abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_225643
Ik maak niet vaak een topic aan, maar nou moest het toch even - aangezien ik het NERGENS tegenkom (ik sta versteld):

Het shot van Maurice in de DBK, pratend over o.a. Petra en haar uiteindelijk de groeten doend, is al WEKEN oud ! Kijk maar naar zijn haar, dat "zgn. onmiddellijk daarna" op de bank in de huiskamer 3 cm langer is tot in z'n nek !

Waarom die observatie ? Omdat het VOO NU pas uitkomt, deze info bloot te geven (die al qua inhoud absoluut niet-actueel is) met het doel om het publiek NU te beïnvloeden (en sommigen überhaupt opmerkzaam te maken!) t.a.v. de persoon Maurice. Wel slordig, BB-regie, om dan dat huiskamer-close-up-shot erin te laten zitten. Denkt zeker dat wij achterlijk zijn.
En wat is dan die profilering ? Allereerst sowieso "grip" op de figuur Maurice (voor velen, ook hier, nog steeds een onmogelijkheid). Ten tweede: een Maurice die erg lauw doet over zijn gefilmde 'in bed liggen met Karin'. Ten derde: een Maurice die 'voor de vorm' de groeten doet aan Petra, "omdat jij - Hans - me weer hebt zitten omlullen...". Zo - publiek, over DIE Maurice moeten jullie straks stemmen, als hij binnenkort genomineerd wordt, aldus Veronica...
Een van de grofste, onzorgvuldigste en daardoor de publieke intelligentie minachtende, streken van onze Grote Broer, de BB-regie ! BAH !

pi_225644
Moor, ik had nog niet gekeken naar de video.. maar toch mijn eeuwige dank voor vandaag voor het ontbloten van deze poging tot 'oplichting' (manipulatie is zo'n versleten woord in dit forum)
  dinsdag 30 november 1999 @ 02:29:00 #3
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_225645
quote:
op 11-30-1999 om 02:22 AM schreef HiZ het volgende:
Moor, ik had nog niet gekeken naar de video.. maar toch mijn eeuwige dank voor vandaag voor het ontbloten van deze poging tot 'oplichting' (manipulatie is zo'n versleten woord in dit forum)

Hiz, wil je nog meer grimlachen?
In een van de interviews met Bianca (ik weet bij got niet meer welke) zegt ze iets in de trant van: "ik begrijp niet waarom iedereen Maurice toch zo'n rustige jongen vond. Hij is een van de drukste personen uit het BB-huis, ik vond 'm soms echt verschrikkelijk hyper"...
Een tijdje terug viel het me al op: tijdens een gesprek worden er soms shots van "stille maurice" tussen gemonteerd, die ik op de streams toch echt niet heb gezien. Sterker nog, hij is af en toe druk aan het woord, ,maar daar zendt V. weinig van uit.

Murphy
(slaperig, maar nog wakker)

  dinsdag 30 november 1999 @ 02:30:00 #4
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_225646
Heb vanmiddag WEL een knipscene gezien van Karin die Willem knipte en het niet aandurfte om Maurice te VERknippen.

Maar goed,het viel mij WEL op tijdens de uitzending, en ik dacht nog, goh, hij is TOCH geknipt.

Maar Moor, ik prijs je oplettendheid, was mij ook opgevallen, maar door het bekijken van de dagstreams, ging ik even twijfelen.

(nu we het daar toch over hebben, de "bedscenes" van Mauw en Karin (die twee was ik vanavond ruim een uur kwijt op elke stream.... )
waarom zend VOO de slaapkamer NIET uit als die twee er in vertoeven?

Zelfs niet op de streams

En, ik ben net gestopt met het "verslaan van de nachtstreams"omdat ook het geluid als die twee samen zijn in de keuken, ontzettend naar beneden wordt geschroeft


------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 30 November 1999).]

