abonnement Unibet Coolblue
pi_62377477
Welkom bij The Rascals deel 1!

Wie zijn The Rascals?
Miles Kane, frontman van The Rascals is een druk baasje. Niet alleen met zijn eigen band maar ook als helft van The Last Shadow Puppets. Onlangs verscheen "Rascalize" het debuutalbum van The Rascals. Zijn goede vriend en college Alex Turner van de Arctic Monkeys is al jaren fan van The Rascals. Zo stonden The Rascals al vele malen als support voor Arctic Monkeys. The Rascals halen hun inspiratie uit bands als the Zutons en The Coral. Ze klinken dan ook wel als een ruigere versie van The Coral. Als de Arctic Monkeys in de jaren zestig waren opgericht klonken ze waarschijnlijk als The Rascals. Met Rascalize hebben de mannen een plaat afgeleverd die ongetwijfeld hoge ogen zal gooien in de eindejaarslijsten en live spatten de heren van energie.

Discografie

Album

Rascalize

Tracklist:
01. Rascalize
02. Out of Dreams
03. Bond Girl
04. The Glorified Collector
05. Fear Invicted Into The Perfect Stranger
06. Does Your Husband Know You Are On The Run
07. I'd Be Lying To You
08. Freakbeat Phantom
09. People Watching
10. Stockings To Suit
11. How Do I End This?
12. I'll Give You Sympathy

Singles


Suspicious Wit

Tracklist:
01. Suspicious Wit
02. So It Repeats
03. Better in The Shadows

Out of Dreams

Tracklist:
01. Out of Dreams
02. Lying Under the Second Seal
03. Ratcatcher
04. Is it too Late?


En natuurlijk het belangrijkste, wanneer treden ze in Nederland op?

21 november in Doornroosje, Nijmegen
3 december in Tivoli De Helling, Utrecht
4 december in Vera, Groningen
pi_62377486
Zo, dat waren ze ondertussen wel waard imo.

Ik heb m'n kaartjes voor Doornroosje binnen
pi_62378021
Op Lowlands gezien, wisten mij wel te overtuigen.
pi_62378141
Ook in Tivoli en in Vera te zien trouwens: http://www.podiuminfo.nl/news_detail.php?news_id=5827
pi_62382489
Op Lowlands was het inderdaad erg leuk
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:15:41 #6
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_62383050
Ik vind het album nogal saai om eerlijk te zijn, maar ga wel even kijken in Vera
pi_62383398
Ik heb het album nu een paar kansen gegeven, maar het kwartje valt toch nog niet helemaal bij mij.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:07:07 #8
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_62385897
Ah gaaf, erg van genoten op Lowlands (halve show) & in Melkweg vorige maand!

Kaarten voor Doornroosje zijn binnen nu nog die voor Tivoli nog
pi_62387915
De optredens op Lowlands en in de Oude Zaal van de Melkweg hebben mij zeer positief verrast. Ik ben op slag fan geworden.

Bij dat laatste optreden liep er een cameraploegje van het een of ander rond, hier terug te vinden:


Jammer dat het accent van het item weer eens ligt op Alex Turner en Arctic Monkeys, Miles voelt zich er in het interview duidelijk ongemakkelijk bij. Ik zag dat in de rij nog wat mensen werden overvraagd, ontzettend geërgerd aan de vraagstelling: "Wat vind je beter, Arctic Monkeys of The Rascals?", "Als je zou moeten kiezen, The Last Shadow Puppets of The Rascals?". Zucht. Maar goed, wel de moeite waard om even te bekijken vanwege de toffe concertbeelden.
  zaterdag 22 november 2008 @ 03:48:44 #10
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_63429509
Optreden in Doornroosje was weer te gek . Weer lekker energiek, duister, en spannend. En wat een front-man is Miles! Leuke connectie met het publiek. Hoogtepunten waren "Fear Invicted Into The Perfect Stranger" en "I'll Give You Sympathy". Iets meer uitgebreide setlist dan de vorige keer, en dat beviel goed.

Al redelijk snel na afloop stond Miles in de gang van Doornroosje, later gevolgd door de rest van de band. Maar eens aan ze gevraagd waarom ze "Suspicious Wit" nooit live spelen. Schijnt dat ik dit jaar voor de 4de keer moet, want ze gaan 'em misschien maar eens oefenen, en dan maar live spelen in Utrecht volgende maand. "See you in Utrecht, then!" Het zal mij benieuwen...

Grappig moment was toen ik Miles mijn vinyl van "I'll Give You Sympathy" liet signeren, en hij 'em afpakte om aan de rest van de band te laten zien. Scheen dat ze 'em nog nooit gezien hadden, en ze verrast waren over hoe mooi de hoes er uit zag. Ook een goede B-kant, vertrouwden ze me toe. Eh... Die plaat is ondertussen 2 maanden uit ofzo ? Ook weer iets van The Little Flames laten signeren, onder groot gelach van de bandleden. "Wow, vintage stuff!"! En natuurlijk weer op de foto met ze, nu heb ik een kwartet van Miles-foto's... Ontzettend sympathieke gasten, in ieder geval.

Ik zoek al sinds het optreden in de Melkweg een goede opname van "Chills Of Fever". Dus soul114, bedankt voor dat!
pi_63432228
was jij dan ook degene die riep "Suspicious wit !!! "????
pi_63432514
Nee, ben je gek.. En zeker niet degene die riep "Bond Girl" . Ik ken mijn plek.
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:08:29 #14
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_63432965
Wonderwall!!!!!!
pi_63433102
Die was grappig, inderdaad! "Don't be silly, now!"

Maar eh, wat vonden jullie er van?
  zaterdag 22 november 2008 @ 21:18:49 #16
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_63437564
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:20 schreef Aisumasen het volgende:
Optreden in Doornroosje was weer te gek . Weer lekker energiek, duister, en spannend. En wat een front-man is Miles! Leuke connectie met het publiek.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:15 schreef Aisumasen het volgende:
Maar eh, wat vonden jullie er van?
Vond het erg goed!

Was mijn tweede clubshow van The Rascals en de sfeer was tijdens beide shows geniaal. Call it a "click".

Stond helaas wel naast twee gasten die echt constant stonden te praten (en elke keer als ik stap opzij of naar achter deed, deden zij dat ook), die kwamen echt duidelijk niet voor het optreden (ze hebben volgens mij ook weinig gezien...).. erg irritant als je aan het opnemen bent (op eind toch maar besloten er wat van te zeggen) .
quote:
Ik zoek al sinds het optreden in de Melkweg een goede opname van "Chills Of Fever". Dus soul114, bedankt voor dat!
Eh, hoe zit dat? Ik begreep dat ze hem in Munich paar dagen terug voor het eerst deden, maar de song bestond dus al wat langer?

Weet jij trouwens waar Diamond Trip 'vandaan komt'? Nieuwe B-side?
pi_63439649
Kaartjes voor Tivoli liggen hier al een tijdje, ik krijg er steeds meer zin in!
  maandag 24 november 2008 @ 11:22:23 #18
192683 AMDB
Visionair.
pi_63473192
Zo, nu pas tijd om een post te maken.

Wat een geweldig optreden was het, ik kreeg rillingen bij I'd be lying to you en Stockings to Suit. Miles was geweldig, het publiek was ook wel leuk, alleen dat irritante meeklappen wat eigenlijk helemaal niet bij de muziek past. Zeker die 2 gasten die vooraan stonden en gingen klappen toen Miles aan het zingen was en er geen muziek gespeeld werd Toen heb ik wel ff boos naar ze gekeken.

Het voorprogramma was een beetje erg cliché, ze probeerden met een Engels accent te zingen ofzo

Ga denk ik ook nog naar Tivoli toe, zo goed vond ik het
pi_63475713
hmm dus goed genoeg om in je 1tje 2x een uur in de bus te gaan zitten?
  maandag 24 november 2008 @ 13:23:48 #20
192683 AMDB
Visionair.
pi_63476235
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:02 schreef maan. het volgende:
hmm dus goed genoeg om in je 1tje 2x een uur in de bus te gaan zitten?
Ja! Zeker weten.
  maandag 24 november 2008 @ 18:31:29 #21
192683 AMDB
Visionair.
pi_63484689
Ik bedenk me net trouwens, ik weet niet of ik de opkomst met Rascalize van een bandje nou briljant moet vinden of jammer, wat vonden jullie ervan?

En Miles zong Stockings to Suit anders, soms zong hij "What else could you do?" ipv "What else could I do?"

[ Bericht 0% gewijzigd door AMDB op 24-11-2008 19:04:46 ]
  maandag 1 december 2008 @ 15:41:01 #22
192683 AMDB
Visionair.
pi_63670006
Net kaartjes gehaald voor woensdag in Tivoli

Wie gaan er nog meer?
pi_63671132
Ik ga!
Heb er echt vet veel zin in
  maandag 1 december 2008 @ 22:25:23 #24
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_63681943
Ik ook!
pi_63682656
Ik zou graag willen gaan, maar het komt niet zo goed uit. Daar komt bij: Ik denk dat ik dit jaar iets te vaak op doordeweekse dagen na afloop van een optreden in stilstaande treinstellen heb gezeten om 2 uur 's nachts, haha. En heb al helemaal geen zin om in mijn eentje te gaan.

Maar...misschien loop ik morgen alsnog even langs Tivoli om een ticket te kopen, en ga ik Miles toch nog voor de 6de keer in 3 maanden zien...
pi_63685281
ik ga alleen dus als je iemand zielig ziet staan dan ben ik het!
Is tivoli dichtbij het station?
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:25:11 #27
192683 AMDB
Visionair.
pi_63690171
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 00:12 schreef maan. het volgende:
ik ga alleen dus als je iemand zielig ziet staan dan ben ik het!
Is tivoli dichtbij het station?
Het valt volgens mij wel te lopen, maar dan ben je wel een half uurtje bezig denk ik.

Site zegt het zo, en zo heb ik het ook gedaan vorige keer dat ik er heen ging:

Tivoli De Helling is te bereiken met:

Openbaar vervoer:
Vanaf Utrecht CS. Lijn 6 of 8 (richting Hoograven of Lunetten).
Uitstappen halte Tolsteegplantsoen.
Stukje teruglopen en dan eerste weg links.
Dan kijk je naar het zwarte gebouw van Tivoli De Helling.

Gebouw is niet te missen.
pi_63730480
Ik ga ze morgen in Vera Groningen zien. Ik ben benieuwd.
pi_63731685
Ik ben ook half alleen haha Dus als je nog een zielig meisje ziet, zeg hoi alsjeblieft.

Anyway, ik ben er weg van! Zin in!
  woensdag 3 december 2008 @ 20:27:54 #30
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_63735075
Ja morgen Vera, ben toch wel erg benieuwd.
pi_63743721
Ik wil morgen weer! En ze speelden inderdaad Suspicious Wit! Even kijken of er nog kaarten zijn (voor) morgen.
  donderdag 4 december 2008 @ 01:39:52 #32
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_63744556
Was weer ERG GOED!!
pi_63747751
Het was weer geweldig Met Suspicious Wit dus, en die cover van Lennon! Helemaal geweldig, ik vond Doornroosje persoonlijk wel beter maar dit was zeker ook erg goed. Vriendin had nog set list gescoord.

Aisumasen heb je de trein nog gehaald? En Miles nog gesproken?
pi_63753541
vond het een kutzaal.. maar wel een goed concert!
pi_63759250
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:28 schreef maan. het volgende:
vond het een kutzaal.. maar wel een goed concert!
Het was de eenzame busreis waard?
pi_63777006
Holy shit het was gaaaaf! Toffe setlist, helaas waren er ook mensen die niet voor de muziek kwamen en maar wat dom stonden te praten. Ik kreeg ook het gevoel alsof ik 1 van de weinige was die met de tekst mee zong.

