abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:52:40 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62405093
Het enige echte bento-topic!

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic - deel 2

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:


- sperzieboontjes,
- quiche met spinazie en feta,
- komkommersalade
- couscoussalade


- mais, erwtjes, tofu en kaas,
- wortelsla met appel en rozijn
- onigiri (rijstbal) gevuld met tonijn
- noedelsalade

(Beide van Zwaalie, in de Mr. Bento)


- gehaktballetjes, kaasje, gele paprika
- komkommer, zuurtje
- halve kiwi
- twee onigiri met furikake en een klein gehaktballetje


- onigir met furikake, gyoza-dumpling,
- kerstomaatjes, druiven,
- ontbijtkoekje
- gehaktballetjes

(Van Huuphuup)


- oreokoekjes,
- Eikuikentje, tomaatjes, kaassterretjes, miniflesje mangochilisaus,
- Roomkaaswraps,
- appelkonijntjes, patéetje met crackers en een mix van bosbessen, rozijnen en organische cacaobonen met een chocoladelaagje.


- Bento-poffertjes met blokjes roomboter en flesjes stroop.

(Van Minilot)

[ Bericht 51% gewijzigd door Beelzebufo op 15-10-2008 15:01:08 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 14:58:30 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62405257
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:19 schreef Beelzebufo het volgende:
Even een egg-mould vraagje tussendoor: is er een truukje voor om te zorgen dat het eigeel in het midden van het ei uitkomt? En hoe krijg ik het voor elkaar om een heet ei te pellen zonde er scheuren in te maken of stukken uit te breken?

Hoe lang moet zo'n ei koken? Heb het nu met 7 minuten geprobeerd (staan nu in de vorm af te koelen), ben benieuwd. Helaas wel met wat scheurtjes, losse stukjes en een off-center eigeel...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62405584
Het derde topic alweer, alleen een kleine vraag; maakt iemand ze ook voor zijn of haar kinderen?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_62407272
Ik heb geen kinderen, dus nee

Laatste tijd is het er ook niet echt van gekomen om Bento's te maken, en nou heb ik vakantie en daarna nog 3 weken dat ik amper naar school hoef, dus van mij weinig nieuwe bijdragen ben ik bang voor.
pi_62407353
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 15:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het derde topic alweer, alleen een kleine vraag; maakt iemand ze ook voor zijn of haar kinderen?
Alleen voor mezelf.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62407419
Over die eggmolds: ik leg de eieren in koud water en als het dan kookt zet ik de wekker op 5 min. Als de wekker gaat heet water uit de pan gieten en de eieren laten 'schrikken' met koud water, eventueel even herhalen nog. Dan laat de schil makkelijker los.
Verse eieren zijn trouwens ook moeilijker te pellen, eieren van een paar dagen oud doen het beter.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 18:24:37 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62411384
Om het eigeel midden in het ei te houden zou je het ei voortdurend heen en weer moeten rollen tijdens het koken. Aldus Just Bento in het stukkie Fun with Japanese egg molds.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62433914
TVP
Ik begin er handigheid in te krijgen. Vandaag weer een bentootje mee met rijst, sojasaus, ei, komkommer en tomaatjes. Ben nu erg benieuwd of ik vanmiddag niet ontzettend honger krijg.

Denk dat ik maar 's een zak brocolliroosjes (diepvries) haal. Dan kan ik die s'morgens bij de rijst stomen.

En ik ga volgende week eens onigiris maken. Misschien met vulling, nog tips?

[ Bericht 18% gewijzigd door Innocence op 16-10-2008 14:40:38 ]
Sweet and innocent...
pi_62433964
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Over die eggmolds: ik leg de eieren in koud water en als het dan kookt zet ik de wekker op 5 min. Als de wekker gaat heet water uit de pan gieten en de eieren laten 'schrikken' met koud water, eventueel even herhalen nog. Dan laat de schil makkelijker los.
Verse eieren zijn trouwens ook moeilijker te pellen, eieren van een paar dagen oud doen het beter.

ooh jaaa zou jij niet nog een picca plaatsen van je vis-ei ?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62442627
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 18:24 schreef Macka66 het volgende:
Om het eigeel midden in het ei te houden zou je het ei voortdurend heen en weer moeten rollen tijdens het koken. Aldus Just Bento in het stukkie Fun with Japanese egg molds.
Het is allemaal wel echt idioot arbeidsintensief, zeg
pi_62443092
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:15 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ooh jaaa zou jij niet nog een picca plaatsen van je vis-ei ?
Dat was een vis zonder staart. En daarna heb ik het nog niet aangedurfd om nog een keer een vis te maken.
Maar ik zal het binnenkort nog eens proberen.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:35:00 #12
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62448461
Kan ik iemand blij maken met Furikake-zakjes met Hello kitty erop? Ik vind het niet te vreten
Als ik het kan opsturen naar iemand mag je me PM-en, er zijn nog 9 van de 10 zakjes over.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62449368
TVP! topic 3 alweer.
Haha, niet lekker nee bbq-kip?
Ik verslind die dingen maar ik heb er dan dus nu ook een jaarvoorraad van liggen

Ik maak geen bento's voor kinderen, wel voor mn vriend; komt op hetzelfde neer, handige manier om er wat meer groente en fruit in te krijgen.

Ik laat mn eieren altijd schrikken met koud water, vrij lang, en daarna tik ik het ei rondom voorzicht stuk op het aanrecht blad. Dus echt dat er overal van de barstjes zitten. Schil komt er bij tijd en wijlen in 1 keer af zo , daarna in het vormpje proppen en in bak met koud water leggen inderdaad. Hoe je het eigeel in het midden krijgt weet ik niet. Meestal gaat dat wel goed bij mij? Of in elk geval goed genoeg.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62453149
Nou, volgende week gaat het ervan komen: ik ga mijn eerste bento's maken Maar .. nu moet ik boodschappen gaan doen ...

Welke dingen mag ik absoluut niet vergeten? Ik heb niks in huis dus heb het volgende lijstje samengesteld:

* Sushi rijst (ivm het aan elkaar plakken .. is er een ander alternatief? Ik wil geen gewone witte rijst en zie hierboven allemaal rijst "met iets erin" voorbij komen, waar haal ik dat of hoe maak ik dat?)
* gehakt (voor de gehaktballetjes .. wat kan ik daar het beste indoen verder?)
* Cherry tomaatjes
* Komkommer
* Pitloze druiven
* Wraps, met philadelphia met paprika, kaas en komkommer met een paprika dressing
* Sojasaus
* Saus vormpjes (bij de Chinese toko te halen neem ik aan?)
* Appels
* kipfilet
* mosterd/dillesaus

Ik moet voor een hele week hebben maar heb het idee dat het zo weinig variatie is ... Iemand nog leuke aanvullingen? Ik oet hier nog even wat creatiever in worden

Ik heb wel 2 broodtrommels en siliconen cakevormpjes, dus ga het daar in eerste instantie mee proberen (voor het geval ik er na een maand geen zin meer in heb )

Alvast bedankt!
pi_62453568
Ik vind die hello-kitty furikake wel lekker eigenlijk
Saartje
pi_62453747
Om te beginnen zou ik niet zoveel in huis halen hoor. Gewoon goede rijst en verder aanvullen met groente, fruit en restjes die je toch al in huis hebt.
Iets van kipfiler zou inderdaad wel lekker zijn.
Sweet and innocent...
pi_62454155
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:13 schreef Innocence het volgende:
Om te beginnen zou ik niet zoveel in huis halen hoor. Gewoon goede rijst en verder aanvullen met groente, fruit en restjes die je toch al in huis hebt.
Iets van kipfiler zou inderdaad wel lekker zijn.
Het probleem is dat ik niks in huis heb ... ben afgelopen 2 weken weg geweest dus alles is op, vandaar en ik heb eigenlijk nooit restjes, maar misschien is dit de tijd om daaraan te beginnen

Welke rijst kan ik het beste pakken dat het niet alleen wiite is? Dus een "speciale" of er zelf iets doorheen doen? En zo ja, wat?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:33:50 #18
224140 Nantes
Mommy to be!
pi_62454272
Wat gaat deze reeks goed .
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:37:17 #19
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_62454364
TVP
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_62454858
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:29 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]


Welke rijst kan ik het beste pakken dat het niet alleen wiite is? Dus een "speciale" of er zelf iets doorheen doen? En zo ja, wat?
Bij de toko heb je speciale kleefrijst Als je daar gewoon naar kleefrijst vraagt, komt het wel goed Bij mijn toko kostte een zak van 1 kg 2,50 euro
pi_62454913
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:55 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Bij de toko heb je speciale kleefrijst Als je daar gewoon naar kleefrijst vraagt, komt het wel goed Bij mijn toko kostte een zak van 1 kg 2,50 euro
Doe je er ook nog iets doorheen zodat het dus niet alleen "saaie" (en ik vind persoonlijke vaak een beetje smakeloze) witte rijst is?
pi_62454985
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:37 schreef Vivi het volgende:
TVP
Ga je klooien voor die kleine van je?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62455071
Je zou kunnen zoeken maar furikake in de toko of zelf kruiden. In de OP staat volgens mij een link naar tips om het zelf to maken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62455274
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:05 schreef MinderMutsig het volgende:
Je zou kunnen zoeken maar furikake in de toko of zelf kruiden. In de OP staat volgens mij een link naar tips om het zelf to maken.
Dank je dan ga ik daar eens naar kijken, moet toch naar de toko had al wel ergens in een topic gelezen dat het zelf maken redelijk wat werk is dus dat is dan voor later

De laatste vraag voor nu:

Wat doen jullie in de gyoza-dumpling? Want zie op internet met Curry maar dat is niet zo mijn favoriet .. en dit is weer iets dat ik in kan vriezen dus dat komt goed uit
pi_62458215
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

gyoza-dumpling
Ik zag hier een lekkere. Maar maak je het deeg zelf of weet je waar je die 'wrappers' kunt kopen?
Sweet and innocent...
pi_62458426
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:11 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik zag hier een lekkere. Maar maak je het deeg zelf of weet je waar je die 'wrappers' kunt kopen?
Ik hoop dat deeg gewoon bij de toko te kunnen kopen ... morgen ga ik even kijken. Er zitten hier in Eindhoven wel een paar grote ...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:00:56 #27
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_62468346
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_62468491
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:57 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Doe je er ook nog iets doorheen zodat het dus niet alleen "saaie" (en ik vind persoonlijke vaak een beetje smakeloze) witte rijst is?
Als ik gewone kleefrijst in vormpjes doe, dan doe ik er verder niks doorheen. Maar meestal dan maak ik gewoon nasi, met gewone rijst
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:13:02 #29
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62473544
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind die hello-kitty furikake wel lekker eigenlijk
Zeg maar waar het heen moet, dan stuur ik het naar je op
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:16:20 #30
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62473628
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:00 schreef Beelzebufo het volgende:
Mini-bento
Oe, die zijn luuk!!!
Vallen wel gigantisch onder de categorie fout fout fout, maar ja
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62486534
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:11 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik zag hier een lekkere. Maar maak je het deeg zelf of weet je waar je die 'wrappers' kunt kopen?
Ik heb het deeg kunnen kopen: gewoon bij de Chinees/Japanse toko. het duurde even voor ze doorhadden wat ik zocht ik zal morgen even in de verpakking kijken hoe ze precies heten!
pi_62486967
Gyoza vellen zijn hetzelfde als Jiaozi vellen.. (jiaozi is de Chinese variant).
Het wordt ook welleens potstickers/dumpling vellen genoemd. Je kunt ze vinden in de diepvries bij de Chinese/Japanse toko naast de wonton vellen (wonton vellen zijn vierkant, dunner en geel, gyoza vellen zijn rond, dikker en wit).

Als je het zelf maakt is de ratio bloem:water = 2gr: 1ml. Mengen en kneden tot soepele deeg en kleine rondjes van 5 à 6cm rollen.. Ik koop ze liever, minder werk

Cursusje gyoza's vouwen: http://steamykitchen.com/blog/2008/07/27/potstickers/

ps: ik heb ook zo'n mini-bento sleutel hangertje :") .. gekregen
Life is short, eat dessert first.
pi_62487791
Voor de liefhebbers in Groningen: Japanse winkel Batsu
Op dit moment hebben ze maar twee soorten bento's. Een heel kleine voor kinderen en een vrij grote in een (wat mij betreft) onpraktisch model maar ze zit er wel over te denken om meer te bestellen. Mocht ze dat inderdaad gaan doen dan kan dat pas volgende maand en nu leek het mij een goed idee om haar hier enigszins in aan te moedigen...
Als de Groningse beto-ers nou allemaal eens daar gaan vragen naar bento's dan bestelt ze over een maand vast wat meer leuke bento's.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:22:59 #34
58921 Day
You can fly!
pi_62490865
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nou, volgende week gaat het ervan komen: ik ga mijn eerste bento's maken Maar .. nu moet ik boodschappen gaan doen ...