  dinsdag 30 november 1999 @ 02:32:00 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_225647
Was me nog niet opgevallen, maar bedankt voor de geweldige observatie.
Inderdaad kunnen we nu beter over oplichting spreken. Ik begrijp niet hoe VOO denkt hiermee weg te komen. Ze weten toch dat er 24 uur per dag gekeken wordt en dat er altijd wel iemand is (in dit geval Moor) die het door heeft?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_225648
Even voor de duidelijkheid: om de datum van het shot met enige mate van nauwkeurigheid te traceren, moeten we terug naar het moment dat Maurice nét een brief van z'n zus had gehad, en vooral: naar een moment dat het iets warmer was, zodat M. zonder kou te lijden zo gekleed kon gaan als nu in het shot te zien: openhangend vest zonder t-shirt eronder, en met die ketting om. Daarom is die rode achtergrond van de DBK zo ideaal: er staat niets op waaraan je een datum kan aflezen. Elke andere uitspraak van M. in het huis had makkelijk met details in de kamer tot een bepaalde dag kunnen worden getraceerd. De DBK is datumloos !
En wéér hoor ik de voice-over in de introductie-film bij de rondleiding: "de Dagboekkamer - misschien wel het meest essentiële onderdeel van het BB-projekt".....
  dinsdag 30 november 1999 @ 02:41:00 #7
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_225649
quote:
op 11-30-1999 om 02:32 AM schreef Jane het volgende:
Was me nog niet opgevallen, maar bedankt voor de geweldige observatie.
Inderdaad kunnen we nu beter over oplichting spreken. Ik begrijp niet hoe VOO denkt hiermee weg te komen. Ze weten toch dat er 24 uur per dag gekeken wordt en dat er altijd wel iemand is (in dit geval Moor) die het door heeft?

Beste Jane,
V. KOMT er mee weg! Er is maar een (relatief) klein groepje mensen dat deze site bezoekt (no offense, Danny). Het gros van de kijkers heeft geen Internet, en van diegenen die Internet hebben, ziet hooguit een kwart dit bericht.

Hoe dit mogelijk is? Omdat de grote massa onwetend is of wil blijven. V. heeft er belang bij om dit zo te houden: onwetende kijkers bellen het (dure) 09-nummer, en brengen geld in het laatje! (meer dan 100.000,- per nominatie-uitzending..).

Trouwens: over oplichting gesproken: het stupide "spelletje" van V. waarbij kijkers een woord moeten raden en een (duur!) 09-nummer moeten bellen, is ook alleen maar opgezet voor 1 ding: money, honey.

Oplichting? Volgens mij wel. Helaas zal er nooit een actualiteitenrubriek aan gewijd worden, want de makers daarvan zijn afhankelijk van VOO/endemol ed. en zullen dus niet hun broodheren aanvallen.
Triest, maar waar.

Murphy

[Dit bericht is gewijzigd door MrMurphy (Datum 30 November 1999).]

  dinsdag 30 november 1999 @ 02:49:00 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_225650
quote:
op 11-30-1999 om 02:41 AM schreef MrMurphy het volgende:
Beste Jane,
V. KOMT er mee weg! Er is maar een (relatief) klein groepje mensen dat deze site bezoekt (no offense, Danny). Het gros van de kijkers heeft geen Internet, en van diegenen die Internet hebben, ziet hooguit een kwart dit bericht.


Natuurlijk heb je gelijk, Murphy. Ik ben alleen maar zeer verontwaardigd dat VOO ons zo onbeschaamd in de zeik neemt.

Ik las vorige week wel dat nu 50% van de nederlanders toegang tot internet heeft, maar die zitten waarschijnlijk niet hier.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_225651
quote:
op 11-30-1999 om 02:30 AM schreef Quenda het volgende:
Heb vanmiddag WEL een knipscene gezien van Karin die Willem knipte en het niet aandurfte om Maurice te VERknippen.

Maar goed,het viel mij WEL op tijdens de uitzending, en ik dacht nog, goh, hij is TOCH geknipt.

Maar Moor, ik prijs je oplettendheid, was mij ook opgevallen, maar door het bekijken van de dagstreams, ging ik even twijfelen.

(nu we het daar toch over hebben, de "bedscenes" van Mauw en Karin (die twee was ik vanavond ruim een uur kwijt op elke stream.... )
waarom zend VOO de slaapkamer NIET uit als die twee er in vertoeven?

Zelfs niet op de streams

En, ik ben net gestopt met het "verslaan van de nachtstreams"omdat ook het geluid als die twee samen zijn in de keuken, ontzettend naar beneden wordt geschroeft



Jammer Quenda, het blijf toch interessant. Ze maken fouten bij VOO in het schakelen van de microfoons en de aardigste, c.q. meest onthullende gesprekken vinden vaak tussen die twee plaats.