Ik heb Miles ook nog gesproken. Wel lang gewacht maar was het waard, nog handtekening in m'n paspoort laten zetten. XD Hij zei nog: ''you want me to sign your passport?'' Hele aardige kerel iig.
Wel mijn laatste bus en trein gemist maar ach.
pi_63777726
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:51 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het was de eenzame busreis waard?
haha ik heb de auto van mijn zus gepakt zodat ik in de auto keihard kon meezingen;)
maar het was het zeker waard. Al vind concert in je eentje wel appart!
  zondag 7 december 2008 @ 20:10:49 #38
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_68596275
quote:
Miles Kane reveals plans to work with Gruff Rhys on their second album




The Rascals are currently writing their second album and look set to head into the studio with the Super Furry Animals frontman Gruff Rhys. Speaking to 6 Music, Miles Kane said: “We’re gonna be trying some stuff with Gruff. We’ve got to set the date and that but yeah, I’m very excited to try it with him and see where we go because I really respect him and he’s a nice fella.”

They plan to go into the studio to record the follow-up to Rascalize over the summer and Kane said they’re headed in a different direction.“It’s quite fresh sounding, quite Lennon-like, T-Rex. It’s got a bit of a summer vibe to it as well, quite different,” he explained.

As for the recording location, he said they’re planning on finding somewhere that befits the sunny sounds of the new material. “We hopefully want to go away to somewhere like Wales, somewhere green, and make a boss record,” added Kane. “It’s been good to get away from the gigging and the madness of it all, to chill and really concentrate, get your head down and write some songs.”
Bron: BBC 6 Music
pi_68598176
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 18:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Bron: BBC 6 Music
Ah, vet. Ik ben benieuwd.
pi_69314833
quote:
Cage The Elephant, Rascals, Mongrel kick off Liverpool Sound City

[..]

Another band to show off new songs at festival was The Rascals, who featured Echo And The Bunnymen drummer Damon Reece filling in for Greg Mighall, who had injured his foot.

Playing at the Stanley Theatre, the Mersey trio played tracks off their 2008 debut album 'Rascalize' plus new songs 'Sex Grindin'', 'King Crawler', 'Take The Night' and a John Lennon-esque song Miles Kane has just written that morning named 'Colour Of The Trap'.

The band also covered Echo And The Bunnymen's 'All That Jazz'.
quote:
Black Lips, Rascals, Metronomy play Liverpool Sound City

Black Lips, Metronomy and The Rascals were among the acts who played on the second night of the Liverpool Sound City festival last night (May 21).

The Rascals played a set of covers at the Heebie Jeebies venue for the after-show part of a showing of the 'Awaydays' film, at one point joined by Echo And The Bunnymen guitarist Will Sergeant to play the latter band's song 'All That Jazz'.

The band also covered The Strokes' 'Last Nite' plus The Beatles' 'Come Together', 'Be My Baby' by The Ronettes and Iggy Pop's 'The Passenger'.

[..]
  zaterdag 23 mei 2009 @ 01:15:33 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69314914
Als ik naar The Rascals luister bekruipt mij altijd het idee dat ik naar onbenut potentieel luister. Ja, men beheerst de instrumenten, het klinkt wel aardig, maar maak gewoon eens _goede_ liedjes! Een refrein-couplet-refrein zou ik bij deze band hemels vinden.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:22 schreef Aisumasen het volgende:
De optredens op Lowlands en in de Oude Zaal van de Melkweg hebben mij zeer positief verrast. Ik ben op slag fan geworden.

Bij dat laatste optreden liep er een cameraploegje van het een of ander rond, hier terug te vinden:


Jammer dat het accent van het item weer eens ligt op Alex Turner en Arctic Monkeys, Miles voelt zich er in het interview duidelijk ongemakkelijk bij. Ik zag dat in de rij nog wat mensen werden overvraagd, ontzettend geërgerd aan de vraagstelling: "Wat vind je beter, Arctic Monkeys of The Rascals?", "Als je zou moeten kiezen, The Last Shadow Puppets of The Rascals?". Zucht. Maar goed, wel de moeite waard om even te bekijken vanwege de toffe concertbeelden.
Genant inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69315061
Bij de eerste luisterbeurten vond ik het een grote chaos van geluiden en stukjes compositie. Ik werd er echt moe van, en heb het niet vaak kunnen luisteren. Een half jaar later zag ik ze op Lowlands, en pas toen besefte ik mij dat er eigenlijk hele goede liedjes tussen zaten. Ben blij dat ik het album en de losse nummers vanaf die tijd veel ben gaan draaien, want ik ben het echt zwaar gaan waarderen. (Heb Miles in 3 maanden tijd in totaal 6 keer gezien .)

Toch zijn mijn meest favoriete nummers ook wel de nummers waarin het meeste structuur zit, zoals de singles "I'll Give You Sympathy", "Freakbeat Phantom", "Suspcious Wit" en "Out Of Dreams". Maar eigenlijk draai ik heel Rascalize nog vaak, want ik moet zeggen dat ik ook wel liefhebber ben van hun vage tracks met veel gitaar-effecten en tempo-wisselingen.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 01:27:07 #44
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69315148
Die nummers vind ik ook het beste inderdaad, maar echt goede liedjes zijn het niet. Leuk om af en toe te luisteren, maar echt grijsdraaien kan ik ze niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71317879
Hoe zou het met ze gaan? Album zou af zijn vóór de zomer, zodat ze alle zomer-festivals mee konden pikken. Maar ondertussen hebben ze al hun gigs geannuleerd en alle promo afgezegd. Denk dat we er rekening mee moeten houden dat Miles solo verder gaat...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:05:38 #46
192683 AMDB
Visionair.
pi_71323426
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:41 schreef Aisumasen het volgende:
Hoe zou het met ze gaan? Album zou af zijn vóór de zomer, zodat ze alle zomer-festivals mee konden pikken. Maar ondertussen hebben ze al hun gigs geannuleerd en alle promo afgezegd. Denk dat we er rekening mee moeten houden dat Miles solo verder gaat...
Of misschien gaat hij verder met TLSP, en neemt daarbij andere muzikanten als Alex' mee?
pi_71323542
Dat mag ik hopen van niet, al zou hij de kar makkelijk alleen kunnen trekken. Nee, denk dat er in 2011 gewoon nieuwe liedjes van Alex en Miles verschijnen. Maar dat The Rascals op dit moment zijn stopgezet is op zich apart te noemen. Ik vind het verder wel logisch. Het is toch teleurstellend als je zo'n goede plaat maakt, en vervolgens niets verkoopt en niet verder komt dan de clubs, terwijl elk 3 akkoorden-flutbandje uit Engeland om hun heen de hoogste erkenningsprijzen in de wacht slepen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:13:45 #48
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71323602
Ik vind het wel logisch. Zo goed is het album niet, een echt goede single ontbreekt en het vorige album was in de zomer uitgekomen. Drie dingen die het gebrek aan succes vrij goed verklaren. Aangezien ze muzikaal begaafd genoeg zijn, weet ik zeker dat ze veel verder zouden komen als ze gewoon betere en leukere liedjes zouden maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71323695
Sja, dat is een verschil van mening. Heb het afgelopen weken nog vaker geluisterd, en bedacht mij nog maar eens dat ik het persoonlijk één van de meest interessante componisten van de afgelopen jaren vind. En behalve songwriter en bijzonder zanger, is Miles ook een geniaal solo-gitarist. Om nog te zwijgen over zijn songs van TLSP. The Rascals is alleen niet echt toegankelijk voor de indie-massa, want de singles "Suspicious Wit, "Out Of Dreams", "Freakbeat Phantom" en zéker "I'll Give You Sympathy" zijn wat mij betreft wel echte bangers. Maar door de ingewikkelde song-structuur zul je het nooit op de Engelse hit-radio horen. En de constante vergelijkingen met z'n net zo getalenteerde bandmaatje, helpen ook niet mee natuurlijk...
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:21:12 #50
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71323753
Goede songwriter? Muzikaal of tekstueel gezien? Tekstueel gezien vind ik hem echt zeer matig namelijk. Dat is ook één van de redenen dat het album zo snel gaat vervelen bij mij. De ingewikkelde song-structuur valt ook uit te leggen als een gebrek aan goede melodietjes en catchy rifjes. Tevens denk ik dat er vele jonge mensen à la Miles Kane zijn die maar wat graag een trampoline zouden willen hebben in de vorm van Alex Turner.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72116238
quote:
The Rascals split as Last Shadow Puppet Miles Kane goes solo

Liverpool trio confirm they've 'parted ways' following speculation

Miles Kane has confirmed to NME.COM that he has quit The Rascals.

The singer's departure has been announced following speculation about his future last week.

Kane, one of half of The Last Shadow Puppets, will now work on a solo project, and The Rascals will not continue.

“We can confirm that The Rascals have parted ways," a spokesperson told NME.COM. "Miles Kane is currently writing new material and has been in the studio recording some tracks by himself. Greg Mighall and Joe Edwards are working on a film project with 'Awaydays' star Liam Boyle.”

Liverpool's The Rascals were originally formed from the ashes of Little Flames, which featured all three members.

The band released one album, 2008's 'Rascalize'.
Stay on my arm, you little charmer
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:15:31 #52
192683 AMDB
Visionair.
pi_72118931
Al een beetje verwacht. Toch jammer. Wel heel erg benieuwd naar Miles' solo-werk.
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:31:44 #53
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_72121319
Zeker jammer..
pi_72121812
Doodzonde, al dacht ik het inderdaad al te weten. Ah well, ben blij dat ik ze 4 keer live heb gezien, en ze de laatste keer m'n favoriete nummer op verzoek hebben gespeeld .
pi_72124050
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:15 schreef AMDB het volgende:
Al een beetje verwacht. Toch jammer. Wel heel erg benieuwd naar Miles' solo-werk.
Dit ja, en ik ben blij dat ik ze in ieder geval live heb gezien.
pi_72126102
Mijn 1e concert alleen.. Jammer.. Bedacht me gisteren nog even te checken of ze al eens een nieuw album hadden. Antwoord is nee dus..
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:56:45 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_85920866
Ik schop dit topic enorm omhoog, om mee te delen dat Miles zijn album begin volgend jaar uitkomt.
Vanuit de twitter van David Adcock, de marketing manager van Columbia Records:
quote:
Too many singles to choose from on the miles kane album. The boy's made a masterpiece
Vervolgens:
quote:
@Dadrock_ hi have your heard the new miles kane album??? What's it like?
quote:
@patrickh19 yes. Its amazin! You'll love it. Out early next year
Ik ben iig benieuwd!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87179278
quote:
Miles Kane announces debut single and solo shows – ticket details

Miles Kane has announced a series of solo shows as he gears up to put out his first record under his own name. The man will hit the road ahead of the release of single 'Inhaler' on November 22.

He plays the following solo dates:

Stoke The Undergound (November 8)
Leeds The Cockpit (9)
Liverpool Mojo (11)
Manchester Ruby Lounge (12)

Tickets go on sale on Wednesday (October 6). Kane will also support The Courteeners throughout December. His debut solo album is expected early next year.

http://www.nme.com/news/the-last-shadow-puppets/53281
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:20:52 #59
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_87179495
Place your bets, het refrein zal bestaan uit a) drie, b) vijf of c) zeven herhalingen van het woord 'inhaler'. *O*
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_87185589
d) acht :Y
pi_87186286
Ik denk/hoop dat het album wat toegankelijker gaat klinken dan het album van the Rascals.
pi_87248643
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 01:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Toen vertelde hij gelijk dat hij nu helemaal in de John Lennon solo-mood zat, en dat zijn nieuwe songs een beetje klinken als "Cold Turkey" (Lennon solo-single). Dat is ook wel te horen op "Chills And Fever". [..]
Ben blij dat hij zich aan z'n woord heeft gehouden ;). In een interview met NME Magazine beschreef hij z'n nieuwe album als "sleazy Lennon".
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:15:50 #63
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87503634
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:20 schreef TC03 het volgende:
Place your bets, het refrein zal bestaan uit a) drie, b) vijf of c) zeven herhalingen van het woord 'inhaler'. *O*
We zullen het vanavond weten. Bij Zane Lowe wordt de single voor het eerst gedraaid, vanaf 8 uur Nederlandse tijd. En ook nog een kort interview met Miles.
http://www.bbc.co.uk/radio1/zanelowe/index.shtml
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87503949
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:42 schreef hallo-daar het volgende:
Ik denk/hoop dat het album wat toegankelijker gaat klinken dan het album van the Rascals.
Dat vond ik nog best meevallen, en het was nog best een leuk album. Zijn nadeel is dat je wel gelijk aan TLSP moet denken.
pi_87505725
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:15 schreef Arn0 het volgende:

[..]