Welke dingen mag ik absoluut niet vergeten? Ik heb niks in huis dus heb het volgende lijstje samengesteld:

* Sushi rijst (ivm het aan elkaar plakken .. is er een ander alternatief? Ik wil geen gewone witte rijst en zie hierboven allemaal rijst "met iets erin" voorbij komen, waar haal ik dat of hoe maak ik dat?)
* gehakt (voor de gehaktballetjes .. wat kan ik daar het beste indoen verder?)
* Cherry tomaatjes
* Komkommer
* Pitloze druiven
* Wraps, met philadelphia met paprika, kaas en komkommer met een paprika dressing
* Sojasaus
* Saus vormpjes (bij de Chinese toko te halen neem ik aan?)
* Appels
* kipfilet
* mosterd/dillesaus

Ik moet voor een hele week hebben maar heb het idee dat het zo weinig variatie is ... Iemand nog leuke aanvullingen? Ik oet hier nog even wat creatiever in worden

Ik heb wel 2 broodtrommels en siliconen cakevormpjes, dus ga het daar in eerste instantie mee proberen (voor het geval ik er na een maand geen zin meer in heb )

Alvast bedankt!
Ik heb ter inspiratie het boek "Bento Boxes: Japanese Meals on the Go" gekocht. Staan heel veel leuke recepten (en foto's!) in. Wat me opviel was dat Japans koken niet eens zo heel moeilijk is, ze koken met een aantal vaste ingrediënten (o.a. mirrin, sojasaus en suiker). Verder heb ik ook nog The Manga Cookbook besteld inclusief mijn eerste Bento box. Dan ga ik er ook mee beginnen!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:04:15 #35
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_62493176
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Zeg maar waar het heen moet, dan stuur ik het naar je op
Ik heb het inmiddels beloofd aan iemand anders, sorry
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_62494266
Voor wie nog geinteresseerd is, bij the cute spot hebben ze ook een bento, en wel van monokuro, deze

Hij is wel flink aan de prijs, maar goed. Ze hebben ook een fysieke winkel geloof ik zodat je hem eventueel ook live kunt bekijken.

Ik weet niet meer wie het zei maar over dingen door je rijst doen omdat het anders saai is; het hoeft niet zo ingewikkeld hoor! Bij de toko verkopen ze ook sesam met een smaakje. Ik heb hier sesamzaadjes met knoflook, sesamzaadjes met soyasaus en sesamzaadjes met wasabi. Handje door je rijst heen maken en je hebt hetzelfde idee. Smaakje aan je rijst

Hier een hectische periode achter de rug, vanaf maandag eindelijk weer bento's maken, heb er nu al zin in
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62498963
Gisteren bij de Hanos kleefrijst, norivellen, furikake en sezamzaadjes met knoflook gekocht.

Eerste poging onigiri maken was nogal mislukt. Vulling was te nat en kroop gelijk door de (verkeerde) rijst heen. Binnenkort nog maar eens doen.
Vulling was op zich wel erg lekker, tonijn uit blik met sambal en sojasaus.
Sweet and innocent...
pi_62499057
Waar smaakt nori naar? Ik vind het altijd wel heel leuk eruit zien, nori-oogjes enzo bij vormpjes, maar ik heb totaal geen idee waar het naar smaakt. En ik vind het een beetje zonde om van alles te kopen als ik het niet lekker blijk te vinden.
pi_62499249
je hebt verschillende smaken nori, maar de meeste nori die in nederland verkocht wordt smaakt een klein beetje ziltig, licht zoutig.
Maar die nori-oogjes enzo zijn eigk zo klein dat je er haast niets van proeft.

@Innocence, jammer dat de vulling te nat was! maar het klinkt wel lekker die combi
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62499291
Oke thnx, zal eens kijken dan in de toko
pi_62499328
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:14 schreef Innocence het volgende:
Gisteren bij de Hanos kleefrijst, norivellen, furikake en sezamzaadjes met knoflook gekocht.

Eerste poging onigiri maken was nogal mislukt. Vulling was te nat en kroop gelijk door de (verkeerde) rijst heen. Binnenkort nog maar eens doen.
Vulling was op zich wel erg lekker, tonijn uit blik met sambal en sojasaus.
Bij mijn Chinese toko hadden ze geen idee wat furikake was dat is dus het enige wat ik niet heb ...

Eb wat ik eerder las: dat van die sesamzaadjes is wel en goed idee dat koop ik volgende week even! Ik ga nu beginnen met de eerste gerechten te maken: gehaktballetjes, soort muffins (van een site genoemd in de OP) en die dumpling dingen, die kan ik dan af laten koelen en invriezen.

Wish me luck .. Mijn vriend begon vorige week al te zeuren wanneer ik nou eens zou beginnen met zijn lunchbox
pi_62499365
Goodluck! Ik ben benieuwd!

Ik koop mn dumplings altijd kant en klaar trouwens kost 9 euro voor een pak van 30 "wo tip" (of woo tip) heten ze; cantonese naam voor guotie/yaki-gyoza ofwel potstickers. Misschien es proberen ze zelf te maken met andere vullingen ofzo.

Edit: tikvaut

[ Bericht 2% gewijzigd door huuphuup op 19-10-2008 11:11:42 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62499532
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:57 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Bij mijn Chinese toko hadden ze geen idee wat furikake was dat is dus het enige wat ik niet heb ...

Eb wat ik eerder las: dat van die sesamzaadjes is wel en goed idee dat koop ik volgende week even! Ik ga nu beginnen met de eerste gerechten te maken: gehaktballetjes, soort muffins (van een site genoemd in de OP) en die dumpling dingen, die kan ik dan af laten koelen en invriezen.

Wish me luck .. Mijn vriend begon vorige week al te zeuren wanneer ik nou eens zou beginnen met zijn lunchbox
Good luck! En maak je wel foto's als je het gemaakt hebt? Ben erg benieuwd
pi_62660535
Goedemorgen

nou ik heb deze week 2 keer een bento gemaakt ik heb een foto met mijn telefoon gemaakt alleen ik weet niet hoe ik die eraf kan halen dus die volgt niet

Deze weet zat erin: plakrijst, gehaktballetjes, druiven, surimi, cherry tomaatjes, komkommerrolletjes met kipfilet / alleen komkommer en http://www.justhungry.com/2004/07/zucchini_basil_.html.

Voor volgende week heb ik nog dingen liggen om de wraps te maken, muffins heb ik nog ingevroren, komkommer heb ik nog en kan nog dumplings maken

Ik heb nog geen mooie vormpjes gemaakt, vond dit al een hele uitdaging
pi_62661076
Leuk hoor
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:53:00 #46
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_62698262
Bento Ik wil ook? Iemand toevallig nog van plan om zo'n box te gaan bestellen of heeft iemand er eentje over?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 27 oktober 2008 @ 10:04:02 #47
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_62711068
Ik heb er binnenkort ook eentje (compleet met accessoires) Weg met de kleffe boterhammen met kaas!

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_62711372
Waar zoek je op op Ebay? Want ik kan met 'bento' nooit wat vinden daar...
Sweet and innocent...
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:10:25 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_62712834
ik was eerst naar bento_delicious gegaan op Ebay (gewoon gegoogeld) en heb van daaruit Bento als zoekterm ingevoerd. Kan best zijn dat je dan in een andere regio zit als bij ebay.nl en ebay.com en dus ook andere zoekresultaten krijgt. Ik ben echt blij met mijn aankoop. Ben incl verzendkosten nu 16 euro kwijt voor alles wat er op het plaatje staat. Hopelijk is het er snel. Ik ga dit weekend in ieder geval eens richting de toko om ingredienten voor de vulling te zoeken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_62714114
De zoekterm "bento" levert bij mij altijd zo veel hits op dat ik het moeilijk binnen een dag zou kunnen bekijken dus ik denk dat je regio dan inderdaad even aangepast moet worden, zoals m@x zegt. Vooral Amerika levert veel hits op, maar ook Japan en Hongkong.

Ziet er goed uit m@x! en een driedelige bento!! ik wil ook weer nieuwe, maar moet van lief wachten tot we een grotere keuken hebben (lees: ander huis...)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 13:16:11 #51
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62716467
Goeie vangst, m@x. En die autopunch erbij is ook leuk!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62722743
Zit er goed uit hoor M@x, maar je hebt dus dezelfde blauwe Bento als ik, en die is wel erg klein hoor ( moet je maar even in vorige topic kijken, daar staat die van mij in, met een aansteker erbij)
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:57:34 #54
58921 Day
You can fly!
pi_62736282
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 10:04 schreef m@x het volgende:
Ik heb er binnenkort ook eentje (compleet met accessoires) Weg met de kleffe boterhammen met kaas!

[ afbeelding ]
Wat een leuk setje! Ik heb zelf nooit iets op Ebay gekocht, heb je hier nou op geboden of gewoon (bij een dealer) gekocht?
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:39:45 #55
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_62737816
quote:
Wat ie met die komkommer doet! Like wtf!!!
Vriendinnetje is afgelopen maand naar Japan geweest en heeft een bentobox voor me meegenomen. Ik heb hem nog niet gezien. Hoop dat ie er een beetje leuk eruit ziet.
Ga volgende week naar China toe eens kijken of ze daar ook bentoboxjes hebben. Denk het wel. In Indonesie hadden ze ook bentoboxjes. Ik zal eens uitkijken naar sogo.
Kan ik eens hier posten lol, heb wel zo'n mr bento. Alleen die prop ik vol met food, zonder al te kunstzinnig te zijn...
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_62737993
Ja die komkommer is gaaf he?

Ik heb nog een komkommer liggen. Ik ga morgen oefenen.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:58:48 #57
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_62738352
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:44 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja die komkommer is gaaf he?

Ik heb nog een komkommer liggen. Ik ga morgen oefenen.
Foto's maken kay! Die komkommer "palmbast" die is wel mooi, en die blaadjes ook. Zo decoratief.
Seen it all done it all, can't remember most of it
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 16:47:31 #58
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62974245
Is er hier iemand die z'n blauwe bento strap wil ruilen voor mijn blauwe bento strap met ballonnen?
Ik heb onderstaande set onigiri bento boxes gekocht via ebay, en kan toch minder goed wennen aan de combinatie Dragonfly box en Balloons strap dan ik dacht

Een saaie effen blauwe strap zou al een hele verbetering zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Macka66 op 05-11-2008 16:54:09 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 5 november 2008 @ 17:08:34 #59
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_62974973
oooh deel 3 alweer ! mjammie!

zeer binnenkort maar een keer sushi maken voor in mijn bento!
vanmorgen stond ik mijn bento vol te proppen, komt mijn man langs me staan "goh,jij neemt wel allemaal lekkere dingen mee" *kijkt naar zijn kleffe boterhammen...*
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_62975090
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_62987536
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:11 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

Indrukwekkende posthistory

@Macka, sorry ik kan je niet helpen, ik heb alleen met een autootje erop en nog een paar fleece-achtige in zuurstok tintjes (oranje en roze enzo).
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63082412
Hallo allemaal
ben toevallig dit thread tegenkomen via google. ik ben ook een bento fan. heb zaterdag eindelijk mijn obento gekregen die ik van jlist heb besteld. op het eerste gezicht is ie super klein. maar ga zometeen een schoolopdracht maken en had een idee om een lunch bento van te maken voor mijn kookportfolio.
heb vandaag ook nog cookie cutters gehaald om mijn broodjes leuke vormen te geven.
hopelijk post ik mijn foto's vanavond nog.
wel zo leuk dat er toch interesse is voor obento in NL. in den haag heb ik niks kunnen vinden maar ga van de week even langs dat winkeltje in rotterdam kijken of ik wat kan vinden.

happy bento allemaal
  zondag 9 november 2008 @ 20:05:16 #63
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_63082688
tvp.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_63083598
quote:
Op zondag 9 november 2008 19:56 schreef akemi het volgende:
Hallo allemaal
ben toevallig dit thread tegenkomen via google. ik ben ook een bento fan. heb zaterdag eindelijk mijn obento gekregen die ik van jlist heb besteld. op het eerste gezicht is ie super klein. maar ga zometeen een schoolopdracht maken en had een idee om een lunch bento van te maken voor mijn kookportfolio.
heb vandaag ook nog cookie cutters gehaald om mijn broodjes leuke vormen te geven.
hopelijk post ik mijn foto's vanavond nog.
wel zo leuk dat er toch interesse is voor obento in NL. in den haag heb ik niks kunnen vinden maar ga van de week even langs dat winkeltje in rotterdam kijken of ik wat kan vinden.

