dat wel op de terugweg. Op de terugweg in Milaan moest ik mijn statief ineens inchecken terwijl ik in transit was. Dat kon gewoon. (Alitalia)
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64879210
    Geinspireerd door de kou zit ik alvast m'n zomertrip beetje te plannen.

    Ik wil uiteindelijk vanaf Budapest naar Barcelona met het vliegtuig met een stop in Rome.

    Maar als ik op vliegtickets.nl zoek dan zie ik dat als ik 'Budapest > Barcelona' invul ik een vlucht voor 157 euro kan krijgen met Alitalia:

    Boedapest Rome,Fiumicino Apt AZ 479 23/07 13:10 14:55
    Rome,Fiumicino Apt Barcelona AZ 76 23/07 16:20 18:05

    Dus zijn twee vluchten, van Budapest naar Rome en van Rome naar Barcelona.

    Maar als ik kijk voor een vlucht van Budapest naar enkel Rome, dan kost dat via diezelfde Alitalia 200 euro! En als ik dan van Rome nog weer naar Barcelona wil kost dat me nog 60 euro, en bij andere maatschappij want dan kan ik die vlucht van Alitalia niet nemen

    Dus van Budapest naar Barcelona via Rome kost me in directe boeking 160 euro en in aparte vluchten 260 en dan kan ik niet op dezelfde tijdstippen en maatschappij vliegen als in een directe boeking...

    Is dit gebruikelijk? Het gaat er iig om dat ik zo goedkoop mogelijk die vliegreis wil maken en dat ik zelf wil kiezen wanneer ik doorga via Rome naar Barcelona.... aan een overstap van 1.5 uur heb ik weinig Dus is het bv mogelijk om voor 160e budapest > barca te boeken met overstap in rome maar dat je zelf mag kiezen dat je die overstap 2 of 3 dagen later neemt?

    Hoe zit het met zulke korte overstaptijden trouwens, is dat te redden met uitchecken en weer inchecken, wachten op bagage etc?

    En als laatse vraag: De prijzen die ik nu zie voor de maand juli, gaan die naarmate juli dichterbij komen doorgaans enorm oplopen?
    pi_64888495
    Enkeltjes zijn altijd duurder dan retour. Je kan het beste gewoon enkeltjes kopen bij Lowcostmaatschappijen waarbij de prijs altijd gelijk is voor enkel/retour.

    Bijvoorbeeld op 23 juli met Wizzair van Budapest naar Rome voor ongeveer ¤40 en dan 26 juli met Clickair door naar Barcelona voor ¤49,50.

    Komen vast nog wat creditcard/bagagekosten bij maar dan heb je wat je wilt voor +/- ¤100
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_65049092
    Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
      woensdag 14 januari 2009 @ 22:03:57 #227
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65049673
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
    Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
    Bij een nieuw paspoort krijg je ook een nieuw paspoortnummer.

    Maar geen nood, het paspoortnummer kan je altijd updaten bij de airline, en kan zonder bijkomende kosten, naast het feit dat in principe het paspoortnummer niet op de boarding card staat maar alleen in de daadwerkelijke reservering, en je dus deze ook niet nodig hebt bij het inchecken. (Al kan het bij vluchten naar sommige bestemmingen, denk aan VS en Israel verstandig zijn om dit nieuwe nummer wel door te geven aan de vliegtuigmaatschappij aangezien deze gegevens door de airline worden doorgegeven aan de autoriteiten).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65086432
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
    Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
    Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
    dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
      Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 21:56:46 #229
    45833 crew  Fogel
    pi_65088355
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
    Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_65209492
    Vraagje.. Ik vlieg binnenkort van Amsterdam naar New York met een overstap in London. Voor internationale vluchten geldt 3 uur van tevoren aanwezig, tenzij intercontinentaal, dan 4 uur. Nou vlieg ik in eerste instantie dus gewoon naar London, moet ik dan 3 of 4 uur van tevoren aanwezig zijn? En voor vliegen naar de VS gelden uiteraard strengere veiligheidscontroles. Worden deze in Amsterdam of London uitgevoerd?
    pi_65211404
    Die veiligheidscontroles worden in Amsterdam en in Londen uitgevoerd. Toen ik via Londen naar de VS vloog, had ik maar 1 uur de tijd om over te stappen. Dusja...;p
    pi_65211598
    Ik heb 1:45 de tijd, dat moet opzich voldoende wezen lijkt me
    pi_65211610
    Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_65211686
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
    Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
    Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schiphol
    Maarja, ik dacht dus, 10:05 is een relaxte tijd om te vliegen.. moet je alsnog om 06:05 aanwezig zijn
    pi_65212201
    Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