We zullen het vanavond weten. Bij Zane Lowe wordt de single voor het eerst gedraaid, vanaf 8 uur Nederlandse tijd. En ook nog een kort interview met Miles.
http://www.bbc.co.uk/radio1/zanelowe/index.shtml
Zane Lowe's Hottttttttest Record in the Worrrrrrld! *O*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:28:46 #66
192683 AMDB
Visionair.
pi_87506141
Ik vertrouw op jullie reconding activiteiten 8-) :7

En jullie ability om de PM knop te vinden
pi_87507611
Ooh ben benieuwd !
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:29:34 #68
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87508878
En nu in-tunen dus. Het begint.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87509081
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:20 schreef TC03 het volgende:
Place your bets, het refrein zal bestaan uit a) drie, b) vijf of c) zeven herhalingen van het woord 'inhaler'. *O*
:D ^O^ _O-

Who cares about lyrics anyway. Miles Kane heeft wederom bewezen een briljante songwriter te zijn, en heeft naar mijn mening zichzelf met deze song weten te overtreffen. Maar hopelijk komt z'n Rascals/Little Flames-kant weer wat meer naar boven op de rest van het album.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:34:57 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87509141
Inderdaad een tof nummer, maar niet briljant. Ben wel blij dat de rest van het album dus minder up tempo is.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:52:00 #71
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87510079
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:24:42 #72
192683 AMDB
Visionair.
pi_87511679
Oeeh, klinkt heel erg lekker imo. Van mij mag het album zeker wel zo zijn :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 21:26:35 #73
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87511767
Moet eerlijk bekennen dat ik hem na een paar luisterbeurten al veel beter vind. Vooral het instrumentale gedeelte is sterk. Heb zin in het album :9

Zonde dat de b-kant van de single een cover bevat, eigenlijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87512648
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:20 schreef TC03 het volgende:
Place your bets, het refrein zal bestaan uit a) drie, b) vijf of c) zeven herhalingen van het woord 'inhaler'. *O*
In elk geval wel vaak zo te horen, vier dus.
pi_87513613
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:34 schreef Arn0 het volgende:
Inderdaad een tof nummer, maar niet briljant. Ben wel blij dat de rest van het album dus minder up tempo is.
Dit :)
pi_87514087
Ik vind het trouwens wel knap van Miles dat dit nummer niet te erg klinkt als The Rascals of TLSP.
pi_87514128
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:24 schreef AMDB het volgende:
Oeeh, klinkt heel erg lekker imo. Van mij mag het album zeker wel zo zijn :)
Agreed.
pi_87516448
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:38 schreef Kijana het volgende:
Beetje te veel afgekeken Miles. ;(
Whoa! :o

Vette band. Kende het niet!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:13:54 #80
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_87517159
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

:D ^O^ _O-

Who cares about lyrics anyway. Miles Kane heeft wederom bewezen een briljante songwriter te zijn, en heeft naar mijn mening zichzelf met deze song weten te overtreffen. Maar hopelijk komt z'n Rascals/Little Flames-kant weer wat meer naar boven op de rest van het album.
Dankje. :) :')

Nummer klinkt oké, Miles Kane beheerst zijn instrument, maar ik vind hem alles behalve een briljante songwriter. Alle LSP-nummers die ik minder vind zijn van Miles.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:14:37 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_87517188
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:38 schreef Kijana het volgende:
Beetje te veel afgekeken Miles. ;(
Oeps. :o
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:16:07 #82
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87517248
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:38 schreef Kijana het volgende:
Beetje te veel afgekeken Miles. ;(
Wtf, het is gewoon precies hetzelfde :') .
2000 light years from home
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:52:57 #83
192683 AMDB
Visionair.
pi_87518582
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:26 schreef Arn0 het volgende:

Zonde dat de b-kant van de single een cover bevat, eigenlijk.
En de A-kant dus ook :')

Dit is wel sad :{
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:56:16 #84
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87518685
Dat is wel erg slecht ja.. Trouwens, zowel The Music Machine als Lee Hazlewood met Rainbow Woman (de b-kant van de single) zijn te vinden op eenzelfde compilatie CD van LA muziek uit de jaren zestig, vorig jaar nog uitgekomen. Wie weet heeft hij daar zijn err "inspiratie" wel vandaan gehaald.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87533047
Hoe kan je nou niet een eerste singel schrijven als je zo lang over een album doet? Ik vind het nummer sws een beetje dynamiekloos. Het valt me altijd op dat AM goed met dynamiek omgaan: singels als Brianstorm en Crying Lightning zijn veel 'spannender' dan deze Inhaler.
Toch verleidelijk om dit soort vergelijkingen te maken :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:37:10 #86
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87681975
quote:
October 15 2010: Miles talks about “Inhaler”
With his first release, Miles pays tribute to a couple his favourite artists who’ve inspired him whilst making his debut solo album. “Inhaler” is an adaptation of ‘Mother Nature Father Earth’ by the Los Angeles psychedelic garage group Bonniwell Music Machine. “I loved the guitar riff on ‘Mother Nature Father Earth’,” explains Miles. “It’s got a real groove to it and this riff inspired me to build a song around it which then became ‘Inhaler’.”
Kunnen we het nu nog plagiaat noemen? :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:01:23 #87
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_87688958
Hij heeft besloten om het achteraf een cover te noemen.
2000 light years from home
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:52:47 #88
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87694969
Morgen om kwart voor 9 Nederlandse tijd kunnen we Miles horen bij XFM. Moest er iemand geïnteresseerd zijn :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87754197
Ik vind het eigenlijk wel een vet nummer.. Jammer dat het 'gejat' is maar hij komt er toch voor uit?

Ik vind de cover met Liam Fray van de Smiths' there's a light that never goes out ook relaxt :) beetje jammer van de kut kwaliteit..
pi_88346164

Hoop dat-ie snel weer deze kant op komt _O_.
pi_88982984
Er staan al wat brakke live-opnames van Miles op youtube. Deze klinkt een beetje als de 'early' Editors. Vind het een heel fijn nummer, beter dan Inhaler, maar niet geniaal.

pi_89066670
Ook een tof nummer. :)

  dinsdag 23 november 2010 @ 20:47:11 #93
192683 AMDB
Visionair.
pi_89067621
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:28 schreef Kijana het volgende:
Ook een tof nummer. :)

Klinkt lekker, wel even wennen nog, maar klinkt alsof er superveel in te ontdekken is na een paar keer luisteren.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:46:22 #94
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_89092997
Totaal niks mis met die 2 nieuwe liedjes, zeg! Maakt me erg benieuwd naar het verdere materiaal wat meneer te bieden heeft. Vergeet overigens deze opname van Lee Hazlewood's Rainbow Woman niet.. Het had zomaar live met TLSP uitgevoerd kunnen worden, wat mij betreft...

Heavenly Awaiting
  woensdag 24 november 2010 @ 13:49:27 #95
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_89093108
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2010 23:56 schreef Arn0 het volgende:
Dat is wel erg slecht ja.. Trouwens, zowel The Music Machine als Lee Hazlewood met Rainbow Woman (de b-kant van de single) zijn te vinden op eenzelfde compilatie CD van LA muziek uit de jaren zestig, vorig jaar nog uitgekomen. Wie weet heeft hij daar zijn err "inspiratie" wel vandaan gehaald.
http://en.wikipedia.org/w(...)ts_1965%E2%80%931968

Ook op Spotify te vinden. Is de moeite waard, jongens!
Heavenly Awaiting
pi_89124257
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89272401
Uitgebreid interview over het aankomende album: http://sonymusic.ie/news/miles-kane/who-is-miles-kane

pi_89484494
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2009 01:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..] Toen vertelde hij gelijk dat hij nu helemaal in de John Lennon solo-mood zat, en dat zijn nieuwe songs een beetje klinken als "Cold Turkey" (Lennon solo-single). [..]
En hij heeft zeker niet gelogen, als ik dit zo hoor!

  zaterdag 11 december 2010 @ 20:13:33 #99
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:44:51 #100
192683 AMDB
Visionair.
pi_89813615
Ik moet zeggen, ik vind het nog geen Rascals niveau. Maar misschien moet ik het nog een paar keer luisteren.
pi_89814178
Tevens nieuwe single, met een Steve Mason remix, en een nieuw nummer "Before Its Midnight" als B-kanten. Komt uit in februari 2011, de clip gaat aanstaande maandag in première.
  maandag 13 december 2010 @ 13:24:21 #102
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89871144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
de clip gaat aanstaande maandag in première.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89877321
Ik vind het nummer, ondanks dat-ie wat aan de simpele en flauwe kant is, best wel vet. Het zijn tot nu toe allemaal 'hap slik'-nummers, valt me op. Ben wel steeds meer benieuwd naar het hele album :)
  maandag 13 december 2010 @ 19:39:55 #105
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_89886366
Hmm..ik vind die live versie mooier dan die in de officiële clip.
  maandag 20 december 2010 @ 13:59:57 #106
159761 Arn0
Abbey Road
pi_90174885
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 21:02 schreef Aisumasen het volgende:
Tevens nieuwe single, met een Steve Mason remix, en een nieuw nummer "Before Its Midnight" als B-kanten. Komt uit in februari 2011, de clip gaat aanstaande maandag in première.
Heb de "multi-buy" versie van de single toch maar gekocht. Leuk nummertje en vijf pond voor twee verschillende vinylversies en lyrics met handtekening erbij.. Kan niet missen :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_90175635
quote:
Classic!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_91108006
Miles Kane staat in het voorprogramma van Liam Gallagher's nieuwe band Beady Eye tijdens hun Engelse tournee. Lucky Miles, want hij heeft ook al samengewerkt met Noel Gallagher. Miles speelt gitaar op een track uit de sessies van een ooit te verschijnen studio-album van Noel, en om die gunst terug te bewijzen zong Noel mee op "My Fantasy".
  maandag 10 januari 2011 @ 16:21:39 #109
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91119240
Maar ik wil een Europese tour :'(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_91123328
quote:
Op maandag 10 januari 2011 16:21 schreef Arn0 het volgende:
Maar ik wil een Europese tour :'(
Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?
  maandag 10 januari 2011 @ 18:17:49 #111
192683 AMDB
Visionair.
pi_91124553
quote:
12s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou, ik hoef toch geen Nostradamus te heten om je te vertellen dat die in april/mei zal volgen?
Je hoeft geen Nostradamus te heten, maar niet denken dat je dan automatisch ook onder een strakke groene broek uitkomt :{w

Ik hoop ook op een tour, samen met Beady Eye Europa door is natuurlijk gaaf, gelijk twee vliegen in één klap.
pi_91142038
Vraag me idd af of hij ook bij ons in het voorprogramma zal staan...

Heb ook een party foto gezien van Miles Kane met de live bassist van Beady Eye terug in juni, toen al plannen om samen te werken?
pi_91463106
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:41 schreef Aisumasen het volgende:
Miles Kane staat in het voorprogramma van Liam Gallagher's nieuwe band Beady Eye tijdens hun Engelse tournee. Lucky Miles, want hij heeft ook al samengewerkt met Noel Gallagher. Miles speelt gitaar op een track uit de sessies van een ooit te verschijnen studio-album van Noel, en om die gunst terug te bewijzen zong Noel mee op "My Fantasy".
Volgens mij zit Miles ook in de clip van Beady Eye - Four Letter Word in de achtergrond op 2:53 lol.