happy bento allemaal
Leuk! Welkom.
In Den Haag moet in Chinatown toch wel iets te vinden zijn op bento gebied?
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 21:13:05 #65
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63085020
Inwoner van Den Haag meldt zich Het ligt er aan wat je zoekt. Bento boxes en leuke bento prikkers en eiervormpjes, nee. Rijstvormen en ingredienten, ja.
Op de Gedempte Burgwal moet je iig zijn. Yong Da horecabenodigdheden heeft sushi mallen (geen konijntjes e.d.), grasafscheidinkjes, lunchboxes (een laags) en traditionele bento dozen. Supermarkt Wah Nam Hong heeft zeven soorten furikake en sushi mallen met beertjes en gezichtjes en hartjes. Bij de Amazing Oriental supermarkt op de Grote Marktstraat hebben ze heeeeeel veel ingredienten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63091973
hallo, bedankt voor de hartelijke welkom
heb van de week in china town gekeken maar heb niks kunnen vinden. bij doc heb ik een paar cookie cutters gekocht.
bedankt voor de tip macka66
heb mn eerste poging gedaan voor mijn bento. ben niet zo enthousiast mee, maar voor de eerste keer is het best goed gelukt vind ik :p
Wat er in zit:
Bruin brood besmeerd met zelfgemaakte tonijn spread, oude kaas, krop sla en tomaat.
octopus gemaakt van cocktail worstjes en een salade met gekookte aardappels. de aardappels heb ik met een mini cookie cutter gevormd en oranje gekleurd. moest de box vullen :p
pi_63092545
Mijn eerste indruk is dat hij niet vol genoeg is. Als je wat opvulling gebruikt om de boel wat omhoog te drukken zodat je de bodem niet meer ziet (sla?) dan lijkt het al veel beter denk ik.
Maar hij ziet er leuk uit verder. Moet je verder nog iets doen met die worstjes (koken, bakken?) of is het alleen een kwestie van snijden?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63092800
Bedankt voor de tip
The worstjes snij ik eerst, het beste is om ze even in de freezer te zetten en dan snijden. Je kan ze koken en je kan ze ook frituren. Wat ook leuk is om zwarte sesam zaadjes te gebruiken voor ogen, je plakt ze met een beetje honing.
Heb veel inkopen te doen voor mijn nieuwe obsessie. :lol:
pi_63097802
Ziet er leuk uit, maar wat MM ook al zegt, hij mag wel wat meer gevuld worden idd
pi_63098235
Het is wel een heel leuke bento trouwens.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63101485
Ik ben nu in Japan en je kunt je hier dus werkelijk suf kopen aan allemaal leuke dingetjes voor in je Bento. Ik heb me nog steeds weten in te houden, heb alleen wat onduidelijke kruiden gekocht (met Hello Kitty en Sesamstraat op de verpakking) een een hartvormig ding om een ei in te kunnen bakken.
  maandag 10 november 2008 @ 14:32:43 #72
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63101848
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:17 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nu in Japan en je kunt je hier dus werkelijk suf kopen aan allemaal leuke dingetjes voor in je Bento. Ik heb me nog steeds weten in te houden, heb alleen wat onduidelijke kruiden gekocht (met Hello Kitty en Sesamstraat op de verpakking) een een hartvormig ding om een ei in te kunnen bakken.
Ohhhhh, ik ben jaloers! Ik wil zo graag een mooie Furoshiki voor mijn bento, dat lijkt me zo handig en mooi
(http://en.wikipedia.org/wiki/Furoshiki voor de n00bs )
Zie je toevallig kans om er een met rode Polkadot mee te nemen voor een BBQ-kip?
Een beetje zoiets als deze
Owwww, zo leuk!

Veel plezier in Japans in ieder geval! Geniet ervan en maak veel foto's zodat wij ons eraan kunnen vergapen als je terug bent
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63102089
Ik dacht dat dat gewoon zakdoen waren ofzo!
Ik heb overigens al behoorlijk wat foto`s gemaakt. Is een mooi land, maar voor mij iets te georganiseerd. Nouja, alleen japanners kunnen Bento`s verzinnen volgens mij. Dat zegt wel genoeg denk ik.
  maandag 10 november 2008 @ 16:10:44 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_63104921
Die eierkookdingen zijn cool, waar je gekookte eieren mee in een vormpje kunt maken.
Hebben d'r wat van Hello Kitty, My Melody:



En de Dreamrand, waarmee je figuren in het eigeel kunt maken:


In maart naar Japan, dan zal 't wel bentoshoppen worden
Haters everywhere but I don't really care.
pi_63107629
van mijn furoshiki maak ik een soort elastiek van. mijn obento is zonder elastiek geleverd, maar dan weer wel met een mooie geisoleerde lunch tas.
en wat leuk die ei cutters, ik ga morgen de stad in op onderzoek :ja:
pi_63313723
Geen rode gestippelde furoshiki gevonden BBQ kip! En geen bento-dingen voor mezelf gekocht. Geloof niet dat ik de juiste persoon ben om zoveel tijd aan mijn lunch te besteden.
pi_63314584
Ik heb er al even niets meer mee gedaan, deze week weer eens beginnen.
Sweet and innocent...
pi_63316919
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:06 schreef Innocence het volgende:
Ik heb er al even niets meer mee gedaan, deze week weer eens beginnen.
Same here, ga volgende week weer bento's maken voor school, deze week niet aan gedacht om er boodschappen voor te doen ( had niks meer in huis er voor eigenlijk) dus op school maar kantinevoer gegeten. Maar vanaf volgende week wil ik wel weer gaan bento-en
pi_63390741
heb weer groots ingeslagen met de boodschappen vandaag, dus morgen weer bento's maken voor lief en mij, zal er dan ook een keertje weer foto's van maken

trouwens, voor wie nog een bento op de kop wil tikken. Op marktplaats staat een goeie starters-set nu. misschien is ie wel van iemand hier De prijs is wat aan de hoge kant, maar niet helemaal onredelijk als je nagaat dat die persoon er waarschijnlijk zelf ook verzendkosten vanuit japan voor heeft betaald. De kleur moet je maar net liggen
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 november 2008 @ 23:45:52 #80
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_63391309
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:34 schreef Liejannuh het volgende:
Geen rode gestippelde furoshiki gevonden BBQ kip!
Ah da's jammer, maar toch bedankt voor het kijken.
Hoe was je trip verder?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_63397533
Ik heb ook 2 bento's

Ook zo een thermosding waar een bakje voor soep in zit. Wat ik echt ideaal vind, nu warme soep. Maar in de zomer bv gazpacho.

Vorige week het hele weekend gekookt en nu zit m'n vriezer zo propvol dat er echt niets meer bij kan. Maar iedere dag lekker eten op m'n werk

Ik maak er niet zulke kunstwerken van als hier, maar vind het vooral fijn dat ik een aantal verschillende dingen mee kan nemen in kleine hoeveelheden.

Deze

en deze heb ik


[ Bericht 23% gewijzigd door MissX op 21-11-2008 10:26:41 ]
pi_63618652
Oke. Ik ben naar de toko's geweest en ik ga volgende week beginnen met bento maken. Ik heb gewoon een Ikeadoosje en ben aan het kijken op Ebay voor een echte. Ik ben benieuwd...
pi_64025661
Hoi allemaal!

Ik lees al een paar weken mee, en afgelopen vrijdag heb ik op JList een aantal leuke dingen gekocht waaronder een bentobox voor mezelf en voor mijn lief!

We hebben er beide heel veel zin in om allerlei dingen te maken en ik ben ook al een beetje aan het oefenen!
Jullie zijn echt de enige leuke source over bento hier in NL

Groetjes, Iris
pi_64035557
Leuk dat je zo enthousiast bent over bento-en! Ben benieuwd naar je creaties!

Hier worden er amper bento's meer gemaakt, op de maandag en de woensdag ga ik vanuit mn vriends huis naar school en op dinsdag heb ik maar tot kwart over 12 les en lunch ik dus gewoon thuis. Hopelijk volgende periode dus op dinsdag een lange dag zodat ik iig dan nog een bento kan maken Anders is het helemaal zonde van het geld geweest.
pi_64036850
Hey welkom!
Leuk! Ben benieuwd naar je foto's en je bento's!
Hier wel nog bento's maar geen foto's
te lui vaak en/of te laat...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64051514
Jammer wel dat de meeste mensen het bento-en niet echt volhouden (behalve huuphuup volgens mij haha) wij moeten ook nog allemaal bedenken wat we erin gaan stoppen!
Mijn lief houd helemaal niet van fruit of rauwkost, dus qua groente moeten er echt gekookte groentes in!!
Nog wel een uitdaging, maar moet toch wel lukken!

Mijn lief zijn bentobox is:
http://www.jlist.com/IMAGE/tyfbg

En de mijne is:
http://www.jlist.com/IMAGE/mAJvJ

Verder een beer/konijn ei vormpje gekocht en wat flesjes voor dressings.
Ik moet alleen ook nog een ster en hart hebben die vind ik echt geweldig (maar vergeten te bestellen verdorie!)
pi_64054116
Ah, wat een stoere mannenbox voor je lief!

Houdt hij er wel rekening mee dat de gekookte groenten niet meer warm zijn als hij het gaat eten? Of was het plan om het te gaan opwarmen? Dat kan natuurlijk ook nog.
Goeie bento-groenten die warm moeten vind ik persoonlijk asperges, boontjes, sugarsnaps, brocoli, bosui. Eigenlijk alle stevige groentes zeg maar die niet zompig worden nadat je ze gekookt/gebakken hebt. Prei vind ik zelf ook lekker maar niet iedereen houdt van koude prei. (met sesam en soyasaus hmmm)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64054388
Ik maak nog wel eens bento's maar ik ben op het moment veel thuis en dan vind ik het ook wel lekker om als lunch een soepje te maken dus het staat op een laag pitje.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64056241
Ow ik vind juist al die dingen (asperges, boontjes, sugarsnaps, brocoli, bosui) koud lekker haha
Nou het zal even testen worden denk ik

Ik zit echt mijn ogen uit te kijken op flicker, echt GAAF gewoon
pi_64057844
Stoere box heb je voor je man zeg! En die van jou zit er ook leuk uit Ik hou ook niet van koude groentes, maar ik heb gelukkig naast een gewone Bento ook een thermo-Bento
pi_64071282
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:51 schreef Amthezia het volgende:
Ow ik vind juist al die dingen (asperges, boontjes, sugarsnaps, brocoli, bosui) koud lekker haha
Nou het zal even testen worden denk ik

Ik zit echt mijn ogen uit te kijken op flicker, echt GAAF gewoon
Oh ja nee ik bedoelde met "die warm moeten" dat ze eerst gekookt moeten of bereidt moeten worden zeg maar, als in --> in tegenstelling tot rauwkost.
Ik zie nu pas dat het er niet zo logisch uitziet wat ik zei
Maar dus bereiden en dan meenemen en koud/kamertemp. eten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64109460
Ja inderdaad hahaha dan snap ik het ook weer!
*trommelt ongeduldig* hoelang duurt die post uit Japan

Groetjes!
pi_64110007
bij mij duurde het een week of 2, ging nog best snel
pi_64110436
ik was dit topic helemaal vergeten! 2 maanden geleden heb ik ook een soort poging gedaan. Niet helemaal op de goede manier, en ik had er niet echt speciaal inkopen voor gedaan, maar het was wel lekker! De doos is de picknickdoos van de HEMA.

Gatver wat een lekker afvoerputje trouwens Tis in mijn oude appartement dus inmiddels heb ik een schoon putje zonder schoon te maken
Rundvleessalade en japanse zoutjes. En lepels, ook voor iemand die mee wil eten.


Biologische kokosstukjes, mandarijntjes en 2 mueslirepen.


Babybelkaasjes met wortel en komkommer.


pi_64110460
leuke Bento!
pi_64110577
Echt HEMAAAAAAAAaaaaaah.
Geloof dat ze ze niet meer verkopen.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 18:25:08 #97
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64126917
Een uitdeel bento, wat leuk!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64127927
Bedankt! Mijn insteek was om hem te delen met mijn vriend die dag, maar meerdere mensen hebben er van lopen snoepen (behalve mijn vriend, bedankt) dus uiteindelijk was het wel een uitdeelbento.

O ja, in het onderste compartiment zat rijst. Maar dat staat niet op de foto wegens oninteressantheid.
pi_64157980


'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_64158119
En dan flink met je tas schudden onderweg...
Sweet and innocent...
pi_64158352
Die is goed!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64158992
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 19:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[ afbeelding ]

geweldig
pi_64159858
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64162800
OWWWWW lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nog steeds geen bento hier boehoeh!
Ik wil mijn vormpjes uitproberen hihihihi
pi_64276374
Ik ben nu ziek maar gisteren kwam onze bestelling binnen van J-list!!!
Dus we gaan oefenen in de kerstvakantie, en in het nieuwe jaar beginnen
pi_64436403
Vandaag mijn eerste bescheiden Bento gemaakt voor mijn lief..... een boel alweer van geleerd hahah!
pi_64437023
Aaaaahwalief!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_64490150
Dank je wel hahah maar mijn palmboom is toch wel een beetje mislukt hoor hahah!
Ben nu alweer druk aan het nadenken wat de volgende gaat worden!!
pi_64491510
leuk zeg, ziet er echt lief uit ja!
pi_64523762
Geen bento's kerst-stijl ????
pi_64691558
Tis hier wel een saai hoekje zeg...... erg jammer!



Ter voorbereiding heb ik vandaag 60 kleine gehaktballetjes gebakken, en daarna de vriezer ingedaan!
Zodat ik de komende weken er zo een paar kan pakken voor mijn lief zijn bento-box!
pi_64693533
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:55 schreef Amthezia het volgende:
Vandaag mijn eerste bescheiden Bento gemaakt voor mijn lief..... een boel alweer van geleerd hahah![ afbeelding ]
Wil jouw man daarmee op z'n werk verschijnen? Niet lullig bedoeld hoor, maar om dat idee moest ik wel even lachen. Weet je zeker dat ie 't niet in de auto stiekem allemaal in 'n boterhamzakje door elkaar gooit?
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2009 @ 18:53:46 #113
43556 miss_dynastie
pi_64697469
Ik ga geen bento aanschaffen, want daarvoor ben ik echt nog te weinig van huis, maar het principe staat me wel aan, dus denk er wel over om op deze manier te gaan lunchen. En uiteraard heeft een mens daar Hello Kitty vormpjes bij nodig, toch
pi_64698853
Dat is idd wel handig ja, gehakballetjes maken en invriezen, deed ik ook altijd.