    10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      maandag 19 januari 2009 @ 19:51:02 #236
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65220177
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
    Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal

    10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
    Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.
    Aangezien al die mensen per gate met die vlucht meemoeten is daar de kans niet zo groot dat je je vlucht mist.

    Als je echter vanaf de B, C pier (Schengen) moet vertrekken, het kan in de ochtend behoorlijk druk zijn, zodat de wachtrij bij het binnen gaan (veiligheidscontrole) van de pier behoorlijk lang is, tot wel 30 minuten.

    Tegenwoordig kom ikzelf eigenlijk altijd 1,5 uur voor vertrek aan, wil graag nog even boven op het panoramaterras lopen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65220699
    Komende zomer gaan wij voor 3 weken naar het Zuid-Westen van de USA. Hier wil ik natuurlijk wel wat kleding kopen enzo
    Ik hoorde dat mensen de doosjes, kledingkaartjes en bonnetjes allemaal weggooien om te zorgen dat de doane denkt dat het meegenomen kleding (uit NL dus) is?
    Klopt dit?

    En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
    Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
    pi_65221116
    eerste link op zoektermen
    douane sloten USA

    http://shopping.kelkoo.nl/ssc-170101-tsa-douane-slot.html

    (En zo zijn er veel meer sites/ winkels waar ze te krijgen zijn)

    Ja, douane moet daar je koffer open kunnen maken, anders breken ze deze open.

    nog wat nuttige tips:

    http://www.zakenreisburo.nl/usahof.htm

    Veel plezier in de States.

    Wat betreft je kleding heb ik geen passend antwoord, maar ik denk dat je dat wel moet doen (en het liefst dragen)
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_65221746
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:

    En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
    Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
    Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:
    http://www.bagagespecialist.nl/page.php/TSA%20slot?id=48906
      maandag 19 januari 2009 @ 21:07:56 #240
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65223491
    Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
    pi_65224230
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
    Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
    Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoor
      maandag 19 januari 2009 @ 21:57:25 #242
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65225730
    Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
      maandag 19 januari 2009 @ 22:12:59 #243
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65226434
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
    Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
    Zo goed wordt dat nu ook niet meer gemonitoord, ja, wanneer je de koffer afgeeft aan de TSA om deze te scannen is daar cameratoezicht op, daarna gaat de koffer op de kar en over het hele vliegveld heen, de koffer is echt niet de hele tijd in camerazicht.

    Dus dat een bagage afhandelaar of een TSA medewerker in een later stadium iets van waarde uit de koffer wil halen kan dat gemakkelijk. Zoals dat op elk vliegveld ter wereld kan.
    Dat er drugs in worden gestopt... tja, die kans is echt verwaarloosbaar, dat zijn de echte wildwest verhalen, aangezien ze dan jouw koffer bij aankomst niet onder controle hebben en zij dus hun eventuele waar kwijtraken.
    Overigens, een gemiddeld slot is door iemand met wat verstand echt gemakkelijk open te krijgen, de TSA approved sloten zijn op de markt omdat de TSA daar sleutels voor heeft en geen schade hoeft te veroorzaken, in andere gevallen hoeven ze dat niet te garanderen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65231611
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:

    [..]

    Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
    Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.

    We hebben hier in een eerdere versie van deze thread al eens een discussie over gehad. Dit is geen realistische smokkelmethode omdat er aan de aankomstkant geen garantie is dat de handlanger van Achmed weer kontrole over de betreffende koffer verkrijgt. De smokkelaars zullen geen miljoenen aan smokkelwaar op deze wijze willen riskeren. Er zijn geen voorbeelden van deze smokkelmethode bekend.

