quote:www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com
www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...
Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
OP aangepastquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:15 schreef Fogel het volgende:
Misschien kunnen www.seatguru.com en www.seatcounter.com in de OP als handige links? Die komen standaard in ieder topic in deze reeks terug.
Dat had ik dus inderdaad gedaanquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:55 schreef DutchTrain het volgende:
Vul eens in wat je precies wil op een site waar je met meerdere bestemmingen kan zoeken, bijvoorbeeld kayak.com of cheaptickets.com. Ik denk dat AMS-MAD-XXX XXX-MAD-LIS hetzelfde zal kosten als terug naar Amsterdam.
Zullen ze bij een "echte" lvm misschien niet zo op letten wanneer ze én nog steeds makkelijk bij het handvat kunnen om de bagagelabel te bevestigen, én het overgewicht niet meer dan één a twee kg is. Maar bij die prijsvechters die er echt op uit zijn om ook aan de incheck bagage te verdienen maak je waarschijnlijk geen schijn van kans.quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:13 schreef Five_Horizons het volgende:
Probeer je koffer bij het inchecken schuin op de band neer te zetten, zodat 'ie leunt op de rand van de weegschaal (althans: da's gewoon de geleider die zorgt dat de koffer niet van de band af kiept). Gisteren vanaf Palma gevlogen en ingecheckt. Ik zet m'n koffer op de band en de weegschaal geeft (zoals op Schiphol op de heenweg, er zat niets meer of minder in) 15,8 kg aan. Mijn koffer viel om en schuin op de rand..... 13,9 kg .
Automatisch niet, een Engelsman zal je koffer van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig verslepen. M.a.w, je checkt in Amsterdam je koffer in en die wordt doorgelabeld naar Miami.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:26 schreef mic_forever het volgende:
Ik vlieg in decemeber vanaf amsterdam naar heattrow en dan door nar Miami intl.
Gaat mijn bagage automatisch t vliegtuig in van london naar miami of moet ik het weer apart inchecken?
Ik heb het geboekt als 1reis zegmaar op vliegtickets.nl
Waarom niet ? Zou alleen wel de papieren meenemen, want de douane zou moeilijk kunnen gaan doen, maar als je aantoont dat ze in NL zijn gekocht is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:41 schreef Professional het volgende:
Ik vertrek donderdag richting New York, en ik land op Newark.
Ik moet waarschijnlijk 2 laptops voor mijn werk meenemen, waarvan 1 op mijn naam staat. Hier heb ik papieren voor die aantonen dat die van mij is. Die andere is een normale laptop, maar hier draait een applicatie op die niet op de bedrijfslaptop kan lopen.
Is het uberhaupt mogelijk om 2 laptops mee te nemen, en ook weer terug natuurlijk?
Die site doet niets anders dan de grootcirkel tussen beide plaatsen tekenen. De grootcirkel is de kortste lijn tussen twee plaatsen. Als je op een landkaart een streep trekt en vervolgens die kaart om een globe vouwt dan krijg je de kromme die die site tekent.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:37 schreef Palomar het volgende:
[..]
vraag me wel af of dat heel erg betrouwbaar is. Toen ik bijv. van Schiphol naar Newark ging heb ik ook op die site gekeken:
[ afbeelding ]
Maar in werkelijkheid (kon je tijdens de vlucht zien op je display) ging die iets lager, waardoor je zuidelijker door engeland/ierland ging en bij canada langs de kustlijn ipv. er overheen. Klein verschil op de kaart, maar voor 'wat je uit het raampje ziet' een best groot verschil Al is het wel een redelijk goede indicatie natuurlijk
Nee, hoogstwaarschijnlijk raakt je koffer zoek tussen 1 van de 5 terminals op het chaotische LHR.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 12:26 schreef mic_forever het volgende:
Ik vlieg in decemeber vanaf amsterdam naar heattrow en dan door nar Miami intl.
Gaat mijn bagage automatisch t vliegtuig in van london naar miami of moet ik het weer apart inchecken?
Ik heb het geboekt als 1reis zegmaar op vliegtickets.nl
Douane in Nedeland kan net zo vervelend zijn....quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
lijkt me idd geen probleem. Douane in VS zou wel eens op je laptops willen checken. En als je idd kan aantonen waar je deze gekocht hebt zou dat verder niet uit moeten maken.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:06 schreef neggix het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft voor morgen een vliegticket laten boeken door haar zoon, maar hij heeft bij het invullen haar geboortedatum verkeerd... Bellen naar vliegwinkel lukt niet, elke keer ingesprek.
Is het een probleem om dan in te checken? Lijkt me niet echt toch?
Uuhm...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Geboortedatum wordt bij luchtvaartmaatschappijen nooit om gevraagd voor je e-ticket. Normaal alleen voor de verzekering of voor marketingdoeleinden.
Hoe gaan ze je dan identificeren? Zou mooi zijn als je Jan Jansen heet, dan ga je gewoon elke dag op schiphol proberen in te checken in de hoop dat je het e-ticket van een andere Jan Jansen kunt inpikken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:34 schreef DutchTrain het volgende:
Geboortedatum wordt bij luchtvaartmaatschappijen nooit om gevraagd voor je e-ticket. Normaal alleen voor de verzekering of voor marketingdoeleinden.
Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:37 schreef ozzietukker het volgende:
Op (veel) (E-)tickets is de geboortedatum van de passagier niet zichtbaar. De gegevens zijn bij de luchtvaartmaatschappijen vaak wel bekend, maar hoeft niet altijd.
Identificatie gebeurd in combinatie met het paspoortnummer, of je creditcardnummer als je nog op de airport moet inchecken en anders inderdaad per naam. En je kunt wel lukraak op het vliegveld gaan proberen in te checken met jouw naam, dat zal wel in de gaten lopen.
Uiteraard kan je bij de luchtvaartmaatschappij de geboortedatum, indien noodzakelijk, wel veranderen, dit zal normaliter kosteloos zijn.
Ik kan mijn boardingpass thuis uitprinten van bijvoorbeeld Easyjet, en bij het boarden wordt echt alleen maar gekeken of de naam overeenkomt met het paspoort, meer tijd is er niet voor degenen die de boarding uitvoeren. (Meer staat er ook niet op de uitdraai (instapkaart), op de door jouw thuis geprinte of uit de incheckmachine gehaalde boarding pass). (Het staat ongetwijfeld in het systeem, maar dat zullen ze echt niet tijdens het boardingprocess nachecken met wat er op je ID staat). Sterker nog, bij bijvoorbeeld Easyjet hoef je de geboortedatum niet eens op te geven tijdens het boeken...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
Er staat helemaal niets op een e-ticket, er is geen fysiek ticket, daarom heet het een e-ticket. Het 'ticket' is niet meer dan een record in de database. De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen. De manier waarop dat record opgezocht wordt in de database kan bv een cc nummer zijn, een e-ticket nummer of wat dan ook. Maar vervolgens wordt ALTIJD gecontroleerd of naam, geboortedatum en geboorteplaats matchen met de gegevens in je paspoort. Als dat niet het geval is moet het aangepast worden. Aangezien eigenlijk de enige echt verplichte velden bij een e-ticket naam en geboorte datum zijn ga je ontzettend moeilijk aan kunnen tonen dat het echt jouw ticket is en dat je niet het ticket van een ander met de zelfde naam probeert te stelen.
chicago is volges mij nog beroerderquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:08 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Met Alternate eens. de bester ervaring die je kan hebben met LHR is er wegblijven. Er zijn maar weinig beroerdere vliegvelden dan dat ding.
Toch vreemd, ik issue dagelijks meerdere tickets zonder geboortedatum of passpoort gegevens (ik werk voor een airline namelijk).quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:32 schreef Alternate het volgende:
[..]
De geboortedatum is niet 'soms bekend' maar MOET ALTIJD bekend zijn. Zonder dat al je gegevens geregistreerd zijn mag je simpelweg niet vliegen.
Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:57 schreef Quyxz_ het volgende:
Hallo mensen, ik heb dus laatst een reisje geboekt voor met de kerst vanaf eindhoven airport met het vliegtuig. Ik heb gewoon bij RyanAir een ticket geboekt. En er is ook al betaald. Maar kunnen hier later nog enkele kosten bovenop komen? Want op Schiphol heb je bijvoorbeeld bliegtaks, heb je dat in Eindhoven ook?
Thanks for any answers. ^^
o ok, ik dacht dat dat alleen per luchthaven geldde.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vliegtaks heb je in het hele land, ongeacht van welk (Nederlands) vliegveld je vertrekt.
Wat raar.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
Toevallig was daar laatst een stuk over bij kassa. Het kan dus niet, je moet je ticket gebruiken van het beginpunt tot eindpunt. Ook al woon je naast schiphol. Je wordt als het goed is en de regels nog niet aangepast zijn gewoon geweigerd als je in amsterdam wilt opstappen. Kijk anders even op de site van kassa.
ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien eroverquote:Op zaterdag 8 november 2008 13:53 schreef Han_som_reiste het volgende:
Ze moeten in reclame folders gewoon aangeven wat de totale prijs is incl. vliegtaks. Er is een tijd geleden toch een wet aangenomen die misleidende advertenties van vakantieboekers verbiedt?
Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalenquote:Op zaterdag 8 november 2008 14:52 schreef Quyxz_ het volgende:
ik ben gewoon naar ryanair.com gegaan en heb daar geboekt,voor de rest niks gezien erover
dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan heb je dus alles betaald wat je zou moeten betalen
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keerquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef Quyxz_ het volgende:
dus die 19 euro die ik heb gedokt was inclusief vliegtaks?
en volgens wiki is ryanair 1 van de enige luchtvaartmaatschappijen met winst.
nou knap dan
nou ok mooi meegenomen dan,quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
Waarom mag dat niet?quote:Het is passagiers niet toegestaan om de volgende artikelen mee te nemen in de beveiligde ruimte en de vliegtuigcabine: Pistolen, vuurwapens en wapens; een object waarmee (schijnbaar) door het afschieten van een projectiel lichamelijk letsel kan worden veroorzaakt, zoals: Alle vuurwapens (pistolen, revolvers, geweren, jachtgeweren, enz.), replica en imitatievuurwapens, onderdelen van vuurwapens (met uitzondering van telescopen), luchtpistolen, geweren en kogelgeweren. Seinpistolen, startpistolen, speelgoedpistolen, geweren met kogelblokken, industriële bout- en spijkerpistolen, kruisbogen, katapulten, harpoenen en harpoengeweren, slachtmaskers, verdovingspistolen of schokapparaten (bijvoorbeeld voor het doden van vee), wapens met geleide energie (laser), aanstekers met een geweervorm.
Je zou verbaast zijn hoeveel passagiers dit soort, in mijn ogen, vrij logische dingen niet doorhebben.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:32 schreef Quyxz_ het volgende:
OK, bedankt allemaal voor de info.
Ik heb online inchecken gedaan dus dat moet ik dan 5 dagen van te voren ff doen en gewoon bagage van 55x40x20 hebben en dan is het goed.
Trouwens ik snap de volgende passage op de site van RyanAir niet echt:
[..]
Waarom mag dat niet?
Ze hebben zeer waarschijnlijk wel een alternatief via een andere route als je daarom vraagt. Ligt er wel een beetje aan waar je op dit moment bent.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
Ik heb een e-mail gekregen van mijn luchtvaartmaatschappij (Swiss) dat de retourvlucht van mijn ticket gecanceld is. Ik heb de heenvlucht inmiddels al gemaakt. Nu moet ik ze bellen om een oplossing te zoeken. Wat zijn mijn rechten? Ik moet eigenlijk best wel op dezelfde dag vliegen, kan ik eisen dat ze een ticket bij een andere maatschappij op dezelfde dag voor me regelen?
Een vervangende vlucht of een full refund van wat er nog over is van je ticket.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef nickybol het volgende:
Wat zijn mijn rechten?
Indien je hotel overnachting etc. moet maken, dan kan de callcenter agent die je aan de lijn krijgt daar niks mee, daarvoor moet je bij de klantendienst van Swiss zijn.quote:9.2 CANCELLATIONS, REROUTINGS AND DELAYS
9.2.1 We will take all necessary steps to carry you and your baggage punctually. To avoid flight cancellations we may, in exceptional circumstances, arrange for a flight to be operated on our behalf by an alternative Carrier and/or aircraft.
9.2.2 Unless specified otherwise in the Convention, if we cancel a flight, fail to operate a flight reasonably according to schedule, fail to land at your final or Stopover destination or cause you to miss an onward flight for which you hold a confirmed reservation, we shall, at your option:
1. carry you on another of our scheduled services on which space is available without additional charge and, where necessary, with an extension of the validity of your Ticket; or
2. re-imburse you the price of the coupon or the coupons not used by you with a Miscellaneous Charges Order, MCO; or
3. refund the corresponding fare in accordance with the provisions of 10.2 below
4. if it is not possible to carry you to the destination shown on your Ticket within a reasonable period of time using our own services and if you do not wish a refund, we may use the services of another carrier chosen by us to bring you to the destination
Je kan de luchthavenbelastingen (dus airport en regeringsbelasting) terugvragen, wel kan de airline daar een kleine vergoeding voor vragen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:53 schreef Fogel het volgende:
Is het in Nederland ook zo dat je de belastingen terugkrijgt als je de vlucht niet neemt? Weet niet zeker of het een Noorse of Europese regel is.
Bijvoorbeeld (fictieve bedragen):
kale ticketprijs 50¤
belastingen 100¤
boekingskosten 15¤
totaal: 165¤
In Noorwegen zou ik die 100¤ aan belastingen dus gewoon terug krijgen (moet er wel naar vragen als je ze toch al aan de lijn hebt om te annuleren, eventueel schriftelijk later regelen). De keren dat ik er gebruik van heb gemaakt/moeten maken, werd dan die 100¤ netjes binnen enkele weken op mijn rekening gestort (van zowel reisbureaus als de luchtvaartmaatschappij zelf, afhankelijk van hoe/waar ik geboekt heb).
Werkt dit in Nederland ook zo?
Ik had geluk omdat ik met een NL credit card een one way vlucht vanaf Heathrow naar Amsterdam boekte. Alleen met een UK credit card zouden er kosten bijkomen.quote:Op maandag 24 november 2008 01:46 schreef Jaguarized het volgende:
Heeft iemand wel eens een ticket geboekt via de site van British Airways? Bij stap 3 komt men met de "taxes, fees, charges and surcharges". Zitten hier ook de boekingskosten inbegrepen van 8 euro per persoon per ticket? Ik zie ook nergens staan of die eventueel bij een volgende stap er nog bijkomen.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:38 schreef firewirecable het volgende:
Goed geregeld toch?
Het is wel zo dat veel passagiers niet weten wat ze kunnen eisen van een maatschappij als dit soort dingen gebeurd.
Elke dag weer krijg ik passagiers aan de telefoon met de meest rare en vooral domme dingen. Een topper is toch wel een fare boeken van ¤10 en dan een annulatie verzekering nemen van ¤10... sorry hoor, wat probeer je nu te bereiken.
Als ik al eens met Ryanair vloog, naar Skava, Bergamo, Shannon en Dublin had ik altijd de neiging om bij de Shell pomp een sandwich en een bus Pringles te kopen en na de security check nog even een cola en een flesje water. En dan aan de serveerster om een bekertje vragen. Nooit gedaan, maar ze leggen het er zo duimendik bovenop dat een aanzienlijk deel van hun inkomsten uit dit soort verkopen bestaat.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, ze halen hun inkomsten maar voor de helft uit de ticketprijs. Dus wel wat nootjes en een drankje kopen onderweg, anders moeten wij weer meer betalen volgende keer
Officieël moet je mobiel nog gewoon uit. Cabinepersoneel is daar nog redelijk fel op, ook al staat ie op de vliegtuigstand moet deze, als ze het zien, uitgezet worden. (Zij kunnen niet beoordelen op welke stand deze staat).quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:33 schreef Quyxz_ het volgende:
Hoe zit het trouwens met je mobiel in vliegtuigen? Mag je die gewoon op vliegtuigstand zetten zodat alle verbindingen worden verbroken? Vervolgens kan je je mobiel nog wel gebruiken als MP3 speler en camera.
Ryanair gaat het over als dat invloed heeft.
Bedankt. Ik zal voor zekerheid morgen met de ambassade van de VAE in Brussel bellen (dichtstbijzijnde). Worden dit soort dingen nooit aangegeven als je tickets besteld?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:06 schreef DutchTrain het volgende:
Om over te stappen heb je in dit geval geen visum nodig. Jij zou normaal gesproken ook een visum voor Dubai krijgen bij aankomst, je vriendin had deze van tevoren moeten aanvragen.
Voor de zekerheid kun je het nog navragen bij de ambassade van de VAE of van Zuid Afrika. Als je namelijk niet alle vereiste documenten hebt, dan wordt je ook niet toegelaten op de vlucht.
Je hebt alleen een visum nodig als je door de douane heen gaat. In die 2 uur heb je net tijd om van de ene naar de andere gate te lopen dus kan mij niet voorstellen dat je ook nog zand wilt gaan happen in de woestijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:48 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zal voor zekerheid morgen met de ambassade van de VAE in Brussel bellen (dichtstbijzijnde). Worden dit soort dingen nooit aangegeven als je tickets besteld?
Het ligt eraan voor hoelang je gaat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:06 schreef athlonkmf het volgende:
Iemand misschien tips voor het parkeren van de auto nabij dusseldorf airport. Het langparkeren-dek van de vliegveld zelf lijkt me altijd vol?
Ik ga dus drie weken, dus drie weken parkeren.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het ligt eraan voor hoelang je gaat.
Ikzelf heb afgelopen weekend voor 3 dagen 21 euro betaald bij het ICE Bahnhof station van Q-park, is maximaal 7 euro per dag. En met de skytrain was je zo in de terminal.