Ik keek laatst nog op Youtube naar The Rascals live op Rockpalast 2008. Mijn god dat publiek staat er bij als zombies. Dan denk ik zo slecht was die band toch niet? :P
pi_91511249
"Beady Eye are pleased to announce that Miles Kane has been confirmed to support them at their gigs in Amsterdam and Brussels."

*O*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:29:43 #115
256717 MagicMedicine
Moustached Mystic
pi_91517381
Nu baal ik helemaal dat ik er geen kaartje voor heb...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:28:15 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91520490
Leuk, ga je Miles Kane zien en krijg je er in het na-programma nog een Beatles coverbandje bij ^O^
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:05:11 #117
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_91525191
ohw hier zit miles kane verstopt, verdiend hij geen eigen topic? ;)
miles kane _O_
pi_91543085
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:28 schreef Arn0 het volgende:
Leuk, ga je Miles Kane zien en krijg je er in het na-programma nog een Beatles coverbandje bij ^O^
En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies... ;)?
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:10:52 #119
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91558160
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 23:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En het verschil tussen de Lennon-obsessie van Liam Gallagher en Miles Kane is precies... ;)?
Dat de laatste paar nummers van Beady Eye gewoon belachelijk zoals The Beatles klinken. (terwijl Miles liever van onbekendere sixties bands ript :P )

Bij Oasis hoorde je ook wel dat The Beatles een inspiratie waren maar nu worden er gewoon melodieën gestolen. Maar goed, dit is weer heerlijk offtopic :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_91668296
Live versie van King Crawler gedownload via de Facebook pagina van Miles Kane. Tof nummer. _O_
pi_91694951
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 17:46 schreef Kijana het volgende:
Live versie van King Crawler gedownload via de Facebook pagina van Miles Kane. Tof nummer. _O_
En weer offline...

Vond dit op het eerste gehoor een belachelijk slecht excuus van een liedje, maar de versie uit deze sessie klinkt al stukken beter. Nog altijd geen prijsnummer, lijkt veel te veel op wat Miles al eerder heeft gedaan in verschillende formaties, en verwacht veel meer van de studio-versies van "Rearrange", "Quicksand" en "Better Left Invisible".
pi_91702453
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 03:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En weer offline...

Vond dit op het eerste gehoor een belachelijk slecht excuus van een liedje, maar de versie uit deze sessie klinkt al stukken beter. Nog altijd geen prijsnummer, lijkt veel te veel op wat Miles al eerder heeft gedaan in verschillende formaties, en verwacht veel meer van de studio-versies van "Rearrange", "Quicksand" en "Better Left Invisible".
Hmm, ik heb die andere versie nooit gehoord. Hoewel zijn live versies van Inhaler en Come Closer ook beter zijn.
Maar Miles is nou eenmaal geen genie op muzikaal gebied. Ik vind wel dat hij leuke nummers maakt, misschien wat meer voor het simpele oor maar ach.
Voor mij staat hij boven bands als; Ski Patrol, The Kooks, The Wombats, White Lies etc. :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 13:32:04 #123
159761 Arn0
Abbey Road
pi_91703169
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:16 schreef Kijana het volgende:
Voor mij staat hij boven bands als; Ski Patrol, The Kooks, The Wombats, White Lies etc. :)
Tja, daar noem je dan ook wat.. :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_91783989
"King Crawler" lijkt mij echt te veel op "I Don't Like You Anymore". En dat intro doet mij helaas toch iets te veel aan Anita & Ed denken, maar dat zal wel weer met mijn muzikale voorkeur te maken hebben ;).

Het artwork van "Come Closer":



Vinyl versie 1 bevat non-album track "Before It's Midnight" als B-kant, versie 2 bevat een Steve Mason remix van de A-kant.
  maandag 24 januari 2011 @ 11:45:10 #125
192683 AMDB
Visionair.
pi_91791061
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 02:17 schreef Aisumasen het volgende:
"King Crawler" lijkt mij echt te veel op "I Don't Like You Anymore". En dat intro doet mij helaas toch iets te veel aan Anita & Ed denken, maar dat zal wel weer met mijn muzikale voorkeur te maken hebben ;).

Het artwork van "Come Closer":

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Vinyl versie 1 bevat non-album track "Before It's Midnight" als B-kant, versie 2 bevat een Steve Mason remix van de A-kant.
Versie 1 is duidelijk de winnaar :+ :9
pi_92136741
Album "Rearrange" komt uit op 5 mei 2011.
pi_92228198
Is de tracklist al bekend?
pi_92982785
Wow, Miles Kane op de 3FM-playlist. "Come Closer" ís ook een kneiter.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:42:39 #129
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92983003
Hoorde Come Closer deze week ook nog bij een concert in Amsterdam tussen de acts door. Leuke verrassing :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92983139
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:42 schreef Arn0 het volgende:
Hoorde Come Closer deze week ook nog bij een concert in Amsterdam tussen de acts door. Leuke verrassing :P
Goed moment was dat ;).

Voor de mensen die het nog niet gezien hebben:


"Rearrange" als derde single, dat zie ik wel zitten.
pi_93568807
Album "Colour Of The Trap", uit op 22 april. Vermeende tracklist:

quote:
1. Come Closer
2. Rearrange
3. King Crawler
4. My Fantasy
5. Take The Night From Me
6. Counting Down The Days
7. Better Left Invisible
8. Inhaler
9. Quicksand
10. Telepathy
11. Happenstance [featuring Clémence Poésy]
12. Colour Of The Trap
15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.
pi_93792096
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 23:05 schreef Aisumasen het volgende:
Album "Colour Of The Trap", uit op 22 april. Vermeende tracklist:

[..]

15 mei een solo-show in Brussel, zonder twijfel komt hij terug naar Nederland rond die tijd.
Ah, for fuck's sake... Nou, niet dus. Data in Engeland in mei, Brussel op de 15de, en dat is het.

Nou ja, ga 'em de komende maanden toch al 3 keer zien, maar een losse show in Nederland zou wel fijn zijn.
  maandag 7 maart 2011 @ 22:38:35 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93794122
Hmm, ben sterk over Brussel aan het twijfelen. Zie hem ook twee keer dit jaar maar een volledige show in een kleine venue is toch altijd het beste..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_93795092
Zeker wat Miles betreft, altijd de meest toffe energieke shows van hem gezien. Gaat de 7de (naja, of 9de keer inclusief buiten diensttijd ;)) Miles live worden deze maand.
pi_93916595
quote:
Colour of The Trap, the debut album by Miles Kane will be released on Monday 9th May. Comprised of 12 tracks including recent singles Come Closer & Inhaler, the album was produced in London with Dan Carey (Franz Ferdinand, Hot Chip) and San Francisco with Dan The Automator (Gorillaz, Kasabian). Miles collaborated with a number of friends in making the record, his Last Shadow Puppets partner Alex Turner worked on the aptly named Telepathy, while Noel Gallagher and Super Furry Animal Gruff Rhys also appear, providing backing vocals.

Tracklisting:
1. Come Closer
2. Rearrange
3. My Fantasy
4. Counting Down The Days
5. Invisible
6. Quicksand
7. Inhaler
8. Kingcrawler
9. Take The Night
10. Telepathy
11. Happenstance
12. Colour of The Trap
Och Miles... Je album laten aankondigen op dezelfde dag als het nieuwe Arctic Monkeys-album...

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 10-03-2011 19:25:53 (lay-out) ]
pi_94217519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:19 schreef Aisumasen het volgende:
[...]
Held. Nog 5 dagen.
Eerste keer dat ik Better Left Invisible en Rearrange hoor. Ik heb er wel vertrouwen in. ^O^

Jammer dat Come Closer zo kut klinkt op 't album.
pi_94421760
quote:
Op vrijdag 18 februari 2011 20:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..] "Rearrange" als derde single, dat zie ik wel zitten.
quote:
Miles Kane releases ‘Rearrange’, from his debut solo album, ‘Colour of the Trap’, on May 2nd on Columbia Records.

A finger-snapping instant classic, ‘Rearrange’ comes complete with guitar effects of which Joe Meek would be proud – a reference Kane happily accepts.

Boasting a chorus as catchy as they come, ‘Rearrange’ was produced by both Dan Carey in South London and Dan the Automator in San Francisco, yet remains unmistakably Miles with a killer riff showing Miles’ superior guitar skills to their best.

‘Rearrange’ will be available on 7” vinyl which will include an exclusive b side track and also via digital download EP including the cutting edge remix by Skream.

7”

Rearrange
Morning Comes

DOWNLOAD EP

Rearrange
Morning Comes
Rearrange – Skreamix
Kon niet missen, anthem van de zomer.
pi_94460268
Hoe was het gisteren?
pi_94497367
Fenomenale show, wat een frontman. Vanaf de eerste noten van spannende "Cold Turkey"-achtige opener "Better Left Invisible" was duidelijk dat hij terug is, voor goed. Opgekomen met de duistere Steve Mason remix van "Come Closer" was de sfeer gelijk gezet.

Hij stond altijd al bekend om zijn enthousiaste en speelse podiumpresentatie, deze keer was dat nog meer dan de 6 keer dat ik hem 2.5 jaar geleden (!) zag bij elkaar. De expressie op z'n gezicht bij de zinnen die hij zong en de herkenningsknikjes naar het publiek lieten merken dat hij ontzettend zelfverzekerd is. De energie die hij gaf kreeg hij ook gelijk terug van het publiek wat was gekomen voor Beady Eye.

Wat gelijk opvalt zijn de liedjes van de man, erg gegroeid sinds de Rascals-tijd. Anthem na anthem, met "Rearrange" vroeg in de set, wat een briljante song blijft en een slim gekozen tweede officiële single. Daar gaat hij hoge ogen mee gooien. Z'n freakbeat-achtergrond kwam ook nu weer naar boven tijdens "King Crawler". Een erg matige song met gênante hook, maar live op een goed moment in de set geplaatst, en meer een vertoning van zijn karakteristieke gitaarwerk dan een liedje. Hij is wel echt de frontman, en voelt zich heel goed in die rol, de band was erg anoniem. Neemt niet weg dat ze alsnog goed op elkaar waren ingespeeld. Het zijn niet wat sessiemuzikanten bij elkaar.

"Quicksand" is weer zo'n indie anthem, die Miles vol passie bracht en waarmee hij de zaal nog verder op zijn hand kreeg. Wat ik al zei, Miles genoot zichtbaar. De relatief gezien meer obscure Beatles-song "Hey Bulldog" was een grote verrassing, werd opgedragen aan het hoofdprogramma, en deed helemaal niets af aan het origineel, met de gebruikelijke gitaar-virtuositeit van Miles. Z'n Lennon-obsessie steekt ook live telkens de kop op, maar dat is alles behalve vervelend. En toen moesten de uitsmijters nog komen. "Come Closer" met nog meer vuur als op de plaat, en met grote herkenning in het publiek. Met afsluiter "Inhaler" gaf hij alles, en dat hij op een punt het refrein bleef herhalen terwijl de band verder ging met het couplet merkte niemand.

Ik kan je zeggen, Paradiso mocht niet klagen met die voorprogramma, en Beady Eye had heel wat te overtreffen. De meest vermakelijke 30 live-minuten die ik in tijden heb gezien. Pure rock and roll, gebracht met verve. Als je de kans hebt om Miles Kane live te zien: Twijfel geen moment. En die kans zal sneller komen dan jullie denken O-) _O_. Zal m'n fanboy-verhalen verder voor me houden ;).