Hier komt het met mn rooster gewoon echt niet van pas om te gaan bento-en. Hopelijk volgende periode ( deze week nog les en dan weer 4 weken geen les, dus komt het er ook niet van)
pi_64707464
@ Taurus, niet alle mannen zijn zo Hij is juist trots erop dat ik lekkere dingen voor hem maak

Net rijstballetjes geprobeerd te maken van overgebleven risotto, maar dat was geen succes door de doperwten die erdoorheen zaten viel het steeds uit elkaar GRRR

Ik zal morgenochtend ff posten wat ik voor ons beiden heb gemaakt!
pi_64717346


Die van manlief (en daar had ik haast mee!) met daarin pitabrood met humus, appelpartjes, gehaktballetjes. Rechts zitten zalm-creamcheese wraps, worteltjes en een eitje!


De mijne gesloten.



Links is: komkommer, worteltjes, humus en pitabrood. Rechts is: zalm-creamcheese wraps, eitje (die heel moeilijk uit de vorm kwam, overal gaten in (ARGH!) en daarom heb ik er maar een piraat van gemaakt ), appelstukje en vlindertje. Onder het ei zitten ook nog 4 olijven met een amandel erin.

Ik vond het aardig moeilijk om met tijdsdruk er toch iets moois van te maken haha (zie man's bento).
pi_64717357
Owjah, en ik ga vandaag naar de Toko/kookwinkel toe om te kijken voor:
- Nori
- Goede kleefrijst
- Kleine koekjes stekers
- Furikake
- En scheidingwandjes!!! Want met alu-folie ziet het er niet uit haha!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:54:58 #118
77575 NiTiN
Move On Up
pi_64750737
wat leuk dit zo, ziet er supertof uit
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_64764606
Thanx! Gisteren heb ik alles kunnen vinden, maar wel mijn scheidingswandjes vergeten
De koekjes stekers zijn ook erg leuk!
pi_64780952
Ziet er echt superleuk uit zeg, origineel ook!
pi_64802465


Lunchbox weer van mijn lief
Deze keer ging het een stuk beter!! Ik had gisterenavond al spinazie/ham wraps gemaakt en gesneden. Ook de aardappel-kaassalade was al klaar, en had ik in de bento al gedaan. De bakjes met humus al gevuld en ook in de bento gezet (en de gehaktballentjes er ook in gedaan). Dus vanochtend was het alleen pitabrood ff roosteren en snijden , eitje uit vorm halen en edamame koken (heel snel). Daarna alles nog in een leuke vorm brengen en klaar was ik!

Gesloten ziet zijn box er zo uit:

pi_64820032
Dat is idd wel het handigst ja, om de avond van te voren al zoveel mogelijk klaar te maken of dingen uit de diepvries te ontdooien en die erin te doen, dat werkt wel het makkelijkst. Ziet er weer leuk uit
pi_64838810
Goedemorgen!!

Voor mijn lief: Pompoenzaadjes, pastasalade met ei, humus met pitabrood, gehaktballetjes, worteltjes en edamame (jonge sojaboontjes, errug lekker!)


Voor mezelf: Bovenste bakje:Humus wrap, Avocado/Zalmwrap, Olijven met amandel, Pompoenpitten en pijnboompitjes, tomaat. Onderste bakje: salade,eitje en ook edamame's

pi_64848900
Echt superleuk om te zien en leuk dat je zo enthousiast bent

Het zijn ook wel grote bakjes zo te zien, ik heb maar hele kleine bakjes, daar past nooit zoveel in
pi_64851102
Supertof om te zien Amthezia!!
Je bento's zien er goed uit! Lekker bezig

Hier voorlopig even een paar weekjes geen bento. Ben kotsmisselijk en eten is het laatste waar ik aan moet denken. Jammer wel, maar het gaat vanzelf wel weer over denk ik dus einde februari ofzo hoop ik wel weer aan de slag te kunnen met de bento's.

Oh en ik weet niet meer wie het zei, niet alle mannen zijn zo dat ze zich schamen om op te vallen met hun lunch hoor. Ondanks dat er hier de best wordt gedaan op de bento is het uiteindelijk máár lunch. Niets meer niets minder. En die mag best lekker smaken door er allerlei kleine liflafjes in te stoppen.
Met liefde gemaakt is bento het lekkerst
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_64894953
Hahaha thanx thanx!!!

Mijn man zijn bento is 900ml, en de mijne is in totaal 600ml.
Ik schrok me dood toen ik de mijne voor het eerst zag lol, maar ja goed volproppen heh!!
Want hij is echt mini mini..... Mijn man zijn box is meer het formaat van een normale lunchtrommel, alleen ietsjes lager.

Komende week gaan we weer andere dingen proberen!
@huuphuup, veel sterkte met de misselijkheid!!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:47:07 #127
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_64927036
Mijn allereerste bento. Schattige vormpjes, daar doe ik niet aan. Ik vind het zielig om een kuikentje in elkaar te knutselen en vervolgens zijn kop eraf te hakken



  • pastasalade met olijven, zongedroogde tomaatjes, feta en mais
  • mais
  • olijven gevuld met tonijn
  • gehaktballetjes
  • een blokje kaas
  • 2 kleine chup a chup lollies
  • Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_64929560
    Ziet er goed uit! ging niet alles onwijs schuiven??? Want hij is niet echt supergevuld.....
    Morgen is boterhammendag, dinsdag is t weer Bento-dag!!
    pi_64939189
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 20:47 schreef m@x het volgende:
    Mijn allereerste bento. Schattige vormpjes, daar doe ik niet aan. Ik vind het zielig om een kuikentje in elkaar te knutselen en vervolgens zijn kop eraf te hakken
    Ik dacht altijd dat ik de enige was die daar last van had
    Lekkere bento trouwens en zo'n eenvoudige bento zonder vormpjes e.d. ziet er ook een stuk haalbaarder uit qua tijdsinvestering.
    pi_64942608
    LOL maar spelen met je eten is toch leuk!!
      † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 11:42:11 #131
    43556 miss_dynastie
    pi_64943034
    M@x, jij had er toch een van drie lagen gekocht? Of ben ik nou in de war
      maandag 12 januari 2009 @ 12:15:44 #132
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_64944196
    Ik heb er ook eentje met 3 lagen maar die was zo ontzettend klein dat ik de verleiding om een 2-laags erbij te kopen niet kon weerstaan. Je bent dus niet in de war

    Door de muffinvormpjes is alles trouwens prima op zijn plek gebleven. Zag er nog precies hetzelfde uit als toen ik de Bento inpakte.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_64958113
    Ziet er leuk uit m@x en dit is idd tijd-technisch een stuk makkelijker
      † In Memoriam † dinsdag 13 januari 2009 @ 22:14:37 #134
    43556 miss_dynastie
    pi_65008582
    Ik kon het toch niet laten

    620 ml
    pi_65025057
    Leuke Bento!
    pi_65027902
    Owww lief die kitty bento errug cute!!
    Hij ziet er best groot uit, maar schijn bedriegt vaak hoeveel ml issie??


    Lief zijn lunch. Er zit in: zalmwrap, pompoenzaadjes, paar gehaktballetjes, pastasalade met tonijn, een Konijne-eitje, en een boom van lenteui



    Deze ga ik zo lekker opsmikkelen. Ondanks dat ik thuis ben moet ik nog steeds oefening in bento krijgen, dus vandaar
    (en de foto van deze is erg slecht, sorry!) Er zit in: humus, paprika, lenteui, komkommer! In het andere bakje zit: zalmwrap met daarop een bloementje van komkommer en paprika. En wat cherry tomaatjes!
      † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 14:28:34 #137
    43556 miss_dynastie
    pi_65029653
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 13:42 schreef Amthezia het volgende:
    Owww lief die kitty bento errug cute!!
    Hij ziet er best groot uit, maar schijn bedriegt vaak hoeveel ml issie??
    620 ml, da's niet zo heel overdreven groot toch? Er was er ook een van ruim 700, dat lijkt me teveel, maar die andere waren rond de 400 en dat lijkt me vrij weinig.

    Je maakt er elke keer een kunstwerk van, leuk zeg!
    pi_65035754
    Echt leuk dat je zelfs Bento's maakt als je gewoon thuis eet, je maak er echt leuke ontwerpen van!
    pi_65038133
    Ja ik ben momenteel een beetje teveel thuis ik ben benieuwd hoe het bento-en verder gaat als ik ook weer fulltime ga werken lol! Maar dank jullie wel ik begin het steeds leuker te vinden om te spelen met mijn eten hihi!

    620ml is helemaal niet veel nee, maar die foto's vertekenen soms zo hahah!
    Ik had de mijne meegenomen naar een vriendin vorige week, en die volgt mijn foto's ook steeds.
    En die dacht dat de mijne echt veel groter was *grinnik* was leuk om haar reactie te zien
    pi_65058503

    Voor mijn lief: Humus, pitabrood, Edamame & worteltjes, Chocola, Tonijn wrap. Aardappelsalade met ei + Edamame & worteltjes.


    Voor mezelf: Links: Aardappelsalade met ei + edamame & paprika. Recht: Humus met edamame, pitabrood en een tonijn wrap.
    pi_65058509
    Leuk topic zeg
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 09:40:09 #142
    43556 miss_dynastie
    pi_65060396
    Ik ben een noob hoor, wat is edamame (ja, die groene 'boontjes' denk ik, maar waar smaakt het naar en waar koop je het)?
    pi_65070341
    Edamame's zijn jonge sojaboontjes, en ik zocht iets wat mijn man ook lekker vind (die vind alle rauwkost-achtigen niet lekker namelijk!).
    Edamame's worden in japan/china gegeten als borrelnootjes, beetje zout erover en hoppakee!

    Ik kocht ze bij de toko in hun schil, voor 2,50. Tis een grote zak, je gooit ze ff 3 minuten in kokend water, laten schrikken met koud water (meestal doe ik ze gewoon bij de eieren in ), en daarna pellen. De schil is NIET eetbaar, je eet alleen het boontje wat eruit komt.
    En ze smaken......ehm tja groen beetje doperwt, maar niet zo zoet. En wat heel fijn is is dat ze zo lekker klein zijn past het goed in de box!
    pi_65078463
    Man als ik die lekkere lunchies zie krijg ik echt honger. Wou dat ik dat mee kreeg. Wat voor pannekoek dingetjes gebruik je eigenlijk voor die wraps?

    Wat ik me trouwens ook af vroeg, waar halen jullie de tijd vandaan om dit te maken? Lijkt me toch erg veel werk. Hoe veel tijd kost het om 1 zo'n maaltje te maken?
    pi_65085507
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 17:34 schreef ajampaniki het volgende:


    Wat ik me trouwens ook af vroeg, waar halen jullie de tijd vandaan om dit te maken? Lijkt me toch erg veel werk. Hoe veel tijd kost het om 1 zo'n maaltje te maken?
    Het meeste maakte ik de avond van te voren klaar, met restjes van het avondeten. En als ik dat niet deed, dan ontdooide ik vaak wat uit de vriezer of ik gebruikte gewoon groenten/fruit, dus dan was ik met een kwartiertje wel klaar. Alleen als ik nog rijst moest koken deed ik er langer over, maar dat zette ik dan meestal gewoon op en dan ging ik ondertussen douchen en ontbijten enzo.
    pi_65090031
    Ja meestal 10 minuten 's avonds, en 10 minuten 's ochtends.... en soms heb ik iets meer tijd en dan ga ik wat meer spelen/vormpjes maken enzo! Het is gewoon zo leuk om te doen ik word er zowaar vrolijk van 's ochtends (en dat is heel wat!)
    pi_65092322
    Wat ontzettend leuk!!
      † In Memoriam † vrijdag 16 januari 2009 @ 11:23:13 #148
    43556 miss_dynastie
    pi_65102420
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 14:26 schreef Amthezia het volgende:
    Edamame's zijn jonge sojaboontjes, en ik zocht iets wat mijn man ook lekker vind (die vind alle rauwkost-achtigen niet lekker namelijk!).
    Edamame's worden in japan/china gegeten als borrelnootjes, beetje zout erover en hoppakee!

    Ik kocht ze bij de toko in hun schil, voor 2,50. Tis een grote zak, je gooit ze ff 3 minuten in kokend water, laten schrikken met koud water (meestal doe ik ze gewoon bij de eieren in ), en daarna pellen. De schil is NIET eetbaar, je eet alleen het boontje wat eruit komt.
    En ze smaken......ehm tja groen beetje doperwt, maar niet zo zoet. En wat heel fijn is is dat ze zo lekker klein zijn past het goed in de box!
    Ah, oke, maar eens kijken bij een toko dan (wordt even zoeken, want de toko waar we altijd heen gingen is gestopt )
    pi_65201027

    Een wat traditionelere bento, eerste keer (spannendddd)

    Van links naar rechts: Een bere-eitje, appelstukjes, zalm, zilverstelen/wortelen met een beetje gember. Edamame's, Onigiri met wasabi smaak furikake + stripje nori. Het kleine flesje heeft wat sojasaus erin!
    pi_65203392
    Ook deze is weer goed gelukt zeg! Ik hoef nu 3 weken niet buiten de deur te eten, maar zou zowat gewoon voor thuis Bento's gaan maken, word weer helemaal enthousiast door jou!
    pi_65214472
    Hahah thanx! Deze was wel voor mijn man hoor
    Vanaf vandaag ga ik voor mezelf bento's maken maar dan wel in dieet-stijl! Dus geen koolhydraten meer voor mij! Wel jammer ik ga het pita-brood voornamelijk missen maar ach, dan maar andere lekkere dingen bedenken!
    pi_65214737
    Ik ben benieuwd wat je dan gaat maken, aangezien ik zelf ook gezonder aan het eten ben. Misschien kan ik nog wat ideëen van je opdoen dan
    pi_65216918
    Ik denk........heel veel groentes!!! En regelmatig een eitje, of beetje vis........ Ook humus is heel goed! Maar dan zonder mijn lieve pitabroodje hahaha! En wat koude salades...... of guacamole is gezond & lekker (maar dan ook zonder de chipjes)
    pi_65217231
    post je wat je erin stopt?
    inspiratie
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65306261
    Nou, die van mijn man is niet echt mooi geworden ik wou onze 3 katten uitbeelden (1 met zwarte staart+vlek, gele ogen. 1 met rode vlekken+staart en blauwe ogen. 1 met grijze staart+vlek, met een blauw en groen oog) Sowieso, brood in de bento vond ik geen succes! Het vult slecht, en het kruimelt


    Er zit in: Pompoenbrood met boterhamworst. Bere-eitje, 2 plakjes Parmaham. In het hartje zit mayonaise, en daarnaast liggen aardappeltjes in de schil en paprika.