Anders http://www.park-and-travel.de/index.php ook een optie, voor langer parkeren een optie, wel ga je dan met een busje naar de luchthaven. (15 Tag/e | 60 ¤ inkl. MwSt )
Afhankelijk van je maatschappij en vliegveld. Maar allemaal hebben ze wel een bagage dropoff/internetcheckin balie waar je even langs kan om je koffers te dumpen zonder in de rij te staan (en altijd zijn er weer van die sukkels die niet weten dat die balie enkel voor mensen is die online hebben ingechekt)quote:Op woensdag 3 december 2008 12:14 schreef axz0l het volgende:
Hoe zit dat eigelijk met je baggage als je online inchecked, die moet je dan afgeven bij een baggage drop off point ? Zijn die 'bemand' of is dit ook weer digitaal en koffers op de band zetten?
1.5 uur is wel te doen.quote:Vervolgens vlieg ik naar Frankfurt waar ik een overstap heb van 'zo'n 1,5 uur voor mn vliegtuig naar Vancouver vertrekt. Is dat goed te doen? Baggage hoef ik niet op te halen dacht ik.
Als je vlucht doorgelabeled is, hoef je het niet op te halen.quote:Ik Vancouver heb ik 3,5 uur overstaptijd. Is dat goed te doen? Hier moet ik dan wel mn bagage ophalen, moet ik dan naar de incheckbalie toe of ook naar een baggage drop off point? Omdat ik natuurlijk al on-line ben ingechecked voordat ik vertrek vanaf schiphol.
Netto heb je dan 3-4 uur. Nogal riskant vind ik dan.quote:Op de terugweg heb ik in Vancouver 6,5 uur!! overstaptijd.. Is het mogelijk (en de moeite) om Vancouver zelf even in te gaan of?
Hoe kom je bij 3-4 uur?quote:Op woensdag 3 december 2008 18:56 schreef athlonkmf het volgende:
Netto heb je dan 3-4 uur. Nogal riskant vind ik dan.
niet altijd, in MSP moet je het zelf van de band halen, dan snuffelt er een hond aan, en dan leg je hem op de volgende band.. is toch ook doorgelabelde bagagequote:Op woensdag 3 december 2008 18:56 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je vlucht doorgelabeled is, hoef je het niet op te halen.
Vancouver-Frankfurt is intercontinentaal dus zorg dat je 1,5 tot 2 uur vantevoren aanwezig bentquote:Op donderdag 4 december 2008 11:17 schreef axz0l het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 3-4 uur?
Er vanuitgaande dat de vlucht richting Vancouver op tijd is dan kom ik aan 09:50, aangezien dit een binnenlandse vlucht is in Canada zal ik niet te maken hebben met customs enz. Ook de bagage is als het goed is automatisch doorgelabeled naar Amsterdam dus die hoef ik ook niet op te halen. Een paar uur vantevoren inchecken hoeft VOLGESMIJ ook niet want ik check voor mijn 1e vlucht (dus richting vancouver) al in voor het gehele trajact Kelowna-Schiphol.
Dat betekend dat het prima zou zijn als ik een 30/60 min voor vertrek aanwezig ben en kom ik op 5,5 tot 6 uur.
Het vliegveld ligt slechts 13km buiten de stad en er rijdt 2x per uur een bus vanuit het centrum naar het vliegveld, die er ongeveer een half uur over doet (afhankelijk van waar je wilt uitstappen)
Of zie ik nou dingen over het hoofd
Als je het vliegveld verlaat, dan moet je natuurlijk weer door de douane heen als je terug komt.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:17 schreef axz0l het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 3-4 uur?
Er vanuitgaande dat de vlucht richting Vancouver op tijd is dan kom ik aan 09:50, aangezien dit een binnenlandse vlucht is in Canada zal ik niet te maken hebben met customs enz. Ook de bagage is als het goed is automatisch doorgelabeled naar Amsterdam dus die hoef ik ook niet op te halen. Een paar uur vantevoren inchecken hoeft VOLGESMIJ ook niet want ik check voor mijn 1e vlucht (dus richting vancouver) al in voor het gehele trajact Kelowna-Schiphol.
Dat betekend dat het prima zou zijn als ik een 30/60 min voor vertrek aanwezig ben en kom ik op 5,5 tot 6 uur.
Het vliegveld ligt slechts 13km buiten de stad en er rijdt 2x per uur een bus vanuit het centrum naar het vliegveld, die er ongeveer een half uur over doet (afhankelijk van waar je wilt uitstappen)
Of zie ik nou dingen over het hoofd
Dat is om in te checken, wat ik op voorhand al doe.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:18 schreef 314 het volgende:
[..]
Vancouver-Frankfurt is intercontinentaal dus zorg dat je 1,5 tot 2 uur vantevoren aanwezig bent
Je bent inderdaad al ingechecked, maar veel later dan 1,5 uur voor vertrek zou ik niet aankomen, het kan druk zijn bij de security check, en zeker bij intercontinentale vluchten wordt 45 minuten tot 1 uur voor vertrek begonnen met boarden.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:59 schreef axz0l het volgende:
[..]
Dat is om in te checken, wat ik op voorhand al doe.
Ik zie wel als het zover is of ik nog even VC inga of niet
Wat staat er op je paspoort? als deze niet hetzelfde als je ticket dan ga je niet mee.quote:Op maandag 8 december 2008 14:01 schreef DancePlaza het volgende:
hoe moeilijk word er gedaan als je niet je volledige naam hebt opgegeven hebt bij je eticket?
ik heb namelijk 2 initalen maar heb alleen mijn voornaam + achternaam opgegeven..
in de TS staat dus ditquote:Op maandag 8 december 2008 14:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Wat staat er op je paspoort? als deze niet hetzelfde als je ticket dan ga je niet mee.
Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)quote:Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
als het nog niet geprint is kan je het misschien nog wijzigen.quote:Op maandag 8 december 2008 14:58 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
in de TS staat dus dit
[..]
Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)
zucht.. volgende keer wat specifieker zijn als ik een ticket boek
Ik heb het elke dag weer aan de telefoon dat mensen de roepnaam willen wijzigen op het ticket (of de getrouwde naam naar meisjes naam), maar dat gaat nou eenmaal niet (company policy).quote:Op maandag 8 december 2008 14:58 schreef DancePlaza het volgende:
Dus dat is goed voor mij, maar voor mijn vriendin moet het Anna (1e volledige naam) zijn ipv Annemarie (Roepnaam)
zucht.. volgende keer wat specifieker zijn als ik een ticket boek
En je bent gegaan naar...?quote:Op maandag 8 december 2008 16:09 schreef Hik het volgende:
Ik heb een dubbele voornaam met een streepje. De ene keer staan beide namen aan elkaar, soms alleen de eerste naam, soms alleen de tweede en zelfs wel eens de tweede voonaam als eerste achternaam. Ik heb het opgegeven me er druk over te maken want heb er echt nog NOOIT een probleem mee gehad.
ligt toch ook echt aan de company en type reis natuurlijk.quote:Op maandag 8 december 2008 18:31 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Ik heb het elke dag weer aan de telefoon dat mensen de roepnaam willen wijzigen op het ticket (of de getrouwde naam naar meisjes naam), maar dat gaat nou eenmaal niet (company policy).
Zeker waar, maar de mensen gaan door een paspoort controle, dus hoe haal je het in je hoofd om voor het gemak een roepnaam te gebruiken? (k heb het over de extremen dan hé)quote:Op maandag 8 december 2008 18:41 schreef athlonkmf het volgende:
ligt toch ook echt aan de company en type reis natuurlijk.
Tja, er zijn wel vreemdere eenden op de wereld natuurlijk. Ik begrijp het ook niet dat sommige mensen zo dom zijn (of zo weinig fatsoen hebben) om bij de "internet checked in" balie in de rij te staan, terwijl zij normaal moeten inchecken.quote:Op maandag 8 december 2008 18:45 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Zeker waar, maar de mensen gaan door een paspoort controle, dus hoe haal je het in je hoofd om voor het gemak een roepnaam te gebruiken? (k heb het over de extremen dan hé)
ik begrijp dat echt niet
quote:Op maandag 8 december 2008 19:38 schreef firewirecable het volgende:
Iets waar ik ook bijzonder slecht tegen kan zijn mensen die bellen, het liefst vanuit een drukke winkelstraat, zonder PNR/Etkt nummer/vlucht nummer/vlucht tijd etc. hun naam geven en dan meteen denken dat hun reservering op het scherm staat.... ik moet dan altijd even de mute knop indrukken en even diep zuchten [ afbeelding ]
quote:
En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?quote:Op maandag 8 december 2008 20:59 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik maak de afgelopen jaren zo'n 20 vluchten per jaar, binnen Europa en daarbuiten, ook naar de VS, en het Midden Oosten, en lokale vluchten binnen landen in Noord- en Zuid-Amerika en Afrika.