De actualiteit van de gesprekken in de DBK is lastig. De kleding van M. zegt niet veel; het huis is altijd onwaarschijnlijk warm en zeker de DBK. Overigens leek het me vanavond ook een ouder gesprek (pak 'm beet twee weken oud, maar wel interessant )

Here we are now, entertain us.
pi_225652
quote:
op 11-30-1999 om 03:27 AM schreef voyeur het volgende:
<snip>
De actualiteit van de gesprekken in de DBK is lastig. De kleding van M. zegt niet veel; het huis is altijd onwaarschijnlijk warm en zeker de DBK. Overigens leek het me vanavond ook een ouder gesprek (pak 'm beet twee weken oud, maar wel interessant )

Waarschijnlijk ontgaat je ten enen male de reden van het plaatsen door mij van deze topic, Voyeur - jammer.
Ik kan niet anders concluderen. De reden was in ieder geval niet om de 'actualiteit van de gesprekken in de DBK als lastig aan te merken' !

De enige andere conclusie die mogelijk is, is dat je stelselmatig elke uitspraak van ondergetekende probeert te ontkrachten/bagatelliseren/als overtrokken neer te zetten. In dat geval: ga gerust je gang. De beelden spreken voor zich en ieder kan naar vrijheid haar/zijn mening vormen, ook jij.


---------
voor wie het geldt zal het weten, voor wie twijfelt geldt het niet

  dinsdag 30 november 1999 @ 03:38:00 #11
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_225653
Het gesprek van Karin en Maurice aan de afwas was inderdaad niet goed te volgen, maar uit enkele dingen die ik kon opvangen, kon ik opmaken dat ze het (weer!) over Bart hadden. Je weet wel, de bekende opmerkingen over kennis, presteren enzovoort.
Jammer dat ik het niet echt kon volgen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 30 november 1999 @ 03:48:00 #12
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_225654
quote:
op 11-30-1999 om 03:38 AM schreef Jane het volgende:
Het gesprek van Karin en Maurice aan de afwas was inderdaad niet goed te volgen, maar uit enkele dingen die ik kon opvangen, kon ik opmaken dat ze het (weer!) over Bart hadden. Je weet wel, de bekende opmerkingen over kennis, presteren enzovoort.
Jammer dat ik het niet echt kon volgen.

Des te meer jammer, omdat ik het idee krijg dat Bart steeds meer naar Karin aan het trekken is (imponeer-gedrag, en 'vlooien'). Zijn drijfveer heb ik nog niet kunnen ontdekken (uit apen-psychologie zou ik zeggen: het laatste wijfje uit de groep ).

Murphy

  dinsdag 30 november 1999 @ 03:59:00 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_225655
Moor, je schrijft:

"De enige andere conclusie die mogelijk is, is dat je stelselmatig elke uitspraak van ondergetekende probeert te ontkrachten/bagatelliseren/als overtrokken neer te zetten. "

Moor, wees alsjeblieft wat zelfverzekerder. Eigenlijk is geen van mijn post's ooit bedoeld om jou of wie dan ook aan te tasten. Het gaat me zowieso nimmer om de persoon. Ik kan wel eens een scherpe opinie hebben, maar daar weten de mensen/FF'ers meestal prima mee om te gaan. Ook nu bedoelde ik niets tov of ten koste van jou

Ik ben het ook geheel met de strekking van je post eens. Ook mij lijkt dit fragment al wat ouder. Geen enkele reden boos te zijn.

Waarop ik op inhaakte is dat Quenda afhaakte met haar nightstream verslagen omdat K en M altijd mompelend in beeld (eigenlijk uit beeld) gebracht worden. Dat vind ik jammer omdat:
- ik het met Quenda eens ben en het zelf ook frustrerend van de regie vind
- Quenda zeer goed werk doet door én daystreams en nightstreams op een goede manier te verslaan en kennelijk afknapte op bovenstaande.
Niet meer, maar zeker niet minder. De streamverslagen zijn me heilig; dat is en blijft onze enige bron van objectieve verslagen en daar baseren we alle goede discusies (en zelfs dit gekissebis) op.

Laat dit topic zijn eigen gang gaan...


------------------
voyeur is watching

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 30 November 1999).]