    Bij mij is het alleen dieet heh dus er zit in:
    Komkommer (en vlindertjes), paprika, aardappelsalade met olijfolie, lenteui en paprika. In het onderste bakje zit komkommer, olijven met een amandel, konijne eitje, rucola en cherry tomaat.

    Ik was voornamelijk blij met mijn komkommervlindertje
    pi_65310471
    Lekkere gezonde bento en dat komkommervlindertje is echt superleuk!

    Jammer dat die poesjes niet zo goed gelukt zijn, en brood is idd niet echt heel handig om mee te nemen. Maar dan weet je dat voor de volgende keer
      donderdag 22 januari 2009 @ 14:19:12 #157
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_65317105
    Wat is dit leuk zeg!
    Ik zou er alleen zelf geloof ik nooit de tijd voor hebben/nemen.
    En ik vraag me af of mijn vent wel blij zou zijn met nijntje-eitjes mee naar zijn werk enzo.
    ***
    pi_65318346
    Die van mij zou me ook hard uitlachen met m'n katten en hartjes.

    Daar heb ik 'm dan ook op uitgekozen, want ik ga echt niet zo in de keuken voor 'm staan priegelen s'morgens
    Sweet and innocent...
      donderdag 22 januari 2009 @ 15:00:20 #159
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_65318512
    Nou ja, dat was de gedachte die ik erachteraan had. Hij kan z'n eigen doosje frobelen dan hoor!
    Ik smeer nu zijn boterhammetjes ook niet.
    ***
    pi_65319616
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
    Wat is dit leuk zeg!
    Ik zou er alleen zelf geloof ik nooit de tijd voor hebben/nemen.
    En ik vraag me af of mijn vent wel blij zou zijn met nijntje-eitjes mee naar zijn werk enzo.
    Bij mij in de klas vonden de jongens die figuurtjes-eitjes altijd het leukst Wilden ze allemaal wel een autootje of een beertje of een konijntje hebben ( 1 keer dus echt voor iedereen wat meegenomen )
    pi_65323780
    Hahaha, ik vind het juist wel stoer *mijn man is stoer*
    Ach, ik vind het niet erg om die box te maken, hij doet ook zovaak dingen voor mij tis echt niet dat ik hier een sloofje ben ofzo haha!

    Ow.... ik heb zulke COOLE furoshiki gezien dus vanuit de USA heb ik net deze 2 besteld :blush:



      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2009 @ 17:46:14 #162
    43556 miss_dynastie
    pi_65324297
    En ik weet niet eens wat furoshiki is
    pi_65325441
    Soort van draagtas/cadeau-papier-doek/tafelkleedje!
    Ik zal hem voornamelijk gebruiken als omslag om mijn bentobox (minder krassen bovenop!) en als tafekleedje om mijn bureau schoon te houden.

    Zie: http://www.env.go.jp/en/focus/attach/060403-5.html voor de verschillende stijlen van vouwen!
    pi_65325561
    Die zijn idd erg leuk ja!

    Echt leuk dat je zo enthousiast bent
    pi_65347749
    Furoshiki's zijn onderweg en vandaag heb ik nog een paar leuke dingen gekocht op Jlist meer eiervormpjes!
    En 2 nieuwe boxen + nog wat coole prullentjes Maandag gaan we weer lekker bento-en!
      † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 15:56:39 #166
    43556 miss_dynastie
    pi_65347867
    Oh, gewoon zo'n kleedje dus
    Moet me maar eens verdiepen in al die termen... mijn bento doet er lang over
    Meestal heb ik spullen van deze verkoper heel snel in huis, maar nu werkt de post blijkbaar niet mee.
    pi_65347977
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:
    Oh, gewoon zo'n kleedje dus
    Moet me maar eens verdiepen in al die termen... mijn bento doet er lang over
    Meestal heb ik spullen van deze verkoper heel snel in huis, maar nu werkt de post blijkbaar niet mee.
    Ik heb nog gezocht naar furoshiki's in Japan, maar ik vond het echt niet meer dan een vierkant lapje stof. Ik zou zeggen dat een grote boeren zakdoek ook voldoet dus.
    Maar afijn, ik heb ook het geduld niet om iedere dag een bento te maken.
      † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 17:07:04 #168
    43556 miss_dynastie
    pi_65349630
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 15:59 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik heb nog gezocht naar furoshiki's in Japan, maar ik vond het echt niet meer dan een vierkant lapje stof. Ik zou zeggen dat een grote boeren zakdoek ook voldoet dus.
    Maar afijn, ik heb ook het geduld niet om iedere dag een bento te maken.
    Ik was niet van plan zo'n ding te kopen hoor, ik gebruik de bento toch alleen thuis (en een leuk lapje stof is zo omgezoomd ).. maar furikake en zo? Wat doet het? Dat soort dingen... maar ik heb al wel een lijstje van wat ik allemaal wil gaan maken. Zullen geen traditionele bento's zijn, maar ach, als je je maar aan de 'voorschriften' houdt, toch
    pi_65352705
    Het is ook een grote boerenzakdoek hahahah, maar deze zijn wel VEEEL mooier dan die je bij de Zeeman koopt!! Waar moet het vandaan komen Miss Dynastie??
      † In Memoriam † vrijdag 23 januari 2009 @ 20:45:10 #170
    43556 miss_dynastie
    pi_65356006
    Hong Kong.
    pi_65444494


    Deze is voor mij er zit in: ei, paprika, veldsla en romaatjes.
    Andere bakje is met een mini onigiri met wasabi furikake, gehaktballetjes, wasabi-mayonaise, lenteui, taugé, peultjes en sperzieboontjes.

    Voor mijn man:

    Er zit in: onigiri met wasabi furikake, gehaktballetjes, ei, veldsla, lenteui, taugé, peultjes en sperzieboontjes.
    .
    pi_65447336
    Iemand toevallig enig idee of ze dit soort spullen in New York hebben? Ik ga daar vogende week heen en zou dan graag wat spullen mee terug nemen (die ei-vormpjes, dingen om vormpjes te maken enz.)

    Ook ben ik nog steeds op zoek naar dat spul om door de rijst te doen in eindhoven heb ik het nog niet kunnen vinden .. iemand enig idee waar ik dat wel kan krijgen hier in de omgeving?
    pi_65447731
    Welk spul om door de rijst te doen?
    En in Chinatown kun je vast wel wat dingen vinden Tinkerbell. Ik zou gewoon wat grote winkels daar binnen lopen.
    pi_65449836
    Denk dat Tinkerbel furikake bedoelt, dat kun je anders ook bij de Hanos krijgen.
    Sweet and innocent...
    pi_65449841
    furikake heb al nagevraagd bij de chinese winkels maar ze hadden geen idee waar ik het over had
    pi_65449925
    mmm .. misschien daar eens langs Ken wel eimand die een eigen zaak heeft en dat even wil aanvragen
    pi_65450139
    Volgens mij heb ik dat gekocht in Japan! In Hello Kitty en Sesamstraat verpakking.
    Zal vanavond eens een foto plaatsen ervan, want ik vraag me ernstig af wat ik nu precies heb gekocht!
    pi_65453653
    Tinkerbell kijk op www.lunchinabox.net daar staat een USA shopping guide met per staat redelijk wat er te krijgen is. Als je New York bent dan moet er vast wel iets van een Japans warenhuis ofzo te vinden zijn.

    Furikake kun je ook kopen op schiphol bij foodplaza. Misschien een idee voor op de terugweg anders?
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      dinsdag 27 januari 2009 @ 17:23:13 #179
    111228 Hopey
    Di Jillae?!
    pi_65461886
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 11:47 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
    furikake heb al nagevraagd bij de chinese winkels maar ze hadden geen idee waar ik het over had
    Hmm, in Amsterdam e.o. haal ik het altijd bij Oriental. Daar hebben ze een hele sectie met Japanse producten
    Amazing Oriental Eindhoven
    Langdonkenstraat 7
    5616 PN Eindhoven

    Dit is het adres van die supermarkt keten in Eindhoven. Btw, meestal hoef je het niet na te vragen, gewoon rondneuzen, uit eigen ervaring weet ik vaak dat de medewerkers de specifieke namen niet weten. Zodra je Japanse spulletjes ziet, denk aan nori, wasabi, etc, dan zit je goed.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Hopey op 27-01-2009 19:38:20 ]
    Seen it all done it all, can't remember most of it
    pi_65463765
    Ja dat had ik dus ook vraag desnoods waar ze hun "sushi/japanse" rekje hebben staan, en zo vond ik ook spontaan 3 verschillende smaken

    Veel plezier in New York, gaaf hoor!
    pi_65463879
    Ik heb mn nieuwe rooster en kan volgend semester wel 2/3 keer in de week bento-en denk ik
    pi_65467695
    Oehh leuk leuk leuk!! Post foto's
    pi_65468706
    Dat zal ik dan ook wel doen ja ( begint pas over 2 weken hoor)
    pi_65487521
    Ok dan hebben we nog wel geduld
    Mijn bento spullen zijn nog steeds in Japan! Maar ik heb nu teminste wel een trackingcode, dus ik houd het pakket in de gaten
    pi_65487869
    Iemand enig idee waar je zo'n magnetronstoombakje kunt kopen? Op Lunch in a box heeft ze het er regelmatig over dat dit zo handig is (en dat geloof ik ook wel) maar ik kan ze nergens vinden.
    En om nou voor wat groente of rijst mijn stoomoven of stoompan aan te slingeren is me eigenlijk een beetje te veel van het goede.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65498005
    MM, het klinkt heel gaar maar heel soms wil Xenos nog wel eens van dat soort dingen hebben staan. Mochten ze het daar niet hebben dan kun je je toko proberen, ik weet niet waar je woont maar ik heb ze in ieder geval bij toko 'nieuwe wereld' in Leiden en bij Wah Nam Hong in Rotterdam wel zien staan.

    Zelf kook ik meestal mn rijst in de rijstkoker en dan zo'n stoommandje erbovenop met de rijst erin gemikt. Gaat net zo makkelijk en omdat ik toch sowieso rijst kookt verlies je geen tijd ofzo.
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65502861
    Ik heb mijn Ebay-account nieuw leven ingeblazen en heb wat rijst- en eivormpjes gekocht En rare sausbakjes.
      woensdag 28 januari 2009 @ 19:27:07 #188
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65502894
    Oh god, ik moet dit ook hebben. Absoluut en per direct kan ik niet meer leven zonder. En ik kwam alleen maar voor één keer in CUL omdat ik het soeptopic zocht. Ik wil ook leuk eten!
    pi_65516666
    Leuk eten rocked ook gewoon lekker spelen met je eten!!!

    Vandaag: voor mijn lief:



    In deze bento zit: Kaas-Ham wraps, veldsla, gehaktballetjes, edamame, peultjes, pitabrood en humus.


    En deze is voor moi:



    In deze bento zit: humus, veldsla, cherry tomaten, olijven met amandel, gehaktballetjes, komkommer, aardappelsalade met paprika, lenteui en gerookte kip. Versierd met edamame.
    pi_65519536
    Ziet er echt weer leuk uit! Maak je die aardappelsalade zelf of koop je die?
    pi_65543179
    Nee die maak ik zelf. We hadden gisteren zuurkoolstamppot gegeten. Dus ik stamp de aardappelen fijn, haal er 4 scheppen uit. Dan zet ik die apart in de koelkast. En vanochtend ging er: paprika, lenteui en een beetje mayo doorheen (en zout en peper)! Erg lekker, en echt zo gemaakt. Ook lekker is een gekookt eitje erdoorheen prakken.
    pi_65545598
    klinkt idd lekker, alleen eet ik nooit gekookte aardappelen....
    pi_65548051
    Lol ja dan houd het op haha!
    Net weer voorbereidingen getroffen, ik ga morgen proberen om een landschap te maken..... Ben benieuwd of het lukt!
    pi_65549049
    Tja, ik ben maar alleen dus dan gaan gekookte aardappelen niet zo hard en dan vind ik het zonde om zo'n grote zak te kopen. En echt lekker vind ik ze nou ook niet.

    Succes met je landschap!
    pi_65555005
    Onze bento's waren een beetje experimenteel
    Ik probeerde een andere vorm van bento, die heet oekakiben.
    Dit betekend "Foto-Bento".

    Het was niet zo goed gelukt, want mijn man natuurlijk wel genoeg eten krijgen
    Stap 1:

    In deze bento zit: ei, kip, rijst met furikake, broccoli en een paar edamames.