Dat ligt meestal niet aan mij...quote:Op maandag 8 december 2008 21:09 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En met 20 vluchten per jaar heb je nog niet geleerd hoe je je paspoortnaam correct moet invullen?
Streepjes en spaties maken niets uit, deze worden toch weggelaten en voornamen worden samengevoegd. Hoe het in de klantenbestand staat maakt ook weinig uit. Uiteindelijk gaat het om de naam op de ticket. En die is bij jou toch wel correct ingevoerd? Dus met ACHTERNAAM/VOORNAMEN.AANHEF, oftewel VANZWET/JANJANSEN.MR ?
(lokale vluchten lijken me ook niet zo streng, maar het klinkt mij als heel heel veel geluk als je een vlucht naar amerika kan maken vanuit europa met een verkeerde ticketnaam.
ok bedanktquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:56 schreef Thetallguy het volgende:
Die priority is al een tijdje niet meer gratis bij online check-in, maar schijnbaar nooit veranderd op de site, gebeurt wel vaker.
Hoever van tevoren je in kan checken weet ik niet of dat ook aangepast is, probeer het een keer
hoezo?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:07 schreef jmac het volgende:
Dat priority check-in is echt de grootste joke die er is. Snap nog steeds niet waarom mensen zich daarmee laten naaien als ze 't nemen.
Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
hoezo?
dat is toch een gegarandeerde raamplek?
lijkt mij best relaxed
Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsenquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:09 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
hoezo?
dat is toch een gegarandeerde raamplek?
lijkt mij best relaxed
Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Als je al online had ingecheckt en al je plaatsen hebt, waarom moet je dat nog willen?
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Als je van EIND-LOND vliegt laten ze eerste priority naar buiten, maar veel mensen zonder priority zitten dr nog eerder in dan prio volk. En d'r is sowieso altijd wel plek. In trein neem je toch ook niet priority als je van amsterdam naar utrecht gaat? Sommige mensen denken serieus dat als ze priority nemen met voorang overal behandeld worden en beter behandeld worden... Als je ze hoort soms. Van die mutsen
Geen idee. Nooit met Ryanair gevlogen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat je geen vaste plaatsen had bij Ryanair ?
Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik vroeg me nog iets af. Mag ik bij Ryanair een tubetje met zalf meenemen van minder dan 100 mililiter zonder het in een plastic zak te doen enzo? Dus kan ik het gewoon in mijn handbagage stoppen ?
http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php?sect=bag&quest=cabinbaggageallowance&xtmc=handbagage&xtcr=4
Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:51 schreef DancePlaza het volgende:
Ik kan online inchecken bij skyeurope, alleen als ik mijn stoelen wil kiezen, moet ik 5 euro extra betalen.
Werkt Skyeurope net als Ryanair/Easyjet, dat je je eigen plek kan uitzoeken bij boarden.
Daar is inderdaad niets vreemds aan.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
Hoppa online ingecheckt en kreeg idd de stoelen toegewezen. Nog 1 dag werken en dan lekker een weekend naar Praag.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja en nee. Als je een bijzondere plek zeker wilt, zoals bij het raam of bij de nooduitgang, dan moet je daar extra voor betalen. Anders kun je gewoon naar de luchthaven gaan en krijg je daar een stoel toegewezen.
Zo was het in ieder geval vorig jaar; alleen toen ik ruim een uur van tevoren wilde inchecken, was het vliegtuig al bijna vol en mocht de groep van vijf personen voor mij met een vlucht van een andere maatschappij mee.
ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruikenquote:Op woensdag 10 december 2008 18:23 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
boterhamzakjes kan moeilijk over gedaan worden. Wat bij mij wel werkt zijn de Albert Heijn hersluitbare Diepvrieszakjes.
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:34 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
ok, dan koop ik er daar wel 50 van om er vervolgens 1 te gebruiken
dat is idd ook nog een optiequote:Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).quote:Op woensdag 10 december 2008 11:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Nee, officieel moét je het in een plastic zakje doen en bij de bagageband uit je tas halen. Het mag wel gewoon mee, dus verder is er geen probleem (tenzij het aambeienzalf is ofzo ).
Overigens heb ik op Schiphol nooit problemen gehad: als je het (per ongeluk) in je handbagage laat zitten halen ze het er gewoon uit, maar magf je het alsnog meenemen. In London (en op veel andere vliegvelden) ben je het echter onherroepelijk kwijt. Eruit halen dus!
o doen ze dat op EIndhoven?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
of je gaat naar het vliegveld en pakt daar eentje die ze uitdelen?
Nee doen ze niet. Ze staan gewoon op een tafel voor de deur van de douane.Daar kan je dus alles overgooien waarna je de wachtrij in gaat.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
o doen ze dat op EIndhoven?
Dat is helemaal makkelijk
(ik check alleen wel online in)
Priority boardenquote:Op dinsdag 9 december 2008 23:26 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar als ik dan eens een keertje met het vliegtuig ga is het wel leuk als ik bij het raam kan zitten. Dus daar betaal je dan voor met priority. Waarom zou dat gek zijn?...
Bedankt voor de tip! Ik denk dat dat een hele goeie is!quote:Op woensdag 10 december 2008 21:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Priority boarden
En vervolgens met de bus naar het vliegtuig gereden worden. Zeg dan maar tegen je priority.
Gewoon via de trap aan de achterdeur instappen. Drie kwart van de mensen gaat via de trap aan de voordeur naar binnen, en staan dus in de file om in te kunnen stappen. Terwijl je via de achtertrap rustig op je gemak in kunt stappen, en keuze genoeg hebt uit de stoelen achterin.
of je fiets even naar de etos toe daar kan j gratis van die zakjes krijge.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:56 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
o doen ze dat op EIndhoven?
Dat is helemaal makkelijk
(ik check alleen wel online in)
Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweestquote:Op woensdag 10 december 2008 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zelfs in London wordt tegenwoordig niets meer gezegd van niet apart aangegeven vloeistoffen, ik doe het op geen enkel vliegveld meer, 4 maanden na de invoering van de regel, en er is nog nooit wat van gezegd, ook niet in London... Het is er zelfs nog nooit uitgehaald. (En ik kan mij niet voorstellen dat het nooit is opgemerkt, want zelfs ik kan het op de scanner zien).
Op Heatrow mij onlangs ook nog, volgens mij ligt het er maar aan hoeveel zin de securitygast heeft...quote:Op donderdag 11 december 2008 16:02 schreef Relin het volgende:
[..]
Op Stansted anders wel. Daar werd iedereen gevraagd om de vloeistoffen uit de tas te halen. Was eind november dat ik daar was. Misschien dat ze af en toe zo streng doen, maar dat weet ik niet. Ben namelijk nog nooit eerder op Stansted geweest
Mag wel op slot, maar je moet wel sloten gebruiken die goedgekeurd zijn, en dus door de douane daar (en dus iedereen) te openen zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef Marmex het volgende:
Ik las dat je koffer naar Amerika niet op slot mag.
Ik heb drie vluchten (Mexico - San Francisco), (Las Vegas - NY) en (NY - Amsterdam)
Wanneer wel / niet op slot?
Nee, alleen voor TSA sloten (welke Samsonite ook zijjn merkje wel eens op zet)quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Als je de koffer absoluut op slot wil hebben, koop dan een kofferriem waar zo'n goedgekeurd slot op zit.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Ok, alleen kan ik die sloten weer niet aan m'n koffer vastmaken. Ik heb een integrale plastic hardshell koffer, niet een rits waar ik dat slotje aan kan hangen.
Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.quote:Op zondag 14 december 2008 13:15 schreef Quyxz_ het volgende:
Klopt het nou dat ik ooit ergens heb gehoord dat er bepaalde sites zijn waar je kan zien hoe vol bepaalde vluchten zijn geboekt ?
Edit: Oja ik had het hier in de OP gelezen.
Edit 2: Ik moet heel lang wachten en daarna krijg ik "cannot display zhe page."
Werkt die seatcounter.com niet me RyanAir?
Edit 3: En die seatguru uit de OP is er ook al niet voor Ryanair. Is er uberhaupt wel een leuke site over Ryanair, behalve ryanair.com zelf?
Wow bedankt voor deze info!quote:Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Voor Ryanair zal je deze gegevens niet kunnen vinden omdat ze uitsluitend via hun site stoelen verkopen, en natuurlijk geen gegevens over loadfactoren bekend gaan maken, want dat zal je verkoopmogelijkheden ondermijnen.
(Al kan je ervan uitgaan dat als op een bepaalde datum in de toekomst een stoel voor een (korte) vlucht reeds 200 euro kost en de data eromheen niet, dat het toestal redelijk volgeboekt zal zijn, normaal zijn deze prijzen alleen bij vertek op korte termijn.
Ryanair komt inderdaad niet op seatguru voor, en Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Loadbalance in orde houden is opzich belangrijk, maar bij een loadfactor van 60% of meer maakt dat niet zoveel uit, tenzijn iedereen inderdaad voorin wil gaan zitten, maar over het algemeen zullen mensen zich toch wel atuomatisch verspreiden. (Ryanair is dan ook de enige die dit doet, geen enkele andere budgetmaatschappij waarmee ik heb gevlogen doet dit soort irritante dingen welke nergens voor nodig zijn).
