abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62399085
Hey beste mensen
even een vraagje.

Ik ben van plan om wat aandelen te gaan kopen.
maar ik heb geen flauw benul hoe zoiets werkt
nu heb ik al hier en daar wat gevonden dus weet het al wel een beetje.
maar zijn er hier mensen met ervaring daarin ?

Alvast bedankt
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_62399110
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:23:28 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62399172
Loop naar je toilet, kiep er wat geld in, en trek het door.
pi_62399345
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Kijk ook hier even : [centraal] Beleggen & Aandelen deel 29
even gekeken en er staan inderdaad wat handige tips in.
maar als ik dus aandelen wil kopen, dan kan dit gewoon via mijn bank ?
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_62399417
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:23 schreef Wheelgunner het volgende:
Loop naar je toilet, kiep er wat geld in, en trek het door.
Loop naar je toilet, betaal de toilet juffrouw 2 tot 3 procent.
Trek door.
Red wat je redden kan en betaal nog een keer 2 tot 3 procent aan de toilet juffrouw.

Met aandelen heb je aan en verkoop kosten. Een rendement van 8% betekend vaak een netto rendement van 5.5%. Dan kun je ook gaan sparen... (bij IceSave geven ze 5.25% rente )....

Je kunt ook een achtergestelde deposito rekening openen bij de DSB bank. Je geld staat dan wel 5 jaar vast maar je krijgt wel +/- 7.5% rente.
pi_62405678
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:31 schreef crazy987 het volgende:

[..]

even gekeken en er staan inderdaad wat handige tips in.
maar als ik dus aandelen wil kopen, dan kan dit gewoon via mijn bank ?
Ja; je kunt bij je eigen bank een effectenrekening openen, maar bijv. ook bij Binck Bank (www.binck.nl)
Bij binck zijn de transactiekosten redelijk aan, en je hebt constant toegang tot realtime koers informatie. En ze hebben een goed gevuld help center op de site (als je ingelogd bent) waar je nog best wat van kan leren als je "nieuw"bent.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:39:23 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62408566
Ik wil ook aandelen kopen! Maar heb geen flauw benul hoe dat werkt...
Ik zit te denken aan 1000 aandelen Fortis a 1 euro per stuk. Iets wat vorige week nog 5 euro kostte, en een half jaar geleden 25 euro, moet binnenkort toch haast wel emer waard zijn?

Ik bankier bji de Postbank, maar de beleggingsfondsen daar was ik zacht gezegd niet happy mee. Hoe kan ik dit doen?

* RemcoDelft wil het wel bij de Action of Wibra proberen, die verkopen typisch altijd dumppartijen troep die niemand meer wil
censuur :O
pi_62409470
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:39 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wil ook aandelen kopen! Maar heb geen flauw benul hoe dat werkt...
Ik zit te denken aan 1000 aandelen Fortis a 1 euro per stuk. Iets wat vorige week nog 5 euro kostte, en een half jaar geleden 25 euro, moet binnenkort toch haast wel emer waard zijn?
Kijk jij hebt het begrepen, ga je geld maar snel verbranden.

Als je Fortis aandelen koopt koop je aandelen voor de Fortis Holding. En die is niet meer de Fortis holding van een paar weken terug. Immers voor de Nederlandse overheid en een Franse bank hebben voor een zacht prijsje het grootste deel van Fortis uit de holding gehaald. Volgens de analisten is Fortis Holding nog 3 tot 4 euro waard per aandeel. Als ze gewoon alle bezittingen nu zouden verkopen.

Veel mogelijkheden om geld te verdienen heeft Fortis Holding verder ook niet aangezien die onderdelen geen onderdeel meer zijn van de holding. Dus hoe langer Fortis Holding nog bestaat deste meer kosten ze kunnen maken die ze weer kunnen betalen door nog een paar kleine onderdelen te verkopen..
En de opbrengst van de verkopen.. Daar ziet de aandeel houder natuurlijk niks van terug.

Maar goed. Ga je gang. Wat zijn trouwens de aankoopkosten van zo'n pakketje aandelen?
  woensdag 15 oktober 2008 @ 17:58:03 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62410750
Ik denk dat ik dat risico best durf te nemen als ik ze voor 1 euro kan kopen De vraag blijft: hoe koop ik dat?
pi_62411889
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 17:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik denk dat ik dat risico best durf te nemen als ik ze voor 1 euro kan kopen De vraag blijft: hoe koop ik dat?
Vul je ff formuliertje op alex.nl in en open hiermee een beleggersrekening.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 18:40:20 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62440786
Fortis aandelen zijn nu nog maar 87 cent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')