    Stap 2(laatste stap):

    In deze bento zit: ei, kip, rijst met furikake, broccoli, edamame, spercieboontjes en peultjes.

    Mijn eigen bento (ja nog een boom yay!)

    Links: Zuurkool/appel salade met rozijnen. In het muffinbakje zit kip en edamame.
    Rechts: Aardappelsalade, ei, kip, spercieboontjes en broccoli.
      † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 08:55:01 #196
    43556 miss_dynastie
    pi_65556015
    Het nadeel van zo'n boom is ook dat je je lunchbox voorzichtig als 'taartdoos' moet vervoeren, volgens mij, anders heb je een omgevallen boom Wel mooi hoor!
    pi_65556421
    Landschapjes maken! Wat leuk (waar koop jij je edamame eigenlijk, ik kan het niet vinden?)
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65570006
    kan je kopen bij de diepvries in Chinese Toko's.. zoals Oriental , Wah Nam Hong.. of bij de japanse supermarktjes in Amsterdam/Amstelveen
    Life is short, eat dessert first.
      † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2009 @ 19:41:25 #199
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_65576939
    Wat een kunstwerkjes,Amthezia

    Leuk om wat meer kleur in een bento te brengen: edible paint.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_65589150
    Ja die kende ik al maar ik heb ooit blauwe pasta gemaakt, en dat smaakt dus echt NIET lekker!
    En ik vind het echt een pré dat de bento lekker is!!
    Thanx voor de complimenten

    @miss dynastie, als ik het wel goed zou doen (uch) dan zou de boom ook niet omvallen bij transport....maar ik moet ff rustig nadenken hoe ik dat voormekaar krijg hihih
      † In Memoriam † zaterdag 31 januari 2009 @ 12:31:15 #201
    43556 miss_dynastie
    pi_65592328
    Mijn vriendje moest heel erg lachen om mijn beteuterde gezicht bij het zien van het formaat van de Bento
    Maar ja, gewoon goed volproppen en het komt best goed, denk ik
    pi_65617125
    Gewoon een picknickformaat kopen anders!

    Ik ga strakjes naar een meet met veel aanwezige kindjes ook, dus ik heb mijn picknickdinges uit de kast getrokken en hem kindvriendelijk (en hopelijk ook allergie-vriendelijk) gevuld



    Bovenin reepjes paprika, drie bakjes dressing, wasabi-dressing, moster-dille-dressing en balsamico azijn-dressing, wat zakdoekjes en natte doekjes en prikkertjes.
    Rechtsonder fruitjes, mandarijntjes en druifjes en linksonder komkommersterretjes en reepjes en cherry-tomaatjes.

    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 1 februari 2009 @ 12:57:38 #203
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_65620086
    gave bento
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      zondag 1 februari 2009 @ 12:59:13 #204
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_65620133
    ik zit nog steeds in dubio om er 1 aan te schaffen, voor als ik op m'n werk moet lunchen.
    hier in leiden in een toko gekeken, die had er geen, en in amsterdam dacht ik er pas aan toen ik weer thuis as
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65620639
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 17:02 schreef huuphuup het volgende:
    MM, het klinkt heel gaar maar heel soms wil Xenos nog wel eens van dat soort dingen hebben staan. Mochten ze het daar niet hebben dan kun je je toko proberen, ik weet niet waar je woont maar ik heb ze in ieder geval bij toko 'nieuwe wereld' in Leiden en bij Wah Nam Hong in Rotterdam wel zien staan.

    Zelf kook ik meestal mn rijst in de rijstkoker en dan zo'n stoommandje erbovenop met de rijst erin gemikt. Gaat net zo makkelijk en omdat ik toch sowieso rijst kookt verlies je geen tijd ofzo.
    Xenos ben ik inderdaad in de gaten aan het houden en de Action ook, dat vind ik typisch winkels die dat wel eens zouden kunnen verkopen maar tot nu toe geen succes.
    Ik zit in Groningen dus die toko's zijn een beetje uit de richting.
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 08:23 schreef Amthezia het volgende:
    Ja die kende ik al maar ik heb ooit blauwe pasta gemaakt, en dat smaakt dus echt NIET lekker!
    En ik vind het echt een pré dat de bento lekker is!!
    Thanx voor de complimenten

    @miss dynastie, als ik het wel goed zou doen (uch) dan zou de boom ook niet omvallen bij transport....maar ik moet ff rustig nadenken hoe ik dat voormekaar krijg hihih
    Misschien aan weerszijden cocktailprikkers om het te fixeren? Moet je je vriendje alleen wel waarschuwen zodat hij niet stikt in een prikkertje.

    Leuke bento's maak je. Ik mis alleen een beetje kleur maar dat kan ook aan de foto's liggen. Voedsel mooi fotograferen is haske lastig.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65620834
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 12:59 schreef Mirjam het volgende:
    ik zit nog steeds in dubio om er 1 aan te schaffen, voor als ik op m'n werk moet lunchen.
    hier in leiden in een toko gekeken, die had er geen, en in amsterdam dacht ik er pas aan toen ik weer thuis as
    Begin anders eerst eens met een kindermaatje broodtrommel. Heb ik ook en werkt prima. Ik kan hier ook geen bento bemachtigen en ik mag van mezelf pas mooie (dure ) aanschaffen als ik hem ook echt vaak gebruik.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65628391
    Ja nee in Leiden zijn ze onvindbaar, maar bij de Hema hebben ze wel inderdaad kleine lunchtrommeltjes ofzo, die zien er fleurig uit en sluiten goed. Ik gebruik de mijne ook wel es.



    Hahaha MM dat prikkertje-verhaal Ik moet mijn vriend ook altijd vertellen dat bepaalde dingen nog ingepakt zitten enzo
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65628448
    Thanx minder mutsig Maar, helaas.....ik zit hier met een man die niks roods eet!
    Dus dan is het vrij lastig voor mezelf probeer ik wel meer met kleuren te spelen!

    @huuphuup, ziet er goed uit, lekker gezond en vrolijk voor de kids!
    pi_65628688
    Nix roods?

    gekleurde bakjes! De oplossing! hoe meer hoe beter!
    Desnoods van die siliconen-muffin-vormpjes dingesen. Die kun je op maat knippen en die zijn vaak in felle kleurtjes. En lekker buigzaam.
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65629329
    Wat een leuke landschapsbento's Amthezia! Maar idd wel lastig om er dan voldoende in te krijgen en het is ook lastig om alles heel te houden ja.

    Die van jou ziet er ook lekker en idd erg kindvriendelijk uit huuphuup!
    pi_65659704
    Zo, ik heb net boodschappen gedaan voor mn bento van morgen Dan heb ik eerste 2 uur les en dan nog aan project werken, dus dan lunch ik wel op school.

    Het is zowat allemaal groente/fruit, dus ik denk dat ik hem gewoon vanavond al maak en in de koelkast zet, dus dan zal ik ook wel ff een foto maken en posten
    pi_65673567

    Vandaag heb ik een supersnelle bento in elkaar gedraaid en omdat we zaterdag de furoshiki's binnen hebben gekregen, heb ik mijn bento vandaag ingepakt met mijn sakura furoshiki.

    In mijn bento zat: Gerookte kip, komkommer, walnoten/paranoten, tomaten, gevulde olijven met amandel en een wasabi dip!



    Leerpunten vandaag:
    - Extra velletje keukenpapier is handig
    - Komkommer en gerookte kip moet ik niet meer bijelkaar doen. De komkommer laat dan erg veel vocht los.
    pi_65674663
    Zo, voor het eerst sinds lange tijd dus weer een bento gemaakt. Niet echt heel veel tijd aan besteed, maar toch leuk



    worteltjes, sugar snaps, mini-paprika's, cherrytomaatjes en mais



    mini-paprika's, komkommer, worteltjes en mais
      † In Memoriam † maandag 2 februari 2009 @ 22:32:46 #214
    43556 miss_dynastie
    pi_65675341
    Lekker Sylvaan! Ik heb voor morgen ook een keisimpel bentootje in elkaar gedraaid met wat extraatjes. Géén complete maaltijd, daar is hij niet voedzaam genoeg voor, maar gewoon simpel, wat radijsjes, een handje noten, paar stukjes komkommer, pakje crackers, dat soort dingetjes.
    pi_65678824
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef Amthezia het volgende:
    [ afbeelding ][ afbeelding ]
    Vandaag heb ik een supersnelle bento in elkaar gedraaid en omdat we zaterdag de furoshiki's binnen hebben gekregen, heb ik mijn bento vandaag ingepakt met mijn sakura furoshiki.

    In mijn bento zat: Gerookte kip, komkommer, walnoten/paranoten, tomaten, gevulde olijven met amandel en een wasabi dip!

    [ afbeelding ][ afbeelding ]

    Leerpunten vandaag:
    - Extra velletje keukenpapier is handig
    - Komkommer en gerookte kip moet ik niet meer bijelkaar doen. De komkommer laat dan erg veel vocht los.
    ik kan hety iet goed zien, maar heb je de zaadlijsten uit de komkommer weggesneden?
    dat scheelt wel heel veel vocht
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65684164
    Owjah.....komkommer, kan zo vies nat soms worden


    Deze bento's waren gehaast deze keer, maar toch wel lekker geworden!
    Vandaag zit er bij mij: makreel, avocado, ei, babybell in. In het andere bakje zit: humus, paranoten, avocado en een kidneybonen/mais salade!


    Mijn man had vandaag een rommelige bento. Smaken passen niet geweldig bijelkaar dus hij moet in stapjes eten! Er zit in: pitabrood, humus, makreel, worteltjes +(verstopt) taugé en paksoi. Aan de rechterkant zit aardappelsalade met een konijne-eitje (zie het worteltje!)
    pi_65690229
    Ik snij komkommer dus gewoon in plakjes en zet ze tegen elkaar aan, dan heb je niet zoveel last van vocht dat eruit komt

    Hoefde vandaag niet zolang op school te zijn, dus heb er 1 op school leeggegeten en zit nu thuis de andere leeg te knabbelen
      dinsdag 3 februari 2009 @ 17:54:21 #218
    119783 JacMar
    Marije dus ;-)
    pi_65699562
    Eindelijk, eindelijk ben ik ook bento's aan het maken! Erg leuk om te doen!
    Ik zal binnenkort eens een fotootje maken!
    pi_65700908
    Yay foto's!!!
    pi_65725372
    Ik heb nog wat bento-spullen over van van de week, dus morgen als ik stage heb ook een bento maken Maar komt er dan wel redelijk hetzelfde uit te zien als van de week, dus moet nog even kijken of ik dan nog foto's maak.
    pi_65729278
    Lekker misschien kan je er net iets anders van maken ?

    Ik wou trouwens VOL trots even melden dat ik een bento website aan het maken ben.
    Hij is al een heel eind klaar, en elke dag blog ik wel een stukje over bento's. Maar ook informatie/recepten wil ik erop gaan zetten! www.bento-babe.nl
    pi_65729509
    Ja, ik heb ook nog wel nootjes liggen, dus kan ook wel bakje met nootjes erin doen, en heb nog ananas, dus wordt toch wel iets anders

    Leuk dat je een bento-website aan het maken ben, zal hem bij mn favorieten zetten
    pi_65730333
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 13:24 schreef Amthezia het volgende:
    Lekker misschien kan je er net iets anders van maken ?

    Ik wou trouwens VOL trots even melden dat ik een bento website aan het maken ben.
    Hij is al een heel eind klaar, en elke dag blog ik wel een stukje over bento's. Maar ook informatie/recepten wil ik erop gaan zetten! www.bento-babe.nl
    en foto's?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65730495
    Jaaa tuurlijk ook foto's! Niet briljante foto's maar gewoon dat je goed ziet wat erin zat!
    pi_65745483
    Leuke foto's en ik ben wel benieuwd hoe je die wraps maakt? Met wat voor soort wraps maak je die, wat is handig om erin te doen en hoe zorg je dat alles erin blijft?

    Ik werd vandaag door mn ene stagegezin gebeld dat ze morgen niet kunnen, dus eigenlijk hoef ik nu geen bento te maken. Maar aangezien ik wel alle spullen in huis heb, maak ik er toch maar gewoon 1 en dan eet ik het wel gewoon thuis op Morgenochtend dus nog alle tijd om hem te maken, dus dan post ik ook wel foto's

    [ Bericht 60% gewijzigd door _Hestia_ op 04-02-2009 21:07:37 ]
    pi_65757472
    Ehm, ik koop tortilla's, en per stuk (gebruik er toch maar meestal 1) doe ik die 20sec op 720watt in de magnetron.
    Zo worden ze lekker soepel, en makkelijker te snijden.

    Eruit, ff afkoelen (20 sec ofzo), dan smeer ik meestal een roomkaas er dun op (zodat de boel blijft plakken), en daarna kan je er vanalles opdoen. Bijv. ham, sla beetje ketchup (vind mijn lief erg lekker), of paprika, tonijn en lenteui, of zalm en bieslook. Wat voornamelijk belangerijk is is dat de boel droog blijft......dus tomaatjes ofzo is niet zo handig. Tapenades enzo kunnen juist wel weer goed!
    Ik moest er ook eerst een handigheidje in krijgen, maar nu gaat het prima!