    Wat wel gebeurt, is dat onwetende reizigers gevraagd wordt om een pakje mee te nemen en af te leveren in het aankomstland. Maar daar ben je zelf bij als je zo'n afspraak maakt (hint: doe het niet :-).
      dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:01 #245
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_65246537
    Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
    pi_65247310
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
    Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
    Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).

    [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 15:36:45 ]
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:18:39 #247
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65256298
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

    [..]

    Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
    Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:40:37 #248
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_65257086
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:

    [..]

    Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
    Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
      dinsdag 20 januari 2009 @ 20:18:15 #249
    232935 huismerk
    Libertas, Progresso et Ordem
    pi_65258460
    Iemand ervaring met het huren van een general aviation vliegtuig (Cessna 152,172, 182) in het buitenland. Ik heb mijn JAA PPL met aantekening VFR (Instrument Rating) en ik vraag me af hoe het zit met borg, kerosineprijzen en landingskosten voor het huren van een Cessna hoogdekker in Australie. En hoe zit het met vliegen door de outback? ik word niet echt duidelijk van airwork en van de sites op internet.
    pi_65262376
    interessante vraag huismerk. geen idee.
    Mocht je hier geen antwoord kunnen krijgen dan zou je in het flight simulator forum (hier op fok) eens kunnen informeren, volgens mij posten daar ook piloten.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_65275169
    Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
      woensdag 21 januari 2009 @ 17:10:32 #252
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_65289132
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 10:50 schreef lienelien het volgende:
    Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
    Een (Engelstalige) doktersverklaring ?
    Het moet wel gewoon kunnen. Kon je het overigens niet aangeven bij het boeken van je tickets ? Heb ik ook wel eens wat over gelezen.
      woensdag 21 januari 2009 @ 17:42:41 #253
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65290044
    Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
    pi_65290129
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 17:42 schreef nickybol het volgende:
    Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
    en dat kan je gewoon aanvragen bij de huisarts/apotheek?
    pi_65327036
    Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.

    Ik heb even een vraagje:
    Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
    pi_65328262
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef Susi het volgende:

    [..]

    Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
    binnen de EU geen limieten

    edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk

    [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2009 19:59:34 ]
      donderdag 22 januari 2009 @ 20:14:50 #257
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65328695
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 19:54 schreef MCH het volgende:

    [..]

    binnen de EU geen limieten

    edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk

    Maar de kans dat je vanuit een ander EU land gecontroleerd wordt is te verwaarlozen, als je al aan die grote hoeveelheden kunt komen.
    Douane in Nederland is verstandig door geen beperkingen in de EU op te leggen omdat ze het toch niet kunnen handhaven. (Want dat zou bijvoorbeeld op Schiphol de bagage weer op een apart gedeelte moeten aankomen (als je iets verbied moet je ook handhaven) en ze weer mankracht inzetten terwijl het met vrachtwagens tegelijk zo over de grens kan worden binnengereden.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65328842
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 19:09 schreef Anotis het volgende:
    Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.

    Ik heb even een vraagje:
    Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
    Atlas Blue is de lowcost divisie van Royal Air Maroc, niks mis mee qua veiligheid oid hoor Niet de nieuwste toestellen maar daar zou ik niet wakker van liggen.
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      donderdag 22 januari 2009 @ 20:42:03 #259
    232935 huismerk
    Libertas, Progresso et Ordem
    pi_65329330
    Ik ben eruit, je kan op een Europese PPL tot 3 maanden in Australie een vliegtuig besturen en dus in die periode iets huren, paspoortkopie en 2500 AU$ borg aftikken en dan 300AU$ per dag (gemiddeld) en je kan gewoon vliegen, het passantentarief voor "general aviation" is gemiddeld 12 AU$ per 1000kg aan toestel per luchthaven. Dus voor een C182 is dat ongeveer 13 AU$, en da's goedkoop....De outback doorvliegen zit er niet zo 1,2,3 in daar hebben verhuurbedrijven weinig trek in en de kerosine is op die velden erg duur. Wel ga ik naar Broken Hill in NSW (*iets met flying doctors*)
      vrijdag 23 januari 2009 @ 13:37:39 #260
    236716 motherflocker
    live for the weekends
    pi_65343407
    Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
    https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp

    zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
    PSV
    4 in a row!
    29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
    pi_65343883
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:37 schreef motherflocker het volgende:
    Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
    https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp

    zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
    ja
    pi_65373753
    Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?


    Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.

    Hoe groot zou dat risico zijn?
    pi_65377988
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
    Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?


    Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.

    Hoe groot zou dat risico zijn?
    Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65383788
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
    Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.

    Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
    pi_65383979
    Ik heb toch maar Cheaptickets.nl gebruikt, het risico is inderdaad toch wel wat groot denk ik.
    pi_65384006
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
    Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.

    Hoe groot zou dat risico zijn?
    Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).

    Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.

    Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
    pi_65384222
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:11 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).

    Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.

    Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
    Je hebt helemaal gelijk, dezelfde prijs was er ineens ook bij Cheaptickets.
    pi_65384683
    Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_65385515
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:31 schreef kalinho het volgende:
    Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
    klopt
    Alleen ruimbagage
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_65386127
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:05 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.

    Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
    Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau. Dus vandaar dat ik mijn ervaring hier neerkalkte . M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65386839
    Ik bedenk me nu opeens dat ik online inchecken heb gedaan. Dat kan 5 dagen van tevoren tot 4uur van tevoren. Maar ik ga maar 2 dagen. Donderdagochtend heen, vrijdagavond terug. Kan ik dan thuis ook gelijk inchecken voor de terugreis of moet ik op de dag zelf en meer dan 4 uur van tevoren even een internet cafe induiken?
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_65387722
    Als je goed kijkt zie je dat vliegtickets.com gewoon tussenpartner (affiliate waarschijnlijk) is en ATP (http://atp.nl/) promoot. Die zijn verder gewoon volledig betrouwbaar.
      zondag 25 januari 2009 @ 17:07:29 #273
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_65390429
    Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.

    Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
      zondag 25 januari 2009 @ 17:15:19 #274
    232935 huismerk
    Libertas, Progresso et Ordem
    pi_65390732
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 17:07 schreef Blik het volgende:
    Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.

    Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
    Zeker aan te raden, houd alleen wel rekening met tijden en inchecken van bagage, Via easyjet naar london gatwick en dan de trein naar heathrow en dan met qantas naar sydney is goedkoper dan vanaf amsterdam naar sydney boeken. Ik doe dat dan ook vaak icm een weekendje london. Met de stand van het britse pond op het moment is dat erg aan te raden!
    pi_65390981
    Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:

    "... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
    Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
    kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."

    Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.

    A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
    B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
      zondag 25 januari 2009 @ 23:01:31 #276
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65403127
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 17:21 schreef sempron2400 het volgende:
    Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:

    "... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
    Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
    kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."

    Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.

    A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
    B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
    Het is helaas voor KLM wel mogelijk om een ticket met vertrek vanaf Anterwerpen (of Dusseldorf, ook vaak goedkoper te boeken). Vroeger kon de KLM verplichten dat je een adres moest hebben in het land van vertrek bij goedkope tickets, sinds de invoering van de EU mogen luchtvaartmaatschappijen zich daar niet meer op beroepen. (En dat doen ze ook niet, want de boetes hiervoor zijn niet mals).

    Natuurlijk kan je eerder uitstappen, sterker nog, je hoeft op de TERUGweg die trein (of vlucht naar Dusseldorf/Brussel) niet eens in, nabelasten zal niet gaan aangezien je altijd kan aangeven dat je ziek bent waardoor je een treinrit of vlucht niet kan maken, aangezien KLM je niet gratis omboekt bij de goedkope tickets zijn ze verplicht je bagage te geven. (Indien je met de trein gaat is dat makkelijker, aangezien je dan de koffers al vanaf de band hebt moeten halen op Schiphol, bij een doorvlucht naar Dusseldorf/Brussel kost het even tijd omdat ze je koffers moeten onderscheppen op het moment dat je aangeeft de vlucht niet te kunnen maken. (Bij vertrek van de buitenlandse bestemming doen ze soms lastig om de vlucht maar tot Amsterdam te labelen).
    Let op, op de heenreis moet je beginnen vanaf het eerste vertrekpunt van je ticket, er loopt wel een rechtszaak voor dit soort praktijken, maar tot hierin een uitspraak is zal de KLM (en andere maatschappijen) zich hieraan vast blijven klampen en zich absoluut niet coulant opstellen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65414166
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau.
    Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
    quote:
    M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
    Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.