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).quote:Op zondag 14 december 2008 14:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Wow bedankt voor deze info!
Heb jij verder nog tips om bij een raampje te komen? Werkt het achter instappen over het algemeen wel?
En verder staat er op mijn boardingpas nog "boarding sequence"
wat betekent dat?
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?quote:Op zondag 14 december 2008 14:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Boarding sequence is het nummer op volgorde waarin je bent ingechecked. Daar wordt bij het boarden verder geen rekening mee gehouden. (Althans niet bij Ryanair, bij Easyjet is het weer onderverdeeld in groepen).
Je kan na de priority boarders aan boord, het loont dan ook om, als het je echt om een zitplaats gaat, mee te doen aan de boarding scrum en proberen zo ver mogelijk vooraan te staan.
Persoonlijk doe ik dat niet meer, maar ik vlieg dan ook regelmatig, ik vlieg bij voorkeur met maatschappijen welke wel een stoelplaats aanwijzen, en anders ga ik gewoon als één van de laatsten aan boord, vaak lukt een gangplaats dan nog wel.
Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.quote:Op zondag 14 december 2008 15:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Boarding scrum is het vechten om als eerste in de rij te staan? Nog bepaalde tips daarvoor of gewoon daar een uur van te voren gaan staan?
edit: ik google op boarding scrum nederlandse pagina's en ik vind 3 dingen en alle drie gepost door ene ozzietukker.
No waiquote:Op zondag 14 december 2008 16:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat zal zomaar kunnen, ik heb me daaraan ook schuldig gemaakt, tegenwoordig vindt ik het allemaal wel best, en laat de mensen voor mij lekker begaan.
Enkele tips, Zodra het vliegtuig aankomt ga je in de rij staan, vervolgens, ga zo dicht mogelijk op degene staan waar je achter staat, duw deze zo ver mogelijk naar voren, ook als deze niet verder kan, op deze manier laat je geen centimeter ruimte, tevens, je tas is een ideaal afweermiddel en kan ook worden gebruikt door deze vooruit te 'gooien' zodat degene voor jouw aan de zijkant niet verder kan en jij daar mooi voor kan duiken. (Maar het gebeurd, let maar op).
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.quote:Op zondag 14 december 2008 13:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ryanair heeft als vervelende eigenschap, indien een vlucht niet volzit, een bepaald aantal rijen af te blokken zodat iedereen toch bij elkaar zit.
Officieël is dit om de loadbalance in orde te houden, maar ik verdenk ze ervan dat ze op deze manier minder rijen stoelen schoon te hoeven maken tijdens de korte omkeertijd.
Het zal echt niet om het schoonmaken gaan. De winst die je daarmee behaald is echt niet wat een omdraai versnelt. Wat de omdraai wel versnelt is een vrij standaard passagiers verdeling, zodat dit snel en accuraat kan worden gechecked en nauwelijks moet worden aangepast op de beladingspapieren. (of in extreme gevallen zou je dan passagiers moeten laten verzitten, of zelfs bagage moeten verplaatsen tussen verschillende ruimen)quote:Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Ik heb het ook wel eens meegemaakt bij een andere maatschappij tijdens een hele lichte loadfactor, dat op de eerste 2 rijen niet gezeten mocht worden tijdens landen op opstijgen.quote:Op zondag 14 december 2008 17:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat doen wel meer maatschappijen, in ieder geval veel vaker meegemaakt dat rijen geblockt worden. Bij zitplaatstoewijzing is dit ookzo.
En waarom niet? Als het weer een paar minuutjes omdraaitijd scheelt, scheelt het uiteindelijk jouw ook weer geld
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met een lange overstap in Beijing ? Moet eventueel wegens omstandig heden zondag vliegen, en een van de weinige opties (betaalbaar dus) is met een overstap van 15 uur in Beijing. Is dat een beetje te haggelen ? Is er iets van een hotel achter de douane ? Of iets dergelijks ?
Tja, heb inmiddels een beter alternatief gevonden via Bangkok en Frankfurt. Met een beetje mazzel nog een beetje betaalbaar alternatief gevonden.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Er is geen hotel aan de transit kant. Het is wel een prettige, moderne luchthaven maar 15 uur is natuurlijk rampzalig. Misschien is dit handig als voorbereiding:
http://www.sleepinginairports.net/list.asp?region=6&country=China&city=Beijing&terminal=PEK
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 14:11 schreef Jaguarized het volgende:
Je bagage wordt als het goed is doorgelabeld. Dit zou je bij de incheck in Amsterdam nog kunnen navragen. 50 minuten in Frankfurt is wel errug krap als ik de verhalen hier mag lezen. Over het algemeen wordt voor Frankfurt 1.5 uur aangeraden.
op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
Even een vraagje (waarschijnlijk al 100.000x gevraagd). Plan voor mij is om volgend jaar naar Brazilie te gaan. Nou is de goedkoopste vlucht via brussel naar london en dan zo verder en v.v. natuurlijk. Nou kreeg ik van een vriendin de terechte opmerking dat engeland geen schengen heeft. Iemand hierover negatieve ervaringen m.b.t. overstappen ? + ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A. kan dat problemen opleveren of leef ik nog in de westerse wereld en moeten bagage e.d. geen problemen opleveren ?
Ik moest het bij Alitalia inchecken. We kwamen uit Dubai en bij het overstappen in Milaan zeiden ze dat het als wapen gebruikt kon worden. Je kan het uitschuiven en dan kan je er mensen mee meppen. Dus moest ik door de douane, naar de incheck, ding laten sealen, weer naar de incheck en vervolgens als ruimbagage ingecheckt.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:36 schreef Anotis het volgende:
Even een vraagje over handbagage/ruimbagage.
Waar valt een fotostatief (tripod) onder? Totaal ingeschoven is het formaat voldoende voor in een trolley-handbagage-koffertje, maar er zitten wel scherpe punten onderaan. Mag dat als handbagage of moet dat in het ruim?
Het maakt prijstechnisch gezien namelijk nogal een verschil of ik bij Ryanair of SkyEurope met of zonder handbagage vlieg...
Ik zou mijn koffer ook niet op slot doen. Ik weet de officiele regel in Canada niet, maar Canada volgt meestal de regels van de VS omdat er erg veel vliegverkeer tussen deze twee landen is.quote:Op maandag 22 december 2008 16:20 schreef axz0l het volgende:
Zeg koffers niet op slot doen richting de VS, hoe zit dat met Canada. Openen ze daar ook regelmatig koffers? M.a.w. moet ik mijn koffer ook niet op slot doen met cijferslot?
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
op zich geen probleem, als je maar voldoende tijd hebt om op Heathrow over te stappen.De veiligheidscontroles nemen daar veel tijd in. Indien mogelijk zou ik toch wel zo'n 3 uur tussen d twee vluchten willen hebben.
Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.quote:Op woensdag 24 december 2008 18:29 schreef jozef444 het volgende:
+ ik vlieg met twee maatschappijen bru - london met brussel airlines en dan verder met B.A.
Dat weet ik niet, maar mijn Samsonite koffer (met zo'n cijferslot op de koffer zelf, naast de rits) is een keer op een 'nette' manier opengemaakt. De lipjes waren opengebogen aan de kant van de ritssluiting. De lipjes hingen dus in het ongeopende cijferslot en de douane heeft de ritssluiting er gewoon onder opengemaakt. Keurig een briefje in de koffer met de mededeling dat deze was onderzocht en waarom. Met een stevige nijptang was de schade weer te herstellen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef Marmex het volgende:
Hebben ze standaard een loper voor Samsonite sloten?
Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is? In dat geval is 4 uur genoeg, aangezien je gewoon op STN blijft. Vertrekt je doorvlucht echter van Heathrow, dan kan het krap gaan worden.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.
we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.
zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
Zijn er nog andere mogelijkheden om het risico om je vlucht te missen te beperken.
we vliegen nu naar london stansted en komen daar om 9:40:00 GMT aan. Onze vlucht naar KUL vertrekt om 13:25:00 GMT.
zit iets minder dan 4 uur voor de overstap.
Maw men bagage wordt gewoon netjes doorgelabeld en zonder problemen doorgeschoven of begrijp ik je nou verkeerd (terugvlucht zal denk ik lastiger worden SSA - Sao paulo met TAM daarna met BA naar LHR & BRU).quote:Op donderdag 25 december 2008 12:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Even tussendoor; je vliegt maar met 1 maatschappij: BA. De vlucht met Brussels Airlines van BRU naar LHR is een codeshare met BA.
de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stanstedquote:Op donderdag 25 december 2008 13:56 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Heel veel risico bij het missen van deze vlucht is er niet, aan de tijden te zien vlieg je met Easyjet vanaf Amsterdam naar Stansted, en dit is de tweede vlucht van dit toestel, de andere vlucht is heen vanaf Stansted naar Amsterdam.