    Wat je ook kan doen is bijv. (als je geen koolhydraten mag, zoals ik) een dun omeletje bakt (1 ei, scheutje melk, peper&zout), laten afkoelen en dan smeer je hem zoals een wrap
    pi_65760301
    Oke, dank je wel
    pi_65767986
    Bento's van vandaag:



    bakje nootjes, gele en groene paprika, tomaatjes en gehaktballetjes



    bakje nootjes, rode en groene paprika, ananas en worteltjes

    Ik wilde er eigenlijk ei in doen, maar ei was niet gelukt omdat ze niet echt vers meer waren.
    pi_65768768
    Hmm lekker zeg ziet er goed uit!!! Lekker vrolijke kleurtjes
    pi_65768895
    Ja, ik word er ook altijd erg vrolijk van als ik zoveel verschillende kleurtjes in mn bento heb (en het is nog gezond ook)

    Ik heb 500 gram aan gehaktballetjes gemaakt, per 5 in de vriezer gestopt, dus voorlopig heb ik daar wel genoeg van

    Volgende week eens zo'n wrap proberen
    pi_65769815
    sylvana, gebruik jij een gewone broodtrommel als bento?
    heb je er dan 2 ofzo, of hoe moet ik me dat voor me zien?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65770158
    Ja, ik gebruik nu meestal gewoon 2 normale brooddtrommels, omdat de bento die ik heb wel errug klein is. Ik heb ook nog een thermo-bento, dus ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Heb ik niet veel tijd, doe ik het gewoon in die broodtrommels en anders dan ga ik ook echt soep en andere warme gerechten enzo maken
    pi_65770266
    Ik heb het beertje en het konijntje van de eivormpjes binnen! Alleen hoe moet het nou precies? Je gekookte ei er in doen en dan in warm/kokend water leggen? En hoe lang? En werkt het ook met zachtgekookte eieren?
    pi_65770577
    Je moet een hardgekookt extra groot ei erin doen en ik leg hem dan meestal 10 minuten in de koelkast, een bakje met koud water kan ook.
    pi_65771167
    Ok, thanks, binnenkort eens proberen!
    Ik vond deze webshop nog: http://www.takuhai.nl/
    pi_65785117
    Leuke website, heb er meteen wat nieuwe furikake bestelt!!
    Mijn bento-blog is weer bijgewerkt van de afgelopen 2 dagen

    Slaap lekker, en morgen is er weer een bento-dag lol!
    pi_65785913
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Sylvana het volgende:
    Ja, ik gebruik nu meestal gewoon 2 normale brooddtrommels, omdat de bento die ik heb wel errug klein is. Ik heb ook nog een thermo-bento, dus ligt eraan hoeveel tijd ik heb. Heb ik niet veel tijd, doe ik het gewoon in die broodtrommels en anders dan ga ik ook echt soep en andere warme gerechten enzo maken
    dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65786171
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 23:29 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    dis je neetm je lunch gewoon in 2 broodtrommels mee?
    Ja, want ik mag van mezelf geen nieuwe bento meer kopen, omdat ik er echt al heel veel geld aan uitgegeven heb
    pi_65786218
    Maarre... Dat heeft dan toch amper meer iets met bento's te maken?
    pi_65788074
    quote:
    Op donderdag 5 februari 2009 23:39 schreef ColdFeet het volgende:
    Maarre... Dat heeft dan toch amper meer iets met bento's te maken?
    nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65790092
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
    Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
    pi_65790101
    Het enige nadeel met die broodtrommels is is dat je neit echt netjes kan proppen. Je krijg de bakjes niet vol
    Ach ja, het is nog steeds lekker!!

    Ben vandaag helemaal trots op mijn bento's




    Voor meer foto's en info wat erin zat: http://www.bento-babe.nl/
      † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 09:15:36 #243
    43556 miss_dynastie
    pi_65790319
    Oh, wat een kunstwerkjes weer!
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:
    Het enige nadeel met die broodtrommels is is dat je neit echt netjes kan proppen. Je krijg de bakjes niet vol
    Ja, dat is waar. Je verkijkt je er nog op hoe diep die bento's zijn, althans, dat deed ik Maar ja, je bent gewoon een broodtrommel gewend, dus tja, dan lijkt ie ook wel erg klein zo op het oog. Pas als je hem gaat vullen merk je het .
    pi_65790429
    Zou een kinderformaat broodtrommel dan geen optie zijn, of denk ik nu gewon te raar?
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
      vrijdag 6 februari 2009 @ 09:22:52 #245
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_65790518
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Amthezia het volgende:

    Ben vandaag helemaal trots op mijn bento's

    pi_65790748
    Amthezia, er zit een alien in je bento!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65791639
    Hahaha nou in die van mijn man ja hahah!
    Wij houden wel van SF gewoon een hele smakelijke alien eten voor je lunch LOL
      † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 11:49:52 #248
    43556 miss_dynastie
    pi_65794758
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 01:22 schreef Mirjam het volgende:

    [..]

    nouja, de verpakking is anders, maar het idee is toch gewoon precies hetzelfde?
    Ik denk dat je vooral snel teveel eet? Tenzij je hem natuurlijk volpropt met groente alleen zoals Syl op deze foto's, dan kan het weinig kwaad
    pi_65802143
    Ik heb met succes een ei-konijn gemaakt! Woohoo!
    pi_65802621
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
    Bento gaat vooral om de voedzame, gevarieerde volledige maaltijd. Dat kunstige schattige is iets van de laatste jaren en is best leuk maar niet essentieel.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65829297
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 09:05 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nouja, een Bento is toch eigenlijk een soort kunstobject en een volledige en gevarieerde maaltijd en dat is toch iets meer dan alleen maar een berg rauwkost in een bakje gooien lijkt mij.
    Ik ben pas net weer begonnen met bento's maken en had van de week niet erg veel tijd, vandaar dat ik niet echt veel gebruik heb gemaakt van mn figuurtjes en mallen enzo. Maar van de week heb ik meer tijd en dan ga ik ook wel weer eieren in vormpjes maken, groenten/fruit in vormpjes maken enzo, dan wordt het idd weer wat kunstzinniger Maar dat kunstzinnige vind ik niet essentieel voor een bento hoor, het is leuk om te doen, maar hoeft niet persee vind ik.

    En zoals MM ook al zegt, het gaat idd vooral om het voedzame en gevarieerde maaltijd, het is toch heel wat anders dan gewoon brood met kaas.
    pi_65876135
    Ik sluit me hier helemaal bij aan! Hoewel het kunstzinnige ook erg leuk is, maar niet reeel om dat vaak te doen (teminste bij ons niet )
    pi_65881468
    Vandaag maar 1 pauze, dus niet zoveel mee



    Mini-torilla's met philadelphia kruiden, rode paprika en mais ( erg lekker). Daarnaast ananas met beenham op een cocktailprikkertje ( ook errug lekker) en daarnaast 4 gehaktballetjes en worteltjes die nog over waren van vorige week
    pi_65882422
    Hoeft niet altijd kunstzinnig, maar volgensmij hoort het wel dichtgepakt te zitten en bovendien is twee trommels met groenvoer nu niet echt een gevarieerde maaltijd
    Sweet and innocent...
    pi_65882610
    Ik hou altijd aan dat de bodem helemaal bedekt is, niet dat hij echt helemaal volgepakt zit. En vorige week waren gewoon ff snelle dingen, niet erg veel tijd aan besteed, eitjes die mislukt waren en dergelijke. Ben dat commentaar wel een beetje zat inmiddels.

    Er is heel lang niet in dit topic gepost voordat Amthezia enthousiast raakte, door haar ben ik ook weer erg enthousiast geworden, maar heb er gewoon nog niet veel tijd voor gehad om er echt veel aandacht aan te besteden. Ik weet ook wel dat het zo niet echt helemaal een bento is zoals die oorspronkelijk bedoeld is, maar het gaat mij erom dat ik wel iets meer aandacht aan mn eten besteed dan gewoon brood met kaas te eten. En als ik meer tijd heb, dan zal ik ook wel weer gevarieerder en meer met vormpjes gaan doen.

    Ik vond die van vandaag iig gevarieerd genoeg
    pi_65882768
    Huh, sorry hoor... :/
    Sweet and innocent...
    pi_65883600
    ik vind volgepropt ook beter en meer bento. maar als je energiebehoefte/bakje dat niet toelaat dan moet je het gewoon lekker zo doen zoals bijv. Sylvana!
    Ach ja, een echte ECHTE bento, dat kunnen zoveel dingen zijn.......
    Vandaag had ik ook niet een boeiende versie (zie website), maar wel leuk mijn nieuwe foodpicks gebruikt!
    Morgen doen we er weer eentje met onigiri, heb nieuwe ponsjes gekocht waar ik me mee wil uitleven!
    pi_65883740
    Ananas met beenham trouwens.....hmm klinkt wel lekker! *krijg zin in beenham* haha
    pi_65907097
    Vandaag waren ze weer leuk gelukt, zeker met die paarse rijst en hello kitty eitje! (klik op de foto’s voor een grotere foto)
    Alleen het blijft klooien met die maten voor de ei-vormpjes, in het autootje moet toch een klein L.


    Er zat in: zalm, witte kool, peultjes, edamame’s, onigiri met paarse shiso furikake, hello kitty eitje, veldsla, cherry tomaatjes en olijven.


    Close-up Hello Kitty eitje

    Voor mijn lieve man:

    Er zat in: zalm, witte kool, peultjes, edamame’s, onigiri met paarse shiso furikake, auto-eitje.
    pi_65908858
    Ze zijn idd weer goed gelukt ja

    En dan had je wel een groot "klein" eitje, want bij mij moet er ook in het autootje echt wel een XL ei
    pi_65910495
    Hola wat ontdek ik nu, een bende nederlandse bento-makers ^.^ !
    Na het lezen van de topics op fok! toch maar eens een account aangemaakt hierzo.

    Ik maak al een hele tijd bento's voor mijn schooldagen aangezien het gewoon gevarieerder is en vaak ook gezonder. Ook spaart het mijn bankrekening, aangezien ik niet meer in verleiding kom veel te duur spul op school te kopen. Dit omdat de boterham met kaas die al een tijd door mijn tas dwaalde een stuk minder aantrekkelijker was.
    Hier een kleine greep uit mijn al gemaakte lunches:







    Toch leuk om te merken dat er meer mensen zijn die,naast het feit dat het misschien iets meer tijd kost dan het smeren van een boterham met pindakaas, toch ook de voordelen ervan inzien!
    pi_65911154
    OWwwww hoe lief!!! Keileuk zeg !!!
    Ik heb meteen een paar vragen voor je

    1. Waar heb je dat mega-cutiecute kuikentje bakje vandaan??
    2.Waar is de vis van gemaakt?
    3. Vind je gekleurde rijst niet beetje chemisch smaken?? (daar ben ik zo bang voor)

    Welkom hier, en ik hoop dat je nog een boel leuke foto's plaatst!!! Groetjes. Iris
    pi_65911519
    Dankje ^.^ Ik heb hier ook al veel leuks voorbij zien komen tussen de posts!

    1) Dat kuikentje bakje komt gewoon een keer van de xenos. Als je goed neust kom je daar soms meer bentospul tegen dan je zou denken! Ik heb er zo ook een met een varkentje, kikker en een panda Erg handig voor kleine snackjes zoals rozijnen en noten.

    2) Het visje is gevuld met kip in satesaus, met als decoratie sesamzaadjes.

    3) Normale voedselkleurstof proef je verder niet en in mijn geval gebruik ik kleurstof gebaseerd op natuurlijke stoffen. De blauwe is geloof ik op basis van een of andere bes en ook smakeloos Gewoon gekocht bij een toko, die hadden een heel arrangement aan verschillende kleurmiddelen ^.^
    Het helpt als er toch een klein smaakje aan zit misschien om bij bijvoorbeeld rijst het in gekleurd water te koken in plaats van het naderhand pas toe te voegen.

    Dan een vraagje terug, aangezien ik het enkele keren hier al voorbij heb zien komen. Importeren jullie je furikake (via ebay ofzo)? Sinds hier nergens in de buurt het spul verkrijgbaar lijkt te zijn

    [ Bericht 10% gewijzigd door vahmpcat op 10-02-2009 13:58:13 ]
    pi_65911913
    Ik kom vaak bij de xenos, maar die nog niet gezien *snif*
    Daar heb je wel een punt ja, ik ben erg van: "Lekkere bento's" , dat is prioriteit nr: 1!!
    Ik zal het gewoon eens uitproberen..... wel gaaf blauwe rijst kan je zo mooi als lucht of zee gebruiken

    Ik vind het echt leuk dat we er weer iemand bij hebben hahah, zo jammer dat niet meer mensen dit doen
    Daarom ben ik ook mijn website begonnen, zodat hopelijk meer mensen enthousiast worden!!
    pi_65912508
    Vahmpcat, dat ziet er prachtig uit! Ik ben helemaal weg van dat visje in de blauwe rijstzee
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65912693
    Ze waren geloof ik van de zomer in Amsterdam... pas paar maanden later dat ze ze ook in Tilburg hadden. En tuurlijk moet je bento ook smaken! Ookal kan ik me indenken dat je er ook dingen in kan doen om te proberen naast ander spul wat erin zit. En schaden kan het niet, dus waarom zou je niet gewoon wat proberen? Ben bijvoorbeeld serieus meer wortel gaan eten sinds ik bento's maak, lekker en gezond!

    Bentomakers zijn er in Nederland laatste tijd wel meer dan voorheen heb ik het idee. ( dit ook door de ontdekking van dit topic)In mijn directe omgeving ben ik samen met een schoolvriendin de enige.