    De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.

    Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)

    [ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-01-2009 11:40:44 (spelling) ]
      maandag 26 januari 2009 @ 19:35:08 #278
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65430455
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 11:39 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
    [..]

    Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.

    De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.

    Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)
    Het hangt er helemaal vanaf wat voor ticket je boekt en bij wat voor soort reisburo.

    Als je een online ticket via de boekingsengine van Travelstreet of ATP (grote spelers op de Nederlandse markt en vele online aanbieders maken gebruik van deze 2 spelers) dan moet je binnen 3 werkdagen betalen en na ontvangst van betaling (kan direct als het met credit card) of binnen 3 werkdagen bij overboeking krijg je een E-ticket en is het vliegticket daadwerkelijk door de maatschappij uitgegeven en ook de betaling ontvangen. (Voor zover ik dat kan beoordelen, ik weet niet alle exacte voorwaarden van elke online site).

    Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
    In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.

    Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65436119
    Wat betreft reisagenten, en dan heb ik het over de middenmoot, en dus niet de grote jongens zoals: BCD, Carlson Wagonlit, en Amex, omdat die meestal wel weten hoe het werkt.

    Telkens als ik in het weekend aan de telefoon zit, zijn het, in de meeste gevallen, de agency boekingen die de probleem veroorzaken. Ik begrijp niet zo goed waarom mensen voor hun plezier gaan boeken bij een agency terwijl het vaak nog duurder is ook.
    Ik had toen iemand aan de lijn die ¤325 had betaald voor zijn ticket via een agency, terwijl het ticket bij de maatschappij ruim ¤100 minder gekost zou hebben. Dat vond hij niet zo heel leuk
    pi_65439651
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 19:35 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
    In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.

    Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
    Reisburo ..... pfff. Tickets boek je tegenwoordig toch alleen nog maar online bij de maatschappij zelf , of via Orbitz. Betalen met je CC en zorgen dat je gelijk een e-ticket krijgt. Wat kan je dan nog gebeuren anders dat de luchtvaartmaatschappij een vlucht niet uitvoert, om welke reden dan ook. Lijkt me zo de meest veilige weg. Nou ja, in ieder geval de goedkoopste zonder SGR.
    pi_65504673
    Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
    pi_65505719
    Het schijnt 3 uur met de trein te zijn volgens een Vlaamse collega..... je vliegt met Ryanair neem ik aan?
    pi_65519207
    Nee Wizz air maar dat is hetzelfde concept.
    pi_65520390
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
    Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
    Ik ga altijd met de auto naar Brussel-Zuid. maar je zou eens kunnen kijken op

    www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=1101&tid=101&site=1&lg=3

    Schijnt een bus verbinding te zijn vanaf treinstation Brussel-Zuid. Of anders vanaf het BS station Charleroi.

    Zo kan het dus met het openbaar vervoer. Maar of het goedkoop is? Misschien was Malev vanaf Amsterdam in totaliteit wel goedkoper. Ik zou het niet weten.
    pi_65520514
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
    Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
    http://www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=140&tid=40&site=1&lg=3
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 30 januari 2009 @ 15:35:53 #286
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_65569298
    Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

    Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
    Bij tijd en wijle aanwezig...
    pi_65570289
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
    Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

    Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
    Ben zelf ook bijna 2 meter, en mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uitmaakt. Een inch meer of minder beenruimte maakt mijns inziens niet zo heel veel uit.

    Je bent dus aangewezen op een stoel bij de nooduitgang. Dan zit (w.m.b.) iedere maatschappij wel goed. Bij de KLM rekenen ze daar tegenwoordig ook 50,- extra voor .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 30 januari 2009 @ 19:04:15 #288
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65575814
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
    Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)

    Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
    Kijk ook even met vertrek vanaf London Heathrow, rond de 500 euro, en hoewel Thai Airways geen eigen entertainment systeem in de stoel in economy classe hebben, hebben ze wel 34 inch. Overigens, ook Eva Air vanaf amsterdam heeft 33 inch, wat aanmerkelijk meer is dan de 31 inch van KLM, KLM is dat aangaande stukken slechter. (Naast dat EVA wel PTV en KLM dat niet heeft).

    Finnair vliegt nu net naar Bangkok met een MD11 in de touristsardineklasseuitvoering wat niet ten goede komt aan het comfort.

    Ik zou voor oktober trouwens nog even wachten met boeken, tarieven zullen zeer zeker naar beneden gaan, vanaf Dusseldorf is Emirates ook een goed alternatief, alhoewel ze nu relatief duur geprijsd zijn, de vliegtuigen zitten niet vol dus er moeten acties komen!
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65589350
    Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
      zaterdag 31 januari 2009 @ 09:40:34 #290
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65589554
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 09:08 schreef kawotski het volgende:
    Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
    Het is een vrije marktwerking, en je hoeft niet te boeken bij Oad.

    Reisburo's die belachelijke toeslagen of ticketsites zoals cheap(expensive)tickets welke bijvoorbeeld een customer service tax berekenen (onder het mom van dat de vliegtuigmaatschappij dit aan hun doorbelast) en administratie en boekingskosten berekenen, laat ik links liggen en zal ik niet verblijden met mijn euro's om via deze te boeken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65597539
    Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
    pi_65598026
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
    Je bagage allowance staat op je e-ticket.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65610400
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
    Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
    pi_65615777
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 22:59 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
    Klopt, maar dat betekent nog net dat je 32 kilo gratis mag meenemen. Ik meende dat die 32 kg meer te maken heeft, om de ruggen van de bagagemedewerkers een beetje te sparen .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65672850
    Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
    De wereld is een pretpark - Enjoy it, don't destroy it!
    pi_65674621
    misschien/ waarschijnlijk haal je zelf de overstap wel, maar de kans dat je ruim bagage ook tegelijk met je aankomt in Miami betwijfel ik
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      maandag 2 februari 2009 @ 22:27:01 #297
    93828 nickybol
    onderduiknaam
    pi_65675100
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Michelangeloo het volgende:
    Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
    Ik heb zelf ook een keer een korte 50 minuten overstap in Zurich met Swiss naar de VS gedaan. Het is best te doen, als je geen vertraging hebt heb je zelfs tijd over. Als je het niet haalt biedt Swiss je een andere vlucht aan.
    pi_65675160
    Als het 'married segments' zijn dan zijn de overstap tijden gegarandeerd door de maatschappij. Natuurlijk niet gaan shoppen ofzo
    pi_65682607
    Ik ga binnenkort met een vriend naar Australie en we kwamen er achter dat het zo'n 300e scheelt als je vanuit Engeland vliegt. Daarom dachten wij: we pakken zo'n goedkope Ryan-Air vlucht naar Manchester en nemen daar het vliegtuig richting Sydney.
    Ten eerste, dit lijkt een hele mooie optie, maar zien we niks over het hoofd (behalve de wat extra reistijd... )?
    Ten tweede, hoeveel tijd moet je rekenen voor het overstappen?
    Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
    pi_65682692
    Ziet er goed uit inderdaad. Ik zou tussen aankomst Manchester en inchecken voor Sydney, 3 uur rekenen. Lijkt me genoeg tijd om je bagage van de band te halen, naar de vertrekhal te lopen en in te checken voor Sydney.

    De vraag is even of je Ryan air vlucht zo mooi aansluit. Je kan je afvragen, als je bijvoorbeeld 8 uur in Manchester moet wachten of het allemaal nog wel de moeite loont. Met zo´n lange tussenstop kan je natuurlijk wel Manchester induiken (vliegveld is 30 min met de trein van de stad), maar dan ben je snel door je 300 euro heen natuurlijk.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_65687253
    vliegen ze rechtstreeks van Machester op Azie/ Sydney of zit er dan een overstap op Heathrow bij?

    Hier verder:
    Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)

    [ Bericht 23% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 03-02-2009 12:09:14 ]
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')