En hoewel deze opzich wel vertraging kan oplopen zal dit onder normale weersomstandigheden verwaarloosbaar zijn.
Ik hoop overigens dat je, als je inderdaad met Air Asia X retour vliegt, een retourticket met Easyjet hebt geboekt, want op de terugweg kan je, als je je binnen 2 uur van de oorspronkelijke vertrektijd meldt bij de balie, een emergency ticket kopen van 40 pond. Dus een eventuele vertraging kost dan niet heel veel meer.
Al heb ik er een extra dag london aangeplakt, ik vlieg tegenwoordig zo vaak via Engelse luchthavens, maar zie niet meer dan die luchthaven, dat ik nu besloten heb om ook maar weer eens in London zelf rond te gaan wandelen.
Bij aankomst op Stansted, zowel vanuit Amsterdam als vanaf Kuala Lumpur moet je door de paspoortcontrole heen en opnieuw door de veiligheidscontrole. Grootste voordeel van Engelse luchthavens is wel dat je alles wat je koopt na de beveiliging, dus ook een flesje drinken, gewoon mee aan boord mag. (En ik vind de prijzen op de UK luchthavens, zeker de meal deals, schappelijk).
Valt eigenlijk wel mee, 0:00 uur binnen, op bagage wachten, om 07:00 uur gaat inderdaad het eerste vliegtuig, rond 5 uur kan je inchecken, dat is nog te overzien.quote:Op donderdag 25 december 2008 22:40 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
de terug weg hebben nog niet geboekt nog.. we komen 0.00 terug op Stansted en dan vliegt de eerste vliegtuig naar Amsterdam om 7.00 dus het word nog een nachtje doortrekken op stansted
Nog even over Air Asia. Ze hebben zeer scherpe prijzen van London naar Kuala Lumpur: waarschijnlijk de goedkoopste manier om in die regio terecht te komen.quote:Op donderdag 25 december 2008 12:32 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat je vlucht naar KUL met Air Asia is?
Wát wil je wijzigen? ITIN, email adres, telefoon nummer, naam?quote:Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
Air Asia X oefent inderdaad al een tijdje op China, Perth, en Melbourne in Australië.quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..
Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
Allemaal, zolang je maar een flexi of full fare ticket hebt aangeschaft. Anders wordt het een moeilijk verhaal vrees ik. Dus kijk gewoon even naar de voorwaarden die bij jouw boekingsklasse horen.quote:Op donderdag 25 december 2008 20:20 schreef Halcon het volgende:
Welke maatschappijen zijn flexibel met het wijzigen van vluchtdata?
Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.quote:Op vrijdag 26 december 2008 18:48 schreef oYo het volgende:
Heb vaker met Air Asia gevlogen. Doen, goede service! Alleen moet je alle eten aan boord wel kopen aangezien je niets mag meenemen...
Hoewel niemand zich er echt aan houd mag je officieël van Air Asia niks van buitenaf meenemen aan boord. Ook niet met Tiger Airways trouwens.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:53 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Je kunt zoveel eten en drinken mee het vliegtuig in nemen als je wilt. Het probleem is alleen het door de security check te krijgen. En anders kopen in de tax free zone. Niemand die je tegen zal houden om dat mee te nemen in het vliegtuig.
Ik zou toch minimaal 1:30 aanhouden bij een overstap op grote luchthavens. Op schiphol geld bijvoorbeeld dat 45 minuten de absolute minimum tijd is die ze nodig hebben om je koffer naar het nieuwe vliegtuig te brengen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar in dit geval moet 50 minuten wel voldoende zijn, beide vluchten met Lufthansa en zijn binnen Europa dus dezelfde 'Schengen' piet. En mocht je het niet halen moet Lufthansa ervoor zorgen dat je op een latere vlucht meekan.
Persoonlijk zou ik zelf wel voor een iets langere overstaptijd gaan als dat mogelijk is, zodat je niet gelijk met een 'negatief' gevoel gaat lopen als je vlucht op Schiphol vertraagd is.
goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:55 schreef Thetallguy het volgende:
Als de route gecancelled wordt kan je bij je creditcardmaatschappij meestal wel je geld terug halen. En Air Asia X heeft al een beetje geoefend met long haul vluchten, naar Melbourne is ook al gauw 7/8 uurtjes Nog geen 13 uur maar goed..
Verder een uitstekende maatschappij, 2x mee gevlogen, precies op tijd en erg goedkoop
Of hij al ervaringen heeft weet ik niet, maar Air Asia X voert wel degelijk vluchten uit, al is dat nu alleen in de richting van Melbourne en Perth.quote:Op maandag 29 december 2008 16:21 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
goed om te lezen dat je iig al ervaringen hebt met air asia x Nu maar wachten tot maart voordat de eerste vluchten worden uitgevoerd.
Normaal zijn die Airbussen wel iets ruimer, maar kwam bij Vueling ook al zo'n krappe opstelling tegen (maar nog niet zo krap als AirAsia)quote:Op maandag 29 december 2008 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
Die A320 zijn overrated, klinkt allemaal wel leuk een nieuw toestel, maar helaas doen al die low cost maatschappijen het wel in de sardinecan uitvoering...
Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef shibaloma het volgende:
Maakt het uit dat ik voor mijn terugvlucht(van 1 maatschappij) niet incheck op Bangkok, maar dat doe in Hongkong? Het is niet zo dat de vlucht Bangkok -> Hongkong er alleen een tussenstop maakt, ik moet daar echt overstappen op een ander vliegtuig.
Laatst LAN Chile gevlogen en daar schrok ik van de ruimte die ik had. Dat ben ik niet meer gewend sinds ik geen business class meer vlieg.quote:Op maandag 29 december 2008 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
Bij AirAsia van KL naar Macau moet je wel een schoenlepel meenemen om in het vliegtuig te passen. Dat was echt de kortste stoelopstelling die ik gezien (en gevoeld) heb in een Airbus
Bij Ryanair koop je inderdaad losse enkele reizen. Voordeel is wel, dat als je alleen handbagage hebt en je gebruikt maakt van de online check-in, je wel zelf een reis zou kunnen plannen met overstap.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Op de Transavia site zag ik dat je een reis kan boeken inclusief overstap.
Op de Ryanair site zag ik dat echter niet. Hebben ze die functie niet?
Dan moet je de tickets dus los boeken.
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, helaas. Als je niet incheckt op Bangkok, wordt je vlucht geannuleerd en zul je dus niet meer in Hong Kong in kunnen stappen.
Het enige wat je dus kunt doen is weer terugvliegen naar Bangkok om toch je originele vlucht te nemen
ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef Thetallguy het volgende:
Met overstap
Bedoel je terugvliegen vanuit een andere plaats? Dat kan bij Ryanair idd niet, gewoon los boeken, net zo duur en kost je alleen iets meer tijd
enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsiaquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschilquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
ik moet naar montpellier. ik kan dan naar marseille toe en dan met de bus en trein naar montpellier (dat kost 30 euro heen)
Maar als ik vanaf EHV naar Stansted ga en dan naar montpellier en het komt allemaal goed uit, dan kan ik 20 euro besparen.
I know, maar schijnbaar moet ik een retourtje nemen, omdat ik niet rechtstreeks HongKong - Ams kan doen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:41 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
enkeltje Bangkok-Hong Kong of Bangkok-Macau (en dan de ferry) is niet zo duur met AirAsia
qua tijd is het misschien ngo wel snellerquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:43 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wel een hoop tijd en moeite voor maar 20 euro verschil
Dat lijkt me het beste ja, ik zal morgen eens bellen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:54 schreef Thetallguy het volgende:
Ja sorry ik had je reactie niet goed gelezen, het wordt idd lastig dan
Of bel de airline en vraag of je een dag later HKG-AMS mag vliegen en betaal daarbij een omboekingsfee
Dat is een logische redenering qua logistiek, maar qua marketing werkt het helaas anders. Aanvankelijk vloog je over HK omdat het de maatschappij zo uitkomt. Op het moment dat ze merken dat het jou ook mooi uit komt, menen ze dat ze jou naar 2 bestemmingen vervoeren en betaal je meer.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:23 schreef shibaloma het volgende:
[..]
Ah, dan ben ik mooi in de aap gelogeerd dus. Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, aangezien het gewoon 2 losse vluchten zijn(wel op 1 e-ticket, maar dan alsnog krijg je altijd meerdere boarding-tickets bij het inchecken).
Bij een nieuw paspoort krijg je ook een nieuw paspoortnummer.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:51 schreef jmac het volgende:
Ben even reis aan 't boeken voor paar familieleden. Als paspoort van 1 verlopen is maar die deze maand een nieuwe gaat halen, kan ik dan wel 't paspoortnr. gebruiken wat d'r nu in staat? Of veranderd dat nummer wel bij ophalen nieuw paspoort?
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:07 schreef Fogel het volgende:
Kan je bij de KLM extra baggage inchecken als je in transit bent?