    [ Bericht 10% gewijzigd door vahmpcat op 10-02-2009 14:31:43 ]
    pi_65914663
    Ja inderdaad!! Wortel is zeker ook lekker! Ik ga dit weekend nog ff naar de Xenos haha, ff checken!

    Ik ken niemand in mijn omgeving die dit doet. Maar ik heb een forum wel helemaal enthousiast gekregen, en doen nu 2-4 meiden regelmatig een bento! Nog niet echt met figuurtjes ofzo, maar wel lekkere dingen in bakjes
    pi_65916711
    Wat een ontzettende leuke bento's vahmpcat

    Leuk dat er nog zo iemand zo enthousiast is en ze zien er echt leuk uit

    Ik ken in mn omgeving ook niemand die bento's maak, dus vind het erg leuk als er hier op het forum dan weer iemand is die het doet
    pi_65920224
    Wat een positieve reacties allemaal ^.^
    Maken jullie dagelijks een bento of een vast ander aantal in de week?

    En er zijn zat mensen die het doen hoor, ook vast wel meer Nederlanders dan je zou denken Ook in amerika nemen steeds meer mensen het initiatief om bentos te maken voor hunzelf of familie. Daar blijkt het al lastig genoeg te zijn om een gezonde en betaalbare maaltijd te vinden en het is natuurlijk ook een handige manier om kinderen nieuwe dingen te laten proberen. Ik at vroeger geen sla, behalve die ik zelf in een vormpje gezaaid had zelf, want dat was "andere"sla *not*

    [ Bericht 12% gewijzigd door vahmpcat op 10-02-2009 17:48:56 ]
      † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 23:57:44 #270
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_65934648
    vahmpcat, ik haal mijn furikake bij een vestiging (in Den Haag) van de Oriëntal supermarkten groep.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_65938302
    Meestal doen we 2-3x in de week voor ons beiden. Voor mezelf meestal 5 dagen in de week

    Vandaag:

    Vandaag hadden we mazzel, want wij hadden de bento-boxen al helemaal voorbereid (gisterenavond)! We hoefden alleen het eitje uit de vorm te halen en alles in een leuke vorm in de doos doen. En gelukkig maar, want we stonden pas om 5.16 op *oops*

    In de bento van Sander zit:

    Plakken gehaktbrood, salade, worteltjes, pinda's, vis-eitje, spekkoek en wraps met zalmpasta.

    In de bento van mijzelf zit:

    Plakken gehaktbrood, salade, mozzarella/tomaten spiesjes, hart-eitje, aardappelsalade met paprika, komkommer en lenteui. (en een lepel, want aardappelsalade eten met stokjes... is niet te doen!)
    pi_65942178
    wat een tof ei!
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65942925
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 17:43 schreef vahmpcat het volgende:
    Wat een positieve reacties allemaal ^.^
    Maken jullie dagelijks een bento of een vast ander aantal in de week?
    Ik maak alleen bento's als ik een pauze heb op school, maar heb maar 3 dagen in de week les en als ik bij mijn vriend slaap die dag ervoor kan ik geen bento maken ( ga echt niet alles mee naar hem nemen) dus ik maak ongeveer 1 tot 3 bento's per week

    Wat een leuke eitjes Amthezia!!!
    pi_65945367
    Die mozzarella-tomaatspiesjes!
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65947876
    ik ga vanavond alleen wel een pincet kopen, ik word helemaal gestoord van het geklooi 's ochtends vroeg om de nori-frutjes op te pakken! Het eitje was niet meer zo mooi tijdens de lunch, de nori had zich verspreid, leek net een stoffig ei Maar het was lekker!!
    pi_65974088
    Er was een valentijnswedstrijd online, en daarvoor heb ik deze gemaakt



    Heeft wel ff geduurd, voornamelijk de tekst in de sesamzaadjes!

    2 close-ups:


    De bruid ik ben zelf erg tevreden over het boeket!


    De bruidegom!

    Ik heb het gemaakt met: aardappelpuree, olijven, creamcheese, ei, zwarte sesamzaadjes en 1 blaadje sla
    pi_65976640
    Hij is

    (Alleen klopt volgens mij het antwoord niet bij de vraag)
    Life is short, eat dessert first.
    pi_65977408
    Res-fucking-pect!
    'Met een banaan door het water, later'
    Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
    pi_65978037
    *bloos* thanx

    Ik vond het wel leuk klinken anders had ik alleen yes gehad.....
    Ben wel benieuwd wat anderen ervan vinden
    Hij is alleen niet heeeel lekker want de aardappelpuree is wel erg naturel
    pi_65978409
    Lief!
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_65979343
    Ziet er prachtig uit en bruid en bruidegom zijn om op te eten!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65984811
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 23:57 schreef Macka66 het volgende:
    vahmpcat, ik haal mijn furikake bij een vestiging (in Den Haag) van de Oriëntal supermarkten groep.
    Misschien een geschikt uitstapje voor in de carnavalsvakantie dan, ben alleen bekend met wat losse toko's hier en met het chinatown-gedeelte in Amsterdam voor zover aanwezig.

    Ik maak bento's als mijn dag de moeite waard is voor die dag, maar meestal toch zo'n 4 per week. Het is nogal jammer van het werk als er niets van gegeten word natuurlijk.
    En mooi hoor die thema-bento, alleen ben ik dan verder niet zo'n fan van aardappels. Ik heb op school ook geen opwarm mogelijkheden dus dan al helemaal niet

    (belachelijk ergens natuurlijk dat het cateringbedrijfje bij mij op school alles wat hun winst kan kosten zo draaien dat et niet mag en we dus niet eens een magnetronnetje hebben voor algemeen gebruik. mgoed...)
    pi_65984907
    Op de Nieuwmarkt zit ook een vestiging van Oriental.
    pi_65986527
    Bento-meeting in Den Haag wie kan ons rondleiden hahaha
    pi_65996143
    Als ik ergens nooit kom eigenlijk is het Den Haag, niet in de buurt en kheb helemaal niets met de stad verder, maar wie weet als ik er keer tijd voor heb Word me vriend een keer meeporren, lang leve ov

    Om dan ook maar bij te dragen nog picturewise:
    Bento van maandag, wel moest er in het linkerbakje in de ochtend nog een konijn-gevormd-ei bij Niet erg shocking ofzo, maar was wel lekker


    En misschien leuk om ook foto's te posten van je tot nu toe verzamelde bento doosjes? Ben wel benieuwd naar hoe jullie totaalpakketjes eruit zien ook naast natuurlijk een mooie inhoud. Laat maar zien zou ik zeggen! (of ben ik de enige die gek genoeg is er verschillende te hebben hier?)

    Dan begin ik maar met 1 van mijn doosjes, mijn thermo-bento: Totoro theme ^.^





    Voorbeeld van de 2 kleine bakjes en hoe het thermobakje er zelf uitziet (zonder deksels dan)
    Oh en pandadoosje nog.
    pi_65996392
    Ik wil weten wat er in die doosjes zit!
    pi_65997003
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 19:19 schreef Taurus het volgende:
    Ik wil weten wat er in die doosjes zit!
    In mijn vorige post van mijn lunch van maandag:
    Inarizushi gevuld met sushi-rijst en nori decoratie, op rossa sla, stukjes leverworst, ijsbergsla, een ei werd dan toegevoegd. En rechterkant: pitloze druiven, paar partystokbroodjes, met leverworst en brie, en stukjes kaas. En in het panda doosje

    Rozijntjes met sesamballetjes
    Vrij simpel dus, handig te maken bij tijdnood (kan serieus iedereen in 10 minuten )

    Als je zo'n uitleg bedoelde tenminste, of gewoon inhoud foto's?
    pi_66004394
    AAAAAAAAARG, waarom willen mn ei-vormpjes nou steeds niet lukken

    Al meerdere keren geprobeerd, maar lukt maar niet om een goed vormpje te krijgen :S Net had ik een beertje gemaakt, maar het beertje miste een gedeelte van zn hoofd :S

    Morgenochtend heb ik geen tijd om een nieuwe te maken, dus nou maar gewoon alleen ham+ananas, mini-paprika's en cherrytomaatjes.
    pi_66009941
    Jammer ja dat je eitjes steeds niet lukken Wat kan helpen is dat je je eieren rechtop in het beertje zet.
    Bij ons gaan ze ook niet altijd goed hoor....... maar ik verstop ze, of mix ze ergens doorheen :$

    @vahmpcat, toffe doosjes zeg!!!
    pi_66013090
    Totoroooo

    leuk!
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_66014573
    Ik heb serieus nog noooit problemen gehad met echt mislukte eieren in me vormpjes?
    Wat voor eieren gebruik je? O.o

    Ik gebruik altijd gewoon de scharreleitjes van de aldi of de verse eitjes die ik bij me ouders meejat en meestal past de boel prima. In een konijnvormpje gaat een iets smaller en kleiner ei, voor een beertje of auto iets groter enzo. Selecteer me eitjes uit het doosje op basis van wat ik ermee wil vormen. En meestal zit het eigeel nog redelijk netjes in het midden ook.



    Wel laat ik ze meestal een paar uurtjes/nachtje rusten in de koelkast.
    En ze zijn nog echt nog heet als ik ze afpel, kan ze dan maar net vasthouden en ben altijd blij als ze dan in vormpje zitten
    pi_66020243
    Ik denk dat ik er al achter ben waarom ze mislukken. Volgens mij maakte ik eerst de vormpjes van binnen nat, zodat de eieren er niet aan bleven plakken. Nu plakken ze namelijk steeds aan het vormpje vast, waardoor er dus stukjes aan het vormpje blijven zitten als ik het eitje eruit haal. Eitjes zijn verder wel groot genoeg namelijk. Alleen er breken dus stukjes af als ik ze uit het vormpje haal.

    Ik heb nu vakantie, dus voorlopig geen bento's voor mij.
    pi_66033624
    Vakantie, doe maar luxe ^.^ Ik moet nog een weekje wachten helaas.
    Hoop dat je eieren dan nu wel lukken! Staan altijd zo feestelijk
    Toch een geniale uitvinding die eier-vormers, khad er zelf nog nooit aan gedacht voor ik begon met bento's maken.
    pi_66043078
    Was nog bij "beste idee van Nederland". Had een meneer iets van 3 jaar gewerkt aan een hartjen eitjesvormer.. Maar die bestaan dus al.. domper voor hem..
    Life is short, eat dessert first.
    pi_66048368
    o m g !! wat is dit léuk!!! ik wist niet dat ze dit in nl ook deden

    *bespeurt een gevaar op nieuwe verslaving.* gelukkig heb ik hier allemaal geen tijd voor
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_66048394
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 23:59 schreef missy_c het volgende:
    Was nog bij "beste idee van Nederland". Had een meneer iets van 3 jaar gewerkt aan een hartjen eitjesvormer.. Maar die bestaan dus al.. domper voor hem..
    Ah wat zielig.
    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_66048419
    waar haal je die eiervormpjes
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_66048478
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 23:59 schreef missy_c het volgende:
    Was nog bij "beste idee van Nederland". Had een meneer iets van 3 jaar gewerkt aan een hartjen eitjesvormer.. Maar die bestaan dus al.. domper voor hem..
    Wel zielig op zich, maar aan andere kant heeft ie dan ook geen goed onderzoek gedaan of het al bestond. Google kan op "egg mold" als een hele hoop van die dingen vinden.
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 10:08 schreef pinquit het volgende:
    o m g !! wat is dit léuk!!! ik wist niet dat ze dit in nl ook deden

    *bespeurt een gevaar op nieuwe verslaving.* gelukkig heb ik hier allemaal geen tijd voor
    Zoveel tijd neemt het nou ook weer niet in beslag hoor het 'is even inpassen in je dagritme
    En het is natuurlijk geen vereiste om er gezichtjes etc in te maken. Proberen kan geen kwaad en t'is lekker!
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 10:12 schreef pinquit het volgende:
    waar haal je die eiervormpjes
    het almachtige e-bay komen de mijne vandaan
    pi_66099472
    Bij mij komt ook heel veel van e-bay vandaan, maar ook bij de Xenos heb ik heel veel bento-spul, zoals bakjes vandaan
    pi_66117838
    Aaah wat zijn jullie allemaal weer leuk bezig Die totoro bento is echt CUTE. En die valentijnsbento, wat een werk joh

    Om het leven wat makkelijker te maken, hier twee tips:
    TIP 1! Bij de Xenos verkopen ze nu leuke plastic cocktailprikkers in allerlei kleurtjes. Kun je zo laten, of er aan de bovenkant nog een leuk plaatje bovenop doen.
    TIP 2! Op youtube heb je altijd van die filmpjes van onwijs skilled japanse meisjes die alles zo 1,2,3 onder de knie hebben. Er is ook zo'n eiertruukje. Even getest, echt het beste truukje ooit om je ei te pellen: ei koken (werkt alleen met hardgekookte eieren!) op je aanrecht even op zn kop en op zn kont tikken, zodat de schil daar barst. Daar een paar stukjes afpulken (doorsnede van 2 cm denk ik) en dan hard op de boven- of onderkant blazen. Hierdoor vliegt het ei er in perfecte staat aan de andere kant van de schaal uit (wel je hand ervoor dus.. )
    pi_66121699
    Hmm ik voel dat er weer een xenos moment gaat komen
    Mijn spullen heb ik trouwens bij Jlist besteld goede service hebben zij ook, en mooie spullen!!
    pi_66185543
    Nieuwe topic: Bento-topic #4
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')