Here we are now, entertain us.
pi_225656
[quote]op 11-30-1999 om 03:36 AM schreef Moor het volgende:
(...)De reden was in ieder geval niet om de 'actualiteit van de gesprekken in de DBK als lastig aan te merken' !(...)

He kom op, Moor, wees niet zo lichtgeraakt.
Dat was niet wat Voyeur wilde zeggen - neem ik aan.
Hij bestrijdt jouw bewering niet, zet er alleen een vraagteken bij, en vraagtekens kunnen nooit kwaad in het leven.
Uiteindelijk zegt hij zelf ook dat het een oud shot is.


  dinsdag 30 november 1999 @ 04:08:00 #15
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_225657
quote:
op 11-30-1999 om 03:59 AM schreef voyeur het volgende:
Niet meer, maar zeker niet minder. De streamverslagen zijn me heilig; dat is en blijft onze enige bron van objectieve verslagen en daar baseren we alle goede discusies (en zelfs dit gekissebis) op.

<kuch, kuch>
Mag ik dan misschien toch weer even een klein applaus aanvragen voor onze overwerkte stream-verslaggevers?
Zonder hen zouden we een hoop interessante informatie moeten missen!

Klap-klap,

Murphy

pi_225658
Hoe vaak hebben we Ruud niet over zijn Trudy, Willem over Tessa, en Karin niet over haar Wim horen praten? Maar het gespreksthema Petra is maandenlang buiten beeld gebleven. Zoals nu blijkt is dat een bewuste keuze van VOO geweest.

Dat het nu pas wordt uitgezonden zal de reeds beschadigde relatie van Petra en maurice geen goed doen.

Ik schat dat het DBK-kamer gesprek direct na de komst van Anouk en Cyrille heeft plaatsgevonden. Op dat moment is er een ommezwaai gekomen in de gewoonte van Karin en Maurice om het bed te delen. Kennelijk zijn toen via Anouk op de hoogte gesteld hoe het overkwam op het publiek.

Sindsdien heeft Karin ruim de mogelijkheid gehad om het beeld te herstellen. Maurice niet. Hoe zou het met Veronica's begeleiding/nazorg van Petra staan? We weten dat Ernst Rooth met de psych heeft gesproken, maar dat lijkt me gezien de toenmalige gevolgen nou ook weer niet de aangewezen persoon daarvoor.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_225659
Ok,ok,ok...één en ander (mijn conclusie) valt wel in een bepaalde context, hetgeen Voyeur zelf nog best weet

En als je zelf zegt 'scherpe opinies' te hebben, Voyeur, neem de mijne dan graag ook als zodanig, zonder die scherpheid alléén te becommentariëren. Dat gebeurt dacht ik met jouw scherpe opinies ook niet.

Dat is alles wat ik vraag. Graag commentaar op inhoud dus. In dit geval: oplichting van het publiek dat het DBK-shot recent was.

  dinsdag 30 november 1999 @ 05:13:00 #18
622 spider
in the worldwide web
pi_225660
quote:
op 11-30-1999 om 03:59 AM schreef voyeur het volgende:

Eigenlijk is geen van mijn post's ooit bedoeld om jou of wie dan ook aan te tasten. Het gaat me zowieso nimmer om de persoon.




Het lijkt wel Veronica Voyeur.

quote:

Ik kan wel eens een scherpe opinie hebben, maar daar weten de mensen/FF'ers meestal prima mee om te gaan. Ook nu bedoelde ik niets tov of ten koste van jou.

Nou om heel eerlijk te zijn Ik vind dat je juist geen scherpe opinie hebt.
Wat mij betreft ben je vaak nog vis nog vlees
en erg gehecht aan een harmonie-model.
En je vindt het allemaal nog wel meevallen.
Dus wat mij betreft mag je nog wel eens heel wat scherper uit de hoek komen.

Maar ik bedoel het niet persoonlijk natuurlijk,maar ik vind je zo een prachtig voorbeeld van hoe ook Veronica communiceert.
Eigenlijk wilde ik dat aan een voorbeeld laten zien.