Stel ik check in Barcelona 1 koffer in en neem een kleine koffer/tas mee als handbaggage, ik stap over op Schiphol, ga nog even Amsterdam in, koop daar vloeibare dingen van meer dan 100ml en ga weer naar Schiphol om vanaf daar verder te vliegen naar Noorwegen. Kan/mag ik die extra koffer/tas op Schiphol nog inchecken? (de KLM FAQ geeft hier geen antwoord op zover ik kan vinden)
Als je een stop van max 24u tussen de vluchten hebt, wordt het (in dit geval) als 1 retour gezien ipv 2 enkele reizen. Ik vraag het wel op het vliegveld of het kan, mijn plannen veranderen nogal eens. Zal het in ieder geval even laten weten hier zogauw ik het zeker weet (=het geprobeerd heb). Het lijkt me inderdaad ook geen probleem, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
dan ben je dus technisch gezien niet meer in transit. En het lijkt mij geen enkel probleem om met je instapkaart voor AMS-Stockholm naar de bagage drop off te gaan en die extra bagage in te checken. Maar als je het zeker wilt weten bel je toch even 020-4747747
Officieel gezien wel.. tussen de regel en de praktijk zit natuurlijk nog een verschil, maar ik doe liever relaxed als dat ik nauwelijks op tijd kan boarden.. genoeg te doen op Schipholquote:Op maandag 19 januari 2009 15:54 schreef Jaguarized het volgende:
Jeuzes, 4 uur van te voren aanwezig zijn. Ik zou me dood vervelen, vooral omdat je eerst naar Londen vliegt. Dan is anderhalf uur voor vertrek voor mij meer dan voldoende.
Voor London is dat inderdaad prima omdat je vanaf daar vanaf de Non-Schengen pieren vliegt en dus veiligheidscontrole bij de gate hebt.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Thetallguy het volgende:
Officieel is het 2u voor Europees en 3u voor Intercontinentaal
10:05 is een mooie tijd toch, zo'n beetje rond 8:30 op Schiphol aankomen en je hebt tijd zat
Klopt, je moet een speciaal TSA slot hebben, die kunnen hun altijd openmaken. Meer info:quote:Op maandag 19 januari 2009 20:02 schreef Ikook het volgende:
En ik lees in de OP dat ik geen slot op mijn koffer mag hebben?
Snap dat ze wat meer controlevrijheid willen hebben met die terrorisme-toestanden, maar ik lees iets over een speciaal slot?
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen.. Je hoort genoeg over gekloot door grondpersoneel.. dan maar een slotje van 20 euro hoorquote:Op maandag 19 januari 2009 21:07 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon je koffer niet op slot doen... een slot is echt niet nodig. Wat betreft kleding, ze hebben de limiet nu verhoogd naar 400 euro. Kun je aardig wat kleertjes voor kopen..
Zo goed wordt dat nu ook niet meer gemonitoord, ja, wanneer je de koffer afgeeft aan de TSA om deze te scannen is daar cameratoezicht op, daarna gaat de koffer op de kar en over het hele vliegveld heen, de koffer is echt niet de hele tijd in camerazicht.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:57 schreef nickybol het volgende:
Weet je hoe ongelooflijk goed dat gemonitord wordt? Al die mensen die die koffers controleren worden allemaal door middel van videobeelden in de gaten gehouden. Achmed de afhandelaar gaat echt geen coke in je koffer stoppen...
Coke wordt niet van Nederland naar Amerika gesmokkeld. Beide landen zijn bestemmingslanden voor cocaine. Dit is hooguit denkbaar voor een vlucht vanuit Zuid Amerika naar Nederland toe.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:23 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik niet zo'n vertrouwen in achmed de afhandelaar die denkt wat coke voor amerika in iemands koffer te kunnen stoppen..
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Susi het volgende:
Hoe zit het met vloeistoffen in je koffer, dus niet in je handbagage ? Binnenkort vlieg ik met Ryanair, maar ik zou graag een paar flessen vodka willen meenemen ? Uiteraard goed ingewikkeld in een handdoek, maar is er een restrictie op hoeveel je in totaal mag meenemen ?
Van Ryanair mag je opzich ook wel meer meenemen dan 15KG aan drank, kunnen ze weer mooi incasseren aan 'overbagagekosten'.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:36 schreef MCH het volgende:
[..]
Voor 15 kg mag jij drank binnen de EU verschepen (bij Ryanair).
Een (Engelstalige) doktersverklaring ?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:50 schreef lienelien het volgende:
Iemand enig idee of je zomaar medicijnen mee mag nemen in het vliegtuig, of heb je hier iets als een medicijnpaspoort voor nodig? Ik heb namelijk migrainemedicijnen (op recept) en vlieg naar new york
en dat kan je gewoon aanvragen bij de huisarts/apotheek?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:42 schreef nickybol het volgende:
Gewoon een medcijnpaspoort meenemen. Moet genoeg zijn. Hoef je verder nergens apart aan te geven.
binnen de EU geen limietenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:40 schreef Susi het volgende:
[..]
Nja dat ze het in ieder geval niet als importeren gaan beschouwen
Maar de kans dat je vanuit een ander EU land gecontroleerd wordt is te verwaarlozen, als je al aan die grote hoeveelheden kunt komen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:54 schreef MCH het volgende:
[..]
binnen de EU geen limieten
edit: ik lieg een beetje, maar hier wordt alles duidelijk
Atlas Blue is de lowcost divisie van Royal Air Maroc, niks mis mee qua veiligheid oid hoor Niet de nieuwste toestellen maar daar zou ik niet wakker van liggen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:09 schreef Anotis het volgende:
Medicijnpaspoort kun je kosteloos bij je apotheek opvragen.
Ik heb even een vraagje:
Heeft iemand wel eens gevlogen met Atlas Blue (gaat om Brussel - Marrakech of Oujda). Ze zijn supergoedkoop, retour naar Marrakech voor 135 euro incl tax. Maar ik ken ze van naam helemaal niet en in mijn omgeving ook niemand. Zijn ze een beetje safe en netjes enzo? Ik wil geen luxe vlucht of iets, maar gewoon veilig van A naar B.
jaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:37 schreef motherflocker het volgende:
Heb een vraag, is het mogelijk gebruik te maken van deze bus Stansted - Liverpool street?
https://www.terravision4e(...)ndon_liverpoolst.asp
zonder dat je een vlucht bij easy jet hebt geboekt?
Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.quote:Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met www.vliegtickets.com?
Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.
Hoe groot zou dat risico zijn?
Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Niet zo groot. Meestal heb je 5 minuten na het boeken (met je creditcard), je E-ticket binnen. Dus dan kan je vliegen, ook al is het reisbureau waar je gekocht hebt, al 3 keer failliet.
Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).quote:Op zondag 25 januari 2009 00:17 schreef SCH het volgende:
Ik wil bijvoorbeeld een vlucht naar Chili boeken die op deze site meer dan 100 euro goedkoper is dan op www.vliegtarieven.nl - maar de .com site is niet aangesloten bij de ANVR en bij garantiefondsen etc.
Hoe groot zou dat risico zijn?
Je hebt helemaal gelijk, dezelfde prijs was er ineens ook bij Cheaptickets.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen (zie mijn vorige message).
Ik wil ook nog op het volgende wijzen. Vliegmaatschappijen veranderen continu hun ticketprijzen voor dezelfde stoel op dezelfde reis, vaak meerdere malen per dag. Het kan dus zijn dat de prijs net even wat lager was op het moment dat jij op vliegtickets.com keek. Het voordeel ligt dan niet aan de betreffende reiswebsite, maar aan het moment van checken. Het is goed mogelijk dat dezelfde prijs ook op een betrouwbare site te krijgen is, of daar opnieuw langs komt.
Alleen als een reissite bereid is om met minder winstmarge genoegen te nemen, dan zijn daar de prijzen structureel lager. Maar dit kan dus betekenen dat die reissite op dingen als een SGR lidmaatschap moet bezuinigen.
kloptquote:Op zondag 25 januari 2009 14:31 schreef kalinho het volgende:
Snel een korte vraag. Ik ben nu aan het boeken op Ryanair (brussel-> milan en terug 2 dagen later) maar er staat of ik tassen wil inchecken... Als ik alleen 1 tas handbagage heb, hoef ik dat toch niet in te checken?
Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau. Dus vandaar dat ik mijn ervaring hier neerkalkte . M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).quote:Op zondag 25 januari 2009 14:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is niet correct. Het hangt er vanaf of het reisbureau op zijn beurt al aan de luchtvaartmaatschappij heeft betaald. Aangezien het reisbureau failliet is, bestaat er een goede kans dat dit niet het geval is en je dus niet kunt vliegen.
Het is dus belangrijk om een betrouwbare ticket website te gebruiken, zeker aangezien je op een zolderkamer zo'n site in elkaar kunt zetten.