Setlist:

Better Left Invisible
Rearrange
My Fantasy
King Crawler
Quicksand
Hey Bulldog
Come Closer
Inhaler

uit m'n hoofd...
pi_94528093
Zo, erg positief haha! Maar het was ook erg vet ja. :)

Na dat Beady Eye afgelopen was zag ik Miles achter in de zaal staan en heb ik nog heel even met em gesproken. Nog altijd aardig en enthousiast. Ik zei dat ik Rearrange erg goed nummer vind en toen vertelde hij dat het dus de volgende single is en dat de video binnenkort uitkomt. Ik zei ook nog tegen hem dat ik zijn solo carrière beter vind dan z'n vorige twee bands lol. Hij werd niet pissig gelukkig. :')
Hij heeft wel een mooie comeback gemaakt, kan echt zien dat hij het naar z'n zin heeft op het podium en de andere bandleden ook. Af en toe naar elkaar lachen enzo.

Jammer dat het publiek het vrijwel niet kende. Maar goed het album is ook nog niet uit.
Ik ben er de volgende keer zeker weer bij. ^O^
pi_94532429
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!

Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
pi_94535214
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!

Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
Wou ik nog vragen maar toen ik eenmaal met hem aan het praten was was ik het vergeten. 't Ging allemaal ook nogal snel snel, hij stond op het punt weg te gaan.
pi_94539724
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef sander26 het volgende:
Mooi, mooi. Klinkt erg goed allemaal!

Hebben jullie nog van Miles gehoord wanneer hij solo in NL staat?
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:30 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Als je de kans hebt om Miles Kane live te zien: Twijfel geen moment. En die kans zal sneller komen dan jullie denken O-) _O_. Zal m'n fanboy-verhalen verder voor me houden ;). [..]
*kuch Paradiso eind mei *kuch
pi_94557012
Haha top! kan niet wachten!
  donderdag 24 maart 2011 @ 16:04:16 #147
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_94558488
Ik neem aan kleine zaal en dan het schema van Paradiso gezien, 24, 25 of 28 mei?
Heavenly Awaiting
pi_94564233
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 16:04 schreef Yevgeni het volgende:
Ik neem aan kleine zaal en dan het schema van Paradiso gezien, 24, 25 of 28 mei?
Eigenlijk had ik hem al maanden in het programma van London Calling verwacht. Dat zou dan 21 mei worden. Maar dan is hij wel midden in een gedeelte van z'n UK tournee.

Er waren in de kelder nogal wat afleidende factoren voor Miles, dus daardoor wilde ik hem niet uitgebreid lastig gevallen. Even kort gesproken over de avond en de nieuwe songs, en als afscheid zei hij iets wat er op neerkwam dat we elkaar eind mei zouden zien op dezelfde plek.

Toen kwam ik bij de uitgang z'n tourmanager/roadie tegen, die het nadrukkelijk had over "downstairs". Dat zou dan wel weer kunnen stroken met London Calling, al lijkt het mij alsnog dat ze in de war waren met de kleine zaal. Hoe dan ook: Goed nieuws dat Nederland niet wordt overgeslagen in mei. Aankondiging zal vast niet meer lang op zich laten wachten, onthoud waar je het het eerst hoorde ;).
pi_94606490
Oh, en dan vergeet ik nog te zeggen: We hadden het over de aankomende tournee, en terwijl Miles veel Europese festivals zal aandoen, speelt hij "probably not" op Lowlands. Ze zijn dat weekend naar eigen zeggen in Duitsland geboekt.
pi_94677736
Ik roep het al een half jaar, maar met deze slicke productie en bewust gekozen radiovriendelijke sound kan het niet meer missen: HIT!


Single is vanochtend op iTunes uitgebracht. pm.png
pi_94678259
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:01 schreef Aisumasen het volgende:
Ik roep het al een half jaar, maar met deze slicke productie en bewust gekozen radiovriendelijke sound kan het niet meer missen: HIT!


Single is vanochtend op iTunes uitgebracht. [ afbeelding ]
Vette clip ja, maar waarom is de audio zo slecht?
pi_94678336
Ripje van The Sun-website, die hadden hem vorige week exclusief. Zal van de week wel op zijn officiële YouTube-kanaal komen.
pi_94678509
Vind tot nu toe bij bijna alle nummers de live versie veel beter klinken.
Maar het zal inderdaad wel iets te maken hebben met de radiovriendelijkheid van bepaalde nummers
pi_94684635
Oh, en dit:

  zondag 27 maart 2011 @ 20:14:10 #155
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94684854
2011 wordt het jaar van Miles Kane, lijkt het zo. Hopelijk krijgt hij een hit, hij verdient het wel :) En ik ben overstag gegaan, ga toch naar zijn concert in Brussel. Ik heb er alweer zin in :7
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94685449
En dit ook:
Miles Kane sera en session acoustique mardi soir à 22h dans l'émission Laura Leishman Project (LE MOUV).
Dinsdag dus een akoestische set op de radio: http://www.lemouv.com/
Ben benieuwd hoe de nummers akoestisch klinken :)
  zondag 27 maart 2011 @ 20:28:24 #157
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94685485
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:27 schreef Jacobuspower het volgende:
En dit ook:
Miles Kane sera en session acoustique mardi soir à 22h dans l'émission Laura Leishman Project (LE MOUV).
Dinsdag dus een akoestische set op de radio: http://www.lemouv.com/
Ben benieuwd hoe de nummers akoestisch klinken :)
En diezelfde dag ook een optreden op een Franse tv-show :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94685529
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:28 schreef Arn0 het volgende:

[..]

En diezelfde dag ook een optreden op een Franse tv-show :)
Cool!
Maarja dat kunnen we niet zien, of wel?
  zondag 27 maart 2011 @ 20:31:02 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94685591
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:29 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Cool!
Maarja dat kunnen we niet zien, of wel?
Komt ongetwijfeld op Youtube, geen zorgen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_94685764
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Komt ongetwijfeld op Youtube, geen zorgen :P
Haha, inderdaad.
Daar hebben we gelukkig de mensen van AMFrance voor :)
pi_94693007
Foute clip, zeg :'). Wel lollig.

Un Deux Trois

REFREIN
pi_94698489
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 20:14 schreef Arn0 het volgende:
2011 wordt het jaar van Miles Kane, lijkt het zo. Hopelijk krijgt hij een hit, hij verdient het wel :) En ik ben overstag gegaan, ga toch naar zijn concert in Brussel. Ik heb er alweer zin in :7
En toen we hem vorig jaar in Londen gespot hadden you just couldn't care less :'(!
  maandag 28 maart 2011 @ 00:40:41 #165
159761 Arn0
Abbey Road
pi_94698551
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:38 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En toen we hem vorig jaar in Londen gespot hadden you just couldn't care less :'(!
Hehe, dat herinner ik me niet? Nu ja, wel dat we hem verschillende keren gezien hadden maar dat vond ik best tof hoor :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:38:07 #166
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_94806452




Setlist van z'n show bij Canal +

[ Bericht 34% gewijzigd door Yevgeni op 30-03-2011 13:43:14 ]
Heavenly Awaiting
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:40:05 #167
192683 AMDB
Visionair.
pi_94852192
Dat vond ik nog de grootste verrassing, ja! _O-
pi_94858419
lekker hoor, AM en Miles Kane op hetzelfde festival! :)
pi_94859146
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:19 schreef Aisumasen het volgende:
Ripje van The Sun-website, die hadden hem vorige week exclusief. Zal van de week wel op zijn officiële YouTube-kanaal komen.
En zo geschiedde:

pi_94905421
Rearrange klinkt zo heerlijk:) zal eens kijken of er nog iets mogelijk is in brussel of de 21e mei dan.. moet ik weer iemand gaan meeslepen.. sowieso lowlands..
  woensdag 6 april 2011 @ 00:38:25 #172
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95102801
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 15:52 schreef maan. het volgende:
zal eens kijken of er nog iets mogelijk is in brussel of de 21e mei dan.. moet ik weer iemand gaan meeslepen.. sowieso lowlands..
Als je er bij wilt zijn moet je snel tickets kopen! Via de Botanique website is het al uitverkocht zelfs, enkel via de Fnac (winkel of online) kan je nog tickets kopen. Heb iig net mijn ticket gekocht, ga alleen maar dat mag de pret niet drukken :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95121492
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 00:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als je er bij wilt zijn moet je snel tickets kopen! Via de Botanique website is het al uitverkocht zelfs, enkel via de Fnac (winkel of online) kan je nog tickets kopen. Heb iig net mijn ticket gekocht, ga alleen maar dat mag de pret niet drukken :)
Hmm ja, da's jammer. Heb nog de hoop dat hij voor Indiestad bevestigd wordt eind mei. Maar ik ben ook al voorgelogen over Lowlands ;)!!

Van de week eens de album-versies beluisterd van "Quicksand" en "(Better Left) Invisible". Die laatste niet gladgestreken zoals ik vreesde, maar exact "sleazy Lennon". Hij steekt dat dan ook niet bepaald onder stoelen of banken. (Voor zij die niet weten: referentie "Cold Turkey"). Live had het vorige maand alleen zo veel meer impact, dit is op plaat een hele andere song. En waar is de explosieve slot-coda? Een fade-out, écht?

Bij "Quicksand" weet ik het nog niet zo goed. Alle studio-opnames zijn wel heel erg poppy/corny, terwijl hij live de zaal op de kop zet. Aan de andere kant wende "Rearrange" ook, na een half jaar geluisterd te hebben naar de band-versie uit een radio-sessie. Beide songs zijn behoorlijk mat op plaat.
pi_95128998
Ik denk dat ik de Skream remix van rearrange leuker vind dan de single versie 8)7
pi_95351428

Interactieve album-preview.
pi_95351549
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 18:19 schreef Aisumasen het volgende:

Interactieve album-preview.
Klinkt goed. Maar wat ik ook al vond bij Rearrange is dat alles een beetje overgeproduceerd klinkt, maarja slecht is het zeker niet :D
Previews van een minuut zijn ook fijn, ipv die halve minuut normaal :)
pi_95351606
quote:
Miles Kane is to release a cover of the classic Edwyn Collins track A Girl Like You on limited 7'' vinyl as part of Record Store Day on Saturday April 16th. The B-side, is a cover of Jerry Goldsmiths legendary soundtrack piece Our Man Flint.

Recorded in Edwyns own studio in North London and produced by Edwyns long term friend and engineer Sebastian Lewsley the 7'' will only be sold in independent record shops.
http://soundcloud.com/miles-kane/miles-kane-a-girl-like-you

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijana op 11-04-2011 20:22:30 ]
pi_95351887
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 18:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Klinkt goed. Maar wat ik ook al vond bij Rearrange is dat alles een beetje overgeproduceerd klinkt, maarja slecht is het zeker niet :D
Previews van een minuut zijn ook fijn, ipv die halve minuut normaal :)
Het went. Denk dat het ten goede is gekomen van de songs. Maar die drums zijn wel héél slick. Begrijp die keuze verder heel goed. Het onderscheid hem van de rest, en minstens de helft van deze songs zullen goed werken op de radio. Alleen je zult schrikken als je hem live ziet. "Better Left Invisible" is bombastisch en rauw, de studio-versie is het tegenovergestelde. Zoals ik hierboven zei zonder de explosieve slot-coda, welke grappig genoeg rechtstreeks uit het mid-70's McCartney-boek lijkt te komen, terwijl de rest van het nummer een knipoog naar Lennon is.
  maandag 11 april 2011 @ 19:50:07 #179
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_95356016
quote:
Jeumig, wat is 'ie lekker, zeg!
Heavenly Awaiting
pi_95365738
Zeer lekker, gaat een goed album worden denk ik zo!
  zaterdag 23 april 2011 @ 22:48:30 #181
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95901590
Rearrange is de "Hotshot" van de week bij Studio Brussel. Het is weliswaar geen UK #1 hit, maar alsnog een mooie prestatie, levert weer wat airplay en reclame op :)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95928321
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 april 2011 22:48 schreef Arn0 het volgende:
Rearrange is de "Hotshot" van de week bij Studio Brussel. Het is weliswaar geen UK #1 hit, maar alsnog een mooie prestatie, levert weer wat airplay en reclame op :)
3FM draait "Rearrange" ook al een maand om de dag. Dagprogrammering durven ze nog niet echt aan, hij wordt vooral 's nachts gedraaid. Single komt begin mei uit, met nieuw nummer "Morning Comes" op de B-kant.
pi_95928449
Hopelijk lekt het album komende week nog uit. Ik heb er zin in. *O*
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:37:35 #184
134538 chansadres
Black & White
pi_95986478
Re Arrange is een lekker liedje ^O^
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 3 mei 2011 @ 18:06:45 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96303723
Leuk interview in de Humo deze week, iemand (Aisumasen? Kijana?) geïnteresseerd in scans? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96306006
Volgens mij is 'ie gelekt...
pi_96307459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 18:06 schreef Arn0 het volgende:
Leuk interview in de Humo deze week, iemand (Aisumasen? Kijana?) geïnteresseerd in scans? :P
Ja hoor. :)
pi_96309175
Nog maar een paar nummers die we nog niet in de studio-versie hadden gehoord, maar van de week eindelijk het album in de goede volgorde luisteren. Ook de productie op de rest van de nummers is heel erg slick, duidelijk zonder zijn band opgenomen, maar zoals ik eerder zei denk ik dat hij hier goed aan doet. Alleen "Counting Down The Days" en "King Crawler" zijn nog steeds niet best. Mijn voorlopige favorieten blijven wel de selectie nummers die we zo'n beetje al een half jaar kennen, en ook de nummers die hij zelf als promo gebruikt: "Quicksand", "My Fantasy", "Better Left Invisible" en instant classics "Come Closer" en "Rearrange".
pi_96311271
Telepathy, Inhaler, Rearrange, Quicksand, My Fantasy, Better Left Invisible en Happenstance zijn mijn favoriet. Come Closer alleen de live-versie, studio-versie is te tam. (Maar goed, is toch al vrijwel het hele album).
Take The Night From Me vind ik wel okay. Bij de intro van dat nummer hoor je ook wel een beetje dat hij naar Frans-talige muziek heeft zitten luisteren. :)

Counting Down The Days ben ik ook nog niet zo kapot van evenals Colour Of The Trap. Kingcrawler hoort toch ook wel bij de mindere nummers.

'I can see you making little flames.'
Ha, een kleine referentie aan z'n eerste bandje in Telepathy? :P
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:36:54 #190
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96311870
Erg leuk album! Wou eerst posten "heerlijk rock and roll album" maar eigenlijk.. Is het meer dan dat. Er staan inderdaad enkele missers op maar de pareltjes maken dat ruimschoots goed. Naast de overduidelijke favorieten (Rearrange, Come Closer, Better Left Invisble) ben ik een enorme fan van Quicksand, vooralsnog mijn favoriete track. En op zich zijn de mindere tracks nog steeds goed. Al moet ik het nog een paar keer beluisteren voor ik echt een oordeel kan vellen.

Waar ik minder tevreden over ben is de volgorde van de nummers. Alle rustige nummers zijn op het einde geplaatst, ergens logisch, maar had toch liever een betere mix van "wild" en "rustig" gezien. Of ben ik nu aan het mierenneuken?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96327255
Ik durf er nog wel een schepje bovenop te doen: Het album stort als een kaartenhuis in elkaar na de vijf-sterren start in de eerste 7 songs (ik wil ook track 4, "Counting Down The Days" zo snel mogelijk vergeten). Ze hebben nog een beetje gespeeld met de plaatsing van "Better Left Invisible" en "Happenstance" (op zo'n beetje elke promo staan ze in een andere volgorde), en ik denk dat de oorspronkelijke keuze (die eerste aan het eind) beter was dan de uiteindelijke versie.

Wat mij betreft bestaat dit album uit 2 totale miskleunen, 2 prima songs, 2 solide album-tracks en 6 songs welke onderdeel uitmaken van het beste wat je dit jaar gaat horen op het gebied van de Britse muziek. En live is het een sensatie.
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:40:44 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_96332545
M'n verzoek tot TT change is uitgevoerd, met daarin nog wel het respect voor het Rascals topic dat het was :)
  Moderator woensdag 4 mei 2011 @ 10:43:41 #193
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96332671
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:40 schreef AMDB het volgende:
M'n verzoek tot TT change is uitgevoerd, met daarin nog wel het respect voor het Rascals topic dat het was :)
Nummer 2 zal, als dit album echt zo goed is, snel volgen. Van The Rascals was ik nooit groot fan, eik.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 4 mei 2011 @ 10:47:04 #194
192683 AMDB
Visionair.
pi_96332815
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:43 schreef belsen het volgende:

[..]

Nummer 2 zal, als dit album echt zo goed is, snel volgen. Van The Rascals was ik nooit groot fan, eik.
De muziek is niet heel briljant, ik denk dat voor veel mensen het kwartje pas valt als je Miles live op het podium ziet staan, dat was bij mij bij The Rascals in ieder geval wel zo.

Ik raad het iedereen ook aan om een live concert te bezoeken als ze de mogelijkheid hebben, zul je geen spijt van krijgen.

p.s. Zijn er eigenlijk al losse shows aangekondigd in NL? Nee toch?
pi_96335469
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:47 schreef AMDB het volgende:

[..]

De muziek is niet heel briljant, ik denk dat voor veel mensen het kwartje pas valt als je Miles live op het podium ziet staan, dat was bij mij bij The Rascals in ieder geval wel zo.

Ik raad het iedereen ook aan om een live concert te bezoeken als ze de mogelijkheid hebben, zul je geen spijt van krijgen.

p.s. Zijn er eigenlijk al losse shows aangekondigd in NL? Nee toch?
Nog geen show aankondiging gezien. Ik begin nu wel te twijfelen of hij nog in mei hier komt. Wordt een beetje krap nu.
pi_96344576
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:53 schreef Kijana het volgende:

[..]

Nog geen show aankondiging gezien. Ik begin nu wel te twijfelen of hij nog in mei hier komt. Wordt een beetje krap nu.
Zal inderdaad worden vooruitgeschoven. Kijken of er nog iets te regelen valt voor Brussel, mocht dat uitkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 01:39 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Ze hebben nog een beetje gespeeld met de plaatsing van "Better Left Invisible" en "Happenstance" (op zo'n beetje elke promo staan ze in een andere volgorde), en ik denk dat de oorspronkelijke keuze (die eerste aan het eind) beter was dan de uiteindelijke versie. [..]
Ze zijn er blijkbaar zelf nog steeds niet uit, want de achterkant heeft die twee nummers alsnog omgedraaid :').
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:23:11 #197
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96348792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 15:37 schreef Aisumasen het volgende:
Zal inderdaad worden vooruitgeschoven. Kijken of er nog iets te regelen valt voor Brussel, mocht dat uitkomen.
He zonde man, als ik dat had geweten had ik een extra ticket gekocht. Nu is het volledig uitverkocht.. :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:08:37 #198
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96368118
leuk album :)
favoriet tot nu toe is My Favourite (met noel gallagher op de backing vocals O+ )
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:17:09 #199
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96368523
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:08 schreef Elusive het volgende:
My Favourite
Dat het je favoriete nummer is, is wel heel duidelijk :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 4 mei 2011 @ 23:21:31 #200
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96368760
oops, my fantasy natuurlijk :@
pi_96389920
Alledrie de B-kanten die tot nu toe zijn uitgebracht zullen verschijnen op de Japanse editie van het album. Dat zijn "Rainbow Woman", "Before It's Midnight" en "Morning Comes". Die eerste is een cover van Lee Hazlewood, de andere 2 zijn Miles Kane-originals.

Oh, en "Better Left Invisible" staat (in ieder geval op mijn exemplaar) definitief als track 11 op het album.
pi_96391755
"Telepathy" en "My Fantasy" zijn erg gaaf ^O^
  vrijdag 6 mei 2011 @ 12:38:34 #203
25034 neilpad
Changry!
pi_96428870
Album staat op de luisterpaal.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_96443803
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:38 schreef neilpad het volgende:
Album staat op de luisterpaal.
En tevens 3VOOR12 Album van de week. Hun mening is duidelijk over dit potentiële album van het jaar.

quote:
Menno Visser:




Langzaam wordt duidelijk wie de betere songschrijver van The Last Shadow Puppets was...hier staan bijna geen vullers op!

Jochem Boom:


Miles Kane laat op zijn solodebuut horen wat een prachtige liedjes hij kan schrijven. De sound houdt het midden tussen zijn oude band The Rascals en zijn zijproject The Last Shadow Puppets.

Erik Zwennes:

Het is ergens flauw om een release van Miles Kane te vergelijken met die van zijn muzikale vriend Alex Turner (Arctic Monkeys) maar wat mij betreft is Kane al tijden de winnende partij. Wat een gevoel voor liedjes, wat een fijne stem en wat een persoonlijkheid. Naast de twee hitsingles staat zijn eerste soloalbum vol met nog veel meer moois. Of het nu uptempo is of een slepende balade, Kane weet te pakken en te ontroeren.


Tamara Jansen:

Na twee sterke singles, Come Closer en Rearrange, was ik erg benieuwd naar de plaat. Het resultaat mag er wat mij betreft zijn. Het maakt voor mij behoorlijk wat goed, na de teleurstelling van de twee laatste singles van de Arctic Monkeys. Vergelijken ga je toch. Hier en daar een vleugje Last Shadow Puppets, maar bovenal een plaat met lekkere catchy songs.

Atze de Vrieze:


Gaat Miles Kane zijn Last Shadow Puppets-maatje Alex Turner aftroeven? Zijn eerste soloplaat bevalt mij voorlopig beter dan wat ik van de Arctic Monkeys hoorde. Twee killer singles: Come Closer en Rearrange. Stijlvolle hoes ook.



Stephan van Peursem:

Gewoon een hele goede popplaat, met erg sterke liedjes. Zou ie zijn Last Shadow Puppets maatje Alex Turner opeens vorbij gaan in het schrijven van goede liedjes? Wie weet, zou zo maar kunnen….
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44708626
pi_96444455
Ik vind het wel leuk voor Miles, komt ie eindelijk eens uit de schaduw van Alex te staan.
pi_96445503
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 19:03 schreef Kijana het volgende:
Ik vind het wel leuk voor Miles, komt ie eindelijk eens uit de schaduw van Alex te staan.
Dit. Hij heeft het gewoon echt verdiend. Een geweldig sterke plaat wat mij betreft die het volgens mij erg goed gaat doen.

Wel een soort van pijnlijk om te lezen hoe de 3VOOR12 redactie Alex en de Monkeys wat lager inschatten.. Hopelijk gaat "Suck It And See" iedereen omver blazen.
  Moderator vrijdag 6 mei 2011 @ 21:35:16 #208
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96452944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:45 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En tevens 3VOOR12 Album van de week. Hun mening is duidelijk over dit potentiële album van het jaar.

[..]

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44708626
Beetje flauw dat in elke reactie een link wordt gelegd naar Alex Turner/Arctic Monkeys/Last Shadow Puppets. Dat je die vergelijking wel moet maken in een volledige recensie snap ik, maar kom op, moet dat nu ook bij ieder van deze twee/drie zinnen. :')
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:34:09 #209
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_96461437


Wat is dit voor Gerard Joling-esque albumcover? :')
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 7 mei 2011 @ 00:38:09 #210
192683 AMDB
Visionair.
pi_96461578
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:34 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit voor Gerard Joling-esque albumcover? :')
Stijlvol volgens 3v12:p
  zaterdag 7 mei 2011 @ 08:45:43 #211
234189 Griebus
eindbaas
pi_96465670
Gisteren gekocht van iTunes, album valt me niet tegen!
Zitten inderdaad een paar mindere nummers tussen maar deze gaat de komende tijd veel gedraaid worden hier :) (tot de nieuwe AM uitkomt) ^O^
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 10:03:32 #212
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_96466565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 00:34 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit voor Gerard Joling-esque albumcover? :')
Doet me denken aan:


:P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 7 mei 2011 @ 10:57:01 #213
192683 AMDB
Visionair.
pi_96467579
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:03 schreef belsen het volgende:

[..]

Doet me denken aan:
[ afbeelding ]

:P
Mij niet echt :P

Album begint te groeien. Al kan ik Counting Down the Days echt NIET uitstaan.

Nog even over die 3v12 commentaren:

quote:
De sound houdt het midden tussen zijn oude band The Rascals en zijn zijproject The Last Shadow Puppets.
Dit vind ik dus dikke bullshit. Qua sound, op de Schaal van Popmuziek verhoudt het zich meer als:

The Rascals-------------------------TLSP---------------------------Miles Kane
------------------------>poppyheid--------------------------------------------------->

Om jullie maar even mijn ongezouten mening over deze te geven.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 12:20:46 #214
295251 SjaakVilleneuve
Sjaak Attack!
pi_96469390
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 23:21 schreef Elusive het volgende:
oops, my fantasy natuurlijk :@
heerlijke plaat!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zaterdag 7 mei 2011 @ 14:40:39 #215
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96472769
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 18:45 schreef Aisumasen het volgende:
over dit potentiële album van het jaar.
Nou, dat is wel érg overdreven. Goed album, maar geen top 10 materiaal voor de eindejaarslijstjes :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96474079
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 10:57 schreef AMDB het volgende:

[..]

Mij niet echt :P

Album begint te groeien. Al kan ik Counting Down the Days echt NIET uitstaan.

Nog even over die 3v12 commentaren:

[..]

Dit vind ik dus dikke bullshit. Qua sound, op de Schaal van Popmuziek verhoudt het zich meer als:

The Rascals-------------------------TLSP---------------------------Miles Kane
------------------------>poppyheid--------------------------------------------------->

Om jullie maar even mijn ongezouten mening over deze te geven.
ik moet dat ik dit album toch wel heel poppy vind hoor, meer nog dan TLSP :Y
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:29:12 #217
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96474114
Ben het met je eens ja. Mede dankzij de productie is dit album imo ook toegankelijker dan TLSP. (al was dat ook best toegankelijk uiteraard)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 17:03:52 #218
192683 AMDB
Visionair.
pi_96476746
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:27 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

ik moet dat ik dit album toch wel heel poppy vind hoor, meer nog dan TLSP :Y
Dat zeg ik toch ook:p album van The Rascals is het minst toegankelijk, TLSP meer toegankelijk en deze het meest. Qua sound zit het niet tussenin het rascals album en het TLSP album imho.
pi_96477872
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:03 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook:p album van The Rascals is het minst toegankelijk, TLSP meer toegankelijk en deze het meest. Qua sound zit het niet tussenin het rascals album en het TLSP album imho.
o sorry, dan had ik je grafiekje verkeerd gelezen ;)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_96478798
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 14:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nou, dat is wel érg overdreven. Goed album, maar geen top 10 materiaal voor de eindejaarslijstjes :P
Misschien niet voor de kleinkunst- en fluisterliedjes-liefhebbers, maar wel voor mij.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:34:27 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96479262
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Misschien niet voor de kleinkunst- en fluisterliedjes-liefhebbers
Auwtch ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:40:51 #222
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96479427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 18:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Misschien niet voor de kleinkunst- en fluisterliedjes-liefhebbers, maar wel voor mij.
Goed verwoord.
2000 light years from home
  zaterdag 7 mei 2011 @ 23:17:51 #223
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_96489587
Redelijk album, maar te weinig nummers voelen echt 'af'. Het lijkt soms meer op een aaneenschakeling van rifjes met zanglijntjes in de vorm van 'aiaiai' en 'woooohoooo' om het een beetje muzikaal te maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_96496522
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 23:17 schreef TC03 het volgende:
Redelijk album, maar te weinig nummers voelen echt 'af'. Het lijkt soms meer op een aaneenschakeling van rifjes met zanglijntjes in de vorm van 'aiaiai' en 'woooohoooo' om het een beetje muzikaal te maken.
dat is inderdaad precies wat ik er van dacht. Prima album maar misschien net iets teveel refreintjes zonder een duidelijke tekst of op zijn minst met toevoeging van een soort wooooohoooo geneuzel. Is vaak toch een beetje de "easy way out", zullen we maar zeggen. :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_96506991
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 21:35 schreef belsen het volgende:

[..]

Beetje flauw dat in elke reactie een link wordt gelegd naar Alex Turner/Arctic Monkeys/Last Shadow Puppets. Dat je die vergelijking wel moet maken in een volledige recensie snap ik, maar kom op, moet dat nu ook bij ieder van deze twee/drie zinnen. :')
Het anti-Alex Turner toontje bevalt me ook niet zo. Dan is de grootste grap eigenlijk nog wel dit:

Track 2, 4, 5, 10, 11 and 12 written by Miles Kane/Alex Turner
  zondag 8 mei 2011 @ 16:32:46 #226
192683 AMDB
Visionair.
pi_96508048
AM is niet meer nieuw en hip, iedereen weet dat 3v12 dan afhaakt.
  zondag 8 mei 2011 @ 19:46:53 #227
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96515283

Nog exact een week, heb er zin in _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96520459
Komt nog best OK over in zo'n koude TV-studio. Vrij lastig. Zou tof zijn als hij bij Jools Holland te gast zou zijn dit seizoen.
pi_96529613
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 16:32 schreef AMDB het volgende:
AM is niet meer nieuw en hip, iedereen weet dat 3v12 dan afhaakt.
Ik weet niet of je hier serieus bent. Als je "Brick By Brick" en "The Chair" hoort na twee perfecte albums en een goed album is het terecht om vraagtekens bij de kwaliteit van AM anno 2011 te plaatsen. Ik vind dat 3VOOR12 zich juist niet laat leiden door wat hip is, bijvoorbeeld door Miles zo te prijzen.

Ik heb overigens na The Rascals niets meer van Miles beluisterd, ben dus wel benieuwd.
Stay on my arm, you little charmer
  zondag 8 mei 2011 @ 23:39:34 #230
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96530454
Maar misschien moeten ze maar eens Miles Kane solo met Alex Turner solo vergelijken ipv met de Arctic Monkeys, dan wint Alex het met de Submarine EP, geen twijfel over mogelijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96530712
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2011 23:39 schreef Arn0 het volgende:
Maar misschien moeten ze maar eens Miles Kane solo met Alex Turner solo vergelijken ipv met de Arctic Monkeys, dan wint Alex het met de Submarine EP, geen twijfel over mogelijk.
Mwa.

Ik vergelijk het graag met The Little Flames. Ofzo.
pi_96531115
Ach al dat vergelijken word ik ook een beetje moe van. Miles zal altijd wel het 'broertje' van blijven.

Ik ben ook wel benieuwd naar het nieuwe solo album The Invitation To The Voyage van Eugene McGuinness, via Miles kwam ik achter zijn muziek. Zijn teksten zijn wel iets sterker dan die van Miles imo.
pi_96543615
At last :).

"Miles Kane will play at the Paradiso in Amsterdam on 21st June 2011. Tickets go on sale on Saturday 14th May."
pi_96543623
21 juni in Paradiso *O*
pi_96543930
Het zal wel een laat concert worden trouwens. Aanvang 10 uur denk ik.
Vervelend voor mensen die de trein moeten halen.
pi_96544218
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Jacobuspower het volgende:
Het zal wel een laat concert worden trouwens. Aanvang 10 uur denk ik.
Vervelend voor mensen die de trein moeten halen.
Dat is inderdaad vervelend. Hoewel ik sowieso in een hotel moet pitten dan. Duur grapje maar goed. Hopelijk komt ie ook nog eens richting Groningen. :+
  maandag 9 mei 2011 @ 13:56:50 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96544962
Interessante datum, tussen de Sheffield gigs en Glastonbury in. Genoeg ruimte om er even een Europese mini-tour van te maken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96546523
Fijn dat er eindelijk een datum is. Waarom een laat concert eigenlijk?
pi_96547366
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 13:32 schreef Jacobuspower het volgende:
Het zal wel een laat concert worden trouwens. Aanvang 10 uur denk ik.
Vervelend voor mensen die de trein moeten halen.
Ik snap waar je op doelt, maar de aanvang van de andere act in de kleine zaal is ook al redelijk vroeg. Of zou er écht "downstairs" bedoeld zijn :D? Effe de aankondiging afwachten...
  maandag 9 mei 2011 @ 15:01:52 #240
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_96547588
Op 21 juni is om half 9 Culture in de Grote Zaal. Dus 10 uur Kleine Zaal kun je gewoon met pen in de agenda schrijven...
Heavenly Awaiting
pi_96547913
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:01 schreef Yevgeni het volgende:
Op 21 juni is om half 9 Culture in de Grote Zaal. Dus 10 uur Kleine Zaal kun je gewoon met pen in de agenda schrijven...
Scheelt dat dan ook in prijs? :')
  maandag 9 mei 2011 @ 15:16:07 #242
192683 AMDB
Visionair.
pi_96549005
ik dacht dat hij op London Calling zou komen?
  maandag 9 mei 2011 @ 15:42:46 #244
192683 AMDB
Visionair.
pi_96549433
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:33 schreef maan. het volgende:
ik dacht dat hij op London Calling zou komen?
Dat was meer een mogelijkheid.

Wie gaan er allemaal?
  maandag 9 mei 2011 @ 15:42:56 #245
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96549439
Miles Kane support voor Arctic Monkeys in Berlijn, 20 juni.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 9 mei 2011 @ 15:44:37 #246
192683 AMDB
Visionair.
pi_96549520
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:42 schreef Arn0 het volgende:
Miles Kane support voor Arctic Monkeys in Berlijn, 20 juni.
Oeh, dat zou hier ook wel mogen.
pi_96550804
Ik ben er in ieder geval bij.
quote:
Scheelt dat dan ook in prijs? :')
Dat niet perse, maar kleine zaal is altijd rond de 10/12 euro. Denk dat dat voor Miles niet anders zal zijn.
quote:
Of zou er écht "downstairs" bedoeld zijn :D?
Je bedoelt de kelder of niet? Dat zou pas wat zijn :D
Grote zaal gaat sowieso niet lukken
  maandag 9 mei 2011 @ 17:27:21 #249
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96554465
Ja, goede recensie. Al zou ik het geval van Miles nooit teksten analyseren :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96554518
Zou ik sowieso niet doen. "It's all about the tunes, mayn..."
pi_96554873
Positieve recensie, volgens mij zijn ze overal wel positief over het album.

Kleine zaal is wel erg klein, capaciteit van 250 man. Maar wel tof, ik heb er nu al zin in. :)
  maandag 9 mei 2011 @ 17:41:25 #252
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_96555214
Concert Miles Kane is in Bitterzoet. Aanvangstijd is 9 uur. Schade is 12 euro.
Heavenly Awaiting
pi_96555257
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:41 schreef Yevgeni het volgende:
Concert Miles Kane is in Bitterzoet. Aanvangstijd is 9 uur. Schade is 12 euro.
WOW! Véél beter. Mega.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:43:02 #254
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96555308
Mooie venue? Wat is de capaciteit? :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96555394
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Mooie venue? Wat is de capaciteit? :P
Het is een bar met dansvloer. Vooral feestjes met DJ's. Denk zo'n 300 man. Maar altijd gezelliger dan Paradiso. Lijkt me ook de juiste capaciteit voor Miles op dit moment. Organisatie verwacht er veel van: maximaal 2 kaarten per persoon.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:49:50 #256
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96555621
Ik wil er graag heen! Album is kei goed! Heb de afgelopen weken zitten wachten en jagen op een leak.

Alhoewel ik uit Almelo kom, denken jullie dat de laatste trein terug naar Almelo van 23.26 haalbaar is? :)
  maandag 9 mei 2011 @ 17:50:32 #257
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96555644
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef JediSimons het volgende:
Ik wil er graag heen! Album is kei goed! Heb de afgelopen weken zitten wachten en jagen op een leak.

Alhoewel ik uit Almelo kom, denken jullie dat de laatste trein terug naar Almelo van 23.26 haalbaar is? :)
Met aanvangstijd 9 uur? Zeker weten. Tenzij er nog een voorprogramma bij komt maar dat zal niet..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96555649
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:49 schreef JediSimons het volgende:
Ik wil er graag heen! Album is kei goed! Heb de afgelopen weken zitten wachten en jagen op een leak.

Alhoewel ik uit Almelo kom, denken jullie dat de laatste trein terug naar Almelo van 23.26 haalbaar is? :)
Ja, dat zeker. Bitterzoet is 5 minuutjes doorlopen naar CS. Beter haalbaar dan tram/metro/trein vanaf Paradiso iig.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:53:03 #259
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96555743
Ok bedankt! Snelle reacties!

Miles Kane past bij mij bij het rijtje The Coral, Arctic Monkeys. :)

Ik heb album van The Rascals erg vaak geluisterd een paar jaar geleden. Ik heb er zin in. *)


Wat een energie _O_
pi_96555987
Goed om te horen! The Coral, sowieso goede link, niet alleen als je luistert naar de sound, maar de frontman is een volle neef van Miles. Heb je The Rascals nog live aan het werk gezien?
  maandag 9 mei 2011 @ 18:01:53 #261
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_96556088
Een dag eerder (20 juni) doet Miles trouwens het voorprogramma van onze geliefde poolaapjes in Berlijn.
Heavenly Awaiting
pi_96556239
Bitterzoet ^O^
Met een podium tot aan je knieën, kunnen we Miles echt goed aan het werk zien _O_
  maandag 9 mei 2011 @ 18:07:22 #263
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96556283
Nee helaas , toen was ik nog niet écht een concertbezoeker.

Na Lowlands 2010 ben ik pas echt naar een paar concerten geweest. Ik heb Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Maximo Park (allemaal live in 2009 zo wat) allemaal gemist. Terwijl ik wel naar hun albums luisterde :|W

Ik baal erg dat ik dit jaar niet naar Lowlands ga. We zouden dit jaar over slaan en 2012 weer gaan. En ja hoor, Arctic Monkeys en Miles Kane op Lowlands 2011 :|W
pi_96562179
Tune in to Absolute Radio between 7-9pm to hear Miles in session performing tracks from COTT! http://www.absoluteradio.co.uk/listen
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:38:41 #266
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96660708
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:41 schreef Yevgeni het volgende:
Concert Miles Kane is in Bitterzoet. Aanvangstijd is 9 uur. Schade is 12 euro.
woaaaat
vet, daar moet ik bijzijn... baal nog steeds dat ik destijds niet naar de Beady Eye gig kon waar hij in het voorprogramma stond :(

Better Left Invisible nu op repeat, heerlijke bijna psycho/kraut rock beat :9~
Take The Night From Me lijkt trouwens op een BZN plaat :D ..weet alleen niet meer welke (enige - puntje op het album imo)
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:50:05 #267
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96664519
Ik vind Happenstance te gek :Y
pi_96699144
quote:
Miles Kane's stonking solo material has won him a whole new fanbase.

Talking to me as he recorded his Biz Session, the top lad revealed that he has really been a hit on the Continent.

Read more: http://www.thesun.co.uk/s(...)e.html#ixzz1M8vTvjbp
3 tracks + interview. :)

edit: Dat einde van Better Left Invisible is vet gaaf, jammer dat het niet op het album zo is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijana op 12-05-2011 15:22:50 ]
pi_96701669
Net op Radio 1: "Rearrange" van The Last Shadow Puppets. Weet niet welk gedeelte van die zin ik meer verbazingwekkend vind...
pi_96701913
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:07 schreef Aisumasen het volgende:
Net op Radio 1: "Rearrange" van The Last Shadow Puppets. Weet niet welk gedeelte van die zin ik meer verbazingwekkend vind...
Ik eigenlijk ook niet!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 01:54:52 #271
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_96735881
Best een leuk album eigenlijk. Vind het wel cool hoe Miles de poppy tunes afwisselt met zware gitaargeluiden/jaren '60-geluiden.

"A million Miles away." :')
2000 light years from home
pi_96743096
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 01:54 schreef Merkie het volgende:
Best een leuk album eigenlijk. Vind het wel cool hoe Miles de poppy tunes afwisselt met zware gitaargeluiden/jaren '60-geluiden.

"A million Miles away." :')
Dus toch van gedachten veranderd over Miles.

  vrijdag 13 mei 2011 @ 17:12:01 #273
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96756801
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:40 schreef Kijana het volgende:

[..]

Dus toch van gedachten veranderd over Miles.

[ afbeelding ]
:D :')
pi_96757084

"Some kind of happiness is measured out in..."
pi_96763319
Miles kwam op nummer 6 binnen in de UK midweek album charts.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:04:20 #276
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96785873
2 tickets binnen *O*
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:06:17 #277
192683 AMDB
Visionair.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 10:09:28 #278
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96785981
ook aanwezig *O*
pi_96786458
Ben er ook! Knus, met maar 250 bezoekers! :D
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_96786721
Hier ook 2 tickets *O*
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:05:16 #281
192683 AMDB
Visionair.
pi_96786940
Heb er echt zin in! Denk dat het een heel tof concert gaat worden!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:07:33 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96786999
Morgen zie ik hem live, zal proberen een kort verslag te posten :P Ben benieuwd of ik hem nog ergens rond de venue zie zodat ik ook even een praatje kan maken met Miles.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_96787197
Ik heb hem zo'n 10 keer gezien, en er is nog geen keer geweest dat ik hem niet ergens ben tegengekomen.

Wou dat ik met je mee was gegaan. Maar goed, heb 'em 2 maanden terug nog gezien, en zie hem alleen al in juni 3 of 4 keer.

  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:19:08 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_96787298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:15 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb hem zo'n 10 keer gezien, en er is nog geen keer geweest dat ik hem niet ergens ben tegengekomen.

Wou dat ik met je mee was gegaan. Maar goed, heb 'em 2 maanden terug nog gezien, en zie hem alleen al in juni 3 of 4 keer.

Wel gaaf dat dit een nog kleinere zaal is dan Doornroosje en De Helling! Dat waren ook toffe concerten!
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:24:16 #285
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_96787434
Hoe gaat Miles Kane Happenstance qua zang denken jullie oplossen? ''Als'' hij het nummer gaat spelen in @ Bitterzoet. :D Lijkt me sterk dat Clémence Poésy erbij is.
pi_96787627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:24 schreef JediSimons het volgende:
Hoe gaat Miles Kane Happenstance qua zang denken jullie oplossen? ''Als'' hij het nummer gaat spelen in @ Bitterzoet. :D Lijkt me sterk dat Clémence Poésy erbij is.
Doet-ie niet. Maar tegen de tijd dat het juni is zal hij wel wat songs in de set geroteerd hebben. Ben allang blij dat hij "Before It's Midnight" heeft toegevoegd.
pi_96787662
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Doet-ie niet. Maar tegen de tijd dat het juni is zal hij wel wat songs in de set geroteerd hebben. Ben allang blij dat hij "Before It's Midnight" heeft toegevoegd.
Morning Comes mag er ook wel in.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:34:37 #288
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96787712
* Elusive stiekem hoopt dat noel ook meekomt voor de backing vocals van my fantasy, maar dat zal er wel niet inzitten :')

nu toevallig miles op kinkFM *O* *O*
you reeeeeeeeeeaaaaaaaaarrrrrrrraaaaaaaaaaaaange my mind *O*
pi_96787843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:32 schreef Kijana het volgende:

[..]

Morning Comes mag er ook wel in.
Oef, zéker. Het is eigenlijk crimineel dat iemand "Counting Down The Days" op een album plaatst als hij zulke B-kanten heeft.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 13:01:31 #290
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_96790041
uitverkocht *O*
pi_96790075
en het zelfde verhaal.. Mocht iemand een kaartje over hebben.. Ik wil er heel graag heen!
pi_96791921
Ik ben erbij! *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 11:39 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oef, zéker. Het is eigenlijk crimineel dat iemand "Counting Down The Days" op een album plaatst als hij zulke B-kanten heeft.
Ja hier ben ik het wel echt mee eens. Wat een draak is "Counting Down The Days". Onder het mom van; het album moet voor ieder wat wils zijn dus plaatsen we maar zo'n mismaakt kitscherig popnummer. Voor mij echt de enige smet op een verder goed album.
Ïk vind het nummer "Colour Of The Trap" echt schitterend.
pi_96810381
Als hij die rooie broek maar thuis laat. :')

pi_96836933
Heheh.

Ook tickets in de pocket! Gaat erg leuk worden! Heb hem ook bij Beady Eye gezien, geweldig! Een paar van mijn vriendinnen vonden zijn optreden beter dan dat van Beady Eye, haha.
  maandag 16 mei 2011 @ 00:44:41 #295
159761 Arn0
Abbey Road
pi_96871145
Heb hem in Brussel gezien en hij was echt supergoed. Valt echt niet te omschrijven met woorden (zelfs bootlegs of Youtube filmpjes geven het echt niet goed weer) maar hij is ongelofelijk goed live. Amsterdam volgende maand wordt voor de mensen die gaan echt tof. Ben nu al jaloers!

Nummers die op het album minder zijn, zijn live alsnog geweldig. En de singles zijn heerlijke publiekstrekkers. Moshpit tijdens Inhaler, hehe :D En de Hey Bulldog cover staat als een huis. En de meesten hier (inclusief mezelf) vinden King Crawler maar matig op album maar live is het een heerlijke jam. En wat te denken van zijn gitaarspelen, shit. Briljant! En Colour Of The Trap is echt prachtig geplaatst in de setlist, rustig momentje maar tegelijk toch intensief.

Tegen de gewoonte in deed hij geen encore maar gewoon alle nummers in een keer, werkte goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 16 mei 2011 @ 08:16:48 #296
192683 AMDB
Visionair.
pi_96874454
Kingcrawler maar matig vinden op het album, ga je schamen! Is een van m'n favorieten!
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:17:10 #297
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_97000696
holy FUCK!
wat een bruut nummer is de B side van Rearrange _O_
Miles _O_ m'n nieuwe held _O_
pi_97002865
Ik vind Miles toch echt heeeel veel op Alex Klaassen lijken (of andersom).

:D
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:59:47 #299
192683 AMDB
Visionair.
pi_97003067
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:56 schreef Griebus het volgende:
Ik vind Miles toch echt heeeel veel op Alex Klaassen lijken (of andersom).
[ afbeelding ]
:D
Op wie?
pi_97003328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:17 schreef Elusive het volgende:
holy FUCK!
wat een bruut nummer is de B side van Rearrange _O_
Miles _O_ m'n nieuwe held _O_
Heerlijk inderdaad.
Lijkt wel veel op The Rascals, in tegenstelling tot z'n album.
Helemaal niet erg trouwens :D
pi_97008628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:04 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Heerlijk inderdaad.
Lijkt wel veel op The Rascals, in tegenstelling tot z'n album.
Helemaal niet erg trouwens :D
Aan de ene kant mis ik die Rascals-stijl heel erg op dit album, aan de andere kant had ik hem er op aangekeken als hij wéér met liedjes was gekomen waarin hij niet kon kiezen, en elke 30 seconden van tempo en toon was gewisseld.

edit: Argh, for fuck's sake... Een moment. Miles Kane #2 Hier dan maar verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')