  Redactie Frontpage dinsdag 30 november 1999 @ 06:43:00 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_225661
quote:
op 11-30-1999 om 04:09 AM schreef Hunter het volgende:
Hoe vaak hebben we Ruud niet over zijn Trudy, Willem over Tessa, en Karin niet over haar Wim horen praten? Maar het gespreksthema Petra is maandenlang buiten beeld gebleven. Zoals nu blijkt is dat een bewuste keuze van VOO geweest.

De stem vroeg anders wel: Petra hoort ook niks van jou. En dat gaf Maurice toe. 'Ik ben nu eenmaal niet iemand die in de camera een heel verhaal gaat houden.'
En dat hij 'binnenkort?' toch maar de groeten gaat doen aan P. zei hij met duidelijke tegenzin. Hij heeft zich 'om laten lullen'

Kortom, een oude shot of niet: Maurice heeft mijns inziens Petra bewust buiten beeld gehouden.

pi_225662
Niet helemaal waar Sunchaser. Bijvoorbeeld bij de weekopdracht met de circusacts hebben we allemaal op de streams gehoord hoe hij aan Petra de groeten deed. Dat werd niet uitgezonden.

De opmerking van de 'stem' is natuurlijk nog eens een bevestiging dat het om een oude opname gaat. De bewoners hebben immers vorig weekend nog allemaal persoonlijke boodschappen voor de achterblijvers ingesproken. Deze zijn op de 'familiedag' vertoond.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_225663
Volgens mij vertelde Maurice in de DBK dat hij ongeveer 2 weken geleden onzeker was over zijn relatie.
Was dat ook niet tijdens zijn zogenaamde dip-periode?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 november 1999 @ 09:38:00 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_225664
Eigenlijk zou dit topic bij Petra terecht moeten komen zodat zij ook doorheeft dat de beeldvorming rond Maurice (dat hij aan haar denkt) gemanipuleerd wordt. En dat zodoende haar gevoelens gemanipuleerd worden door Veronica. Ben benieuwd hoe vriendelijk ze dan tegenover veronica staat...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_225665

Hunter,

Het is mij juist opgevallen dat hij toen wel de groeten deed, maar juist niet aan Petra.


.

pi_225666
Persoonlijk denk ik niet dat Voo er mee wegkomt. Omdat alle bewoners uiteindelijk worden "vrijgelaten", en dus hun eigen kommentaar gaan spuien in allerlei interviews. Verder ga ik er toch vanuit dat de BB-bewoners als ze thuis zijn zelf ook wat afleveringen zullen bekijken. Uiteindelijk zal de redactie van BB toch op z'n bek gaan, of ben ik nu te naief??
Voor wat betreft de bekendheid van FOK bij de kijkers van BB; Het interview in VARA TV-Magazine heeft mij in ieder geval naar jullie geleid en ik dank dat dat voor meer VARA kijkers/lezers zal gelden. Dus de bekendheid is groeiende, en daarmee ook het kritische kijkerspubliek. Ikzelf had weinig vergelijkings materiaal, ik weet niet waar ik de streams kan bekijken, en niemand in mijn omgeving kijkt. Ik ben/was dus een geisoleerde BB kijker, en had wel m'n vraagtekens over de uitzendingen, maar geen bevestiging. Daarvoor bij deze direct mijn dank aan de stream-verslaggevers en de forum deelnemers
  dinsdag 30 november 1999 @ 10:24:00 #25
1033 Dr.Love
Newbie sinds 1991
pi_225667
Beste Moor,

Even half off-topic. Excuses, ook voor het feit dat ik me bemoei met jouw zaken.

Wil je nou 'ns ophouden met het je persoonlijk aantrekken van opinies van anderen? Jouw mening wordt ontzettend op prijs gesteld, maar er zijn mensen die nou eenmaal wat conformistischer zijn ingesteld dan jij. Je hebt je in de afgelopen maanden ontwikkeld tot hardliner met licht-paranoïde trekjes. Dat is prima, maar iedereen met iets meer realiteitszin (met name Voyeur, maar ook Mr. Murphy en Hunter behoren tot deze groep) wordt door jou afgebekt alsof het een regelrechte verrader is.

Ik vind dat niet goed voor de discussie in het algemeen en al helemaal niet voor de sfeer op dit forum en verzoek je vriendelijk daar rekening mee te houden.

Dr.Love

P.S. als ik je e-mail adres zou hebben had ik je dit natuurlijk persoonlijk verzocht.

Bemint eer ge bezint
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')