Zeker aan te raden, houd alleen wel rekening met tijden en inchecken van bagage, Via easyjet naar london gatwick en dan de trein naar heathrow en dan met qantas naar sydney is goedkoper dan vanaf amsterdam naar sydney boeken. Ik doe dat dan ook vaak icm een weekendje london. Met de stand van het britse pond op het moment is dat erg aan te raden!quote:Op zondag 25 januari 2009 17:07 schreef Blik het volgende:
Hoe zit het met een reis boeken vanaf een ander vliegveld zoals bijvoorbeeld Madrid of London. Prijzen zijn dan vaak een stuk lager, en vaak kun je goedkoop vliegen met Ryanair/Easyjet etc. naar deze vliegvelden.
Is dat aan te raden of niet, en waarom wel/niet?
Het is helaas voor KLM wel mogelijk om een ticket met vertrek vanaf Anterwerpen (of Dusseldorf, ook vaak goedkoper te boeken). Vroeger kon de KLM verplichten dat je een adres moest hebben in het land van vertrek bij goedkope tickets, sinds de invoering van de EU mogen luchtvaartmaatschappijen zich daar niet meer op beroepen. (En dat doen ze ook niet, want de boetes hiervoor zijn niet mals).quote:Op zondag 25 januari 2009 17:21 schreef sempron2400 het volgende:
Ik lees op een reisforum het volgende over vliegen met kLM vanaf Antwerpen via Schiphol:
"... Een prijspolitiek van KLM om niet-Nederlandse klanten te lokken, maar
Nederlanders mogen daar niet van profiteren. Als zij zo'n voordeelticket
kopen met officieel vertrek buiten Nederland, maakt KLM het hen moeilijk."
Op sommige trajecten kan dit bijna dan 250 euro in prijs uitmaken. Het staat in ieder geval vast dat de reiziger dan op Antwerpen-Centraal bij de Thalysbalie moet inchecken, anders komt de vlucht te vervallen.
A) Is het voor in Nederland woonachtige mensen inderdaad niet mogelijk om zo'n voordeelticket met vertrek vanaf Antwerpen te bestellen?
B) Als het wel mogelijk is, worden dan op de terugreis de koffers naar per definitie Antwerpen-Centraal vervoerd en kun je dus niet eerder uitstappen?
Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Toen ik met credit card betaalde, werden er 2 bedragen afgeschreven. Eentje rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, en eentje met administratie en dossierkosten etc. van het reisbureau.
Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.quote:M.a.w., de luchtvaartmaatschappij heeft zijn geld. (Anders zouden ze ook geen ticket uitgeven).
Het hangt er helemaal vanaf wat voor ticket je boekt en bij wat voor soort reisburo.quote:Op maandag 26 januari 2009 11:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf nog nooit gezien, maar het klinkt alsof het reisbureau je rechtstreeks laat boeken en betalen in het systeem van de luchtvaartmaatschappij. Inderdaad heb je dan geen probleem als het reisbureau failliet gaat.
[..]
Dit klopt in jouw voorbeeld, maar voor de meest voorkomende boekingen bestrijd ik dat nog. Een reisbureau verkoopt vele tickets per dag voor een luchtvaartmaatschappij. Ze gaan niet bij elke boeking het bedrag dat de klant hen betaalt apart doorbetalen aan de luchtvaartmaatschappij. En zeker niet in die 5 minuten dat het ticket wordt uitgegeven. Ze sparen de betalingen van de reizigers op en betalen de totalen in grote bedragen ineens aan de luchtvaartmaatschappij.
De luchtvaartmaatschappijen vertrouwen er op dat dit zal gebeuren en geven dus met een zeker vertrouwen het ticket aan de reiziger uit. Als het reisbureau uiteindelijk niet betaald, trekken ze het ticket weer in.
Bron: http://www.reisinfoperu.nl/Vakantie_peru_b5_tickets_3.shtml (Zie flight2start case rechtsonder punt 4)
Reisburo ..... pfff. Tickets boek je tegenwoordig toch alleen nog maar online bij de maatschappij zelf , of via Orbitz. Betalen met je CC en zorgen dat je gelijk een e-ticket krijgt. Wat kan je dan nog gebeuren anders dat de luchtvaartmaatschappij een vlucht niet uitvoert, om welke reden dan ook. Lijkt me zo de meest veilige weg. Nou ja, in ieder geval de goedkoopste zonder SGR.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat veel reisburo's echter doen bij ander soortige tickets is wel de klant laten betalen, maar het geld mooi laten aangroeien met rente op de rekening (kort door de bocht) en pas in een later stadium de airline betalen zodat ze pas kort voor vertrek geprint worden. (En in de jarenlange stijgingen in de kerosinetoeslag koste de consument dat veel geld in naheffingen).
In dat laatste geval bestaat er dus meer risico voor de klant qua failliesement en eventuele prijsstijgingen.
Het is overigens ook raadzaam direct bij de maatschappijen te bekijken, deze hebben online verkoop ook ontdekt en bieden vaak goede tarieven, al kan een groot reisburo natuurlijk nog steeds aantrekkelijke deals maken met airliners met de garantie dat zij de stoelen in een vliegtuig kunnen vullen.
Ik ga altijd met de auto naar Brussel-Zuid. maar je zou eens kunnen kijken opquote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
http://www.charleroi-airport.com/doc.php?nd=140&tid=40&site=1&lg=3quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:16 schreef Julien het volgende:
Ik vlieg deze zomer vanaf Brussel-Charlois maar weet iemand hoe je (goedkoop) met het openbaar vervoer daar kan komen? Bij voorbaat dank.
Ben zelf ook bijna 2 meter, en mijn ervaring is dat het niet zo heel veel uitmaakt. Een inch meer of minder beenruimte maakt mijns inziens niet zo heel veel uit.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)
Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Kijk ook even met vertrek vanaf London Heathrow, rond de 500 euro, en hoewel Thai Airways geen eigen entertainment systeem in de stoel in economy classe hebben, hebben ze wel 34 inch. Overigens, ook Eva Air vanaf amsterdam heeft 33 inch, wat aanmerkelijk meer is dan de 31 inch van KLM, KLM is dat aangaande stukken slechter. (Naast dat EVA wel PTV en KLM dat niet heeft).quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef greatgonzo het volgende:
Ik ga in oktober naar Thailand, kom nu steeds qua vluchten uit op deze aanbieders Finair, British Airways, KLM en Air France. (beetje afhankelijk van vertrek van AMS of DUS)
Prijs tussen hoogste en laagste is max 100 euro. Nu mijn vraag: ik ben vrij lang (2 meter), wat zal dan de maatschappij zijn waar ik de meeste beenruimte heb?
Het is een vrije marktwerking, en je hoeft niet te boeken bij Oad.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:08 schreef kawotski het volgende:
Dit is een leuke, boek eens een reisje naar Spanje met OAD. Wat doen die grappenmakers nu, ze berekenen je voor het vliegen met Transavia even een toeslag van 30 euro onder de noemer standaardklasse. Alsof Transvagina ook maar de mogelijkheid heeft een andere klasse te boeken dan de standaardklasse... en OAD heeft ook geen andere maatschappij in de aanbieding dus wat een onzin om weer de zoveelste verkapte toeslag in te voeren die niet al gewoon in de beginprijs had gekunt. On top of that ook nog eens een regiotoeslag als je van Amsterdam notabene vertrekt.. way to go OAD.. maar liefst 35 euro in het laatje , en wij en OAD zelf maar klagen dat de regering ons 11,25 afzet..
Je bagage allowance staat op je e-ticket.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb even een vraagje: ik vlieg morgen naar New York met United Airlines (via Washinton). Wij mogen in totaal 2 stuks bagage pp meenemen. Nu weet ik dat je op intercontinentale vluchten vaak meer mee mag nemen aan kilo's, maar wij vliegen nu met overstap (wel als 1 vlucht geboekt). Weet iemand hoeveel kilo we dan mee mogen nemen (en vooral mee terug, heen hou ik het wel onder de 20 )
Klopt, maar dat betekent nog net dat je 32 kilo gratis mag meenemen. Ik meende dat die 32 kg meer te maken heeft, om de ruggen van de bagagemedewerkers een beetje te sparen .quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:59 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Normaal is het zo dat wanneer het 2 pc systeem wordt gehanteerd, dat dit ook voor je domestic vlucht geldt. Tenminste, zo heb ik het altijd bij North West meegemaakt de keren dat ik AMS-MSP-DEN vloog. Ik dacht dat het maximum gewicht van 1 pc 32 kg was.
Ik heb zelf ook een keer een korte 50 minuten overstap in Zurich met Swiss naar de VS gedaan. Het is best te doen, als je geen vertraging hebt heb je zelfs tijd over. Als je het niet haalt biedt Swiss je een andere vlucht aan.quote:Op maandag 2 februari 2009 21:37 schreef Michelangeloo het volgende:
Vraagje: In juli wil ik van Brussel naar Miami. Alleen er is een overstap op Zurich, mogelijk probleem is dat er maar 50 minuten de tijd is. De vlucht zal geheel zijn met Swiss International Air Lines. Heeft er iemand ervaring mee met een korte overstaptijd? Misschien specifiek op Zurich of met Swiss? En het is toch zo dat Swiss verplicht is om een andere vlucht naar de gewenste bestemming aan te bieden als je hem mist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |