Geinspireerd door de kou zit ik alvast m'n zomertrip beetje te plannen.
Ik wil uiteindelijk vanaf Budapest naar Barcelona met het vliegtuig met een stop in Rome.
Maar als ik op vliegtickets.nl zoek dan zie ik dat als ik 'Budapest > Barcelona' invul ik een vlucht voor 157 euro kan krijgen met Alitalia:
Boedapest Rome,Fiumicino Apt AZ 479 23/07 13:10 14:55
Rome,Fiumicino Apt Barcelona AZ 76 23/07 16:20 18:05
Dus zijn twee vluchten, van Budapest naar Rome en van Rome naar Barcelona.
Maar als ik kijk voor een vlucht van Budapest naar enkel Rome, dan kost dat via diezelfde Alitalia 200 euro! En als ik dan van Rome nog weer naar Barcelona wil kost dat me nog 60 euro, en bij andere maatschappij want dan kan ik die vlucht van Alitalia niet nemen

Dus van Budapest naar Barcelona via Rome kost me in directe boeking 160 euro en in aparte vluchten 260 en dan kan ik niet op dezelfde tijdstippen en maatschappij vliegen als in een directe boeking...
Is dit gebruikelijk? Het gaat er iig om dat ik zo goedkoop mogelijk die vliegreis wil maken en dat ik zelf wil kiezen wanneer ik doorga via Rome naar Barcelona.... aan een overstap van 1.5 uur heb ik weinig

Dus is het bv mogelijk om voor 160e budapest > barca te boeken met overstap in rome maar dat je zelf mag kiezen dat je die overstap 2 of 3 dagen later neemt?
Hoe zit het met zulke korte overstaptijden trouwens, is dat te redden met uitchecken en weer inchecken, wachten op bagage etc?
En als laatse vraag: De prijzen die ik nu zie voor de maand juli, gaan die naarmate juli dichterbij komen doorgaans enorm oplopen?